TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 27203 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Kariyer.net
Toshiba, oyun/multimedya odaklı geliştirdiği hepsi bir arada bilgisayarını duyurdu: Qosmio PX30t Halo: Spartan Assault, Windows 8 ve Windows Phone 8 için geliyor HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (78) YORUM YAZ

tarafından 5 Haziran 2013, Çarşamba 13:28 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Dominos, pizza teslimatı için insansız hava araçları kullanmayı hedefliyor
Günlük Haber Can Tunçer
78
 
Günümüzde insansız hava araçları askeri ve hobi amaçlar dışında da kullanım alanı bulmaya başladı. Bu konunun son örneklerinden DomiCopter, insansız hava araçlarıyla pizza teslimatı amacıyla geliştiriliyor.
 
Dominos İngiltere, T + Biscuits ajansı ve konu hakkında çalışmalar gösteren AeroSgiht isimli firma tarafından geliştirilen insansız hava aracı DomiCopter, uzun mesafeler içerisinde hızlı pizza teslimatı gerçekleştirmek üzere hazırlanıyor. Şimdilik dört kilometre mesafe içerisinde tecrübeli insansız hava aracı pilotları tarafından kullanılabildiği belirtilen aracın, daha sonra GPS üzerinden bağımsız olarak uçabileceği söyleniyor. Termal ısıtma çantaları sayesinde taşınan ürünlerin sıcaklık değerlerinin çok fazla düşmediği belirtilen projenin kısa zaman içerisinde gerçeğe dönüşmesi beklenmiyor ancak Dominos'un konuyu oldukça ciddiye aldığı, bu doğrultuda da Dominos Uçuş Akademisi şeklinde bir oluşumun açılabileceği belirtiliyor.
 
Ayrıca insansız hava araçlarının ticari amaçlar için kullanımı hakkında bazı yasal sorunlar ve genel olarak işleyiş üzerine birçok soru işareti yer alıyor. Dominos tarafından DomiCopter hakkında yayınlanan test videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz. 
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
DH Misafiri 13.6.2013 11:24:39
Calarım ben o helikopteri
DH Misafiri 13.6.2013 11:24:34
bence iyi olmuş ama ben ğüllüoğlu baklava yada hacıoğlu lahmacun tercih ederim ğüzel bir araç icat edene teş
irish 12.6.2013 10:41:10
Ne kadar kötü niyetli insan varsa ortaya çıkarmış.
Vay be...
sioner 10.6.2013 12:26:14
Şimdi bize saçma gelen şeyler ilerde gerçek olacak merak etmeyin. Zamanında televizyon içinde radyo varken gereksiz kimse izlemez diyorlardı.
Teknogezgin 8.6.2013 05:14:42
Çalan olmasa bile uzak mesafelerde kaza yapma ihtimali fazla bu aletin.
butze 7.6.2013 19:34:14
komik ve saçma
fthkn 7.6.2013 19:08:43
Herkes pizzayı çalmaya çalışırlar diyor ama bu aleti neden çalmasınlar ki. İçinde çok pahalı parçaları olan bir alet. Kim çalmaz bu aleti. Ben çalarım açık söyleyeyim.
fthkn 7.6.2013 19:07:42
quote:

Orijinalden alıntı: neferizm

alır parayı vermem ee ?


Parayı öncedem kart ile ödüyorsun uyanık.
sarac_07 7.6.2013 11:09:38
sırf bunun için pizza sipariş verebilirim :D
gs1991apo 7.6.2013 09:05:57
balık ağı atarım üzerine . alıp eve getirip rehin alırım :)
grey_mania 6.6.2013 23:38:27
superonline gibi dominos altyapı yapacak yakında beyin bedava
neferizm 6.6.2013 22:27:21
alır parayı vermem ee ?
Neo_123 6.6.2013 22:26:57
İyide bu hiç bir işe yaramaz ki. Pizza bizim mahalleye giriş yaptığı anda çocuklar sapan ile indirirler
yakamoz40 6.6.2013 18:52:31
güvenlik açısından uygun değil,
kötü amaçlı kişiler pizza süsü verip, yerine istedikleri bölgeye bomba gönderirse nolacak!!!
Zenci Forvet 6.6.2013 18:01:40
Türkiye'ye gelene kadar çok var.
-mehmet- 6.6.2013 17:38:39
Ne geniş hayal gücünüz varmış arkadaş her önüne gelen başka bir olumsuz senaryo yazmış.

bu arada
quote:

Orijinalden alıntı: digimon52

Sile Kim Basacak ? Parayi nasil Ödeyecek ????_____________________Baska birisinin evine siparis verir ,siyah meske kiyafet giyer pizza geldiginde aleti devirir,alip kaca bilirir.


cihazin içinde gps çipi var bu senaryo tutmaz.
edit:adamlar okadar akıllı cihaz yapmış yere inmeden kapı ziline dokunur heralde ödeme de online kredikartı veya pos üzerinden yapılabilir.
veteriner69 6.6.2013 17:27:51
Bazıları: para nasıl ödenecek? pos mu taşıyacak demiş.
Arkadaş şu anda bile online ödemeyle internetten yemek alıyorsun, en dert olmayan şeyi söylemişsiniz yani.
serdar_k 6.6.2013 17:12:11
leylekleri eğitsinler hem daha hızlı hem daha masrafsız olur :)
777_E 6.6.2013 15:51:26
internetten satışlarda olabilir ;)


quote:

Orijinalden alıntı: yatalak supermen

pizzanın parası nasıl ödeniyor defteremi yazıyorlar?
berkerden 6.6.2013 14:34:48
Güzel düşünce olmuş, gerçekten hayata geçse harika olur, ama zayıf yönlerini gidermek lazım tabi.
mhcd 6.6.2013 13:06:35
quote:

Orijinalden alıntı: web101

Önüne kamera yanınada biber gazı takacan yan çizen olursa bir tuşa bakar iş

+1967
1OOOOOO 6.6.2013 12:38:16
Tabi bu sistem bize değilde ileride torunlarımızın torunlarının kullanacağı bi sistem olabilir. 5. elementte vardı bu sistem.
aspirin_00 6.6.2013 11:53:43
kapının zilini nasıl çalacak :D:D
hdfxf 6.6.2013 09:33:50
parayı nasıl ödeyecez yanında pos makineside getirsinler veya nakit kutusu gibi birşey tutmaz bu sisteem...
yatalak supermen 6.6.2013 09:04:38
pizzanın parası nasıl ödeniyor defteremi yazıyorlar?
hukumran 6.6.2013 08:06:29
Gökten pizza yağacak desenize. :)
TeufeL-07 6.6.2013 03:27:46
Bu pizzadaki ulaşım hızının rekabete döndürmelerini hiç anlamıyorum. Bir lahmacun söylüyorum 1 saat sonra geliyor. Pizza niye erken gelsinki ? Bakarsanız ferrari , lamborghini gibi firmalarda italyadan çıkma. Kesin bu italyanların hızla ilgili bir takıntıları var :)
Carfreak 5.6.2013 23:53:16
quote:

Orijinalden alıntı: Citizem

Doğuda olduğunu düşünün adamlar keleşle indirir sonra pizzayı yerler

Dağın tepesine pizzaci açıp ta bu sistemi hayata soktuklarında onu düşünürler.
JoeyBane 5.6.2013 23:10:23
quote:

Orijinalden alıntı: swat882

türkiyede insanlar bu helikopteri vurup pizzayı bedavaya getirmeye çalışırdı


Bunu yazmak için girdim konuya :D
frozen125 5.6.2013 22:13:45
türkiyede insanlar artık insanlar denize olta atacağına havaya olta atarlar pizzayı almak için :D
limbesh 5.6.2013 21:50:32
asgari ücretle pizza dağıtacak ms flight sim. lisanslı adam arıyorum
Citizem 5.6.2013 20:47:16
Doğuda olduğunu düşünün adamlar keleşle indirir sonra pizzayı yerler
MxFxOx 5.6.2013 20:18:01
reklam sadece sakin olun
CoMMaNDeRCX 5.6.2013 19:37:32
Guzel bir teknoloji ama izin vermezler cunku pizza yerine bomba taşınabilir.
BiG_mAsTeR 5.6.2013 19:37:18
Bahsis vermeye gerek kalmadi :D
CoMMaNDeRCX 5.6.2013 19:32:56
Guzel bir teknoloji ama izin vermezler cunku pizza yerine bomba taşınabilir.
baris_55 5.6.2013 19:09:38
quote:

Orijinalden alıntı: web101

Önüne kamera yanınada biber gazı takacan yan çizen olursa bir tuşa bakar iş

Güdümlü füze de koysaydın bari?
HeavyClocker 5.6.2013 18:55:51
quote:

Orijinalden alıntı: orhanyıldız

quote:

Orijinalden alıntı: HeavyClocker

Rüzgar çıktığında ne oluyor pizzaya?

Bunu anca sen düşünürsün kardeş bunu yapan ve kullanan adam düşünemezdi rüzgar çıkınca ne olacagını.

Videoda kutu birşeye sabitlenmiyor. O yüzden sordum.
orhanyıldız 5.6.2013 18:53:58
quote:

Orijinalden alıntı: HeavyClocker

Rüzgar çıktığında ne oluyor pizzaya?

Bunu anca sen düşünürsün kardeş bunu yapan ve kullanan adam düşünemezdi rüzgar çıkınca ne olacagını.
HeavyClocker 5.6.2013 18:44:27
Rüzgar çıktığında ne oluyor pizzaya?
Puzzles 5.6.2013 18:42:34
Olması mümkün değil en azından ülkemizde. Ancak fikir süpermiş.
savinelli 5.6.2013 18:04:01
Türkiye de ne kadar uygulanamazsa avrupada da aynı oranda uygulanamaz. Her fırsatta kendimizi ezip elin oğlunu göklere çıkarmaya bayılıyoruz ama aynı hırsızlar orada da var. Hem zaten yakında uygulanması beklenmiyor diye haberde de belirtilmiş. Kaldı ki tek seferde kaç adet teslimat yapabilecek de ucuza gelecek? Ya 4 büyük boy pizza söyledimse? 4 kere git-gel mi yapacak :) Bu cihaz pizzayı al, adrese teslim et ve geri dön mantığı ile yapılmış. Her teslimat için tekrar tekrar gps ie rota gir vs birilerinin de bunlarla uğraşması gerekmesi bir yana, motorla gelen kişi sadece size gelip tek pizzanızı verip geri dönmüyor. O an yakında kaç teslimat varsa, hepsini birden gerçekleştirip öyle dönüyor. Ayrıca bunun yağmuru var, karı var, sırf eğlence için çıkıp sokakta dominokopter avlayacak şımarık avrupalı veledi var. Zamandan da maliyetten de yarar sağlayacağını sanmıyorum. Bana sadece dominos neler yapıyor şeklinde laf olsun reklam yürüsün mantıkta bir girişim gibi geldi.
Under The Dome 5.6.2013 17:56:39
quote:

Orijinalden alıntı: master_axe

Şaka bir yana iyi fikirmiş. 30 dakikada pizza kapında olayı 10 dakikaya iner.

Artık pizza kapında değil pizza balkonunda olur :)
alito 5.6.2013 17:46:51
Araçtan pizzayı kimin aldığını nereden bilecekler. Pizzanın doğru kişi tarafından alınmasını nasıl sağlayacaklar. Çok soru işareti var. Verilecek hizmet, tıpkı hava aracı gibi biraz havada kalıyor.
Tekno moomce 5.6.2013 16:50:47
Konu dışı zanettim birde heç iyi olmaz Beleş pizayı unut diyor haber resmen
digimon52 5.6.2013 16:50:46
Sile Kim Basacak ?
Parayi nasil Ödeyecek ????

_____________________
Baska birisinin evine siparis verir ,siyah meske kiyafet giyer pizza geldiginde
aleti devirir,alip kaca bilirir.
okanner48 5.6.2013 16:43:17
Zaten hep "Avrupa Şehirlerinde" kullanılabilir değil mi?
inanc13 5.6.2013 16:40:49
yapmayın abicim zaten bi dünya işsiz var pızzacılarında işini ellerinden almayın.
master_axe 5.6.2013 16:27:28
Şaka bir yana iyi fikirmiş. 30 dakikada pizza kapında olayı 10 dakikaya iner.
-Tulpar- 5.6.2013 16:13:17
Şehirlerarası pizza taşımacılığı da yapılabilir.
orhanyıldız 5.6.2013 16:03:14
Çok garip olurdu lan havada uçan pizza. :D
m-99 5.6.2013 15:58:32
güldürdü lan burda millet apartmanlardan kancayı takıp milletin pizzasını bir güzel araklar
unicorneo 5.6.2013 15:26:20
Röntgencilik için kullanılır...
Gokalp. 5.6.2013 15:20:06
Türkiye de tutmaz
1444 5.6.2013 15:17:49
quote:

Orijinalden alıntı: berkkarabacak

quote:

Orijinalden alıntı: swat882

türkiyede insanlar bu helikopteri vurup pizzayı bedavaya getirmeye çalışırdı


her şeyde ülkenizle dalga geçmeyide kesin artık.Bu sisteminde zaten ödemeler önceden online bi şekilde yapılıyo

iyide bir ara kanalizasyon kapaklarını ,ızgaralarını çalıp hurdacıya satıyorlardı bazı üçkağıtçılar
volkans33 5.6.2013 15:08:34
10 dakikada gelmezse aracımız sizindir :D
berkkarabacak 5.6.2013 15:05:32
quote:

Orijinalden alıntı: swat882

türkiyede insanlar bu helikopteri vurup pizzayı bedavaya getirmeye çalışırdı


her şeyde ülkenizle dalga geçmeyide kesin artık.Bu sisteminde zaten ödemeler önceden online bi şekilde yapılıyo
GoldPunch 5.6.2013 15:04:26
Yok artık!

12 Angry Men 5.6.2013 15:03:57
Gerçekten de ülkemizde tutmaz, daha çok küçük avrupa şehirlerinde tutar sakin kasabalarda.
berkkarabacak 5.6.2013 15:02:16
İngilterede gayatte uygulanabilir bence üstünde kamera varsa kimse calmaya kalkmaz bu tur ulkelerde
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla