TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24959 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Samsung Galaxy Ace 3'ün teknik özellikleri ve performans değerleri ortaya çıktı Cut the Rope: Experiments bugün Windows Phone için yayınlanıyor HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (360) YORUM YAZ

tarafından 17 Nisan 2013, Çarşamba 12:46 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Samsung Galaxy S4'te neden FM Radyo özelliği yok? İşte cevabı...
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
360

 
 
Samsung'un yeni nesil süper telefon modeli Galaxy S4 için geri sayım başladı. Ülkemizdeki lansmanı 24 Nisan'da gerçekleştirilecek olan telefon, 27 Nisan'dan itibaren başta operatörler olmak üzere pek çok farlı kanal tarafından kullanıcıların beğenisine sunulmuş olacak. ARM Cortex-A15 tabanlı işlemci, 2GB DDR3 bellek, Gorilla Glass 3 ve MHL 2.0 standardı gibi rakiplerinde olmayan güçlü özelliklerle donatılan Galaxy S4, ilginç bir şekilde FM Radyo özelliğin ise bünyesinde barındırmıyor, peki ama neden ? Daha karmaşık pek çok özelliğe sahip olan bir telefon, Galaxy ailesinin diğer üyelerinden farklı olarak neden FM Radyo desteği sunmuyor?
 
Bu soru bir süredir sıkça tartışılmakta hatta Samsung, eleştriler de almakta. Ülkemiz de dahil olmak üzere pek çok coğrafyada FM Radyo özelliği yaygın olarak kullanılırken, Samsung ise bunun aksini düşünüyor ve kullanıcıların FM Radyo'ya olan ilgisinin her geçen gün azaldığını belirtiyor. Bakın Galaxy S4'te neden FM Radyo yok sorusu üzerine Samsung Rusya nasıl cevap veriyor;
 
"Çalışmalarımız gösteriyor ki ilgi, sosyal ağlar ve Youtube üzerinden müzik dinlemeye yani dijital yayına doğru kayıyor. Yeni amiral gemi modelimiz de dijital içeriği, modern formatları ve bilgi tüketim kanallarını kullanan müşterileri hedef alıyor."
 
Yapılan açıklamalara göre Samsung, üst segmentteki yeni telefonunu dijital içeriğin etrafında şekillendirmiş gibi. Tüketici eğilimlerini de takip eden şirket, günün sonunda Galaxy S4'ten FM Radyo özelliğini kaldırmaya karar vermiş. Kullanıcılar, Google Play Store üzerinde TuneIn Radio gibi dijital formatta radyo dinlemeyi mümkün kılan uygulamalar ile diledikleri yerli ya da yabancı radyon kanallarını takip edebilecekler ama tabi WiFi'ın olmadığı noktalarda ya da seyahat halindeyken, bu durum veri kullanımını bir miktar da olsa arttıracak ve fatura maliyetlerine olumsuz etki edecektir. Ancak diğer taraftan pek çok kullanıcının, telefonların artan depolama kapasitesine bağlı olarak müzik arşivlerini yanlarına taşıdıkları ve FM Radyo'dan ziyade kendi türlerindeki müzikleri, arşivden dinledikleri de biliniyor.
 
 
 
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
BARKU 18.04.2014 14:24:33
Koymadığımız herbir radyo modülünden şu kadar dolar kardayız dese şık olmazdı elbette.
DH Misafiri 18.04.2014 14:10:21
hakikaten radyosu yok.eger almadan önce ögrenmiş olsaydım almazdım.gider lg alırdım aynı paraya.eger elit kesime hitap eden bir telefon üreticisi olsam tüm s3 ve s4 leri toplar tekrar uyarlar öyle kullanıcılarıma verirdim.mevcut telefon ömrünü bitirdikten sonra .diger telefonumda samsung u tercih etmeyecegim sanırsam.
DH Misafiri 24.02.2014 09:08:12
herşeyi koymuşun radyoyuda koyda bişeye benzesin kıllıktan başka bişey değil kimse kusura bakmasın. milleti değişik versiyonlara sürükleyip piyasanın canlı kalmasını sağlamak için yapılan bi oyun.
DH Misafiri 10.02.2014 20:29:07
Discovery fm rodyo Magazada var arkadaşlar hemde internetsiz discovery FM radyo google play da
tosunkaya 26.01.2014 12:45:08
Yanli mesaj yazan zihniyetsizlere sesleniyorum. Yuh be! Bir karsilastirin bakalim hangisi daha az sarj yiyor. Mecburen tunein kullanacagiz. Sanki her zaman cok kaliteli sinirsiz mobil internetimiz ya da sifresiz wifi olacak her yanimizda yolda giderken.
DH Misafiri 18.01.2014 15:17:45
Ben note3 kullanıyorum. Bu telefonda da radyo yok. Google Play Store dan indirebilirmiyiz acaba?
tr.duman 21.12.2013 07:26:24
Eger sonradan indirilip kurulabilir bir ozelligi varsa Alakasi yok vergiden muaf olmak icin radyo uygulamasi yer almiyor diyecegim
zıtların birliği 21.12.2013 06:39:48
quote:

Orijinalden alıntı: Gs_Emre

Sırf bu yüzden s4 ü tercih etmem, iphone4s kullanırken çok eksikliğini hissettim ve sırf bu yüzden değil ama s3 aldım. Sabahları işe giderken haberleri dinliyorum, çok iyi radyo programları var onları takip ediyorum, bence olmazsa olmaz fm radyo.

kesinlikle hocam çok doğru radyo gibi uygulaması çok basit bir programı neden s3'e koyupda s4 gibi bir modelde olmadı.. aşırı soğuma sebebim olmustur s4 ten fakat yinede iyi telefon bana göre
CooLasFcuK 21.12.2013 03:20:25
quote:

Orijinalden alıntı: VanpeL[TR]

gerek kalmadı ki bence. artık herkeste internet paketi var ve online müzik ve radyo programları marketlerde yüzlerce. kaldırılması yanlış olmamış bence

FM radyodaki kalite için en azından 96kbps kalitesinde istasyon dinlemek şart. Bu da saniyede 12kb ve dakikada 720kb yapar. Saatte ise 43mb. Günde 1 saat Internet üzerinden radyo dinleyen kişiye ayda 1gb internet paketi yetmez yani. 1gb internet paketi ne kadar? En azından 15tl.

Gerçekten de gereksizmiş FM Radyo.

Bu arada ben günde 3 saat radyo dinliyorum en azından. Yani ayda 4gb veri harcamam lazım.
Michael Joseph Jackson 20.12.2013 18:57:40
her gün radyo dinlerim benim için büyük bir eksiklik koysalar ne olur sanki
Bradley Cooper 20.12.2013 17:01:56
gerek kalmadı ki bence. artık herkeste internet paketi var ve online müzik ve radyo programları marketlerde yüzlerce. kaldırılması yanlış olmamış bence
bluebest 20.12.2013 17:00:01
Radyo olmadığı için S4 almadım, note 3'ü bekledim, onda da olmayınca LG G2 aldım. Samsung bana satabileceği potansiyel 2 cihazı satamadı ve kendisi kaybetti.
Ayrıca radyo dinlemeyen adamın gelip burada radyo ne kadar gereksiz veya internet radyosu var demesi hiç hoş değil. Siz internet radyosunun ne kadar kota ve pil düşmanı olduğunu biliyor musunuz? Ayrıca bazı arkadaşların genel kültürü artsın diye söylüyorum: radyo sadece müzik dinlemek için değildir!.
logi666leboss 20.12.2013 16:08:39
Htc dedigin marka ile samsungu nasil kiyaslarsin ki htc daha htc one yuzunden nokia karsisinda hezimete ugradi [mentioned]cherkesomer[/mentioned]
DH Misafiri 11.10.2013 20:11:11
Bence radyo olmasi gerekir bole telefonda radya olmasi daha guzel olurdu bu gun veya su fun degil biz turkler olarak radyo dinlemeyi hep sevdik madem koymamislar buna antarnetif olarak bi program cikara bilirler wi olmadanda calisan program s4 guzel bi o radyo yok diye telefon olmamis ben bilsseydim almazdim bukadar acik ve net belkide satarim belli olmaz bidaha samsug xihazi almam
DH Misafiri 11.10.2013 01:07:21
Bence radyo olmasi gerekir bole telefonda radya olmasi daha guzel olurdu bu gun veya su fun degil biz turkler olarak radyo dinlemeyi hep sevdik madem koymamislar buna antarnetif olarak bi program cikara bilirler wi olmadanda calisan program s4 guzel bi o radyo yok diye telefon olmamis ben bilsseydim almazdim bukadar acik ve net belkide satarim belli olmaz bidaha samsug xihazi almam
01001101 09.10.2013 14:16:27
hergün radyo dinlerim ama hiç müzik dinlemem. radyoda harika programlar var.

örneğin ntvspor'daki ateş arabaları programı. mert aydın ve ercan taner ile sanat tarihi, siyaset tarihi, müzik tarihinden sinema ya, sporu da içine alan söyleşi tarzında süper bir program.
Kvothé 09.10.2013 09:39:12
quote:

Orijinalden alıntı: _kerem

Dahili radyo dinlemek ile internet üzerinden dinlemek arasında ciddi batarya farkı oluyor. Çok mu zor geldi radyoyu koymak anlamıyorum!

en önemli fark bence de burada . günümüzde bataryanın önemi bu kadar artmışken fm radyo koysalardı bence daha iyi olurdu.
DH Misafiri 09.10.2013 03:04:32
Bu bence bir strateji, bilinçli olarak radyo konulmamış diye düşünüyorum. Bende alacaktım ama radyosu yok diye vaz geçtim. Çin telefonundan ayırmak için konulmadığı çok saçma, çin telefonu olmadığı sadece radyo içinmi anlaşılacak. Güldürmesinler, Allah insana beyin vermiş, akıl vermiş, zeka vermiş, göz vermiş, vs.vs.vs. saymakla bitmez. İnsanları gerizekalı sanmasınlar.
Samsung tüm özellikleri olan bir telefon çıkartamaz mı, tv, radyo, aklınıza gelen herşey. Ama çıkartmıyorlar NEDEN ? bunu hiç kendinize sordunuz mu.
CooLasFcuK 14.09.2013 16:49:47
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

arkadaşlar üzülüyorum size ne kadar kalitesiz düşünüyorsunuz ayıptır ya radyo nedir ya firmalar sizin kaliteli görüp çin mallarından ayırt etmek için radyo tv seceneğini çıkartıyor siz değer bilmiyorsunuz radyosu olmadığı için kınayan arkadaşlar çin malı alın hepsinde radyo var ama bizim gibi düşünen arkadaşları bu sınıfa sokmayın saygım var radyo dinleyenlere ama çaresi basit alın eminönünden 1tl kibrit kutusu var süper radyo dinleyin:)çok komik ya samsung da işi çözmüş artık elit sınıfa hitap ediyor ipone ayırt eden en büyük özellikti artık samsungda var 2000 tl veriyorsan kardeş internetde al bi zahmet ayranı yok içmeye hesabına döndürme teşşekkür ederim saygılarıml allaha emanet

Note 3? Radyo olmamasının bir açıklaması olamaz. Hele ki elitlikle hiç alakası yok. Tartışma çıkarmaya yonelik bjr mesaj olduğu belli. Misafirler hep boyle oluyor zaten nedense.
DH Misafiri 14.09.2013 16:31:40
arkadaşlar üzülüyorum size ne kadar kalitesiz düşünüyorsunuz ayıptır ya radyo nedir ya firmalar sizin kaliteli görüp çin mallarından ayırt etmek için radyo tv seceneğini çıkartıyor siz değer bilmiyorsunuz radyosu olmadığı için kınayan arkadaşlar çin malı alın hepsinde radyo var ama bizim gibi düşünen arkadaşları bu sınıfa sokmayın saygım var radyo dinleyenlere ama çaresi basit alın eminönünden 1tl kibrit kutusu var süper radyo dinleyin:)çok komik ya samsung da işi çözmüş artık elit sınıfa hitap ediyor ipone ayırt eden en büyük özellikti artık samsungda var 2000 tl veriyorsan kardeş internetde al bi zahmet ayranı yok içmeye hesabına döndürme teşşekkür ederim saygılarıml allaha emanet
DH Misafiri 14.09.2013 12:47:37
İnternetten radyo dinlemek pahalıya mal olacaktır. GSM firmalarının data paketleri o kadar da uygun fiyatlı değil. Radyo özelliği eklenmeliydi.
AERN 24.08.2013 23:39:13
Radyo olmadığını bilerek almak gerek telefonu. Sonra radyosu neden yok diye araştırmak anlamsız. Note2 kullanıyorum ve Radyo benim için önemli.
gumusalin1 24.08.2013 23:36:21
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

SADECE RADYOSU OLMADIĞINDAN DOLAYI ALMIYORUM BENİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ EMİNİM BENİM GİBİ DÜŞÜNEN ÇOK KİŞİ VARDIR.


