TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 22987 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Turkcell Superonline Nokia Lumia 1520
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Sony Vaio Duo 11 "İkisi bir arada melez ultrabook" video inceleme Açı sorununu ortadan kaldıran aparat,"The VuPackPole" HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (147) YORUM YAZ

tarafından 12 Şubat 2013, Salı 11:24 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Özel Haber: Nvidia GeForce GTX Titan'ın resmiyet kazanan özellikleri
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
147
 
 
Nvidia tarafından dünyanın en hızlı tek GPU'lu ekran kartı olarak lanse edilecek GeForce GTX Titan'a ait bazı özellikler şirkete yakın kaynaklar tarafından nihayet doğrulandı. Öncelikle şunu söyleyelim, son birkaç gündür çıkan haberlerin aksine GeForce GTX Titan 512-bit değil 384-bit bellek veri yolu desteğine sahip olacak. Kepler mimarisini kullanan 28nm GK110 grafik yongasının 2688 adet paralel işlem birimine sahip olduğu ekran kartı, Nvidia'nın resmi dökümanlarında da dünyanın en hızlı tek GPU'lu ekran kartı olarak geçiyor. Yani bazı iddiaların aksine GeForce GTX Titan, çift grafik işlemcili GeForce GTX 690'dan daha hızlı değil ancak performans değerlerinin oldukça yakın olduğu da gelen bilgiler arasında.
 
Aynı GeForce GTX 690'da da olduğu gibi yüksek teknoloji arenasında kullanılan mukavemeti ve ısı iletkenliği yüksek metal kullanılan, vapor chamber tabanlı soğutucu ile donatılan ekran kartına 6GB GDDR5 bellek eşlik ediyor. Doku doldurma performansının 288 milyar/saniye (GeForce GTX 690'da 234) olduğunu öğrendiğimiz ekran kartı aynı zamanda 4.5 TeraFLOP işlem gücü sunacak. Daha önce Tesla K20 serisi yüksek başarımlı işlem kartlarında kullanılan GK110 grafik yongasının son kullanıcı yansıması olacak GeForce GTX Titan, GPU Boost, TXAA ve SXAA gibi teknolojileri de destekliyor. PCIe 3.0 uyumlu olan ekran kartı için Nvidia'nın tavsiye ettiği minimum güç kaynağı ise 600 Watt. SLI ile birden fazla kartın birlikte çalıştırılmasına olanak tanıyan GeForce GTX Titan ile Nvidia özellikle süperbilgisayar vurgusu yapmayı planladığını da not düşelim. Astronomik bir satış fiyatı ile lanse edilmesi beklenen ekran kartının, GK110 grafik yongasının performans/watt başarımını çekeceği çıta itibariyle çok uzun bir süre boyunca tek GPU'lu ekran kartı olarak kalması bekleniyor. 
 
En Çok Beğenilen Yorumlar Yorum Yaz ▼
MyCoDeR 12.02.2013 22:42:51
Tebrikler ülkemize yeni bir yazı türü kazandırdınız
...
Yorumun devamı ▼
+16
quzman 12.02.2013 11:41:09
Her şey zincirleme .Kart güçlü .Bunu besleyecek güç kaynağı ekstra para .Darboğaz yapmaması için işlemci ekstra para .Kasası, fanı vs. vs.Bir parça alıyorsun her sektörün yüzü gülüyor ...
...
Yorumun devamı ▼
+11
HiqhWoltage 12.02.2013 11:58:51
Şu bilgiler ışığında bu kart bir oyuncu kartı -her ne kadar oyun performansı iyi olacak olsa da- olmaktan çıkmıştır benim gözümde. Haberde de değinildiği gibi kart Tesla gibi yüksek işlem gücüne iht
...
Yorumun devamı ▼
+10
Fenomenus 12.02.2013 13:24:15
Makul ayarlarda güncel oyunları oynayabilen arkadaşlar, yüzünüzü ters yöne çeviriniz ve GTX 780Ti yi görmezden geliniz.. Yoksa ocağımıza incir ağacı dikmiş olacak Nvidia.. +9
UnInvited_Guest 12.02.2013 11:44:11
quote:

Orijinalden alıntı: cagataykoroglu

Hem fiyat hem performans olarak bir efsane geliyor.


Nvidia dan bahsediyoruz değil mi.
+7
alikiziltoprak 12.02.2013 13:14:34
Her tanıttığı ürününde olduğu gibi bunda da "en hızlı" "en.." gibi ünvanları korumaya özen göstermiş nVidia yine. +4
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
iARDAs 12.02.2013 11:27:19
Burada en onemli unsur fiyat olacak.

Amerikada GTX 690 halen daha $1000 civari.

BU kartin makulu bence $800 dolar civari olacaktir ama tabi gorucez.

Vram in fazla olmasi ve tek cekirdek olmasi gerci buyuk avantaj.

Birde sinirli uretim olacak deniyordu bu kart. Bakalim kac adet yapicaklar bu karttan.
+1
DH Misafiri 12.02.2013 11:29:39
Erdi ÖZÜAĞ "Fx57" imzalı özel haberleri özlemiştik, bu iyi geldi. +3
Sajuuk 12.02.2013 11:34:05
690 almayı düşünenlere iyidir, bunu alıp kurtulurlar. 0
cagataykoroglu 12.02.2013 11:38:16
Hem fiyat hem performans olarak bir efsane geliyor. -10
MaDMaxiBo 12.02.2013 11:40:57
yapmışken piyasaki bütün kartlardan iyi yapsalardı 0
quzman 12.02.2013 11:41:09
Her şey zincirleme .



Kart güçlü .

Bunu besleyecek güç kaynağı ekstra para .

Darboğaz yapmaması için işlemci ekstra para .

Kasası, fanı vs. vs.



Bir parça alıyorsun her sektörün yüzü gülüyor ...
+11
UnInvited_Guest 12.02.2013 11:44:11
quote:

Orijinalden alıntı: cagataykoroglu

Hem fiyat hem performans olarak bir efsane geliyor.


Nvidia dan bahsediyoruz değil mi.
+7
HiqhWoltage 12.02.2013 11:58:51
Şu bilgiler ışığında bu kart bir oyuncu kartı -her ne kadar oyun performansı iyi olacak olsa da- olmaktan çıkmıştır benim gözümde. Haberde de değinildiği gibi kart Tesla gibi yüksek işlem gücüne ihtiyaç duyacak olan çalışmalarda ya da yerlerde kullanılacakmış gibi gösteriliyor. Performans/watt oranı epey iddialı olan bu kartın asıl hedefinin neresi olduğunu iyi göstermek için Nvidia da "Süperbilgisayar" vurgusu yapmış ki bu da bizim fazla ağız sulandırmamamız gerektiğine en iyi işaret. Üretimi zor ve bunun sonucu olarak pahalı olacak bu kartın türevlerini kullanmak ümidiyle.. +10
omercicek43 12.02.2013 12:02:07
600watt'da iyiymis -4
EnesCimen 12.02.2013 12:12:08
amd de HD8 serisini artık çıkarmalı. -1
cagataykoroglu 12.02.2013 12:15:48
quote:

Orijinalden alıntı: UnInvited_Guest

quote:

Orijinalden alıntı: cagataykoroglu

Hem fiyat hem performans olarak bir efsane geliyor.


Nvidia dan bahsediyoruz değil mi.

Ne demek bu? Sen hala eski serilerde kalmışssın. Ben öyle anlıyorum:
-9
turbo-powwer 12.02.2013 12:21:59
Saat hizlari ne durum da GTX 690 ile ayni mi yoksa biraz daha mi artirilacak yada OC icin yuksek oranda potansiyel mi birakilacak , merakla bekliyoruz 0
mumak 12.02.2013 12:22:06
bende 8800 gtx muhabbeti gibi olacak. döneminin en iyi performansını sunacak ama uçuk fiyattan gelecek. azsatılacak. sonra biraz kırpılmış modeli performans olarak ona yakın fiyat olarak epey avantajlı modelleri görülecek +2
ahmetcanack 12.02.2013 12:27:02
Burda bahsedılen Astronomık fıyat demek 680 den pahalı olacak demek oluyor son hazıran ayı yalınlarında extreem bır sıstem toplayacagımı dusunursek 680 den en fazla 100 dolar pahalı olursa alınacak bır kart fakat o zamana baska ne kartlar cıkar ne olur bılınmez ? Acaba nvıdıa 7 serısınde cıft gpu lu bır ekran kartına yer verıcekmı ? -2
iARDAs 12.02.2013 12:33:36
quote:

Orijinalden alıntı: ahmetcanack

Burda bahsedılen Astronomık fıyat demek 680 den pahalı olacak demek oluyor son hazıran ayı yalınlarında extreem bır sıstem toplayacagımı dusunursek 680 den en fazla 100 dolar pahalı olursa alınacak bır kart fakat o zamana baska ne kartlar cıkar ne olur bılınmez ? Acaba nvıdıa 7 serısınde cıft gpu lu bır ekran kartına yer verıcekmı ?

Hocam 690a yakin olacak fiyat.

Pahali olacak.

Gidisat bunu gosteriyor ama kesin bisey soylenemez tabi.
-1
UnInvited_Guest 12.02.2013 12:56:25
quote:

Orijinalden alıntı: cagataykoroglu

quote:

Orijinalden alıntı: UnInvited_Guest
quote:

Orijinalden alıntı: cagataykoroglu Hem fiyat hem performans olarak bir efsane geliyor.
Nvidia dan bahsediyoruz değil mi.
Ne demek bu? Sen hala eski serilerde kalmışssın. Ben öyle anlıyorum:


Nvidia hala aynı Nvidia ama bakalım nasıl bir şey çıkacak.
0
alikiziltoprak 12.02.2013 13:14:34
Her tanıttığı ürününde olduğu gibi bunda da "en hızlı" "en.." gibi ünvanları korumaya özen göstermiş nVidia yine. +4
iARDAs 12.02.2013 13:15:36
quote:

Orijinalden alıntı: alikiziltoprak

Her tanıttığı ürününde olduğu gibi bunda da "en hızlı" "en.." gibi ünvanları korumaya özen göstermiş nVidia yine.

Yanliz bu sefer ciddi ciddi en hizli tek cekirdekli kart geliyor.

Apayri bir kart.

Ileride cikacam GTX 780den bile hizli olucak cok buyuk ihtimalle.
0
alikiziltoprak 12.02.2013 13:21:21
quote:

Orijinalden alıntı: A35A

quote:

Orijinalden alıntı: alikiziltoprak

Her tanıttığı ürününde olduğu gibi bunda da "en hızlı" "en.." gibi ünvanları korumaya özen göstermiş nVidia yine.

Yanliz bu sefer ciddi ciddi en hizli tek cekirdekli kart geliyor.

Apayri bir kart.

Ileride cikacam GTX 780den bile hizli olucak cok buyuk ihtimalle.



Evet, özellikleri inceledim, gerçekten sağlam kart. Tek GPU için yüksek hız ifade eden değerler.. 7xx serisi ile nVidia rakiplerinden geri kalmayacağını peşinen belirtiyor sanki!
-1
Fenomenus 12.02.2013 13:24:15
Makul ayarlarda güncel oyunları oynayabilen arkadaşlar, yüzünüzü ters yöne çeviriniz ve GTX 780Ti yi görmezden geliniz.. Yoksa ocağımıza incir ağacı dikmiş olacak Nvidia.. +9
scutaro 12.02.2013 13:28:56
quote:

Orijinalden alıntı: alikiziltoprak

Her tanıttığı ürününde olduğu gibi bunda da "en hızlı" "en.." gibi ünvanları korumaya özen göstermiş nVidia yine.

Yalan değil en güçlü gpu gerçekten ve 2014'e kadar da öyle kalacak gibi görünüyor.
0
alikiziltoprak 12.02.2013 13:32:33
quote:

Orijinalden alıntı: scutaro

quote:

Orijinalden alıntı: alikiziltoprak

Her tanıttığı ürününde olduğu gibi bunda da "en hızlı" "en.." gibi ünvanları korumaya özen göstermiş nVidia yine.

Yalan değil en güçlü gpu gerçekten ve 2014'e kadar da öyle kalacak gibi görünüyor.


Yermek için söylemedim yahu :) Bu konuya dikkat çekmek için söyledim. nVidia'yi ve teknolojilerini severim. Prestije önem veriyor bu firma
0
itachi237 12.02.2013 13:39:14
bir an 600w tüketiyor sandım kart . nvidia bu mimarinin üstüne çok yatar. +2
Kafa Hunter 12.02.2013 13:44:38
sonynin tanıtımından önce çıkaracak.bu nvidia çok kurnaz 0
theyapici 12.02.2013 13:53:33
vay uzak durmak lazım kart işinmden 2 sene felan devamlı al ver yolunmaya gerek yok +3
M@U 12.02.2013 13:55:32
quote:

Orijinalden alıntı: fx57

Doku doldurma performansının 288 milyar/saniye (GeForce GTX 690'da 234) olduğunu öğrendiğimiz ekran kartı...

SMX yapısında da değişiklik var galiba. Yahut yanlış bir bilgi. Kepler mimarisinde her SMX, 16 adet doku kaplama birimine sahiptir. GTX690'ın doku kaplama gücü 16*16*2*915 = 234 milyar/sn. Yeni kartta 14 SMX birimi bulunacak. Çok uçuk bir gpu hızına da sahip olmayacağına göre ya doku birimi sayısı artırıldı ya birimlerde güncellemeye gidildi (adresleme/kaplama oranı değişti yine) ya da yanlış bilgi.

Böyle bir şey olursa, bazı oyunlarda doğrudan GTX690'ı geçmesi söz konusu olabilir. Tabi çok kısıtlı ve 1-2 oyunda.
+1
virtiöz 12.02.2013 14:47:24
bence bu kart gtx660ti sli kadar performans verecek 384bit çünkü -8
Knisath 12.02.2013 14:54:32
Benim merak ettiğim durum şu Titan isminde tek bir kart çıkarılacak ama bununla yetinecek mi ? Örneğin Titan II diye isimlendirme ile bu seri şekline getirelecek mi ,gtx 6** serisi ve öncesi gibi.Böyle bir serilendirme işlemi olurda denk olan gtx 6** serisinden kartlar piyasadan kalkar kısa sürede.Fiyatlar çok çabuk düşer.Aynı fiyata çok daha performanslı bir seriyi kim neden almasın. -1
Firaristt 12.02.2013 15:23:38
Bu tür Haberleri özlemişim. Pc tarafı donanım olarak uçtu ama Nerede nasıl kullanılacak bilmiyorum. Bilimsel araştırmalar haricinde o güç Nerede kullanılacak merak ediyorum. -1
Godolphin 12.02.2013 15:24:45
Fiyatı ne olacak 3.500 TL mi ? -1
ahmetcanack 12.02.2013 15:33:52
quote:

Orijinalden alıntı: A35A

quote:

Orijinalden alıntı: ahmetcanack Burda bahsedılen Astronomık fıyat demek 680 den pahalı olacak demek oluyor son hazıran ayı yalınlarında extreem bır sıstem toplayacagımı dusunursek 680 den en fazla 100 dolar pahalı olursa alınacak bır kart fakat o zamana baska ne kartlar cıkar ne olur bılınmez ? Acaba nvıdıa 7 serısınde cıft gpu lu bır ekran kartına yer verıcekmı ?
Hocam 690a yakin olacak fiyat. Pahali olacak. Gidisat bunu gosteriyor ama kesin bisey soylenemez tabi.


hocam o zaman 690 alırım daha ıyı haklı degılmıyım ustelık hala cıft gpu lu bır ekran kartı haberı 790 gıbı bır sey varmı yokmu bılınmıyor olursa allınır çunku gk 110 kulanır buyuk ıhtımalle ama o da 4 bın tl yı bulur ? ayrıca ekran kartının bu kadar pahalı olmasıu çok sacma sankı tıtan gıbı bır super bılgısayar toplayıp evde battlefıeld onaycagız nvıdıa nın bu vurgusu sankı herkeezını evınde super bılısayaar olması sartmıs gıbı geldı bana !
-1
dodomoco 12.02.2013 15:54:42
quote:

Orijinalden alıntı: M@U

quote:

Orijinalden alıntı: fx57

Doku doldurma performansının 288 milyar/saniye (GeForce GTX 690'da 234) olduğunu öğrendiğimiz ekran kartı...

SMX yapısında da değişiklik var galiba. Yahut yanlış bir bilgi. Kepler mimarisinde her SMX, 16 adet doku kaplama birimine sahiptir. GTX690'ın doku kaplama gücü 16*16*2*915 = 234 milyar/sn. Yeni kartta 14 SMX birimi bulunacak. Çok uçuk bir gpu hızına da sahip olmayacağına göre ya doku birimi sayısı artırıldı ya birimlerde güncellemeye gidildi (adresleme/kaplama oranı değişti yine) ya da yanlış bilgi.

Böyle bir şey olursa, bazı oyunlarda doğrudan GTX690'ı geçmesi söz konusu olabilir. Tabi çok kısıtlı ve 1-2 oyunda.

16 smx kullanılacak
0
false shepherd 12.02.2013 15:54:59
@ahmetcanack

690 2 GB ve SLI'ın getireceği dezavantajlara da sahip. Titan varken lafı olmaz.
0
turbo-powwer 12.02.2013 16:00:45
quote:

Orijinalden alıntı: dodomoco


quote:

Orijinalden alıntı: M@U

quote:

Orijinalden alıntı: fx57

Doku doldurma performansının 288 milyar/saniye (GeForce GTX 690'da 234) olduğunu öğrendiğimiz ekran kartı...

SMX yapısında da değişiklik var galiba. Yahut yanlış bir bilgi. Kepler mimarisinde her SMX, 16 adet doku kaplama birimine sahiptir. GTX690'ın doku kaplama gücü 16*16*2*915 = 234 milyar/sn. Yeni kartta 14 SMX birimi bulunacak. Çok uçuk bir gpu hızına da sahip olmayacağına göre ya doku birimi sayısı artırıldı ya birimlerde güncellemeye gidildi (adresleme/kaplama oranı değişti yine) ya da yanlış bilgi.

Böyle bir şey olursa, bazı oyunlarda doğrudan GTX690'ı geçmesi söz konusu olabilir. Tabi çok kısıtlı ve 1-2 oyunda.

16 smx kullanılacak

2688/192= 14 [:'(] TITAN'ın sonradan gelebileceği söylenen versiyonu ise orijinal TITAN'da 2880 core lu 15 smx li yapıya sahip , hiçbir şekilde 16 smx li yapı bulunmayacak [:'(]
0
turbo-powwer 12.02.2013 16:07:11
quote:

Orijinalden alıntı: ahmetcanack

quote:

Orijinalden alıntı: A35A

quote:

Orijinalden alıntı: ahmetcanack Burda bahsedılen Astronomık fıyat demek 680 den pahalı olacak demek oluyor son hazıran ayı yalınlarında extreem bır sıstem toplayacagımı dusunursek 680 den en fazla 100 dolar pahalı olursa alınacak bır kart fakat o zamana baska ne kartlar cıkar ne olur bılınmez ? Acaba nvıdıa 7 serısınde cıft gpu lu bır ekran kartına yer verıcekmı ?
Hocam 690a yakin olacak fiyat. Pahali olacak. Gidisat bunu gosteriyor ama kesin bisey soylenemez tabi.


hocam o zaman 690 alırım daha ıyı haklı degılmıyım ustelık hala cıft gpu lu bır ekran kartı haberı 790 gıbı bır sey varmı yokmu bılınmıyor olursa allınır çunku gk 110 kulanır buyuk ıhtımalle ama o da 4 bın tl yı bulur ? ayrıca ekran kartının bu kadar pahalı olmasıu çok sacma sankı tıtan gıbı bır super bılgısayar toplayıp evde battlefıeld onaycagız nvıdıa nın bu vurgusu sankı herkeezını evınde super bılısayaar olması sartmıs gıbı geldı bana !

GTX 690 SLI formunda olduğu için bazı durumlarda dezavantajlı yapıya sahip. Ayrıca Ultra çözünürlüklerde 2 GB Vram darboğaza sebep olur. TITAN bu konuda çok avantajlı hele ki birde OC potansiyeli yüksek olursa Ultra çözünürlüklerde TITAN rakipsiz olacaktır.
-1
M@U 12.02.2013 16:08:45
quote:

Orijinalden alıntı: dodomoco

16 smx kullanılacak

Hangi gpu o?

Bilmediğimiz bir gpu daha mı geliştirmiş Nvidia?
0
bonser24 12.02.2013 16:14:45
gozunu kapayıp bundan slı yapacaksın..abanacaksın yapay testlere forumda havandan gecılmeyecek..aradan gececek 2-3 gun..bı bakmıssın sadece kasanın ıcınde duruyor oylece..cunku bu canavardan bıraktım 2 tanesını daha 1 tanesını hakedecek oyun yok..buna yakın zamanda cıkacak oyunlar dahıl..optımıze ozurlu oyun koltugunu devralan crysıs 3 de dahıl buna..yenı 3dmark dakı fırestorm gıbı grafıklere sahıp ve tabıkı oynanıs dahıl her yonden ustun 2-3 oyun gelsın 2 dk dusunmem bu kartlardan 2 tane alıp komple sıstemı yenılerım.. -1
scutaro 12.02.2013 16:23:50
quote:

Orijinalden alıntı: turbo-powwer

quote:

Orijinalden alıntı: ahmetcanack

quote:

Orijinalden alıntı: A35A

quote:

Orijinalden alıntı: ahmetcanack Burda bahsedılen Astronomık fıyat demek 680 den pahalı olacak demek oluyor son hazıran ayı yalınlarında extreem bır sıstem toplayacagımı dusunursek 680 den en fazla 100 dolar pahalı olursa alınacak bır kart fakat o zamana baska ne kartlar cıkar ne olur bılınmez ? Acaba nvıdıa 7 serısınde cıft gpu lu bır ekran kartına yer verıcekmı ?
Hocam 690a yakin olacak fiyat. Pahali olacak. Gidisat bunu gosteriyor ama kesin bisey soylenemez tabi.


hocam o zaman 690 alırım daha ıyı haklı degılmıyım ustelık hala cıft gpu lu bır ekran kartı haberı 790 gıbı bır sey varmı yokmu bılınmıyor olursa allınır çunku gk 110 kulanır buyuk ıhtımalle ama o da 4 bın tl yı bulur ? ayrıca ekran kartının bu kadar pahalı olmasıu çok sacma sankı tıtan gıbı bır super bılgısayar toplayıp evde battlefıeld onaycagız nvıdıa nın bu vurgusu sankı herkeezını evınde super bılısayaar olması sartmıs gıbı geldı bana !

GTX 690 SLI formunda olduğu için bazı durumlarda dezavantajlı yapıya sahip. Ayrıca Ultra çözünürlüklerde 2 GB Vram darboğaza sebep olur. TITAN bu konuda çok avantajlı hele ki birde OC potansiyeli yüksek olursa Ultra çözünürlüklerde TITAN rakipsiz olacaktır.

Avantajı sadece vram miktarı değil aslında 3 gb da yeterdi. Çift gpu'lu kartlarda yanlış bilinen iki şeyden biri, gpu başı birimlerin sanki 2x kadar güçlenmiş şekilde çalışır gibi düşünülmesi. Diğeri arada PLX yongası olduğundan gpu'lar arası senkronize haberleşmenin tek gpu'ya göre fark yaratmasıdır. Tek gpu bu konuda her zaman daha avantajlı, oyunların sürücü desteği ile daha randımanlı çalışacaktır. Ben GTX 690'ı rahat yakalayacağını ve bazı oyunlarda geçeceğini düşünüyorum.
0
dodomoco 12.02.2013 16:24:24
quote:

Orijinalden alıntı: M@U

quote:

Orijinalden alıntı: dodomoco

16 smx kullanılacak

Hangi gpu o?

Bilmediğimiz bir gpu daha mı geliştirmiş Nvidia?

http://www.nvidia.com/object/tesla-servers.html


burdada k20x in 2688 cuda core u var k20x 16 smx değil miydi ben mi yanlış hatırlayorum
0
turbo-powwer 12.02.2013 16:32:47
quote:

Orijinalden alıntı: scutaro

quote:

Orijinalden alıntı: turbo-powwer

quote:

Orijinalden alıntı: ahmetcanack

quote:

Orijinalden alıntı: A35A

quote:

Orijinalden alıntı: ahmetcanack Burda bahsedılen Astronomık fıyat demek 680 den pahalı olacak demek oluyor son hazıran ayı yalınlarında extreem bır sıstem toplayacagımı dusunursek 680 den en fazla 100 dolar pahalı olursa alınacak bır kart fakat o zamana baska ne kartlar cıkar ne olur bılınmez ? Acaba nvıdıa 7 serısınde cıft gpu lu bır ekran kartına yer verıcekmı ?
Hocam 690a yakin olacak fiyat. Pahali olacak. Gidisat bunu gosteriyor ama kesin bisey soylenemez tabi.


hocam o zaman 690 alırım daha ıyı haklı degılmıyım ustelık hala cıft gpu lu bır ekran kartı haberı 790 gıbı bır sey varmı yokmu bılınmıyor olursa allınır çunku gk 110 kulanır buyuk ıhtımalle ama o da 4 bın tl yı bulur ? ayrıca ekran kartının bu kadar pahalı olmasıu çok sacma sankı tıtan gıbı bır super bılgısayar toplayıp evde battlefıeld onaycagız nvıdıa nın bu vurgusu sankı herkeezını evınde super bılısayaar olması sartmıs gıbı geldı bana !

GTX 690 SLI formunda olduğu için bazı durumlarda dezavantajlı yapıya sahip. Ayrıca Ultra çözünürlüklerde 2 GB Vram darboğaza sebep olur. TITAN bu konuda çok avantajlı hele ki birde OC potansiyeli yüksek olursa Ultra çözünürlüklerde TITAN rakipsiz olacaktır.

Avantajı sadece vram miktarı değil aslında 3 gb da yeterdi. Çift gpu'lu kartlarda yanlış bilinen iki şeyden biri, gpu başı birimlerin sanki 2x kadar güçlenmiş şekilde çalışır gibi düşünülmesi. Diğeri arada PLX yongası olduğundan gpu'lar arası senkronize haberleşme tek gpu'ya göre az da olsa fark yaratır. Tek gpu burada daha avantajlı, ben GTX 690'ı rahat yaklayacağını ve bazı oyunlarda geçeceğini düşünüyorum.

Bu kartı alanlar Ultra HD çözünürlüklerde kullanacağı için ki you tube daki bazı videolara baarsanız 3 GB sınırıda aşılıyor. 6 GB hem bu konuda daha iyi bir seçim olacaktır hemde çift kart sorunları yaşanmayacaktır sürücü vs... SLI derken PLX ten bahsetmişsiniz gerek yoktu benim anlatmak istediğim çift kart olayıydı
0
turbo-powwer 12.02.2013 16:39:08
quote:

Orijinalden alıntı: dodomoco


quote:

Orijinalden alıntı: M@U

quote:

Orijinalden alıntı: dodomoco

16 smx kullanılacak

Hangi gpu o?

Bilmediğimiz bir gpu daha mı geliştirmiş Nvidia?

http://www.nvidia.com/object/tesla-servers.html


burdada k20x in 2688 cuda core u var k20x 16 smx değil miydi ben mi yanlış hatırlayorum

Yanlış hatırlıyorsunuz GK110 nun orijinal hali 15 smx lidir

0
dodomoco 12.02.2013 16:39:54
quote:

Orijinalden alıntı: turbo-powwer

quote:

Orijinalden alıntı: dodomoco


quote:

Orijinalden alıntı: M@U

quote:

Orijinalden alıntı: dodomoco

16 smx kullanılacak

Hangi gpu o?

Bilmediğimiz bir gpu daha mı geliştirmiş Nvidia?

http://www.nvidia.com/object/tesla-servers.html


burdada k20x in 2688 cuda core u var k20x 16 smx değil miydi ben mi yanlış hatırlayorum

Yanlış hatırlıyorsunuz GK110 nun orijinal hali 15 smx lidir



Teşekkurler
0
M@U 12.02.2013 16:41:04
quote:

Orijinalden alıntı: dodomoco

http://www.nvidia.com/object/tesla-servers.html

burdada k20x in 2688 cuda core u var k20x 16 smx değil miydi ben mi yanlış hatırlayorum

Sen yanlış hatırlıyorsun. GK110 zaten 15 SMX'li bir gpu:

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


http://forum.donanimhaber.com/m_60954695/tm.htm

K20'de 2 SMX, K20x'te 1 SMX kapalı. Yukarıda @turbo-powwer da yazmış: 14 SMX, her SMX'te 192 CC, toplam 2688 CC yapar zaten. GK110'un toplam CC sayısı 2880'dir. Daha ötesi yok. Rekabete göre 15 SMX'in de açık olduğu gpu'yu belki yıl sonuna, belki de 2014'te görürüz.
0
dodomoco 12.02.2013 16:42:11
quote:

Orijinalden alıntı: M@U

quote:

Orijinalden alıntı: dodomoco

http://www.nvidia.com/object/tesla-servers.html

burdada k20x in 2688 cuda core u var k20x 16 smx değil miydi ben mi yanlış hatırlayorum

Sen yanlış hatırlıyorsun. GK110 zaten 15 SMX'li bir gpu:

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


http://forum.donanimhaber.com/m_60954695/tm.htm

K20'de 2 SMX, K20x'te 1 SMX kapalı. Yukarıda @turbo-powwer da yazmış: 14 SMX, her SMX'te 192 CC, toplam 2688 CC yapar zaten. GK110'un toplam CC sayısı 2880'dir. Daha ötesi yok. Rekabete göre 15 SMX'in de açık olduğu gpu'yu belki yıl sonuna, belki de 2014'te görürüz.

OK
0
Mete Can Karahasan 12.02.2013 16:46:42
Görüntü filtreleri yine rakip donanımla aynı kalitede olmayacak, sonuçta Nvidia. 660ti SLI performansı verecek bir ekran kartına reklam kampanyası, her zamanki kraldan çok kralcı ritminde devam ediyor. +1
Hümiyettin 12.02.2013 17:01:56
Ev kullanıcısı çok zengin değilse alamayacaktır bu kartı. Yani çoğunluk alamaz. Forumda kim alacak merak ediyorum Çok güçlü bir kart geliyor, AMD buna ne karşılık verecek acaba ? Çok sessiz şu aralar.

Birşey sormak istiyorum. Şu SMX birimi ne demek ? Biri açıklayabilir mi bana ? İnternette bulamadım.
0
scutaro 12.02.2013 17:26:32
quote:

Orijinalden alıntı: Hümiyettin

Ev kullanıcısı çok zengin değilse alamayacaktır bu kartı. Yani çoğunluk alamaz. Forumda kim alacak merak ediyorum Çok güçlü bir kart geliyor, AMD buna ne karşılık verecek acaba ? Çok sessiz şu aralar.

Birşey sormak istiyorum. Şu SMX birimi ne demek ? Biri açıklayabilir mi bana ? İnternette bulamadım.

SMX için 192 adet cc (cuda core), 32 adet özel fonksiyon birimi yani SFU, 32 adet yükleme/depolama ve texture birimlerini barındıran küme diyebiliriz. Tabi sadece bunlarla sınırlı değil polymorph engine, Tesellator birimi de var içinde. GK110'daki SMX'de ayrıca dp (double precision) birimleri var, K20 için çift hassasiyete duyarlı hesaplamalarda işe yarayacak bir özellik, oyunlarda bir fark yaratmayacak.



GK104

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


GK110

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın
0
Hümiyettin 12.02.2013 17:27:36
quote:

Orijinalden alıntı: scutaro

quote:

Orijinalden alıntı: Hümiyettin

Ev kullanıcısı çok zengin değilse alamayacaktır bu kartı. Yani çoğunluk alamaz. Forumda kim alacak merak ediyorum Çok güçlü bir kart geliyor, AMD buna ne karşılık verecek acaba ? Çok sessiz şu aralar.

Birşey sormak istiyorum. Şu SMX birimi ne demek ? Biri açıklayabilir mi bana ? İnternette bulamadım.

SMX için 192 adet cc, 32 adet özel fonksiyon birimi yani SFU ve 32 adet yükleme/depolama birimini barındıran küme diyebiliriz.

Kusura bakmayın bu konuda bilgisizim. cc ve SFU açılımı nedir ?
0
isyankar_emre 12.02.2013 18:00:22
Nvidia, Kepler mimarisi, GK 104 yongası ile çok iyi işler başardı ve başarabileceğini bizlere gösterdi..

O uzun aradan sonra geçen sene Nisan ayında lanse ettiği GTX 680 gala akıllardaır diye düşünüyorum.. Nvidia ekran kartı pazarına artık çok mantıklı atılımlar fiyat/performans ürünleri sunuyor karşılaştırıldığında. Tesla konusunda da çok iddalı ve girişimci bir tavır sergiliyor, inşallah hayırlısı olur herkes izçin :)
0
M@U 12.02.2013 18:02:48
quote:

Orijinalden alıntı: deepenergy

simdi gk110 un core cuda si nin arttirilmis halimi bu 780ti

Kısaca açıklayayım, kafanız karışmasın.

Biz henüz GK110'u görmedik bile. Bu Titan diye anılan kartta GK110 gpu'su kullanılacak. Bu gpu toplam 15 SMX birimine sahip. Ancak bu full yapıda GK110'u da gören yok. GTX Titan'da da kullanılacak olan GK110'un 1 adet SMX biriminin kapalı olacağı söyleniyor. Yani 14 SMX'li. Her SMX'te de 192 adet CC olduğundan, toplamda 2688 CC'lu bir kart bekleniyor.

Durum bundan ibaret.
0
deepenergy 12.02.2013 18:18:53
quote:

Orijinalden alıntı: M@U

quote:

Orijinalden alıntı: deepenergy

simdi gk110 un core cuda si nin arttirilmis halimi bu 780ti

Kısaca açıklayayım, kafanız karışmasın.

Biz henüz GK110'u görmedik bile. Bu Titan diye anılan kartta GK110 gpu'su kullanılacak. Bu gpu toplam 15 SMX birimine sahip. Ancak bu full yapıda GK110'u da gören yok. GTX Titan'da da kullanılacak olan GK110'un 1 adet SMX biriminin kapalı olacağı söyleniyor. Yani 14 SMX'li. Her SMX'te de 192 adet CC olduğundan, toplamda 2688 CC'lu bir kart bekleniyor.

Durum bundan ibaret.

anladim tesekkurler

680 deki gk104 ti dime
0
M@U 12.02.2013 18:23:37
quote:

Orijinalden alıntı: deepenergy

anladim tesekkurler

680 deki gk104 ti dime

Evet, GTX680'deki GK104'tü. Rica ederim.
0
SatsuiNoHadou 12.02.2013 18:25:04
titan yazsını gördükçe aklıma age of mythology titans geliyor heyecanlanıyorum 0
marfoglu 12.02.2013 18:33:21
384 bit olacagını zaten tahmin wtmistim ancak güc tüketimi bekledigimin gibi geldi 690 620 w istiyor tabii performansları yakın buda dogal ikiside 28nm çünkü.6 gbde geregınden fazla amdde aynı taktıgı uyguluyor.Kartın standart modeli 3 gb gelmeliydi pzel sli ıcın ve yuksek ayarlar icin 6 gb sunulanilirdi piyasaya bu serideki 2 4 gb gibi ama tek karta gereksiz cünku zaten gpu o vramı kullanan veriyi işleyemeyecek.15 smxli gk110larıda heyecanla bekliyorum. -1
Zero Limit 12.02.2013 20:03:58
tr de stokta ki gtx690 lar eritilene kadar ilk başlarda 4000tl den satılır görürsünüz -1
Foxbat 12.02.2013 21:23:47
Sonunda GK 110'u gördük Oldukça kaslı bir GPU olacağı ve uzun süre de zirveyi bırakmayacağı kesin gibi.

Ama ben şu noktaya dikkat çekmek istiyorum. Neden Nvidia böylesine aşırı güçlü bir kartı piyasaya sürüyor? 2-3 yıllık kartlar güncel oyunları rahatça oynatabilirken, elinde oldukça verimli ve potansiyeli yüksek GK104 varken ve konsollar oyunlardaki gelişimin önüne set örmüşken neden Nvidia en güçlü silahını, iyice sıkıcı hale gemiş savaş alanına sokuyor? Yer yer 700'ün altını görebilen HD7950'nin yapamadığı neyi yapacak Titan?

Amaç yeni nesil konsolara posta koymak mı ki bu bana çok çocukça geliyor, yoksa AMD'ye ölüm vuruşu yapmak mı? Bence bu Nvidia'nın "En büyük benim"manifestosu.
Ama işe yarayacağından o kadar da emin değilim. Bence 2014'ten itibaren taşlar yerinden oynamaya, roller değişmeye başlayacak. Dediydi dersiniz;)
+1
Rainbow Dash 12.02.2013 21:35:07
quote:

Orijinalden alıntı: Foxbat

Sonunda GK 110'u gördük Oldukça kaslı bir GPU olacağı ve uzun süre de zirveyi bırakmayacağı kesin gibi.

Ama ben şu noktaya dikkat çekmek istiyorum. Neden Nvidia böylesine aşırı güçlü bir kartı piyasaya sürüyor? 2-3 yıllık kartlar güncel oyunları rahatça oynatabilirken, elinde oldukça verimli ve potansiyeli yüksek GK104 varken ve konsollar oyunlardaki gelişimin önüne set örmüşken neden Nvidia en güçlü silahını, iyice sıkıcı hale gemiş savaş alanına sokuyor? Yer yer 700'ün altını görebilen HD7950'nin yapamadığı neyi yapacak Titan?

Amaç yeni nesil konsolara posta koymak mı ki bu bana çok çocukça geliyor, yoksa AMD'ye ölüm vuruşu yapmak mı? Bence bu Nvidia'nın "En büyük benim"manifestosu.
Ama işe yarayacağından o kadar da emin değilim. Bence 2014'ten itibaren taşlar yerinden oynamaya, roller değişmeye başlayacak. Dediydi dersiniz;)

+1
marfoglu 12.02.2013 22:15:45
quote:

Orijinalden alıntı: Foxbat

Sonunda GK 110'u gördük Oldukça kaslı bir GPU olacağı ve uzun süre de zirveyi bırakmayacağı kesin gibi.

Ama ben şu noktaya dikkat çekmek istiyorum. Neden Nvidia böylesine aşırı güçlü bir kartı piyasaya sürüyor? 2-3 yıllık kartlar güncel oyunları rahatça oynatabilirken, elinde oldukça verimli ve potansiyeli yüksek GK104 varken ve konsollar oyunlardaki gelişimin önüne set örmüşken neden Nvidia en güçlü silahını, iyice sıkıcı hale gemiş savaş alanına sokuyor? Yer yer 700'ün altını görebilen HD7950'nin yapamadığı neyi yapacak Titan?

Amaç yeni nesil konsolara posta koymak mı ki bu bana çok çocukça geliyor, yoksa AMD'ye ölüm vuruşu yapmak mı? Bence bu Nvidia'nın "En büyük benim"manifestosu.
Ama işe yarayacağından o kadar da emin değilim. Bence 2014'ten itibaren taşlar yerinden oynamaya, roller değişmeye başlayacak. Dediydi dersiniz;)

Cocukşuk degıl nvıda gecen seferde aynısını yapyı 8800dr amac yenı besıl konsolların basarısından pay almak ve bır oşcude engellemek yoksa notmal uoş harotasında nbıdanon bu gpusunun bu aralıklarla gelecegını sanmıyorum.
-6
karamelemre 12.02.2013 22:28:01
quote:

Orijinalden alıntı: Foxbat

Ama ben şu noktaya dikkat çekmek istiyorum. Neden Nvidia böylesine aşırı güçlü bir kartı piyasaya sürüyor? 2-3 yıllık kartlar güncel oyunları rahatça oynatabilirken, elinde oldukça verimli ve potansiyeli yüksek GK104 varken ve konsollar oyunlardaki gelişimin önüne set örmüşken neden Nvidia en güçlü silahını, iyice sıkıcı hale gemiş savaş alanına sokuyor? Yer yer 700'ün altını görebilen HD7950'nin yapamadığı neyi yapacak Titan?


Amaç dediğin gibi HD7970 Ghz Edition ile tek gpuda kral benim diyen AMD'ye "Sen ne dedin bakayım?" demek.

8800GTX piyasaya 600 dolardan girmişti. Bu kart ise benim tahminimce 900 dolardan girecek ve abisi gibi performans konusunda rakiplerinin uzun süre önünde olacak.

AMD'nin bu karta kayıtsız kalacağını sanmıyorum. Hele GTX 700 serisi de Nisan-Mayıs gibi çıkarsa AMD muhakkak bir hamle yapmak isteyecektir. "Biz 2013'te HD7000 serisine yoğunlaşacağız, kem küm..." diyorlar ama yeni mimarinin de kesinlikle 2013'te geleceğini de söylüyorlar.

Benim analizime göre AMD, Haziran'ın sonuna kadar HD 8000 serisinden kart çıkartacak ama bu sadece HD8900 serisinden olacak. Bir alt segmentten kart isteyenlere HD8800 serisi üretilmeyecek onun yerine hazırda bulunan HD7900 ve HD7800 serileri sunulacak. Mimari olarak HD7000 ile HD8000 arasında HD6000 ile HD7000 arasında olduğu gibi bir fark yok zaten.

Ben de bu arada Nvidia tarafından 8800GT'nin yeni GTX 700 veliahtını bekliyor olacağım.
0
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla