TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 26370 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Sony Vaio Duo 11 "İkisi bir arada melez ultrabook" video inceleme Açı sorununu ortadan kaldıran aparat,"The VuPackPole" HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (147) YORUM YAZ

tarafından 12 Şubat 2013, Salı 11:24 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Özel Haber: Nvidia GeForce GTX Titan'ın resmiyet kazanan özellikleri
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
147
 
 
Nvidia tarafından dünyanın en hızlı tek GPU'lu ekran kartı olarak lanse edilecek GeForce GTX Titan'a ait bazı özellikler şirkete yakın kaynaklar tarafından nihayet doğrulandı. Öncelikle şunu söyleyelim, son birkaç gündür çıkan haberlerin aksine GeForce GTX Titan 512-bit değil 384-bit bellek veri yolu desteğine sahip olacak. Kepler mimarisini kullanan 28nm GK110 grafik yongasının 2688 adet paralel işlem birimine sahip olduğu ekran kartı, Nvidia'nın resmi dökümanlarında da dünyanın en hızlı tek GPU'lu ekran kartı olarak geçiyor. Yani bazı iddiaların aksine GeForce GTX Titan, çift grafik işlemcili GeForce GTX 690'dan daha hızlı değil ancak performans değerlerinin oldukça yakın olduğu da gelen bilgiler arasında.
 
Aynı GeForce GTX 690'da da olduğu gibi yüksek teknoloji arenasında kullanılan mukavemeti ve ısı iletkenliği yüksek metal kullanılan, vapor chamber tabanlı soğutucu ile donatılan ekran kartına 6GB GDDR5 bellek eşlik ediyor. Doku doldurma performansının 288 milyar/saniye (GeForce GTX 690'da 234) olduğunu öğrendiğimiz ekran kartı aynı zamanda 4.5 TeraFLOP işlem gücü sunacak. Daha önce Tesla K20 serisi yüksek başarımlı işlem kartlarında kullanılan GK110 grafik yongasının son kullanıcı yansıması olacak GeForce GTX Titan, GPU Boost, TXAA ve SXAA gibi teknolojileri de destekliyor. PCIe 3.0 uyumlu olan ekran kartı için Nvidia'nın tavsiye ettiği minimum güç kaynağı ise 600 Watt. SLI ile birden fazla kartın birlikte çalıştırılmasına olanak tanıyan GeForce GTX Titan ile Nvidia özellikle süperbilgisayar vurgusu yapmayı planladığını da not düşelim. Astronomik bir satış fiyatı ile lanse edilmesi beklenen ekran kartının, GK110 grafik yongasının performans/watt başarımını çekeceği çıta itibariyle çok uzun bir süre boyunca tek GPU'lu ekran kartı olarak kalması bekleniyor. 
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
ginnix 17.2.2013 11:12:19
quote:

Orijinalden alıntı: ziel34


quote:

Orijinalden alıntı: ginnix

quote:

Orijinalden alıntı: DarkCack

quote:

Orijinalden alıntı: ginnix

quote:

Orijinalden alıntı: DarkCack

benim hd7670m'im önünü mü iliklemek zorunda mı kalacak ?

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Elbette hayır . Güncel oyunları hd7670m'le bile Ultra-High arası oynayabiliyorsam. Bu kart bana gerçekten gereksiz gözüküyor.

Sende amd olduktan sonra bırak ekran kartını senin sistemin komple düğme ilikler geforce karşısında :)

hocam orası ayrı mesele İntel işlemci neyseki. Amd işlemci ile iyice sıvardı sistem. Ama bir laptopa göre iyi bir oyun performansı var . Ayrıca gtx295 yakıyor sanırsam

Yakıyor hocam ayıp ettin. İyi bari işlemciden kurtarmışın. Vaktinde benim cüzdanı baya yaktı bende şimdi sonuna kadar hakkını veriyorum. Biraz daha bekleyip yeni kartlardan alıcam bitane gtx 790 yada titan. Daha beklesem 2 sene daha gider bu sistem. 3 sene oldu kartı alalı. Vaktinde de 5 sene gider demiştim hep hakkaten de öyle :). Bi dx 11 yok o da bana koymuyor :)

İmzana koptum alem adamsın :D :D

hehehe saol hocam yani böyle. Gıcık gıcık konuşuyolar, amd ye laf atınca hemen ordu gibi geliyolar bende kısa yoldan yazdım imzayı. Hepsine laf mı yetiştircez yav :D
ziel34 17.2.2013 11:06:44
quote:

Orijinalden alıntı: ginnix

quote:

Orijinalden alıntı: DarkCack

quote:

Orijinalden alıntı: ginnix

quote:

Orijinalden alıntı: DarkCack

benim hd7670m'im önünü mü iliklemek zorunda mı kalacak ?

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Elbette hayır . Güncel oyunları hd7670m'le bile Ultra-High arası oynayabiliyorsam. Bu kart bana gerçekten gereksiz gözüküyor.

Sende amd olduktan sonra bırak ekran kartını senin sistemin komple düğme ilikler geforce karşısında :)

hocam orası ayrı mesele İntel işlemci neyseki. Amd işlemci ile iyice sıvardı sistem. Ama bir laptopa göre iyi bir oyun performansı var . Ayrıca gtx295 yakıyor sanırsam

Yakıyor hocam ayıp ettin. İyi bari işlemciden kurtarmışın. Vaktinde benim cüzdanı baya yaktı bende şimdi sonuna kadar hakkını veriyorum. Biraz daha bekleyip yeni kartlardan alıcam bitane gtx 790 yada titan. Daha beklesem 2 sene daha gider bu sistem. 3 sene oldu kartı alalı. Vaktinde de 5 sene gider demiştim hep hakkaten de öyle :). Bi dx 11 yok o da bana koymuyor :)

İmzana koptum alem adamsın :D :D
Rocky Balboa® 17.2.2013 11:05:47
quote:

Orijinalden alıntı: ginnix

quote:

Orijinalden alıntı: DarkCack

benim hd7670m'im önünü mü iliklemek zorunda mı kalacak ?

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Elbette hayır . Güncel oyunları hd7670m'le bile Ultra-High arası oynayabiliyorsam. Bu kart bana gerçekten gereksiz gözüküyor.

Sende amd olduktan sonra bırak ekran kartını senin sistemin komple düğme ilikler geforce karşısında :)

İmza-mesaj uyumu
ginnix 17.2.2013 11:02:38
quote:

Orijinalden alıntı: DarkCack

quote:

Orijinalden alıntı: ginnix

quote:

Orijinalden alıntı: DarkCack

benim hd7670m'im önünü mü iliklemek zorunda mı kalacak ?

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Elbette hayır . Güncel oyunları hd7670m'le bile Ultra-High arası oynayabiliyorsam. Bu kart bana gerçekten gereksiz gözüküyor.

Sende amd olduktan sonra bırak ekran kartını senin sistemin komple düğme ilikler geforce karşısında :)

hocam orası ayrı mesele İntel işlemci neyseki. Amd işlemci ile iyice sıvardı sistem. Ama bir laptopa göre iyi bir oyun performansı var . Ayrıca gtx295 yakıyor sanırsam

Yakıyor hocam ayıp ettin. İyi bari işlemciden kurtarmışın. Vaktinde benim cüzdanı baya yaktı bende şimdi sonuna kadar hakkını veriyorum. Biraz daha bekleyip yeni kartlardan alıcam bitane gtx 790 yada titan. Daha beklesem 2 sene daha gider bu sistem. 3 sene oldu kartı alalı. Vaktinde de 5 sene gider demiştim hep hakkaten de öyle :). Bi dx 11 yok o da bana koymuyor :)
ziel34 17.2.2013 10:55:55
quote:

Orijinalden alıntı: ginnix

2 tane daha gtx 295 alıp köprüledimmi titan mitan kalmaz ortalıkta. Gölgede bırakır valla 3 tane 295 performansı. Titanı alcaksınız ondan sonra en fazla yapacağınız far cry 3 ü en son ayarda oynamak olacak.

Ben gtx 690 almayı düşünüyordum ama titan haberini duyunca vazgeçtim. Biraz daha bekleyecem sanırım. Titandan sonra neler gelecek bakalım duruma göre. Tabi benim tercihim her zaman çift çekirdekli ekran kartıdır. Eğer çıkmazsa da 2 tane titan alırım. Ama eğer nvidia bomba patlatırsa gtx 790 çıkarıp o zaman onu alır makine rahat eder. Eee nede olsa 295in büyük abisi olur kendisi

Bende gtx 780 alıcam çıksada alsam gtx 580ni değiştirmevakti yavaş yavaş geliyor
DarkCack 17.2.2013 10:49:57
quote:

Orijinalden alıntı: ginnix

quote:

Orijinalden alıntı: DarkCack

benim hd7670m'im önünü mü iliklemek zorunda mı kalacak ?

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Elbette hayır . Güncel oyunları hd7670m'le bile Ultra-High arası oynayabiliyorsam. Bu kart bana gerçekten gereksiz gözüküyor.

Sende amd olduktan sonra bırak ekran kartını senin sistemin komple düğme ilikler geforce karşısında :)

hocam orası ayrı mesele İntel işlemci neyseki. Amd işlemci ile iyice sıvardı sistem. Ama bir laptopa göre iyi bir oyun performansı var . Ayrıca gtx295 yakıyor sanırsam
ginnix 17.2.2013 10:37:31
quote:

Orijinalden alıntı: DarkCack

benim hd7670m'im önünü mü iliklemek zorunda mı kalacak ?

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Elbette hayır . Güncel oyunları hd7670m'le bile Ultra-High arası oynayabiliyorsam. Bu kart bana gerçekten gereksiz gözüküyor.

Sende amd olduktan sonra bırak ekran kartını senin sistemin komple düğme ilikler geforce karşısında :)
ginnix 17.2.2013 10:35:22
2 tane daha gtx 295 alıp köprüledimmi titan mitan kalmaz ortalıkta. Gölgede bırakır valla 3 tane 295 performansı. Titanı alcaksınız ondan sonra en fazla yapacağınız far cry 3 ü en son ayarda oynamak olacak.

Ben gtx 690 almayı düşünüyordum ama titan haberini duyunca vazgeçtim. Biraz daha bekleyecem sanırım. Titandan sonra neler gelecek bakalım duruma göre. Tabi benim tercihim her zaman çift çekirdekli ekran kartıdır. Eğer çıkmazsa da 2 tane titan alırım. Ama eğer nvidia bomba patlatırsa gtx 790 çıkarıp o zaman onu alır makine rahat eder. Eee nede olsa 295in büyük abisi olur kendisi
BoarS 17.2.2013 10:14:20
7970 i satmanın vakti geldi 780 alınır
Mr.Legend 17.2.2013 00:59:22
quote:

Orijinalden alıntı: DarkCack

quote:

Orijinalden alıntı: Lee Van Cleef

quote:

Orijinalden alıntı: DarkCack

benim hd7670m'im önünü mü iliklemek zorunda mı kalacak ?

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Elbette hayır . Güncel oyunları hd7670m'le bile Ultra-High arası oynayabiliyorsam. Bu kart bana gerçekten gereksiz gözüküyor.

HD7670M'le Ultra-High arasıymış.

Bitmeyecek bu kendi aldığını göğe çıkartma fantezisi.

göğe mi çıkardık . Doğruları söyledik sadece .

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Benim anlayamadığım oyunlar bu kadar güçlü bir kartı kullanamayacakken neden bu kadar güçlü bir kart çıkıyor ki. Bana gereksiz gözüken kısım bu.

Nvidia 8xxx serisi de oyunları açıyor ne gerek var titan a, değil mi
CoS43 17.2.2013 00:10:48
Şimdi bunu daha iyi olacak gtx 780 mi ?
dodomoco 17.2.2013 00:10:12
quote:

Orijinalden alıntı: demircibu

quote:

Orijinalden alıntı: dodomoco

quote:

Orijinalden alıntı: demircibu

http://videocardz.com/nvidia/geforce-700/geforce-gtx-780

Hocam peki 785 gibi buyuk bir gpuda gelecek mi

1920core gelcek deniyor eğer öyleyse +384core fazlasıyla aynı nm üretim bir gpu olduğundan kesin daha büyük gpu olcak...

hayır abi yani bu titandan daha buyuk gpu lu bir kart gelecek mi
demircibu 17.2.2013 00:05:35
quote:

Orijinalden alıntı: dodomoco

quote:

Orijinalden alıntı: demircibu

http://videocardz.com/nvidia/geforce-700/geforce-gtx-780

Hocam peki 785 gibi buyuk bir gpuda gelecek mi

1920core gelcek deniyor eğer öyleyse +384core fazlasıyla aynı nm üretim bir gpu olduğundan kesin daha büyük gpu olcak...
King ov Hell 16.2.2013 17:32:12
Çok şişirdiler bunuda bakalım ne olacak.
marfoglu 16.2.2013 17:07:00
quote:

Orijinalden alıntı: AC_Hawker

quote:

Orijinalden alıntı: Rainbow Dash

konsollar native 1080p versinde önce, 4k'ya bakarız sonra.

aynen HD tv aldırdılar millete, 1080p oyun yok 2k ve 4k teklonojilerini bence yeni konsollarda görmeyiz

Bence 4kyı görmemiz kesin gibi ama 8k dedikoduları abartı ama konsolların uzun seneleryasada olacagı ı dusuursek full hd ıle devam etmelerı aptallkk olur zaten ilk konsol gelır sonra tvler yaygınlasacaktır ps3te oldugu gıbı.Duzgun destekleyebikecek mi onu zaman gösterecek.
DarkCack 16.2.2013 16:51:48
quote:

Orijinalden alıntı: Lee Van Cleef

quote:

Orijinalden alıntı: DarkCack

benim hd7670m'im önünü mü iliklemek zorunda mı kalacak ?

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Elbette hayır . Güncel oyunları hd7670m'le bile Ultra-High arası oynayabiliyorsam. Bu kart bana gerçekten gereksiz gözüküyor.

HD7670M'le Ultra-High arasıymış.

Bitmeyecek bu kendi aldığını göğe çıkartma fantezisi.

göğe mi çıkardık . Doğruları söyledik sadece .

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Benim anlayamadığım oyunlar bu kadar güçlü bir kartı kullanamayacakken neden bu kadar güçlü bir kart çıkıyor ki. Bana gereksiz gözüken kısım bu.
Armin van Buuren* 16.2.2013 16:41:31
quote:

Orijinalden alıntı: DarkCack

benim hd7670m'im önünü mü iliklemek zorunda mı kalacak ?

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Elbette hayır . Güncel oyunları hd7670m'le bile Ultra-High arası oynayabiliyorsam. Bu kart bana gerçekten gereksiz gözüküyor.

HD7670M'le Ultra-High arasıymış.

Bitmeyecek bu kendi aldığını göğe çıkartma fantezisi.
bilirer 16.2.2013 16:22:07
quote:

Orijinalden alıntı: isyankar_emre

Nvidia, Kepler mimarisi, GK 104 yongası ile çok iyi işler başardı ve başarabileceğini bizlere gösterdi..

O uzun aradan sonra geçen sene Nisan ayında lanse ettiği GTX 680 gala akıllardaır diye düşünüyorum.. Nvidia ekran kartı pazarına artık çok mantıklı atılımlar fiyat/performans ürünleri sunuyor karşılaştırıldığında. Tesla konusunda da çok iddalı ve girişimci bir tavır sergiliyor, inşallah hayırlısı olur herkes izçin :)

oyun ağırlıklı kullanıcılar için kusursuz bir kart olmuş
AC_Hawker 16.2.2013 13:54:58
quote:

Orijinalden alıntı: Rainbow Dash

konsollar native 1080p versinde önce, 4k'ya bakarız sonra.

aynen HD tv aldırdılar millete, 1080p oyun yok 2k ve 4k teklonojilerini bence yeni konsollarda görmeyiz
DH Misafiri 16.2.2013 11:27:26
Bunlar nvidia nın çıkardığı ara ürünler asıl Nvidia Maxwell le ortalığı yakacak... :D
dodomoco 16.2.2013 08:48:31
quote:

Orijinalden alıntı: demircibu

http://videocardz.com/nvidia/geforce-700/geforce-gtx-780

Hocam peki 785 gibi buyuk bir gpuda gelecek mi
demircibu 16.2.2013 02:30:26
http://videocardz.com/nvidia/geforce-700/geforce-gtx-780
marfoglu 16.2.2013 02:21:27
quote:

Orijinalden alıntı: dJ_bLoW

Titan diye yazılır KRAL diye okunur. Geçen sene bu zamanlar "yok öyle bir kart, nVidia şişirmesi" diyenler ise
Gel gelelim bu kartın duyulana göre sınırlı sayıda üretilip oldukça pahalıya satılacak olması..
Şimdi "kim alır ne gerek var bu karta" diyenler için; Çoklu monitör ve 3D oyun oynayan birçok kişi için bu kart ile SLI bile yapanlar olacaktır..
Ne yazıkkı sayısı azalmış olsada son günlerde çıkmış bazı oyunlar hala konsol çakması port oyunları..
Bazıları anlamsızca FPS emiyor diyebilirim. Hemde Dx9 modunda bile..
Aşırı Tessellation basılmış Dx11 modunda yüksek grafik arabirimi ve bant genişliği isteyen yeni çıkacak oyunlarda malesef şuan kasalarımızda bulunan kartlar satış politikasınıda dahil edince oldukça terleyip yetersiz kalacaklar..

Şahsen ben uzaktan bakacağım. aramızdaki birçok kişinin de benden yana kalır hali olmayacak.. Sahne nVidia da..
En yakın izleyicisi ise suskunluğunu koruyan AMD..!

Ben nvidianin uretim hacmini artirabilecegino dusunuyorum bu pazar stratejisi ilk degil.Her yonden cok guclu bir kart geliyor amdyide zor durumda birakacagi cok belli.
dJ_bLoW 16.2.2013 00:39:38
Titan diye yazılır KRAL diye okunur. Geçen sene bu zamanlar "yok öyle bir kart, nVidia şişirmesi" diyenler ise
Gel gelelim bu kartın duyulana göre sınırlı sayıda üretilip oldukça pahalıya satılacak olması..
Şimdi "kim alır ne gerek var bu karta" diyenler için; Çoklu monitör ve 3D oyun oynayan birçok kişi için bu kart ile SLI bile yapanlar olacaktır..
Ne yazıkkı sayısı azalmış olsada son günlerde çıkmış bazı oyunlar hala konsol çakması port oyunları..
Bazıları anlamsızca FPS emiyor diyebilirim. Hemde Dx9 modunda bile..
Aşırı Tessellation basılmış Dx11 modunda yüksek grafik arabirimi ve bant genişliği isteyen yeni çıkacak oyunlarda malesef şuan kasalarımızda bulunan kartlar satış politikasınıda dahil edince oldukça terleyip yetersiz kalacaklar..

Şahsen ben uzaktan bakacağım. aramızdaki birçok kişinin de benden yana kalır hali olmayacak.. Sahne nVidia da..
En yakın izleyicisi ise suskunluğunu koruyan AMD..!
DarkCack 15.2.2013 22:33:59
benim hd7670m'im önünü mü iliklemek zorunda mı kalacak ?

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Elbette hayır . Güncel oyunları hd7670m'le bile Ultra-High arası oynayabiliyorsam. Bu kart bana gerçekten gereksiz gözüküyor.
dodomoco 15.2.2013 20:13:59
quote:

Orijinalden alıntı: A35A

Titan konusunda sunu soyliyim

100% stoklar bir kac aya tukenir, piyasada ileride 0 Titan bulmak imkansiz olur.

Ne fark eder yaz geçtikten sonra gerçek kepler geliyor
iARDAs 15.2.2013 14:57:20
Titan konusunda sunu soyliyim

100% stoklar bir kac aya tukenir, piyasada ileride 0 Titan bulmak imkansiz olur.
marfoglu 15.2.2013 13:49:07
quote:

Orijinalden alıntı: Rubisco

quote:

Orijinalden alıntı: marfoglu



Yazdıkllarının çoğu yine anlaşılabilir değil. 8800 ile benzer olan tek yanı, zmanlaması en büyük biziz kısmı yani PR ile ilgili olması. Onun dışında gk110 kullanan kartlar kaçtan satılacak ki senin bahsettiklerin geçerli olsun. Sen kendin gk110 vs. 104 arasında donanım oalrak gerçekten farklılıklar olduğunu, Nvidianın herhangi bi kandırma yapmadığına inanıyorsan, maliyeti yüksek olan, masaüstünde yeri olmayan gpu'nun olduğu gibi oyun alanına sürülmesinde PR dışında açıklama getiremezsin. Bana yeni oyunlardan ondan bundan bahsediyorsun, yazdıklarının hepsi gk110 içeren kartların çok satacağına dayanıyor. Çok satmayacaklarına inancın olsa bu şekilde yazmazsın. Çok satacaklarına inancın olmasa oyun pazarında vs. yazdıklarını yazmazsın.

Bi tür limited kart olacaksa, fiyatı çok yüksek olacaksa bende çok satmayacağını düşünüyorum ki şimdlik böyle gözüküyor. Eğer fazla satma amacı güdülmüyorsa da zaten oyun pazarında 1. PR 2.bi miktar ek gelir getirecek demektir. Burda ve başka forumlarda herkes PR kısmını öne çıkartıyor, o da önemli. Ama 10 bin tane limited diye biyerlerde bahsi geçti, sırf server pazarında bunun en az 4-5 katını hemde en az 2-3 katı fiyata satmış olmaları lazım şimdiye kadar. Hepsini bir araya getir, oyuncu kartı olarak sürersen bunu PR dışında ek gelir düşünürsün başka bişey değil. Nvidia ona tenezzül etmez gibisinden bakışın vs. varsa yanlış yerden bakıyorsun.

Konsoldaki özelleşmenin PC ye göre nasıl farklılıklar getirdiğini en son anlatacağın insanlardan biri olmam lazım bana onlardan bahsetme bi kere. Şu an konsola adam gibi PC ile karşılaştırılabilir donanım koyacaksan ya maliyeti yüksek olacak, yada uygun maliyetli donanımdan kendi işletim sistemi / yazılım araçları / API lerine göre en uygun değişiklikleri yapacak birilerini bulman lazım. Burda kimsenin bahsetmediği, dışarda da ender olarak bahsedilen 1.5 seneden fazla olan AMD'nin 3rd Party IP olayı konsol çipleriyle birebir örtüşmüş sızan konsol verilerine göre. Öncekilere nazaran AMD burdan iyi para kazanacak gibi duruyor, yani 3rd Pary IP olayı işe yarayacak. Uygun maliyet olayı ne kadr %100 bilemem ama Xbox'ın gpu'su 7770 ayarında gözükürken, değişen cache yapısı, eklenen esram ile 7770/7850 civarlarında belki hiç perf kaybetmeden 8x AA 'ya benzer kalitede compressed MSAA yapacak. Bahettiğin Nvidia'nın donanımlarının 800-1000$ fiyat tahminleri var. 1. Şimdi yapılacak bi konsolda 680/7970 ayarında bi gpu alınıp değiştirilmeye konsola uygun hale getirilmeye kalksa , 2. şimdiki konsol sisteminde, şimdiki 4 çekirdekli işlemciler ile yarışabilecek işlem yapabilme kapasitesine sahip bi işlemci tasarlansa, bunları bir araya getirdiğinde çok yüksek maliyet ortaya çıkar. AMD Stars K8/10'dan tut Bulldozere, Intel'de Core'dan IB'ye kadar. işlem gücü ihtiyacını da SIMD unitelerinden rama erişim süresi cache gecikmeleri, FLOPS veya MIPS cinsinden max. işlem yapabilme kapasitesi veya işlemcinin komut çözebilme / işleyebilme / alt birimlere geçirebilme veya diğer çekirdek/çekirdek benzeir yapılarla paralel işleme kabiliyeti vs. gibi kriterler ile masaüstü konsol arasında ilişki kurarak karşılaştırabilirsn. Günümüzde konsolda kullanıalcak ve beklentileri karşılayacak seviyede iş yapabilecek kapasitede bi CPU'yu da öyle ucuza kapatamazsın(öyle 20-30$ lık çiplerle olmaz zaten bunlar). GPU açısından istediğin kadar konsol altyapısından özel API'den bahset, xboxda mesela drawcall'un neredeyse beleş olmasından faln istediğin kadar bahset. Sonuçta karşılaştırabilecğein temel yapılar var texture işleme kapasitesinden hesap yapan birimlerin miktarlarına kadar ve bunların belli bi seviyenin belli bi sayısal değerin üstünde olması gerekiyor ki atıyorum 1080p de 10mb lık framebufferı besleyebilsin. Bunların bellek yapısı cache yapısı bağlantı şekiller vs. ARGE bütçesine göre dğeiştiriliyor ihtiyaca ve maliyete göre dğeiştiriliyor zaten. Ama 680/7970 örneği verdiğim gibi, konsola 8-10 tane SMX (192 core içerecek şekilde ) içeren Kepler temelli GPU veya 25-35 tane Compute Unit(64 birimli) içerecek bi GCN temelli GPU koyup uygun maliyetli olmasını bekleyemezsin. Gk110'dan yeni oyunlardan onlardan bunlardan bahsedip, konsola rakip vs. olaylarından bahsedeceksen konsol için de abartı yüksek fiyatlardan bahsetmen lazım. Konsolda tahminlere göre de böyle olmayacak. Hatta xboxdan okuduklarım kadarıyla o işlemcilerle nasıl idare edecek şimdilik aklım ermiyor. gk110'nun konsol karşısına sürülmesi o tür bi zmanlama tamamen PR amaçlıdır. 800-1000$lık kart ile ancak konsol alacakları teşvik etmiş olursun.

gk110 az sayıda satar veya o tür amaçlandığına dair bişeyler elde edersek (performansı önemli değil, o fiyata alacakların herkesin abarttığı kadar olmadığından eminim) yanılmadığım ortaya çıkar. Sana benzer düşünenler için, zararına/düşük karla satış yapılmadığını varsayarsak anlamlı rakamlar elde edebilmek için en az 50 bin gibi rakamlardan bahsetmemiz lazım ki Nvidia'ya anlamlı ölçüde para kazandırdığına ikna olalım. Belli bi seviyenin altında anlam ifade eden gelir seviyeleri için 6-12 milyon $ gibi, anca benim dediğime benzer PR + yan gelirden bahsedebilirsin.

Size bu konu uzerinden cevap vermeyecegımı soylemıstım pm atarsanız konusuruz ama bu alıntılar herkesı bende dahıl rahatsız edıyor.Sızın anlamadıgınız anlasılmadıyı anlamına gelmıyor.Mesajım eksilenmis kussura bakmayın arkadaslar bu kadar ızun uzun tartısıp hayali senaryolarla zaman gecşrecek vaktim yok ben dedim nvidia tekor satıs beklemiyor ki zaten kartların segmenti belli ama yeni nesılde pazar genisleyecek ve iyi grafıgı var diye konsol alacak ınsanlar olacak bu nvıdınında kıtlesı ve onları cekmeye calısıyor kı zaten kyncuların da boyle kart alma ıstegı daha cok olacagından boyle bır gelır bekliyor ek gelır ıcın mı bu kadar reklam yapıyor.Kaldıkı konuyu baltLhor bu alıntılar pmden tartısırız eger tartısılacak bır konu varsa k bence yok ben soyleyevegımı soyledım donup tekrar etmeyecekm ddıgım gıbı tıtanın segmentı yuksek fıyqtı pahalı tqbıkı rekr satamaz ancak yenı nsezılle oazar buyuyecegınden pcde bSarılı bır reklam tuksek segmentın com daha populer olmasını saglayacaktır kı buda nvıdıanın bekledıgo gelır demek.Sız karttakı karı bılmıyorsunuz uretım malıyetı ı pazarlama gıderlerını reklam gıderlerını ve obur gıderlerı hıc hesaplamıyorsunuz duz hesap yapıyorsunuz nvıdıa limitli uretım desede ılerde bu uretım hacmını arttırmayacak anlamına gelmıyor.Sız halen bana konsolda olanaz cok ğahalı olur dıyorsunziuz ps3 cıktıgında g70 aılesınden rsx ıle neler basardıgını gorduk konsolu pc gobı degerlendırdıgınız surece yok su kapasıte yok sunu gostermez dedıgınız surece knsolun performans kapasıtesınde yanılgıya duseceksınız sonra bana en son anlatman gerekn enım deneyın.Tartısma ılerlese sebep olsa tamam ama donup donup yazdıgınız PR ve konsolun gucu yetmez pc ıle zaten baska bir olay yok ıyı forumlar.
afsin07 15.2.2013 13:32:29
quote:

Orijinalden alıntı: Foxbat

quote:

Orijinalden alıntı: karamelemre

quote:

Orijinalden alıntı: Foxbat

Ama ben şu noktaya dikkat çekmek istiyorum. Neden Nvidia böylesine aşırı güçlü bir kartı piyasaya sürüyor? 2-3 yıllık kartlar güncel oyunları rahatça oynatabilirken, elinde oldukça verimli ve potansiyeli yüksek GK104 varken ve konsollar oyunlardaki gelişimin önüne set örmüşken neden Nvidia en güçlü silahını, iyice sıkıcı hale gemiş savaş alanına sokuyor? Yer yer 700'ün altını görebilen HD7950'nin yapamadığı neyi yapacak Titan?


Amaç dediğin gibi HD7970 Ghz Edition ile tek gpuda kral benim diyen AMD'ye "Sen ne dedin bakayım?" demek.

İşte ben de bunu soruyorum zaten. Gk104'ü azıcık gıdıklasan 7970GE'ye rahatça fark atabilir Nvidia. Rakibin yıl sonuna kadar yeni kart çıkarmıyor ve senin elinde zaten gayet iyi bir GPU var. O hale neden canavarı piste sürüyorsun? HD8000 ya da 9000'in karşısına çıkarıp AMD'yi madara etmek varken neden şimdi? Yoksa Nvidia bizim bilmediğimiz bir şeyler mi biliyor? Belki de AMD de şapkasının içinde gizli bir silah taşıyordur??

@Marfoğlu
Konsolların önünü kesmek hiç mantıklı değil. Bugün 250 liralık kartlar bile PS3'e tur bindiriken neden insanla hala konsol alır? Çünkü konsolun müşterisi ayrıdır ve iş sadece grafikten ibaret değildir. Konsol bambaşka bir dünyadır. Bugün çoğu insan mevcut konsolların grafiklerini gayet yeterli buluyor. Az önce Motorstorm'un PS4 demosunu izledim ve gerçekten de baş döndürücüydü. Taş devrinden kalma xbox ve ps3 hala peynir ekmek gibi satarken Xbox720 ve PS4 ortalığın tozunu attırır. hele de çıkış fiyatları için 399 dolardan bahsediliyor. Titan parasına PS4 + Full HD TV alabilirsiniz. Ekran kartını cigabaytına göre seçen ezici çoğunluk bence buna bakar. İşte bu yüzen diyorum ki Titan yeni nesil konsoların satışından %2 bileeksiltemez. Güçlü kartlar konsolu baltalayabilse 3 sene önce PS efsanesi sona ererdi.

Bana Nvidia GK110'u egosuna kurban ediyor gibi geliyor. Kimin haklı olduğunu zaman gösterecek. Ama yine söylüyorum. 2014 ile beraber çok şey değişecek.

Haklı olabilirisiniz çünkü nvidia geçen aylarda hatırlıyorsanız atiye ait binlerce dökümanı çalmıştı ve bizim bilmediğimiz kendini zora sokacak bilgilere ulaştığı belli acelesi bundan olabilir.
KanKoKan 15.2.2013 12:11:30
Hem az miktarda üretilecek hemde pahalıya çıkacaksa bari şu blower fanlı soğutucu dizaynıyla gelmese bari, 900 dolar verip gtx 480 gürültüsünde kart alıpda 2 ay sonra özel soğutuculu tasarımları çıkınca insanın içine oturur.
M@U 15.2.2013 12:02:10
quote:

Orijinalden alıntı: arbiter

bir zaman 1920x1080 için de bunu diyorlardı ertesi sene teknoloji çılgınları ortalığı kasıp kavurdu.
mühim olan standart değil kullanıma sunulması 4000x3000 çözünürlüğü sadece standart grafik monitörler de görmeyeceğiz, bir çok tv üreticisi çıkarmaya başlaması fiyatlarının ve yaygınlığının 2560x1600 monitörler gibi olmayacağını gösteriyor.
emin olun 2560x1600 gibi olmayacak çok daha hızlı yaygınlaşacaktır


Siz Full HD'nin bir yıl içinde yaygınlaştığını mı düşünüyorsunuz? 2005-2006 yıllarında Full HD gündemdeydi. Ama yalan oldu o zaman. Standart 16:10 oranlı daha düşük çözünürlükteki ekranlara kaydı. 1440x900 veya 1680x1050 çözünürlüklü ekranlar standart oldu. 2010'a kadar Full HD ekran kullanımı oldukça düşüktü. LED ekranlarla birlikte küçük ekranlara uygulanmış olması, maliyetinin düşmesi gibi hadiseler sonucun 2010'dan itibaren yaygınlaştı.

Misal, yıllardır 2560 çözünürlükte monitörler var, ama hâlâ ciddiye alınacak kullanıcı sayısına ulaşabilmiş değil. Dünya genelinde kullanım oranı çok az. Çünkü maliyeti yüksek, üreteni fazla değil. Standartları tam olarak oturmadığı için içerik yok. İçerik olmayınca da zaten yaygınlaşması çok zor. Hatırlayın, 1080p içerik artınca millete bu durum pompalanınca Full HD kullanımı artmaya başladı. Şimdi de benzer bir durum geçerli. 4K'nın adını duyduk. Ama içerik namına hiçbir şey yok. Ben 1-2 yıldır arada Youtube'dan falan açıp çalıştırmayı denerdim ama malumunuz, decode olayı için yazılım da gerekiyor, 4K'nın yazılım tarafında da pek bir desteği yok.

4K muhakkak yaygınlaşacak, standart olacaktır. Ama 4K için filmler, videolar, oyun desteği ve hepsinden öte media desteği gerekir. Full HD'nin en büyük sıkıntılarından biri de bu olmuştu. Blu-Ray'lerin fiyatı uçuktu ve düşmedi. Playstation'da kullanıldığı halde yıllarca Blu-Ray okuculara ve de disklerine yaklaşamadık. Sonucunda da Blu-Ray yaygınlaşmadan öldü. Artık disk olayı bitiyor çünkü. Kullanan kalmadı. Başka media seçeneği de pek görünmüyor. Son dönemin yükselen trendi bulut olayı bu işe hakim olacak gibi ama 4K için gereken bant genişliğini taktir edersiniz. O bant genişliği sunulmadığı sürece de 4K içeriklerin aktarımı, yayılması çok ciddi bir sıkıntı olarak kalmaya devam edecektir.

Özetle 4K için ekranlar uçuk fiyatta, içerik yok, aktaracak ortam yok... Daha çok yolu var 4K'nın.
ilkerinanç 15.2.2013 12:01:09
arkadaşlar hala amd bitti yandı falan diyorsunuz.adamlar konsolların tümüne donanım üretmeye başlamasıyla gpu+cpu konseptinde ne kadar başarılı bir karar verdiklerini kanıtlamış oldular.benim tahminim konsollara yoğunlaşacak amd.pc oyunları da konsol port yani konsol endeksli olacağından fazla kasması da gerekmeyecek.
.:Romeo_Redline:. 15.2.2013 11:35:29
açık arttırmaya 2500 tl den başlıyorum
arbiter 15.2.2013 11:17:41
bir zaman 1920x1080 için de bunu diyorlardı ertesi sene teknoloji çılgınları ortalığı kasıp kavurdu.
mühim olan standart değil kullanıma sunulması 4000x3000 çözünürlüğü sadece standart grafik monitörler de görmeyeceğiz, bir çok tv üreticisi çıkarmaya başlaması fiyatlarının ve yaygınlığının 2560x1600 monitörler gibi olmayacağını gösteriyor.
emin olun 2560x1600 gibi olmayacak çok daha hızlı yaygınlaşacaktır
scutaro 15.2.2013 10:59:46
quote:

Orijinalden alıntı: arbiter

quote:

Orijinalden alıntı: Foxbat

Sonunda GK 110'u gördük Oldukça kaslı bir GPU olacağı ve uzun süre de zirveyi bırakmayacağı kesin gibi.

Ama ben şu noktaya dikkat çekmek istiyorum. Neden Nvidia böylesine aşırı güçlü bir kartı piyasaya sürüyor? 2-3 yıllık kartlar güncel oyunları rahatça oynatabilirken, elinde oldukça verimli ve potansiyeli yüksek GK104 varken ve konsollar oyunlardaki gelişimin önüne set örmüşken neden Nvidia en güçlü silahını, iyice sıkıcı hale gemiş savaş alanına sokuyor? Yer yer 700'ün altını görebilen HD7950'nin yapamadığı neyi yapacak Titan?

Amaç yeni nesil konsolara posta koymak mı ki bu bana çok çocukça geliyor, yoksa AMD'ye ölüm vuruşu yapmak mı? Bence bu Nvidia'nın "En büyük benim"manifestosu.
Ama işe yarayacağından o kadar da emin değilim. Bence 2014'ten itibaren taşlar yerinden oynamaya, roller değişmeye başlayacak. Dediydi dersiniz;)

geçen sene içinde yavaş yavaş piyasaya çıkan 4000x3000 çözünürlüklü monitörler 2014'e doğru yaygınlaşmaya başlayacak 1920x1080 nere 4000x3000 nere
6gb neden yapıyorlar dersin

27" ekran kullananlar için bile 2K çözünürlük üst düzey sayılır, 4K'nın yaygınlaşmasına daha çok var.
Pinkie Pie 15.2.2013 10:52:15
konsollar native 1080p versinde önce, 4k'ya bakarız sonra.
demircibu 15.2.2013 07:14:51
quote:

Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

Görüntü filtreleri yine rakip donanımla aynı kalitede olmayacak, sonuçta Nvidia. 660ti SLI performansı verecek bir ekran kartına reklam kampanyası, her zamanki kraldan çok kralcı ritminde devam ediyor.

bu gtx 780 titan 5 tane 5770 aslan gücünde diyorlar mete ne diyosun sen

amd bu seride kart üretemeyip cilada yapamıyor malum 7970 büyük gpu die size büyük 384bit fazla güç harcayan sınırda mhzlarde transistör sayısı artsa ısıda wattda artcak sıkıştı kaldı değişen global dünya 1200 kişi işten çıktı en kral mühendisler ayrıldı argede düştü
7770 ghz editon cila versiyonlar 1250mhz gelse 128bit bandwitle x3crossfire 4x aa açmayız 780i geçeriz
Rubisco 15.2.2013 05:39:51
AMD ye niye o kadar etkisi olsun ki bunun, 7870 alacak adam aaa gk110 gelio ortalığı dağıtacak AZ!!! para biriktirip bundan mı alayım diyecek? Anca 690, 680 ve altı SLI kurmak isteyenler, cf 7970 düşünenler bakar. Tek 680 / 7970 vs. almayı düşünenler için ciddi bi tehdit değil bana göre. 7950 / 7870'e bi daha bi indirim yaparsa AMD sattığı kadar gittiği yere kadar artık. İlla süper en güçlü en pahalı kart bende diye herkes bana mı gelecek? Bi de tam fiyatı ne olacak, ne zman indirim gelecek onlar da ayrıca belirleyici. Hep enth. lerden bilmem kaç tane 690 ile sistem kuracaklardan benim çevremde de varlardan bahsediliyorda, bence biraz fazla abartılıyor yani. Bunun oyuncu versiyonu çıkmadan, yani server/hpc özellikleri kırpılmadan veya biraz daha hafif versiyonu olmadan, 670/680 ile gk110 kartların arasını dolduracak Nvidia ürünü çıkmadan pek bişey kaybetmemesi gerek AMD'nin.
OverClocK1ng 15.2.2013 03:01:11
Bu haberden sonra AMD bitmiştir. Tabi bitti anlamında değil ama tek GPU'da da çift GPU da da liderliğe oynayamaz.

Aynı masaüstü işlemcilerde olduğu gibi kendi yağıyla kavrulur gider.

AMD seven birisi olsam da gerçekleri göz ardı etmemek lazım.
Rubisco 15.2.2013 01:04:29
quote:

Orijinalden alıntı: marfoglu



Yazdıkllarının çoğu yine anlaşılabilir değil. 8800 ile benzer olan tek yanı, zmanlaması en büyük biziz kısmı yani PR ile ilgili olması. Onun dışında gk110 kullanan kartlar kaçtan satılacak ki senin bahsettiklerin geçerli olsun. Sen kendin gk110 vs. 104 arasında donanım oalrak gerçekten farklılıklar olduğunu, Nvidianın herhangi bi kandırma yapmadığına inanıyorsan, maliyeti yüksek olan, masaüstünde yeri olmayan gpu'nun olduğu gibi oyun alanına sürülmesinde PR dışında açıklama getiremezsin. Bana yeni oyunlardan ondan bundan bahsediyorsun, yazdıklarının hepsi gk110 içeren kartların çok satacağına dayanıyor. Çok satmayacaklarına inancın olsa bu şekilde yazmazsın. Çok satacaklarına inancın olmasa oyun pazarında vs. yazdıklarını yazmazsın.

Bi tür limited kart olacaksa, fiyatı çok yüksek olacaksa bende çok satmayacağını düşünüyorum ki şimdlik böyle gözüküyor. Eğer fazla satma amacı güdülmüyorsa da zaten oyun pazarında 1. PR 2.bi miktar ek gelir getirecek demektir. Burda ve başka forumlarda herkes PR kısmını öne çıkartıyor, o da önemli. Ama 10 bin tane limited diye biyerlerde bahsi geçti, sırf server pazarında bunun en az 4-5 katını hemde en az 2-3 katı fiyata satmış olmaları lazım şimdiye kadar. Hepsini bir araya getir, oyuncu kartı olarak sürersen bunu PR dışında ek gelir düşünürsün başka bişey değil. Nvidia ona tenezzül etmez gibisinden bakışın vs. varsa yanlış yerden bakıyorsun.

Konsoldaki özelleşmenin PC ye göre nasıl farklılıklar getirdiğini en son anlatacağın insanlardan biri olmam lazım bana onlardan bahsetme bi kere. Şu an konsola adam gibi PC ile karşılaştırılabilir donanım koyacaksan ya maliyeti yüksek olacak, yada uygun maliyetli donanımdan kendi işletim sistemi / yazılım araçları / API lerine göre en uygun değişiklikleri yapacak birilerini bulman lazım. Burda kimsenin bahsetmediği, dışarda da ender olarak bahsedilen 1.5 seneden fazla olan AMD'nin 3rd Party IP olayı konsol çipleriyle birebir örtüşmüş sızan konsol verilerine göre. Öncekilere nazaran AMD burdan iyi para kazanacak gibi duruyor, yani 3rd Pary IP olayı işe yarayacak. Uygun maliyet olayı ne kadr %100 bilemem ama Xbox'ın gpu'su 7770 ayarında gözükürken, değişen cache yapısı, eklenen esram ile 7770/7850 civarlarında belki hiç perf kaybetmeden 8x AA 'ya benzer kalitede compressed MSAA yapacak. Bahettiğin Nvidia'nın donanımlarının 800-1000$ fiyat tahminleri var. 1. Şimdi yapılacak bi konsolda 680/7970 ayarında bi gpu alınıp değiştirilmeye konsola uygun hale getirilmeye kalksa , 2. şimdiki konsol sisteminde, şimdiki 4 çekirdekli işlemciler ile yarışabilecek işlem yapabilme kapasitesine sahip bi işlemci tasarlansa, bunları bir araya getirdiğinde çok yüksek maliyet ortaya çıkar. AMD Stars K8/10'dan tut Bulldozere, Intel'de Core'dan IB'ye kadar. işlem gücü ihtiyacını da SIMD unitelerinden rama erişim süresi cache gecikmeleri, FLOPS veya MIPS cinsinden max. işlem yapabilme kapasitesi veya işlemcinin komut çözebilme / işleyebilme / alt birimlere geçirebilme veya diğer çekirdek/çekirdek benzeir yapılarla paralel işleme kabiliyeti vs. gibi kriterler ile masaüstü konsol arasında ilişki kurarak karşılaştırabilirsn. Günümüzde konsolda kullanıalcak ve beklentileri karşılayacak seviyede iş yapabilecek kapasitede bi CPU'yu da öyle ucuza kapatamazsın(öyle 20-30$ lık çiplerle olmaz zaten bunlar). GPU açısından istediğin kadar konsol altyapısından özel API'den bahset, xboxda mesela drawcall'un neredeyse beleş olmasından faln istediğin kadar bahset. Sonuçta karşılaştırabilecğein temel yapılar var texture işleme kapasitesinden hesap yapan birimlerin miktarlarına kadar ve bunların belli bi seviyenin belli bi sayısal değerin üstünde olması gerekiyor ki atıyorum 1080p de 10mb lık framebufferı besleyebilsin. Bunların bellek yapısı cache yapısı bağlantı şekiller vs. ARGE bütçesine göre dğeiştiriliyor ihtiyaca ve maliyete göre dğeiştiriliyor zaten. Ama 680/7970 örneği verdiğim gibi, konsola 8-10 tane SMX (192 core içerecek şekilde ) içeren Kepler temelli GPU veya 25-35 tane Compute Unit(64 birimli) içerecek bi GCN temelli GPU koyup uygun maliyetli olmasını bekleyemezsin. Gk110'dan yeni oyunlardan onlardan bunlardan bahsedip, konsola rakip vs. olaylarından bahsedeceksen konsol için de abartı yüksek fiyatlardan bahsetmen lazım. Konsolda tahminlere göre de böyle olmayacak. Hatta xboxdan okuduklarım kadarıyla o işlemcilerle nasıl idare edecek şimdilik aklım ermiyor. gk110'nun konsol karşısına sürülmesi o tür bi zmanlama tamamen PR amaçlıdır. 800-1000$lık kart ile ancak konsol alacakları teşvik etmiş olursun.

gk110 az sayıda satar veya o tür amaçlandığına dair bişeyler elde edersek (performansı önemli değil, o fiyata alacakların herkesin abarttığı kadar olmadığından eminim) yanılmadığım ortaya çıkar. Sana benzer düşünenler için, zararına/düşük karla satış yapılmadığını varsayarsak anlamlı rakamlar elde edebilmek için en az 50 bin gibi rakamlardan bahsetmemiz lazım ki Nvidia'ya anlamlı ölçüde para kazandırdığına ikna olalım. Belli bi seviyenin altında anlam ifade eden gelir seviyeleri için 6-12 milyon $ gibi, anca benim dediğime benzer PR + yan gelirden bahsedebilirsin.
M@U 15.2.2013 00:53:20
quote:

Orijinalden alıntı: A35A

Ben su an 2560x1440p kullaniyorum

Ancak 2-3 yila bu seviye standard olur dunyada diye dusunuyorum

Ben de onu diyorum işte.

Hele önce bir 2K'yı görelim de 4K'yı da görürüz elbet. En son baktığımda 2560 çözünürlükte monitörler fiyat olarak uçuk düzeydeydiler. Onu alana kadar 3 monitörlü sistem kurmak daha mantıklı geliyor bana.

Hem bu şekilde direk 5K çözünürlüğe geçmiş oluruz.
iARDAs 15.2.2013 00:27:13
Ben su an 2560x1440p kullaniyorum

Ancak 2-3 yila bu seviye standard olur dunyada diye dusunuyorum
M@U 15.2.2013 00:09:21
4K'nın 1 yıl içinde yaygınlaşacağını ciddi ciddi düşüneniniz var mı? Full HD bile istenen noktaya tam olarak gelemedi. Yıllar sonra yaygınlaştı diyelim. Ama 4K olayı daha zor. HD, FullHD, QHD standartları oturmuşken 4K'nın işi biraz zor. O da yaygınlaşır ama, 3-4 seneyi bulur sanırım.

Daha 2K'yı kullananlar bile parmakla gösteriliyor. 4K nerde...
kankatree 15.2.2013 00:02:08
gerçek titan burada beyler alın yıllar önce türkler bulmuş simdi baskası kullanıyor alın kanıtı

http://megaholding-enesolgun.blogspot.com/2012/11/titan-dolandrc-tuzagna-dikkat-mega.html
marfoglu 14.2.2013 20:29:43
quote:

Orijinalden alıntı: arbiter

quote:

Orijinalden alıntı: Foxbat

Sonunda GK 110'u gördük Oldukça kaslı bir GPU olacağı ve uzun süre de zirveyi bırakmayacağı kesin gibi.

Ama ben şu noktaya dikkat çekmek istiyorum. Neden Nvidia böylesine aşırı güçlü bir kartı piyasaya sürüyor? 2-3 yıllık kartlar güncel oyunları rahatça oynatabilirken, elinde oldukça verimli ve potansiyeli yüksek GK104 varken ve konsollar oyunlardaki gelişimin önüne set örmüşken neden Nvidia en güçlü silahını, iyice sıkıcı hale gemiş savaş alanına sokuyor? Yer yer 700'ün altını görebilen HD7950'nin yapamadığı neyi yapacak Titan?

Amaç yeni nesil konsolara posta koymak mı ki bu bana çok çocukça geliyor, yoksa AMD'ye ölüm vuruşu yapmak mı? Bence bu Nvidia'nın "En büyük benim"manifestosu.
Ama işe yarayacağından o kadar da emin değilim. Bence 2014'ten itibaren taşlar yerinden oynamaya, roller değişmeye başlayacak. Dediydi dersiniz;)

geçen sene içinde yavaş yavaş piyasaya çıkan 4000x3000 çözünürlüklü monitörler 2014'e doğru yaygınlaşmaya başlayacak 1920x1080 nere 4000x3000 nere
6gb neden yapıyorlar dersin

2014te 4k teknolojısı yanı full hdden 4 katı daha güclu bir teknolojı yaygınlasacaktır suanda yuksek segment tvlerde var ve naponyada test yayınları var iste o zaman daha fazla bellek gerekecek ancak tıtanın 6gblık verıyı tutabılen ve yollayan bir veriyi gpunun işleyebilecegı ı dusunmuyorum cok guclu ama 6gb ye olmaz slıde olacaktır ama.Keske bundada 3 ve 6 gb modeller olsaydı amdnın ust segment kartı gıbı tek secenek sunumuyor slıde degecektır ama tek kullanıcı ıcın hem uretım malıyetlerıde dusecektır.
arbiter 14.2.2013 17:24:28
quote:

Orijinalden alıntı: Foxbat

Sonunda GK 110'u gördük Oldukça kaslı bir GPU olacağı ve uzun süre de zirveyi bırakmayacağı kesin gibi.

Ama ben şu noktaya dikkat çekmek istiyorum. Neden Nvidia böylesine aşırı güçlü bir kartı piyasaya sürüyor? 2-3 yıllık kartlar güncel oyunları rahatça oynatabilirken, elinde oldukça verimli ve potansiyeli yüksek GK104 varken ve konsollar oyunlardaki gelişimin önüne set örmüşken neden Nvidia en güçlü silahını, iyice sıkıcı hale gemiş savaş alanına sokuyor? Yer yer 700'ün altını görebilen HD7950'nin yapamadığı neyi yapacak Titan?

Amaç yeni nesil konsolara posta koymak mı ki bu bana çok çocukça geliyor, yoksa AMD'ye ölüm vuruşu yapmak mı? Bence bu Nvidia'nın "En büyük benim"manifestosu.
Ama işe yarayacağından o kadar da emin değilim. Bence 2014'ten itibaren taşlar yerinden oynamaya, roller değişmeye başlayacak. Dediydi dersiniz;)

geçen sene içinde yavaş yavaş piyasaya çıkan 4000x3000 çözünürlüklü monitörler 2014'e doğru yaygınlaşmaya başlayacak 1920x1080 nere 4000x3000 nere
6gb neden yapıyorlar dersin
marfoglu 14.2.2013 17:14:40
quote:

Orijinalden alıntı: Rubisco

quote:

Orijinalden alıntı: marfoglu

Banada sizin az buradan kar kazanayım mantıgı mantıksız geldı.Konsol zannettıgınızı aksıne rsx sayesınde optımızSyon sayesınde yarısabılı zayiten aynısını 8800dede yapmıstı cunku o zamanlar pazarda o kartın genel olarak hakkını veren pek oyun okmen ps3 de destek ıle cok ıyı grafıkler sagşandı.Oc daha guclu oldugunu bızde bılıyoruz ama yakın vrya denk grafık ıcın 1000 dolarlık bor sıstem gerek yok konsolda cunku rsxın yapısı farklı ıslıyor pcye gore.Bence o yuzde. sıjn dedıgınız ana nokta degıl kı nvıdıa ında her konsol oncesı bunu yapması tesaduf denılemeyecegıne gore nvidianın asıl amacının malzeme cıkartmak oldugunu dusunmuyorum.Zaman gosterecek nvıdıanın asıl amacını.Hem zaten maliyetli ürünleri cok alan olmaz demissiniz ki bu bvidianın asıl kitlesi olan grafik meraklıları ve bvidia bir nevi konsollar karsısında işini saglama almak istiyor.Sız diyorsunuz kı mvidia az daha kar dtme pesınde is gpularından asıl oyle bır amacı olsa bu kadar reklamını yapmazdı.Bunun yanında konsolun zaten gerı oldugu ıcın nıvıdanı. umursamayacagını soyluyorsunuz kı o saydıgınız konsola has ozellıkler cıkısında konsolu grafıksel anlamda daha one cıkarır.Lc daha gucsuz demıyprum ama destekle daha ıyı oyular olur ve nvıdıanın kıtlesı oraya odaklanacaktır.Ayrıca 8800 ve tıtan gibi kartların asıl amacının az daha kar oldugunu soyluyorsunuz ve bunun konsola sadece bir kılıf oldugunu soyluyorsunuz kı oyle olsa nvıdıa ıkı kartındada neden konsollardan hemen once duyuru yapıp o gune odaklanıyor?Bu sıze kılıf gelıyor ama bu kartların bu kadar teklamını. az daha kar getırme cabası mntıklı mı gelıyor gk104 pazarı domıne edıyorken?Eger nvıdıa konsolları unursamasaydı grafık anlamında gk110u sımdı pıyasaya bu markette surmezdı cubku bu guclu gouyu az daha bekletır az kar mantıgıyla degıl gk104u daha kullanıp daha kara gecerdı ayrıca yakındakiakı crysis 3 cıkısıda pc tarafında konsollara karsı grafık rekabetının basladıgını gosterıyor.Pcnın ana oyunu crysıs en güclu kartlarından titanin ve ps4 un duyurusunun hep beraber olması rekabetı gosterıyor.Boyle guclu bır gpuyu serverın yanında az kar mantıgıyla kullanacak bır polıtıkaya ıhtıyacları yok cunku zaten oyun noktasının gpu şatının odak yerı baska ve yeterınce ıyıyler amac yenı konsollara musterı kaptırmamak ve yıne en ust teknolojının nvıdoada oldugunu gpstererek ps4un olası grafık basarısına balta vurmak o yuzdendır kı nvıdıa iş gpularını oyun pazarına ındırdı cunku az kar ederım demezdı normalde ılerısi icn kullanır sonrakı hamleleri için seçerdi.Konsolu cok kucumsuyorsunuz pc degıl bu rsx optımızasyon oyun destegı pcden grafık olarak ustun oyunların cıkmasını saglayacaktır buyuk ıhtımalle gecen nesıller bunun en buyuk ornegı ıste bu nesıl nvııda oyunla destekleyemezse hamlesı daha oteye gıdemeyecektır.Kı konsolda ıyı grafık ıcın 1000 dolarlık komponentlere gerek yok ps3de olanı gorduk ve basarılı olmustuda sony bu konuda pc karsısında.

Yazdıklarından bişi anlaşılmadığı gibi benim yazdıklarımın da yarısını ya anlamamışsın, yada yazdıklarının yarısı mantık hatasıyla dolu.

Yukarda yazdıklarımdan konsolun performansının iyi veya kötü olmasıyla ilgili ne zannediyorum ki bana zannettiğimin aksine optimizasyon sayesinde iş görebiliyor diyorsun? 8800 ile gk110'un, kendi zmanlarına göre ve çıkartılış şekilleri ile alakası yok, tek alaka konsollar ile aynı zmanlama diyebilirsin o kadar, o da işin PR'ıyla alakalı zaten.

Konsola şu andaki teknik ile iş görecek kadar donanımı ucuza koyamazsın, konsolun kaldırabileceği maliyet için de uydurulabilen donanımlar iyi performans göstermez. O yüzden maliyet bütçe dahilinde olabildiğince uygun hale getirilmesi lazım. Geçmişte de oldu maliyet olayı ama şimdi gereken işlem gücü kapasitesi yüzünden çok daha önde bu.

MAliyetli ürünleri çok alan olmaz nerde demişim? Konsola, zararına satış yapacak olsan bile, maliyeti aşırı yükselten malzeme takamazsın diyorum, bu yüzden düşük donanımdan daha çok perf alacak şekilde değişikliğe özelleştirmeye, belli bi amaca özel farklılaşmaya gidiliyor diyorum, yada maliyeti yüksek olmayacak ama belli bi hesaplama düzeyine ulaşıcak şekilde fazla arge gerektirmeyen tasarım yapılır (CPU >> Cache >> GPU >> RAM bağlantısı gibi).

Konsol karşısında gk110 ile nasıl kendisini sağlama alıyor bi anlatsana? PR için ne kadar masraf yapmışlar biliyor musun?

8800'ün ne kadar gelir getirdiğinden bahsetmediğim gibi, gk110'unun 8800 ile karşılaştırılabilir hiçbi yanı yok. gk110'u oyun çipi olarak kullanmak, esas amaçlarının yanında anca yan amaç olur, esas pazar kitlesinin yanında anca extradan gelir getirecek bi amaç taşır. Sana benzer bakışı olanların yanlış baktığı nokta, gk110'u da sıradan bi GPU olarak görmeniz.

gk104 ile gk110 arasında uçurum var, hem fiyat hem performans olarak. Gk110'u piyasa sürmesini sen sadece konsola karşı bi konuma koymaya, ciddi bi rakip olacağını düşünürken gk110'un maliyetini, büyüklüğünü, esas hedef pazarda ne kadar sattığını ne kadar gelir getirdiğini, hedeflerin tutup tutmadığını veya ne kadar saptığını, üretim maliyetinin bundan 3-6 ay öncesine göre ne seviyede olduğunu, 28nm de dev gibi bi çipi ürettirirken yaşanan sorunlar ile, şimdi kartları 800-1000$ dan satılması planlanırken ne kadar farklılıklar olıuştuğunu vs. vs. hiçbirini göze almıyorsun.

Esas hedef pazarın dışına çıkıp, GPU'da hiçbi değişiklik yapmadan oyun pazarına sokmanın benim söylediklerim dışında mantığını anlat bi zahmet o zman? gk104 ile gk110'unun MMU vs. gibi yapılarıının aynı olduğunu, GPUDirect'den tut thread engine'e , DMA yapısından tut driver / arabirim altyapısına kadar, hyperQ / dynamic parallelism gibi şeylere kadar, bana bunların her iki çipde de var olduğunu, fiziksel olarak her ikisinde de olduğunu yani bütün Kepler gpularda olduğunu, Nvidia'nın bu konuda %100 açık olmadığını bi anlamda gk110 dahil bütün Kepler GPU'larda aynı donanım altyapısı olduğunu ispatlaman lazım (SMX yapısından bahsetmiyorum burda dikkat edersen). Eğer gk110 da dahil bütün Kepler GPU'ları başından beri aynı derecede gelişmiş yapıyı taşıyorsa, bi gtx650 'de gk110'nun sahip oldu hyperq / dynamic paralelizm gibi şeyleri taşıyorsa, DMA engine yapısı, thread başına çok daha yüksek register kullanabilme imkanı varsa, yani SMX sayısı dışında fiziksel özellikleri aynı ise benim dediklerimin hiçbi önemi yok zaten. Sana benzer düşünenler bu açıdan bi gariplik var diye olaya bakmıyorlar, ilave olarak da Nvidia hep bi ayrımın olduğunu söyledi şimdiye kadar (buna fp64 de dahil. Yani fiziksel olarak gk110 dışındaki herhangi bi gpu'da mesela fp64 üniteleri de fiziksel olarak var mı bilmiyoruz. Kimse bi TEM mikroskobu ile hardware reverse engineering yapmadı, hem uğraşmaz hemde yemez).

Yukarda dediğim gibi gk110, eğer SMX haricinde diğer Kepler GPU'lar ile aynı fizksel yapıya sahip ise, Nvidia bi anlamda kandırdıysa(ki Nvidia farklı olduğunu söyledi şimdiye kadar) gk110'nun da oyun GPU'su olarak kullanılmasının tuhaf bi yanı olmaz.

Yok ama benim dediğim gibi, gerçekten diğer GPU'lar ile gk110 arasında bahsettiğime benzer fiziksel olarak farklılıklar varsa, gerçekten fp64 uniteleri gk110'da varken diğer keplerlerde yoksa (yok dediğim 1/24 oranında ise çok az ise yani), dynamic parallelism / hyperq gibi şeyler sadece gk110'a özel ise, MMU yapısı DMA engine yapısı faln sadece bahsettiğim gibi gk110'a özel olarak daha gelişkin ise o zman benim başından beri savunduğum şeyler tamamen doğru olur. Server lanına özel olarak esas alınmış bi çip, olduğu gibi oyun alanına kaydırılıyorsa, satış fiyatını da göze alırsan PR dışında ilave olarak gelir hedeflenir. Sen bunu en başından beri oyun GPU'su olarak görüyorsan orda hatalısın. gk110 ile gk104 arasının boş bırakılacağını düşünerek de ayrıca hatalısın, arada o kadar çok performans ve fiyat farkı bırakılmaz.

Gk110 ile Nvdia'nın konsola müşteri kaptırmayacağını vs. düşünüyorsan ayakta uyuyorsun. Server alanında satacağını sattı, satmayada devam edecek gibi gözüküyor. Yapısında değişikliğie gidilerek mi olduğu gibi mi oyunalanında da kullanalım bunu diyorlar? Yapısında oyun gpu'su olsun diye değişiklik yapıp, extradan bi AGRE masrafları mı çıkartılıyor? Bunların yanıtları hayır, o zman bunu oyun alanında kullanıma sunarak da ilave gelir amaçlanıyor. gk110'daki fp64 lerin yerine normal çekirdekler eklenirse, SMX yapısı 192'den 248'e çıkartılırsa mesela oyun gpu'su olacağından bahsedersin. dynamic paralelism thread başına daha yüksek sayıda register kullanılabilmesini sağlıyor ve bu Dx11 multi-thread ile extra performans verir dersen oyun gpusundan bahsedersin, DMA engine yapısı ile çok yüksek SLI ölçeklendirmesinen faln bahsedersin. Daha farklı scheduler / dispatch yapısı olursa oyun gpu'su dersin.

Olduğu gibi gelsin, sonra PR senin gözünü kamaştırsın, bütün bu yazdıklarımı da yoksay, gel sonra yarısı zor okunan bi dünya alakasız şey yaz olmaz öyle.

Önceki yazdıklarımdan da konsolu küçümseyecek anlam çıkartabilmişsin ya bravo daha diyecek bişey yok zaten. Xboxdaki yeni CPU/GPU yapısının, gelişmiş cache yapısının aslında şimdiki APU'larda olması gerektiğini en başından beri ben savunuyordum, tabi onların hiçbirini görmezsin.



Birincisi mobilden yqaziyorum bunu aklinizda bulundurun ve mobilden bu kada ruzun yazi yazip birde duzeltmek hic kolay degil.Ikincisi merak etmeyin yazinizi cok iyi anladim ama siz karsit fikirlere mantik hatasiyla dolu dioyorsaniz o ayri.
Size konsolun performansindan bahsettiniz diyorum cunku yukarida pc sistem ile konsolu karsilastiran zaten ps4 de bu kadar iyi sistem bulunduramaz diyen ben degilim.1000 dolarlik konulmayacagina gore yazan bend egilim.8800 ile titaninda yani gk110unda alakasi var cunku bana gorede bu tesaduf degil ve rekabet icin yoksa iki cok guclu gpuunun byu zamana denk gelmesi bence tesaduf degil.Karsilastirma konusunda ikiside cok gucluyken ve zamani varken cikarildi ve bu konuda Nvidianin tutumu cok benzer ki bu yondende cok benziyorlar.
SIz bana kobnsolun yukarida hakkinda ne kotu yazdimda bunu cikardin diyorsunuz ama hemen assagasinda bu sistmei konsola koyamazsin zaten diyerek celiski yasiyorsunuz.Ki hemen ardindan maliyete gore donanim iyi performans gostermez dfiyorsunuz ve bana kotu performansi nereden cikardiniz diyorsunuz.Anlayamadiginiz ve bbenim savundugum nokta ise konsoldaki RSX ve optimizasyonun pcde pek iyi kullanmayan oyunlara karsi one gectigi ve exlerinde detegiyle rsx i somurebildiklerinden cok iyi grafikler ciktigidir.
Konsollarinda belli bir butceye sahip oldugunu ve daha dusuk donanim koyulacagini inkar etmedim zaten ama bu onlari daha geri yapmaz belli sdebepler yuzunden.
Siz maliyelti urunleri cok alan olmaz pcye demissiniz yukarida kartlar icin bu yuzden zaten pek beklentileri yok demissiniz ki Nvidianin kitlesi sizin dusundugunuz neredeyse zitti.Bnede size konsolun zaten daha dusuk maliyelti oldugunu ve ona gore bir donanimi oldugunu ancak pc mantigiyla bugun bir sistem bile yukarida dediginiz gibi ps3u gecer mantiginin sacma oldugunu ve saydigim sebeplerden zaten pc ile grafikte yarisabileceginden Nvidianinda isini saglama almasini normal goruyorum diyorum.
Nasil saglama aliyor soyleyeyim cunku yukarida bahsettigim sebeplerden ps4ler zaten guclu gelecekler cunku rsx yapisi cokntuler sunacaktir ki bu pc pazarindkai iyi grafik istyeen kitleyi etkileyecektir.Bu yuzden bu kitle pc geri kaldiginda ps4e kayabilir ve Nvidia kitlesinin bir kismini yani grafige ilgili musterilerini kaybedebilir.ZZaten Nvidia konso9lu bitiremeyecegini kendi kitlesi oldugunu bildigi icin kendi kitlesin odaklaniyor cunku grafiwe bakan insanlar ilk etapta konsolun ustunlugunde konsoluda alabilir ve zaten bu urunleri ilk etapta cogu kisi ilk once birini9 aldigindan Nvidianin grafik konusundaki ustunlugune darbe vurabilir ama Titanla bu grafik onderligini saglamlastirmaya calisiyorla rki bunuda 88000den farkli sekilde oyunla destekleyecekleri Crysis 3 ornegiyle goruyoruz tabii ps4un cikisi Titanin cikisi crysis 3 size gore hep aybni anda olmasi rastlandi.
Zaten PRa masraflarindan dolayi server pazarinda basarim elde edilen kartlari oyuna once surup Nvidia bu konumunuda bu kartlarla korumak istiyor buda uretim malityetindeki yeni bir uretimin uretim maliyetini arttirmasini onleyecek arge ve calismalara bakarsak.
Sizin 880un gelirden bahsetmenize gerek yok cunku benim yazim ayni degiller demenizeydi.Bana gore ise gk110un bulubndugu konum itibariyle 8800 ile cok benzerlikmler tasiyor.Bneimde demeye calistigim iki cipte zamaninda cikmasi beklenmeyecek sekidle ust performans sunuyordu ve daha bekletilebilirlerdi ama konsollar sayesinde onceden sunuldu piyasaya.Tiutanin asil gorevi profosyenel olsa bile bunun yaninda halen guclu iken ve bekletilebilirken 8800 gibi piyasaya suruldu rekabet icin yani baska amaclara kullanildi diyer farkli diyemeyiz direk cunku bulunduklari konum ayni.Extradan gelir icinde Nvidia bu kadar odaklanmaz bu karta ve ps4 ile karsilasitirilmasi icin tam her tarihi ayarlamaz.Ben gk110u siradan bir gpu olarak degil bilakis zamanin otesinde oyun icin bir gpu olarak goruyorum ve iste bu yuzdende boyle siradisi bir gpouyu simdi sunmalarinin normal olmadigini ve ek gelir den olmadigini soyluyorum ama siz beni dikkatli okumadiginizdan anlamamissiniz.

Gk104 ile 110 arasinda ucurum var bende onu diyorum zaten iste bunun sebebi ilerisi icin konsollarin getirecegi ustunluk karsisinda Nvidiaya ustunluk saglamak siz bana ek gelir diyorsunuz o yuzden Nvidia en guclu kozlarindan birini erkenden oynadi zaten.Siz demissiniz ki maliyeti buyuklugu kendi pazarinda ne kadar sattigini ne kadar gelir getirdigini hedefglerinden uretim maliyetinden bahsetmissiniz sorunlardan bahsetmissiniz.Ancak hic ornek ermemissiniz ancak ben soyleyeyim birkere bunu soyluyorsaniz ornek vermeniz gerekir ama Titanin zaten pazqarinda basarili bir kart oldugunu ve uretim maliyetind baya harcandigini biliyoruz.Sorunlar yasandiginida biliyorum 28nm ile ilgili onceki uretim kartlarinda ayni cipte oldguundan yasanan sorunlari biliyorum.Simdi demek istedigim tamda o site Nvidianin bu karta uretim olarak harcadigi paranin yani maliyetininyaninda bu guclu gpudan ayni zamanda gucunden yararlanmak adina zmaanainda once oyun pazarina indirilerek hem iyi bir atis planlandi hemde ps4un grafik kitlesine darbe vurmak istendi hermde Nvidianin ustunlugunu korumak istendi.Siz bu kadar uretimden maliyetten bahsedip sadece normal sartlarda ciktiginda az kullanicinin alabilecegi ve az kullaniciyi ilgilendirebilecek segmentteki bir karttan gelir diyorsunuz ve bunca uretim maliyeti varken bu karla kapanacagini saniyorusunuz ama Nvidia bu konuda emion cunku konsollarla birliktwe satis hacmi buyuecek pazarda harekeltnem olacak buda pc tarafinada yansiyacak.Amdden ses cikmadigina gore bu konuda Nvidiada domine edebilecegini zannediyor ki haklida.Yani siz bu taraftan gozxe almiyorsunuz tek acidandan bakiyorsunuz bence.Yukarida mantigindanb bahsettim gordugunuz gibi.
Gk104 ile 110unda ayni olmaisina ispatlamama gerek yok cunku ben onunla ilgili birsey soylemedim bilakisgk110un cok daha guclu oldugunu ve eneden kullanildigini yazdim.Hivbir yerde yanilar demedim ki olsalardi boyle bir beklenti olusmazdi emin olun hem sirket tarafindan hem kullanicilar tarafindan.Dedigim gibi Nvidia bence kandirmiyor ve oyun gpusu olarak kullanilmasi normal elbette soyleki hersyei benzemesede bu gpunun oyun konusundada uygun olmadigi anlamina gelmiyor.Asil soru burad akullanilabilirlik olmamali cunku zaten bu gpu ileride gelecekti oyun pazarina ve Nvidiada bu yonde bir revizyon yapmistir asil sorulmasi gerekn soru zamanlamasi ve bu guvcun normal yol haritasinda mantikli oldugu veya olmadigi ki bu gucede normal bir zamanda fgazla guclu olacagini zamanlamanin asil amacinin farkli oldugunu soyluyorum.Ben asla bu gpuyu tek basina oyun gpusu olarak gormedim ve asil gorevinin serve roldugunu biliyorum hatta cok guclu oldugununda farkindayim ama sadece sebebin ek gelir olacagini heleki bu pazardaki segmentten dolayi goz onnune alarsik bu farki kapayacak bir gelir olusturamayacagi cok belli ki buda amacin ek gelirden farkli oldugunu gosteriyor.Boylece bu hacimden yararlanilarak pazardaki akisin hizlanmasiyla Nvidia farkini iyice kapar ve gpuyu tam kullanmis olur.
Siz yine yanlis anladini zmusteri konusunda ve ne ayzikki mantik disi ithamlarda bukunuyorsunuz birincisi ayakta uyumuyorum ikincisi yuz kez konsolun musteri kitlesi farklidir bu gpu onlari durduramaz cunku konsol musterisi sadece hatta genekl olarak grafge bakmaz ama grafik kullanicisini etkileyecektir dedim ve bunun gozunuzden kacmasinin imkani yok.Zaten gpu oyunlara uygun diurek degisiklige gidilmeyerek bu alandad akullanilacak.Zaten gpu oyun yapisinada uygun ama bunun yaninda gk104e gore cok daha guclu ki zaten Nviida arge masraflarini yuksek tutacagi bir gpu olksaydi revizyona giderken yapmazdi unku amac ben az degisiklikle oyunlarda kullanilabilir bir hale getirmek.
Siz bu itamlarla vwe dille yazdiginiz sdurecede yazmam zaten ama duzgun ce yazarsaniz tartisiriz ama iyi yonde.Karsi fikrielre saygi duyun sonra konusalim.Benim PR gozumu kamastirmiyor.Yazdiklarinizida yok saymiyorum bilkasi cogu kisiyer gore hepsini okuyor ve uzerinde dusunuyorum.Ister zor okunudugunun arkasina saklananin ister benim gibi ugrasip anlamaya calisin o beni ilgilendirmiyor yazdiklarim cokta alakali ve isin pazar yonunu kaciriyorsunuz bence.
Konsoluda kucumsediniz demedim rsxci zaten gpularla yarisamayacagini soyluyorsunuz bu konsolu kucumsediginiz kotu oldugunu soylediginiz anlamin agelkmiyor pcnin teknolojilerinin guncvellendigini ve fark atablecek kapasitede sahip oldugunu ilk aylarda veya hemen dusunmeniz konsol kotu dediniz demek dfegil ama ben ilk balarda boyle birsey olmayacagini savunuyorum.Bu yuzdende rsxe kotu dediniz demedim ve bu yapiyida ayni zamanda begenmeniz normal dedigim gibi bunun pc pazarindaki hareklilikten cok surmeyecegini savunmanizla begenmemeeniz ayni sey degil.
Eger bana cevap verecekseniz lutfen pm atin konudada daha cok uzun alintilar tartismalar surmesin aksi takdirde bu alintilamayi burada surdurmem cuku konuya belli acilardan zarar veriyor iyi forumlar.
Zeus Kabadayı 14.2.2013 16:38:12
Aman yahu.
multiTYRT 14.2.2013 16:36:11
Mars 2 vardı zamanında anlayan anladı
dodomoco 14.2.2013 16:30:46
quote:

Orijinalden alıntı: Foxbat

Xbitlabs'a göre sadece 10 bin adet üretilecekmiş. İlkin pahalıdan satarlar seneye de biraz kırpıp biz garibanların alacağı fiyata çıkarırlar

O zaman kotu oldu bu iş turkiyeye kaçtan gelir kim bilir
cats.in.the.cradle 14.2.2013 16:10:43
Nvidia GeForce Titan Launches February 18th, 2013: Loses to GTX 690, AMD HD 7990

http://www.brightsideofnews.com/news/2013/2/13/nvidia-geforce-titan-launches-february-18th2c-2013-loses-to-gtx-6902c-amd-hd-7990.aspx

.....The chip itself is clocked at 875 MHz for reference clock, even though the two select vendors (ASUS and EVGA) have the option of custom clocking the parts. For example, ASUS GTX Titan allegedly comes clocked at impressive 915 MHz. We did not receive any information on Turbo mode for the card, nor for the power consumption.........
Foxbat 14.2.2013 12:42:58
Xbitlabs'a göre sadece 10 bin adet üretilecekmiş. İlkin pahalıdan satarlar seneye de biraz kırpıp biz garibanların alacağı fiyata çıkarırlar
iARDAs 14.2.2013 10:22:17
http://www.xbitlabs.com/news/graphics/display/20130213151212_Nvidia_to_Speed_Up_Launch_of_GeForce_GTX_Titan_Reports.html

Tabi kesin degil ama sadece Asus ve Evga tarafindan satilacagi soyleniyor
Zero Limit 14.2.2013 10:19:04
neden bilmiyorum ama 690 a bakış açımla buna bakış açım aynı yani bana sıcak gelmeyen kartlar. acaba eski heyecanımı mı yitiriyorum. yoksa bu işler gerçekten sıradanlaştı mı?
iARDAs 14.2.2013 10:15:03
quote:

Orijinalden alıntı: Firaristt

Bu tür Haberleri özlemişim. Pc tarafı donanım olarak uçtu ama Nerede nasıl kullanılacak bilmiyorum. Bilimsel araştırmalar haricinde o güç Nerede kullanılacak merak ediyorum.

Hocam cok basit
120hz monitor
3 boyutlu oyun
1440p veya 1600p monitor
3 monitorlu donannimlar 5760x1080p veya 7680x1440 gibi
Gatta 5760x1080p yi 3 boyut oynayan psikopatlarda var :)

Zaten bu kart sinirli sayida bir kart. Mutlaka tukenecektir. Oyle 680 veya 670 gibi her zaman alirim diye bir durum yok bu kartlarda.
iARDAs 14.2.2013 10:12:20
quote:

Orijinalden alıntı: ahmetcanack

quote:

Orijinalden alıntı: A35A

quote:

Orijinalden alıntı: ahmetcanack Burda bahsedılen Astronomık fıyat demek 680 den pahalı olacak demek oluyor son hazıran ayı yalınlarında extreem bır sıstem toplayacagımı dusunursek 680 den en fazla 100 dolar pahalı olursa alınacak bır kart fakat o zamana baska ne kartlar cıkar ne olur bılınmez ? Acaba nvıdıa 7 serısınde cıft gpu lu bır ekran kartına yer verıcekmı ?
Hocam 690a yakin olacak fiyat. Pahali olacak. Gidisat bunu gosteriyor ama kesin bisey soylenemez tabi.


hocam o zaman 690 alırım daha ıyı haklı degılmıyım ustelık hala cıft gpu lu bır ekran kartı haberı 790 gıbı bır sey varmı yokmu bılınmıyor olursa allınır çunku gk 110 kulanır buyuk ıhtımalle ama o da 4 bın tl yı bulur ? ayrıca ekran kartının bu kadar pahalı olmasıu çok sacma sankı tıtan gıbı bır super bılgısayar toplayıp evde battlefıeld onaycagız nvıdıa nın bu vurgusu sankı herkeezını evınde super bılısayaar olması sartmıs gıbı geldı bana !

7xx serisi cikinca mutlaka 790da cikacaktir eminim.

Bu arada 690 guc olarak biraz daha iyi olacak gibi Titandan, fakat Titanin tek cekirdek olmasi, oyunlar icin SLI profili beklemeyeceginiz anlamina gelir. 690, 590 gibi kartlar SLI profiline ihtiyac duyarlar duzgun calismak icin.

Bu arada inanin bana Titan alip, Battlefield 3 oynamayi gectim, sirf benchmark yapacak insanlar taniyorum ben yabanci forumlarda
Tunyukuk 14.2.2013 09:48:16
Vatan getirsin, fiyatlandırmasıyla Guinness rekorlar kitabına girsin
Rubisco 14.2.2013 08:56:44
quote:

Orijinalden alıntı: marfoglu

Banada sizin az buradan kar kazanayım mantıgı mantıksız geldı.Konsol zannettıgınızı aksıne rsx sayesınde optımızSyon sayesınde yarısabılı zayiten aynısını 8800dede yapmıstı cunku o zamanlar pazarda o kartın genel olarak hakkını veren pek oyun okmen ps3 de destek ıle cok ıyı grafıkler sagşandı.Oc daha guclu oldugunu bızde bılıyoruz ama yakın vrya denk grafık ıcın 1000 dolarlık bor sıstem gerek yok konsolda cunku rsxın yapısı farklı ıslıyor pcye gore.Bence o yuzde. sıjn dedıgınız ana nokta degıl kı nvıdıa ında her konsol oncesı bunu yapması tesaduf denılemeyecegıne gore nvidianın asıl amacının malzeme cıkartmak oldugunu dusunmuyorum.Zaman gosterecek nvıdıanın asıl amacını.Hem zaten maliyetli ürünleri cok alan olmaz demissiniz ki bu bvidianın asıl kitlesi olan grafik meraklıları ve bvidia bir nevi konsollar karsısında işini saglama almak istiyor.Sız diyorsunuz kı mvidia az daha kar dtme pesınde is gpularından asıl oyle bır amacı olsa bu kadar reklamını yapmazdı.Bunun yanında konsolun zaten gerı oldugu ıcın nıvıdanı. umursamayacagını soyluyorsunuz kı o saydıgınız konsola has ozellıkler cıkısında konsolu grafıksel anlamda daha one cıkarır.Lc daha gucsuz demıyprum ama destekle daha ıyı oyular olur ve nvıdıanın kıtlesı oraya odaklanacaktır.Ayrıca 8800 ve tıtan gibi kartların asıl amacının az daha kar oldugunu soyluyorsunuz ve bunun konsola sadece bir kılıf oldugunu soyluyorsunuz kı oyle olsa nvıdıa ıkı kartındada neden konsollardan hemen once duyuru yapıp o gune odaklanıyor?Bu sıze kılıf gelıyor ama bu kartların bu kadar teklamını. az daha kar getırme cabası mntıklı mı gelıyor gk104 pazarı domıne edıyorken?Eger nvıdıa konsolları unursamasaydı grafık anlamında gk110u sımdı pıyasaya bu markette surmezdı cubku bu guclu gouyu az daha bekletır az kar mantıgıyla degıl gk104u daha kullanıp daha kara gecerdı ayrıca yakındakiakı crysis 3 cıkısıda pc tarafında konsollara karsı grafık rekabetının basladıgını gosterıyor.Pcnın ana oyunu crysıs en güclu kartlarından titanin ve ps4 un duyurusunun hep beraber olması rekabetı gosterıyor.Boyle guclu bır gpuyu serverın yanında az kar mantıgıyla kullanacak bır polıtıkaya ıhtıyacları yok cunku zaten oyun noktasının gpu şatının odak yerı baska ve yeterınce ıyıyler amac yenı konsollara musterı kaptırmamak ve yıne en ust teknolojının nvıdoada oldugunu gpstererek ps4un olası grafık basarısına balta vurmak o yuzdendır kı nvıdıa iş gpularını oyun pazarına ındırdı cunku az kar ederım demezdı normalde ılerısi icn kullanır sonrakı hamleleri için seçerdi.Konsolu cok kucumsuyorsunuz pc degıl bu rsx optımızasyon oyun destegı pcden grafık olarak ustun oyunların cıkmasını saglayacaktır buyuk ıhtımalle gecen nesıller bunun en buyuk ornegı ıste bu nesıl nvııda oyunla destekleyemezse hamlesı daha oteye gıdemeyecektır.Kı konsolda ıyı grafık ıcın 1000 dolarlık komponentlere gerek yok ps3de olanı gorduk ve basarılı olmustuda sony bu konuda pc karsısında.

Yazdıklarından bişi anlaşılmadığı gibi benim yazdıklarımın da yarısını ya anlamamışsın, yada yazdıklarının yarısı mantık hatasıyla dolu.

Yukarda yazdıklarımdan konsolun performansının iyi veya kötü olmasıyla ilgili ne zannediyorum ki bana zannettiğimin aksine optimizasyon sayesinde iş görebiliyor diyorsun? 8800 ile gk110'un, kendi zmanlarına göre ve çıkartılış şekilleri ile alakası yok, tek alaka konsollar ile aynı zmanlama diyebilirsin o kadar, o da işin PR'ıyla alakalı zaten.

Konsola şu andaki teknik ile iş görecek kadar donanımı ucuza koyamazsın, konsolun kaldırabileceği maliyet için de uydurulabilen donanımlar iyi performans göstermez. O yüzden maliyet bütçe dahilinde olabildiğince uygun hale getirilmesi lazım. Geçmişte de oldu maliyet olayı ama şimdi gereken işlem gücü kapasitesi yüzünden çok daha önde bu.

MAliyetli ürünleri çok alan olmaz nerde demişim? Konsola, zararına satış yapacak olsan bile, maliyeti aşırı yükselten malzeme takamazsın diyorum, bu yüzden düşük donanımdan daha çok perf alacak şekilde değişikliğe özelleştirmeye, belli bi amaca özel farklılaşmaya gidiliyor diyorum, yada maliyeti yüksek olmayacak ama belli bi hesaplama düzeyine ulaşıcak şekilde fazla arge gerektirmeyen tasarım yapılır (CPU >> Cache >> GPU >> RAM bağlantısı gibi).

Konsol karşısında gk110 ile nasıl kendisini sağlama alıyor bi anlatsana? PR için ne kadar masraf yapmışlar biliyor musun?

8800'ün ne kadar gelir getirdiğinden bahsetmediğim gibi, gk110'unun 8800 ile karşılaştırılabilir hiçbi yanı yok. gk110'u oyun çipi olarak kullanmak, esas amaçlarının yanında anca yan amaç olur, esas pazar kitlesinin yanında anca extradan gelir getirecek bi amaç taşır. Sana benzer bakışı olanların yanlış baktığı nokta, gk110'u da sıradan bi GPU olarak görmeniz.

gk104 ile gk110 arasında uçurum var, hem fiyat hem performans olarak. Gk110'u piyasa sürmesini sen sadece konsola karşı bi konuma koymaya, ciddi bi rakip olacağını düşünürken gk110'un maliyetini, büyüklüğünü, esas hedef pazarda ne kadar sattığını ne kadar gelir getirdiğini, hedeflerin tutup tutmadığını veya ne kadar saptığını, üretim maliyetinin bundan 3-6 ay öncesine göre ne seviyede olduğunu, 28nm de dev gibi bi çipi ürettirirken yaşanan sorunlar ile, şimdi kartları 800-1000$ dan satılması planlanırken ne kadar farklılıklar olıuştuğunu vs. vs. hiçbirini göze almıyorsun.

Esas hedef pazarın dışına çıkıp, GPU'da hiçbi değişiklik yapmadan oyun pazarına sokmanın benim söylediklerim dışında mantığını anlat bi zahmet o zman? gk104 ile gk110'unun MMU vs. gibi yapılarıının aynı olduğunu, GPUDirect'den tut thread engine'e , DMA yapısından tut driver / arabirim altyapısına kadar, hyperQ / dynamic parallelism gibi şeylere kadar, bana bunların her iki çipde de var olduğunu, fiziksel olarak her ikisinde de olduğunu yani bütün Kepler gpularda olduğunu, Nvidia'nın bu konuda %100 açık olmadığını bi anlamda gk110 dahil bütün Kepler GPU'larda aynı donanım altyapısı olduğunu ispatlaman lazım (SMX yapısından bahsetmiyorum burda dikkat edersen). Eğer gk110 da dahil bütün Kepler GPU'ları başından beri aynı derecede gelişmiş yapıyı taşıyorsa, bi gtx650 'de gk110'nun sahip oldu hyperq / dynamic paralelizm gibi şeyleri taşıyorsa, DMA engine yapısı, thread başına çok daha yüksek register kullanabilme imkanı varsa, yani SMX sayısı dışında fiziksel özellikleri aynı ise benim dediklerimin hiçbi önemi yok zaten. Sana benzer düşünenler bu açıdan bi gariplik var diye olaya bakmıyorlar, ilave olarak da Nvidia hep bi ayrımın olduğunu söyledi şimdiye kadar (buna fp64 de dahil. Yani fiziksel olarak gk110 dışındaki herhangi bi gpu'da mesela fp64 üniteleri de fiziksel olarak var mı bilmiyoruz. Kimse bi TEM mikroskobu ile hardware reverse engineering yapmadı, hem uğraşmaz hemde yemez).

Yukarda dediğim gibi gk110, eğer SMX haricinde diğer Kepler GPU'lar ile aynı fizksel yapıya sahip ise, Nvidia bi anlamda kandırdıysa(ki Nvidia farklı olduğunu söyledi şimdiye kadar) gk110'nun da oyun GPU'su olarak kullanılmasının tuhaf bi yanı olmaz.

Yok ama benim dediğim gibi, gerçekten diğer GPU'lar ile gk110 arasında bahsettiğime benzer fiziksel olarak farklılıklar varsa, gerçekten fp64 uniteleri gk110'da varken diğer keplerlerde yoksa (yok dediğim 1/24 oranında ise çok az ise yani), dynamic parallelism / hyperq gibi şeyler sadece gk110'a özel ise, MMU yapısı DMA engine yapısı faln sadece bahsettiğim gibi gk110'a özel olarak daha gelişkin ise o zman benim başından beri savunduğum şeyler tamamen doğru olur. Server lanına özel olarak esas alınmış bi çip, olduğu gibi oyun alanına kaydırılıyorsa, satış fiyatını da göze alırsan PR dışında ilave olarak gelir hedeflenir. Sen bunu en başından beri oyun GPU'su olarak görüyorsan orda hatalısın. gk110 ile gk104 arasının boş bırakılacağını düşünerek de ayrıca hatalısın, arada o kadar çok performans ve fiyat farkı bırakılmaz.

Gk110 ile Nvdia'nın konsola müşteri kaptırmayacağını vs. düşünüyorsan ayakta uyuyorsun. Server alanında satacağını sattı, satmayada devam edecek gibi gözüküyor. Yapısında değişikliğie gidilerek mi olduğu gibi mi oyunalanında da kullanalım bunu diyorlar? Yapısında oyun gpu'su olsun diye değişiklik yapıp, extradan bi AGRE masrafları mı çıkartılıyor? Bunların yanıtları hayır, o zman bunu oyun alanında kullanıma sunarak da ilave gelir amaçlanıyor. gk110'daki fp64 lerin yerine normal çekirdekler eklenirse, SMX yapısı 192'den 248'e çıkartılırsa mesela oyun gpu'su olacağından bahsedersin. dynamic paralelism thread başına daha yüksek sayıda register kullanılabilmesini sağlıyor ve bu Dx11 multi-thread ile extra performans verir dersen oyun gpusundan bahsedersin, DMA engine yapısı ile çok yüksek SLI ölçeklendirmesinen faln bahsedersin. Daha farklı scheduler / dispatch yapısı olursa oyun gpu'su dersin.

Olduğu gibi gelsin, sonra PR senin gözünü kamaştırsın, bütün bu yazdıklarımı da yoksay, gel sonra yarısı zor okunan bi dünya alakasız şey yaz olmaz öyle.

Önceki yazdıklarımdan da konsolu küçümseyecek anlam çıkartabilmişsin ya bravo daha diyecek bişey yok zaten. Xboxdaki yeni CPU/GPU yapısının, gelişmiş cache yapısının aslında şimdiki APU'larda olması gerektiğini en başından beri ben savunuyordum, tabi onların hiçbirini görmezsin.
dodomoco 14.2.2013 07:53:36
quote:

Orijinalden alıntı: marfoglu

quote:

Orijinalden alıntı: Rubisco

quote:

Orijinalden alıntı: Foxbat

quote:

Orijinalden alıntı: karamelemre

quote:

Orijinalden alıntı: Foxbat

Ama ben şu noktaya dikkat çekmek istiyorum. Neden Nvidia böylesine aşırı güçlü bir kartı piyasaya sürüyor? 2-3 yıllık kartlar güncel oyunları rahatça oynatabilirken, elinde oldukça verimli ve potansiyeli yüksek GK104 varken ve konsollar oyunlardaki gelişimin önüne set örmüşken neden Nvidia en güçlü silahını, iyice sıkıcı hale gemiş savaş alanına sokuyor? Yer yer 700'ün altını görebilen HD7950'nin yapamadığı neyi yapacak Titan?


Amaç dediğin gibi HD7970 Ghz Edition ile tek gpuda kral benim diyen AMD'ye "Sen ne dedin bakayım?" demek.

İşte ben de bunu soruyorum zaten. Gk104'ü azıcık gıdıklasan 7970GE'ye rahatça fark atabilir Nvidia. Rakibin yıl sonuna kadar yeni kart çıkarmıyor ve senin elinde zaten gayet iyi bir GPU var. O hale neden canavarı piste sürüyorsun? HD8000 ya da 9000'in karşısına çıkarıp AMD'yi madara etmek varken neden şimdi? Yoksa Nvidia bizim bilmediğimiz bir şeyler mi biliyor? Belki de AMD de şapkasının içinde gizli bir silah taşıyordur??

@Marfoğlu
Konsolların önünü kesmek hiç mantıklı değil. Bugün 250 liralık kartlar bile PS3'e tur bindiriken neden insanla hala konsol alır? Çünkü konsolun müşterisi ayrıdır ve iş sadece grafikten ibaret değildir. Konsol bambaşka bir dünyadır. Bugün çoğu insan mevcut konsolların grafiklerini gayet yeterli buluyor. Az önce Motorstorm'un PS4 demosunu izledim ve gerçekten de baş döndürücüydü. Taş devrinden kalma xbox ve ps3 hala peynir ekmek gibi satarken Xbox720 ve PS4 ortalığın tozunu attırır. hele de çıkış fiyatları için 399 dolardan bahsediliyor. Titan parasına PS4 + Full HD TV alabilirsiniz. Ekran kartını cigabaytına göre seçen ezici çoğunluk bence buna bakar. İşte bu yüzen diyorum ki Titan yeni nesil konsoların satışından %2 bileeksiltemez. Güçlü kartlar konsolu baltalayabilse 3 sene önce PS efsanesi sona ererdi.

Bana Nvidia GK110'u egosuna kurban ediyor gibi geliyor. Kimin haklı olduğunu zaman gösterecek. Ama yine söylüyorum. 2014 ile beraber çok şey değişecek.

gk110 oyun hedef alınarak üretilmiş bi GPU değil. Server vs. için sattı veya satmaya devam ediyor. Bunun yapısında hemen hiç değişiklik yapmadan oyun amaçlı sürülüyor. Yani genel söylemin aksine, PR dışında ego olayları olmaz. Server pazarında para yaptı, daha gideri var diyip 3-5 de oyun alanında kar getirsin gibisinden bakış açısı vardır. Ben çipler kaçtan satılıyor bilmiyorum ama sattığı gittiği yere kadar artık, server alanındakinin %10'u kadar gelir getirsin kar kardır yine. Bütün bunları dizaynında farklılığıa gidilmediğinden bi yere kadar çıkartabilirsin zaten. gk110'u alıp bazı değişiklikler ile performansını mesela %15-25 oranında arttırabilmen lazım. gk104'ü verimli yapan da oyun temelli üretilmiş olması (içinde bizden gizlenen bişeyler yok ise elbette). Bilmeden, kötümser olarak bakarsan da ; ellerinde kalmış malları oyun gpu'su olarak da kullanalımak üzere kakalıyorlar dersin. Daha iyimser olarak da dediğim gibi server alanında satılacağı kadar sattı, hala satılıyor, üretim imkanları bi miktar daha iyi, oyun piyasasına da sürelim, 3-5 sattığı kadar satsın sonra elden geçirir oyun kartı versiyonunu çıkartırırz diyorlar dersin. Çip olarak gk104 ile gk110 arasında çok büyük fark var. Arada boşluk bırakılarak bundan sonra böyle devam edilecek denileceğini düşünen var mı?

8800 ile hep alaka kurulup duruyor, konsoldan bahsedilip duruyor da, bide tersinden gk110 açısından bakınca durumun hiç benzemediğine de dikkat etmek lazım. Yukarda dedim konsolla aynı zmanlarda çıkartmak bak en büyük benim faln bunların hepsi PR ile ilgili şeyler. Gerçeklikle alakası olmayacağını iyice incelerseniz görebilirsiniz, konsola maliyeti 1000$'ı geçen CPU+GPU sığdırmadan, birebir PC ile donanım bazında aynı şartlarda at koşturulmayacağını umarım herkez biliyordur(konsolda özel API / yazılım altyapısı / donanım özelleştirmesi gibi şeyler donanımın daha farklı hale gelmesinden bahsetmiyorum, bi PS3 ile 3-5 sene sonraki donanımın birebir PS3 ile karşılaştırılmasından bahsediyorum, şimdi ise PC de olan bi 4 çekirdekli cpu anakart ram + yüksek grafik kartı ile yeni çıkacak konsolları karşılaştırmaktan. Bu 8800 olayının amacı zaten bu PR temelli karşılaştırmalara malzeme vermek idi, o zman da şimdi de). Aşırı maliyetlerle zaten işler yürümez istendiği kadar zararına satılsın. Zaten o yüzden şimdiki konsollarda daha fazla özelleştirme yapılmaya çalışıldı. İşin PR kısmına, konsolu engellemek en büyük benim vs. kısımlarına kapılıp önemli esas kısımlarının gözden kaçırılmaması lazım.

Banada sizin az buradan kar kazanayım mantıgı mantıksız geldı.Konsol zannettıgınızı aksıne rsx sayesınde optımızSyon sayesınde yarısabılı zayiten aynısını 8800dede yapmıstı cunku o zamanlar pazarda o kartın genel olarak hakkını veren pek oyun okmen ps3 de destek ıle cok ıyı grafıkler sagşandı.Oc daha guclu oldugunu bızde bılıyoruz ama yakın vrya denk grafık ıcın 1000 dolarlık bor sıstem gerek yok konsolda cunku rsxın yapısı farklı ıslıyor pcye gore.Bence o yuzde. sıjn dedıgınız ana nokta degıl kı nvıdıa ında her konsol oncesı bunu yapması tesaduf denılemeyecegıne gore nvidianın asıl amacının malzeme cıkartmak oldugunu dusunmuyorum.Zaman gosterecek nvıdıanın asıl amacını.Hem zaten maliyetli ürünleri cok alan olmaz demissiniz ki bu bvidianın asıl kitlesi olan grafik meraklıları ve bvidia bir nevi konsollar karsısında işini saglama almak istiyor.Sız diyorsunuz kı mvidia az daha kar dtme pesınde is gpularından asıl oyle bır amacı olsa bu kadar reklamını yapmazdı.Bunun yanında konsolun zaten gerı oldugu ıcın nıvıdanı. umursamayacagını soyluyorsunuz kı o saydıgınız konsola has ozellıkler cıkısında konsolu grafıksel anlamda daha one cıkarır.Lc daha gucsuz demıyprum ama destekle daha ıyı oyular olur ve nvıdıanın kıtlesı oraya odaklanacaktır.Ayrıca 8800 ve tıtan gibi kartların asıl amacının az daha kar oldugunu soyluyorsunuz ve bunun konsola sadece bir kılıf oldugunu soyluyorsunuz kı oyle olsa nvıdıa ıkı kartındada neden konsollardan hemen once duyuru yapıp o gune odaklanıyor?Bu sıze kılıf gelıyor ama bu kartların bu kadar teklamını. az daha kar getırme cabası mntıklı mı gelıyor gk104 pazarı domıne edıyorken?Eger nvıdıa konsolları unursamasaydı grafık anlamında gk110u sımdı pıyasaya bu markette surmezdı cubku bu guclu gouyu az daha bekletır az kar mantıgıyla degıl gk104u daha kullanıp daha kara gecerdı ayrıca yakındakiakı crysis 3 cıkısıda pc tarafında konsollara karsı grafık rekabetının basladıgını gosterıyor.Pcnın ana oyunu crysıs en güclu kartlarından titanin ve ps4 un duyurusunun hep beraber olması rekabetı gosterıyor.Boyle guclu bır gpuyu serverın yanında az kar mantıgıyla kullanacak bır polıtıkaya ıhtıyacları yok cunku zaten oyun noktasının gpu şatının odak yerı baska ve yeterınce ıyıyler amac yenı konsollara musterı kaptırmamak ve yıne en ust teknolojının nvıdoada oldugunu gpstererek ps4un olası grafık basarısına balta vurmak o yuzdendır kı nvıdıa iş gpularını oyun pazarına ındırdı cunku az kar ederım demezdı normalde ılerısi icn kullanır sonrakı hamleleri için seçerdi.Konsolu cok kucumsuyorsunuz pc degıl bu rsx optımızasyon oyun destegı pcden grafık olarak ustun oyunların cıkmasını saglayacaktır buyuk ıhtımalle gecen nesıller bunun en buyuk ornegı ıste bu nesıl nvııda oyunla destekleyemezse hamlesı daha oteye gıdemeyecektır.Kı konsolda ıyı grafık ıcın 1000 dolarlık komponentlere gerek yok ps3de olanı gorduk ve basarılı olmustuda sony bu konuda pc karsısında.

Niye 5 yaşında gibi yazıyorsun yav duzgun yazsana şunu
marfoglu 13.2.2013 21:07:23
quote:

Orijinalden alıntı: Rubisco

quote:

Orijinalden alıntı: Foxbat

quote:

Orijinalden alıntı: karamelemre

quote:

Orijinalden alıntı: Foxbat

Ama ben şu noktaya dikkat çekmek istiyorum. Neden Nvidia böylesine aşırı güçlü bir kartı piyasaya sürüyor? 2-3 yıllık kartlar güncel oyunları rahatça oynatabilirken, elinde oldukça verimli ve potansiyeli yüksek GK104 varken ve konsollar oyunlardaki gelişimin önüne set örmüşken neden Nvidia en güçlü silahını, iyice sıkıcı hale gemiş savaş alanına sokuyor? Yer yer 700'ün altını görebilen HD7950'nin yapamadığı neyi yapacak Titan?


Amaç dediğin gibi HD7970 Ghz Edition ile tek gpuda kral benim diyen AMD'ye "Sen ne dedin bakayım?" demek.

İşte ben de bunu soruyorum zaten. Gk104'ü azıcık gıdıklasan 7970GE'ye rahatça fark atabilir Nvidia. Rakibin yıl sonuna kadar yeni kart çıkarmıyor ve senin elinde zaten gayet iyi bir GPU var. O hale neden canavarı piste sürüyorsun? HD8000 ya da 9000'in karşısına çıkarıp AMD'yi madara etmek varken neden şimdi? Yoksa Nvidia bizim bilmediğimiz bir şeyler mi biliyor? Belki de AMD de şapkasının içinde gizli bir silah taşıyordur??

@Marfoğlu
Konsolların önünü kesmek hiç mantıklı değil. Bugün 250 liralık kartlar bile PS3'e tur bindiriken neden insanla hala konsol alır? Çünkü konsolun müşterisi ayrıdır ve iş sadece grafikten ibaret değildir. Konsol bambaşka bir dünyadır. Bugün çoğu insan mevcut konsolların grafiklerini gayet yeterli buluyor. Az önce Motorstorm'un PS4 demosunu izledim ve gerçekten de baş döndürücüydü. Taş devrinden kalma xbox ve ps3 hala peynir ekmek gibi satarken Xbox720 ve PS4 ortalığın tozunu attırır. hele de çıkış fiyatları için 399 dolardan bahsediliyor. Titan parasına PS4 + Full HD TV alabilirsiniz. Ekran kartını cigabaytına göre seçen ezici çoğunluk bence buna bakar. İşte bu yüzen diyorum ki Titan yeni nesil konsoların satışından %2 bileeksiltemez. Güçlü kartlar konsolu baltalayabilse 3 sene önce PS efsanesi sona ererdi.