TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 26098 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Corsair 128GB kapasiteli dünyanın en hızlı USB belleğini duyurdu Corsair yeni nesil Intel işlemciler için XMS3 serisi DDR3 bellek kitleri hazırlıyor HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (72) YORUM YAZ

tarafından 13 Ağustos 2009, Perşembe 22:35 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

LG'den 12 saat pil süresi sunan yeni netbook; X130
Ekspres Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
72

Teknoloji dünyasının önde gelen oyuncularından LG, X serisi yeni netbook modelleriyle maliyet odaklı mini-bilgisayar pazarındaki iddiasını sürdürüyor. Özellikle X110 modeliyle ses getiren firma ürün gamının yeni modeli olan X130 ile dikkatleri bir kez daha üzerine çekmeye hazırlanıyor zira X130 standart olarak geleceği belirtilen 9 hücreli pil ile kullanıcılarına 12 saate varan kullanım süresi sunabiliyor.

Tasarım özellikleri itibariyle X serisinin genlerini taşıyan LG X130, 1024 x 600 piksel çözünürlüğünü destekleyen 10.1-inç LCD ekrana sahip. Intel Atom platformunu kullanan ve 1.6GHz'de çalışan Atom işlemcisinden güç alan X130'da sistem bellek kapasitesi 1GB olarak belirlenirken, depolama içinse 160GB kapasiteli sabit diske yer veriliyor.

Kablosuz iletişim için 802.11b/g/n WiFi ve Bluetooth 2.0 desteği sunan yeni netbook modeline işletim sistemi olaraksa Windows XP Home eşlik ediyor. Avrupa, Asya, Latin Amerika, Orta Doğu ve Afrika'da satışa sunulacak LG X130 için ifade edilen yurt dışı satış fiyatı 630$ civarında.

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
franko 19.8.2010 22:15:00
Ben de ilk önce onu bulmuştum zaten. Satıcıya mesaj attım, elinizde 6 hücrelisi var mı? diye. Yokmuş maalesef. Olmazsa onu alacağız artık. Ama netbookun tipi yamulacak.
fusem 19.8.2010 15:30:20
quote:

Orijinalden alıntı: franko

Eğer 6 hücreli siyah renk batarya satan bir yer bulabilirsen haberdar etmeni rica edeceğim. İnternet ortamında ne kadar aradıysam da bulamadım. İstanbul'da oturmadığım için gezip sorma imkanım da yok. Teşekkürler.


hocam şu ürüne bir göz atın..

lg x110 uyumlu, 7-10 saat şarj süresi, 7200mah 9 hücreli yüksek kapasiteli batarya:

http://urun.gittigidiyor.com/Lg-x110-MSI-Casper-9-hucreli-batarya-BTY-S12-pil_W0QQidZZ29486207

135 lira.
franko 19.8.2010 14:24:33
Eğer 6 hücreli siyah renk batarya satan bir yer bulabilirsen haberdar etmeni rica edeceğim. İnternet ortamında ne kadar aradıysam da bulamadım. İstanbul'da oturmadığım için gezip sorma imkanım da yok. Teşekkürler.
fusem 19.8.2010 13:38:54
pil almadım, 100 dakika civarında şarj süresi var..

daha çok prize bağlı olarak kullanıyorum.
franko 19.8.2010 01:00:10
fusem arkadaşım,
Aradan uzun zaman geçti. LGX110 nasıl gidiyor? Ben memnunum. Batarya süresi hariç! 1.5 saat dayanabiliyor. Sen 6 hücreli pil aldın mı? Aldıysan nereden, kaça aldın? Memnun musun? diye soracaktım. Cevap yazabilirsen sevinirim.
DH Misafiri 11.3.2010 10:58:00
kullanışlı ve uygun fiyatlı bende kullanıyorum ve çok memnunum

Lg X130 Netbook


http://www.alisveris.com/Client/Detay-111565-lg-x130-intel-atom-n270-1_6ghz-1gb-250gb-10-netbook--ayni-gun-kargo-.html
fusem 20.1.2010 16:06:35
@franko, konuyla ilgilendiğin için teşekkürler.

bakalım LG orijinal bataryayı nereden, kaç liraya alacağız..
franko 19.1.2010 18:47:19
fusem arkadaşım, ben bu konuyu şu foruma da sordum. Oradan takip edelim istersen:
[link]http://forum.donanimhaber.com/m_36365219/mpage_7/f_/key_//tm.htm#37164086[/link]

Sorumun doyurucunu cevabını alabilirsem çok memnun olacağım doğrusu. Muadil batarya işine hiç girmek istemiyorum. Ama uzun süre gidecek bir bataryaya da kesin ihtiyacım var. Umarım çözeriz. Selamlar.
fusem 15.1.2010 23:30:33
quote:

Orijinalden alıntı: HüseyinCX70


quote:

Orijinalden alıntı: umitozer

LG X130 teknolojix.com dan 509 liraya aldım. Şarjı da 5.5 saat rahat gidiyor. her yönüyle memnunum. Bu arada siyahı da cok guzel, parlak kaplamalı. Ama beyazı tavsiye ederim çizikler ve el izi belli olmuyor. Siyahta el izi oluyor sürekli.

beyazında ekrana bakarken bir süre sonra adamın gözü yorulur bu yüzden siyah daha uygun bir seçenek bence. ne zaman aldınız netbooku? ben birkaç gün önce aldım 489 liraya teknolojialani.com'dan.


ekranın kenarları siyah renkte.. gözü rahatsız etmiyor.
hwarang 14.1.2010 23:51:43
quote:

Orijinalden alıntı: umitozer

LG X130 teknolojix.com dan 509 liraya aldım. Şarjı da 5.5 saat rahat gidiyor. her yönüyle memnunum. Bu arada siyahı da cok guzel, parlak kaplamalı. Ama beyazı tavsiye ederim çizikler ve el izi belli olmuyor. Siyahta el izi oluyor sürekli.

beyazında ekrana bakarken bir süre sonra adamın gözü yorulur bu yüzden siyah daha uygun bir seçenek bence. ne zaman aldınız netbooku? ben birkaç gün önce aldım 489 liraya teknolojialani.com'dan.
fusem 13.1.2010 20:02:22
quote:

Orijinalden alıntı: franko

LG X110 ve X130'u yakından tanıyan bilen arkadaşlar, hepinize selamlar.

Ben birkaç aydır LG X110 kullanmaktayım. X110'da "Batarya süresinin azlığı" önemli bir sorun bildiğiniz gibi. Muadil bataryalar var 5-9 saat giden; fakat forumlarda okuduğum kadarıyla bunları X110'a takmada problem oluyormuş, cihazın kıçı havaya kalkıyormuş, problemliymiş.

Size sormak istediğim; X130'un bataryasını X110'a takabilir miyiz? Birbirine tıpatıp uyumlu mu acaba bu bataryalar? Güç çıkışı v.s... Sanırım arkada bir kalkma da olmuyordur. Muadil batarya arayacağımıza, X130 bataryası taksak nasıl olur? Ama nerede ve kaça buluruz? Cevaplarsanız sevinirim.


@franko, malzeme, tasarım ve dizayn açısından X110 daha iyi, ama ben de pilden muzdaribim.
ama orijinal Lg x130 bataryası, cihaza uysa bile pek ekonomik bir upgrade olmayacak gibime geliyor..

x130 kullananlar batarya kodunu yazabilir mi ?
umitozer 13.1.2010 19:32:38
LG X130 teknolojix.com dan 509 liraya aldım. Şarjı da 5.5 saat rahat gidiyor. her yönüyle memnunum. Bu arada siyahı da cok guzel, parlak kaplamalı. Ama beyazı tavsiye ederim çizikler ve el izi belli olmuyor. Siyahta el izi oluyor sürekli.
franko 9.1.2010 06:11:53
LG X110 ve X130'u yakından tanıyan bilen arkadaşlar, hepinize selamlar.

Ben birkaç aydır LG X110 kullanmaktayım. X110'da "Batarya süresinin azlığı" önemli bir sorun bildiğiniz gibi. Muadil bataryalar var 5-9 saat giden; fakat forumlarda okuduğum kadarıyla bunları X110'a takmada problem oluyormuş, cihazın kıçı havaya kalkıyormuş, problemliymiş.

Size sormak istediğim; X130'un bataryasını X110'a takabilir miyiz? Birbirine tıpatıp uyumlu mu acaba bu bataryalar? Güç çıkışı v.s... Sanırım arkada bir kalkma da olmuyordur. Muadil batarya arayacağımıza, X130 bataryası taksak nasıl olur? Ama nerede ve kaça buluruz? Cevaplarsanız sevinirim.
Evoque 29.12.2009 03:28:04
Misafir abi çok denedim ama sonuç alamadım. Bilgisayarın yanında gelen dvd'nin içinde acaba bununla alakalı bir driver var mıdır arkadaşlar? Benim gözüme çarpmadı.

Ayrıca touchpad'in driverını synaptics in sitesinden buldum fakat .exe dosyasını çalıştırmayı denediğimde "...geçerli bir win32 uygulaması değil" hatası alıyorum. Sebebini bilen var mı?
DH Misafiri 28.12.2009 21:03:44
fn tuşuna basarak o harflere basın düzeliyor
Evoque 28.12.2009 06:49:51
obattalın sorusuna katılıyorum. 6 hücreli pil günlük kullanımda beni sabahtan akşama kadar idare edebilir fakat (benim gibi otobüste uyuma özürlü biri için) uzun yolculuklarda yetersiz kalacağı aşikar.
İnternette çok aramama rağmen bu makina için 9 hücreli pil satan bir yer bulamadım. Sizin gözünüze çarpan bir kaynak var mı?

Alete Win7 Ultimate kurdum. Performansı fena değil, glass falan açık olduğu halde gözüme çarpan bir kasılma olmadı. Ama Win7 yi kurunca o çok sevdiğim Fn+Fonk kombinasyonlarımdan mahrum kaldım. Ses açma, parlaklık ayarlama çalışıyor ama diğerleri uçtu. Bu arada Win7'yi kurunca açılışta görünen "press f11 for the recovery..." ekranı çıkmaz oldu. Bu recovery olayını Xp'ye zıplayarak LG Smart Recovery üzerinden hallettim.

Umarım yardımcı olmuşumdur. Yaklaşık 1 haftalık bir x130 kullanıcısı olarak sorularınıza cevap vermeye çalışırım.

Saygılar...
obattal 28.12.2009 03:55:47
Arkadaşlar peki yüksek hücreli yani 9 saat giden bataryayı nereden alabiliriz ve fiyatı nedir ?

Ayrıca bu alete windows 7 kurmak istiyorum önerileriniz nedir? windows 7 driverları mevcut mu bu aletin?

Teşekkürler.
DH Misafiri 27.12.2009 02:21:54
arkadaşlar bende de aynı bilgisayar var ve 4 gün önce aldım ancak bugün bi sorun çıktı. bazen ADGŞ harfleri basmıyor.neden olabilir bilgisi olan varsa ve yazarsa sevinirim.
atilim77 14.12.2009 13:34:17
quote:

Orijinalden alıntı: UnderMind

IP Operator Programı. Bende kaldırdım onu. Normal çalışıyor şimdi.

saol arkdasım dediğin gibi ipoperatoru kaldırınca sorun çözüldü
fusem 12.12.2009 23:55:23
quote:

Orijinalden alıntı: QNURi

Bende alacağım. Tabi iistanbulda olduğum için o kampanyadan alamam. Bu Mediamarktlarda her mağazada farklı fiyatlar mı var peki? Şimdi ne kadara satılıyor bilen var mı?


http://www.vatanbilgisayar.com/lg-x130-la7w6t-x130--atom-n270-1.6ghz-1024mb-max.128mb--160gb-10.1glare-1.3cam-wxph-6cell/productdetails.aspx?I_ID=41371
QNURi 11.12.2009 23:40:18
Bende alacağım. Tabi iistanbulda olduğum için o kampanyadan alamam. Bu Mediamarktlarda her mağazada farklı fiyatlar mı var peki? Şimdi ne kadara satılıyor bilen var mı?
fusem 11.12.2009 23:21:43
quote:

Orijinalden alıntı: iiuu

ben de aleti, hepsiburada dan 560tl ye finans gocard ile aldım, 140 tl parapuan geldi


lg x130, 10 aralıkta mediamarkt kentpark avmde 399 liraya worldcard a 5 taksit avantajıyla satılıyordu.

siz de iyi almışsınız, hayırlı olsun
iiuu 11.12.2009 11:10:05
ben de aleti, hepsiburada dan 560tl ye finans gocard ile aldım, 140 tl parapuan geldi mazot market filan yaptım :)
netbooktan fazla bir beklentim yoktu, öğretmen olduğumdan derslerde kullanabileceğim, açıp ders notlarına bakabileceğim pili uzun bi alet aradım. hem fiyatından hem de markaya güvendim aldım.
genel olarak malzeme kalitesi, ekran kalitesi hızı vs.. gayet ortalama.
smart on özelliğini pek kullanmadım ama o özelliği çok iyi. mutlaka kullanılır.
pil ömrü, word ve wi-fi aktifken 5:30 saati geçmedi. yaklaşık 5 saat rahat gidiyor.
en önemli sıkıntım, aletin içine konulan wireless chipseti.
arasan bu kadar dandiği bulunmaz diyeceğim neredeyse. ralink marka wi-fi çipset, berbat bir arayüz ve otomatik bağlanmayan bir bağlantı.
önce ralink sürücüsünü kaldırıp kendi sitesinden yeni sürümü kurdum. değişen birşey olmadı. sonra ip operator arayüzü yerine microsoft zero mudur nedir onu kullanmaya çalıştım(hala onu kullanıyorum)
neyse sonuç olarak ya çekmiyor, ya zayıf çekiyor. otomatik bağlanmak mı :) şaka sanırım.
neyse canım. internete çıkamayınca oturup ders falan çalışıyorum. iyi oluyor
UnderMind 10.12.2009 22:06:27
IP Operator Programı. Bende kaldırdım onu. Normal çalışıyor şimdi.
atilim77 9.12.2009 22:59:20
arkadaslar bendede lg x130 var bişey sormak istiyorum bğilgisi olan varsa
bu netbookdaki wireless kartın kullandığı program nedir.çünkü netbook
u bazen actıgımda direk wireless baglanamıyor.baglanmak için gelişmiş ayarlardanağ ayarlamaları için windowsu kullan kutucugunu tıklamam gerek.Öğrendiğim kadarıyla bu sorun wireless kullandığı programla ilgiliymiş onu kaldırırsam sorun çözülüyomuş hangi program kullanılıyor acaba bilgisi olan varsa seviniriim
jay jay justified 5.12.2009 06:07:31
Asus N10Jc'deki kablosuz ağ kartının gücünü bir adet Acer 6935G ile kıyasladım. Bende en yakın switch yarıya kadar çekerken, onda tama yakındı. Atheros marka kablosuz ağ kartının hem kalitesine hem de boyutuna bağlıyorum bunu şahsen. Notebooklarda çift antenli kartlar uzun süredir satışta. Bunun da bir artısı oluyor bariz biçimde. Benim kartım şimdilik bana yetiyor, orası ayrı.

Ayrıca kartta bulunan N Draft özelliği şimdilik yaygın değil. 300 Mbit'e kadar hız imkanı tanıyor. Ülkemizde internet hızları belli bir standartta süründüğü için şimdilik sadece kablosuz ağdan dosya transferinde bir faydası oluyor iki tarafta da mevcutsa. Japonya gibi 100 Mbit'in beğenilmediği yerlerde bu tür şeyler olmazsa olmazlar arasında.

Bluetooth ile pil ömrü dezavantajı var 1005HA'ya göre. 630 TL onun fiyatı. Değer mi değmez mi siz karar verin. Arada 500 TL'den satıldığı da oluyor 1005HA'nın. Takip etmek lazım.
utkuaydin 5.12.2009 04:36:44
Bugün aldim bende x130 u vatandan 500 liraya..fiyat uygun geldi tabi diğer netbooklara göre ama sizin paranız buna yettiği için size ne bluetooth ne 3g ne çanta ne arttırılabilir hafıza ne de baska bi extra bsi sunabiliyoruz diyolar sanki..Yada ben öyle hissettim bilmiyorum.

Pil süresi iyi diyosunuz işalah iyidir benimki sanki 3 saat kadar gidiyo gibi.ama daha ilk gün olduğu için zamanla acılır diye ümit ediyorum.Tasarım olarakta gayet şık.

Standart bir netbook işte.

Benim merak ettiğim şey, acaba wireless çekim gücü, normal bir notebooktan dahamı düşük ? İlk defa netbook kullanıyorum pek bilgim yok o konuda.önceden kullandığım centrino işlemcili notebookumla modeme aynı uzaklıkta kullanmama rağmen sanki bu netbookun çekim gücü daha az gibi geldi.bağlantıda kimi zaman sorunlar yaşadım.Genel bişimidir netbookların çekim gücünün azlığı ? bu wireless 802.11n si var b si var g si var bilmiyorum hangisinin ne anlama geldiğini, daha iyi olduğunu, bunun desteklediği düşük olan falanmı ondanmı kaynaklanıyo acaba ?

Mesela fiyat farkını verip asus 1000ha filan alsaydım daha mı mantıklydı ? onların çekim gücü filan dahamı iyidir :s çok önemli bi mevzu çünkü bu wireless kapsama alanı
bucoskun 1.12.2009 14:17:46
quote:

Orijinalden alıntı: bucoskun

Arkadaşlar bu gün akşam Electro World'den aldık LG X130 a7b6t modelini. Kampanya yapmışlar 480 TL World'e taksit filan.. Başka kartla 500 küsüre aldık. Satıcı arkadaşa ısrarla sordum dahili sim kart girişi olduğunu, daha önceki modellerde de var olduğunu ancak sadece göstermelik olduğunu söyledi. Bu modelin yeni geldiğini ve "gerçekten var" olduğunu bildirdi. Ödeme sırasında ben "bunu bir daha sorayım" dediysem de eşim "e az önce sorduk ve var dedi ya" diyerek sormamı engelledi! Neyse buna sonra geleceğim... :p

İlk açtığımda wireless için mac adres alırken çok şaşırdım çünkü wireless kartı "802.11a/b/g/n" olarak görüyordu :)
Bluetooth hayalkırıklığı oldu çünkü ikonu çıkmasına ve donanımda görünmesine rağmen aslında YOK! "Varım" taklidi yapıyor. Gerçi olmadığı kutusunda da yazıyormuş. Ama internet üzerinde satış yapan bir çok firma da aynı yanılgıdalar :p
Pil ömrü gayet iyi. 6 hücreli pil kullanıyor. Bir sürü güncelleme yaptım, program vs. kurdum. Bu kadar sıkı kullanmama rağmen 4 saat civarı bir zaman geçti. 1 saat civarı kaldı gösteriyor. Bazı yerlerde 9 hücreli olanının da olduğu ve bunun da 12 saat dayandığı söyleniyor. Bu bataryadan bulursam yedek olarak alabilirim...

Power değil de "S-ON" yani Smart On'a basarak açarsanız flash arabirimi ile işletim sisteminden bağımsız, çok basit işlemleri yapabileceğiniz bir mod geliyor karşınıza. Burada (kasasında da var yazmasına rağmen) video hariç ya da ben beceremedim?! müzik, foto, internet, skype ve chat yapabilyorsunuz. Video oynatmayı bulan beri gelsin ;)
Normal açılışta F11 tuşu ile devam ederseniz smart recovery ile 3-5 dk. içinde ilk günkü haline getirebiliyorsunuz.
İşlemcisi bildiğiniz üzre fena sayılmaz bir işlemci. 720p mkv iki dosya denedim. Birini sorunsuz diğerini takıla takıla oynattı. 1080p de de fena takılmalar oldu. VLC kullandım. Normal güncellemeleri dışında herhangi bir şeye müdehale etmeden... Belki codec yardımı ile düzeltilebilir. 720p .mov videosunu Quick Time ile sorunsuz oynatabildi. 1080p yi de tam akıcı olmasa da oynattı ama buna oynatma diyemem... ;) Aynı 1080p de VLC tam çuvalladı :o
LG Intelligent Update ile kendi donanımını tanıyıp gerekenleri zahmetsizce güncelleyebiliyorsunuz. İiyi ve kullanışlı bir özellik.
Üzerinde Open Office 3.1 kurulu geliyor.
Diğer standart özelliklere girmiyorum. Bunları her yerden bulabilirsiniz.
Gelelim 3G modem özelliğine, başta da belirttiğim gibi geri vermemi gerektirecek bir eksiklik! Çünkü "var" denmesine karşın YOK! :O
Umarım ben becerememişimdir. Bataryasının altında bir yuvası var. Sim kartı yerleştirdim fakat (tam da bilmediğimden) herhangi bir donanım bulmadı. Bunun üzerinden de internete filan haliyle çıkamadım. Yarın konuşup sorunun benden mi yoksa satıcıdan mı kaynaklı olduğunu öğreneceğim...

http://www.lge.com/products/model/detail/X130.jhtml
Communications: GSM/GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA Support (3G Embeded Optional) demişler burda :)

Sorusu olan varsa cevaplayabilirim ;)


Saygılar...


Bu gün LG TR den öğrendim "G ile başlayan modellerde" 3G desteği veriliyormuş. Bu da sanırım yakında Vodafone ile bir kampanya dahilinde olacakmış!!! :(
3G li diye satılan cihazlara amman dikkat!
İade işlemlerine başlıyorum :p

Saygılar..
bucoskun 1.12.2009 12:47:52
quote:

Orijinalden alıntı: brooklynn

slm arkadaslar
benım merak ettıgım malum ogrencıyız odevler basladımı ofıs kullanmaya baslayacagım
bunun ıcın gereklı word excel .... rahat kullanılıyor mu ?
bakarken gozlerınız yoruluyor mu ? goz bozan cınsten mı ?
ayrıca bılgısayar hakkında cok bılgım olmadıgı ıcın sunu da sorayım 700 mblık fılm ızlerken ( sıradan fılm ) ekrana sıgmama yada fılmde sorun cıkma gıbı bı durum var mı ? malum ogrencı sadece ders calısmaz :)
nete gırerken wirelessinin hic size az geldıgını gordunuz mu( cekmeme) ?
bu netbooku alırsam 2 yıl gıbı bı sure kullanırım en azından bu yuzden secımın ıyı olması ıcın cabalıyorum Ayrıca yarın obur gun sıstem vırus nedenı ıle goctu dıyelım gerekenlerı nasıl kurtaracagıız ?
bu netbook olmasa bıle bunun yerıne ekranı en az 11 ınc olmak uzere fıyat performans olarak ne onerırsınız ?
cevaplarsanız cok sevındırırsınız bu kardesınızı
tesekkurler


Üzerinde Open Office 3.1 geliyor ve gayet düzgün çalışıyor. Ayrıca office 2003 kurarsan (ki bence 2007 ye gerek bile yok) bunu da rahatlıkla çalıştıracağına eminim. Test etmedim ama tahmin edebiliyorum. Neticede MS office ne kadar CPU kullanabilir ki? ;)
Gözleri yorma kısmına girmiyorum henüz 3-5 saat kullandım fakat herhangi bir terslik görmedim.
640x336 lık bir avi filmi üstte ve allta çok az bir boşluk kalacak şekilde izleyebiliyorsun. İzleme açısı değerleri pek iyi sayılmaz. Tam karşıdan mecbur!
1280x720 ve 1920x1080 üst/alt boşluğu daha da azaldı.
Sistemin virüs ya da başka bir sebeple göçmesi durumunda (yazımda da balirtmiştim) smart recovery ile ilk güne dönebilirsin. Tabii ki belgelerini mutlaka yedeklemen gerekir.
Başka netbook önerme işini de başkalarına bırakayım ;)

Saygılar...
camokan 1.12.2009 12:39:35
dün bu modeli ankamall 5m migrosta gördüm ordan 3g paketlerden alınırsa 400 tl peşin (35*12 ay olarak ) fiyatı vardı yarın da son gün olabilir haber edeyim dedim
brooklynn 1.12.2009 06:38:18
slm arkadaslar
benım merak ettıgım malum ogrencıyız odevler basladımı ofıs kullanmaya baslayacagım
bunun ıcın gereklı word excel .... rahat kullanılıyor mu ?
bakarken gozlerınız yoruluyor mu ? goz bozan cınsten mı ?
ayrıca bılgısayar hakkında cok bılgım olmadıgı ıcın sunu da sorayım 700 mblık fılm ızlerken ( sıradan fılm ) ekrana sıgmama yada fılmde sorun cıkma gıbı bı durum var mı ? malum ogrencı sadece ders calısmaz :)
nete gırerken wirelessinin hic size az geldıgını gordunuz mu( cekmeme) ?
bu netbooku alırsam 2 yıl gıbı bı sure kullanırım en azından bu yuzden secımın ıyı olması ıcın cabalıyorum Ayrıca yarın obur gun sıstem vırus nedenı ıle goctu dıyelım gerekenlerı nasıl kurtaracagıız ?
bu netbook olmasa bıle bunun yerıne ekranı en az 11 ınc olmak uzere fıyat performans olarak ne onerırsınız ?
cevaplarsanız cok sevındırırsınız bu kardesınızı
tesekkurler
bucoskun 1.12.2009 04:03:41
quote:

Orijinalden alıntı: erk4n

birde netbook alırken 2 gb ram alıcaktım ama alacağım yer fazla bir fayda sağlamayacağını söyledi.
hatta ben olsam almam gerek yok falan dedi bende vazgeçtim.
2 gb takan varsa lütfen aradaki farkı ve memnun olup olmadığını belirtsin.



Bellek Hakkında
Bu sistem 200 pin, SO-DIMM (Small Outline Dual In-Line Memory Module)-tipi DDR2 SDRAM kullanır.
LG X130 Serisinde 1 bellek yuvası mevcuttur ve ana kartın maksimum kapasitesi 1GB'tır.


Demiş kullanım klavuzunda :(
bucoskun 1.12.2009 03:37:31
Arkadaşlar bu gün akşam Electro World'den aldık LG X130 a7b6t modelini. Kampanya yapmışlar 480 TL World'e taksit filan.. Başka kartla 500 küsüre aldık. Satıcı arkadaşa ısrarla sordum dahili sim kart girişi olduğunu, daha önceki modellerde de var olduğunu ancak sadece göstermelik olduğunu söyledi. Bu modelin yeni geldiğini ve "gerçekten var" olduğunu bildirdi. Ödeme sırasında ben "bunu bir daha sorayım" dediysem de eşim "e az önce sorduk ve var dedi ya" diyerek sormamı engelledi! Neyse buna sonra geleceğim... :p

İlk açtığımda wireless için mac adres alırken çok şaşırdım çünkü wireless kartı "802.11a/b/g/n" olarak görüyordu :)
Bluetooth hayalkırıklığı oldu çünkü ikonu çıkmasına ve donanımda görünmesine rağmen aslında YOK! "Varım" taklidi yapıyor. Gerçi olmadığı kutusunda da yazıyormuş. Ama internet üzerinde satış yapan bir çok firma da aynı yanılgıdalar :p
Pil ömrü gayet iyi. 6 hücreli pil kullanıyor. Bir sürü güncelleme yaptım, program vs. kurdum. Bu kadar sıkı kullanmama rağmen 4 saat civarı bir zaman geçti. 1 saat civarı kaldı gösteriyor. Bazı yerlerde 9 hücreli olanının da olduğu ve bunun da 12 saat dayandığı söyleniyor. Bu bataryadan bulursam yedek olarak alabilirim...

Power değil de "S-ON" yani Smart On'a basarak açarsanız flash arabirimi ile işletim sisteminden bağımsız, çok basit işlemleri yapabileceğiniz bir mod geliyor karşınıza. Burada (kasasında da var yazmasına rağmen) video hariç ya da ben beceremedim?! müzik, foto, internet, skype ve chat yapabilyorsunuz. Video oynatmayı bulan beri gelsin ;)
Normal açılışta F11 tuşu ile devam ederseniz smart recovery ile 3-5 dk. içinde ilk günkü haline getirebiliyorsunuz.
İşlemcisi bildiğiniz üzre fena sayılmaz bir işlemci. 720p mkv iki dosya denedim. Birini sorunsuz diğerini takıla takıla oynattı. 1080p de de fena takılmalar oldu. VLC kullandım. Normal güncellemeleri dışında herhangi bir şeye müdehale etmeden... Belki codec yardımı ile düzeltilebilir. 720p .mov videosunu Quick Time ile sorunsuz oynatabildi. 1080p yi de tam akıcı olmasa da oynattı ama buna oynatma diyemem... ;) Aynı 1080p de VLC tam çuvalladı :o
LG Intelligent Update ile kendi donanımını tanıyıp gerekenleri zahmetsizce güncelleyebiliyorsunuz. İiyi ve kullanışlı bir özellik.
Üzerinde Open Office 3.1 kurulu geliyor.
Diğer standart özelliklere girmiyorum. Bunları her yerden bulabilirsiniz.
Gelelim 3G modem özelliğine, başta da belirttiğim gibi geri vermemi gerektirecek bir eksiklik! Çünkü "var" denmesine karşın YOK! :O
Umarım ben becerememişimdir. Bataryasının altında bir yuvası var. Sim kartı yerleştirdim fakat (tam da bilmediğimden) herhangi bir donanım bulmadı. Bunun üzerinden de internete filan haliyle çıkamadım. Yarın konuşup sorunun benden mi yoksa satıcıdan mı kaynaklı olduğunu öğreneceğim...

http://www.lge.com/products/model/detail/X130.jhtml
Communications: GSM/GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA Support (3G Embeded Optional) demişler burda :)

Sorusu olan varsa cevaplayabilirim ;)


Saygılar...
erkan dh 30.11.2009 11:24:35
bende vatanbilgisayarın bayram kampanyasından yaralandım ve x130 aldım.
birde yanında addison çanta aldım.
bataryası 5-6 saat gidiyor.
fiyatına göre güzel bir netbook.

hangi oyunları oynatır denemek lazım.
eski ve basit oyunlar olacağı kesin.
deneyenler burada paylaşırsa güzel olur.

birde netbook alırken 2 gb ram alıcaktım ama alacağım yer fazla bir fayda sağlamayacağını söyledi.
hatta ben olsam almam gerek yok falan dedi bende vazgeçtim.
2 gb takan varsa lütfen aradaki farkı ve memnun olup olmadığını belirtsin.
MarquisDeSade 29.11.2009 23:49:22
x110 var. divxler problemsiz oynatiyor. 720p.mkv lerin bazilari takilmadan oynatti, bazilari takildi.
hoparlorden cikan ses cok dandik.
pili tam doluda 90 dakika goturuyor.
sekobaba 29.11.2009 22:25:10
görüşlerını beklıyoruz
dorukocuk 28.11.2009 15:39:25
bilgi icin tesekkurler. elime gecince izlenimlerimi paylasacagim.
nightsoldier 28.11.2009 09:11:32
quote:

Orijinalden alıntı: tam35

hd filmlleri izleyebilirmiyiz takılmadan...

720p ler belki izlenebilir ama 1080 seyredilemez.K lite programıyla 720lerin takılmadan izlenebildiğini biliyorum.
tam35 27.11.2009 23:19:52
hd filmlleri izleyebilirmiyiz takılmadan...
fusem 27.11.2009 23:11:16
quote:

Orijinalden alıntı: jankeskin

arkadaşlar x130 vatan bilgisayarda kampanyalı şu anda. Öneriyor musunuz bana arada sırada oyun da oynamak istiyorum da. PSP almak yerine aynı fiyata bunu düşünüyorum nedersiniz? yardım ederseniz sevinirim.


oyun oynamak istiyorsan PSP al.

notebookta netbookta oyun tat vermez...
fusem 27.11.2009 23:09:05
quote:

Orijinalden alıntı: dorukocuk

Arkadaslar merhaba;

Ben de bu urunden almayi dusunuyorum. Merak ettigim nokta su... Bu netbook'tan film izlenebilir mi? Artik bu yastan sonra oyunla filan isim kalmadi.. tek derdim internet bir de film... ekran kucuk eyvallah idare edecegiz artik ama makina normal bir divx filmi kaldirir mi? Kullanan arkadaslar bilgi verirse sevinirim.



Tesekkurler.


cd rom yok. zaten harici hard disk ler çıkınca CD nin modası geçti...

harici harddiskten divx film izlersin, wireless internete bağlanırsın. küçük, hafif, fiyat / performans çok iyi ürün..
fusem 27.11.2009 23:07:05
quote:

Orijinalden alıntı: emre d.

kimse güvenip alamıyor ki. vatandaki lg netbookları gördüm arkadaş klavyesi cayır cayır yanıyor. üzerinde yemek pişirirsin utanmasan.


teşhir ürünleri günboyu kapanmıyor , bunu da gözönüne alın tabii

ben x110 kullanıyorum, ısınma çok az..
dorukocuk 27.11.2009 20:06:32
Arkadaslar merhaba;

Ben de bu urunden almayi dusunuyorum. Merak ettigim nokta su... Bu netbook'tan film izlenebilir mi? Artik bu yastan sonra oyunla filan isim kalmadi.. tek derdim internet bir de film... ekran kucuk eyvallah idare edecegiz artik ama makina normal bir divx filmi kaldirir mi? Kullanan arkadaslar bilgi verirse sevinirim.



Tesekkurler.
samilto 26.11.2009 09:42:39
Bende bu modelle asussun 1001 arasında kaldım oda 600 tl.ama vatanda 517 X130 fazla beklentim yok gangisini almalıyım.bildiğim kadarıyla asus markasaı netbookta daha iyi ama.Fazla ara vermek istwemiyorum.2 sene kullanim yeter bana.Hangisini önerirsiniz.Yada asusun 1008 modeli var oda vatanda 720.tabii dışarıda 820 .fazla para vermek istemiyorum ama tinede .Çok dandik bir şey olmasın.Önerilerinizi bekliyorum.Bu üçünü kıyaslayabilecek bir baabyiğit aranıyor.Fiyat performans açısından...
astrak 25.11.2009 23:40:17
quote:

Orijinalden alıntı: AYYUZLUM


quote:

Orijinalden alıntı: astrak

ben bu cihazı aldım kullanıyorum 5-6 saat arası sarzı gidiyo gayet memnunum ama tek sorunun bluetooth bi turlu calıstıramadım bunu basarabilen varmı

bluetooth yok zaten sadece programı yuklu ama ıcınde bluetooth yok kendın ufak bı usb aparatı alırsan hemen tek calıstır yapmak ıcın...


programını gorunce heralde var diye sevinmistim olsaydı daha iyi olacaktı artık bi bluetooth alıp takacagız baska caresi yok
jankeskin 25.11.2009 16:37:13
arkadaşlar x130 vatan bilgisayarda kampanyalı şu anda. Öneriyor musunuz bana arada sırada oyun da oynamak istiyorum da. PSP almak yerine aynı fiyata bunu düşünüyorum nedersiniz? yardım ederseniz sevinirim.
AYYUZLUM 25.11.2009 12:21:59
quote:

Orijinalden alıntı: astrak

ben bu cihazı aldım kullanıyorum 5-6 saat arası sarzı gidiyo gayet memnunum ama tek sorunun bluetooth bi turlu calıstıramadım bunu basarabilen varmı

bluetooth yok zaten sadece programı yuklu ama ıcınde bluetooth yok kendın ufak bı usb aparatı alırsan hemen tek calıstır yapmak ıcın...
PATEVRA 25.11.2009 01:23:41
Siparişim kargoya 10 dakika önce verildi yarın elimde olucak
astrak 25.11.2009 00:31:35
ben bu cihazı aldım kullanıyorum 5-6 saat arası sarzı gidiyo gayet memnunum ama tek sorunun bluetooth bi turlu calıstıramadım bunu basarabilen varmı
nightsoldier 24.11.2009 12:54:56
merkla bekliyorum görüşlerinizi.
fiyatı uygun olmasına rağmen içerik olarak standart özellikler.(160gb. harddisk n270 işlemci vs.)bu nedenle aynı özelliklere para vermek gereksiz olarak düşündüm ve bu modeli incellemeye karar verdim.
Ancak ısınma sorunu ve çabuk arızalanma sorunu gibi sorunları varmış.
son kullanıcı olarak sizlerden bu konuda tavsiye almak istiyorum.
BAna bu modeli tavsiye eder misiniz yoksa asus eee pcye mi,lenovoya mı veya acera mı bakayım?
PATEVRA 23.11.2009 23:36:10
siparişimi verdim hepsiburada.com dan elime geçince incelemelerle aranızdayım
sekobaba 21.11.2009 23:46:58
bnde almayı düşünuyorum eğer 3g olanı bulabılırsem
Canlı Uzman 18.11.2009 16:05:43
ayrıca ısınma problemiyle alakalı şunu söyliyim. x110 da klavyeniz buz gibi herzaman. aktif şekilde 2 hafta boyunca kullandım. klavyede en ufak bir ısıma görmedim. x130 u 5 saattir batarya ile kullanıyorum klavyede ufak bir ısınma var ama cayır cayır yanma şeklinde değil ufak bir ısınma şeklinde.

ayrıca elimde 2 adet el değmemiş sıfır kutusu dahi açılmamış 2 yıl garantili x110 bulunmakta. ikinci el bölümüne konu açıyorum birazdan satılıktır bilginize...
halloven 18.11.2009 16:05:39
firmalar genelde pil süresi yazarken hiçbir program açık deilken bluetooth ve wirelles kapalı iken en düşük modda olan süreyi yazarlar alıcının gözüne çok görünsün diye ... satış politikası heryerde aynıdır bu ... yazanın genelde %40 düşüğünü hesaplayın siz alırken yinede.
Canlı Uzman 18.11.2009 16:00:44
x130 kullanıyorum. batarya süresi söyledikleri gibi 9 yada 12 saat değil 5-6 saat arası gidiyor. bir netbook için bence çok çok uygun bir süre.yaklaşık 5 saattir internette geziniyorum en ufak bi problem yok bitime yarım saat kaldı :) konulardan birinde ip operator sıkıntı çıkarıyor demiş bi arkadaş internete baglanırken kopuyo falan demiş. ip operatoru kaldırıyosun normal wireless bağlantısı ile baglanıyosun herhangi bir sorun çıkmıyor ki bende ip operator ilede bi problem çıkmadı.

x110 da mevcut elimde 2.5 saat batarya süresi var onunda. oyun konusunda ne kaldırır ne kaldırmaz bilemiyorum henüz oyun kurmadım. ama aldıgım duyumlara göre underground 2 yi kaldırıyormuş takılmadan. muhtemelen düşük grafik ayarlarındadır ama mesele kaldırabiliyo olması bence.
Majorümsü Minör 16.11.2009 13:26:54
quote:

Orijinalden alıntı: Falco.N

X130 alıp kullanan varmı ?

+1
emre d. 15.11.2009 22:16:09
kimse güvenip alamıyor ki. vatandaki lg netbookları gördüm arkadaş klavyesi cayır cayır yanıyor. üzerinde yemek pişirirsin utanmasan.
Falco.N 12.11.2009 11:31:45
X130 alıp kullanan varmı ?
hakanemre34 10.11.2009 17:11:36
Bu ürünü önerirmisiniz..Hepsiburadaya sipariş edeceğimde..Yoksa x120 mi alsam..Sizin önerileriniz ne olur acaba..
boylum 7.11.2009 14:56:32
bu saatten sonra 11" almak lazım. 1300 lü çözünürlük olduğu için herşey ekrana tam olarak oturuyor. 10" lerde sıkıntı oluyor.
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla