TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 27125 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Kariyer.net
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
PC Partner, Intel Larrabee tabanlı ekran kartları hazırlayabilir Dünyanın en hızlı ekran kartı rekor fiyatla geliyor HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (19) YORUM YAZ

tarafından 16 Haziran 2009, Salı 09:08 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

ECS'nin Black serisi GeForce GTS 250 modelleri 815MHz'de çalışıyor
Ekspres Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
19

Black serisi anakartlarıyla popüler olan dünyanın en büyük donanım üreticilerinden ECS, ekran kartı gamını da yeni modellerle genişletmeye hazırlanıyor. Anakartlarından sonra Black serisi özel tasarım anlayışını ekran kartlarına da yansıtan firmanın bu konudaki en dikkat çekici girişimlerinden biri de Black serisi GeForce GTS 250 olacak. Fabrika çıkışı arttırılmış saat hızlarına ve mzel tasarım soğutucuya sahip olan GeForce GTS 250'nin hacimli üretime girecek en hızlı model olduğu belirtiliyor.

ECS'nin iki farklı versiyonunu hazırladığı Black serisi GeForce GTS 250 modellerinde, Nvidia'nın 55nm üretim teknolojisiyle hazırladığı G92b GPU'su kullanılıyor. 256-bit bellek veri yolu desteğine ve 128x paralel işlem birimine sahip olan kartlar arasındaki farkı ise bellek kapasiteleri ve kullandıkları soğutucular belirliyor zira çift fanlı soğutucuya sahip olan model 2GB GDDR3 bellek ile donatılırken, tek fanlı soğutucuya sahip olan modelin ise 1GB GDDR3 bellek ile geleceğinin altı çiziliyor.

Belirttiğimiz gibi fabrika çıkışı arttırılmış saat hızlarına sahip olan Black serisi GeForce GTS 250 modellerinde grafik işlemci hızı 815MHz olarak belirlenmiş. Bu değer hem GeForce GTS 250 hem de yeniden isimlendirme öncesindeki GeForce 9800GTS+ modeli için üretici tarafından çıkartılan en yüksek frekans değeri olarak tanımlanıyor. Bellekleri ise 2200MHz'de çalışan kartlar, Mavi renkli baskılı devre kullanırken hacimli üretimde seri ile uyum adına Siyah renkli PCB kullanımı da söz konusu olabilir.

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
scutaro 17.6.2009 12:00:31
Bu saat hızları bellek hariç GT200b'lerde olucaktıki.
Timeguard 17.6.2009 10:59:04
40nm 1100mhz gpu 2600mhz shader , ve 512bit GDDR3 olursa neden olmasın
K.Kahriman 17.6.2009 03:17:01
beyler ileride dx11 çıkınca gene g92 yi revize edip satarlar yazıyorum buraya
cihansevencan 17.6.2009 03:02:40
ben askere gitmeden önce g92 vardı ve kraldı askerden geleli 6 oldu nerdeyse yine var ve yine ati nin son çıkardığı gpu lara kafa tutuyor.. Ati sever olarak g92 efsane diyorum bende.. fx5200 den sonra en çok konuşulan gpu olmak kolay değil :)
Timeguard 16.6.2009 22:43:24
bellek artmıs 1gb ve 2gb işte bellek bant genişliği dar boğazı evet var da esas sorun bellek miktarı darboğazıydı bu kartlarda alt-tab ve onlarda min 1gb yapmıslar hrealde 2200 olan bellekler 2400mhz seviyesine cekilir diye tahmin ediyorum gayet iyi bi deger diyebiliriz DDR4 hızında ddr3 timinginde eh orta seviye icin de daha nolsun.


ucuz olsunda kart guzel
false shepherd 16.6.2009 17:54:34
Ki 8800 GTX'in 512 MB GTS 250'den oyun için daha mantıklı bir tercih olduğunu düşünürsek... Efsane kart.


@Emre

Ama biliyorsun, bellek bant genişliğinin aşırı darboğaz yaptığı birçok durum olduğu gibi, yapmadığı birçok durum da var bu G92 serisi kartlarda.

Tabii belleği arttırsalar hoş olurdu, bir G200 veya G80 serisi kartta arttırmaktan daha hoş olurdu; ama sadece grafik işlemci hızını uçurmaları anlamsız değil.
melyyh 16.6.2009 14:56:48
quote:

Orjinalden alıntı: gonuldagi
Hem Temcid plavı diyoz hemde yiyoz. Bizim gibisine az bile GTS 250 olmasa Şuan GTX 260 ila 280 in fiyatı aşağı kayar alma kardeşim çeksin biyasadan buyurun G92 nin cenaze namazına diyelimmi Cemaad :D Allaaa hu ekber !! Nası bilirdiniz cemaat Çok çektik elinden bune bune 8800 9800 bune GTS 200 Allaha tahsıratını Affitsin .. Amin !!! :D

bir AMD severim fakat şu var ki ; 8800GTX i olan biri bile günümüz oyunlarını rahatlıkla oynayabilirken , G92 nasıl ölebilir acaba? G92 çok güçlü bi GPU dur. şu an 8800GTS ve isim değişiklikleri , şu an oyun oynamak için yeterli kartlardır. yeterli kelimesi bile az gelir. gayet keyifli oyun oynatıyorlar...
mamad 16.6.2009 14:24:22
quote:

Orjinalden alıntı: ozzzy222

850 mi D: benim 1.5 yıl önce bi 2600 xt wardı ddr4 850 mhz idi 5 para etmez idi ...

Ozan abi; bu lafınla forum tarihine geçersin Vallaha...

Şimdiden eleştiriler gelmeye başlamış bile!
yekoo 16.6.2009 13:24:48
Nvidia ya sürekli yüklenen arkaaşlar varda ne ati ne nvidia ekran kartı üretmiyo sadece tasarlıyo üreten firmalar başka.Ee demekki alıcısı var kartın hala daha üretiliyor bu çaplı firmalar pazar araştırması yapmadan mı üretiyo sanıyosunuz? G92 gerçekten gelmiş geçmiş en iyi gpu. bir arkadaşında dediği gibi Go g92 go...
Timeguard 16.6.2009 12:11:40
1gb + 815mhz remlerde 2400 falan olur bence 140 dolara falan girerse isin sonu bir kart olur bu kartlar hala iyi
Cool Boy 16.6.2009 11:50:52
quote:

Orjinalden alıntı: gonuldagi

Hem Temcid plavı diyoz hemde yiyoz. Bizim gibisine az bile GTS 250 olmasa Şuan GTX 260 ila 280 in fiyatı aşağı kayar alma kardeşim çeksin biyasadan buyurun G92 nin cenaze namazına diyelimmi Cemaad :D Allaaa hu ekber !! Nası bilirdiniz cemaat Çok çektik elinden bune bune 8800 9800 bune GTS 200 Allaha tahsıratını Affitsin .. Amin !!! :D


Dini bu şekilde kullanmanız yanlış... Eğlenecek başka birşey bulamadınız sanırım ?
çağrışş 16.6.2009 11:49:23
9800GT'nin hızlısı yani
gonuldagi 16.6.2009 11:47:34
Hem Temcid plavı diyoz hemde yiyoz. Bizim gibisine az bile GTS 250 olmasa Şuan GTX 260 ila 280 in fiyatı aşağı kayar alma kardeşim çeksin biyasadan buyurun G92 nin cenaze namazına diyelimmi Cemaad :D Allaaa hu ekber !! Nası bilirdiniz cemaat Çok çektik elinden bune bune 8800 9800 bune GTS 200 Allaha tahsıratını Affitsin .. Amin !!! :D
Cool Boy 16.6.2009 11:46:34
Son derece gereksiz bir kart...
Source 16.6.2009 11:40:30
quote:

Orjinalden alıntı: ozzzy222

850 mi D: benim 1.5 yıl önce bi 2600 xt wardı ddr4 850 mhz idi 5 para etmez idi ...


GTX295 576Mhz'de çalışıyor dandikmi yani?
Temren 16.6.2009 11:37:43
quote:

Orjinalden alıntı: ozzzy222

850 mi D: benim 1.5 yıl önce bi 2600 xt wardı ddr4 850 mhz idi 5 para etmez idi ...


iyi de bunun paralel işlemci sayısı, bit'i, shader'ı, gpu mimarisi vs vs bir ton olayı daha var. şu an satılan çoğu pahalı ekran kartının gpu hızı da 850 mhz değildir hani
yerroner 16.6.2009 11:04:52
200 dolardır kafadan. GTX 260'a tercih edilmez bence.



Hayret Nvidia kartlarda GPU'yu zorlamaya gerek kalmazdı. 700 mhz'yi geçmez genelde pek Nvidia kartlar. Yaşını gösteren G92 kartlarda ATI'nin "gpuya yüklen, kartı zayıf yap" tarzı yaklaşımını kullanıp hala rekabete girmek istiyor. Anlaşılabilir. ATI'nin zaten öyle bir şansı yok, yeni kart yapmak zorunda. Çünkü kartlarındaki TMU, ROP sayıları her zaman Nvidia'ya nazaran çok daha az ve kart gücünü limite yakın çalışan GPU'dan alıyor, sıcaklıklar zaten uçmuş oluyor. Bu yüzden ekstra OC yapmak pek mantıklı değil.



G92'nin 65 mn ile 600 MHZ'den başlayıp 55nm'de 738'e kadar çıkartıldığını gördük (referans modellerde). Bakalım daha neler göreceğiz. Go G92 go. Tarihin en başarılı GPU'su.
ozzzy222 16.6.2009 09:48:53
850 mi D: benim 1.5 yıl önce bi 2600 xt wardı ddr4 850 mhz idi 5 para etmez idi ...
emreonal69 16.6.2009 09:19:35
G92 için bellekler gitmediği sürece gpu yu uçurmanın bir anlamı yok .
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla