TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 25289 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
HTC Tattoo için Android v2.1 (Eclair) güncellemesi yolda Analiz: Apple, 2 saatte 50,000'den fazla iPad satışı yaptı HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (114) YORUM YAZ

tarafından 12 Mart 2010, Cuma 22:50 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

GeForce GTX 470 ve GeForce GTX 480'nin güç tüketim değerleri ortaya çıktı
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
114

DirectX 11 destekli yeni nesil ekran kartları için sessizliğini koruyan Nvidia, daha önce yaptığı açıklamada GeForce GTX 470 ve GeForce GTX 480 modellerini 26 Mart'ta duyuracağını açıklamıştı. Geride bıraktığımız CeBIT 2010 fuarında, GeForce GTX 4x0 modelleri için demo tanıtımlar yapan firma, özellikle kartların saat hızları konusunda ciddi bir gizlilik politikası takip ediyor ve sızdırılması adına büyük çaba gösteriyor. Bugün konuşma fırsatı yakaladığımız Nvidia'ya yakın bazı kaynaklar, resmi ürün listelerini GeForce GTX 470 ve 480 modelleriyle güncellemiş olmalarına rağmen, saat hızlarıyla ilgili bölümleri henüz doldurmuş değiller. Kartların resmi saat hızları için bekleyiş devam ederken, güç tüketim değerleriyle ilgili olarak iş ortaklarına giden resmi bilgiler bugün itibariyle elimize ulaşmaya başladı.

40nm üretim teknolojisiyle hazırlanan ve 3.2 milyar transistörden oluşan Fermi tabanlı GF100 GPU'su, Nvidia tarafından şimdiye kadar hazırlanmış en hızlı ve en karmaşık grafik yongası olarak tanımlanıyor. ATi Radeon HD 5800 serisine ve HD 5970 modeline güç veren Cypress GPU'su ile kıyaslandığına zar alanı yaklaşık iki kat daha fazla olan GF100 GPU'sunun, ısıl güç tasarımı uzunca bir süredir merak ediliyordu. Zira Cypress XT GPU'suna kıyasla yaklaşık %50 oranında daha fazla transistör içeren GF100 grafik yongasının güç tüketimi noktasında rakip ATi çözümlerine nazaran bir miktar daha fazla bonkör olacağı uzunca bir süredir konuşuluyordu. Elimize hem referans tasarımlı hem de fabrika çıkışı hız aşırtmalı GeForce GTX 4x0 modellerinin TDP değerleri geçti ve 300 Watt üstü modeller doğrulanmış oldu.

Güç tüketim değerlerine geçmeden önce GeForce GTX 470 ve GeForce GTX 480 modellerinin temel özelliklerini hatırlamakta fayda var. Serinin tepe modeli olması ve çift grafik işlemcili modele kadar Nvidia'nın amiral gemisi görevini üstlenmesi beklenen GeForce GTX 480, 1536MB GDDR5 bellek kapasitesine ve 384-bit bellek veri yolu desteğine sahip olacak. 512x paralel işlem birimiyle gelecek kartın performans değerleri hakkında detaylı sonuçlar yayımlanmış olmasa da Nvidia'nın işaret ettiği bazı sonuçlara göre, GeForce GTX 480 genel olarak ATi Radeon HD 5870'den daha hızlı olacak. Peki ya güç tüketimi ? Elimize ulaşan bilgilere göre GeForce GTX 480'in ısıl güç tasarımı 298 Watt olacak. ATi Radeon HD 5870'in 188 Watt'lık güç tüketim değerine göre 110 Watt, en hızlı ekran kartı olarak lanse edilen çift grafik işlemcili ATi Radeon HD 5970 modeline göreyse 4 Watt daha fazla güç çeken GeForce GTX 480'ın hız aşırtmalı modellerinde ise bu değer 310 Watt civarında olacak.

GeForce GTX 470 modeli ise 320-Bit bellek veri yolu desteğine ve 1280MB GDDR5 bellek kapasitesine sahip olacak. 448x paralel işlem birimiyle gelecek ekran kartının performansı ise merak konusu. Benzer şekilde saat hızları açıklanmayan modelle ilgili olarak geçtiğimiz günlerde yayınlanan bazı ekran kartlarında, bellek hızının 4000MHz, bellek bant genişliğinin ise 160GB/saniye (ATi Radeon HD 5870'de 153GB/saniye) olacağı söylenmiş ancak bu bilgi doğrulanmamıştı. GeForce GTX 480 ile benzer şekilde 3DVision Surround, CUDA, PhysX, SLI ve C/C++ hızlandırma desteğine sahip olacak ekran kartının güç tüketim değeri de netleşti. Elimize ulaşan 12 Mart tarihli resmi dökümanlara göre, GeForce GTX 470'ın ısıl güç tasarımı 225 Watt olacak gibi görünüyor..

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
DH Misafiri 08.12.2011 22:54:31
Merhaba nasılsınız size bir kaç sorum olacak geforce gtx 480 su an işteyim galiba amp diye bi seydi yazıyordu üstünde ama yazmıyor olabılırde bu kartdan yola cıkarak sorularım sunlar şimdiden teşekkür ederim
1.)Dün böyle bi ekran kartı aldım bu kart hakkındaki sorularıma cevap verirseniz çok memnun olurum tam anlamıyla almakla iyimi ettim kötümü ettim sizce kacırılmayacak bi indirim vardı bende düşünmeden aldım bu ekran kartının sorunları varmıdır varsa nelerdir aldığıma değmişmidir beni yarı yolda bırakırmı yoksa 3 4 sene sorunsuz götürürmü ? (Ekran kartı çift fanlı olanlardan biraz gezindim yanlıs anlamadıysam tek fanlısıda var benimki çift fanlı )
2.)300 w power vardı bunu kaldırsın diye 675 w termaltake pwer aldım yeterlimi
3.)850 lik ups aldım bu internet kesıntılerınde beni kaç dk bilgisayarı kapatma süresi tanır
4.)İslemci İntel Pen.Core 2 Dua işlemci 2.93 ghz Ram da 4 gb yukarıdaki aldıgım ekran kartıyla iyi bi performans yakalayabilirmi ?
5.)Ekran kartının üstündeki fanlar yeterli olurmu kasamdaki fan küçük ayrı bi fan taktırmam gerekirmi sogutmak için gerekirse nasıl bi fan almamı önerirsiniz ?
6.)Ekran kartının kutusunda 2 cd vardır birisi kurulum birisi cuda kurulumu internetten buldum sadece kurulumu ama cuda'yı bulamadım cuda'nın cd sinde dx11 de var bunların lınkıde lazım bulamadım bi download linki verebilirmisiniz cd den yuklemem yapamıyorum arıza varda internetten kurmam lazım
7.)İlerde birde monitör alacağım ama henüz erken hangi marka ve hangi özellikleri dikkate alayım alırken
Saygılarımla
ferdi2286 24.03.2010 21:19:47
desenize yine ati 58** serisi daha iyi nvidia coşmuş yine o çekilen güç ne yav yuh yani
Zero Limit 16.03.2010 09:56:06
amaaan şurda 2 sene sonra 2.el piyasasında ucuz ucuz elden ele dolaşacak fermiler için tantana yapıyoruz birbirimizi yiyoruz.

4870 çıktığında elimde 8800gt vardı o kadar heves etmiştim ki 4870 almak için, kendime hakim olup vazgeçiyordum hep.

şimdi ise kartın düştüğü konuma bak, tamam kötü kart diil ama mesela 5870 yanında cılız kalıyor, teknoloji aklımı aldı benim
annihilator 15.03.2010 20:45:29
%80 fan hızını hesaba kat tabi 34 derece boştaki ısı derken
Zero Limit 15.03.2010 20:44:20
aga bu doğruysa var ya hayvani bişey geliyor demektir. üstelik boştaki ısı süper bilemiyorum

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


kaynak ve diğer tüm şimdiye kadar çıkmış fermi resim ve haberleri

http://www.techpowerup.com/forums/showthread.php?t=117000
respire91 15.03.2010 20:27:52
şimdi bende 750 watt psu var 12v kanallarına 18 amper verebiliyor ben gtx 480 kullanamazmıyım bu psu ile?
Alkımm 15.03.2010 19:25:18
Küstüm almıyorum:=) kanımca gerçek ollamaz olmamalı çift cpu imkansız sli imkansız okadar bekle bu mudur yani ünv evde tek başıma kalıyorum 70 tl elektırk ten aşa gelmiyor bana ati yolları gözüktü
scutaro 15.03.2010 18:45:29
Toplam gpu boyutu olarak yaklaşık GT200 ile aynı aradaki farkın sadece üstteki metal plaka olmasa gpu zarı olduğu görülür zaten önemli olan kısımda bu. GT200 55nm 1.4m transistörlü ve 470mm2 zar alanına sahipti, GF100 40nm 3.2m transistörlü ve 2 kat daha fazla çekirdek içeriyor 529mm2 zar alanına sahip arada fazla bir fark yok. Hatta 32sp'lik bir küme iptal olup 512'den 480'e düşmüş durumda yani hiçde fena değil ben bu serinin fos olucağına inanmıyorum. Anormal ısınma sorunuda olmayacaktır sadece güç tüketimi Ati kartlara göre biraz daha yüksek olucak onun dışında herşey fiyatlarına bağlı.
Man From Atlantis 15.03.2010 18:01:18
gtx 470
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


gtx 480
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın



burda da gpu'nun ne kadar büüyk olduğunu gösteriyor
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


HD5870 280mm 28.0cm, 11.02 inç
GTX480 267mm 26.7cm, 10.51 inç
GTX470 243mm 24.3cm, 9.56 inç

http://www.techpowerup.com/forums/showthread.php?t=117000
genelkurmay89 15.03.2010 17:52:27
yuh 298 watt kışa doğru çıkarılırsa ısınma derdiniz ortadan kalkar üstüne üstlük odanızıda ısıtmış olursunuz görüyorsunuz değilmi elin yabancısı ne kadar akıllı hatta bunun üstünde çay da demlenebilir yani pek çok değişik alanda kullanabiliriz allahtan tek gpu lusu bu gücü çekiyor bakalım çift gpu lu modeller ne kadar güç çekecek bilmem ayrıca nvidia nın bu fermi leri satarken yanlarında ekstradan 750 watt güç kaynağıda vermesi gerekiyor ayrıca gelicek elektrik faturası sonucu kafanız atabilir pc yi komple camdan atabilirsiniz aman bu kartı almayı düşünecek arkadaşlar ''sinirlerinize hakim olmalı ve sabırlı olmalısınız''
CESAJANS 15.03.2010 17:41:24
Peh Nvidia yüklemeleri 1 hafta ertelemiş
annihilator 15.03.2010 17:23:56
3d06 bu Vantage değil, zaten PhysX kullanmıyor.

bu arada sonuç 470'e de 480'e de ait olabilirmiş kesin bişey söylenmedi ama 470 olması çok zor diye düşünüyorum
CESAJANS 15.03.2010 17:09:37
quote:

Orijinalden alıntı: annihilator

bu arada yeni GTX 480 benchmarkına göre, i7 4.2ghz'de 3dmark06'da 26000 puan alıyor fermi 1920x1200de

Fizik açıkkenmi kapalıykenmi acaba? Bu konuda bir bilgin varmı? Eğer kapalıyken alıyor ve aynı derece oyunlara yansıyorsa biraz daha dişimi sıkacam, beklemek adına, ciddi soruyorum?
annihilator 15.03.2010 17:00:27
bu arada yeni GTX 480 benchmarkına göre, i7 4.2ghz'de 3dmark06'da 26000 puan alıyor fermi 1920x1200de
DH Misafiri 15.03.2010 16:32:43
hocam bırakın bu çok elektrik yakıcakmışta fatura fırlıcakmışta bilmemne. ben üni öğrencisiyim 3 tane pc var evde sabaha kadarda oturuyoruz ışıklar full açık 65-70 tl fatura geliyor. arkadaşında dedigi gib sanki 30-500 tl fatura gelicekmiş gibi konuşup şişirmeyin
Man From Atlantis 15.03.2010 13:46:21
valla nerde satılıyor hemen sipariş verem :D
scutaro 15.03.2010 12:25:40
quote:

Orijinalden alıntı: ally_snare

Türkiye'de 489 liraya 5850 alınabiliyor.O zaman; Fermi beklemeye hiç gerek yok bence.

Sahimi nerede satılıyor ?
the enemy 15.03.2010 12:03:22
quote:

Orijinalden alıntı: demircibu

650tl ve yaklaşık 950tllik kartlar geliyor psu olanlar 550 watt hayır olamaz 560watt oldu sistem kaldırmıyor yada 50tllik 350watt powermı kullancaklar bu kartları alan kişiler
elektrik faturasını hesap ediyorsa pcyi hiç açmasınlar sanki elektrikli ısıtıcı kullanıyorsun yada 400 500tl fatura geliyor gibi imaj yaratmayın


doğal ortamlarında bu tür fanatiklere rastlamak heyecan verici, çekin arkadaşlar çekin bu yine bir tür

3d vision gözlükleri takıpta mı yorum yapmaya çalışıyorsunuz anlamıyorumki


550w psu kullanmak var 700w psu kullanmak var, her ay 50 lira fatura ödemek var her ay 70-80 lira fatura ödemek var

sonuç : zaten fazla para ödediğin ekran kartı sırtına yük olur altında kalırsın. Madem rahat insansın tak psu nu al 5970 i keyfine bak

birde yazılım sorunları çözülse güzel olucak ama bakalım daha vakit var

ben şahsen 460'ları bekliyorum eğer o da beklediğim gibi olmazsa 5850 alıp sonuca varırım

daha çok var yahu hemen kesin kanılara varmayın, ama kartın direkt ve dolaylı maliyeti çok sinir bozacağa benziyor
lvlono 14.03.2010 12:37:28
Piyasaya sürülecek olan Fermi sayısından daha çok yorum yazılmış şu forumda Fermi hakkında :)
Fermi çok akım çekiyor tamam ama 3DVision Surround, CUDA, PhysX, SLI ve C/C++ hızlandırma desteğine sahip olacakmış. Ati'de de Eyefinity ve düşük güç tüketimi var.
Yani; 2 tren var birinin vagonu geniş ve uzun ama biraz yavaş. Öteki ise dar vagonlu fakat hızlı. Yavaş olan tren daha çok yük taşıyor olsa da hararet yapıyor çünkü yükü ağır :D
Al Capone! 14.03.2010 12:18:33
Türkiye'de 489 liraya 5850 alınabiliyor.O zaman; Fermi beklemeye hiç gerek yok bence.
fahdlan 14.03.2010 05:18:21
bir fermi'yi çıkartamadı şu nvidia , yazıklar olsun beaaa :( offf lan offff gerçi bu değerlerle çıkarsada bir işe yaramayacak , ati den beklediğim indirim gelemeyecek anlaşılan ... gerçi kartımdan memnunum ama bi 5870 de fena olmazdı, acele yok beklemeye devamm ...
AğaBABA 14.03.2010 04:03:28
Sinopa nükleer santral kuruyor çekik gözlü kardeşler (güney koreli firma)

Boşuna değilmiş
demircibu 14.03.2010 03:36:36
650tl ve yaklaşık 950tllik kartlar geliyor psu olanlar 550 watt hayır olamaz 560watt oldu sistem kaldırmıyor yada 50tllik 350watt powermı kullancaklar bu kartları alan kişiler
elektrik faturasını hesap ediyorsa pcyi hiç açmasınlar sanki elektrikli ısıtıcı kullanıyorsun yada 400 500tl fatura geliyor gibi imaj yaratmayın
xwave 14.03.2010 02:45:58
Bu kartın yakınında fazla durmak sağlığada zararlı, nerdeyse fön makinası gibi yahu..

Hergün 1 saatten fazla oyun oynasan Elektromanyetik + Faturamanyetik ten gidersin.
El Cazador 14.03.2010 01:59:52
298 Watt mı .
stradosphere 14.03.2010 01:36:37
Ati bu kartlar çıkınca yapsa yapsa 30 dolar indirim yapar,zaten kartı satmış,piyasa elinde istediği gibi at koşturur. 5830 da indirim düşünmeyen adam 5850 ve 5870 te de pek farklı politika izlemez.Ama nvidia bu değerler ile o kartları biraz zor satacak,rüzgar gülü dikmek lazım civardaki dağlara
veleciraptor 14.03.2010 00:16:07
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

ben sparkle nin p888+ modelini (8800 gt)kullanıyorum. hayalimda 5850 var ama şu an da bilgisayırımdan çok memnunum önümüzdeki haziranın 16 sında ekran kartım 2. yaşını dolduracak. sizce 5850 ye geçmeme gerek var mı teşekkürler. sistemim amd phenom x4 9750 2,4 ghz 5 gb ddr2 ram 800 mhz 500 gb wd digital 32 önbellekli harddisk 500 wat cloor master. güç kaynağı gigabyte 780g anakart teşekkürler.

Dostum bilgisayarından mennun olduğuna göre tüketim çılgınlığına kapılıp ekran kartını değiştirmen gereksiz olur. Ekran kartın şu an için sana yetiyorsa 2011'i bekle. O zamana 28 nm'lik Fermiler ile Ati'nin yeni kuşak ekran kartları çıkacağı gibi DX-11 oyunlarda piyasada pay kapmaya başlar. Senin yerinde olsam beklemeyi tercih ederim
CoreXXX 13.03.2010 23:16:49
300 wattmı tek gpu için gtx480 in 5970ile yakın değerler vermesiz lazım yoksa aşırı verinmsiz bir gpu ile başbaşayız:D
DH Misafiri 13.03.2010 22:38:42
ben sparkle nin p888+ modelini (8800 gt)kullanıyorum. hayalimda 5850 var ama şu an da bilgisayırımdan çok memnunum önümüzdeki haziranın 16 sında ekran kartım 2. yaşını dolduracak. sizce 5850 ye geçmeme gerek var mı teşekkürler. sistemim amd phenom x4 9750 2,4 ghz 5 gb ddr2 ram 800 mhz 500 gb wd digital 32 önbellekli harddisk 500 wat cloor master. güç kaynağı gigabyte 780g anakart teşekkürler.
Zero Limit 13.03.2010 22:04:50
gtx 480 mübarek amiral gemisi değil yük gemisi olmuş
ProgreSsive aTTacK 13.03.2010 20:44:02
298 W. Çok yorumsuz.
bonser24 13.03.2010 20:40:42
bir ati severi olarak beklemediğim haber oldu.malum bu serinin iyi çıkarak 5850 leri düşüreceğini bekliyordum ama sanırım beklediğim gibi olmayacak.sanırım ucuza 5850 almak uzak ihtimal.4850 ile yola devam.
Permanent. 13.03.2010 19:38:53
Bu kartlarda SLI yapmak hayal olsa gerek
Sercan_160 13.03.2010 18:35:35
Ya aralık dan beri bu zamazingo çıksında 5850 450 civarı biseye alam diye düsünüyorum adam akıllı bişi çıksa bari okadar bekleyip gene 550 liraya 5850 almak koyar bana
THE SUBTİTLE 13.03.2010 18:16:44
quote:

Orijinalden alıntı: alpa07

BENCE BU KARTIN SPONSORU TEDAŞ OLSUN


gelde katılma bu isabetli yoruma
edim_king 13.03.2010 18:07:55
tamam ya bizim sanyiye alırım ben bundan yok artık arkadasım o akdar beklettınız bari adam gibi biesey yapsaydınızda ati yi dusurseydınızz bizde alaydık
hikmetg 13.03.2010 17:25:05
Bu kadar büyük bir gpu, yüksek güç tüketimi şimdi bir de performansta ATI 'yi açık açık ezemezse nvidia 'nın durumu çok sıkıntılı olur.

Kaldı ki halen ürünü test için gönderemiyorlarlarsa bunun altında bir şeyler var derim.
kemomando 13.03.2010 16:23:08
quote:

Orijinalden alıntı: Bigteacher


quote:

Orijinalden alıntı: veleciraptor

Arkadaş arada sırada sırf Commander Keen ya da Prince of Persia oynamak için bir köşede duran emektar 386 SX'im var. Ne işlemci ne de grafik kart üzerinde soğutucu bile yok. Herhalde tüm sistem bile 100 watt çekmiyordur. Şimdi sadece ekran kartı bile 300 watt çekiyor. Bir de giderek daha çevreci ürünler çıkardığını söylemiyor mu firmalar


Evet o da ayrı bir ironi.

Bir oturuşta kafam kadar koca bir kutu kızarmış piliç yiyebilen Amerika lıların çevreciliğide bu kadar oluyor.

Tuttum bunu Amerikan çevreciliği bu kadar.
atyay 13.03.2010 15:11:04
quote:

Orijinalden alıntı: blacksmoke

merak etmeyin nvidia çoktandır bu facia kartları nasıl allayıp pullayıp satacağının planlarını yapmıştır bile.

çok güç harcıyo ama tesellation şöyle böyle, physx çok daha güçlü, bi işinize yararmı bilmem ama c++ desteği uffff! az bile alıyoruz hatta zararına kaçırmayın diyecek

aslında c++ desteği hafife alınacak bişey değil keşke ati de 6000 serisiyle buna destek vermeye başlasa
artenis 13.03.2010 14:53:56
çevreci, doga dostu gibi kavramların içi bosaltılmıs kelımeler oldugu kanıtlandı, 1970 lerden baslayan bir akımın sonucları, ordada burda teleffuz etmeycegım kelımelrın ıcı bosaltılmıstı.
300WATT ...
Elektroterm 13.03.2010 14:31:29
quote:

Orijinalden alıntı: veleciraptor

Arkadaş arada sırada sırf Commander Keen ya da Prince of Persia oynamak için bir köşede duran emektar 386 SX'im var. Ne işlemci ne de grafik kart üzerinde soğutucu bile yok. Herhalde tüm sistem bile 100 watt çekmiyordur. Şimdi sadece ekran kartı bile 300 watt çekiyor. Bir de giderek daha çevreci ürünler çıkardığını söylemiyor mu firmalar


Evet o da ayrı bir ironi.

Bir oturuşta kafam kadar koca bir kutu kızarmış piliç yiyebilen Amerika lıların çevreciliğide bu kadar oluyor.
veleciraptor 13.03.2010 14:27:59
Arkadaş arada sırada sırf Commander Keen ya da Prince of Persia oynamak için bir köşede duran emektar 386 SX'im var. Ne işlemci ne de grafik kart üzerinde soğutucu bile yok. Herhalde tüm sistem bile 100 watt çekmiyordur. Şimdi sadece ekran kartı bile 300 watt çekiyor. Bir de giderek daha çevreci ürünler çıkardığını söylemiyor mu firmalar
OrcsCaptan 13.03.2010 14:00:44
quote:

Orijinalden alıntı: War Ensemble

keşke kışın ortasında çıksaydı


Bu güzeldi işte
Al PaC 13.03.2010 13:44:01
Ben Ati nin yerinde olsam küresel ısınmaya teşvikten Nvidia aleyhinde propaganda başlatırım. Bir de bu ilk sürüm kartlar çürük versiyonlar. Bunları düzeltip 28nm sini çıkaracaklar. Şu tüketim çılgınlığı insanların gözünü öyle boyamış ki 10fps daha alacam diye birbirini yiyor millet. Bir de piyasada oyun olsa...
TrMhMt 13.03.2010 13:31:51
Bukadar enerji harciyorsa bu kart bana gore 5 para etmez vede fermiyi beklemeye degmez !! Tek umudum var oda bu kart cikinca olasi ATI indirimi ... Ozaman bir adet 5870 cekerim !!!
natmaca 13.03.2010 13:30:11
biraz fazla olmus, nvidia'yı simdi anladım :)

watt = fiyat yapıyor :P
Source 13.03.2010 13:30:02
Asıl TDP canavarı Dual fermi olacak
hknylmz 13.03.2010 13:25:03
Elektrik faturasında önemli bir artışa neden olur bu kartlar. HD5850 e göre aylık 50tl fazlası var tahminimce faturada. Tabi oyunseverler için.
1mpossible 13.03.2010 13:12:09
he bide bazıları diyodu çif çekirdekle tek çekirdek kıyasalanmaz diye evet kıyaslayamayız gerçektende nvidian te gpu lu su atinin çift gpu lusundan daha az performansla daha çok enerji harcıyor
1mpossible 13.03.2010 13:10:54
YOK ARTIK BİRAZ FAZLA DEİLMİ BU DEGERLER

şimdi gine nvdiacılar cıkıcak dicekki bu kartı alanda power de vardır :D sorun power deildi degerlere bak bi ne kadar ısınıcanı da düşün
kubisaray 13.03.2010 13:05:04
bence bu fermi olayı çok ayrı bir teknoloji ve 40nm için ideal olmadığı belli ortaya cıkan değerlerden.madem boyle degerler vardı 40nm yerıne zaten bu seneyı kaybetmıssın 2011 basına 28nm üretim tekniğiylen bu kartları çıkarsaydın ya hem güç tüketimi makul olurdu hemde fermiyi iyice oturturdun.bence 5000 serisi kartlar aynı 8800 serisi gibi bir üst seri gelene kadar tartışmasız en iyi kartlar fiyat performans açısından.aferim atı ye 5000 serisi ile uzun yıllar sonra bence lider konuma cıktı artık 2011 de 28 nm cıkarması lazım nvıdıa yoksa bu 40nm len fermi satmaz bu böyle bılıne...
Nevi şahsına münhasır 13.03.2010 12:41:40
Utanmadan sıkılmadan 300W. Benim kartımda salt performans olsun tüketim tasarruf da ev kullanıcılarının olsun. Çevrecilerden sağlam dayak lazım bunlara.
pckolik13 13.03.2010 12:13:45
-----------------------------Dx11 Wars------------------------------
1. Round >>> HD5xxx series vs GTX4x0 series



Winner is Ati wth HD5xxx series

2. Round will start when Ati HD6xxx and second generation of fermi have launched.
bilalMW 13.03.2010 12:11:04
gün gelir firma o kartları amerikalı zencileri 5 tanesi 125 $ 1 tanede benden diye satmaz inşallah. :)
kubisaray 13.03.2010 11:34:25
bence çanlar nvıdıa için çalmaya başladı tek kurtuluş yolları gtx470 5870 e çok yakın değerler vermesi yoksa paketlerde görülen kartlar çöpe gider.zaten bu değerler len gtx480 çöpe gittide işte gtx470 nvıdıa umudu bağlamış durumda iki hafta sonra belli olacak nasıl olsa tabi bir erteleme olayı daha olmazsa....
darkman355 13.03.2010 10:15:29
ahahaha gtx 260 da kalmam en iyisi.elektirik faturası saten baya yüklü bi de bunu alırsak:) :)
Zero Limit 13.03.2010 09:50:47
merak etmeyin nvidia çoktandır bu facia kartları nasıl allayıp pullayıp satacağının planlarını yapmıştır bile.

çok güç harcıyo ama tesellation şöyle böyle, physx çok daha güçlü, bi işinize yararmı bilmem ama c++ desteği uffff! az bile alıyoruz hatta zararına kaçırmayın diyecek
Furkán 13.03.2010 09:32:46
298 Watt iyiymiş..
scutaro 13.03.2010 09:20:04
GF100 RV870'den 1.5 kat daha fazla transistör içeriyor, GTX 480'nin tdp'si 250w civarı olur diye tahmin ediyorum.
thengir 13.03.2010 09:12:32
Bu işler böyle sanırım ekran kartı güç tüketimi fazla olur kart alırsın ama bakarsın ki birde psu yetersiz psu alırsın...
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla