TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24612 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Corsair 128GB kapasiteli dünyanın en hızlı USB belleğini duyurdu Corsair yeni nesil Intel işlemciler için XMS3 serisi DDR3 bellek kitleri hazırlıyor HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (72) YORUM YAZ

tarafından 13 Ağustos 2009, Perşembe 22:35 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

LG'den 12 saat pil süresi sunan yeni netbook; X130
Ekspres Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
72

Teknoloji dünyasının önde gelen oyuncularından LG, X serisi yeni netbook modelleriyle maliyet odaklı mini-bilgisayar pazarındaki iddiasını sürdürüyor. Özellikle X110 modeliyle ses getiren firma ürün gamının yeni modeli olan X130 ile dikkatleri bir kez daha üzerine çekmeye hazırlanıyor zira X130 standart olarak geleceği belirtilen 9 hücreli pil ile kullanıcılarına 12 saate varan kullanım süresi sunabiliyor.

Tasarım özellikleri itibariyle X serisinin genlerini taşıyan LG X130, 1024 x 600 piksel çözünürlüğünü destekleyen 10.1-inç LCD ekrana sahip. Intel Atom platformunu kullanan ve 1.6GHz'de çalışan Atom işlemcisinden güç alan X130'da sistem bellek kapasitesi 1GB olarak belirlenirken, depolama içinse 160GB kapasiteli sabit diske yer veriliyor.

Kablosuz iletişim için 802.11b/g/n WiFi ve Bluetooth 2.0 desteği sunan yeni netbook modeline işletim sistemi olaraksa Windows XP Home eşlik ediyor. Avrupa, Asya, Latin Amerika, Orta Doğu ve Afrika'da satışa sunulacak LG X130 için ifade edilen yurt dışı satış fiyatı 630$ civarında.

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
empire_loups 13.08.2009 23:09:09
Ekran çözünürlüğü x110daki gibiyse soğuk bakarım açıkcası. Ama pil yönünden çok güzel. Tabii ağırlığı etkilemezse. 0
sertacaygun 14.08.2009 01:07:49
MSI'ın 16 saatliği yok muydu peki ? 0
IhtiyarDelikanli 14.08.2009 01:31:17
yalan bu saatler inanmayın 0
Dante 14.09.2009 04:00:38
x110'un en rezalet tarafıdır pil sorunu. 2.5 saatte bitiyor. netbook dedik ufak tefek dedik az güç dedik aldık, hayvan gibi notebooklardan farkı yok pil olarak. ne anladım bu işten.

x110 a koyması gereken şeyi x130 a koyup yüksek fiyat çekecekler. çakal bu herifler ya.
0
FbA3* 14.09.2009 05:05:48
Dedikleri gibi 12 saatse işleri netbooklarda olanlar için çok iyi olur ve iyi satışlara ulaşırlar.. 0
biozard 25.09.2009 13:08:39
üstat ancak sizde ona göre ucuz fiyata aldınız bak 6 hücreli pili olanlar ne kadardan başlıyo arada 200 lira fark oynuyor,sizde harici olarak 6 hücreli pil alın 150tl civarına aradaki süre farkını kapatın şarj en az 5,5 saate çıkar böylece,hem de 3 hücreliyide acil zamanar için çantada taşırsınız,derim ben 0
avantis 10.10.2009 15:01:28
Teknolojix.com sitesinde 05/10/2009 tarihinde Lg X120 yeşil beyaz modelini aldım.Ürünün 1.3 kg olduğu sitede yazıyor ama bana gelen ürün 1.24 kg.Teknolojixi aradım sitedeki özellikleri bize lg türkiyenin verdiğini söylediler.ekranın kısıp kullandığım zaman batarya 4 saat bile gitmiyor.ya batarya 6 celli değil yada verilen özellik müşteriyi yanılymaya yönelik. 0
dogangoxel 04.11.2009 16:52:20
http://www.hepsiburada.com/lg-x130-intel-atom-n270-1.6ghz-1gb-160gb-10-netbook-bilgisayar/productDetails.aspx?categoryid=108495&productid=bd750409#tablnk

Hepsiburada'da ön siparişli satışı başlamış 568 tl fiyat uygun
0
hknhakan 04.11.2009 18:10:30
hepsiburada nın sayfasında 'LG X110’dan farklı kılan 6 Cell bataryaya ve 6 saati* aşan kullanım ' yazıor. o zman bu 12 saat kullanım sureli modeli deil! 0
umtyilmz 04.11.2009 21:27:34
fiyatı gerçekten çok uygun

ama sanırım 6 hücreli modelinin fiyatı bu 9 değil

gene de sipariş ettim bir tane
0
fusem 05.11.2009 15:20:48
quote:

Orijinalden alıntı: Dante

x110'un en rezalet tarafıdır pil sorunu. 2.5 saatte bitiyor. netbook dedik ufak tefek dedik az güç dedik aldık, hayvan gibi notebooklardan farkı yok pil olarak. ne anladım bu işten.

x110 a koyması gereken şeyi x130 a koyup yüksek fiyat çekecekler. çakal bu herifler ya.


2.5 saatte iyi.

full şarjda 100 dakika kullanabiliyorum anca
0
Majorümsü Minör 06.11.2009 16:06:36
quote:

Orijinalden alıntı: dogangoxel

http://www.hepsiburada.com/lg-x130-intel-atom-n270-1.6ghz-1gb-160gb-10-netbook-bilgisayar/productDetails.aspx?categoryid=108495&productid=bd750409#tablnk

Hepsiburada'da ön siparişli satışı başlamış 568 tl fiyat uygun

fiyat uygun, uygun olmasına da yarı yarıya gidiyor pil ömrü, hbdeki 6cell'lik. 12 saat gidenin pili bataryanın nerdeyse 2 katı. havada duruyor netbook
0
boylum 07.11.2009 14:56:32
bu saatten sonra 11" almak lazım. 1300 lü çözünürlük olduğu için herşey ekrana tam olarak oturuyor. 10" lerde sıkıntı oluyor. 0
hakanemre34 10.11.2009 17:11:36
Bu ürünü önerirmisiniz..Hepsiburadaya sipariş edeceğimde..Yoksa x120 mi alsam..Sizin önerileriniz ne olur acaba.. 0
Falco.N 12.11.2009 11:31:45
X130 alıp kullanan varmı ? 0
emre d. 15.11.2009 22:16:09
kimse güvenip alamıyor ki. vatandaki lg netbookları gördüm arkadaş klavyesi cayır cayır yanıyor. üzerinde yemek pişirirsin utanmasan. 0
Majorümsü Minör 16.11.2009 13:26:54
quote:

Orijinalden alıntı: Falco.N

X130 alıp kullanan varmı ?

+1
0
Canlı Uzman 18.11.2009 16:00:44
x130 kullanıyorum. batarya süresi söyledikleri gibi 9 yada 12 saat değil 5-6 saat arası gidiyor. bir netbook için bence çok çok uygun bir süre.yaklaşık 5 saattir internette geziniyorum en ufak bi problem yok bitime yarım saat kaldı :) konulardan birinde ip operator sıkıntı çıkarıyor demiş bi arkadaş internete baglanırken kopuyo falan demiş. ip operatoru kaldırıyosun normal wireless bağlantısı ile baglanıyosun herhangi bir sorun çıkmıyor ki bende ip operator ilede bi problem çıkmadı.

x110 da mevcut elimde 2.5 saat batarya süresi var onunda. oyun konusunda ne kaldırır ne kaldırmaz bilemiyorum henüz oyun kurmadım. ama aldıgım duyumlara göre underground 2 yi kaldırıyormuş takılmadan. muhtemelen düşük grafik ayarlarındadır ama mesele kaldırabiliyo olması bence.
0
halloven 18.11.2009 16:05:39
firmalar genelde pil süresi yazarken hiçbir program açık deilken bluetooth ve wirelles kapalı iken en düşük modda olan süreyi yazarlar alıcının gözüne çok görünsün diye ... satış politikası heryerde aynıdır bu ... yazanın genelde %40 düşüğünü hesaplayın siz alırken yinede. 0
Canlı Uzman 18.11.2009 16:05:43
ayrıca ısınma problemiyle alakalı şunu söyliyim. x110 da klavyeniz buz gibi herzaman. aktif şekilde 2 hafta boyunca kullandım. klavyede en ufak bir ısıma görmedim. x130 u 5 saattir batarya ile kullanıyorum klavyede ufak bir ısınma var ama cayır cayır yanma şeklinde değil ufak bir ısınma şeklinde.

ayrıca elimde 2 adet el değmemiş sıfır kutusu dahi açılmamış 2 yıl garantili x110 bulunmakta. ikinci el bölümüne konu açıyorum birazdan satılıktır bilginize...
0
sekobaba 21.11.2009 23:46:58
bnde almayı düşünuyorum eğer 3g olanı bulabılırsem 0
PATEVRA 23.11.2009 23:36:10
siparişimi verdim hepsiburada.com dan elime geçince incelemelerle aranızdayım 0
nightsoldier 24.11.2009 12:54:56
merkla bekliyorum görüşlerinizi.
fiyatı uygun olmasına rağmen içerik olarak standart özellikler.(160gb. harddisk n270 işlemci vs.)bu nedenle aynı özelliklere para vermek gereksiz olarak düşündüm ve bu modeli incellemeye karar verdim.
Ancak ısınma sorunu ve çabuk arızalanma sorunu gibi sorunları varmış.
son kullanıcı olarak sizlerden bu konuda tavsiye almak istiyorum.
BAna bu modeli tavsiye eder misiniz yoksa asus eee pcye mi,lenovoya mı veya acera mı bakayım?
0
astrak 25.11.2009 00:31:35
ben bu cihazı aldım kullanıyorum 5-6 saat arası sarzı gidiyo gayet memnunum ama tek sorunun bluetooth bi turlu calıstıramadım bunu basarabilen varmı 0
PATEVRA 25.11.2009 01:23:41
Siparişim kargoya 10 dakika önce verildi yarın elimde olucak 0
AYYUZLUM 25.11.2009 12:21:59
quote:

Orijinalden alıntı: astrak

ben bu cihazı aldım kullanıyorum 5-6 saat arası sarzı gidiyo gayet memnunum ama tek sorunun bluetooth bi turlu calıstıramadım bunu basarabilen varmı

bluetooth yok zaten sadece programı yuklu ama ıcınde bluetooth yok kendın ufak bı usb aparatı alırsan hemen tek calıstır yapmak ıcın...
0
jankeskin 25.11.2009 16:37:13
arkadaşlar x130 vatan bilgisayarda kampanyalı şu anda. Öneriyor musunuz bana arada sırada oyun da oynamak istiyorum da. PSP almak yerine aynı fiyata bunu düşünüyorum nedersiniz? yardım ederseniz sevinirim. 0
astrak 25.11.2009 23:40:17
quote:

Orijinalden alıntı: AYYUZLUM


quote:

Orijinalden alıntı: astrak

ben bu cihazı aldım kullanıyorum 5-6 saat arası sarzı gidiyo gayet memnunum ama tek sorunun bluetooth bi turlu calıstıramadım bunu basarabilen varmı

bluetooth yok zaten sadece programı yuklu ama ıcınde bluetooth yok kendın ufak bı usb aparatı alırsan hemen tek calıstır yapmak ıcın...


programını gorunce heralde var diye sevinmistim olsaydı daha iyi olacaktı artık bi bluetooth alıp takacagız baska caresi yok
0
samilto 26.11.2009 09:42:39
Bende bu modelle asussun 1001 arasında kaldım oda 600 tl.ama vatanda 517 X130 fazla beklentim yok gangisini almalıyım.bildiğim kadarıyla asus markasaı netbookta daha iyi ama.Fazla ara vermek istwemiyorum.2 sene kullanim yeter bana.Hangisini önerirsiniz.Yada asusun 1008 modeli var oda vatanda 720.tabii dışarıda 820 .fazla para vermek istemiyorum ama tinede .Çok dandik bir şey olmasın.Önerilerinizi bekliyorum.Bu üçünü kıyaslayabilecek bir baabyiğit aranıyor.Fiyat performans açısından... 0
dorukocuk 27.11.2009 20:06:32
Arkadaslar merhaba;

Ben de bu urunden almayi dusunuyorum. Merak ettigim nokta su... Bu netbook'tan film izlenebilir mi? Artik bu yastan sonra oyunla filan isim kalmadi.. tek derdim internet bir de film... ekran kucuk eyvallah idare edecegiz artik ama makina normal bir divx filmi kaldirir mi? Kullanan arkadaslar bilgi verirse sevinirim.



Tesekkurler.
0
fusem 27.11.2009 23:07:05
quote:

Orijinalden alıntı: emre d.

kimse güvenip alamıyor ki. vatandaki lg netbookları gördüm arkadaş klavyesi cayır cayır yanıyor. üzerinde yemek pişirirsin utanmasan.


teşhir ürünleri günboyu kapanmıyor , bunu da gözönüne alın tabii

ben x110 kullanıyorum, ısınma çok az..
0
fusem 27.11.2009 23:09:05
quote:

Orijinalden alıntı: dorukocuk

Arkadaslar merhaba;

Ben de bu urunden almayi dusunuyorum. Merak ettigim nokta su... Bu netbook'tan film izlenebilir mi? Artik bu yastan sonra oyunla filan isim kalmadi.. tek derdim internet bir de film... ekran kucuk eyvallah idare edecegiz artik ama makina normal bir divx filmi kaldirir mi? Kullanan arkadaslar bilgi verirse sevinirim.



Tesekkurler.


cd rom yok. zaten harici hard disk ler çıkınca CD nin modası geçti...

harici harddiskten divx film izlersin, wireless internete bağlanırsın. küçük, hafif, fiyat / performans çok iyi ürün..
0
fusem 27.11.2009 23:11:16
quote:

Orijinalden alıntı: jankeskin

arkadaşlar x130 vatan bilgisayarda kampanyalı şu anda. Öneriyor musunuz bana arada sırada oyun da oynamak istiyorum da. PSP almak yerine aynı fiyata bunu düşünüyorum nedersiniz? yardım ederseniz sevinirim.


oyun oynamak istiyorsan PSP al.

notebookta netbookta oyun tat vermez...
0
tam35 27.11.2009 23:19:52
hd filmlleri izleyebilirmiyiz takılmadan... 0
nightsoldier 28.11.2009 09:11:32
quote:

Orijinalden alıntı: tam35

hd filmlleri izleyebilirmiyiz takılmadan...

720p ler belki izlenebilir ama 1080 seyredilemez.K lite programıyla 720lerin takılmadan izlenebildiğini biliyorum.
0
dorukocuk 28.11.2009 15:39:25
bilgi icin tesekkurler. elime gecince izlenimlerimi paylasacagim. 0
sekobaba 29.11.2009 22:25:10
görüşlerını beklıyoruz 0
MarquisDeSade 29.11.2009 23:49:22
x110 var. divxler problemsiz oynatiyor. 720p.mkv lerin bazilari takilmadan oynatti, bazilari takildi.
hoparlorden cikan ses cok dandik.
pili tam doluda 90 dakika goturuyor.
0
erkan dh 30.11.2009 11:24:35
bende vatanbilgisayarın bayram kampanyasından yaralandım ve x130 aldım.
birde yanında addison çanta aldım.
bataryası 5-6 saat gidiyor.
fiyatına göre güzel bir netbook.

hangi oyunları oynatır denemek lazım.
eski ve basit oyunlar olacağı kesin.
deneyenler burada paylaşırsa güzel olur.

birde netbook alırken 2 gb ram alıcaktım ama alacağım yer fazla bir fayda sağlamayacağını söyledi.
hatta ben olsam almam gerek yok falan dedi bende vazgeçtim.
2 gb takan varsa lütfen aradaki farkı ve memnun olup olmadığını belirtsin.
0
bucoskun 01.12.2009 03:37:31
Arkadaşlar bu gün akşam Electro World'den aldık LG X130 a7b6t modelini. Kampanya yapmışlar 480 TL World'e taksit filan.. Başka kartla 500 küsüre aldık. Satıcı arkadaşa ısrarla sordum dahili sim kart girişi olduğunu, daha önceki modellerde de var olduğunu ancak sadece göstermelik olduğunu söyledi. Bu modelin yeni geldiğini ve "gerçekten var" olduğunu bildirdi. Ödeme sırasında ben "bunu bir daha sorayım" dediysem de eşim "e az önce sorduk ve var dedi ya" diyerek sormamı engelledi! Neyse buna sonra geleceğim... :p

İlk açtığımda wireless için mac adres alırken çok şaşırdım çünkü wireless kartı "802.11a/b/g/n" olarak görüyordu :)
Bluetooth hayalkırıklığı oldu çünkü ikonu çıkmasına ve donanımda görünmesine rağmen aslında YOK! "Varım" taklidi yapıyor. Gerçi olmadığı kutusunda da yazıyormuş. Ama internet üzerinde satış yapan bir çok firma da aynı yanılgıdalar :p
Pil ömrü gayet iyi. 6 hücreli pil kullanıyor. Bir sürü güncelleme yaptım, program vs. kurdum. Bu kadar sıkı kullanmama rağmen 4 saat civarı bir zaman geçti. 1 saat civarı kaldı gösteriyor. Bazı yerlerde 9 hücreli olanının da olduğu ve bunun da 12 saat dayandığı söyleniyor. Bu bataryadan bulursam yedek olarak alabilirim...

Power değil de "S-ON" yani Smart On'a basarak açarsanız flash arabirimi ile işletim sisteminden bağımsız, çok basit işlemleri yapabileceğiniz bir mod geliyor karşınıza. Burada (kasasında da var yazmasına rağmen) video hariç ya da ben beceremedim?! müzik, foto, internet, skype ve chat yapabilyorsunuz. Video oynatmayı bulan beri gelsin ;)
Normal açılışta F11 tuşu ile devam ederseniz smart recovery ile 3-5 dk. içinde ilk günkü haline getirebiliyorsunuz.
İşlemcisi bildiğiniz üzre fena sayılmaz bir işlemci. 720p mkv iki dosya denedim. Birini sorunsuz diğerini takıla takıla oynattı. 1080p de de fena takılmalar oldu. VLC kullandım. Normal güncellemeleri dışında herhangi bir şeye müdehale etmeden... Belki codec yardımı ile düzeltilebilir. 720p .mov videosunu Quick Time ile sorunsuz oynatabildi. 1080p yi de tam akıcı olmasa da oynattı ama buna oynatma diyemem... ;) Aynı 1080p de VLC tam çuvalladı :o
LG Intelligent Update ile kendi donanımını tanıyıp gerekenleri zahmetsizce güncelleyebiliyorsunuz. İiyi ve kullanışlı bir özellik.
Üzerinde Open Office 3.1 kurulu geliyor.
Diğer standart özelliklere girmiyorum. Bunları her yerden bulabilirsiniz.
Gelelim 3G modem özelliğine, başta da belirttiğim gibi geri vermemi gerektirecek bir eksiklik! Çünkü "var" denmesine karşın YOK! :O
Umarım ben becerememişimdir. Bataryasının altında bir yuvası var. Sim kartı yerleştirdim fakat (tam da bilmediğimden) herhangi bir donanım bulmadı. Bunun üzerinden de internete filan haliyle çıkamadım. Yarın konuşup sorunun benden mi yoksa satıcıdan mı kaynaklı olduğunu öğreneceğim...

http://www.lge.com/products/model/detail/X130.jhtml
Communications: GSM/GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA Support (3G Embeded Optional) demişler burda :)

Sorusu olan varsa cevaplayabilirim ;)


Saygılar...
0
bucoskun 01.12.2009 04:03:41
quote:

Orijinalden alıntı: erk4n

birde netbook alırken 2 gb ram alıcaktım ama alacağım yer fazla bir fayda sağlamayacağını söyledi.
hatta ben olsam almam gerek yok falan dedi bende vazgeçtim.
2 gb takan varsa lütfen aradaki farkı ve memnun olup olmadığını belirtsin.



Bellek Hakkında
Bu sistem 200 pin, SO-DIMM (Small Outline Dual In-Line Memory Module)-tipi DDR2 SDRAM kullanır.
LG X130 Serisinde 1 bellek yuvası mevcuttur ve ana kartın maksimum kapasitesi 1GB'tır.


Demiş kullanım klavuzunda :(
0
brooklynn 01.12.2009 06:38:18
slm arkadaslar
benım merak ettıgım malum ogrencıyız odevler basladımı ofıs kullanmaya baslayacagım
bunun ıcın gereklı word excel .... rahat kullanılıyor mu ?
bakarken gozlerınız yoruluyor mu ? goz bozan cınsten mı ?
ayrıca bılgısayar hakkında cok bılgım olmadıgı ıcın sunu da sorayım 700 mblık fılm ızlerken ( sıradan fılm ) ekrana sıgmama yada fılmde sorun cıkma gıbı bı durum var mı ? malum ogrencı sadece ders calısmaz :)
nete gırerken wirelessinin hic size az geldıgını gordunuz mu( cekmeme) ?
bu netbooku alırsam 2 yıl gıbı bı sure kullanırım en azından bu yuzden secımın ıyı olması ıcın cabalıyorum Ayrıca yarın obur gun sıstem vırus nedenı ıle goctu dıyelım gerekenlerı nasıl kurtaracagıız ?
bu netbook olmasa bıle bunun yerıne ekranı en az 11 ınc olmak uzere fıyat performans olarak ne onerırsınız ?
cevaplarsanız cok sevındırırsınız bu kardesınızı
tesekkurler
0
camokan 01.12.2009 12:39:35
dün bu modeli ankamall 5m migrosta gördüm ordan 3g paketlerden alınırsa 400 tl peşin (35*12 ay olarak ) fiyatı vardı yarın da son gün olabilir haber edeyim dedim 0
bucoskun 01.12.2009 12:47:52
quote:

Orijinalden alıntı: brooklynn

slm arkadaslar
benım merak ettıgım malum ogrencıyız odevler basladımı ofıs kullanmaya baslayacagım
bunun ıcın gereklı word excel .... rahat kullanılıyor mu ?
bakarken gozlerınız yoruluyor mu ? goz bozan cınsten mı ?
ayrıca bılgısayar hakkında cok bılgım olmadıgı ıcın sunu da sorayım 700 mblık fılm ızlerken ( sıradan fılm ) ekrana sıgmama yada fılmde sorun cıkma gıbı bı durum var mı ? malum ogrencı sadece ders calısmaz :)
nete gırerken wirelessinin hic size az geldıgını gordunuz mu( cekmeme) ?
bu netbooku alırsam 2 yıl gıbı bı sure kullanırım en azından bu yuzden secımın ıyı olması ıcın cabalıyorum Ayrıca yarın obur gun sıstem vırus nedenı ıle goctu dıyelım gerekenlerı nasıl kurtaracagıız ?
bu netbook olmasa bıle bunun yerıne ekranı en az 11 ınc olmak uzere fıyat performans olarak ne onerırsınız ?
cevaplarsanız cok sevındırırsınız bu kardesınızı
tesekkurler


Üzerinde Open Office 3.1 geliyor ve gayet düzgün çalışıyor. Ayrıca office 2003 kurarsan (ki bence 2007 ye gerek bile yok) bunu da rahatlıkla çalıştıracağına eminim. Test etmedim ama tahmin edebiliyorum. Neticede MS office ne kadar CPU kullanabilir ki? ;)
Gözleri yorma kısmına girmiyorum henüz 3-5 saat kullandım fakat herhangi bir terslik görmedim.
640x336 lık bir avi filmi üstte ve allta çok az bir boşluk kalacak şekilde izleyebiliyorsun. İzleme açısı değerleri pek iyi sayılmaz. Tam karşıdan mecbur!
1280x720 ve 1920x1080 üst/alt boşluğu daha da azaldı.
Sistemin virüs ya da başka bir sebeple göçmesi durumunda (yazımda da balirtmiştim) smart recovery ile ilk güne dönebilirsin. Tabii ki belgelerini mutlaka yedeklemen gerekir.
Başka netbook önerme işini de başkalarına bırakayım ;)

Saygılar...
0
bucoskun 01.12.2009 14:17:46
quote:

Orijinalden alıntı: bucoskun

Arkadaşlar bu gün akşam Electro World'den aldık LG X130 a7b6t modelini. Kampanya yapmışlar 480 TL World'e taksit filan.. Başka kartla 500 küsüre aldık. Satıcı arkadaşa ısrarla sordum dahili sim kart girişi olduğunu, daha önceki modellerde de var olduğunu ancak sadece göstermelik olduğunu söyledi. Bu modelin yeni geldiğini ve "gerçekten var" olduğunu bildirdi. Ödeme sırasında ben "bunu bir daha sorayım" dediysem de eşim "e az önce sorduk ve var dedi ya" diyerek sormamı engelledi! Neyse buna sonra geleceğim... :p

İlk açtığımda wireless için mac adres alırken çok şaşırdım çünkü wireless kartı "802.11a/b/g/n" olarak görüyordu :)
Bluetooth hayalkırıklığı oldu çünkü ikonu çıkmasına ve donanımda görünmesine rağmen aslında YOK! "Varım" taklidi yapıyor. Gerçi olmadığı kutusunda da yazıyormuş. Ama internet üzerinde satış yapan bir çok firma da aynı yanılgıdalar :p
Pil ömrü gayet iyi. 6 hücreli pil kullanıyor. Bir sürü güncelleme yaptım, program vs. kurdum. Bu kadar sıkı kullanmama rağmen 4 saat civarı bir zaman geçti. 1 saat civarı kaldı gösteriyor. Bazı yerlerde 9 hücreli olanının da olduğu ve bunun da 12 saat dayandığı söyleniyor. Bu bataryadan bulursam yedek olarak alabilirim...

Power değil de "S-ON" yani Smart On'a basarak açarsanız flash arabirimi ile işletim sisteminden bağımsız, çok basit işlemleri yapabileceğiniz bir mod geliyor karşınıza. Burada (kasasında da var yazmasına rağmen) video hariç ya da ben beceremedim?! müzik, foto, internet, skype ve chat yapabilyorsunuz. Video oynatmayı bulan beri gelsin ;)
Normal açılışta F11 tuşu ile devam ederseniz smart recovery ile 3-5 dk. içinde ilk günkü haline getirebiliyorsunuz.
İşlemcisi bildiğiniz üzre fena sayılmaz bir işlemci. 720p mkv iki dosya denedim. Birini sorunsuz diğerini takıla takıla oynattı. 1080p de de fena takılmalar oldu. VLC kullandım. Normal güncellemeleri dışında herhangi bir şeye müdehale etmeden... Belki codec yardımı ile düzeltilebilir. 720p .mov videosunu Quick Time ile sorunsuz oynatabildi. 1080p yi de tam akıcı olmasa da oynattı ama buna oynatma diyemem... ;) Aynı 1080p de VLC tam çuvalladı :o
LG Intelligent Update ile kendi donanımını tanıyıp gerekenleri zahmetsizce güncelleyebiliyorsunuz. İiyi ve kullanışlı bir özellik.
Üzerinde Open Office 3.1 kurulu geliyor.
Diğer standart özelliklere girmiyorum. Bunları her yerden bulabilirsiniz.
Gelelim 3G modem özelliğine, başta da belirttiğim gibi geri vermemi gerektirecek bir eksiklik! Çünkü "var" denmesine karşın YOK! :O
Umarım ben becerememişimdir. Bataryasının altında bir yuvası var. Sim kartı yerleştirdim fakat (tam da bilmediğimden) herhangi bir donanım bulmadı. Bunun üzerinden de internete filan haliyle çıkamadım. Yarın konuşup sorunun benden mi yoksa satıcıdan mı kaynaklı olduğunu öğreneceğim...

http://www.lge.com/products/model/detail/X130.jhtml
Communications: GSM/GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA Support (3G Embeded Optional) demişler burda :)

Sorusu olan varsa cevaplayabilirim ;)


Saygılar...


Bu gün LG TR den öğrendim "G ile başlayan modellerde" 3G desteği veriliyormuş. Bu da sanırım yakında Vodafone ile bir kampanya dahilinde olacakmış!!! :(
3G li diye satılan cihazlara amman dikkat!
İade işlemlerine başlıyorum :p

Saygılar..
0
utkuaydin 05.12.2009 04:36:44
Bugün aldim bende x130 u vatandan 500 liraya..fiyat uygun geldi tabi diğer netbooklara göre ama sizin paranız buna yettiği için size ne bluetooth ne 3g ne çanta ne arttırılabilir hafıza ne de baska bi extra bsi sunabiliyoruz diyolar sanki..Yada ben öyle hissettim bilmiyorum.

Pil süresi iyi diyosunuz işalah iyidir benimki sanki 3 saat kadar gidiyo gibi.ama daha ilk gün olduğu için zamanla acılır diye ümit ediyorum.Tasarım olarakta gayet şık.

Standart bir netbook işte.

Benim merak ettiğim şey, acaba wireless çekim gücü, normal bir notebooktan dahamı düşük ? İlk defa netbook kullanıyorum pek bilgim yok o konuda.önceden kullandığım centrino işlemcili notebookumla modeme aynı uzaklıkta kullanmama rağmen sanki bu netbookun çekim gücü daha az gibi geldi.bağlantıda kimi zaman sorunlar yaşadım.Genel bişimidir netbookların çekim gücünün azlığı ? bu wireless 802.11n si var b si var g si var bilmiyorum hangisinin ne anlama geldiğini, daha iyi olduğunu, bunun desteklediği düşük olan falanmı ondanmı kaynaklanıyo acaba ?

Mesela fiyat farkını verip asus 1000ha filan alsaydım daha mı mantıklydı ? onların çekim gücü filan dahamı iyidir :s çok önemli bi mevzu çünkü bu wireless kapsama alanı
0
jay jay justified 05.12.2009 06:07:31
Asus N10Jc'deki kablosuz ağ kartının gücünü bir adet Acer 6935G ile kıyasladım. Bende en yakın switch yarıya kadar çekerken, onda tama yakındı. Atheros marka kablosuz ağ kartının hem kalitesine hem de boyutuna bağlıyorum bunu şahsen. Notebooklarda çift antenli kartlar uzun süredir satışta. Bunun da bir artısı oluyor bariz biçimde. Benim kartım şimdilik bana yetiyor, orası ayrı.

Ayrıca kartta bulunan N Draft özelliği şimdilik yaygın değil. 300 Mbit'e kadar hız imkanı tanıyor. Ülkemizde internet hızları belli bir standartta süründüğü için şimdilik sadece kablosuz ağdan dosya transferinde bir faydası oluyor iki tarafta da mevcutsa. Japonya gibi 100 Mbit'in beğenilmediği yerlerde bu tür şeyler olmazsa olmazlar arasında.

Bluetooth ile pil ömrü dezavantajı var 1005HA'ya göre. 630 TL onun fiyatı. Değer mi değmez mi siz karar verin. Arada 500 TL'den satıldığı da oluyor 1005HA'nın. Takip etmek lazım.
0
atilim77 09.12.2009 22:59:20
arkadaslar bendede lg x130 var bişey sormak istiyorum bğilgisi olan varsa
bu netbookdaki wireless kartın kullandığı program nedir.çünkü netbook
u bazen actıgımda direk wireless baglanamıyor.baglanmak için gelişmiş ayarlardanağ ayarlamaları için windowsu kullan kutucugunu tıklamam gerek.Öğrendiğim kadarıyla bu sorun wireless kullandığı programla ilgiliymiş onu kaldırırsam sorun çözülüyomuş hangi program kullanılıyor acaba bilgisi olan varsa seviniriim
0
UnderMind 10.12.2009 22:06:27
IP Operator Programı. Bende kaldırdım onu. Normal çalışıyor şimdi. 0
iiuu 11.12.2009 11:10:05
ben de aleti, hepsiburada dan 560tl ye finans gocard ile aldım, 140 tl parapuan geldi mazot market filan yaptım :)
netbooktan fazla bir beklentim yoktu, öğretmen olduğumdan derslerde kullanabileceğim, açıp ders notlarına bakabileceğim pili uzun bi alet aradım. hem fiyatından hem de markaya güvendim aldım.
genel olarak malzeme kalitesi, ekran kalitesi hızı vs.. gayet ortalama.
smart on özelliğini pek kullanmadım ama o özelliği çok iyi. mutlaka kullanılır.
pil ömrü, word ve wi-fi aktifken 5:30 saati geçmedi. yaklaşık 5 saat rahat gidiyor.
en önemli sıkıntım, aletin içine konulan wireless chipseti.
arasan bu kadar dandiği bulunmaz diyeceğim neredeyse. ralink marka wi-fi çipset, berbat bir arayüz ve otomatik bağlanmayan bir bağlantı.
önce ralink sürücüsünü kaldırıp kendi sitesinden yeni sürümü kurdum. değişen birşey olmadı. sonra ip operator arayüzü yerine microsoft zero mudur nedir onu kullanmaya çalıştım(hala onu kullanıyorum)
neyse sonuç olarak ya çekmiyor, ya zayıf çekiyor. otomatik bağlanmak mı :) şaka sanırım.
neyse canım. internete çıkamayınca oturup ders falan çalışıyorum. iyi oluyor
0
fusem 11.12.2009 23:21:43
quote:

Orijinalden alıntı: iiuu

ben de aleti, hepsiburada dan 560tl ye finans gocard ile aldım, 140 tl parapuan geldi


lg x130, 10 aralıkta mediamarkt kentpark avmde 399 liraya worldcard a 5 taksit avantajıyla satılıyordu.

siz de iyi almışsınız, hayırlı olsun
0
QNURi 11.12.2009 23:40:18
Bende alacağım. Tabi iistanbulda olduğum için o kampanyadan alamam. Bu Mediamarktlarda her mağazada farklı fiyatlar mı var peki? Şimdi ne kadara satılıyor bilen var mı? 0
fusem 12.12.2009 23:55:23
quote:

Orijinalden alıntı: QNURi

Bende alacağım. Tabi iistanbulda olduğum için o kampanyadan alamam. Bu Mediamarktlarda her mağazada farklı fiyatlar mı var peki? Şimdi ne kadara satılıyor bilen var mı?


http://www.vatanbilgisayar.com/lg-x130-la7w6t-x130--atom-n270-1.6ghz-1024mb-max.128mb--160gb-10.1glare-1.3cam-wxph-6cell/productdetails.aspx?I_ID=41371
0
atilim77 14.12.2009 13:34:17
quote:

Orijinalden alıntı: UnderMind

IP Operator Programı. Bende kaldırdım onu. Normal çalışıyor şimdi.

saol arkdasım dediğin gibi ipoperatoru kaldırınca sorun çözüldü
0
DH Misafiri 27.12.2009 02:21:54
arkadaşlar bende de aynı bilgisayar var ve 4 gün önce aldım ancak bugün bi sorun çıktı. bazen ADGŞ harfleri basmıyor.neden olabilir bilgisi olan varsa ve yazarsa sevinirim. 0
obattal 28.12.2009 03:55:47
Arkadaşlar peki yüksek hücreli yani 9 saat giden bataryayı nereden alabiliriz ve fiyatı nedir ?

Ayrıca bu alete windows 7 kurmak istiyorum önerileriniz nedir? windows 7 driverları mevcut mu bu aletin?

Teşekkürler.
0
Evoque 28.12.2009 06:49:51
obattalın sorusuna katılıyorum. 6 hücreli pil günlük kullanımda beni sabahtan akşama kadar idare edebilir fakat (benim gibi otobüste uyuma özürlü biri için) uzun yolculuklarda yetersiz kalacağı aşikar.
İnternette çok aramama rağmen bu makina için 9 hücreli pil satan bir yer bulamadım. Sizin gözünüze çarpan bir kaynak var mı?

Alete Win7 Ultimate kurdum. Performansı fena değil, glass falan açık olduğu halde gözüme çarpan bir kasılma olmadı. Ama Win7 yi kurunca o çok sevdiğim Fn+Fonk kombinasyonlarımdan mahrum kaldım. Ses açma, parlaklık ayarlama çalışıyor ama diğerleri uçtu. Bu arada Win7'yi kurunca açılışta görünen "press f11 for the recovery..." ekranı çıkmaz oldu. Bu recovery olayını Xp'ye zıplayarak LG Smart Recovery üzerinden hallettim.

Umarım yardımcı olmuşumdur. Yaklaşık 1 haftalık bir x130 kullanıcısı olarak sorularınıza cevap vermeye çalışırım.

Saygılar...
0
DH Misafiri 28.12.2009 21:03:44
fn tuşuna basarak o harflere basın düzeliyor 0
Evoque 29.12.2009 03:28:04
Misafir abi çok denedim ama sonuç alamadım. Bilgisayarın yanında gelen dvd'nin içinde acaba bununla alakalı bir driver var mıdır arkadaşlar? Benim gözüme çarpmadı.