TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 23020 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Turkcell Superonline Nokia Lumia 1520
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Steve Jobs, Şilili madencilere hediye iPod gönderecek Resmi Bilgi: AMD Radeon HD 6870'in teknik özellikleri ve fiyat bilgisi HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (318) YORUM YAZ

tarafından 14 Ekim 2010, Perşembe 13:32 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Nokia'dan bütçe dostu dokunmatik ekranlı ve Symbian'lı telefon: C5-03
Günlük Haber knight
318

Global cep telefonu pazarında birincilik tahtında oturmaya devam eden Nokia, bütçe dostu C5-03'ü tanıtarak C serisini ürün gamını genişletiyor.

Dört band GSM (850, 900, 1800, 1900 MHz) ile kullanıcılara daha hızlı internet bağlantısı olanağı sağlayan HSDPA (10.2 Mbps) ağlarıyla çalışan C5-03, 105.8 x 51 x 13.8 mm ebatlarında ve sadece 93 gram ağırlığında sade tasarıma sahip. Symbian v9.4 (S60 5th Edition) işletim sistemini kullanan akıllı telefonun, 600 MHz saat hızındaki ARM 11 işlemci, 128 MB RAM ve 256 MB ROM desteğini arkasına aldığı görülüyor.

Nokia'nın popüler modeli 5800 Xpress Music ile aynı şekilde 3.2 inç (~8.1 cm) boyutunda 360 x 640 piksel çözünürlüğünde 16 milyon renk dokunmatik TFT (resistif) ekrana yer verilen telefonda ivme sensörü (accelerometer) unutulmamış. İvme sensörü sayesinde telefonu yatay konumda tuttuğunuzda görüntü de otomatik olarak yatay konuma geçmekte.

Finlandiyalı üretici, yeni telefonunda 40 MB'lık dahili kullanıcı belleğini yeterli görmüş. Ancak kapasitenin yetersiz kaldığı durumlarda 16 GB'a kadar microSD kartlar yardımınıza koşuyor. Telefonun arka kısmında ise 5 megapiksel çözünürlüğünde CMOS kamera konumlandırılmış. Nesnelere 4 kata kadar dijital yakınlaştırma yapabilen kamera, 640x480 piksel çözünürlüğünde saniyede 15 kare video kaydedebiliyor. Ancak loş mekanlarda fotoğraf ve video çekimi için led flaş mevcut değil.

Wi-Fi 802.11 b/g bağlantısı, Bluetooth v2.0 + EDR ve A-GPS gibi günümüzde standart haline gelmeye başlayan özellikleri bünyesinde barındıran telefonun dikkat çeken diğer özellikleri arasında microUSB portu, 3.5 mm kulaklık girişi ile 1000 mAh batarya yer almakta. Batarya, GSM şebekesi göz önünde bulundurulduğunda 25 güne varan bekleme süresi, 11.5 saate varan konuşma süresi vaat ediyor.

Pek çok renk seçeneğiyle gelen Nokia C5-03'ün yıl sonuna doğru vergiler hariç 170 Euro'dan satışa sunulması bekleniyor.

Nokia C5-03 tanıtım videosu

Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
Karn-ı bahar 14.10.2010 13:39:14
yine basmatik bir telefon daha.Bravo nokia alkış.gif +1
inanmayan denesin 14.10.2010 13:39:53
Yurtdışı fiyatından alınabilse mantıklı bir seçim olabilir.. Birde siyah rengi olsa güzel olurmuş 0
sekil18 14.10.2010 13:41:41
5800dan ne farkı var ki 0
Tengere 14.10.2010 13:46:20
5mp. kamera ama flaş yok. 0
Angelica 14.10.2010 13:48:32
ısıtıp ısıtıp koyuyor önünüze nokia. sizde yiyorsunuz aferin aferin

hadi birisi cıksın "nokia dan şaşmam" desin.
0
Karn-ı bahar 14.10.2010 13:56:39
nokia'dan şaşmam dese iyi
şimdi bi dengesiz çıkar iphone ile karşılaştırır bunu
0
Panamalı Hasta 14.10.2010 13:59:21
i phoneden iyi duruyor -1
Karn-ı bahar 14.10.2010 14:04:30
quote:

Orijinalden alıntı: Mac2cryme

i phoneden iyi duruyor

şaka yapıyorsun dimi ?
0
chakra 14.10.2010 14:06:31
Daha değişik bir şeyler bekliyoruz. 0
Angelica 14.10.2010 14:09:16
quote:

Orijinalden alıntı: Karn-ı bahar

quote:

Orijinalden alıntı: Mac2cryme

i phoneden iyi duruyor

şaka yapıyorsun dimi ?

şaka bence
0
genmex 14.10.2010 14:09:57
artıları:

-5800dan görece güzel tasarım (bana göre daha güzel olmuş)
-arm 11 600 mhz işlemci (5800 fw update ile 434 mhz hızında çalışan bir işlemciye sahip)
-ram miktarı sanırım her iki telefonda aynı

eksileri:

-dahili hafıza 5800dan daha düşük 40 mb
-hala symbian^1 işletim sistemi
-resesitive ekran
gördüğüm kadarıyla nokia nın capasitive ekranlı tel fobisi devam ediyor.ayrıca 2008 sonunda çıkardığı 5800dan sonra üzerine ekledikleri özellikler neredeyse sıfır.şuan n8in satışta olmadığını varsayarak nokia'dan capasitive ekranlı telefon almak istediğimizde tek seçenek x6.nokia gerçekten ilginç işler yapıyor.ama bu onları olumlu mu yoksa olumsuz mu etkileyecek göreceğiz.

not:eğer bu telefon 400-500 tl arasında çıkarsa yukarıda söylediğim herşeyi yutarım o zaman f/p canavarı bir telefon olur.ama tabi o kadar ucuza çıkarsa
0
hooper 14.10.2010 14:10:53
nokia elindeki teknolojilerden birini çıkarıyor yeni model diye kaktırıyor, birini ekliyor yeni telefon diye iteliyor. Malzeme kalitesi desen o da berbat, bir de rakipleri 1 ghz işlemci kullanan modellerine dayıyorlar 424 mhz işlemci sonra da iphone ile karşılaştırmaya kalkıyorlar. Birisinin artık tepe yöneticilerine bu durumu anlatması gerekir diye düşünsekte adamlar pazarda hala liderliklerini koruyorlar. Bu saatten sonra symbian ve nokia bitmiştir gözümde. +1
Sê7êN SKY 14.10.2010 14:21:03
tasarımı güzele benziyor ama fiyatı ne olacak bakalım? 0
igonam 14.10.2010 14:24:12
450 TL. gibi bir fiyata satılır bu cihaz. o paraya bu cihaz olur ancak.. 0
suhaksk 14.10.2010 14:35:21
Resistif ekranlar diger ismiyle kanırtmatik telefonları şahsen beğenmiyorum konfor konusundada begenildigini sanmıyorum 0
tatbkath 14.10.2010 14:39:37
Bu adamlar hala symbian'da niye diretiyor anlamıyorum. 0
StevenDiaz 14.10.2010 14:49:35
güzel bişeye benziyo. 0
fuzbing 14.10.2010 15:07:02
Symbian'la olmaz. 0
Munky Online 14.10.2010 15:10:44
370 -80 Lira civarı bişey.Uygundur. 0
AtiMX4 14.10.2010 15:28:23
Nokia'dan şaşarım :) 0
Batuist 14.10.2010 15:38:58
Bu resistif ekranlar gerçekten çok iğrenç... neden bastırmatik telefonlarda inat ediyor nokia... Artı o işletim sistemi ile resistif ekran kulanımı çok kötü.. 0
Blooods 14.10.2010 15:41:07
O videoda ki kadar hızlı mı acaba ? 0
Karn-ı bahar 14.10.2010 15:43:13
quote:

Orijinalden alıntı: Blooods

O videoda ki kadar hızlı mı acaba ?

sence
0
Grader 14.10.2010 15:45:38
5800 varken ve 50 çeşit kırpılmış modeli barken ne gerek vardı bi daha. Güya yeni model çıkarıyor. GÜya yenilik yapıyor. Zaten 5800 430 liralara satılıyordu. 300 liraya satarsa neyse. Yoksa inalmaz çınlatacağım kulaklarını nokianın. Bi de buna yazılım güncellemesi beklersiniz artık. Senye belki hatalırın birazını düzeltip, birazda çalışan yerlerini bozarlar. 0
DH Misafiri 14.10.2010 15:46:13
çok şık bi tasarım :) nokia da bu aralar bu konuda büyük gelişmeler var... bide symbian^3 olsaymış daha iyi olurmuş . 0
TÜRKİY3 14.10.2010 15:47:25
biri iphoneden iyi demiş nokia iphone a hala yetişemedi..! 0
Karn-ı bahar 14.10.2010 15:54:35
quote:

Orijinalden alıntı: TÜRKİY3

biri iphoneden iyi demiş nokia iphone a hala yetişemedi..!

sen bilmiyorsun nokia'nın her basmatik telefonu iphone'dan kat kat iyidir
0
Kenshi 14.10.2010 15:59:58
Basmatik spor...

5 para etmez bir nokia klasigi daha.
0
c34 14.10.2010 16:03:39
dandik 0
buckethead® 14.10.2010 16:06:31
Bir tasarimi guzel, tabi bir daha nokia almam 0
india_ipekyolu 14.10.2010 16:09:56
Fiyatı ne kadarmış ya 0
ÇayLaK KRaL 14.10.2010 16:16:08
Benim N79'umdan daha iyi mi?
360 MHz işlemci - 600 MHz
Tuşlu - Dokunmatik

Her türlü N79 alır
0
onr4249 14.10.2010 16:22:23
quote:

Orijinalden alıntı: taken21

ısıtıp ısıtıp koyuyor önünüze nokia. sizde yiyorsunuz aferin aferin

hadi birisi cıksın "nokia dan şaşmam" desin.



Ben bunu 4-5 sene önce diyordum bir kişi bile bana hak vermiyordu.O zamanlar nokia nın dokunmatik ekranlı telefonu yoktu benim motorola yı görenler ''niye çinmalı aldın ki'' diye soruyorlardı.4. kattan betona düştü telefon ama hala kullanıyorum acaba nokia olsaydı ne olurdu?

Motorolaya cin malı diyen toplumun telefondan anlıyormuş gibi takılıp ''nokia dan şaşmam' demesi bana çok normal geliyor.Son zamanlarda tepki bile vermiyorum.
0
buraoca2 14.10.2010 16:25:24
5 Para etmez... Birde Bütçe dostuymuş... Ekranı kapasitif yap + 720p video çekme koyda bir işe yarasın en azından... Bunun yerine git Wildfire al 10 kat daha iyi ;) 0
yakup13 14.10.2010 16:32:44
quote:

Orijinalden alıntı: Tengere

5mp. kamera ama flaş yok.


evet değişik olmuş
0
Yaw Damper 14.10.2010 16:34:20
konu yanlış yerde 0
the enemy 14.10.2010 16:39:08
şöyle otu *oku iphohe la kıyaslanmıyor mu deli oluyorum



sanki her cep telefonu iphone ile aynı segmentteymiş gibi her telefona bir çamur atma girişimi



giriş seviyesinde hala en iyi ve sağlam telefonu nokia yapmaktadır, kullanıcıların %70 i hala bu telefonu kullandığına göre nokia daha uzun süre lider kalır ( aa pardon türklerde gösteriş hastalığı vardı değil mi ? totosuna giyecek donu olmasada iphone alır, o nedenle %60 ta olabilir)



neyse konuya dönelim, kötü bir telefon :)



zaten dokunmatik telefona sıcak bakmıyorum o ayrı, ama 15 fps video olmuş mu şimdi :)
0
Dionysius 14.10.2010 16:39:44
baktım telefona güzel bu ülkede dokunmatik almak isteyenler alır yani tutabilir.

Eğer iphone da Türkiye'ye ucuz fiyatla girse o zaman herkeste iphone olur ( pardon ucuz fiyatla girmesi mümkün deil , bizimkilerin kdv mantıgını biraz abartmamaları gerekir)

e ucuz olsa o zamanda iphonu kötülüceksiniz yani bunun sonu yok
0
aspirin_00 14.10.2010 17:05:28
video yu izledimde kızımı alacaz telefonu mu telefondan çok kızı gösteriyor :D:D 0
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla