TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 25113 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Sony 13.3-inç ultrabook modeli Vaio T13'ü satışa sunuyor Bordo renk seçeneğine sahip Sony Xperia Ion ufukta göründü HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (29) YORUM YAZ

tarafından 4 Haziran 2012, Pazartesi 16:05 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

GeForce GT 640'nın teknik özellikleri resmiyet kazandı
Ekspres Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
29
 
Nvidia'nın kısa süre içerisinde duyurmaya hazırlandığı GeForce GT  640 modeline ilişkin detaylar, ortaya çıkan ekran kartlarıyla birlikte şekillenmeye başladı. Nvidia'nın Kepler mimarisini kullanan 28nm GK107 grafik yongasından güç alan yeni ekran kartı, üreticilerin model stratejisine göre hem GDDR3 hem de GDDR5 seçenekleriyle sunulacak. 
 
384 adet paralel işlem birimiyle gelen ve 128-bit bellek veri yolu desteğine sahip olan GeForce GT 640'nın ısıl tasarım gücü yani TDP değeri ise 75 Watt. GPU hızı 900MHz olan ekran kartının bellek frekansı ise kart üzerinde kullanılacak GDDR3 ya da GDDR5 yongalarına göre değişiklik gösterecek ancak GDDR3 için ilgili bellek hızının 1800MHz civarında seyredecek.
 
Kepler mimarisinin karakteristik özelliği olarak SMX tasarımını temel alan ve  Adaptive Vertical Sync özelliğini destekleyen ekran kartı Blu-ray 3D ve yüksek tanımlı diğer formatlar için donanımsal hızlandırma yeteneği ve OpenGL 4.2 uyumluluğu da getiriyor. 100$ civarında fiyatlandırmaya sahip olan GT 640'nın hızlı bir şekilde raflardaki yerini alması bekleniyor. 
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
MuratDym 22.6.2013 15:29:09
Arkadaşlar ben bugün ddr 3 zotac gt640 2 gb ekran kartı aldım ancak bilgisayarı açamadım psu yetersiz kalıyor olabilir mi 300 WATT psu ??
DH Misafiri 15.6.2012 01:17:35
quote:

Orijinalden alıntı: Rocky Balboa®

quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri nvidia düşük tdp değerli modelleriyle amd yi geçti amd nin tek kozu fiyat.enson fx5200 den sonra hiç nvidia kart kullanmamıştım ama psu değiştirmeden alabileceğim bir kart olabilir, merakla bekliyorum.
HD 7770 70w güç çekiyor performansıda hemen hemen 6850 ile aynı.


500 watt psu istiyor ve 6 pin 75 watt öneriliyor ve pahallı en ucuzu 400 tl 6850 ise 280 tl' na bulunuyor istediği önerilen sistem yine aynı ne anlamı var demek istediğim gt 640 ın son yapılan smx tasarımı eskiye oranla 3 katı cuda çekirdeği ile aynı tdp değeri vermesi
DH Misafiri 15.6.2012 01:17:35
4 yıldır Palit 9600 GT Sonic kullanıyorum hala bana mısın demiyor. Full HD olmasa da 1280*1024 çözünürlükte bütün oyunları ultra-high karışımı oynuyorum. Yeni Pc toplamayı düşünüyorum bu yaza. Herhalde kart olarak GTX 650 alacağım. Benden size tavsiye teknolojiyi kullanabildiğiniz kadar kullanın. Müsrifliğe gerek yok. Tüketiciler bilinçli olmazsa adamlar iyicene soyuyor. DX10 DX11 hepsi hikaye. Hep para tuzağı. Hiç karşı çıkanlar olmasın çünkü aynen öyle. Hatırlayın bi isterseniz. YIL 2008 Crysis çıktı. Herkezin ağzı açık grafiklere bakıyor. Artık herkes bundan sonraki yıllarda Allah bilir grafikler nolacak diye seviniyor. Assassin Creed falan... Bir ton ekran kartı satıldı o dönem. Crysisi 40 fps oynayacağım diye millet 9800 GT leri SLI yapıyordu vs vs. YIL 2012 ne değişti?
Hem oyunlar basitleşiyor hem grafikte ilerleme yok. Ekran kartı güç tüketimleride artıyor. Hele 1300 W psu olması rezilliktir. Bu şekilde zor gidilir çip bilgisayar teknolojisine. Ekran kartları sığmıyo kasalara. Şuan bir GTX550 ti ı kasacak oyun yok. Ama zorla kastırtıyolar. Yeni moda. Grafik yok ama kasıyo. Konsola çıkarırlarken mükemmel ötesi optimizasyon (eniyileme) yapıyorlar. Nasıl olsa orijinal satılıyor ya. PC de fırlatıp atıyorlar. En iyi örneği GTA IV tür. Önceden en iyi ekran kartı 450 liraydı. Şimdi 2000 liraya ekran kartı. 2500 liraya işlemci. Çok anormal derecede uçuk işlerle yazılımla grafikle uğraşmayacak bir insan ne yapsın i7 3960x le gtx590 ı. gidip adam bf3 ü 200fps oynayacağım diye gtx590 ı slı yapıyor. Böyle adamlar oldukça tabi adamlar her gün ekran kartı çıkarır satarlar 2000 tl ye.
ttom2886 5.6.2012 21:43:44
gt640 ddr3 olmasına rağmen 6670 ddr5 le aynı gibi eğer ddr5 olursa çok daha iyi olabilir ama fiyatı yüksek olur 100$ dan düşük olmalı ki alına bilsin yoksa gereksiz okadar cuda çekirdeği vs koymuşlar ama pek parlak geleceği yok. ddr5 li versiyonların testlerini görmek lazım.
ensatech 5.6.2012 12:01:34
Güç/Performans açısından iyi görünüyor http://media.bestofmicro.com/6/E/339782/original/Afox%20GT%20640%20GPUZ.jpg bellek bandı 256bit olursa 80gb/s de bu haliyle bir 4870 yapıyor anca.

Haliyle gtx550 yi geçemiyor ve yine haliyle gtx460 tan vasat.

Özel versiyonları anca tatmin edeblir zaten entry level için fena kart sayılmaz.

128 testleri için http://www.tomshardware.co.uk/geforce-gt-640-review,review-32457-3.html
DH Misafiri 5.6.2012 11:15:33
quote:

Orijinalden alıntı: Rainbow6

Bu kart 110- 130 dolar civari olacaksa yurt disi icin kafadan eliyebilirsiniz mail-in ile 7750, 6850 zaten bu fiyattan gidiyo 6870 de bi 10 dolar falan daha pahali bulunursa gtx460 768mb bile bu karttan daha iyi olacaktir , 560se de bu fiyat civarlarinda bildigim kadariyla yine bu karttan daha iyi olur performans olarak Bu fiyat seviyelerine inmis olan (ben 145 dolara gordum) piyasada hala bulunan 6870 varken bosu bosuna uretim yapmasinlar bu kart bi cok testte yukardaki kartlari ayni cozunurlukte gecer, gecmese de ayni sevide kalir ayni seviyede kalsada bi ust cozunurlukte yada aa acikken 256 bitlik veri yoluyla yukardaki kartlar kadar tikanmaz max fps kadar min fps de onemlidir bu kartin min fps degerleride yukardaki kartlardan daha iyidir oyunun ortasinda biyerde tikanip kalmanizi engeller


Hep bu kart demişsin de bu kart o kart mı yoksa bu kart şu kart mı belirtmemişsin. Bu kart hangi kart arada bir kod nosunu bari yazsaydın ne kadar tembesin yahu..
.rkan 5.6.2012 10:31:21
internette incelemelerini bulabilirsiniz mobil 640 ile aynı performansta amd tarafında 5670'i dahi geçemiyor. Güç tüketim ve ısı değerleri ise gayet iyi durumda, HTPC'ler için ideal ama oyun için pekte iyi bir seçim değil.
Zeytinbey 5.6.2012 09:10:38
Oyun için tercih edilebilecek bir kart değil, o fiyat aralığında çok daha iyi kartlar mevcut... hd film izlemek için piyada zaten APU (GPU+CPU entegre) cpu dolu... HTPC sistem için ekran kartı almak gereksiz hale geldi, APU cpular o işi gayet rahat kıvırıyorlar... Yeni sistem toplayacak aklı başında kimse bu karta para vermez, nVidia kime satacak bu kartı bakalım...
dreamblue35 5.6.2012 07:43:28
satışı başlansın teste koyarlar merak etmeyin o zaman ak koyun kara koyun belli olur
Rainbow6 5.6.2012 05:16:01
Bu kart 110- 130 dolar civari olacaksa yurt disi icin kafadan eliyebilirsiniz mail-in ile 7750, 6850 zaten bu fiyattan gidiyo 6870 de bi 10 dolar falan daha pahali bulunursa gtx460 768mb bile bu karttan daha iyi olacaktir , 560se de bu fiyat civarlarinda bildigim kadariyla yine bu karttan daha iyi olur performans olarak

Bu fiyat seviyelerine inmis olan (ben 145 dolara gordum) piyasada hala bulunan 6870 varken bosu bosuna uretim yapmasinlar bu kart bi cok testte yukardaki kartlari ayni cozunurlukte gecer, gecmese de ayni sevide kalir ayni seviyede kalsada bi ust cozunurlukte yada aa acikken 256 bitlik veri yoluyla yukardaki kartlar kadar tikanmaz max fps kadar min fps de onemlidir bu kartin min fps degerleride yukardaki kartlardan daha iyidir oyunun ortasinda biyerde tikanip kalmanizi engeller
adject0604 5.6.2012 04:03:28
tek fark gpu da oda fazla etki edermi bilmiyorum tabi başka farklarda var en önemlileri bunlar
.45 ACP 4.6.2012 23:53:41
millet 660 650 beklerken 7800 serisini rakipsiz birakip 6850'ye mi rakip cikariyorlar 300 lira olacaksa?para yuksek segmentte degil esas orta alt segmentte diye bir soz varsa su yaptiklari bunu dogruluyor.
CoreXXX 4.6.2012 22:54:21
üst seviye 6xx serisi güzel ama orta seviye fp oranını verebilirmi acaba. 6670 tip kartlar hala fiyatına göre iyi işi çıkaran kartlar atinin 7600 serisi nasıl olur onuda çok merak ediyorum
DemirAtlı 4.6.2012 21:55:21
PNY nin GDDR3 modeli çıkmış bile 109$

GDDR5 modelleri 120-130$ falan olur Tr de 150$ olur 300TL ye gelir.

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


BUS Technology: PCI Express 3.0
CUDA Cores: 384
Core Clock (MHz): 900 MHz
Memory Amount: 1024MB DDR3
Memory Interface: 128-bit
Memory Frequency (effective): 1782 MHz
Power and Thermal: 65W-Active
Outputs: DVI-D + VGA + HDMI
MSRP: $109.99
OZKNaln 4.6.2012 21:48:17
alinir assinda
Yossi Kohen 4.6.2012 20:54:46
o değilde bu ekran kartının i,şlemci gtx 460 dan daha iyi :S
demo11 4.6.2012 20:53:13
quote:

Orijinalden alıntı: dreamblue35



2 tane alıp sli olarak kullansak gtx670 den daha iyi bir performans alnabilir mi bana bunun cevabını verin başka bir şey istemem




Nayır Nöyle Bir Şey Nolamazzz!
dreamblue35 4.6.2012 20:50:46
2 tane alıp sli olarak kullansak gtx670' den daha iyi bir performans alnabilir mi bana bunun cevabını verin başka bir şey istemem
demo11 4.6.2012 19:52:22
arkadaş kartın ram i 10 gb yapsalarmış biraz teklonojiye ayak uydursun XD
iOC 4.6.2012 19:05:59
quote:

Orijinalden alıntı: nazmi123

quote:

Orijinalden alıntı: Ermeydan



Sizce bu kart 8800 GT den hızlı olur mu?




bence 8800 gt kadar iyi bişey bekleme sonuçta 8800 gt 256 bir drr3 ...tek fark gpu da oda fazla etki edermi bilmiyorum tabi başka farklarda var en önemlileri bunlar

En önemli bileşen GPU... Ram bant genişliğini zaten dolduramıyor GPUlar genelde, ancak ram kapasiteleri doluyor... 128bit DDR3 yaparlarsa fazlasıyla yeterli olur.
nazmi123 4.6.2012 18:35:00
quote:

Orijinalden alıntı: Ermeydan



Sizce bu kart 8800 GT den hızlı olur mu?




bence 8800 gt kadar iyi bişey bekleme sonuçta 8800 gt 256 bir drr3 ...tek fark gpu da oda fazla etki edermi bilmiyorum tabi başka farklarda var en önemlileri bunlar
Rocky Balboa® 4.6.2012 18:31:55
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

nvidia düşük tdp değerli modelleriyle amd yi geçti amd nin tek kozu fiyat.enson fx5200 den sonra hiç nvidia kart kullanmamıştım ama psu değiştirmeden alabileceğim bir kart olabilir, merakla bekliyorum.

HD 7770 70w güç çekiyor performansıda hemen hemen 6850 ile aynı.
Ermeydan 4.6.2012 18:17:49
Sizce bu kart 8800 GT den hızlı olur mu?
lapry 4.6.2012 17:19:26
o fiyata anca o kadar bence gddr3 gelirse şaşırmayın
DemirAtlı 4.6.2012 16:50:20
o fiyata gtx550ti dan hızlı olsun güzel olur yoksa cacık.
napolyon94 4.6.2012 16:41:55
yusek seviyedeki performans artisi her ne hikmetse bu seviyede payini alamiyorum,4670-gt240-5670-6670-440- vs ,hala 9800 gt seviyesinde degil,bunlar hala mw3 gibi oyunlari bile fullde oynatamiyorlar
DH Misafiri 4.6.2012 16:34:55
nvidia düşük tdp değerli modelleriyle amd yi geçti amd nin tek kozu fiyat.enson fx5200 den sonra hiç nvidia kart kullanmamıştım ama psu değiştirmeden alabileceğim bir kart olabilir, merakla bekliyorum.
MustafaNr 4.6.2012 16:25:08
Pasif Sogutuculu Modeli Gelirse Biraz Büyük Olan HTPC Sistemlerde Kullanmak İçin En İdeal Çözüm Olabilir