I-O Data'dan LED aydınlatmalı 21.5-inç Full HD monitör: LCD-MF222E Uygulama mağazaları otomatik indirme programlarıyla mücadele ediyor HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (104) YORUM YAZ
PowerColor Radeon HD 7770 video inceleme
Video Haber Fx57
104 20096

AMD'nin ilk defa yüksek performans odaklı Radeon HD 7900 serisi ile lanse ettiği Graphics Next Core isimli yeni nesil grafik işlemci mimarisi, Radeon HD 7700 serisi ile orta segmente geldi. Bu videomuzda AMD'nin 1GHz GPU hızı ile lanse ettiği Radeon HD 7770 modelini, ekran kartı üretiminde sektörün iddialı isimlerinden biri olan PowerColor'ın çözümü ile inceliyoruz. 
 
 
Yorumlar (90) Yorum Yaz ▼
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
xlmnt13 Çarşamba, 23:34
Pek fazla performans artışı yok :( hd 6850 bile geçemiyor 0
X Files Çarşamba, 23:35
AMD 7770 i segment olarak 5770 den beridir hatta 4670 den beridir neredeyse aynı yerde olmasına rağmen bir türlü 5770 in hala günümüzde anılıyor olmasını engelleyemediyse Mete Can dan özür dilerim ve de 5770 i överek onu dünya harikası olarak gösterdiği yorumlarına kızmakta ne kadar haksız olduğumu şimdi daha iyi anlıyorum... +12
KKochaKK Çarşamba, 23:41
Powercolor'un 7xxx serisinde başarılı olduğunu görüyorum. Sessiz ve serin üretmeyi başarmaya başladılar. Biraz da ürün kalitelerini yükseltseler tercih etmeye başlarım.
Karta gelirsek 5xxx serisini aratsada 28nm'de güzel alternatif.
0
cagataykoroglu Çarşamba, 23:44
Kart çöp! Nesi başarılı? +4
GoldPunch Çarşamba, 23:45
Powercolor siyah-kirmizi kombinasyonunu seviyor olmali. +2
beray07 Çarşamba, 23:46
Alıp anahtarlık yapmalık +1
drserk Çarşamba, 23:53
bu performansla yeni teknoloji ise kalsın 0
WinteR Perşembe, 00:01
Genel performansda 6850'den daha yavaş ve ondan pahalı, başka birşey söylemeye gerek yok, AMD'de ATI'nin de.... +7
isyankar_emre Perşembe, 00:02
Erdi hocamın da söylediği gibi" HD 6000 seisinin farklı isimlendirme yaparak piyasaya sunacağı yanlış olmaz" Genelde yapılan testlerde hep sonuncu, ancak bu yinede geliştirilmiş versiyon olarak piyasaya çıkıyormuş :P Yani kısacası şöyle adamlar azıcık düşük fiyatlı ekran kartları yapıyımda kazık girmesin bize diyor zira AMD'nin yaptığı öbür ekran kartları çok pahalı.. -1
Hobar Perşembe, 00:02
6850 den daha kötü ve daha ucuza mal olan kartı 6850 den pahalı satıyorsun ya. Allah belanı versin diyorum başka birşey demiyorum amd +37
seyitonbaşi Perşembe, 00:04
5770'nin 150 mhz hız aşırtılmış versiyonu , 5850'li akıyor resmen :) 0
asterisk* Perşembe, 00:05
"üst düzey ekran kartlarını denemediğimiz zamanlarda gtx 560 ti kullanıyoruz."
bunu yine söyleyecekler mi diye bekledim ve söylediler. ilahi.

ayrıca test çok yanlış olmuş. 5770-6770, 6790 ve 550 ti'ın da teste dahil edilmesi gerekirdi ki bu segmentteki asıl kartlar bunlar. 460, 6850'yi anladım da 5850-560ti'nin ne işi var orda demeden geçemiyorum. şu dediğim kartlar konulsaydı daha iyi bir analiz olabilirdi. 6790'ı geçebildi mi şimdi bu kart hala merak ediyorum? ne işe yaradı o zaman bu inceleme. 6850'yi geçebilse zaten olay olurdu.

kart başarılı mı başarısız mı bir şey diyemeyeceğim, çünkü testler beni yeterince bilgilendiremedi.
+12
D.A.R.B.E.C.i Perşembe, 00:06
bence hiç çıkarmasın oyunlarda gtx460 in ve 5850 nin bile gerisinde kalmış yahu ben nvidia yı bekliyorum valla sıktı bu amd artık adamlar garibanları düşünüyo diye düşünürdük ama bunlarında dötleri kalkmış nvidia alcam busefer ;) -1
Chester57 Perşembe, 00:07
bende benim masaüstündeki 5850 yi ezik sanırdım , vay be :P kasamızda ne varmışta haberimiz yokmuş :)) +1
Lazeran Perşembe, 00:08
Bu karttan bi cacik olmaz 0
Lazeran Perşembe, 00:11
Bu senenin en bomba karti 7950 olcak gibi me geliyor nvidiAnin yaptigi cok sacma bir sey bu kadar ertelemek niye 7950 harbi bomba ama 200w tuketiyor ve 580i geciyor bide ucuz olsa 0
Lazeran Perşembe, 00:14
Bu arada nvidia 7xx le cikacak sanki vatana 6xx serisi mobil gpulu laptoplar gelmis :) 0
asterisk* Perşembe, 00:18
arkadaş bunun orta segment olduğunu anlayın az. 6790'ı geçmesi yeter bu aletin.(onu da anlayamadık bu incelemeden ama anlarız ilerde) fiyatları 250 tl civarında olursa alınabilirler.
7850 ve 7870 oldukça iyi olacak gibi. muhtemelen 7870 bütün oyunları ultra'da çalıştıracak bi alet olacak.
-3
MyCoDeR Perşembe, 00:22
quote:

Orijinalden alıntı: xlmnt13

Pek fazla performans artışı yok :( hd 6850 bile geçemiyor

Haklısın gardaş.
-1
aceleciburak Perşembe, 00:26
şuan için başarısız diyemeyiz neden mi AMD nin yazılım departmanının çok atak olmadığını biliyoruz bi kaç ay sonra stabil driver gelebiliyor 2007 ağustosta 2600XT DDR4 almıştım Fear da bile driver yüzünden sıkıntı çıkıyodu o zamanlar 8600GT yok satıyodu ama 6 ay sonra driver kendine geldi benim kart 512 Mb 8600GTS i bile geçer olmuştu.

Kısacası HD 7000 serisi yeni bir mimari AMD bunu hemen sürücüye yansıtamıyor Civilization 5 GPGPU destekleyen bi oyun sadece o teste bakan biri bile 5850 ve 6850 nin baya bi fark atıp HD 7770 in düşük olmasını Sürücüye bağlayabilir.

Mart yada Nisan Catalyst güncellemesinde kart muhtemelen kendine gelecektir diye düşünüyorum.
-3
tamergungor2006 Perşembe, 00:33
Her çıkan yeni vga lar eskilerden daha iyi olacak diye birşey yok. Ancak şu varki 7770 ne 6850 nede gtx560 sagmentinde değil.. 4770, 5770 ve 6770 ayarında bu kartlarla kıyaslanmalı. Teste görülüyorki 6850 7770 ten %50 daha iyi değil (%20-%30 iyi)...... 6850 eski x770 serisi kartlardan % 50 daha iyi olduğu biliniyor; YANİ; 7770 eski x770 lerden çok daha iyi.

TEST yanlış..!!!!!!

Donanım haber ekibi de aynı bekleyiş içinde oldukları için ayarı olmayan ekran kartları ile test etmişler ve ortaya kafa karıştırıcı bir tablo çıkmış..... 7850 (çıktığında) ile bu kartlar karşılaştırılmalı.

Bu arada GTX 560TI lerin fiyatının 6850 lerin nerdeyse 2 katı olduğu düşünülürse 6850 nin gerçek kral olduğu görülür. Bu arada 7770 250 TL civarında bir fiyata sahip olmalı..



[image]local://upfiles/1228538/37A4686695474D6BA763476FA1A56DE2.jpg[/image]
-4
DH Misafiri Perşembe, 00:40
Guzel inceleme AMA kart fiyatini hak etmiyor +1
mesutreis Perşembe, 00:41
AMD ucuz diyenler neredeler acaba.Tam bir fiyat kazık kartı olmuş. +4
seyitonbaşi Perşembe, 00:43
quote:

Orijinalden alıntı: MyCoDeR

quote:

Orijinalden alıntı: xlmnt13

Pek fazla performans artışı yok :( hd 6850 bile geçemiyor

Hd 6850'yi hd 7850 geçicek gardaş.

6850 den daha pahalıya satmasını biliyolar o zaman 5770 fiyatına satılsın.
+1
OnLyLoveMe Perşembe, 00:57
hd 6850 yi geçmesi gereken kart 7850 dir 7770 iyi fiyatlandırlır ise çok satar

6850den 20-30$ daha ucuz olursa mesela..
+1
seyitonbaşi Perşembe, 00:58
quote:

Orijinalden alıntı: OnLyLoveMe

hd 6850 yi geçmesi gereken kart 7850 dir 7770 iyi fiyatlandırlır ise çok satar

6850den 20-30$ daha ucuz olursa mesela..

videoyu bi izleseydin keşke.
0
MyCoDeR Perşembe, 01:00
quote:

Orijinalden alıntı: seyitonbaşi

quote:

Orijinalden alıntı: MyCoDeR

quote:

Orijinalden alıntı: xlmnt13

Pek fazla performans artışı yok :( hd 6850 bile geçemiyor

Hd 6850'yi hd 7850 geçicek gardaş.

6850 den daha pahalıya satmasını biliyolar o zaman 5770 fiyatına satılsın.

Aaa pardon fiyatına hiç dikkat etmemiştim.
+1
Hobar Perşembe, 01:00
quote:

Orijinalden alıntı: tamergungor2006

Her çıkan yeni vga lar eskilerden daha iyi olacak diye birşey yok. Ancak şu varki 7770 ne 6850 nede gtx560 sagmentinde değil.. 4770, 5770 ve 6770 ayarında bu kartlarla kıyaslanmalı. Teste görülüyorki 6850 7770 ten %50 daha iyi değil(%20-%30 iyi) halbuki 6850 eski x770 serisi kartlardan % 50 daha iyi olduğu biliniyor; YANİ; 7770 eski x770 lerden çok daha iyi.

TEST yanlış..!!!!!!

Donanım haber ekibi de aynı bekleyiş içinde oldukları için ayarı olmayan ekran kartları aile test etmişler ve ortaya kafa karıştırıcı bir tablo çıkmış
7850 (çıktığında)ile bu kartlar karşılaştırılmalı.

Bu arada GTX 560TI lerin fiyatının 6850 lerin nerdeyse 2 katı olduğu düşünülürse 6850 nin gerçek kral olduğu görülür.

Segmente kimsenin birşey dediği yok zaten. Sorun fiyatlandırmada. Sen 6850den daha zayıf ve çok daha küçük bir gpu yu nasıl ondan pahalı satarsın arkadaş. Hepsi bu yeni ceo yüzünden.

Amd nin eski fiyat politikasına göre olması gereken fiyatlandırma

7970: 399$
7950: 349$
7870: 249$
7850: 189$
7770: 119$
7750: 99$

7850 yi bekliyordum ama onu da bu gidişle 300$ a satar bunlar. Ümidimi kestim. Nvidia nın da birşey yapacağı yok zaten. Amd 550$ 7970 satıyorsa ben de gtx 780 i 700$ dan satarım olur biter işine gelmeyen almasın der. Durumun böyle olmasının bir nedeni de konsolların pc ler karşısında iyice ezilmesi ve daha çok insanın pc ye yönelmesi.
+4
OnLyLoveMe Perşembe, 01:02
quote:

Orijinalden alıntı: seyitonbaşi

quote:

Orijinalden alıntı: OnLyLoveMe

hd 6850 yi geçmesi gereken kart 7850 dir 7770 iyi fiyatlandırlır ise çok satar

6850den 20-30$ daha ucuz olursa mesela..

videoyu bi izleseydin keşke.

fiyatlar tam oturduktan sonra olarak düzelteyim o zaman[:'(]
0
DemirAtlı Perşembe, 01:11
gtx650ti yı bekleyin yeni F/P kartı geliyor. -6
kerokeso Perşembe, 01:25
Eger performans dusuleri driverdan kaynaklanmiyorsa tam anlamiyla cok GICIK bir karta benziyor. Hem HD 68xx serisi kartlardan cok daha iyi(ozellikle DX 11 iceren optimizasyonu iyi oyunlarda) performans verirken, Eski oyunlarda performansi(tam anlamiyla kas gucu isteyen oyunlarda) berbat. Bu da bu fiyat araliginda kart secimimi zorlastiriyor.(HD 5870 standart hizda stabiliteyi kaybetti. Biosu modladim. 650 mhz/ 1000 mhz de calisiyor su anda) HD 7770 Hem Total War benzeri strateji oyunlarini, hem de BF3 benzeri fps severlerin kafasini karistiracak gibi gorunuyor. Ben HD 7870-7850'yi bekliyorum. Umarim onlar da Hd 6950-HD 6970'den dusuk performans vermezler eski oyunlarda.(eski oyunlari cogu zaman yeniye tercih ediyorum. Son zamanlarda BF3 disinda adam gibi bir oyun ciktigini dusunmuyorum) 0
ferowman Perşembe, 01:50
Şimdi bu kart 128 bit.256 bit lik kartlarla karşılaştırlıyor.Onların gerisinde olması doğal burdan bakarsanız performansına iyi diyebiriz.Ama sırf yeni bi kart diye fiyatınıın yüksek olması kartı alınmaz bi konuma getirebilir.HD 6850 den daha kötü bi karta daha fazla para vern olur mu orası muamma.İncleme için teşekkürler. 0
Far-Cry Perşembe, 02:21
Dirt 3, Battlefield 3, Just Cause 2'de Amd'nin driver sorunlarının devam ettiği apaçık görünüyor. Dx 11 performansı baya iyi gibi görünüyor. Fiyatı 120-130 dolar seviyesine inerse alt-orta segment için alınabilir giib duruyor.Mobil sürümü baya ses getirebilir. -3
gOkO Perşembe, 02:30
6850 o fiyat aralığında king... 0
UzmaN345 Perşembe, 03:38
Daha önce yazmıştım 128 bit oldugu görunce 6850 geçmesi mucize olur diye kart tıraş ne yazıkki kart okadar sadeki nasıl bu karta 160 dolar isterler anlamak zor nvidia iyi işler yapamazsa kazık yemeye devam edicez rekabet kalmadı...
6770 şi 190tl almıştık arkadaşıma.. 7770şi 320tl satarlar.. ne bu şimdi
5850 hala kral ilk çıktıgında almıştım 650 tl özel tasarımlı model sapphire toxic modeli 450 tl bir tane daha aldım 8-9 ay sonra çatır çatır kullanıyorum full detay BF3 60 kare ortalama alıyorum.... Özellikle ilk çıktıgında 5970 alanlar ve 300tl iken 5850 CF yapanlar en akıllıca işi yaptılar. bende akıllı 3'cü işi yaptım hem daha hızlı hem özel sogutmalı oldugu için kart uzun ömurlu olur tam yuk altında 65C geçmiyor tabi fanları %100 yapınca ekran kartı fanı %65 devirde kasa fanları %100 açık iken en az iki sene daha gider ee 7970 1400tl satılıyor ben 1000tl 2 sene önce aynı performansı veren kart aldım...
Simdi sonuça gelelim nvidia yarışta var iken işler iyi idi ama nvidia rekabetten kopunca ATI ipleri eline aldı istedi Atı koşturmaya başladı 5800 serisi çok başarılı idi 6800 serisi ise traştı 900mhz çalışan bir kart gpu'da emek yok 6900 seri güzeldi en beyendigim serilerden özellikle 6950 çok başarılı nividia tarafında GTX560, GTX560ti ve GTX 560 448 paralel işlem birimli modeli çok iyi idi özellikle 560Ti son zamanlarda çok hoşuma gidiyor tam f/p kart...6770 fena deyil idi 180tl satıldı..
ama 6850 6870 5770 GTX460 GTX570 bu kartlar çok traştı ve istenileni veremiyorlar.. 6850 6870 ve 7770 basit tasarımlı kartlar ne gpu'ya nede kartta fazla emek harcanarak kart piyasaya suruluyor özellikle 7770 kart çok sade bir tasarıma sahip 120 doları geçmez performansa göre fiyat biçilmiş hata nivida kartlara göre fiyat biçilmiş...
ama nividianın elinde birşey yok olsa zaten çıkartı ve ati böyle özgurce at koşturamazdı...
ARTIK REKABET İSTİYORUZ!!!
+1
hærun Perşembe, 03:42
test sonuçları neden dengesiz ya
5850 bazı oyunlarda 7770e bile geçilmiş
+1
inuY Perşembe, 03:47
Kim ne derse desin Nvidia! -7
UzmaN345 Perşembe, 04:16
quote:

Orijinalden alıntı: aceleciburak

şuan için başarısız diyemeyiz neden mi AMD nin yazılım departmanının çok atak olmadığını biliyoruz bi kaç ay sonra stabil driver gelebiliyor 2007 ağustosta 2600XT DDR4 almıştım Fear da bile driver yüzünden sıkıntı çıkıyodu o zamanlar 8600GT yok satıyodu ama 6 ay sonra driver kendine geldi benim kart 512 Mb 8600GTS i bile geçer olmuştu.

Kısacası HD 7000 serisi yeni bir mimari AMD bunu hemen sürücüye yansıtamıyor Civilization 5 GPGPU destekleyen bi oyun sadece o teste bakan biri bile 5850 ve 6850 nin baya bi fark atıp HD 7770 in düşük olmasını Sürücüye bağlayabilir.

Mart yada Nisan Catalyst güncellemesinde kart muhtemelen kendine gelecektir diye düşünüyorum.

Dostum bazı oyun saat hızları önem taşyabilir... bazı oyunlarda transistör önem taşır ama kartı transistörü az ise drıver ile bu sorunu çözemezsin oyun işlemi yapıcak transistöre ihtiyaç duyuyor oyun motoru o şelikde tasarlanmış...
Evet.... drıver konusunda haklısın çok geride ama 1-2 oyunda drıver sorunu çözer ama %90 oranla kart cuvallar kartın kapasitesi bukadar hiç olmazsa kart 256 bit olsa idi birşeyler beklerdik...
7800 serisi fazla bir beklentim yok tabiki f/p açıdan 6950 iyi olucaktır ama f/p olmuyacak...
Yerine alan kartlar performans artışı gösteriyor VE yapım maliyet düşüyor AMA FİYAT AYNI KALIYOR.....
-1
yenerbalcı Perşembe, 08:04
Hedef 128 bit kartı 2013 te 500 TL ye satmak 0
CooL_ROMEO Perşembe, 09:27
5770 aldigimiz zaman f/p kraliydi halada aynı kartı kullanıyorum . Bugün eger bir kart alacak olursam oda 5770 olurdu crossfire yapar 2 sene daha kullanırım. 0
perikentli Perşembe, 09:36
kartın performansı hiç hoşuma gitmedi benim 6850 bundan iyi :)
anlamadım şimdi yeni teknelojiye sahip diye bu kartı alanlarrın aklını yitirmiş olması lazım??
0
bocekgrafik Perşembe, 10:09
Testte 5770, 6770 ve 6790'ın da olması gerekirdi bence. 0
huseyincarnege Perşembe, 10:50
şimdi bu kart ilk diyecehim fiyatı 200tl gibi olması fazlası istenirse kart

mantara biner yani 7970 performansıda tatminkar dehilken ve fiyatının uçuk olması nedeniyle bunuda aynı durumda olmasıkartın olmıyan tatını hepten kaçıracak.



paralel işlem irimide az geldi bana ama ezik segment için bukadar harelde:)
0
raın man Perşembe, 11:00
HD5850 linin performansına hala şapka çıkartılır.burada ana belirleyici etken fiyat olacak kartın kaderini fiyatı na baglı -1
Far-Cry Perşembe, 11:05
quote:

Orijinalden alıntı: salvation11

Ben asus 5770 kullaniyorum cok memnunum aslinda kart alirken hd 4870 alicaktim ama onun satisini durdurmuslar bence 4000 serisi kartlar yeni cikanlarla performansi ayni deyisen tek sey Directx zaten directx 11 destekli olsada tam performansli oynamak icin en az 800 TL yi gozden cikarilmasi gerekiyor yoksa benim directx 11 kartim var demek cok sacma

Hd 6850'de Dx 11'de baya tatminkar performans veriyor, 800 tl vermene gerek yok.
0
tahir40 Perşembe, 11:31
128 bit bir kart için fena değil... 0
Placebo Effect Perşembe, 11:32
Kart gayet güzel yeni çıktığı için pahalı 3 ay sonra 250-300TL gibi olur. Bu saatten sonra dx9'lu oyun oynamam. DX11'de kart oldukça iyi. Güç tüketimi desen oda az. Alcam bir tane vercem voltajı. 0
Nightmare70 Perşembe, 11:50
Amd bunu neden yapmış ki hadi 6000 serisini 5000'e göre tessellation'da daha iyi felan diye alıyordukda bunu neden alsın ki insanlar çok saçma.. 0
netten^ Perşembe, 13:00
5830 ayarında bir kart olarak düşünüyorum ama bazı oyunlarda ilginç çıkışları var anlayamadım o shaderle nasıl o çıkışları yapıyor?Acaba sürücü problemlerinden dolayı mı 6850 den falan geride kalıyor? 0
M@U Perşembe, 13:01
HD7000 serisi genel anlamda isteneni veremedi şimdiye kadar. Gerçi benim beklentilerim gerçekleşti diyebilirim. HD6790-HD5830 seviyesinde bir kart olur diyordum ki durum tam olarak bunu gösteriyor. Daha önce de söylemiştim; bu kart bu F/P oranıyla GTX550 TI'dan sonra bu segmentte gördüğüm en saçma kart. Üst seviye fiyat, alt seviye performans. Hem de maliyeti daha düşükken. Demek ki her şey rekabet değil. Baksanıza, firmalar kendi ürünlerine bile anlamsız rakipler sunabiliyorlar. GTX550 TI, GTX460 768mb ve GTX460 1 GB arasında bir fiyata sahipti ancak performans olarak berbattı ve oc potansiyeli düşüktü. Bu kart da aynı. Fiyatı HD6850 ile HD6870 arasında ancak performansı berbat ve oc potansiyeli daha az. Yeni nesil bir kart olması itibari ile birkaç avantajı var ancak onların da çok bir önemi yok.

Beni asıl korkutan kısım HD7000 serisinin F/P konusundaki genel durumu göz önüne alındığında, esas beklenen kartlar olan HD7800 serisinin nasıl olacağı. HD7900'ler şişirildiği kadar iyi çıkmadı. Üstüne bir de alışmadığımız bir fiyatlandırma ile sunuldu. HD7700'ler de benzer hatta daha kötü durumda. O zaman ortada kalan HD7800'ler ne olacak? Bir önceki seride HD6800'lerin durumu iyiydi. Hatta serinin en iyi kartlarıydı. Ancak bu sefer şüpheliyim açıkcası. HD6900'lerin üstüne herhangi bir performans getirisi zaten olmayacaktır sanıyorum. Yoksa direk olarak HD7900'leri tehdit edecek bir duruma gelirler. Sonuçta HD7950 ve GTX580 aynı seviyedeki kartlar. HD6970 ve GTX570 de benzer seviyedeler.

Öyle sanıyorum ki AMD, HD6900'lerin yerini alacak tek kart sunacak ve onun alt seviyedeki modelini de HD6800'lerin yerine konumlandıracak. Daha sonra da elde kalan sorunlu gpu'larlar aradaki boşlukları dolduracak. HD6790 gibi, HD6930 gibi kartlarla.
+2
Dovahkiin Perşembe, 13:14
Aslında kartın çöp olduğu falan yok. Kart özelliklerine göre gayet iyi performans vermiş.
Yazılımda çok büyük sıkıntıların olduğu belli, iniş-çıkış çok fazla, stabil bir sonuç yok ortada.

Tabi 6850'den pahalı olunca alınabilirlik direk sıfır, orası ayrı.
0
Far-Cry Perşembe, 13:25
quote:

Orijinalden alıntı: M@U

HD7000 serisi genel anlamda isteneni veremedi şimdiye kadar. Gerçi benim beklentilerim gerçekleşti diyebilirim. HD6790-HD5830 seviyesinde bir kart olur diyordum ki durum tam olarak bunu gösteriyor. Daha önce de söylemiştim; bu kart bu F/P oranıyla GTX550 TI'dan sonra bu segmentte gördüğüm en saçma kart. Üst seviye fiyat, alt seviye performans. Hem de maliyeti daha düşükken. Demek ki her şey rekabet değil. Baksanıza, firmalar kendi ürünlerine bile anlamsız rakipler sunabiliyorlar. GTX550 TI, GTX460 768mb ve GTX460 1 GB arasında bir fiyata sahipti ancak performans olarak berbattı ve oc potansiyeli düşüktü. Bu kart da aynı. Fiyatı HD6850 ile HD6870 arasında ancak performansı berbat ve oc potansiyeli daha az. Yeni nesil bir kart olması itibari ile birkaç avantajı var ancak onların da çok bir önemi yok.

Beni asıl korkutan kısım HD7000 serisinin F/P konusundaki genel durumu göz önüne alındığında, esas beklenen kartlar olan HD7800 serisinin nasıl olacağı. HD7900'ler şişirildiği kadar iyi çıkmadı. Üstüne bir de alışmadığımız bir fiyatlandırma ile sunuldu. HD7700'ler de benzer hatta daha kötü durumda. O zaman ortada kalan HD7800'ler ne olacak? Bir önceki seride HD6800'lerin durumu iyiydi. Hatta serinin en iyi kartlarıydı. Ancak bu sefer şüpheliyim açıkcası. HD6900'lerin üstüne herhangi bir performans getirisi zaten olmayacaktır sanıyorum. Yoksa direk olarak HD7900'leri tehdit edecek bir duruma gelirler. Sonuçta HD7950 ve GTX580 aynı seviyedeki kartlar. HD6970 ve GTX570 de benzer seviyedeler.

Öyle sanıyorum ki AMD, HD6900'lerin yerini alacak tek kart sunacak ve onun alt seviyedeki modelini de HD6800'lerin yerine konumlandıracak. Daha sonra da elde kalan sorunlu gpu'larlar aradaki boşlukları dolduracak. HD6790 gibi, HD6930 gibi kartlarla.

Benim kafam allak bulllak oldu valla, 78xx serisinin fiyatını ve hangi karta konumlandıracağını anlamadım. Bunlara bakarsak ben 7790'ı çıkartacaklarını sanmıyorum(tamamen varsayım) merakla bekliyoruz, bakalım ne olacak?
0
colombo53 Perşembe, 13:29
Şu testlerde 6850 cf sisteminide kullanın.6850 crossfire da çok iyi performans veriyor neredeyse 2 katı. 0
M@U Perşembe, 14:37
quote:

Orijinalden alıntı: Far-Cry

quote:

Orijinalden alıntı: M@U

HD7000 serisi genel anlamda isteneni veremedi şimdiye kadar. Gerçi benim beklentilerim gerçekleşti diyebilirim. HD6790-HD5830 seviyesinde bir kart olur diyordum ki durum tam olarak bunu gösteriyor. Daha önce de söylemiştim; bu kart bu F/P oranıyla GTX550 TI'dan sonra bu segmentte gördüğüm en saçma kart. Üst seviye fiyat, alt seviye performans. Hem de maliyeti daha düşükken. Demek ki her şey rekabet değil. Baksanıza, firmalar kendi ürünlerine bile anlamsız rakipler sunabiliyorlar. GTX550 TI, GTX460 768mb ve GTX460 1 GB arasında bir fiyata sahipti ancak performans olarak berbattı ve oc potansiyeli düşüktü. Bu kart da aynı. Fiyatı HD6850 ile HD6870 arasında ancak performansı berbat ve oc potansiyeli daha az. Yeni nesil bir kart olması itibari ile birkaç avantajı var ancak onların da çok bir önemi yok.

Beni asıl korkutan kısım HD7000 serisinin F/P konusundaki genel durumu göz önüne alındığında, esas beklenen kartlar olan HD7800 serisinin nasıl olacağı. HD7900'ler şişirildiği kadar iyi çıkmadı. Üstüne bir de alışmadığımız bir fiyatlandırma ile sunuldu. HD7700'ler de benzer hatta daha kötü durumda. O zaman ortada kalan HD7800'ler ne olacak? Bir önceki seride HD6800'lerin durumu iyiydi. Hatta serinin en iyi kartlarıydı. Ancak bu sefer şüpheliyim açıkcası. HD6900'lerin üstüne herhangi bir performans getirisi zaten olmayacaktır sanıyorum. Yoksa direk olarak HD7900'leri tehdit edecek bir duruma gelirler. Sonuçta HD7950 ve GTX580 aynı seviyedeki kartlar. HD6970 ve GTX570 de benzer seviyedeler.

Öyle sanıyorum ki AMD, HD6900'lerin yerini alacak tek kart sunacak ve onun alt seviyedeki modelini de HD6800'lerin yerine konumlandıracak. Daha sonra da elde kalan sorunlu gpu'larlar aradaki boşlukları dolduracak. HD6790 gibi, HD6930 gibi kartlarla.

Benim kafam allak bulllak oldu valla, 78xx serisinin fiyatını ve hangi karta konumlandıracağını anlamadım. Bunlara bakarsak ben 7790'ı çıkartacaklarını sanmıyorum(tamamen varsayım) merakla bekliyoruz, bakalım ne olacak?

Yani;

HD6900 -----> HD7870

HD6800 -----> HD7850

Bu durumda HD7870'in HD6970-HD6950 arasında bir performans göstermesi, HD7850'nin de HD6870-HD6850 arasında bir performans göstermesi beklenebilir.

Mesela şuna HD7750, HD5770-HD5750 arasında bir performansa sahip.

Tabi daha sonrasında Tahiti'nin kırpılmışını HD7930/HD7890 gibi bir isimlendirmeyle gerekli görülen boşluğa yerleştirilebilir. Aynı şekilde HD7770 ile HD7850 arasında kalan boşluğa da HD7800'lerde kullanılacak gpu'nun kırpılmışı yerleştirilebilir. Gerçi bu durum çok da iyi bir sonuç doğurmaz bizim için. Zira birçok kişinin beklentisi HD7800'lerin yüksek performanslı ve düşük fiyatlı olması yönündeyken benim beklentim HD7000 serisinin genel durumuna benzer şekilde iyi F/P oranı sunmayacağı yönünde. En azından ilk başta böyle olacağını sanıyorum. Rekabete göre fiyatlar şekillenecektir.
+1
cgdincer Perşembe, 14:56
Amd yıllardır aynı mimariyi yarıiletken teknolojisi geliştikçe hizlandirarak 1 yıl arayla çıkarıp duruyor. Bu olay kimsede heyecan yaratmiyor artık. Ayni firefox un artık ayda bir güncelleme çıkarması gibi oldu. Sonu hayır değil. 0
Nevfel Perşembe, 15:12
İlginç bir şekilde bazı testlerde 6850'den gerideyken bazı testlerde geçmiş. Nasıl bir ekran kartı veya sürücü problemi belli değil.

Gerçi amd de haklı nvidia kıytırık gtx550ti yi 300-350 tl'den satıyorken o neden daha ucuza daha yeni seriyi versin ki? Pazarlama bu millet isme bakıyor yeni seri hurra atlıyor kartın üzerine. Yoksa 200 tl etmeyen gtx550'ler nasıl 300-350 tl'ye alıcı buldu sizce?

Ek olarak inceleme de çok az kart var artık daha geniş kapsamlı bir test şekline geçseniz iyi olucak.
0
Max payne 35 Perşembe, 15:47
Sektör adına ilkleri gerçekleştirmiş bu doğru. Ancak çoğu oyunda HD 5850'yi bile geçememiş. 0
snomask Perşembe, 15:59
AMD olduğu yerde sayıyor ama nvidia da ilerleme yok ki. 0
cgdincer Perşembe, 16:03
quote:

Orijinalden alıntı: Nevfel

İlginç bir şekilde bazı testlerde 6850den gerideyken bazı testlerde geçmiş. Nasıl bir ekran kartı veya sürücü problemi belli değil. Gerçi amd de haklı nvidia kıytırık gtx550ti yi 300-350 tlden satıyorken o neden daha ucuza daha yeni seriyi versin ki? Pazarlama bu millet isme bakıyor yeni seri hurra atlıyor kartın üzerine. Yoksa 200 tl etmeyen gtx550ler nasıl 300-350 tlye alıcı buldu sizce?Ek olarak inceleme de çok az kart var artık daha geniş kapsamlı bir test şekline geçseniz iyi olucak.


sıradan bir kullanıcı için aradaki fark sadece isim ve pazarlama gibi görülür. yıllarca tecrübe edip kullanmadıkça anlamak zordur.
+1
YORUM YAZ
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla