TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24631 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
HTC Tattoo için Android v2.1 (Eclair) güncellemesi yolda Analiz: Apple, 2 saatte 50,000'den fazla iPad satışı yaptı HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (114) YORUM YAZ

tarafından 12 Mart 2010, Cuma 22:50 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

GeForce GTX 470 ve GeForce GTX 480'nin güç tüketim değerleri ortaya çıktı
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
114

DirectX 11 destekli yeni nesil ekran kartları için sessizliğini koruyan Nvidia, daha önce yaptığı açıklamada GeForce GTX 470 ve GeForce GTX 480 modellerini 26 Mart'ta duyuracağını açıklamıştı. Geride bıraktığımız CeBIT 2010 fuarında, GeForce GTX 4x0 modelleri için demo tanıtımlar yapan firma, özellikle kartların saat hızları konusunda ciddi bir gizlilik politikası takip ediyor ve sızdırılması adına büyük çaba gösteriyor. Bugün konuşma fırsatı yakaladığımız Nvidia'ya yakın bazı kaynaklar, resmi ürün listelerini GeForce GTX 470 ve 480 modelleriyle güncellemiş olmalarına rağmen, saat hızlarıyla ilgili bölümleri henüz doldurmuş değiller. Kartların resmi saat hızları için bekleyiş devam ederken, güç tüketim değerleriyle ilgili olarak iş ortaklarına giden resmi bilgiler bugün itibariyle elimize ulaşmaya başladı.

40nm üretim teknolojisiyle hazırlanan ve 3.2 milyar transistörden oluşan Fermi tabanlı GF100 GPU'su, Nvidia tarafından şimdiye kadar hazırlanmış en hızlı ve en karmaşık grafik yongası olarak tanımlanıyor. ATi Radeon HD 5800 serisine ve HD 5970 modeline güç veren Cypress GPU'su ile kıyaslandığına zar alanı yaklaşık iki kat daha fazla olan GF100 GPU'sunun, ısıl güç tasarımı uzunca bir süredir merak ediliyordu. Zira Cypress XT GPU'suna kıyasla yaklaşık %50 oranında daha fazla transistör içeren GF100 grafik yongasının güç tüketimi noktasında rakip ATi çözümlerine nazaran bir miktar daha fazla bonkör olacağı uzunca bir süredir konuşuluyordu. Elimize hem referans tasarımlı hem de fabrika çıkışı hız aşırtmalı GeForce GTX 4x0 modellerinin TDP değerleri geçti ve 300 Watt üstü modeller doğrulanmış oldu.

Güç tüketim değerlerine geçmeden önce GeForce GTX 470 ve GeForce GTX 480 modellerinin temel özelliklerini hatırlamakta fayda var. Serinin tepe modeli olması ve çift grafik işlemcili modele kadar Nvidia'nın amiral gemisi görevini üstlenmesi beklenen GeForce GTX 480, 1536MB GDDR5 bellek kapasitesine ve 384-bit bellek veri yolu desteğine sahip olacak. 512x paralel işlem birimiyle gelecek kartın performans değerleri hakkında detaylı sonuçlar yayımlanmış olmasa da Nvidia'nın işaret ettiği bazı sonuçlara göre, GeForce GTX 480 genel olarak ATi Radeon HD 5870'den daha hızlı olacak. Peki ya güç tüketimi ? Elimize ulaşan bilgilere göre GeForce GTX 480'in ısıl güç tasarımı 298 Watt olacak. ATi Radeon HD 5870'in 188 Watt'lık güç tüketim değerine göre 110 Watt, en hızlı ekran kartı olarak lanse edilen çift grafik işlemcili ATi Radeon HD 5970 modeline göreyse 4 Watt daha fazla güç çeken GeForce GTX 480'ın hız aşırtmalı modellerinde ise bu değer 310 Watt civarında olacak.

GeForce GTX 470 modeli ise 320-Bit bellek veri yolu desteğine ve 1280MB GDDR5 bellek kapasitesine sahip olacak. 448x paralel işlem birimiyle gelecek ekran kartının performansı ise merak konusu. Benzer şekilde saat hızları açıklanmayan modelle ilgili olarak geçtiğimiz günlerde yayınlanan bazı ekran kartlarında, bellek hızının 4000MHz, bellek bant genişliğinin ise 160GB/saniye (ATi Radeon HD 5870'de 153GB/saniye) olacağı söylenmiş ancak bu bilgi doğrulanmamıştı. GeForce GTX 480 ile benzer şekilde 3DVision Surround, CUDA, PhysX, SLI ve C/C++ hızlandırma desteğine sahip olacak ekran kartının güç tüketim değeri de netleşti. Elimize ulaşan 12 Mart tarihli resmi dökümanlara göre, GeForce GTX 470'ın ısıl güç tasarımı 225 Watt olacak gibi görünüyor..

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
Pinkie Pie 12.3.2010 22:56:24
keşke kışın ortasında çıksaydı 0
Erasmus78 12.3.2010 22:57:30
Peki yanında küçük ev tipi nükleer reaktör de verecekler miymiş? 0
Black_Mamba24 12.3.2010 22:57:49
bu ne yafff yuhhh 0
Zero Limit 12.3.2010 22:59:46
anniiiiii duy bakkk 512 sp diyor hay gözünü seveyim fx57 0
annihilator 12.3.2010 23:02:22
298w mi MUAHAH

Charlie'nin daha bugün yazdığı bi makalesi var gidin okuyun, o bile 275w diyor.

512SP'li Fermi'nin TDP'si 298W olur muhtemelen. Ama GTX 480'de 512SP yok.
0
Elektroterm 12.3.2010 23:04:29
Beklenen sonuç 298W Allah tan 300 değil yani.
Garibim Nvi ne uğraşmıştır 298W için kırpmaya.

Acaba yazın çıkacak çift çekirdekli kaç Watt olur ? 299W ı geçmez heralde
Yoksa PCI-X standartlarını esnetmek gerekir maazallah.
0
car_26 12.3.2010 23:06:12
gtx495 (?) ne kadar çeker acep ? 0
alpa07 12.3.2010 23:07:31
BENCE BU KARTIN SPONSORU TEDAŞ OLSUN 0
Drs06 12.3.2010 23:07:36
bu kartı alan faturayı düşünmez heralde.. 0
Source 12.3.2010 23:11:21
Maşallah 5970 çift GPU olması rağmen aynı tüketim değerleri var

Çift GPU'lu fermi TDP değeri eğer nvidia GTX 470 GPU hızlarını kısmazsa 300 wattı çok rahat geçecektir bunun sonucunda nasıl soğutma sistemi uygulayacaklar merak ediyorum
0
car_26 12.3.2010 23:13:10
quote:

Orijinalden alıntı: tımestop

bu kartı alan faturayı düşünmez heralde..

5970 alan psu sorun etmez,fermi alan fatura sorun etmez bu ne kardeşim belki adam yemedi içmedi biriktirdi ekran kartı için para ne yapıcak o zaman
0
-dehşet- 12.3.2010 23:17:25
@fx57
512sp-480sp mi?Bu konuda kesin olarak bilgi verebiliyor musun?Yoksa hala varsayımlardan mı söz ediyoruz?
Bunu gerçekten öğrenmek için soruyorum.
0
sulo61gun 12.3.2010 23:17:39
hakkaten MUHAAAAAAAAAAAAA
@anni fiyatı tutturamadın bunu da tutturamıyacan gibi gözüküyor(250w demiştin) kaldı performans onda da%25 demiştin zaten o da zor göküyor gibi 3te 0a ARE YOU READY yoksa son gülen iyi güler mi diyosun
bu arada haberde resmi dökümanlara göre diyor yani kesin gibi bişey.ama nvidia sahte döküman da hazırlayabilir o başka tabi
0
Xtremee 12.3.2010 23:18:46
Çok fazla ya yuhh.. 0
adilazimdegilx 12.3.2010 23:20:05
...ve Nvidia beceremedi... 0
CaSsErDoDo 12.3.2010 23:22:59
ohh maşallah her yönden atiyi geçmeye meraklılar :D 0
fx57 12.3.2010 23:24:31
quote:

Orijinalden alıntı: -dehşet-

@fx57
512sp-480sp mi?Bu konuda kesin olarak bilgi verebiliyor musun?Yoksa hala varsayımlardan mı söz ediyoruz?
Bunu gerçekten öğrenmek için soruyorum.


Bizim elimize ulaşan dökümanlarda paralel işlemci sayısına dair detaylara yer verilmiyor ancak 298 Watt'lık güç tüketim değeri bilgisi, 512x yönündeki ihtimali güçlendiriyor.
0
sulo61gun 12.3.2010 23:25:13
ha pardon bi de 512x muhabbeti vardı 0
annihilator 12.3.2010 23:25:52
quote:

Orijinalden alıntı: sulo61gun

hakkaten MUHAAAAAAAAAAAAA
@anni fiyatı tutturamadın bunu da tutturamıyacan gibi gözüküyor(250w demiştin) kaldı performans onda da%25 demiştin zaten o da zor göküyor gibi 3te 0a ARE YOU READY yoksa son gülen iyi güler mi diyosun


fiyat benim tahminimden ibaretti, diğer verdiklerim bilgiydi. kartın spesifikasyonları sürekli değişiyor. spesifikasyon değişince TDP ve performans da değişiyor, benim yapabileceğim bişi yok, tutturma meselesi değil

benim elimdeki son bilgilere göre kart 480sp ve 700mhz. TDP'sini bilmiyorum. 250w TDP dediğimde kartın spec'leri farklıydı, spec'ler değiştikten sonra TDP bilgisi gelmedi bana başka.
0
sulo61gun 12.3.2010 23:31:04
arkadaşlar sinopta yakın zamnda nükleer reaktör tesisi kurulacakmış bu kartı almak isteyenler orda kendilerine şimdiden ev bakmaya başlasınlar
@anni
tamam tamam uçak biletini iptal ediyorum
0
Zero Limit 12.3.2010 23:33:07
ya 2 hafta kalmış lansmana yoksa hala spec.ler net değilmi arkadaşım anlamadım ben bu işi
nvidia habire yok böyle olmadı 512 yapalım yok ya olmıycak 480 mi olsa mı diyor hala
0
Momo-Oz 12.3.2010 23:34:02
bu kart çıkmaz benden söylemesi :D:D eteğini gösterip içeri kaçıyor besbelli naza çekiyor :D 0
Permanent. 12.3.2010 23:37:36
Off off bide klima alacaz bu gidişle odaya 0
sulo61gun 12.3.2010 23:41:17
durum sanki şöyle :nvidianın elinde iki parti mal var biri 250w 480x diğeri 300w 512x hangisini piyasaya sürsem diye düşünüyor bunca zamndır böyle komedi kart lansmanı görmedim 0
cagancelik 12.3.2010 23:45:08
İlk partide tüm dünyaya sürülecek kart adedi birkaç bini geçmeyecek. Türkiye'ye 5-10 tane düşerse Nisan'da şanslıyız. :D 0
annihilator 12.3.2010 23:46:41
quote:

Orijinalden alıntı: sulo61gun

durum sanki şöyle sanki:nvidianın elinde iki parti mal var biri 250w 480x diğeri 300w 512x hangisini piyasaya sürsem diye düşünüyor bunca zamndır böyle komedi kart lansmanı görmedim



şöle bi detay da ben veriim.

512'yi 480'e indirme kararı çok geç verildi. Yani o kadar geç ki, o saatten sonra lazerle sp'lerin disable edilmesi mümkün diildi. BIOS ile mi disable edilecek diye sordum, cevap: EVET

yani 480sp gelirse, teorik olarak bi iki reg oynamasıyla 512'ye çıkartabileceksin

ama 448'i 480'e çıkaramazsın muhtemelen, GTX 470'in SP sayısı önceden belliydi, lazerle silmişlerdir sp'lerini.
0
EXcom_Zkko 12.3.2010 23:52:23
5870'den %70-80 fazla tdp varken, performans farkı %20-25 olursa nvidia beceremedi cidden. 0
eric13 12.3.2010 23:52:29
tam sakat işi ferminin mecbur 28 nm beklemek zorunda nvidia hacimli üretime geçmek için yoksa bu haliyle çok fazla satmaz aynı 2900xt ye benzemeye başladı 0
WinteR 12.3.2010 23:53:25
300 watt ? Mühendislik cinayeti.

:)
0
Exxcrea 12.3.2010 23:59:43
40 nm fermiye büyük geldi anlaşılan. 5970 den bile daha fazla harcıyor olucak iş degil. idle de kaç çekiyor acaba 0
Hobar 13.3.2010 00:00:41
kart gittikçe daha fazla 2900xt ye benzemeye başlıyor 0
eric13 13.3.2010 00:01:31
bir de bunu 40 nm de becermişler atinin küçük gpu stratejisi acayip akıllı kararmış hayatının adımını atmış ati 0
Elektroterm 13.3.2010 00:01:32
O 298W gerçekse o değeri tutturabilmek için kimbilir başka neleri kıstılar. 6 serisindeki gibi kart piyasaya çıkınca aaa bunun HD video hızlandırması yok diyebiliriz sonra. Nvide açıklama yapar hemen GÜNÜMÜZ İŞLEMCİLERİ İLE BUNA GEREK GÖRMEDİK. gibisinden
Çift çekirdekliyi yapabilirseler ki pek yapabilecek gibi görünmüyorlar, onunda heralde 2 adet 8 pin 2 adet te 6 pin güç girişi olur.
0
sendomi 13.3.2010 00:08:50
hey maşallah be bu nasıl değer böyle çift gpu'lu düşünemiyorum bile,kartı almayı düşünsem bile elektrik faturasını öderken içimin cız edeceğini düşünüp almazdım 0
showstopper41 13.3.2010 00:16:05
quote:

Orijinalden alıntı: annihilator


quote:

Orijinalden alıntı: sulo61gun

durum sanki şöyle sanki:nvidianın elinde iki parti mal var biri 250w 480x diğeri 300w 512x hangisini piyasaya sürsem diye düşünüyor bunca zamndır böyle komedi kart lansmanı görmedim



şöle bi detay da ben veriim.

512'yi 480'e indirme kararı çok geç verildi. Yani o kadar geç ki, o saatten sonra lazerle sp'lerin disable edilmesi mümkün diildi. BIOS ile mi disable edilecek diye sordum, cevap: EVET

yani 480sp gelirse, teorik olarak bi iki reg oynamasıyla 512'ye çıkartabileceksin

ama 448'i 480'e çıkaramazsın muhtemelen, GTX 470'in SP sayısı önceden belliydi, lazerle silmişlerdir sp'lerini.

Shader aşırtma olabilir yani. Değişik bir aşırtma branşı. Voltaj mod + 512 shader ile 400W a kadar yolu var. 700W altı güç kaynağı sahibi olanlar için GTX480 kapıları kapandı sanırım
150-200W arası TDP ye sahip olası GTX460 veya GTS450 leri gözüme kestirdim.
0
egemenism 13.3.2010 00:26:28
bu kadar da fazla enerji harcanmaz ki. bu kartla 5 saat oyun oynasam dayanamayıp pci-ex yuvasına bakarım acaba işler yolunda mı diye !!!! maazallah yanabilir 0
F.@.T.İ.H 13.3.2010 00:28:28
kartın cektigi güce bak ya yakında millet psu ya kaçak kat cıkmak zorunda kalacak.. 0
waltran 13.3.2010 00:33:46
physx felan olmasa kimse almazki nvidiayı 0
-dehşet- 13.3.2010 00:44:57
Yok bu sefer Fermi'ler yeni bir furya başlatacak:"Fermi sp kapama nasıl yapılır?"
Fermiler kapatılan sp'lerden sonra çöl sıcağında bile asla ısınmayacak.
0
addall 13.3.2010 00:56:50
5850 ye zam gelmeden alsam iyi olacak . 0
exerion 13.3.2010 01:00:17
degerler boyle ise tam bir fiyasko 0
-dehşet- 13.3.2010 01:00:19
quote:

Orijinalden alıntı: addall

5850 ye zam gelmeden alsam iyi olacak .


Şu 2D performans sorunu çözülmeden alma.Dün değil evvelki gün yüzleştim.Fena gıcık kaptım karttan.
Karta MKV çözdürmeye gelmiyor pat mavi ekran.Ahanda şimdiye kadat yüzleştiğim en büyük sürücü sorunu.
0
dellino 13.3.2010 01:02:21
quote:

@showstopper41
Shader aşırtma olabilir yani. Değişik bir aşırtma branşı.


Kapalı iş hatlerini açmaya dayalı.
Yllar öncesinde ATI 9800Se yi 9800Pro yapma, Nvidia 6200 ü 6600 yapma işleri baya meşhurdu.
480 shaderi 512 yapmak onların yanında devede kulak kalsa da.
(Bahsettiğim kartlar4 iş hati ile gelip yazılım ile kapalı olan diğer 4 iş hatti de açılabiliyordu.)
Ekran kartı sektöründe bu türen bir soluğa ihtiyaç var.

Fermi beklendiği üzere yüksek tüketim değerleri ile geliyor.
İlk versiyonlarındaki bu olumsuzluk zamanla düzeltilir.
Sıcaklığı kontrol edebildikten sonra TDP nin yükek oluşu sorun da teşkil etmez.
Benim korkum, sıcaklık ve TDP lerden ziyade kart piyasaya çıktığında önemli sürücü sorunlarının olabilirliği.
Şu anda hala kağıt üzerindeyiz. kartlar sistemlere takıldığında nasıl olacaklar önemli nokta orası.
0
wildlove 13.3.2010 01:04:05
ben evde otururken açık lambaları felan kapatan türden bi adamım. valla beleşe versinler yine kullanmam bunları yazık lan .. zaten işlemcim de çok yakıyor bi de bunu takıp daha güçlü bi psu alırsam ocağıma incir ağacı dikilir valla. aylık konfeksiyoncu işletiyor gibi elektrik faturası bayınırım. valla başım döndü bak tansiyonum düştü bi garip oldum, düşünmesi bile metabolizmamı alt ediyor

@addall

doğru demişin valla nvidia böyle fikirsiz icraatlar yaparak ati'nin bi taraflarının kalkmasına sebep oluyor ki ben de düşünür oldum 5850'yi
0
yelkowan 13.3.2010 01:05:26
Her şey en baştan belliydi. Şimdi performans değerlerinde sıra.

Her iki DX11 çözümü de 40nm; fakat:

*Nvidianın GPU büyüklüğü ATI5xxx serisinin neredeyse iki katı. (%100 büyük GPU)
*Nvidianın transistör sayısı ATI 58xx serisinden %50 daha fazla.
*Nvidia gtx480nin güç tüketimi ATI 5870'den neredeyse %50 daha fazla.
*Nvidia GTX4xx serisinin bant genişliği ATI 58XX serisinden daha fazla( GTX480 1536MB GDDR5'e 384bit; HD 5870 1024MB'ye 256bit)
*Nvidia GTX480 ATI HD5870'den %..... daha hızlı.

Yukarıdaki noktalı yeri dolduramadığımız sürece ne desek boş.
Bu kadar fazlalıktan sonra performansta fazla olur heralde...
0
desert_rain 13.3.2010 01:28:08
quote:

Orijinalden alıntı: Erasmus78

Peki yanında küçük ev tipi nükleer reaktör de verecekler miymiş?


Şu reaktor mektor espirilerinin ucu kaçtı sanırım.
0
sulo61gun 13.3.2010 01:58:32
quote:

Orijinalden alıntı: yelkowan

Her şey en baştan belliydi. Şimdi performans değerlerinde sıra.

Her iki DX11 çözümü de 40nm; fakat:

*Nvidianın GPU büyüklüğü ATI5xxx serisinin neredeyse iki katı. (%100 büyük GPU)
*Nvidianın transistör sayısı ATI 58xx serisinden %50 daha fazla.
*Nvidia gtx480nin güç tüketimi ATI 5870'den neredeyse %50 daha fazla.
*Nvidia GTX4xx serisinin bant genişliği ATI 58XX serisinden daha fazla( GTX480 1536MB GDDR5'e 384bit; HD 5870 1024MB'ye 256bit)
*Nvidia GTX480 ATI HD5870'den %..... daha hızlı.

Yukarıdaki noktalı yeri dolduramadığımız sürece ne desek boş.
Bu kadar fazlalıktan sonra performansta fazla olur heralde...

6 aylık zaman fazlalığı ve o kadar fazlalıktan sonra da5870ten %50 hızlı olması gerekir ama nerdeee
0
ugu-R 13.3.2010 02:04:07
Ben de artık biraz daha ılımlı yaklaşmaya çalışıyorum Fermi'ye, sonuçta başarılı olması, ATI ile rekabet olması sebebiyle herkese faydalı olacak ama bu ısı ve TDP değerleriyle overclock kapasitesi problemleri ve kartın yeni olmasından dolayı driver problemleri yaşanacak olması hala birer gerçek...

Ne olursa olsun Nvidia bu Fermi olayıyla büyük darbe aldı ve almaya devam ediyor. İnşallah herşey tekrar düzene girer yoksa ATI yeni Nvidia olma yolunda ilerliyor olacak...
0
mageji 13.3.2010 02:06:29
bu güç tüketim değerleri ile %15 lik bir performans farkı olursa bu nvidia için ciddi bir skandal olur söyleyim.

5870 den 130 dolar daha pahalı ve ondan çok daha fazla güç çeken ama performansı rakibinden %15 lerde dolanan bir kart'ın alınması hiç mantıklı değil bence.
olmamış eğer bu tdp ile geliyorsa
0
alito 13.3.2010 03:07:12
ve nvidia sınıfta kaldı 0
mcroll 13.3.2010 03:21:22
298 watt mı, yuuhh be yok artık
artık ekran kartlarını direk prize bağlayacağız herhalde
0
K0rkunc 13.3.2010 04:07:57
298 watta harbiden çok yaw:S

basit bir hesap yaparsak neredeyse 3 tane eski tip ampulu yakıp kasanın içine koymak gibi birşey askerde elimizi ısıtmak için nizamiyeye takardık bu 100lüklerden mutan kızardı çok elektrik yiyor diye :S
0
IgorStravinsky 13.3.2010 07:34:00
quote:

Orijinalden alıntı: yelkowan

Her şey en baştan belliydi. Şimdi performans değerlerinde sıra.

Her iki DX11 çözümü de 40nm; fakat:

*Nvidianın GPU büyüklüğü ATI5xxx serisinin neredeyse iki katı. (%100 büyük GPU)
*Nvidianın transistör sayısı ATI 58xx serisinden %50 daha fazla.
*Nvidia gtx480nin güç tüketimi ATI 5870'den neredeyse %50 daha fazla.
*Nvidia GTX4xx serisinin bant genişliği ATI 58XX serisinden daha fazla( GTX480 1536MB GDDR5'e 384bit; HD 5870 1024MB'ye 256bit)
*Nvidia GTX480 ATI HD5870'den %..... daha hızlı.

Yukarıdaki noktalı yeri dolduramadığımız sürece ne desek boş.
Bu kadar fazlalıktan sonra performansta fazla olur heralde...

Şu bilgilere bakarak zaten ATI'ın bu yıl daha önde gittiğini rahatlıkla söylerim ben.
0
Chris Brown 13.3.2010 08:52:31
Enermax lan Corsair patlama yaşarmış , GeForce GTX480 alana enermax rebvoloyşın bedava 0
thengir 13.3.2010 09:12:32
Bu işler böyle sanırım ekran kartı güç tüketimi fazla olur kart alırsın ama bakarsın ki birde psu yetersiz psu alırsın... 0
scutaro 13.3.2010 09:20:04
GF100 RV870'den 1.5 kat daha fazla transistör içeriyor, GTX 480'nin tdp'si 250w civarı olur diye tahmin ediyorum. 0
Furkán 13.3.2010 09:32:46
298 Watt iyiymiş.. 0
Zero Limit 13.3.2010 09:50:47
merak etmeyin nvidia çoktandır bu facia kartları nasıl allayıp pullayıp satacağının planlarını yapmıştır bile.

çok güç harcıyo ama tesellation şöyle böyle, physx çok daha güçlü, bi işinize yararmı bilmem ama c++ desteği uffff! az bile alıyoruz hatta zararına kaçırmayın diyecek
0
darkman355 13.3.2010 10:15:29
ahahaha gtx 260 da kalmam en iyisi.elektirik faturası saten baya yüklü bi de bunu alırsak:) :) 0
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla