TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24934 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Samsung T929 Memoir'in T-Mobile üzerinden satışına başlanacak Samsung'dan 7 inç ekranlı LCD monitör; SyncMaster U70 HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (97) YORUM YAZ

tarafından 5 Şubat 2009, Perşembe 14:31 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Dünya'da ilk: AMD Phenom II X3 720 Black Edition incelemesi
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
97

Yeni yıla hızlı bir giriş yaparak 45nm üretim teknolojisiyle hazırladığı Phenom II 920 ve 940 Black Edition modellerini kullanıma sunan AMD'de hareketlilik bitmiyor. Önümüzdeki hafta içerisinde çok sayıda yeni işlemcisini kullanıma sunacak olan AMD, hem Soket değiştirmeye hem de DDR3 bellek teknolojisine destek vermeye hazırlanıyor. Rakibi Intel'in aksine yeni nesil bellek teknolojilerine geçiş konusunda daha temkinlik davranan firma, Soket AM2 formundaki işlemcileriyle DDR2 bellek desteğine geçiş döneminde olduğu gibi DDR3 konusunda da fiyatların düşmesini ve bellek teknolojisinin hem marka ve model bazında hem de performans konusunda yeterli olgunluğa erişmesini bekledi.

Phenom işlemci ailesiyle hedeflerine ulaşma konusunda sıkıntılar yaşayan AMD, Phenom II ailesiyle yeni yılda yeni bir sayfa açmayı ve yeniden rekabetçi çözümler üreterek potaya girmeyi hedefliyor. Deneb kod adını taşıyan dört çekirdekli Phenom II X4 920 ve 940 Black Edition modelleriyle bu yönde pozitif sinyaller veren firma, özellikle Phenom II X4 940 BE modelinin sıvı azot gibi esktrem soğutma koşullarında yüksek hız aşırtma başarımı sunmasıyla sık sık gündeme gelerek yüksek performans tutkunlarının dikkatini çekemeyi başardı. Soket AM2+ formunda olan ve DDR2 bellek desteği ile gelen işlemcilerden sonra AMD, Soket AM3 formundaki üç ve dört çekirdekli işlemcileri için düğmeye basıyor.

Intel gibi 45nm üretim teknolojisiyle işlemci hazırlamaya başlayan AMD, bu sayede hem maliyetleri aşağı çekmeyi hem de daha düşük güç tüketim değerlerinde daha yüksek performans sunabilen işlemci hazırlama yeteneği kazanmış oldu. Phenom ailesiyle kıyaslandığında seviye 3 bellek kapasiteleri ciddi bir artış ile 6MB'a çıkartılan ayrıca 2.8GHz ve 3GHz gibi yüksek saat hızlarıyla gelen Phenom II X4 modelleri, 125 Watt'lık ısıl güç tasarımlarıyla dikkat çekmeyi başardı. Döngü başına komut performansında, L3 bellek kapasitesinde ve saat hızların güncelleme yaparak %20 performans kazandığını belirten AMD, Soket AM3 formundaki DDR3 destekli yeni modelleriyle çıtayı yukarı çekecek.

AMD'nin resmi dökümanlarına göre, firma Soket AM2+ formundaki DDR2 bellek destekli işlemcilerine kıyasla, Soket AM3 formundaki DDR3 destekli işlemcileriyle %5 esktra performans sunmayı hedefliyor. Tabii firmanın altını çizdiği %5'lik performans artışındaki ana unusun yüksek çalışma frekansına sahip olan DDR3 bellekler olduğunu da unutmamak gerek. AMD, 9 Şubat lansmanı için aralarında üç ve dört çekirdeli işlemcilerin bulunduğu çok sayıda yeni model hazırladı ki bunların, Phenom II X4 805, 810, 910 ve 925 modellerine ile üç çekirdekli Phenom II X3 710 ve 720 olması bekleniyor. Ayrıca L3 bellek kapasiteinin X4 800 ailesinde 4MB, diğer modellerde ise 6MB olması bekleniyor.

Büyütmek için resmin üzerine tıklayabilirsiniz!

AMD'nin 45nm üretim teknolojisiyle hazırladığı üç çekirdekli Phenom II X3 700 serisi, dört çekirdekli işlemcilerin tek çekirdeği kapatılmış bir varyasyonu olarak düşünülebilir. Dolayısıyla L2 bellek kapasiteleri 1.5MB olan üç çekirdekli yeni modellerin yanı sıra AMD, önümüzdeki aylarda daha düşük üretim maliyetine sahip olan ve rekabetçi fiyatlarla pazara gireceği belirtilen ekonomik işlemcilerde hazırlıyor. Bu işlemcilerin en önemli farklılığı olarak L3 bellek birimine sahip olmayacakları gösterilebilir. Öte yandan firma enerji verimli işlemci serisini de unutmuş değil. AMD yılın ikinci çeyreğinde ısıl güç tasarımı 45 Watt olarak belirlenen dört çekirdekli işlemcilerini de kullanıma sunmayı planlıyor.

Peki Soket AM3 formundaki DDR3 destekli işlemciler için yeni bir anakart ve bellek terfisi gerekecek mi? Haberlerimizde de sık sık dile getirdiğimiz üzere AMD geriye dönük uyumluluk stratejisine sadık kalacak. Yani Soket AM3 işlemcileri dileyen kullanıcılar Soket AM2 anakartlarda DDR2 belleklerle kullanabilecek. Nvidia tarafından yıllar önce kullanıma sunulan nForce 3 250 yonga setli anakartlarla (destek veren, ör; Asrock) da kullanılabilecekler. Kombo bellek kontrolcüsüne sahip olacak Soket AM3 işlemciler, DDR3 destekli anakartlarda DDR3 belleklerle, DDR2 destekli anakartlarda ise DDR2 belleklerle kullanılabilecek. Ama Soket AM2 ve AM2+ formundaki işlemciler Soket AM3 anakartlarda desteklenmeyecek.

9 Şubat'ta lanse edilmesi beklenen yeni işlemciler arasında öne çıkan modellerden biri de üç çekirdekli Phenom II X3 720 Black Edition. Hız aşırtma tutkunları ve yüksek performans meraklıları için hazırlanan Black Edition serisinin en yeni temsilcisi, çarpan kilidi açık olarak geliyor. Standart olarak 2.8GHz'de görev yapan yeni modelin ısıl güç tasarımı 95 Watt olarak belirlenmiş. 1.5MB L2 ve 6MB L3 bellek ile donatılan işlemci pazara sunulduğu an itibariyle AMD'nin ve doğal olarak endüstrinin üç çekirdekli en hızlı işlemcisi unvanını da eline geçirecek. Avrupa fiyat listelerinde 140 Avro seviyesinden görünmeye başlayan işlemcinin test sonuçlarını Donanım Haber farkıyla ilk defa yayımlıyoruz.

Test sonuçlarına geçmeden önce kullandığımız sisteme değinmekte de fayda var. Phenom II X3 720 Black Edition için DDR3 testlerini Gigabyte'ın en yeni anakart modellerinden biri olan ve SB750 köprüsüyle gelen 790FXT-UD5P, DDR2 testlerini ise yine Gigabyte'ın 790FX-DQ6 modeli ile gerçekleştirdik. Yüksek performanslı soğutucularıyla tanınan Sunbeam'in Core-Contact Freezer isimli soğutucusunu kullandığımız testler esnasında bize DDR2 testleri için Chaintech'in 1066MHz'de çalışan 4GB'lık kiti, DDR3 testlerinde ise OCZ'nin 1600MHz'de çalışan yine 4GB'lık DDR3 kiti eşlik etti. Bu çalışmamıza ek olarak Gigabyte 790FX-UD5 ve Phenom II 720 Black Edition için video inceleme yapacağımıza da belirtelim.

Phenom II X3 720 Black Edition modelini incelerken özellikle DDR2 ve DDR3 performansı üzerinde durmaya özen gösterdik. Zira AMD işlemciler için hazırlanan ve satışı devam eden güncel anakartların çok büyük bir kısmı ile uyumlu çalışması beklenen işlemcinin, DDR3 belleklerle sergileyeceği performans önemliydi zira hali hazırda DDR2 ve DDR3 bellek kitleri arasında tercih edilecek modellere göre hatırı sayılır bir performans farkı bulunuyor. Tablolardan da görülebileceği üzere DDR3 platformunda gerçekleştirilen testlerde Phenom II X3 720 Black Edition DDR2 kullanımına göre daha hızlı olmayı başardı ama yine tablolardan görülebileceği üzere DDR2 ve DDR3 kullanımındaki fark oldukça küçük.

Tabii DDR3 bellek kullanımı özellikle bellek bağımlı uygulamalarda Phenom II X3 720'ye avantaj kazandırabiliyor ki bu durum Everest testlerinde de gözlemlenebilir. Öte yandan kullanılacak daha yüksek çalışma frekansına sahip DDR3 bellek kitleriyle yine bellek odaklı testlerde farkın açılması beklenebilir. Tabii oluşacak farkın DDR3 maliyetlerine değip değmeyeceğini ise kullanıcıların ihtiyaç ve beklentileri belirleyecek. Öte yandan yılın özellikle ikinci yarısında fiyatında ciddi bir düşüş olması beklenen DDR3 belleklerin bu durumu da göz önüne alınmalı. DDR2 ve DDR3 kullanımı arasında kararsız kalan kullanıcılar için DDR2 / DDR3 kullanımına olanak tanıyan Soket AM3 anakartlar yolda olduğunu da belirtelim.

45nm üretim teknolojisiyle hazırlanan Phenom II X3 720 BE hız aşırtma konusunda da iddialı olabilir. Yaptığımız denemelerde işlemciyi 3.7GHz'e çıkartıp çok sayıda testi stabil olarak tamamlayabildik. Kullandığımız soğutucu AMD'nin standart çözümü olmasa da çarpan kilidi açık olarak gelen işlemci, standart soğutma çözümüyle de 3GHz üzeri hızlarda stabil kullanım olanağı sağlayabilir. Ayrıca işlemcinin lansmanına paralel olarak yayımlanacak yeni BIOS güncellemeleri ve yapılacak detaylı çalışmalarla 4GHz'e ulaşması da olası görünüyor. Doğru fiyatlandırılırsa iddialı olacağının ilk sinyallerini veren Phenom II X3 720 BE'nin yanı sıra Gigabyte790FXT-UD5P'nin video incelememize de konuk olacağını hatırlatalım.

Phenom II X3 720 Black Edition @3.7GHz - Büyütmek için resmin üzerine tıklayabilirsiniz!

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
@lexiS 09.10.2009 16:52:36
Bence dikkat edilmesi gereken bu incelemede işlemciden fazla RAM ler. Zira ddr3 ile ddr2 arasındaki performans farkının ödenilen paraya göre çok cazip olmadığı çok açık. Yani boşuna tutup ddr3 bellek alarak paranızı boşa harcamış olmayın.

Bunu çok daha önce yine bu forumda söyledim ddr3 bellekleri kullanmaya daha çok var. DDR2 bellek f/p olarak üstün ddr3 e göre.


Düzeltme: Yazım hatası.
trojenclan 08.04.2009 15:05:09
evt beyler bence bu işlemci için iyi bir psu almak şart olmus.Bütün testler güzel cıkmıs.Bence gayet hos ve güzel bir işlemci.
.45 ACP 07.04.2009 22:51:31
ben 500w fsp psu ile 4870 ve 720 calistirip bir de oc yapiyorum 770 anakartta ama eski islemcilerdeki gibi zorlayamiyorum karti.550w gercek de marka model nedir? eski 5600 derken 89w 5600 diyorsan 720 de 95w bu kadar farketmemesi lazim ben 400w xilence marka psu ile 3.5 ghz yaptim 89w 5600'u 4870 takili iken.ya sendeki psu gercek degil ya da arizali.anakart yuzunden de olabilir 790gx al dene emanet psu bul dene.o anakartta kullanma bence.
reign_ 07.04.2009 19:07:56
ewt 8600gt ile sorunsuz calisiyor ama power suply gercek 550w nasil yetmez anlamadim bi islemci bu kadarmi etkiler
reign_ 07.04.2009 18:55:02
cok garip bisi oluyor ya eski amd 5600 islemci ile 4830 takiyorum sorun yok. Ama amd x3 720 yi 4830 ile taktigim zaman siyah ekran geliyor 8600 gt ile sorun yok hicbisi anlamadim bu işten
reign_ 07.04.2009 15:01:17
ECS A780GM nette bu karti buldum nasil bu islemcide iyi performans alirmiyim
reign_ 07.04.2009 14:22:29
zannedersem anakart desteklemiyor peki bu islemci icin onerebilecegin uyugun fiyatli anakart varmi hd4830 ekran karti var
reign_ 07.04.2009 13:56:33
yok epirus hepsini denedim ama gene ayni bios programiyla baktigim zaman versiyon fhe. yeni aldigim islemci bozuk olabilirmi?
reign_ 07.04.2009 12:49:16
anakartimin en altinda TPM REV 2.0 yaziyor sanirim desteklemesi lazim ama hala olmuyor beni sinir etti dün aksamdan beri.
sepidi 07.04.2009 09:54:14
İlerde toplayacağım sistemde olmasını istediğim bir işlemci ....
reign_ 06.04.2009 23:56:18
Selam arkadaslar ben bu islemciden aldim anakartim gigabyte m57-s4 bios guncellemeside yaptim. Ancak pc yi acarken simsiyah bir ekran geliyor ve hicbisi gostermiyor acaba anakrtimmi desteklemiyor yardimici olursaniz cok sevinirim
klyr 04.03.2009 03:43:07
Arkadaşlar merhaba...

Öncelikle bu güzel çalışmayı bizlere sunduğunuz için teşekkür ederim..

Bu hafta içinde yeni sistemi kurmuş olacağım. aklım feci şekilde bu işlemcide. En uygun fiyat vatan gibi görünüyor. Tabi teknomarketim.comda falan çok çok uygun ama netten almaya tövbeliyim bilgisayar parçalarını... Bu işlemci istanbulda en ucuz nerede bilen varmı.

VATANDA 190$+KDV (390 lira)
extreme_mac 03.03.2009 23:47:58
Ben hala amd 4000 kullanıyorum umarım bu işlemcinin fiyatı çabuk düşer
nunluerler 03.03.2009 22:25:57
arkadaşlar ocak ayında bilgisayarı değiştirmeye karar verdim.tahmin etmediğim uzun bir yol başladı,ekran kartım zotac 8800gt amp psu lc power 550waat bunlar haricini değiştirmeye karar verdim.önce biostar 780g m2 anakart amd 7750 be işlemci ve kingston hyperx 2x2 gb cl5 1066 mhz ram aldım.fakat anakart işlemciyi güç olarak destekleyemedi.MASCOM SERVİSE (AYHAN BEY)'E çok teşekkür ederim bios güncellemesi tavsiye etti.fakat sonuç alamadım ayhan bey ürünü aldığım yerle görüşerek iade edebileceğimi söyledi.Bende iade ettim yerine ecs A790GXM-A anakart aldım. işlemciyi soğudum diye sattım yerine phenom II X3 720 be aldım.1 haftadır kullanıyorum işlemci soğutucusunu da değiştirdim OCZ Vanquisher 92mm henüz çarpanla oynamadım.fakat cpuz 1.49 dan baktığımda ramları pc 6400 gözüküyor.anakart'tan manual ram hızlarını 533 yapıyorum yine aynı.ramlar pc 8500 olmayacakmı?
myd 13.02.2009 23:43:07
intel işlemcilerle karşılaştırmasını görsem ne olduğunu çıkaracağım ama şu durumda bi yorum yapamıyorum :)
minmaster 09.02.2009 20:49:24
X3 720 2009 'un F/P lideri olur bu fiyattan,özellikle bazı testlerde 4 çekirdeklere kafa tutması beni etkiledi,ayrıca Oc kapasiteside azımsanmıyacak seviyede,bu fiyata bu krizde alınabilecek en iyi işlemcilerden biri
justbejust 09.02.2009 19:35:07
intel iyi sattığı için dokunmadığı E8400-8500 modellerinin fiyatını mecburen indirecek:)
.45 ACP 09.02.2009 13:05:38
oc olayi hosuma gitmedi benim 1.52v filan vermisler 3.8 icin.3 cekirdekle 1.45v nesine yetmez anlamadim.bir kac test de benden.

http://www.overclockersclub.com/reviews/phenomii_720_810_am3/

http://www.legitreviews.com/article/898/1/

http://www.pcper.com/article.php?aid=667&type=expert&pid=5
tepeb 09.02.2009 10:09:19
Gurunun teslerinde x3 720 intel e8400'e fark atmış, toms'un ve legitreviews'in testlerinde ise intel e8500'le yakın performans sergilemiş. Ülkemizde 155-165$ civarı satılırsa bu performansı ve hızaşırma başarımıyla oyunseverler için çok iyi bir alternatif olacaktır. Bu arada X4 810'da fena değilmiş.
XivA 09.02.2009 00:17:48
oh açıklanmış okuyabildik. işlemci güzel test te güzel.
575m 07.02.2009 23:29:42
Şu Fenomların bir de x2 olanı çıksa ne güzel olur.
ellerimkirli 07.02.2009 17:02:36
Karşılaştırmalı test isterük :)
SnCrhn 07.02.2009 16:06:20
haberi yayınlayanların(ki en büyük inceleme kaynakları) kaynak olarak donanimhaberi göstermeleri gerçekten çok ama çok gurur verici!!!ülkemle uzun süre sonra(her zamankinin dışında) tekrar gurur duymamı sağladın donanimhaber!!!herkes adına teşekkürü bir borç biliyorum!!!iyi ki varsın donaimhaber:D
Dabb Escobar 07.02.2009 11:41:13
quote:

Orjinalden alıntı: .45 ACP

tek kelimeyle helal.

bir ES linki de ben vereyim google'nin yeni ozelligini kullanarak.

http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=tr&u=http%3A%2F%2Fitbbs.pconline.com.cn%2Fdiy%2F9762248.html&sl=zh-CN&tl=tr

korsan dominator.

bu cok iyi
fatihcanery 07.02.2009 11:19:48
e şimdi bu am3 ve ddr3'ü beklemeye gerek yok anlamınamı geliyor? bence gereksiz yüzde en fazla 5 performans etki ediyor ama fiyat on katından fazla ;) bence daha erken ddr3 ler
Númenóre 07.02.2009 11:12:11
e şimdi bu am3 ve ddr3'ü beklemeye gerek yok anlamınamı geliyor?
fatihcanery 07.02.2009 10:19:43
googlede arattım ,yabancı siteler forumdonanımın incelemesini koymuşlar .gurur duydum
fatihcanery 07.02.2009 10:18:11
kaçırmışım incelemeyi :D
Schi2ophrene 07.02.2009 01:14:51
quote:

Orjinalden alıntı: 575m

quote:

Orjinalden alıntı: THe RoOKiE FX 57 ABI ve dıer ustadlar eger phenom II alırsam ddr 2 ram kullanıcam ama ddr3 kullanmadıgı pısman olurmuyum oyunlar ıcın ılla II alırsak ddr3 mu alalım yoqsa ddr2 ıle bı sorun yaratmazmı ? bıde bnde ga 770 ds3 anakart rev 1. war acaba phenom II ıle kullanabılırmıyım ve kullanka ıcın ne yapmam lazım ? sımdıden tesskurler ıyı calısmalar

yardım yoqmu byler ?
Kardeş dd2 kullan, kafanı yorma pişman olmassın..Arada büyütülecek bi fark yok. ddr3ler ddr2ye göre 2kat pahalı zaten.Hem anakartının 2 revizyonu var,seninki rev 1 ise am2+ ddr2 destekli; istesen de ddr3 kullanamassın..rev2 olan am3 ddr3 destekli..Anakartında am3 phenomlar dahil her türlü amd işlemciyi gönül rahatlığı ile kullanabilirsin.Am3 işlemciyi am2+ anakartta nasıl kullanılır diye merak edersen am3 phenomlarda hem ddr2-hem ddr3 bellek kontrolcüsü bulunuyor.Yalnız ankartın biosu eski ise belki güncellemen gerekebilir.Umarım yardımcı olabilmişimdir .Anakartının remi sayfası;
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2874




coq tessekurler ustad kesınlıkle yardımcı oldun yanı tek yapmam gereken uzmn bırınıe @bios ıle bıos guncellemsı yapmaq cok saol hayırlı aksamlar ıyı forumlar
575m 06.02.2009 23:54:59
quote:

Orjinalden alıntı: THe RoOKiE FX 57 ABI ve dıer ustadlar eger phenom II alırsam ddr 2 ram kullanıcam ama ddr3 kullanmadıgı pısman olurmuyum oyunlar ıcın ılla II alırsak ddr3 mu alalım yoqsa ddr2 ıle bı sorun yaratmazmı ? bıde bnde ga 770 ds3 anakart rev 1. war acaba phenom II ıle kullanabılırmıyım ve kullanka ıcın ne yapmam lazım ? sımdıden tesskurler ıyı calısmalar

yardım yoqmu byler ?
Kardeş dd2 kullan, kafanı yorma pişman olmassın..Arada büyütülecek bi fark yok. ddr3ler ddr2ye göre 2kat pahalı zaten.Hem anakartının 2 revizyonu var,seninki rev 1 ise am2+ ddr2 destekli; istesen de ddr3 kullanamassın..rev2 olan am3 ddr3 destekli..Anakartında am3 phenomlar dahil her türlü amd işlemciyi gönül rahatlığı ile kullanabilirsin.Am3 işlemciyi am2+ anakartta nasıl kullanılır diye merak edersen am3 phenomlarda hem ddr2-hem ddr3 bellek kontrolcüsü bulunuyor.Yalnız ankartın biosu eski ise belki güncellemen gerekebilir.Umarım yardımcı olabilmişimdir .Anakartının remi sayfası; http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2874
-dehşet- 06.02.2009 23:13:11
Tebrikler...
Drs06 06.02.2009 23:04:20
güzel çalışma tebrik ederim..

işlemci gayet başarılı
Schi2ophrene 06.02.2009 22:55:32
quote:

Orjinalden alıntı: THe RoOKiE

FX 57 ABI ve dıer ustadlar eger phenom II alırsam ddr 2 ram kullanıcam ama ddr3 kullanmadıgı pısman olurmuyum oyunlar ıcın ılla II alırsak ddr3 mu alalım yoqsa ddr2 ıle bı sorun yaratmazmı ? bıde bnde ga 770 ds3 anakart rev 1. war acaba phenom II ıle kullanabılırmıyım ve kullanka ıcın ne yapmam lazım ? sımdıden tesskurler ıyı calısmalar


yardım yoqmu byler ?
Hiper-Nova 06.02.2009 22:38:09
Vayy be helal olsun tebrikler gerçekten müthiş bir işe imza attınız. Donanimhaber'in bir üyesi olarak baya gurulandım.
DavutGENC 06.02.2009 22:32:58
neden kaldırtcak arkadaşlar hüsran hep hüsran ya core duo lar bile tasarım grafikde veya diger konularda olsun oyun hariç amd phenom 2 4 leri cegiyorsa bence bıraksınlar işleri artık he ben pc lerde amd topluyorum ama mecburum patron ne girerse siparis ben onu toplarım :D
kaleci07 06.02.2009 20:07:55
phenom 2 nin 1 çekirdeğini kim kapatıı:D
kyha 06.02.2009 18:47:51
amd niye kaldırtmış sonuçları yahu, mis gibi değerler vermişti halbuki, ki benim boardun 95watt sınırı nedeniyle almayı düşündüğüm bir alet bu hele çıksın fiyatı belli olsun.
kctcan 06.02.2009 16:20:55
öncelikle başarılarınızdan dolayı sizi kutluyorum işlemcide fena değil yeni bi sistem kurma arifesinde bu işlemciyide düşüncem artık hiç fena değil 2.8 den 3.7 hız aşırtma
EFANDEF 06.02.2009 15:48:16
gurur verıcı
Speed-Step 06.02.2009 15:30:20
İşlemci 9'undan sonra lanse edilecek. Henü AMD'nin basın yasağı altında, fakat biz tüm bilgileri farklı bir kanaldan temin ettiğimiz için basın yasağından etkilenmeden sonuçları sizlerle paylaşabildik. Fakat işlemciyi sağladığımız kanal, AMD baskısına maruz kalınca sonuçları kaldırmak zorunda kaldık.

Gerçi kaldırmamız sizler açısından fazla bir şey fark ettirmedi. Google'da "Phenom 2 X3 donanimhaber" kelimelerini arattığınızda 10'larca farklı yabancı kaynakta haberimizin yer aldığını görebilirsiniz. Donanimhaber.com yurtdışındaki basın kuruluşları için de kaynak görevi görmeye devam ediyor :)
BiLgiSeaRcheR 06.02.2009 15:21:44
Hmm peki o zaman size bir soru ; amd vermedi o zaman kim verdi ? Bu işlemci Daha piyasaya çıkmadı diye biliyorum... Eğer çıktıysa amd test sonuçlarını niye göstermek istemiyor.... Kafam allak pullak oldu
Speed-Step 06.02.2009 15:13:43
İşlemciyi sağlayan AMD değildi :)
BiLgiSeaRcheR 06.02.2009 13:53:56
http://www.techpowerup.com/index.php?84225

Testler burada mevcut, Tabiki DH'in yaptığı testler...

Bu arada amd hem işlemciyi sağlayıp hem neden test sonuçlarını koydurtmuyorki

Hemde işlemci iyi oc olmuş. 2,8GHZ>3,7GHZ
ellerimkirli 06.02.2009 12:33:25
Tüh göremedik te neden kaldırıldığını merak ettim doğrusu.
DarkSidesOfMe 06.02.2009 09:59:37
gerçekten bravo.

ancak amd niye testi kaldırmanızı istedi acaba ?
darkwanderer 06.02.2009 09:04:28
Fiyatı süper bence bakalım test sonuçları nolcak...
einhander 06.02.2009 08:16:24
quote:

Orjinalden alıntı: zagor33

Phenom II X3 720 BE ABD ön sipariş fiyatı: 153 Dolar

[link=http://www.shopblt.com/cgi-bin/shop/shop.cgi?action=thispage&thispage=011003000502_BT25940P.shtml&order_id=424507726]X3 720 Fiyatı[/link]

Piyasaya çıktıktan en fazla 15 gün sonra 140 Dolara iner.


sanırım turkıyede 170-180 arası satılır
Chris Brown 06.02.2009 07:58:40
quote:

Orjinalden alıntı: fx57

Merhaba,

Tam anlamıyla kaçırdığınız söylenemez, Google'da arama yaptığınız takdirde haberimize ve test sonuçlarımızın tamamına yer veren yurt dışı sitelere ulaşabilirsiniz.

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&rlz=1C1GGLS_trTR312TR312&q=AMD+Phenom+II+X3+720+Black+Edition+donanimhaber&btnG=Ara&meta=

Bu arama sonucunda;

http://www.techpowerup.com/84225/Phenom_II_X3_720_Black_Edition_Tested.html
http://www.pcgameshardware.de/aid,675324/News/Phenom_II_X3_720_BE_AM3-CPU_getestet/

ve daha çok sayıda siteye ulaşabilirsiniz.


Valla Güzel etiket helal olsun ne diyeyim

Yalnız sıcaklıklar güzelmiş ha
Free Time 06.02.2009 02:47:28
Donanımhaber olarak ilkleri gerçekleştirmeye devam ediniz.Takipteyiz :)
wsc93 06.02.2009 02:47:02
süper olmuş...
zagor33 06.02.2009 01:47:29
Phenom II X3 720 BE ABD ön sipariş fiyatı: 153 Dolar

[link=http://www.shopblt.com/cgi-bin/shop/shop.cgi?action=thispage&thispage=011003000502_BT25940P.shtml&order_id=424507726]X3 720 Fiyatı[/link]

Piyasaya çıktıktan en fazla 15 gün sonra 140 Dolara iner.
zagor33 06.02.2009 01:27:56
quote:

Orjinalden alıntı: .45 ACP

quote:

Orjinalden alıntı: musandia


quote:

Orjinalden alıntı: 575m

Mearak ettiğim bişey var.Oc yapılırken ACC kullanıldı mı?


Phenom 2 lerde ACC nin bir artısı var mı?


bildigim kadariyla yok.


Xbitlabs.com web sitesinden alıntı: (link aşağıda)

"Another peculiarity of Phenom II X4 overclocking is connected with Advanced Clock Calibration (ACC) technology. Some data suggest that it allows reaching higher overclocking results with previous-generation Phenom processors on mainboards featuring ATI SB750 South Bridge. Although it is formally supported by the new Phenom II CPUs, too, we don’t see any improvement with ACC activated anymore. Not only our own tests, but also the comments from AMD engineers confirm this finding. So, when you attempt to overclock the Phenom II processors, you can disable ACC technology in the mainboard BIOS without any hesitation."

Kısaca Türkçesi: Phenom II resmi olarak ACC'yi destekliyor denmesine rağmen, ACC Phenom II işlemcilerde (orijinal Phenom'ların aksine) bir avantaj sağlamıyor.

Bir yerlerde ACC teknolojisi zaten hardware olarak Phenom II işlemcilerde uygulanmış vaziyette diye okumuştum.

[link=http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/phenom-ii-x4-920-overclocking_5.html]xbitlabs Phenom II ve ACC hakkında[/link]
showstopper41 06.02.2009 00:18:34
3,7 GHz iyi bir değer. Alınan değerler hava soğutma ile mi?
Batuist 05.02.2009 23:38:08
O yüzden DH'deyiz ya...
XivA 05.02.2009 23:28:13
amd mi hata veriyormuş :) ben hayatımda görmedim intelin mavi ekranı kadar başka bir cpu nun verdiği hataları. Komik!
Timeguard 05.02.2009 23:10:18
http://www.techpowerup.com/84225/Phenom_II_X3_720_Black_Edition_Tested.html



ebehram 05.02.2009 22:14:24
Uzun zamandır bekledigim pcyi topladım.Ocz gladiator ile phenom II 940 i 3.2 de 41 derecede calıstırıyorum su anlık.Sadece 2 gun oldu.Amd gercekten islemcileri serin tutuyor.
tuffguy 05.02.2009 22:06:35