S4 ün çıkmasını bekliyordum . çıktığı ilk gün alacaktım. Fakat radyosu olmadığını görünce, Bende sadece bu yüzden almaktan vazgeçtim.
aycibin 24.08.2013 01:01:48
quote:

Orijinalden alıntı: gel pc pc

ilk telefonu aldığımdan beri adam akıllı bir kez bile radyo kullanmamışımdır. niye böyle taktınız anlamadım

Soruyu biraz daha acarsan...yani senin radyo kullanmamana mi taktik yoksa kullandik da kabahat mi ettik :)

Ben telefonda asla film izlemeyen biriyim.film izlemek icin evdeysem lcd tv,tatildeysem ipad kullanirim,yolda zaten ekrana bakamam cunku aractayken onume bakinca midem bulanir :) sirf ben boyleyim diye "akilli telefonlarda video oynatici gereksiz bir ozellik" demem ne kadar mantikli?
gel pc pc 23.08.2013 22:07:15
ilk telefonu aldığımdan beri adam akıllı bir kez bile radyo kullanmamışımdır. niye böyle taktınız anlamadım
vedat1966 23.08.2013 21:40:56
Radyosuz bir telefonu asla almam. Umarım Note 3'te böyle bir hata yapmazlar. Arkadaş sen radyolu telefon çıkart isteyen kullanır istemeyen kullanmaz. Benim için radyo olmazsa olmazlardan.
DH Misafiri 11.07.2013 12:32:45
S3 telefonum var satıp S4 alma hayalleri kurarken radyo özelliğinin olmadığını öğrendim ve sırf bu yüzden vazgeçtim.. bazıları için basit bir donanım ve gereksiz görülebilir ama ben radyoyu çok yolculuk yaptığım için sık kullanıyorum. ve kendi mp3 listem bazen sıkabiliyor. ayrıca sadece müzik için kullanılmaz radyo . zaten 1 Gb kotam var onuda radyonun yemesini tercih etmem .. bu samsungun yanlış bir adımı bence .. cihazı 5 dolar daha pahalı yapsaydınız ama radyoyu entegre etseydiniz keşke.
Zerdova 11.07.2013 10:19:50
quote:

Orijinalden alıntı: Nightmare70

Varya ne kadar yanlı olduğunu gördüm insanların.Geçenlerde radyosu bile olmayan telefon be iphone diye yerden yere vuruyordu millet.Şimdi tutmuşlar olmasada olur diyorlar.Ne diyim artık buradaki yorumları okumaya gerek yok haberi oku yorumları boşver hatta yorum kısmı kapatılabilirde yani hiç gerek yok böyle insanlar varken..

badavut 11.07.2013 10:06:08
bende eşime hediye olsun diye almıştım, sabah evden çıkarken s4 te radyo yokmu diye sordu, bende saçmalama vardır dedim, sıfır araştırma :), sonuç serviste işe giderken aradı yok bunun radyosu, napacam ben şimdi sabahları serviste dedi, evet nihatla muhabbet, gazoz ağacı gibi sabah programları servislerde yada otobüslerde insana iyi geliyordu, anlayacağınız alışkanlıklar var ve bunun birden kaybolmasını bekleyemezsiniz, dün yaptığım süprize sevinen eşim 1800 lük telefon aldım diye nerdeyse sabah bana kızacak duruma gelmişti, hani o küçümsenen FM radyo özelliğinden
1080p 10.07.2013 03:47:29
Mesela Fm radio icin TRT den bandrol alma durumu gibi diger ulkelerdede ayni durum mu var?



Yani bu tur sureclere takilmasin diye koymamislar da olabilir.



Isin dogrusu FM RADIOsuz bir cihaz olmamali diye dusunmustum.

Lakin kulaklik sart kosulmasi isime gelmiyor.

kablosuz kulaklik kullaniuorum.

1.2 ad. Radyo kanali disinda dinleyecegim bir kanal yok.

Internetten dinlenen Tunein gibi radyolar is gordugu dogru ama hareket esnasinda kesintiye uygramasi FM RADIO u aratmiyor degil.

Kizil otesi gunumuz cihazlara gelmez diye dusunurken

adamlar IRDA ya yer buldu da ufacik fm radio ya yer bulamadik demeleri gercekci degil.
MaxPowerr 22.06.2013 10:58:59
O değil de bende s4 var ilk defa fark ettim olmadığını. Ben nadir radyo dinlerim ama bi araa favori kanallarım vardı ki hala da böyle dinleyenler var. Radyo sadece müzik dinlemek için yok, bir sürü güzel program var. Bir radyo koymak bu seviye bir telefona, telefonu şişirmez sonuçta, bence çok yanlış bir adım Samsung'un attığı.
CooLasFcuK 22.06.2013 08:36:12
S4'ü almama sebebimdir. 2000 lira verilen telefonda herşeyin olmasını isterim. Müzik çalar, navigasyon, kamera, oyun gibi temel özelliklerden biridir radyo da. Komple bir cihaz olmaktan uzak yapıyor bu durum. 1gb internet için 20tl ödediğimiz ülkemizde internetten kaliteli(en az 128kbps) bir radyo dinleyince dakikada 1mb veri indiriliyor. Günde yarım saat radyo dinlemeyle kota bitecek yani. Bazen eski usuller daha çok kullanılır. Radyo da böyle birşey.
cemturk 22.06.2013 04:22:44
aycibin 21.06.2013 09:48:12
gsmarena'dan takip ediyordum.duyurusu yapıldığında merakla açktım.listede bu da var bu da eklenmiş bunu da yenilemişler diye inerken "Radio: NO" yazısını görünce kal gelmişti.yazım hatası sanıp başka sitelere baktım ve acı gerçeği gördüm.nem,yükseklik ölçer koyacağına radyo koysaymış.bu ilave senörleri de outdoor spor yapanlar için çıkardığı s4 active'e ekleseymiş olurmuş.

fm candır.3G ve mp3 asla fm'in yerini tutamaz.
cemturk 21.06.2013 07:57:10
S4 alicaktim, vazgectim.. Haberi koyan arkadastan allah razi olsun ... Bastan koymasa tamam deriz eyv, ama 3 serinede koyup 4 e koymiyom ben 4. Murat , sigarada yasak dersen Darbeyi yersin .. Dunku zok oldu kok.. Arastirmadani yapiyodun sen vay vay sms i de kaldir whats up , facebook cikti sms bitti , hadi bakim görelim maçanı ... Sabah saabah deli oldum
KütahyanınPınarları 21.06.2013 00:47:56
Az da olsa bazen gerekiyor, radyo. S2 den sonra S4 e geçerim diyordum ama geçmem artık. Çuvalla para ver 3-5 liralık donanımdan mahrum olsun,, olmaz.

Telefonlardan tamamen kaldırılan kızılötesini yeniden ekle, radyoyu kaldır.. olacak iş değil. Son model bier arabayı klimasız yap...
Bu önemli eksiğe rağmen millet "" aa ne kocaman ekran" diye ayıla bayıla alsın..
DH Misafiri 13.06.2013 12:53:12
Bu Samsung'un müşterilerine attığı büyük bir kazıktır. S3'um elimde patlamasin diye ciddi miktarda bir para da ekleyerek S4 aldım. Uzun yolculuklarda radyoyu bayağı da dinlemeye başlamıştım. Samsung saçmalamış.. FM radyoda Süper FM, İstanbul FM de var; Metro FM, Capital FM de var. Radyonun kalktığından haberim yoktu. Alanların çoğu sazana geldi. Bu da günlük yaşayan, satın almadan önce araştırmayı zul sayan, Avrupalı titizliğiyle fırsat bulunca dalga geçen toplumumuza müstahaktır.
Crimson Knight 12.06.2013 18:10:00
quote:

Orijinalden alıntı: lovekrand


quote:

Orijinalden alıntı: Crimson Knight

Dert ettiğiniz şeye bakın, sanki 2000 TL'yi radyo için veriyorsunuz gidin 3-5 liralık kibrit kutusu boyutunda bir radyo alın olsun bitsin.

Hocam telefon arama yapmazsa gidin eminonunden 20 tlye ufak telefonlardanalin mi diceksin o zaman

Güzel fikir, telefonu uçuş moduna alırız, şarj harcamaz hem
lovekrand 12.06.2013 18:04:47
quote:

Orijinalden alıntı: Crimson Knight

Dert ettiğiniz şeye bakın, sanki 2000 TL'yi radyo için veriyorsunuz gidin 3-5 liralık kibrit kutusu boyutunda bir radyo alın olsun bitsin.

Hocam telefon arama yapmazsa gidin eminonunden 20 tlye ufak telefonlardanalin mi diceksin o zaman
Crimson Knight 12.06.2013 18:01:23
Dert ettiğiniz şeye bakın, sanki 2000 TL'yi radyo için veriyorsunuz gidin 3-5 liralık kibrit kutusu boyutunda bir radyo alın olsun bitsin.
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla