TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 25307 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Motorola müzik odaklı W562 modelini Çin pazarı için duyurdu Elpida, Qimonda'nın GDDR bellek operasyonunu satın alıyor HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (25) YORUM YAZ

tarafından 8 Ağustos 2009, Cumartesi 14:22 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Sony'den CMOS sensörlü iki yeni kompakt kamera; DSC-WX1 ve DSC-TX1
Ekspres Haber knight
25

Uzakdoğu'nun teknoloji devlerinden Sony, geçtiğimiz günlerde DSC-WX1 ve DSC-TX1 olmak üzere iki farklı kompakt kamerasını tanıtarak Cyber-shot ailesini genişletti.

Yeni kameraları piyasadaki rakiplerinden ayıran en önemli faktör ise CMOS sensör kullanmaları. Yetkililer tarafından yapılan açıklamalara göre Exmor R teknolojisini kullanan kameralarda, ışığı algılayan diyotlar önündeki kablo vb. engeller tamamen bu diyotların arka planına yerleştirilmiş. Böylece sensör, önünde herhangi bir engel olmadığı için ışığa daha hassas duruma gelmekte. Ayrıca bilindiği üzere CMOS sensörler, CCD'ye göre daha az ısındığı için yüksek ISO koşullarında daha az kumlanmaya neden oluyor.

 

 

Sony'nin klasik tasarım çizgilerini taşıyan ilk model WX1, 91x52x20 mm boyutlarında ve 129 gram ağırlığında tasarlanmış. Kameranın ön kısmında 24-120 mm'lik Sony objektif; arka kısmında ise 2.7 inç'lik LCD ekran dikkat çekiyor. 5 kata kadar optik; 5 kata kadar dijital yakınlaştırma yapabilen kamerada ISO'yu 80 ile 3200 arasında ayarlayabiliyoruz. Son olarak HD çözünürlükte saniyede 30 kare video kaydedebilen kamerada görüntü stabilizasyon teknolojisi ve yüz algılama sistemi mevcut. Kameranın ekim ayından itibaren 350$ civarında satılması öngörülüyor.

Sony DSC WX1 Teknik özellikler:

Boyut ve ağırlık: 91x52x20 mm / 129 gram (Batarya hariç)
Ekran: 2.7 inç, 230.000 piksel
Bellek: 11 MB + MS Duo / Pro Duo / Pro HG Duo desteği
Sensör: 1/2.4 inç, Exmor R CMOS / 10.2 Megapiksel
Objektif:
24-120 mm f/2.4-5.9 (35 mm formatına göre), 6 element / 5 grup
Yakınlaştırma oranı: 5x optik / 5x dijital
ISO aralığı:
80-3200
Video kaydı:
1280x720@30 FPS / 640x480@30 FPS
Görüntü stabilizasyon teknolojisi:
Var
Yüz algılama: Var

 


Sony'nin ikinci kamerası TX1 de WX1 ile aynı sensör teknolojisini paylaşıyor. WX1'e göre daha ince ve hafif tasarıma sahip TX1'de 35-140 mm'lik objektife yer verilmiş. Diyaframı geniş açıda f/3.5'a kadar, telede ise f/4.6'ya kadar açabiliyoruz. 125-3200 arasında ISO değişimine olanak tanıyan TX1'de, Sony'nin Optical SteadyShot olarak isimlendirdiği görüntü stabilizasyon teknolojisi ve yüz algılama sistemi unutulmamış. WX1 ile aynı çözünürlükte video kaydı gerçekleştirebilen kameranın eylül ayında 380$ seviyesinde farklı renk seçenekleriyle piyasaya sürüleceği belirtiliyor.

Sony DSC TX1 Teknik özellikler:

Boyut ve ağırlık: 94x58x17 mm / 109 gram (Batarya hariç)
Ekran: 3.0 inç, 230.000 piksel
Bellek: 11 MB + MS Duo / Pro Duo / Pro HG Duo desteği
Sensör: 1/2.4 inç, Exmor R CMOS / 10.2 Megapiksel
Objektif:
35-140 mm f/3.5-4.6 (35 mm formatına göre), 12 element / 10 grup
Yakınlaştırma oranı: 4x optik / 5.6x dijital
ISO aralığı:
125-3200
Video kaydı:
1280x720@30 FPS / 640x480@30 FPS
Görüntü stabilizasyon teknolojisi:
Var
Yüz algılama: Var

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
DH Misafiri 25.06.2010 17:11:28
Sony WX1 aldım ve bir haftadır kullanıyorum. Makinenin hızına ve fotoğraf kalitesine bi şey dediğim yok ama HDwideolarda gayet kulağa kötü gelen bir cızırtı söz konusu. yani asla sessiz çekmiyor, zoom yaparken sesi duyması ayrı bi şey ama gelen manada arka planda hiç hoş olmayan bir eses sahip, Canon ixus80 modelinde HD çekmesem bile asla videoda farklı bi ses duymuyordu, böyle bi makiniye asla olmayaka kötü bir özellik, kirli sesli video da asla çekilir bi şey değil...
MonitörKertenkelesi 25.06.2010 15:16:59
WX1 modelini kullanıyorum, fotoğraf kalitesi süper, ve bir çok ayarı ile insanın akılnı alacak fotoğrafler çekebiliyor özellikle loş ve alacakaranlıkta çekimleri bir harika. video kalitesi de yüksek olmasına rağmen video çekimlerinde arkada cızırtılı bir ses çekime etki ediyor ve gürültüsüz ve sessiz bir görüntü sunmuyor. bu makinenin bence en büyük eksiği. eskis canon bile çok sessiz çekim yaparken böylesi bi makinenin çekimde kirli ses bulundurması hoş değil. Servis W serisindeki makinelerde böyle bi şeyin olduğunu vurguladı...:(((
tifosi41 28.05.2010 04:02:33
yaklaşık 6 aydır sony dsc tx1 kullanıyorum ve inanılmaz memnunum. bu forumda sony nin compact larını adamdan saymıyorlar(sensor boyutu sebebi ile) fakat gerçekten çok güzel bir makina yapmışlar tüm beklentilerimi karşılıyor. heleki bir video çekiyor görenler inanamıyor bu video bu makina ile çekiliyor diye. video çekmek ve arşivlemek habim oldu. resim kalitesi gayet yeterli. tabiki daha güzel foto çeken compactlar vardır fakat sony kadar küçük ve ince, şık , malzemesi kaliteli, arayüzü güzel pratik bir makina görmedim. bu makina benim işimi tam olarak görüyor benim için öncelik foto ve video gibi gözüksede aslında ilk önceliğim gömlek cebinde bile taşınabilecek bir cihaz. ve iananın ben video kamerayım diyen her cihaza taş çıkartırcasına video çekiyor.
sony nin cmos sensorlü compactlarını şiddetle tavsiye ediyorum daha önceden t5 ve t70 kullanmış biri olarak sony cmos ile kendini çok geliştirmiş.
Emre Kocakaya 21.05.2010 00:00:05
quote:

Orijinalden alıntı: husNUKE

Bence digital makinada 3 marka var, sony, canon,nikon.

Eğer küçük bir makina alıyım, surekli yanımda dursun, kullanımı kolay olsun iyi çeksin diyorsanız sony den başka markaya bakmayın.

Büyük bir makinayı yanımda taşırım, ayarlarımı elimle de yaparım diyorsanız canon ya da nikon.


Kesin konuşmuşsun hocam,yapma etme biraz araştır .
teacher22 19.05.2010 22:26:52
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

slm arkadaşlar.bende sony w290 var. bence süper bi makine.incelemenizi tavsiye ederim

İyi de hiç bir yerde göremedim bu ürünü.
THE SUBTİTLE 19.05.2010 19:44:05
uçan makine olmuş
DH Misafiri 19.05.2010 10:51:58
slm arkadaşlar.bende sony w290 var. bence süper bi makine.incelemenizi tavsiye ederim
albati 08.10.2009 12:59:38
quote:

Orijinalden alıntı: sol_ak

dokunmatik ekranlı olan neyse de WX1'e neden optik vizör koymamışlar


Optik vizörlü kompakt kaç tane kaldı ki zaten.
Vitalen 08.10.2009 02:36:06
Sony için töğbeniniz sebebini söyleyin de, herken bilsin.. Merak ediyorum.. Saygılar..
sol_ak 07.10.2009 13:09:23
dokunmatik ekranlı olan neyse de WX1'e neden optik vizör koymamışlar
nedimersen 06.10.2009 09:29:19
arkadaşlar wx1 ile w290 arasında ki fark nedir? bilgilendirirseniz sevibirim
gimmeluck 29.08.2009 01:13:44
hakkinda review aradim ama yok, bulamadim, sadece iso performansiylka ilgili kucuk bi ipucu verselerdi bari :)
peki Cmos sensor kullanan baska compactlar neler var?
..Knight.. 26.08.2009 23:15:48
Sony WX1'in ekim ayından itibaren satışının başlaması bekleniyor. Yorum yapmak için henüz erken.
Lythium 26.08.2009 22:31:58
selam arkadaslar.guzel bır dıjıtal fotograf makınesı almak ıstıyorum.sony wx1 ıle samsung un bır kac modelı arasında ikilemde kaldım. sony wx1 kullanan arkadaslar makıne hakkında bıraz yorum yapabılırler mı ? yada samsung L210
sadtneverdie 10.08.2009 15:56:43
@ben sizden söz etmıyordum genel kullanıcılardan soz edıyorum. siz sony kullanmıs memnun kalmıssınızdır mesela bende aldıgım bır kamera ve gordugum muamele sonrası sony kullanmamaya tovbe ettım.
dOmi 10.08.2009 15:50:41
hele nikonun kompaktlarını direk çöpe atın adını kullanarak insan kazıklamaktan başka bişi değil(belki bi iki modeli hariç)...
netün 09.08.2009 20:01:53
quote:

Orijinalden alıntı: husNUKE

evet makinalar hakkında hiçbir bilgim yok, ben hala körüklü makina kullanıyorum. Sony n-t-h serisinden 3 makinam oldu, bir dönemde alpha200 kullandım. Okuldaki işlerimizde de genellikle canon eos kullandım. Bir çok arkadaşım casio fuji gibi markaların compact makinasını aldı, sony modellerinden daha çok özelliği var ve bazı durumlarda sonyden çok daha iyi çektikleri oluyor. Ama, genel performans, kullanım kolaylığı gibi konularda sony daha iyi. Casio alan arkadaşın makina ömrünün 3te birini serviste geçiyor.

husNUKE
tamam körüklü makina kullanmış olabilirsiniz ama konpakta sony ve bazı markalar o kadar iyi değil fotoğraf kalitesini artıracak özellikler üzerinde çalışmıyor kullanıcı özelliğini kolaylaştıracak özellikler ekliyorlar. sony dsrl ve likede çıkış yaptı ona katılıyorum.
tamir olayında'da büyük konuşmamak lazım hangi marka olursa olsun iyi kullanmak lazım ve şans işi
husNUKE 09.08.2009 19:52:59
evet makinalar hakkında hiçbir bilgim yok, ben hala körüklü makina kullanıyorum. Sony n-t-h serisinden 3 makinam oldu, bir dönemde alpha200 kullandım. Okuldaki işlerimizde de genellikle canon eos kullandım. Bir çok arkadaşım casio fuji gibi markaların compact makinasını aldı, sony modellerinden daha çok özelliği var ve bazı durumlarda sonyden çok daha iyi çektikleri oluyor. Ama, genel performans, kullanım kolaylığı gibi konularda sony daha iyi. Casio alan arkadaşın makina ömrünün 3te birini serviste geçiyor.
sadtneverdie 09.08.2009 02:48:18
@TuVNeRa hazır çekim modlarından bahsediyorsan herşey hazır çekim moduyla olmuyor slr de ille manuel ayar yapman gerekiyor zaten bir heves slr alıp adam gıbı kullanmadan satanların en nemlı nedeni bu sanıyorlar kı patır patır super fotograflar cekecekler. yok öyle birşey hem makıneyı tanıyacaksın hemde lenslerı tanıyacaksın. yoksa bir yerde tıkanır kalırsın. lensleri ve makineyi tanımakta herkesin harcı değil.
TuVNeRa 09.08.2009 00:04:19
quote:

Orijinalden alıntı: sertacaygun

SLR benzeri bir cihaz almak en mantıklısı profesyonel değilseniz...


Bu sözün günümüzde bir geçerliliği kalmadı. SLR almak için profesyonel olmaya gerek yok.
gimmeluck 08.08.2009 23:47:28
sonyden yine cilali tas devri makinalar..
cilala cilala yeni cok gelismis modellermis gibi piyasaya sun...
netün 08.08.2009 22:54:54
quote:

Orijinalden alıntı: husNUKE

Bence digital makinada 3 marka var, sony, canon,nikon.

Eğer küçük bir makina alıyım, surekli yanımda dursun, kullanımı kolay olsun iyi çeksin diyorsanız sony den başka markaya bakmayın.

Büyük bir makinayı yanımda taşırım, ayarlarımı elimle de yaparım diyorsanız canon ya da nikon.

bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak buna denir
dOmi 08.08.2009 21:30:28
quote:

Orijinalden alıntı: husNUKE

Bence digital makinada 3 marka var, sony, canon,nikon.

Eğer küçük bir makina alıyım, surekli yanımda dursun, kullanımı kolay olsun iyi çeksin diyorsanız sony den başka markaya bakmayın.

Büyük bir makinayı yanımda taşırım, ayarlarımı elimle de yaparım diyorsanız canon ya da nikon.



küçük bir makina alayım sönsörüde küçük olsun diyosanız sony tabiki..

iso 800 elde çekim oynanmamış bu foto, hadi onu geçtim şu yeni çıkanlar iso400 de böyle çeksin öpüp başıma koyarım..


fujiyide pazara yolladınız sanırım
husNUKE 08.08.2009 20:50:59
Bence digital makinada 3 marka var, sony, canon,nikon.

Eğer küçük bir makina alıyım, surekli yanımda dursun, kullanımı kolay olsun iyi çeksin diyorsanız sony den başka markaya bakmayın.

Büyük bir makinayı yanımda taşırım, ayarlarımı elimle de yaparım diyorsanız canon ya da nikon.
sertacaygun 08.08.2009 20:43:22