TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 26115 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
18-34 yaş arasındaki kullanıcıların %51'i iPad yerine netbook diyor Samsung 32GB kapasiteli DDR3 bellek modülünü örneklendirmeye başladı HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (42) YORUM YAZ

tarafından 29 Mart 2010, Pazartesi 09:21 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Palit'in özel tasarımlı GeForce GTX 470 ve GeForce GTX 480 modelleri göründü
Ekspres Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
42

Elimize ulaşan yeni bilgilere göre Palit, referans tasarımlı Fermi modellerine ek olarak özel tasarımlı GeForce GTX 470 ve GeForce GTX 480 çözümlerini de kullanıma sunmaya hazırlanıyor. Haberimizde yer verdiğimiz görsellerden de anlaşılabileceği üzere DirectX 11 destekli yeni ekran kartlarında, standart soğutuculardan farklı olarak çift fanlı gelişmiş çözümlere yer verildiğini görüyoruz.

Referans tasarımlı modellere kıyasla daha serin çalışmaları beklenen yeni modellerin, özel soğutucu donanımlarına rağmen aynı saat hızlarıyla gelecekleri bildiriliyor. 1536MB GDDR5 bellek kapasitesine, 384-bit bellek veri yolu desteğine ve 480x paralel işlem birimine sahip olan özel soğutucu GeForce GTX 480, 700MHz GPU, 1401MHz paralel işlemci ve 3696MHz bellek hızlarıyla geliyor.

320-bit bellek veri yolu desteğine, 1280MB GDDR5 bellek kapasitesine ve 448x paralel işlem birimine sahip olan GeForce GTX 470 ise 607MHz GPU, 1215MHz paralel işlemci ve 3348MHz bellek saat hızlarıyla geliyor. SLI, 3DVision Surround, CUDA, PhysX ve PureVideo HD gibi teknolojilere destek veren özel tasarımlı yeni Fermi modellerinin kullanıma sunulacağı tarih ise henüz bilinmiyor.

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
UzmaN345 30.03.2010 08:07:14
iyi olur bunu beklemek lazım bence 15 c kadar extira sogutma saglar tahminim 75 c kurtarır
kartı 4 sene kullanmak isteyenler bu urunu beklesınler ve SLI daha sonra yaparı diyenler bu kartı almasınlar bana göre 1 sene sonra kart yeni versiyonları cıkacak
Man From Atlantis 29.03.2010 22:16:28
9.5dan 9

asus 4890 ile aynı soputmaymış gibi görünüyor üşenmedim baktım incelemelerine 4890u stok soğutucuya göre 5 derece daha serin tutmuş.. benzer performansı 470 için de bekleyebiliriz..
Cose Turche 29.03.2010 22:11:54
En az 20 derece daha soğuk olur stok modelinden,470 alınabilir diyorum çıktıgından beri 1-2 ay sonra fiyatlar oturur gibime geliyor sanırım bu kartı kullanan çok olacak..Ayrıca Gtx 460 fiyat olarak iyi konumlandırılırsa, 5830 un dolduramadıgı boşlukta Nvidia iş yapabilir..
Pinkie Pie 29.03.2010 21:51:50
evet 10.5" den 9" 'e düşürmeleri kıyak olmuş baya
Man From Atlantis 29.03.2010 21:39:39
470 in referansı 9.5 inç ama yine de iyi iş yapmışlar 9inçe düşürmekle.. bunu aslında evga, bfg, xfx gibi markalardan beklerken palitten gelmesi sürpriz olmuş.. incelemesini bekliyoruz..
Pinkie Pie 29.03.2010 20:01:41
http://www.computerbase.de/news/hardware/grafikkarten/nvidia/2010/maerz/palit_gtx_470_480_kuehler_displayport/






DH Misafiri 29.03.2010 19:34:09
Türkiyede kac lira dan piyasaya giriyor ?



470 gtx /480 gtx
CremeFraiche 29.03.2010 18:41:30
cooler master'a gün doğdu GTX480 içinde bi v10 yapsın artık :D
ser_ka_n 29.03.2010 17:54:42
PALIT GTX 480......................NVIDIA GTX 480
Dual DVI........................................Dual DVI
HDMI..............................................MINI HDMI
DISPLAYPORT var......................YOK
B001 ( DVI-CRT adp.).................B001 ( DVI-CRT adp.) + A042 (mini hdmi kablosu )

PALIT GTX 470.........................NVIDIA GTX 470
pcb uzunluğu 9 inç.....................10.5 inç
Dual DVI.........................................Dual DVI
HDMI................................................MINI HDMI
DISPLAYPORT var......................YOK
B001 ( DVI-CRT adp.)..................B001 ( DVI-CRT adp.) + B001 ( DVI-hdmi adp.)
A012 power kablosu....................A012 power kablosu

kaynak:
http://www.computerbase.de/news/hardware/grafikkarten/nvidia/2010/maerz/palit_gtx_470_480_kuehler_displayport/
fukarakoala 29.03.2010 17:03:29
quote:

Orijinalden alıntı: cihandark


quote:

Orijinalden alıntı: fukarakoala


quote:

Orijinalden alıntı: cihandark

yanlışınız var arkadaşlar kurbağa yine var kartın üzerinde olmasada (zaten üzerinde yer kalmamış fanlardan ) kartın kutusunun yanında yine kurbağa var palit vazgeçemiyo bu kurbağadan bence acayip dandik duruyo imajını zedeliyo palitin o kurbağayı koymasa satışlarını ikiye katlar palit
Kutudakini gördüm zaten asus kart aldım hep 6600 de japon bi erkek vardı 275 de orc dk vari bişi var kart tasarımları bi garip
Atideki ablalar daha iyi (asusun kutusundaki içeriğin bölümlerin siyah olması çok klas )


bende msi 8800gt oc almıştım metroda öğrenci tipli bir elemana tecavüz girişiminde bulunan orclar vardı nasıl bir kutu tasarımıysa :)

kutusunu bunun aynısıydı

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın

Kutu tasarımı 6600 lerde büyücüler vardı bazılarındada ufo gören masum insanlar
İlk cıkıcak seri sınırlı sayıda olup kart çıkardık modunda olacak halen verimlilik dertleri mevcut.28nm revizyonları yapmaya çalışıyorlarsa çok karlı çıkarlar.
Uzaktan Kumandan 29.03.2010 16:58:09
ilk kez bu kadar çabuk çıktıklarını görüyorum referanstan...

yanlız şunu da eklemeden geçemiyorum;

bu kartlardan ilk partide sınırlı adet üretileceği yazıyordu...

şimdi bu kadar modelden 1-2 tane üretilse sınır dolar zati, kaldı ki bir çok kart da test sitelerine yollandı...

normal kullanıcıya hemen sahip olamayacak sanırım bunlara...
cihandark 29.03.2010 16:56:50
quote:

Orijinalden alıntı: fukarakoala


quote:

Orijinalden alıntı: cihandark

yanlışınız var arkadaşlar kurbağa yine var kartın üzerinde olmasada (zaten üzerinde yer kalmamış fanlardan ) kartın kutusunun yanında yine kurbağa var palit vazgeçemiyo bu kurbağadan bence acayip dandik duruyo imajını zedeliyo palitin o kurbağayı koymasa satışlarını ikiye katlar palit
Kutudakini gördüm zaten asus kart aldım hep 6600 de japon bi erkek vardı 275 de orc dk vari bişi var kart tasarımları bi garip
Atideki ablalar daha iyi (asusun kutusundaki içeriğin bölümlerin siyah olması çok klas )


bende msi 8800gt oc almıştım metroda öğrenci tipli bir elemana tecavüz girişiminde bulunan orclar vardı nasıl bir kutu tasarımıysa :)

kutusunu bunun aynısıydı

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın
fukarakoala 29.03.2010 16:52:41
quote:

Orijinalden alıntı: cihandark

yanlışınız var arkadaşlar kurbağa yine var kartın üzerinde olmasada (zaten üzerinde yer kalmamış fanlardan ) kartın kutusunun yanında yine kurbağa var palit vazgeçemiyo bu kurbağadan bence acayip dandik duruyo imajını zedeliyo palitin o kurbağayı koymasa satışlarını ikiye katlar palit
Kutudakini gördüm zaten asus kart aldım hep 6600 de japon bi erkek vardı 275 de orc dk vari bişi var kart tasarımları bi garip
Atideki ablalar daha iyi (asusun kutusundaki içeriğin bölümlerin siyah olması çok klas )
cihandark 29.03.2010 16:50:38
yanlışınız var arkadaşlar kurbağa yine var kartın üzerinde olmasada (zaten üzerinde yer kalmamış fanlardan ) kartın kutusunun yanında yine kurbağa var palit vazgeçemiyo bu kurbağadan bence acayip dandik duruyo imajını zedeliyo palitin o kurbağayı koymasa satışlarını ikiye katlar palit palit kurbağa prens versiyonu kartı öpünce asus'a dönüşüyo kart
fukarakoala 29.03.2010 16:40:37
quote:

Orijinalden alıntı: F.@.T.İ.H


quote:

Orijinalden alıntı: Sarfhan

çok fazla olmasa da asus 4890 modeline benziyor renkleri falan...



palit bir de kurtulabilse şu kurbağadan tam olacak.


kurbağasız palit palit degildir..


Pcb nin arka tarafı görülmüyor belki orada kurbağa vardır
F.@.T.İ.H 29.03.2010 16:25:27
quote:

Orijinalden alıntı: Sarfhan

çok fazla olmasa da asus 4890 modeline benziyor renkleri falan...



palit bir de kurtulabilse şu kurbağadan tam olacak.


kurbağasız palit palit degildir..
fukarakoala 29.03.2010 16:22:44
quote:

Orijinalden alıntı: Agent_777

Black_Mamba24 yardimin icin tesekkur ederim..

Nvidia GPU-larindan bazilari 120C-ye kadar isi altinda calisa biliyo.. yani buun sirket iddia ediyo..

Peki 95C-de calaisan bu kart neden bu kadar elestiri aliyo. onu anlamadim.. yani ta olaraq ekran kartinda isinin yaratdigi sorunlarla ilgili kapsamli bilgiyi nerden alabilirim? ozellikle de firma bunun normal sicaklik oldugunu iddia ediyorken.. bu olagandisi bi sicalikmi?

Firma tabiki olağan dışı demicek 120 derece fan altında iken yüksek bir değer ,Bu fan sistemi eğerki o kadar sıcak havayı kasa dışına tam olarak üflemezse direk kasa içine dağılır.Fazladan kasa içi ısınma elde ederiz.Fermi şayet bu şekilde olursa kasa içi hava kanallarını düzgün olarak düzenlemek gerekicek.Ayreten bir aletin yüksek ısılarda .alışması onun ömrünü kısaltabilir.
Ayreten ati 4870x2 çok ısınmasından ben vazgeçmiştim.Sorunlu deniyordu ancak nvidia daha kaslı bir sogutucu ve daha düşük nm ile eşdeğer sıcaklığa çıkınca normalmi oluyor.
Bu sıcaklık değerleri özel tasarımla aşağı çekilicek ama fiyat ne kadar artıcak önemli bir nokta
Gtx275 imle 42 derece boşta çalışması(68derece max yükde) ile memnunum %40 fan hızı sessiz kasa maksimum oyun zevki
akakivanc 29.03.2010 15:34:38
ilk özel tasarım hiç beklenmeyen birinden geldi.bir palit kullanıcısı olarak cok takdir ediyorum ama hazır ilk olma fırsatı eline geçmişken daha güzel bir tasarım yapabilirdi.birde nvidia en iyi iş ortagımız zotac diyordu referans tasarımı bile en son çıktı zotac da.ilginç akıl sır ermiyor...
Agent_777 29.03.2010 15:30:18
Black_Mamba24 yardimin icin tesekkur ederim..

Nvidia GPU-larindan bazilari 120C-ye kadar isi altinda calisa biliyo.. yani buun sirket iddia ediyo..

Peki 95C-de calaisan bu kart neden bu kadar elestiri aliyo. onu anlamadim.. yani ta olaraq ekran kartinda isinin yaratdigi sorunlarla ilgili kapsamli bilgiyi nerden alabilirim? ozellikle de firma bunun normal sicaklik oldugunu iddia ediyorken.. bu olagandisi bi sicalikmi?
Black_Mamba24 29.03.2010 15:08:25
quote:

Orijinalden alıntı: Agent_777

bu kartla ilgili cok yorumlar okudum.. ama benim anlamadigim bi sey var.. lutfen anlatirsaniz sevinirim.. kart 97 C-ye kadar cikiyo ama calisiyo.. yani bu kadar sicakligin dezavantaji ne onu ogrenmek istiyorum..

bununla ilgili bilgi verecek olan arkadashlarar shimdiden tesekkurler


nvida 105 e kadar yolu war diyo...asırı sıcak gpu pc de kilitlenme vb. soular yaratabilir...
Agent_777 29.03.2010 14:29:55
bu kartla ilgili cok yorumlar okudum.. ama benim anlamadigim bi sey var.. lutfen anlatirsaniz sevinirim.. kart 97 C-ye kadar cikiyo ama calisiyo.. yani bu kadar sicakligin dezavantaji ne onu ogrenmek istiyorum..

bununla ilgili bilgi verecek olan arkadashlarar shimdiden tesekkurler
Alaska Yolcusu 29.03.2010 14:00:34
Bu fanların bile fermileri soğutacağını düşünmüyorum. En iyisi kartı alanın kasanın yan kapaklarını açıp klimanın karşısına yerleştirmesi olur. Hele yazın nasıl olur bu kart düşünemiyorum. Kasaların plastiklerinin can güvenliği tehlikede..
showstopper41 29.03.2010 13:19:35
Aylardır beklediğim haber buydu. Fehmi Dayının hararetini ancak 2 fanlı tasarımlar keser.
Sarfhan 29.03.2010 13:16:38
çok fazla olmasa da asus 4890 modeline benziyor renkleri falan...



palit bir de kurtulabilse şu kurbağadan tam olacak.
865pe 29.03.2010 13:05:50
böyle tasarım soğutucu daha önce kullandım ve soğutmanın etkili olacağı kanısında değilim.

Fermi gpu su çok yüksek derecelerde çalışıyor buda kasa için olumsuz bir sıcaklık yaymasına neden olacak bu sıcaklığı alıp kartın üstüne üflemenin getirisi olmayacaktır. kaldıki fanlar bakıldığında çok kolay anlaşılacağı gibi yüksek rpm de çalışlan db si oldukça yüksek model. fanın soğutmada küçük olması herzaman dez avantajdır. fanlar boyut olarak küçüldükçe rpm si arttığından db side o ölçüde yükselir. soğutma performansının etkiside düşer. ayrıca bu fan uçak gibi ses yapar. tecrübe ile sabittir.



Thermalright gibi firmaların özel tasarımlı soğutucuları çok daha etkili olacaktır. Fermi gpu su çok yüksek ısı değerlerinde çalıştığından kartın gpu su ayrı, mofset ve bellekleri birbirinden bağımsız soğutacaç şekilde özel tasarlanmış soğutucu olmadan Fermi yi serinletmek oldukça zor olacaktır. firmalar mutlaka ayriyeten satılan etkili soğutucular çıkaracak, fakat buda maaliyete + olarak yansiyacaktır. min 50$ gibi.
THE SUBTİTLE 29.03.2010 12:59:57
soğutsun bakalım, farkını fark ettirsin
CeFurkan 29.03.2010 12:57:13
fanlarin boyutu buyuk ve 2 adet oldugu icin daha serin ve sessiz calisacaklari kesin gibi bisi
(((TeAcHeR))) 29.03.2010 12:52:15
illaki 480 serisi alınacaksa işte böyle özel soğutmalı modeller seçilmeli
Miasmus 29.03.2010 12:47:55
ilk güzel çalışma palit'ten geliyor ısı sorunu çözülebilir ama ses ve güç tüketimi nasıl olcak tabi ki bide fiyat.
ahmetkep 29.03.2010 12:41:58
quote:

Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR


quote:

Orijinalden alıntı: ahmetkep


quote:

Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR


quote:

Orijinalden alıntı: fx57
<p>Referans tasarımlı modellere kıyasla daha sessiz çalışmaları beklenen yeni modellerin, özel soğutucu donanımlarına rağmen aynı saat hızlarıyla gelecekleri bildiriliyor. 1536MB GDDR5 bellek kapasitesine, 384-bit bellek veri yolu desteğine ve 480x paralel işlem birimine sahip olan özel soğutucu GeForce GTX 480, 700MHz GPU, 1401MHz paralel işlemci ve 3696MHz bellek hızlarıyla geliyor.</p>


Genelde daha sessiz ve daha serin denilirdi ama daha serin yazmamış. Neden acaba?

yoo serin yazmış.düzeltme falanda yok serin yazıyo müşavir

soğutucular güzel görünüyo.çift fan isabet olmuş.bu kartları soğutmak için çift fan daha mantıklı.470 ve 480 lerin saat hızları hızaşırtılmış modellerine acaba nasıl bir soğutucu takacaklar bilemiyorum.3 fanlı falan olur herhalde.yada sıvı soğutma pompa modelleri çıkar.


Düzeltilmiş dostum. fx57 isterse böyle çaktırmadan düzeltebiliyor. Alıntı yaptığım yere hiç dokunmadım ne yazıyorsaydı aynısını alıntı yaptım.

doğrudur hocam . bak sen fx e çaktırmadan he
ibonline 29.03.2010 12:38:52
palit kurbağadan vazgeçmiş yada bizim pov ekran kartına yapmış olduğumuz eleştirileri okumuş olsa gerek böyle bir ekran kartı modeline gitmiş.
cihandark 29.03.2010 11:57:06
soğutucu güzel bence ama palitten böyle bir kart beklemezdim gayet güzel olmuş bu arada kurbağada geri dönmüş fakat bu soğutucu ile ne kadar soğur 95 derecelik kart orası bilinmez
Drs06 29.03.2010 11:40:57
fanların rengi güzelmiş
MÜŞAVİR 29.03.2010 11:39:56
quote:

Orijinalden alıntı: ahmetkep


quote:

Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR


quote:

Orijinalden alıntı: fx57
<p>Referans tasarımlı modellere kıyasla daha sessiz çalışmaları beklenen yeni modellerin, özel soğutucu donanımlarına rağmen aynı saat hızlarıyla gelecekleri bildiriliyor. 1536MB GDDR5 bellek kapasitesine, 384-bit bellek veri yolu desteğine ve 480x paralel işlem birimine sahip olan özel soğutucu GeForce GTX 480, 700MHz GPU, 1401MHz paralel işlemci ve 3696MHz bellek hızlarıyla geliyor.</p>


Genelde daha sessiz ve daha serin denilirdi ama daha serin yazmamış. Neden acaba?

yoo serin yazmış.düzeltme falanda yok serin yazıyo müşavir

soğutucular güzel görünüyo.çift fan isabet olmuş.bu kartları soğutmak için çift fan daha mantıklı.470 ve 480 lerin saat hızları hızaşırtılmış modellerine acaba nasıl bir soğutucu takacaklar bilemiyorum.3 fanlı falan olur herhalde.yada sıvı soğutma pompa modelleri çıkar.


Düzeltilmiş dostum. fx57 isterse böyle çaktırmadan düzeltebiliyor. Alıntı yaptığım yere hiç dokunmadım ne yazıyorsaydı aynısını alıntı yaptım.
HiqhWoltage 29.03.2010 11:37:45
Nvidianın yeni kartlarının özel soğutmalı modelleri ATI nin HD5800 ve hd5700 serisine nazaran cok daha hızlı görünmeye başladı. Hemde gtx480'nin özellikle okadar güzel soğutucusu varken Bayağıda övüldü soğutucu ama dimi... Kart gercekten cok ısınıyor cok güc tüketmesinden dolayı.Palit'in cıkardığı böyle özel soğutmalı cözümlerle daha serin calisan karttan daha iyi oc performansı alınır muhtemelen.
fukarakoala 29.03.2010 11:34:12
Tek fan ses yapıyorsa yüksek ihtimal 2 fan toplamda daha yüksek sese ulaşıcaktır.Soğutma olarak kesinlikle daha düşük değerlerde tutacak bu açıkça görülüyor.Ancak daha düşük sıcaklık için kafa ütülenmesine değecekmi bende gtx275 var gpu ısındıgında fan hızını %60 a çekince dahi ses miktarı artıyor.(standart %40dadır hep) Kasam aşırı sessiz olunca o ses bile rahatsız ediyor.
ahmetkep 29.03.2010 11:33:46
quote:

Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR


quote:

Orijinalden alıntı: fx57
<p>Referans tasarımlı modellere kıyasla daha sessiz çalışmaları beklenen yeni modellerin, özel soğutucu donanımlarına rağmen aynı saat hızlarıyla gelecekleri bildiriliyor. 1536MB GDDR5 bellek kapasitesine, 384-bit bellek veri yolu desteğine ve 480x paralel işlem birimine sahip olan özel soğutucu GeForce GTX 480, 700MHz GPU, 1401MHz paralel işlemci ve 3696MHz bellek hızlarıyla geliyor.</p>


Genelde daha sessiz ve daha serin denilirdi ama daha serin yazmamış. Neden acaba?

yoo serin yazmış.düzeltme falanda yok serin yazıyo müşavir

soğutucular güzel görünüyo.çift fan isabet olmuş.bu kartları soğutmak için çift fan daha mantıklı.470 ve 480 lerin saat hızları hızaşırtılmış modellerine acaba nasıl bir soğutucu takacaklar bilemiyorum.3 fanlı falan olur herhalde.yada sıvı soğutma pompa modelleri çıkar.
Erikakerstedt 29.03.2010 11:12:24
quote:

Orijinalden alıntı: hak_an

bir belgeselde izlemiştim deniz altıların sesizlik ve hızlarındaki en önemli etki
fanlarının tasarımları ( yaprak sayısı yaprakların açısı vs) imiş ve çok büyük bir sır olarak saklanmakta imiş
ruslar ve amerikalılar tarafından artık fermiden sonra firmalar tarafından gelistirilen vga soğutucularda sırları çalınmasın diye
mühürlü falan gelecek gibi


Evet fan acilari sayilari dizayni cok onemli. Avrupa senelerdi ruzgar jeneratorlerini daha verimli yapacagini idda eden projelere milyarlarca dolar verdi. Konu uzerinde ise evet lutfen sogutsunlar su karti. Daha kullanici dostu sicakliklarda ve sessiz calistiginda cok daha cekici bir kart olacak.
DavutGENC 29.03.2010 11:02:18
ilk etkili ürün palit den geldi ilginc

zotac den nasıl bir tasarım gelicek bakalım
hak_an 29.03.2010 11:00:19
bir belgeselde izlemiştim deniz altıların sesizlik ve hızlarındaki en önemli etki
fanlarının tasarımları ( yaprak sayısı yaprakların açısı vs) imiş ve çok büyük bir sır olarak saklanmakta imiş
ruslar ve amerikalılar tarafından artık fermiden sonra firmalar tarafından gelistirilen vga soğutucularda sırları çalınmasın diye
mühürlü falan gelecek gibi
F.@.T.İ.H 29.03.2010 10:39:05
guzel bir sogutucu bence ısı problemini cozebilir..
MÜŞAVİR 29.03.2010 09:39:23
quote:

Orijinalden alıntı: fx57
<p>Referans tasarımlı modellere kıyasla daha sessiz çalışmaları beklenen yeni modellerin, özel soğutucu donanımlarına rağmen aynı saat hızlarıyla gelecekleri bildiriliyor. 1536MB GDDR5 bellek kapasitesine, 384-bit bellek veri yolu desteğine ve 480x paralel işlem birimine sahip olan özel soğutucu GeForce GTX 480, 700MHz GPU, 1401MHz paralel işlemci ve 3696MHz bellek hızlarıyla geliyor.</p>


Genelde daha sessiz ve daha serin denilirdi ama daha serin yazmamış. Neden acaba?
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla