TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 27510 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Kariyer.net
CES 2012 : ASUS Eee Pad MeMO, 4 çekirdekli olarak karşınızda CES 2012: Sony Xperia S tanıtıldı; 4.3-inç HD ekran ve 12 MP kamera bir arada HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (127) YORUM YAZ

tarafından 9 Ocak 2012, Pazartesi 21:50 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

CES 2012: Sony Xperia Ion resmiyet kazandı; 4.6-inç HD ekran, 12 MP kamera ve dahası
Günlük Haber knight
127
 
Las Vegas'da düzenlenen Tüketici Elektroniği Fuarı (CES 2012) tüm hareketliliğiyle sürerken Sony firması, üzerinde bir süredir konuşulan Xperia Ion'a resmiyet kazandırdı.

Sade tasarımıyla ön plana çıkan Xperia Ion'a, 1.5 GHz saat hızında çalışan çift çekirdekli Qualcomm MSM8260 Snapdragon S3 işlemci, Adreno 220 grafik birimi ve 1 GB RAM hayat veriyor; akıllı telefon Google'ın mobil işletim sistemi Android'in Gingerbread versiyonunu kullanıyor. İleri vadede akıllı telefona Android 4.0 güncellemesinin gelmesi bekleniyor.
 
4.6-inç boyutunda ve 720 x 1280 piksel (HD) çözünürlüğünde dokunmatik ekrana (Bravia Engine destekli) ve 16 GB dahili flash belleğe yer verilen akıllı telefonda, anı yakalamak için 12 megapiksel çözünürlüğünde Exmor R sensörlü kamera konumlandırılmış durumda. Kamera aynı zamanda 1080p (Full HD) video kaydedebiliyor. Ön tarafa konumlandırılan kameranın ise 1.3 megapiksel (720p) olduğunu belirtelim.
 
Sony'nin PlayStation sertifikalı ikinci modeli olma ünvanını taşıyan Xperia Ion, HDMI portu ve NFC (Yakın Alan İletişim) teknolojisiyle donatılmış. Xperia Ion'un AT&T tarafından 2012 yılının 2. çeyreğinde Amerika'da satışa sunulması beklenirken fiyata dair açıklama yapılmadı.
 
Elimize güncel bilgiler ulaştıkça sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz.
 
 






Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
DH Misafiri 28.8.2012 01:59:48
BU YAZDIKLARIMI İYİ OKUYUN BİLGİLENDİRİCİ:
3 seçenek arasında kalmıştım. sony xperia s samsung galaxy s3 htc onex ama araştırdım ve düşündüm ki ben ne istiyorum. müzik ve kamera istiyorsanız. bence htc one x alın derim tereddütsüz bataryası bi gunde biter ama hepsinde böyledir ona bi çözüm yok şimdilik.one x in kamerasını tartışmaya gerek yok. gece flash çekimlerinde dahi gerçek renkleri yansıtır. bi açıp youtube bakın. yabancı görüşleri okuyun. htc titan 2 telini duyurdu ama ben almam 16mp kamera bırakmış ve kameraya vermişler coşkuyu,işlemciden ramdan kısmışlar e neye yarar? sony xperia alcaktım ama samsung galaxy s 2 den sonra çıkmasına rağmen malesef sony artık eskisi gibi değil. çok ucuz parçalar bırakıyo telefona ha ses işlemcisi var telde ona bişe diyemem ama emin olun elimdeki creative x-fi 2nin ve dinlediğim dr.drenin ondan daya iyi sesi var. notebookta dr.dre beats var inanın creativden daha net ses net veriyo. o da creative ses üretici bi firma olmasına rağmen dr.dre 2.5 yıldır sesle ilgili adımlar attı.ama adamlar temiz ses sunuyolar. arkadaslar benim tek güvendiğim firma sonydi. ama baktım kı adam gıbı teller yapamıyolar. koca şirket ya. samsunga her ne kadar güvenmesemde adamlar reklam ve tele iyi parçalar bırakıyo. ama gelelim bi kamerası ve bi sesi yok sony ve htc kadar. bu işler böyle. ses ve görüntü isterseniz düşünmeden one x derim.yok telin cok ozelliği olsun ses olmasın goruntude beni tatmın etsin dıyorsanız s3 tek geçerim. ama su anda tüm ürünler cınde uretıldıgınden boku cıkmaya basladı her ürünün. bunun tek gostergesı malıyetten odun vermek ama sony gercekten bokunu cıkardı bunun. bı zamanlar nerdeydı nereye geldı
Maggese 7.6.2012 03:41:50
kim ne derse desin Iphone
şaka biyana sony çok güzel şeyler çıkartıyor hemiide çok ucuz diğerlerine göre
burak_5866 7.6.2012 03:00:47
bu telefon ne zaman çıkacak ya ısrarle bekliyorum xperia s beklediğim gibi çıkmadı.bunu almaya karar verdim.
DH Misafiri 6.5.2012 17:41:14
Bence mükemmel bir telefon fiyatıda uygun olursa piyasanın tozunu attırır ayrıca sony olduğu için çok satacağından eminim sanırım bazı dostlarımız bilmiyor sonynin tüm dünyaya teknoloji dağıtan dünyanın elektronik devi olduğunu hatırlatırım ve herkese bir sony kullanıcısı olarak bu telefonu almalarını tavsiye ederim memnun kalacaksınız
PlayMakers 21.3.2012 22:57:22
Olasi galaxy s3 un ozellikleri artik netlesti , bu cihazla karsilastirildiginda donanimsal olarak ne gibi farklari var ? Teknoloji askim yuzunden surekli telefon degistiriyorum artik bir telefon alip 2 sene kullancam en az ve en iyisini aliyim diyorum. Galaxy s3 donanimsal ozellikler olarak su an beklediklerim arasinda ilk sirada ama cikan resmini pek begenmedim acikcasi , bu kulvarda sony her zaman bir adim onde daha estetik telefonlar yapiyor. Htc one x in de ozellikleri cok iyi ama htc cok kullandigim icin degisiklik istiyorum bu sefer. Ya da var mi baska onerceginiz cihaz piyasada da olan ya da haziran temmuz gibi cikmasi muhtemel
CoxeD 21.3.2012 22:46:18

Arkadaşlar ihtiyacınız olabilir.

INDIRIM!!! Samsung ve Patriot 32GB Class 10 Sıfır microSD Kartlar

http://forum.donanimhaber.com/m_58809225/mpage_1/f_/key_//tm.htm#58809225
Entropi Canavarı 19.3.2012 19:41:21
tasarımı etkilemedi beni. Arc çok iyiydi mesela. Bu biraz takoz gözüktü gözüme.
Weycell 61 19.3.2012 19:38:55
Zevk meselesi tabide daha canlı olan daha iyidir diye düşünmüyorum ben. Daha doğal olan daha iyidir diye düşünüyorum bunu en iyi becerebilen markalar ise sony ve panasonic görüntü teknolojisinde. Yani Samsung markası hiçbir şekilde beni cezbetmiyor ne kamerasıyla ne ekranıyla. Galaxy S2'de 1 tane video izlemem yetti almamam için. Ama dediğim gibi zevk meselesi bu benim şahsi görüşümdür.
Umutcan 19.3.2012 18:54:59
quote:

Orijinalden alıntı: Weycell 61

quote:

Orijinalden alıntı: Umutcan

Ekran büyüklüğü ve çözünürlüğü çok iyi de acaba ekran gs2 gibi amoled plus mı olacak ? O şekilde olursa mükemmel bir telefon olur diyebilirim, lcd ekran artık eskidi bana göre.
Özelliklerinin yanı sıra sırf o marka için alınır telefon. 7-8 senelik p910i telefonum hala taş gibi.

Ya amoled plus kadar kolpa bi teknoloji görmedim kusura bakmayında. Gerçekçilikten tamamen uzak abartılmış pastel renklerden başka birşey değil. Bravia'dan daha iyi bir ekran teknolojisi yok bana göre.

Kontrast açısından hiçbir lcd'nin super amoled plus'ı geçebilmesi mümkün değil. Amoled/oled ekranlarda led pixellerin tam olarak sönebilmesi sebebiyle siyahlar tam olarak elde edilebiliyor.
Ama renk derseniz orası ayrı, orda sony'nin ayrı bir teknolojisi var, sony bravia lcd tv kullanıyorum ve açıkcası renk işleyişi, motion processor vb. diğer markalardan çok üstündür.
Sony bravia engine teknolojisini oled ekranla bir araya getirdiğinde hem cepte hem de tv'de harikalar yaratacak, ki zaten 4-5 sene sonra lcd plazma vs. kalmayacak, oled tv'ler gelecek.
Weycell 61 19.3.2012 10:55:10
quote:

Orijinalden alıntı: Umutcan

Ekran büyüklüğü ve çözünürlüğü çok iyi de acaba ekran gs2 gibi amoled plus mı olacak ? O şekilde olursa mükemmel bir telefon olur diyebilirim, lcd ekran artık eskidi bana göre.
Özelliklerinin yanı sıra sırf o marka için alınır telefon. 7-8 senelik p910i telefonum hala taş gibi.

Ya amoled plus kadar kolpa bi teknoloji görmedim kusura bakmayında. Gerçekçilikten tamamen uzak abartılmış pastel renklerden başka birşey değil. Bravia'dan daha iyi bir ekran teknolojisi yok bana göre.
Derin_KarayeL 18.3.2012 21:55:33
çıta baya yükselmiş
_-_bluedragon_-_ 18.3.2012 20:21:25
quote:

Orijinalden alıntı: Umutcan

Ekran büyüklüğü ve çözünürlüğü çok iyi de acaba ekran gs2 gibi amoled plus mı olacak ? O şekilde olursa mükemmel bir telefon olur diyebilirim, lcd ekran artık eskidi bana göre.
Özelliklerinin yanı sıra sırf o marka için alınır telefon. 7-8 senelik p910i telefonum hala taş gibi.

Sony nin kullandığı bravia engine teknolojisi amoled plus dan daha iyi
enes.77 18.3.2012 18:18:41
quote:

Orijinalden alıntı: Umutcan

Ekran büyüklüğü ve çözünürlüğü çok iyi de acaba ekran gs2 gibi amoled plus mı olacak ? O şekilde olursa mükemmel bir telefon olur diyebilirim, lcd ekran artık eskidi bana göre. Özelliklerinin yanı sıra sırf o marka için alınır telefon. 7-8 senelik p910i telefonum hala taş gibi.


amoled plus olmaz zannetmem ama bravia engine her zamanki gibi olur diye tahmin ediyorum
Umutcan 18.3.2012 18:13:57
Ekran büyüklüğü ve çözünürlüğü çok iyi de acaba ekran gs2 gibi amoled plus mı olacak ? O şekilde olursa mükemmel bir telefon olur diyebilirim, lcd ekran artık eskidi bana göre.
Özelliklerinin yanı sıra sırf o marka için alınır telefon. 7-8 senelik p910i telefonum hala taş gibi.
enes.77 18.3.2012 18:09:37
Sadece sony yazmasına hastaydım bide onu alta alıp üstüne dört dokunmatik tusu koymuslar mükemmel ötesi olmuş :) Herşey tamamda şu at&t kötü olmuş ya
oxygen1001 18.2.2012 16:28:14
boşa çene yormayın ion türkiyeye gelmeyecek xperia s gelecek aralarındaki tek fark ise ion un 0.76 cm ekranı daha büyük bana kalırsa xperia s in tasarımı daha estetik...
Angelica 9.2.2012 13:05:35
2 sene sonra arc ı satıp bunu alırım ben.
drgnsbrk 9.2.2012 11:48:47
Galaxy note killer yapmaya çalışmışlar ama bence olmamış.
RAN7843 9.2.2012 11:23:42
İlk önce şunu belirtmeliyimki samsung glaxy 3 ve i phone 5 nano teknolojısıyle gelecek ve fark yaratacaklar farklar zaten yeni olan teknolojılerı kullanmak ve insanlar bunu denemek için alırlar nano teknolojısı ne diyeceksiniz telefonunuz su geçirmeme yada sudan etkilenme sağlaması samsung olsun appel olsun htc bunlar en son teknolojılerı hızlı bır şekılde adapte olup rekabet güçlerini arttırıyorlar bahar ayında bu fırmalar tegra platformunun en son üyesi olan tegra 3 ve Qualcoom s4 işlemcilerini kullanmaya başlayacaklar yani 28 nm işlemciler ve daha az yer meşkulli üzgününüm ama gerçekler sony ilerleyen zamanlarda bi atılım yaparsa kendisinin yararına olur
S10ERM 8.2.2012 21:48:31
Güzel telefon
zucchero 8.2.2012 21:34:18
quote:

Orijinalden alıntı: okanarslan20

Bize gelecek Xperia S var boşverin Ion'u

Dostum avrupada ki s amerikada ki ion olacak galiba
ALPEREN_06 8.2.2012 16:27:18
tr de satılmayacak bir telefon için yorum yapmanın anlamı yok bence.sanırım avrupada xperia s satılacak bunu yerine.çünkü ekran büyüklüğü ve tasarım haricinde herşey aynı gibi.
ınfiniti red bull racing 8.2.2012 16:27:07
telefon güzel fakat bence adreno 220 yakışmamış. birde eğer gıngerbread ile gelecekse niye öyle yapıyorlar anlamadım.
eternal soul 8.2.2012 15:36:53
her gün yeni bir model. insanlar hangi marka, hangi tip telefon alacaklarını şaşırıyorlar artık...
Angelica 31.1.2012 22:33:55
quote:

Orijinalden alıntı: playmaker10

Sony adıyla çıkan telefonlardan tasarımı en güzel olanı bu

aynen
playmaker10 31.1.2012 22:28:11
Sony adıyla çıkan telefonlardan tasarımı en güzel olanı bu
okanarslan20 31.1.2012 15:01:35
Bize gelecek Xperia S var boşverin Ion'u
_-_bluedragon_-_ 31.1.2012 13:02:57
quote:

Orijinalden alıntı: Eray89

4.6 inch cok büyük arkadas. arc ın ekran bile büyük aslında

önemli olan faliyeti
Angelica 31.1.2012 12:39:45
4.6 inch cok büyük arkadas. arc ın ekran bile büyük aslında
DH Misafiri 30.1.2012 21:15:32
sony kendini aşmaya başladı artık ama tasarımları arc ve ray geçemiyor hala
Angelica 14.1.2012 11:04:59
arc dan sonra cıkan modeller arasında bence en iyi tasarıma sahip olan bu ama hala bir arc kadar değil..
Sands 12.1.2012 21:15:48
oho daha çok varmış çıkmasına fiyatıda kopuk olur...
Raptorxx 12.1.2012 21:02:25
güzel tasarım güzel donanım polemiğe gerek yok.
DH Misafiri 12.1.2012 20:08:42
ericsson yazısını atmasının şerefine ilk modelimizi biraz beklentileri karşılayacak bi model yapmalıyız dyerek başladıkları bir ürün heraldeki ekran çözünürlüğüyle kamera kalitesiyle dahili bellek fobisi yenilmesiyle değişimin fark edildiği tam anlamıyla bir SONY ürünü olmuş ama ARC şimdlik bana yeter (:
isyankar_emre 11.1.2012 21:42:03
Sony çok iyi ya telefonu nette inceledimde harika ötesi apple'ın iPhone'undan sonra samsung galaxy serisinden başka bir şey tanımam..
The Last Beerbender 11.1.2012 20:14:37
quote:

Orijinalden alıntı: olle

4.6 ekran yerine 4.2-3 olsaydı çok daha iyi olabilirdi ben hayır diyorum.Ve 16 MP 720p çözünürlük tam bir hayal kırıklığı.

İlk olarak 4.2-3 olsa iyi olurdu demişsiniz, SONY'nin tanıttığı bir diğer telefon Xperia S aynı özellikler farklı tasarımla o ekran boyutlarında.
720p demişsiniz, o da ön kamera için geçerli, arka kamera 1080p video kaydı yapıyor.
AMERICOS 11.1.2012 18:54:12
4.6 ekran yerine 4.2-3 olsaydı çok daha iyi olabilirdi ben hayır diyorum.Ve 16 MP 720p çözünürlük tam bir hayal kırıklığı.
eXXeLanCCe 11.1.2012 13:22:53
Nereye gidiyor bu akıllı telefon teknolojisi :)
Hala türkiyedeki laptop kullanan insanların %95'i hd ekrana sahipler.telefonun ekranı hd.yakında full hd ekran gelirse şaşmam.işlemci ve ram konusuda farklı değil.günümüzde kullanılar netbooklar kadar iyi.en azından çift çekirdek ve 1 gb ram.yani tabiki onlar kadar performanslı olamaz sonuçta pilli,voltajı düşük.
bu arada resmi sitelerini değiştirmemişler hala sonyericsson.
riggsmartin 11.1.2012 13:20:57
Arkadaslar,
Bu model U.s.a pazari icin mi?Ayrica en son model Xperia S mi olacak acaba?
Tskler...
RAN7843 11.1.2012 11:04:36
Bu cihaz sadece amerika için çıkması yazık olmuşşş.......
gunman233 10.1.2012 22:52:31
quote:

Orijinalden alıntı: gunman233

quote:

Hocam ben de senin gibi 5800 kullanıcısıyım tek sorunum ram sorunu. 256MB olsaydı bizim telefonların rami hiç bakmazdım bile bunlara hepsi para tuzağı. Arkadaşta htc sensation var 2 oyun yarım saat nette takılıyoruz şarj bitiyor. Batarya olayını geliştirmedikten sonra değil 4 çekirdekli 400 çekirdekli olsa ne yazar.


Aynen. Olabilme imkanı olsa açıp bi 128 mb daha ram takardım:)
İnsanların artık PC'lerde olduğu gibi mobil işlemci teknolojilerini de takip etmesini öğrenmesi gerekli bence. Zor bişey değil, daha kolay hatta. O kadar yazıp önemli bilgiler veriyorum, bir iki tane + bile almıştım hatta hayret ettim, polemik yaratmadan artı veya eksi de alınabiliyormuş demiştim ama birilerinin zoruna mı gitti de eksilediler sıfıra indirdiler anlamadım. Umurumda değil artı eksi olması zaten pek yazmam ama, faydalı olmaya çalışan insanlar pek tutulmuyor zaten:) Yoksa parası bol olan gider alır zaten istediğini, burada almışken iyi bir üst seviye ürün almak isteyen takip eden insanlara yardımcı olacak bilgiler vermek tek amacım görüldüğü üzere.
Yoksa 'seksi' bilmem ne telefon diye ne zorluklarla paraları veren fakir 'öğrenci' milleti var genelde çevremde, garip... Geçen şaka amaçlı tartışmıştık hatta, seksi telefon(!) diye koynuna alıp yatacan sanki, zaten kanser riskini de artırır yakın temasta bulunmak:)

Not: Artı veya eksi basmayın azıcık polemiğe girdim diye, söz meclisten dışarı:P

Alay eder gibi yahu şimdiye kadar 1 tane bile alamazdım genelde, en çok artıyı da bu mesaja almışım:) Eksileyin sıfır olsun sonra diğer mesajlarıma bakın onları artılayın bari:)
Technotronic 10.1.2012 21:09:13
[DHTUBE=http://www.youtube.com/watch?v=Mcj_LCx5vWo]
Emre Demirel 10.1.2012 21:03:38
acayıp bir tip olmuş gözlüklerim kamaştı
sasa_iliç 10.1.2012 19:25:31
Telefonun tasarımını pek beğenmedim şahsen ama özellikler güzel. Şöyle canlı resimleri olmadan da yorum yapmak yanlış olur tabii.
G.rex 10.1.2012 17:45:13
Harika haber ama fiyat 2000 tl ye yakın olur ..
Vash The Stampede 10.1.2012 17:02:51
telefonun arkasında hala se logosu var ne iş?
Chidori 10.1.2012 16:58:39
Tasarım çok hoş.
Herakles. 10.1.2012 16:36:51
Fiyat yaklaşık ne kadar olur tahminler ben 1500 TL diyorum?
SirChaos 10.1.2012 16:33:45
gayet güzel bir telefon olmuş
playmaker10 10.1.2012 16:00:28
quote:

Orijinalden alıntı: burakkırbas

ya abi sony kimi kandırıyor?! Bİ 12MP kamera koydu diye bu tel adam mı oldu.Daha yeni geçtiler çift çekirdeğe:)!!!!!

Ona kalırsa htc de titan 2 modelini tanıttı 16 MP Kamera ayrıca lensi de son derece iddialı....Ben sony nin göz boyamalarına kanmayın derim...

çift çekirdek desteği android 4.0 ile geliyor zaten. sony geriden gelmiyor yani, diğerleri fazla önden gidip donanımla göz boyuyorlar
MinPayne 10.1.2012 12:48:29
HTC, Apple, Sony bu üçü tasarımdan anlıyor aksini iddia eden zaten üniversite'de güzel sanatlar bölümünden nefret eden mühendislik öğrencisidir bence
2Berk 10.1.2012 12:42:19
Olmamıs. Tasarim olarak rezalet. Sanki 10 sene onceki smartphonelari cagristiriyor. Yazik, satmaz.
xlmnt13 10.1.2012 12:20:29
Kamerası ve Şekli güzel android 4 ile gelseymiş iyi olacaktı
Ağaçkakan 10.1.2012 09:25:49
Tasarımını çok beğendim.
ozdemireren 10.1.2012 09:23:24
Iyidir iyi ,hosgeldin Sony
Corey Beaulieu 10.1.2012 07:01:39
quote:

Orijinalden alıntı: gunman233

quote:

Hocam ben de senin gibi 5800 kullanıcısıyım tek sorunum ram sorunu. 256MB olsaydı bizim telefonların rami hiç bakmazdım bile bunlara hepsi para tuzağı. Arkadaşta htc sensation var 2 oyun yarım saat nette takılıyoruz şarj bitiyor. Batarya olayını geliştirmedikten sonra değil 4 çekirdekli 400 çekirdekli olsa ne yazar.


Aynen. Olabilme imkanı olsa açıp bi 128 mb daha ram takardım:)
İnsanların artık PC'lerde olduğu gibi mobil işlemci teknolojilerini de takip etmesini öğrenmesi gerekli bence. Zor bişey değil, daha kolay hatta. O kadar yazıp önemli bilgiler veriyorum, bir iki tane + bile almıştım hatta hayret ettim, polemik yaratmadan artı veya eksi de alınabiliyormuş demiştim ama birilerinin zoruna mı gitti de eksilediler sıfıra indirdiler anlamadım. Umurumda değil artı eksi olması zaten pek yazmam ama, faydalı olmaya çalışan insanlar pek tutulmuyor zaten:) Yoksa parası bol olan gider alır zaten istediğini, burada almışken iyi bir üst seviye ürün almak isteyen takip eden insanlara yardımcı olacak bilgiler vermek tek amacım görüldüğü üzere.
Yoksa 'seksi' bilmem ne telefon diye ne zorluklarla paraları veren fakir 'öğrenci' milleti var genelde çevremde, garip... Geçen şaka amaçlı tartışmıştık hatta, seksi telefon(!) diye koynuna alıp yatacan sanki, zaten kanser riskini de artırır yakın temasta bulunmak:)

Not: Artı veya eksi basmayın azıcık polemiğe girdim diye, söz meclisten dışarı:P

Benim 5800ım da gayet 'seksi' yahu :D
Zuko 10.1.2012 03:50:06
quote:

Orijinalden alıntı: _ AWESOME _

quote:

Orijinalden alıntı: toridishler

quote:

Orijinalden alıntı: hasanaygunoglu

320ppi ekran, sony damgası ve sony tasarımıyla güzel bir telefon olmuş. ancak işlemcisi biraz eski nesil kalmış.

ppi nin anlami nedir acaba?_?

Piksel yoğunluğu.

(pixel per inch)

Bu ppi'ın iPhone 4'ten önce esamesi bile okunmuyordu, iPhone 4'te kullanıldı, artık her telefonun özelliğinde özellikle belirtilir. Ne ironi ama.
ATOM ANT 10.1.2012 03:42:59
ama logo değişmemiş ericsoon duruyor halen
4ewer23 10.1.2012 03:33:32
üçqen olmasını istiyorsunuz qaliba.ve sony nin tasarımı samsungunkinden daha qüzel eğri oturup doqru konuşalım.
TearsForFears 10.1.2012 02:48:15
Tüm özellikleriyle dört dörtlük telefon.
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla