TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 26336 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Sony, E-Mount lens ailesini üç yeni model ile genişletti Facebook, farklı kullanıcılar arası ortak albüm oluşturma desteğine kavuştu HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (16) YORUM YAZ

tarafından 27 Ağustos 2013, Salı 13:07 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Ufak boyutlu hayvanlardan ilham alınarak hazırlanan Tailbot isimli robot, özel kuyruk yapısı ile oldukça yükseğe sıçrayabiliyor
Günlük Haber Can Tunçer
16
 
Hem askeri hem de sivil amaçlar için dünyanın farklı yerlerinde bulunan araştırmacılar robot modelleri hazırlıyorlar. İnsan hayatını kolaylaştırmak adına Michigan State Üniversitesi'nden araştırmacılar Profesör Ning Xi, Professor Matt W. Mutka ve Professor Li Xiao tarafından hazırlanan modellerden Tailbot, doğada bulunan ufak boyutlu canlıların zor ortamlarda seyahat ederken birden fazla hareket yöntemi kullanmasından ilham alınan tasarımıyla ciddi oranda sıçrama yapabiliyor.
 
Şimdilik prototip aşamasında olduğu belirtilen Tailbot robot modelinin gövde parçaları üç boyutlu yazıcı kullanılarak hazırlanıyor. 7.5cm boy uzunluğuna ve 26.5 gram ağırlığa sahip olarak geliştirilen robot, saniyede 3.66 cm hızında hareket edebiliyor ve arka kısmında yer alan özel kuyruk bölümüyle yaklaşık -75 derecelik kalkış açısıyla 82 cm yüksekliğe kadar (Üzerinde 8 gram yük ile 69,5 cm) zıplayarak doğru şekilde iniş yapabiliyor. Kendi başına hareket edebilen ve üzerinde kablosuz iletişim cihazları, sensörler ve dahili güç kaynağı barındıran Tailbot'un, ileride nem, sıcaklık ve GPS gibi verileri de algılayacak sistemler ile donatılacağı belirtiliyor.
 
Bütün bu teknik özellikleri ve detayları her türlü arama kurtarma faaliyeti için geliştirilen robotun, büyük bina enkazlarında ya da zorlu arazilerde merkez ile iletişim sağlayarak kurtarma faaliyetlerine ciddi oranda katkı sağlaması bekleniyor. Tailbot robot modelinin gerçek şartlarda gösterdiği performansı direkt olarak aşağıda yer alan video yardımıyla rahatlıkla görebilirsiniz.
 
 


Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
aozgec 28.8.2013 00:04:18
quote:

Orijinalden alıntı: Kurshoo

iyi güzelde hangi hayvandan ilham almışlar onu çözemedim.


Kurbağa, o da bu şekilde zıplayıp zıpladığı yerde kalıo :)

komik alet olmuşş
lyridder 27.8.2013 23:01:08
Çok ilginç gelişmelere zemin hazırlıyormuş robot arkadaş.
Miyamoto Musashi 27.8.2013 20:42:15
quote:

Orijinalden alıntı: mnomer

quote:

Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi

quote:

Orijinalden alıntı: mnomer
ergen gördüğün kafama kurban ol sen.

ben cevabımı aldım.

Sayın ergen muneccim benim kaybettiğimi , ne kaybettiğimi, neyi kaybetmeye devam edeceğim sen önce hayatını kazan sonra gel forum köşelerinde büyüklerine laf sokma yarışına gir tabi yeterince büyürsen senden büyüğünü bulamazsın.


quote:

Orijinalden alıntı: -ejder-

Belliki ürün geliştirme sürecini bilmiyorsun.

Prototiplerde kolay erişim ve fazla parça harcamamak için devreler açıkta bırakılar.

Bknz: prototip iphone. Sadece ekran ve ekrandan daha büyük bir anakartdan oluşmaktaydı. Ayrıca üstünde monitör ethernet usb bulunmaktaydı. Gelişim sürecinin ilerleme doğası böyledir

Bakın yazdıklarınızın tamamına katılıyorum fakat şunu biliyormusunuz bilmiyorum ama bu şekilde her yıl yüzlerce buluş yada adı ne ise icat yapılıyor ve %80 i çöp oluyor. Ben olaya bu açıdan baktım. Allah aşkına ne işe yarayacak? i phone diyorsunuz ancak o ve diğer büyük buluşlar ortaya çıktığında ses getirmişlerdi yani gelecek vaadediyorlardı. Allah aşkına bu ne ya???

Evet şu anda ağlayarak anne rahmine geri dönüyorum. Hayattan soğuttun beni. Doktor olduğunu bilmesem laf sokmaya çalışırdım. Benim yapmaya çalıştığımı süper ötesi güvendiğin, kendi doğrularınla dolu, herşeyin mantıklı olduğu aklına birşeyler sokmak.

Doktor değilim malesef :(( ama benim senin hakkına fena halde kafam karışık
1985 doğumlu demişsin profilinde
quote:

Orijinalden alıntı: mnomer

22 yaşındayım. Babam 1 kez bayram harçlığı vermedi şu kısacık hayatımda.


bu mesajında ise 22 demişsin 8 Ağustos 2013 tarihinde

1985-2013= Benim aldığım matematik 22 sonucuna varmıyor
Önce kim olduğunu bul sonra gel konuşalım, kolay gelsin.


Edit: bilim adamı bilmyorum ancak yalancı çıkıyor gördüğüm kadarıyla...
mnomer 27.8.2013 20:07:29
quote:

Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi

quote:

Orijinalden alıntı: mnomer
ergen gördüğün kafama kurban ol sen.

ben cevabımı aldım.

Sayın ergen muneccim benim kaybettiğimi , ne kaybettiğimi, neyi kaybetmeye devam edeceğim sen önce hayatını kazan sonra gel forum köşelerinde büyüklerine laf sokma yarışına gir tabi yeterince büyürsen senden büyüğünü bulamazsın.


quote:

Orijinalden alıntı: -ejder-

Belliki ürün geliştirme sürecini bilmiyorsun.

Prototiplerde kolay erişim ve fazla parça harcamamak için devreler açıkta bırakılar.

Bknz: prototip iphone. Sadece ekran ve ekrandan daha büyük bir anakartdan oluşmaktaydı. Ayrıca üstünde monitör ethernet usb bulunmaktaydı. Gelişim sürecinin ilerleme doğası böyledir

Bakın yazdıklarınızın tamamına katılıyorum fakat şunu biliyormusunuz bilmiyorum ama bu şekilde her yıl yüzlerce buluş yada adı ne ise icat yapılıyor ve %80 i çöp oluyor. Ben olaya bu açıdan baktım. Allah aşkına ne işe yarayacak? i phone diyorsunuz ancak o ve diğer büyük buluşlar ortaya çıktığında ses getirmişlerdi yani gelecek vaadediyorlardı. Allah aşkına bu ne ya???

Evet şu anda ağlayarak anne rahmine geri dönüyorum. Hayattan soğuttun beni. Doktor olduğunu bilmesem laf sokmaya çalışırdım. Benim yapmaya çalıştığımı süper ötesi güvendiğin, kendi doğrularınla dolu, herşeyin mantıklı olduğu aklına birşeyler sokmak.
OneMinuteTR 27.8.2013 19:14:39
Bu teknolojinin insansı robotlara entegre edildiğini bir düşün. Şimdiki robotların zıplama yetenekleri taş çatlasa 15 cm. Entegre edildi mi olacak 3 m birde denge sorunu çözüldü mü...
Miyamoto Musashi 27.8.2013 18:00:14
.... hata
Miyamoto Musashi 27.8.2013 17:45:23
quote:

Orijinalden alıntı: mnomer
ergen gördüğün kafama kurban ol sen.

ben cevabımı aldım.

Sayın ergen muneccim benim kaybettiğimi , ne kaybettiğimi, neyi kaybetmeye devam edeceğim sen önce hayatını kazan sonra gel forum köşelerinde büyüklerine laf sokma yarışına gir tabi yeterince büyürsen senden büyüğünü bulamazsın.


quote:

Orijinalden alıntı: -ejder-

Belliki ürün geliştirme sürecini bilmiyorsun.

Prototiplerde kolay erişim ve fazla parça harcamamak için devreler açıkta bırakılar.

Bknz: prototip iphone. Sadece ekran ve ekrandan daha büyük bir anakartdan oluşmaktaydı. Ayrıca üstünde monitör ethernet usb bulunmaktaydı. Gelişim sürecinin ilerleme doğası böyledir

Bakın yazdıklarınızın tamamına katılıyorum fakat şunu biliyormusunuz bilmiyorum ama bu şekilde her yıl yüzlerce buluş yada adı ne ise icat yapılıyor ve %80 i çöp oluyor. Ben olaya bu açıdan baktım. Allah aşkına ne işe yarayacak? i phone diyorsunuz ancak o ve diğer büyük buluşlar ortaya çıktığında ses getirmişlerdi yani gelecek vaadediyorlardı. Allah aşkına bu ne ya???
Kurshoo 27.8.2013 17:34:42
iyi güzelde hangi hayvandan ilham almışlar onu çözemedim.
-ejder- 27.8.2013 15:27:46
quote:

Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi

quote:

Orijinalden alıntı: mnomer

quote:

Orijinalden alıntı: Miyamoto MusashiNe saçma bir şey bu.
Sonra diyorlar Türkiyeden bilim adamı çıkmıyor.


Ne alakası var, gereksiz ve saçma olmuş. Kaç kere bu hareketi yaptıktan sonra parçalanıyor acaba? üzerinde devreler var koruması nasıl olacak? zıplayan robot yapmak sence şu anki teknolojiye göre çok mu zor? adamlar bükülür ekran yapmış sen kalkmışın zıplayan robota yorum yapan adama laf yetiştiriyorsun... Git oku da ülkemizden bilim adamı çıksın.

Edit : sana + verenlerde senin gibi ergen kafalar zaten.

Belliki ürün geliştirme sürecini bilmiyorsun.

Prototiplerde kolay erişim ve fazla parça harcamamak için devreler açıkta bırakılar.

Bknz: prototip iphone. Sadece ekran ve ekrandan daha büyük bir anakartdan oluşmaktaydı. Ayrıca üstünde monitör ethernet usb bulunmaktaydı. Gelişim sürecinin ilerleme doğası böyledir
mnomer 27.8.2013 15:20:13
quote:

Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi

quote:

Orijinalden alıntı: mnomer

quote:

Orijinalden alıntı: Miyamoto MusashiNe saçma bir şey bu.
Sonra diyorlar Türkiyeden bilim adamı çıkmıyor.


Ne alakası var, gereksiz ve saçma olmuş. Kaç kere bu hareketi yaptıktan sonra parçalanıyor acaba? üzerinde devreler var koruması nasıl olacak? zıplayan robot yapmak sence şu anki teknolojiye göre çok mu zor? adamlar bükülür ekran yapmış sen kalkmışın zıplayan robota yorum yapan adama laf yetiştiriyorsun... Git oku da ülkemizden bilim adamı çıksın.

Edit : sana + verenlerde senin gibi ergen kafalar zaten.

Anlamadığınız kısım burası zaten. Bükülebilen ekran yapmak ile bir robotu boyunun bir kaç katına zıplatmak aynı şey değil. Yazdıkların mantıklı ama sen o soruları robotu geliştirmek için değil küçümsemek için yazdığın için kaybediyorsun ve değişmediğin sürece kaybetmeye devam edeceksin.
Şahsa özel not: ergen gördüğün kafama kurban ol sen.
1444 27.8.2013 14:24:40
insanoğlu Cruise gemisi yada uçak gemisi yapamadan uzun...... zaman önce işe uyduruk bir salla başlamışlardı
Miyamoto Musashi 27.8.2013 14:14:29
quote:

Orijinalden alıntı: mnomer

quote:

Orijinalden alıntı: Miyamoto MusashiNe saçma bir şey bu.
Sonra diyorlar Türkiyeden bilim adamı çıkmıyor.


Ne alakası var, gereksiz ve saçma olmuş. Kaç kere bu hareketi yaptıktan sonra parçalanıyor acaba? üzerinde devreler var koruması nasıl olacak? zıplayan robot yapmak sence şu anki teknolojiye göre çok mu zor? adamlar bükülür ekran yapmış sen kalkmışın zıplayan robota yorum yapan adama laf yetiştiriyorsun... Git oku da ülkemizden bilim adamı çıksın.

Edit : sana + verenlerde senin gibi ergen kafalar zaten.
hikmet548 27.8.2013 13:49:31
harika bir şey
mnomer 27.8.2013 13:21:44
quote:

Orijinalden alıntı: Miyamoto Musashi

Ne saçma bir şey bu.

Sonra diyorlar Türkiye'den bilim adamı çıkmıyor.
hftblgc 27.8.2013 13:16:57
boyuna gire kabiliyetli ama gece gorsem bocek zannedip ezerim milyarlik şeyi.
Miyamoto Musashi 27.8.2013 13:11:46
Ne saçma bir şey bu.
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla