TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24852 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Nvidia'nın önde gelen iş ortakları GPU siparişlerinde kesintiye gidiyor Futuremark Miranda; Otomobillerin grafik performansı da test ediliyor HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (244) YORUM YAZ

tarafından 21 Ocak 2009, Çarşamba 15:05 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

ATi iddia ediyor: Radeon HD 4870 X2, GeForce GTX 295'den daha hızlı
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
244

Geçtiğimiz Haziran ayında duyurduğu Radeon HD 4850 ve HD 4870 modelleriyle segmentlerinde başarı yakalayan, Ağustos ayında kullanıma sunduğu çift grafik işlemcili HD 4870 X2 modeliyle de performans liderliğini uzun bir süre sonra rakibinden geri alan AMD-ATi'nin hamlelerine Nvidia, GeForce GTX 285 ve çift grafik işlemcili GTX 295 modelleriyle yanıt vermiş ve GTX 295 ile liderliği yeniden ele geçirmeyi başarmıştı.

65nm üretim teknolojisiyle hazırlanan GT200 GPU'sunun yüksek maliyetleri ve düşük üretim verimliliği nedeniyle yüksek performans potansiyeline rağmen istediğini elde etmekte sıkıntı çeken Nvidia, 55nm GT200b GPU'sunun güç verdiği ilk seriye kıyasla daha düşük güç tüketimli GeForce GTX 2x5 serisiyle iddiasını bir kez daha konuşturmuş oldu.

Nvidia'nın endüstrinin en hızlı ekran kartı olarak tanıttığı çift grafik işlemcili GeForce GTX 295 modelinin detaylı incelemesini sizler ile paylaşmıştık. AMD-ATi'nin R700 kod adlı Radeon HD 4870 X2 modeli hedef alınarak hazırlanan kart, 2x 55nm GT200b GPU'sunun sağladığı yüksek işlem kapasitesi ile Nvidia tarihinin en güçlü masaüstü grafik çözümü olarak dikkatleri üzerine çekmiş ve yeniden liderlik koltuğuna oturmayı başarmıştı. 480x paralel işlem birimi, 2x 448-bit bellek veri yolu desteği ve 1792MB GDDR3 bellek kapasitesi gibi teknik detaylara sahip olan GTX 295 için AMD-ATi'nin t; dökümanları ise çeşitli iddiaları gündeme getiriyor ve Radeon HD 4870 X2'nin GeForce GTX 295'den daha üstün olduğunu iddia ediyor.

AMD-ATi, yüksek performans segmenti için hazırlanan Radeon HD 4870 X2 ve GeForce GTX 295 modelleri ile yüksek performanslı grafik kartları için sınırların zorlandığı maksimum çözünürlük seviyesinde yapılacak testlerde 2.4 TeraFLOP'luk yüksek işlem kapasitesi ve 2GB GDDR5 bellek kullanımı gibi özelliklere sahip olan HD 4870 X2'nin hâlâ en hızlı ekran kartı olduğunu iddia ediyor. AMD-ATi'nin Crysis, Crysis Warhead, Fallout 3, GRID, S.T.A.L.K.E.R ve Need for Speed Undercover gibi günümüzün popüler oyunlarıyla 2560x1600 çözünürlüğünde ve yüksek detay ayarlarında gerçekleştirdiği testlere göre HD 4870 X2 modelinin GTX 295'den 2.5 kata varan oranda daha hızlı olduğu iddia ediliyor.

İlgili test sonuçlarına ek olarak AMD-ATi, yine yüksek çözünürlük ve detay ayarları söz konusu olduğunda Crysis'te oyunların akıcı oynanabilmesi için kabul edilen minimum sınır olan 30 FPS'yi sadece Radeon HD 4870 X2'nin sağlayabildiğini, GeForce GTX 295'in ise 23.6 FPS verebildiğini ifade ediyor. Ayrıca AMD-ATi, 6 ay sonra piyasaya sürülebilmesine rağmen GeForce GTX 295'in rekor kıracak performans sunamadığını, ayrıca çift PCB ve 28x bellek yongası gibi detaylarla oldukça karışık bir tasarıma sahip olduğuna gönderme yapıyor.

AMD-ATi, ilgili dökümanlarında Radeon HD 4870 X2 ve GeForce GTX 295 modelleri için teknolojik karşılaştırma da yapmış. Firmaya göre DirectX 10.1 desteği, verimli 8x AA kullanımı, 2GB GDDR5 bellek desteği, 3600MHz'de çalışan GDDR5 bellek teknolojisi, 1600x paralel işlemci ve 2.4 TeraFLOP'luk yüksek işlem kapasitesiyle R700 kod adlı Radeon HD 4870 X2 modelinin rakibi GeForce GTX 295'e kıyasla teknolojik üstünlüklere sahip olduğunu işaret ediyor. Ultra-enthusiasts olarak tabir edilen en yüksek performans segmentindeki DirectX 10.1 destekli tek çözümün Radeon HD 4870 X2 olduğunu belirten firmanın iddiaları bunlarla sınırlı değil.

Bilindiği üzere Nvidia, GeForce GTX 295 ile birlikte GeForce GTX 285 modelini de kullanıma sundu. 55nm üretim teknolojisiyle hazırlanan ekran kartı yerini aldığı GeForce GTX 280'e kıyasla hem daha yüksek saat hızları hem de daha düşük güç tüketim değerleriyle geliyor. Isıl güç tasarımı 183 Watt seviyesine çekilen dolayısıyla ilk modele göre daha az ısınan ve daha yüksek hız aşırtma başarımı sunabilen kartın grafik işlemci hızı 648MHz'e, paralel işlemci hızı 1476MHz'e ve bellek frekansı da 2484MHz'e çıkartıldı. Kullanılan soğutucusu ve tasarım özellikleri GTX 280 ile ortak olan GeForce GTX 285'e karşı AMD-ATi, şu an fiyatı GeForce GTX 285'e kıyasla 70 Avro'ya varan oranda daha ucuz olan Radeon HD 4850 X2'nin daha yüksek performans sunduğunu iddia ediyor.

AMD-ATi, GeForce GTX 285'in yeni birşey sunmadığını zaten GTX 280'in benzer hızlarda çalışan özel modellerinin pazarda yer aldığını iddia ediyor. Tabii bu iddiaların aksine GTX 285 saat hızı yanında düşük güç tüketimi gibi kazanımlara sahip olduğunu da belirtmeliyiz. Tablodan da görülebileceği üzere 1920x1200'de yüksek detay ayalarıyla yapılan oyun testlerinin tamamında önde olduğu iddia edilen Radeon HD 4850 X2'nin oyununa göre rakibinden %40+ seviyesinde daha hızlı olduğu belirtiliyor.

İlk defa yayımladığımız resmi AMD dökümanlarında firma, en yüksek performans için hazırlanan ekran kartlarının maksimum seviyede test edildiği takdirde kozlarını paylaşabileceği ve gerçek liderin ortaya çıkacağını iddia ediyor. Test sonuçlarının AMD-ATi tarafından yaopıldığını ayrıca ilgili çözünürlükte monitör bulmanın hem zor hem de yüksek maliyetli olduğunu da belirtmeliyiz. Şimdi gözler Nvidia'da bakalım AMD-ATi'nin bu çıkışına firma nasıl yanıt verecek?

Konuyla ilgili Donanım Haber ekran kartı incelemeleri;

- GeForce GTX 295
- Radeon HD 4870 X2
- Radeon HD 4850 X2 2GB GDDR3
- GeForce GTX 280 AMP! Edition

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
Source 6.3.2009 13:43:04
quote:

Orjinalden alıntı: dilmutt

ikinci soruna gelince kartı ilk aldığın zaman overclock yapmayı bilmiyordun.bunu kendin dile getirmiştin.daha overcloc yapmayı yeni öğrendin yapmadığım test kalmadı diyorsun.ki bahsi geçen test en yüksek çözünürlük testleri.

lütfen artık laf atma.gerçi adet gereği son sözü söyleyeceksin ama ben sana artık cevap yazmayacağım.

Nerde gördün böyle bir yazımı? 2000 yılından beri PC kullanıyorum, 2003 yılından beri OC yapmayı biliyorum (işlemci ve ekran kartı) ok
**Stolas** 6.3.2009 13:42:50
quote:

Orjinalden alıntı: ELeCtRiCkChi


quote:

Orjinalden alıntı: Big.Daddy

herşeyi hazırlamıştım parada hazırdı yurtdışı siparişlerimde sonra intelin 2010 ilk çeyrekte 32nm ye geçeceğini duyunca ve sistemide daha bu yaz yapınca beklemeye aldım ama nahalemi kesinlikle tavsiye ederim oyunlarda core 2 quadlara göre pek fark yaratmıyo fakat masasütü işlemlerinde eziyor tek özrü o.c potansiyeli iyi değil (core 2 quad serisine göre)


Phenom II'lerden sonra C2Q'larda oc özürlü diyebiliriz (C2D'lardan bahsetmiyorum onları karıştırma)


C2Q'lar C2D'lara nazaran fazla fsb yapamıyolar ve çok ısınıyorlar fakaat sağlam bir anakart ve ln2 bloğun+ sıvı azotun varsa phenomu II yi ağlatır
hem skorda hem hızda
BiLgiSeaRcheR 6.3.2009 13:26:59
quote:

Orjinalden alıntı: Big.Daddy

herşeyi hazırlamıştım parada hazırdı yurtdışı siparişlerimde sonra intelin 2010 ilk çeyrekte 32nm ye geçeceğini duyunca ve sistemide daha bu yaz yapınca beklemeye aldım ama nahalemi kesinlikle tavsiye ederim oyunlarda core 2 quadlara göre pek fark yaratmıyo fakat masasütü işlemlerinde eziyor tek özrü o.c potansiyeli iyi değil (core 2 quad serisine göre)


Phenom II'lerden sonra C2Q'larda oc özürlü diyebiliriz (C2D'lardan bahsetmiyorum onları karıştırma)
**Stolas** 6.3.2009 13:06:31
quote:

Orjinalden alıntı: dilmutt


quote:

Orjinalden alıntı: Big.Daddy

sli düşünürsen gtx285 derim çünkü gtx280e göre yüzde 10 daha hızlı,o.c potansiyeli daha iyi(bu farkı &25 lere çıkartırsın) ve güç tüketimi çok düşük


Big.Daddy;

sen nehalem almamışmıydın.hem de i965 ti yanılmıyorsam.şuan imzanda qx9650 görüyorum.değiştirdiysen niye değiştirdiğini öğrenebilirmiyim.eğer sen çok fark göremediysen ben de geçmem şahsen.

herşeyi hazırlamıştım parada hazırdı yurtdışı siparişlerimde sonra intelin 2010 ilk çeyrekte 32nm ye geçeceğini duyunca ve sistemide daha bu yaz yapınca beklemeye aldım ama nahalemi kesinlikle tavsiye ederim oyunlarda core 2 quadlara göre pek fark yaratmıyo fakat masasütü işlemlerinde eziyor tek özrü o.c potansiyeli iyi değil (core 2 quad serisine göre)
Kloroform 6.3.2009 13:00:26
quote:

Orjinalden alıntı: Big.Daddy

sli düşünürsen gtx285 derim çünkü gtx280e göre yüzde 10 daha hızlı,o.c potansiyeli daha iyi(bu farkı &25 lere çıkartırsın) ve güç tüketimi çok düşük


Big.Daddy;

sen nehalem almamışmıydın.hem de i965 ti yanılmıyorsam.şuan imzanda qx9650 görüyorum.değiştirdiysen niye değiştirdiğini öğrenebilirmiyim.eğer sen çok fark göremediysen ben de geçmem şahsen.
**Stolas** 6.3.2009 12:58:46
@dilmutt ve @source sonuç olarak aynı şeyi tartışıyosunuz yani ikinizde aynı doğruya doğru diyorsunuz fakat tartışmanın nedenini anlamış değilim bence büyütmeyin bukadar
**Stolas** 6.3.2009 12:56:24
sli düşünürsen gtx285 derim çünkü gtx280e göre yüzde 10 daha hızlı,o.c potansiyeli daha iyi(bu farkı &25 lere çıkartırsın) ve güç tüketimi çok düşük
Kloroform 6.3.2009 12:52:52
quote:

Orjinalden alıntı: Source


quote:

Orjinalden alıntı: dilmutt


Source;

ifadelerini biraz daha düzgün kullanırsan saygımızı yitirmeyiz.eğer yaptım diyorsan koyarsın.yapamadım diyorsan susarsın.

gtx295 var elinde anladık.4870x2 den daha iyi bir kart onu da anladık.daha düne gelesi işlemciyi overclock etmeyi bilmiyordun şimdi yapmadığım test kalmadı diyorsun.iki bencmark almakla test olmuyor.her ne kadar kendisiyle birbirimize girsekte test konusunda Big.Daddy kardeşime saygım var..Source;Allah aşkına şu 2500*1920 çözünürlükte yaptığın testten birini göster ağzımı açmayacağım.

niyetim kavga etmek değil.sadece iddianın yönünü çarpıtanlara kızıyorum.


1. Güzel kardeşim senin amacın benim testinmi? Yoksa GTX 295'in 4870 X2'yi geçtiğini öğrenmekmi? Sen bana bunu bir cevapla
2. İşlemci oc yapmayı bilmediğimi söylüyorsun neye dayanarak bunu söylüyorsun bunuda açıkla?


önce birinci soruna cevap vereyim.gtx 295 4870x2 den daha iyi bir kart.4870x2 kullanıyoruz diye gözümüz kör değil.yada 4870x2 yi satıyoruz diye böyle bir iddiada da bulunmuyoruz.(biraz önceki mesajında bunu ima ettin zannedersem.)...ancak 4870x2 2500*1900 de gtx 295 i geçmiş.2500*1900 çözünürlük gereksiz mi dersen tabiki gereksiz.ama ortaya atılan iddia bu.test yapıp ortaya koyan da ati firması.

ikinci soruna gelince kartı ilk aldığın zaman overclock yapmayı bilmiyordun.bunu kendin dile getirmiştin.daha overcloc yapmayı yeni öğrendin yapmadığım test kalmadı diyorsun.ki bahsi geçen test en yüksek çözünürlük testleri.

lütfen artık laf atma.gerçi adet gereği son sözü söyleyeceksin ama ben sana artık cevap yazmayacağım.
Kloroform 6.3.2009 12:42:14
quote:

Orjinalden alıntı: Big.Daddy


quote:

Orjinalden alıntı: dilmutt


quote:

Orjinalden alıntı: Big.Daddy

@dilmutt o çözünürlükte monitör kullanan forumda varmı bilmiorum ama o çözünürlüktede kim oynar oda ayrı bi konu elinde 4870x2 varsa 4870 ile triple düzenek kur derim


yok tabiki.şuan 4870 x2 var.elimde para da var.karasızım.gtx295 istemiyorum.ya gtx280 slı yada gtx285 slı kuracağım.

işlemcine o.c yaparsan ve sli kurarsan psu'un sorun yaratabilir


şuan idare eder o psu.işlemciyi önemsemiyorum yaza doğru nehalem platformuna geçeceğim.bu kadar süre overclock yapmadım daha doğrusu gerek duymadım.hızdan ziyade nehalem çok fark yaratıyor.hala nedenini tam olarak anlamadım ama daha düşük frekanslarda nehalem çok iyi.bant genişlikleri çok büyük katkı sağlıyor.tabi alınca da en az i940 olmalı.ama şuan almam mümkün değil.yada ekran kartını satarsam önce işlemci bir müddet bekler slı kurarım.daha önce e8400 ile 4.0ghz de kulandım.pek fazla fark yaratmadı aynı sistemde.
Source 6.3.2009 12:36:57
quote:

Orjinalden alıntı: dilmutt


Source;

ifadelerini biraz daha düzgün kullanırsan saygımızı yitirmeyiz.eğer yaptım diyorsan koyarsın.yapamadım diyorsan susarsın.

gtx295 var elinde anladık.4870x2 den daha iyi bir kart onu da anladık.daha düne gelesi işlemciyi overclock etmeyi bilmiyordun şimdi yapmadığım test kalmadı diyorsun.iki bencmark almakla test olmuyor.her ne kadar kendisiyle birbirimize girsekte test konusunda Big.Daddy kardeşime saygım var..Source;Allah aşkına şu 2500*1920 çözünürlükte yaptığın testten birini göster ağzımı açmayacağım.

niyetim kavga etmek değil.sadece iddianın yönünü çarpıtanlara kızıyorum.


1. Güzel kardeşim senin amacın benim testinmi? Yoksa GTX 295'in 4870 X2'yi geçtiğini öğrenmekmi? Sen bana bunu bir cevapla
2. İşlemci oc yapmayı bilmediğimi söylüyorsun neye dayanarak bunu söylüyorsun bunuda açıkla?
**Stolas** 6.3.2009 12:27:50
quote:

Orjinalden alıntı: dilmutt


quote:

Orjinalden alıntı: Big.Daddy

@dilmutt o çözünürlükte monitör kullanan forumda varmı bilmiorum ama o çözünürlüktede kim oynar oda ayrı bi konu elinde 4870x2 varsa 4870 ile triple düzenek kur derim


yok tabiki.şuan 4870 x2 var.elimde para da var.karasızım.gtx295 istemiyorum.ya gtx280 slı yada gtx285 slı kuracağım.

işlemcine o.c yaparsan ve sli kurarsan psu'un sorun yaratabilir
Kloroform 6.3.2009 12:27:35
quote:

Orjinalden alıntı: Source

bu arada arkadaşın neden bu kadar haşin olduğu belli oldu

Kloroform 6.3.2009 12:25:25
Source;

ifadelerini biraz daha düzgün kullanırsan saygımızı yitirmeyiz.eğer yaptım diyorsan koyarsın.yapamadım diyorsan susarsın.

gtx295 var elinde anladık.4870x2 den daha iyi bir kart onu da anladık.daha düne gelesi işlemciyi overclock etmeyi bilmiyordun şimdi yapmadığım test kalmadı diyorsun.iki bencmark almakla test olmuyor.her ne kadar kendisiyle birbirimize girsekte test konusunda Big.Daddy kardeşime saygım var..Source;Allah aşkına şu 2500*1920 çözünürlükte yaptığın testten birini göster ağzımı açmayacağım.

niyetim kavga etmek değil.sadece iddianın yönünü çarpıtanlara kızıyorum.
Kloroform 6.3.2009 12:16:31
quote:

Orjinalden alıntı: Big.Daddy

@dilmutt o çözünürlükte monitör kullanan forumda varmı bilmiorum ama o çözünürlüktede kim oynar oda ayrı bi konu elinde 4870x2 varsa 4870 ile triple düzenek kur derim


yok tabiki.şuan 4870 x2 var.elimde para da var.karasızım.gtx295 istemiyorum.ya gtx280 slı yada gtx285 slı kuracağım.
Source 6.3.2009 12:10:40
bu arada arkadaşın neden bu kadar haşin olduğu belli oldu
**Stolas** 6.3.2009 12:08:28
@dilmutt o çözünürlükte monitör kullanan forumda varmı bilmiorum ama o çözünürlüktede kim oynar oda ayrı bi konu elinde 4870x2 varsa 4870 ile triple düzenek kur derim
Source 6.3.2009 12:08:21
quote:

Orjinalden alıntı: dilmutt


quote:

Orjinalden alıntı: Source


quote:

Orjinalden alıntı: dilmutt


quote:

Orjinalden alıntı: Source

yahu bu konuda devamlı hortluyo bu konunun özeti ATI sallıyor..


siz 4870x2 yi bu kadar hafife almayın.ati test yapmış koymuş ortaya.nereyi sallamış.siz de yapın bu kadar üst çözünürlükte testinizi koyun ortaya.

yapmadığımız test kalmadı emin ol

bana 2500*1900 çözünürlükte bir tane yaptığın test göster....

Güzelim sana göstermek zorunda değilim testleri incele
Kloroform 6.3.2009 11:58:13
quote:

Orjinalden alıntı: Big.Daddy

@ozyoldaş salla işkembeden ;
@dilmutt biz burda aynı işlemciye sahip aynı hızlarda(qx9650@4.0ghz) 4870x2 cfx ile gtx280 sli testi bile yaptık burda bilen bilir ama bazılarının pek sesleri çıkmaz sonuçları gördükten sonra hani sürekli milletin dilinde olan kullanıcı testi kullanıcı testi olanından yaptık bırakın yüzde yüzde 80lik farkı geçtim atinin en iyi olduğu oyun devil my cry4 de bile fark yok kadar az veriyim ss'i incele biraz
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


atinin iddaası zaten 2500*1900 çözünürlükte.siz hala 1900*1080 çözünürlükleri gösteriyorsunuz.burada amaç crossfire yada slı değil.2500*1900 çözünürlükte 4870x2 nin başarısı.kim oynar bu kadar yüksek çözünürlükte onu bilemem.yakın bir zamanda bende slı sisteme geçmeyi düşünüyorum yada 4870x2+4870 deniyecem.ancak iddianın konusu çarpıtılmasın.ati 4870x2 için sadece en yüksek çözünürlük değerinde iddiasını ortaya atmış.
Kloroform 6.3.2009 11:48:21
quote:

Orjinalden alıntı: Source


quote:

Orjinalden alıntı: dilmutt


quote:

Orjinalden alıntı: Source

yahu bu konuda devamlı hortluyo bu konunun özeti ATI sallıyor..


siz 4870x2 yi bu kadar hafife almayın.ati test yapmış koymuş ortaya.nereyi sallamış.siz de yapın bu kadar üst çözünürlükte testinizi koyun ortaya.

yapmadığımız test kalmadı emin ol

bana 2500*1900 çözünürlükte bir tane yaptığın test göster....
-dehşet- 6.3.2009 09:40:58
quote:

Orjinalden alıntı: X Files

Kartları incelerken en hızlı veya en iyi diye ayrım yapmak veya genel kullanılanın haricinde teknik olarak bazı şeyleri çarpıtarak test yapmak bana pek mantıklı gelmiyor.

İnanın 256mb kartla 800x600 GTA4 oynayanlar var 17' monitörlerde ve hallerinden de memnunlar. Biz ise 3-5 FSP nin derdine düşerek para harcama veya Tüketim Çılgınlığının son demlerini yaşamaya çalışıyoruz üstelik Dünya da Global anlamda sorunlar varken.

Şimdi konuda ATI bilmem ne Çözünürlülüğünde Nvidia yı geçti. Teknik olarak ben bir Gpu mühendisi olmasam dahi geçer bir nvidia veya Ati mühendisinin karşısına her iki firmaya da eksik olduğu kısımlardan saldırıp kendimi haklı çıkartırım.

Peki ben haklı olsam diyelim ki ATI FUNBOY uyum. Ve haklıyım ve Nvidia mühendisini haksız çıkarttım. Kullanıcı olarak elime geçecek olan ne ? Yani bana aynı teknolojiyi hatta daha iyisini daha ucuza sunmadıktan sonra varsın ATI NVIDIA dan yada tam tersi olarak iyi olsun.

Horoza sormuşlar tavuk mu yumurtadan yumurtamı tavuktan diye ? Horoz demiş "banane lan ben öptüğüme bakarım". aynen durum bu. Ben isteklerimi karşılayabileceğim ve günümüz koşullarına göre makul fiyatlarda alabileceğim bir kart yoksa bana ne ati nvidia dan daha iyi yada tam tersi ?

Bakın, aslına bakarsanız maliyetler giderek düşmüyor giderek artıyor.


Bu bir kısır döngü süreci değil artık. Bir bakıma MX440 ların veya aynı zamanda sadece bir ekran kartı değil bir işlemcinin ne kadar süre kullanıldığını düşünün.

Bir disk veya bellek alıyorsunuz. 3 - 4 sene kullanıyorsunuz hatta performans yada işlevsellik açısından fazla bir kayıp olmadan kullanıyorsunuz. Bana 4 sene önce kullandığınız veya 4 sene boyunca kullandığınız bir kart veya işlemci söyleyebilirmisiniz.

Bellekler 533 ten 1066 ya kadar çıktı tam 2 kat mhz artışı oldu. Termal bakır soğutuculu ramlarin 2x2 ( 4gb ) olanları 100 - 150 YTL civarında. Ciddi söylüyorum cidden ucuz. Bir işlemci ne kadar ? 500 YTL bir ekran kartı 500 YTL

Yahu bunlar sürekli güçleniyor ama nedense hep ömürleri ( kullanılabilirlilik ömürleri ) hep düşüyor. Uyuşturucu gibi oldular. Bağımlılık yaratıp sürekli yenileme yeni çıkartma peşindeler.


Bence f1 in nasıl kuralları var ise, Dünya Rekabet kuralı piyasası da bir liste veya adam gibi bir düzenleme getirtip senede belirli sayıda model çıkarmlarına kota getirse, şimdi çoktan 32 nm gpu lu x2 ekran kartlarını 200 & 300 dolar seviyesinden alabiliyor olurduk.

Şimdi alıştırdılar milleti, durmadan senede 10 tane model çıkar. Aldığın ekran kartından verim almaya başlamadan ekran kartı eskiyor. Yahu soruyorum size kaç saat oyun oynuyorsunuz ? O ekran kartının size maliyeti ne oluyor farkındamısınız ?