TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 25107 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Acer'dan %100 akıllı telefon, %100 tablet, fakat "isimsiz" cihaz Talep artıyor; Foxconn, iPad'in üretim hattını büyütüyor HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (107) YORUM YAZ

tarafından 23 Kasım 2010, Salı 20:11 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD, GTX 580 hakkında konuştu: HD 5970 hâlâ kral!
Ekran Kartı Erdi ÖZÜAĞ "Fx57" 107 22622 00:08:01
AMD'nin, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika'dan sorumlu teknik pazarlama müdürü Sasa Marinkovic ile konuştuk. AMD'nin ekran kartı pazarındaki son durumunu masaya yatırdığımız söyleşide Radeon HD 6800 serisi ve Radeon HD 6900 serisi yeni nesil ekran kartlarına ek olarak Fusion işlemcilerini konuştul ve yeni çıkan GeForce GTX 580 ekseninde Nvidia ile rekabeti de sorduk.
URL
Embed
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
e.rar 17.5.2012 11:09:30
quote:

Orijinalden alıntı: firebird8

O degilde fok baliklari cok yanliz ..

Asıl o değilde sakızları yere atmayın kuşlar onları ekmek sanıp yiyorlaraiuataçulaçuv.

Ne saçma bi hort olmuş la bu
firebird8 17.5.2012 00:57:25
O degilde fok baliklari cok yanliz ..
Sekman Pistonu 16.5.2012 17:08:17
arkadaşlar bu hafta yağışlar etkili olacakmış. dikkatli olun !
S3RKo 15.5.2012 15:13:06
AMD Hastasıyım. 14 yillik bir fiil pc kullanicisiyim. Hic Ati Ekran Kartim Olmadi. Olmicakta. İşlemcide AMD Ekran Kartinda NVidia deqisilmezimdir.

Pazar Payi Demisken : http://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard
Ekran Karti Demisken : https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/286631_270277626319240_100000110138996_1272679_8004421_o.jpg
Sajuuk 19.8.2011 23:15:38
quote:

Orijinalden alıntı: vernoncougar

Nedense takım tutar gıbı korkunc amd fanlıgı var ulkemızde, ama su goturmez bır gercek varkı o da nvıdıa'nın tartısılmaz ustunlugu.


Şimdi senin yaptığın "fan" lık değil öyle mi? nVidia nın üstünlüğünü kanıtla da nirvanaya çıkar bizi kopar bizi vernon
vernoncougar 19.8.2011 23:09:13
Nedense takım tutar gıbı korkunc amd fanlıgı var ulkemızde, ama su goturmez bır gercek varkı o da nvıdıa'nın tartısılmaz ustunlugu.
vernoncougar 19.8.2011 14:15:34
Israrla Nvidia isteyiniz.
DH Misafiri 10.3.2011 16:42:02
fiyatları ne bunların ??
The@Thing 15.12.2010 23:46:30
Her zaman piyasada ilk lider olan ati/amd dir bu genelde böyle olur...
Bazı durumlar hariç.
enja 15.12.2010 23:29:03
ATI Nvidia kavgasi almış başını gidiyor yine bırakalımda firmalar düşünsün kartları iyimi kötümü biz fiyat performans hangisindeyse onu alalım çokta umurumda ati nın nvidia nın kartı fiyatı performansı önemli benim için isterse markası ABC^123 olsun iyi olan kazansın
unixslax 27.11.2010 21:35:02
quote:

Orijinalden alıntı: Master_Evil


quote:

Orijinalden alıntı: Gambit2




Aynen öyle valla Nvidia 580'i çıkardığında ATi'de 6970 yada 6990 serisini çıkarır olur biter Nvidia'mış önce güç sorununu çözsün Nvidia GTX 460 OC ile 500 W'a vuruyor nedir bu böyle ....

nedense tartışmaları keyifle okuyorum baya öğretici oluyor, ama bu yorum dağıttı ortalığı



tamamen atmasyon gtx 460 ı 1000 mhz gpu o.c ile 460 watt psu lu pcde kullandım hemde işlmeci overclocklu iken
unixslax 27.11.2010 21:32:00
ati nvidia fanı değilim ne kadar fan varmış hd5970 en hızlı tek kart gtx480 çıkardı nvidia ondan sonra hd5970den sonra çıkardı

1 sene sonrada gtx580 ama bir sene once çıkan hd5970 den bile yavas fiyatı da dustu hd5970 in ben sahsen bir ekran kartına 500 usd ustu vericek olsam hd5970 alırım tr fiyatı evet daha pahalı sıfır 800 tl ye iki kartta bulunabiliyor
NecroCyber-777 27.11.2010 20:58:44
tabii o da olabilir ama bana pek kafa tuttu gibi gelmedi. Hatta gtx480 tek başına epey kafa tuttu gtx295e ama ati den ben daha fazlasınuı beklerdim.7950gx2-x1950xtx olayında gibi bir kafa tutma dönemleri
Father Torque 27.11.2010 20:37:03
quote:

Orijinalden alıntı: NECROCYBER
AMD hiç bir zaman çift gpuyla rakip olacak tek gpulu kart cıkarmadığından böyle kendini avutur ancak

Çok geriye gitmeye gerek yok, daha geçen sene bu aylarda çıkan 5870 çift GPU'lu 295'e kafa tutuyordu. 3-5 oyunda da geçmesine rağmen genelinde çok az farkla gerisinde kalıyordu. Hatta geçen seneki 5870-295 ikilisinin şu anki 5970-580'le aynı durumda olduğunu söyleyebilirim.
NecroCyber-777 27.11.2010 19:48:11
AMD hiç bir zaman çift gpuyla rakip olacak tek gpulu kart cıkarmadığından böyle kendini avutur ancak

ha bak biraz x1950xtx 7950gx2 den daha iyi bir karttı sonradan bu şekilde kartlar göremedik atiden ..
EMRES754 27.11.2010 11:59:05
Amd kendisini kandırsın çift gpu ile ;

Nvidia zamanında 7950-295 diye bir kart üretmemişmiydi .Kullanırken kral kart oluyor ati yapınca tüh kaka oldu.

Efendim bir diğer epic fail ise 460 ın overclock ile 500 watt olması.
scutaro 27.11.2010 08:12:51
quote:

Orijinalden alıntı: NECROCYBER

amd kendini kandırsın çift gpuyla..
Master_Evil 27.11.2010 03:10:24
quote:

Orijinalden alıntı: Gambit2




Aynen öyle valla Nvidia 580'i çıkardığında ATi'de 6970 yada 6990 serisini çıkarır olur biter Nvidia'mış önce güç sorununu çözsün Nvidia GTX 460 OC ile 500 W'a vuruyor nedir bu böyle ....

nedense tartışmaları keyifle okuyorum baya öğretici oluyor, ama bu yorum dağıttı ortalığı
Nevi şahsına münhasır 26.11.2010 11:31:29
quote:

Orijinalden alıntı: BehramX


quote:

Orijinalden alıntı: sadtneverdie

quote:

Orijinalden alıntı: Gümüşyaka


quote:

Orijinalden alıntı: sadtneverdie

ohooo forumu çoluk çocuk basmış. pazarın %90 ına sahiplermiş. he canım öyle zaten piyasada gtx460 ve gts450 diye kartlarda yok. %90 kaç ay öncesinin oranı acaba?

arkadaş öncelikle bu çoluk çocuk hitabetini beğenmedim.ne beni tanırsın ne de ben seni.
donanım haber ciddi işler yapar neticede konukta sıradan biri değil.amd adına yetki sahibi birisi.elinde rakamsal veriler olmasa konuşurmu zannediyorsun veya bu iddası gerçek olmasa donanım haber bu söyleşiyi yayınlar mı?dediği rakamlar dx11 kullanan tüm serilerin dünya üzerinde satış rakamları belli bir zaman dilimini kapsamıyor.ben kimsenin avukatı da değilim sonra konu bu söyleşi üzerine olduğu için yorum yaptım sadece



çoluk çocuk bölümüne niye alındın güzel kardeşim? yarası olan gocunsun. çocukça yorumalr yapıyorsan sende alın. medya manipule aracıdır. nasıl bir terörist adam öldürürken hak savunur gibi gösteriliyorsa bu adamlar da aslında asla ulaşamadığımız rakamlarla oynayarak gayet güzel adam kandırabilirler. bu sadece amd için geçerli değil ama kalkıp gtx580 e laf eden adamı da kimse savunmasın. gtx580 başarılı bir karttır buna karşı çıkan adamı da kaale almam. 5970 dır diyen adamı da umursamam. ama kalkıp çift gpu lu karta karşı 5970 diyene tepkimi gösteririm. gtx580 tek gpu lu bir karttır bu adam da 5870 hala iyidir diyemediği ve nvidia gf100 de hatalar yapıp çift gpu çıkartmadığı için sadece 5970 den söz edebilir. bugün yurtdışında biri 5970 i alır gtx580 mi? onurcan bu arada çoluk çocuk bölümüne rahatlıkla alınabilirsin. aramızda 10 yaş olunca bana çoluk çocuk oluyorsun forever amd forever nvidia diyen biri 40 yaşında bile olsa kafa olarak çocuk kalmış sayacağım için onlarda alınabilir.




Sen git gtx580 ile tavada yumurta pişir çoluk cocuk dediklerin burada 20 30 yaşlarında adamdır sen ilk önce forumlarda nasıl yazı yazılacağını öğrende gel.

Bak bu arkadaş çoluk çocuk denmesine hiç alınmaz çünkü forumda nvidia ve inteli övmekten başka işi yok. Yazdılarına ciddiye almayıp tamam deyip geçeceksin. Yoksa çemkirir durur.
setek01 25.11.2010 23:22:03
quote:

Orijinalden alıntı: Hicks

quote:

Orijinalden alıntı: EMRES754

Ürün gamına baktığımızda dx10da 280 leri 8000 serisini görüyoruz.Bu kartların satılması bence büyük başarı ama insanlarda niye gider alır (gerçi ihtiyaçları nasıl acaba oda önemli).
Bu rakam acaba onboarddanmı oluyor?



Merhaba,

Tabloya dikkat ederseniz "Graphics Cards Market Overview" yaziyor yani on-board'lar dahil olamaz, zaten dahil olsa tabloda %50 payla Intel'de olmaliydi.

Iste butun bunlarda bir terslik var, ya ben yanlis yorumluyorum, birseyleri atliyorum ya da AMD'nin soyledigi rakamlar abarti...

Tesekkurler,

Hicks

Mobil piyasasında da çok satış yaptılar Nvida DX11 kart çıkarmakta gecikince. Bir ay önce galiba Steam'de yapılan ankette oyuncular arasında çoğunluk
hala Nvidia'nındı ama burada GTX200 serisi dışında GTS250 8800GT gibi kartlarda dahildir diye düşünüyorum bu da Nvidia'nın gecikmeye rağmen birinci tercih olduğunu gösteriyor. İşlemcide İntel açık ara öndeydi ama AMD işlemilerde son dönemde artış olduğu yazıyordu bu da AMD açısından işlemcide giderek daha başarılı olacağının göstergesi. AMD'ye değil ATI'ye ve Catalyst'e karşıyım ben. AMD ATI'yı satın aldığında Nvidia gibi gerekirse 1 yıl kart üretmemeliydi ve Catalyst denen belayı da yok etmeliydi. ATI logosunu kulanmamak pek birşey değiştirmedi. Nvidia'nın da bir dönem Intel'le olan savaşında belirttiği gibi CPU ayrı iş GPU ayrı iş. Bir diğerinin yolundan giderek diğerini üretmek pek başarılı olmuyor galiba .Bu arada sistem değiştirmiyorum hala LGA775 ve C2Duo kullanıyorum. Sandy Bridge daha çıkmadan şu anda Intelin biraz da reklam gücünün etkisiyle popüler ama Fusion'u daha çok merak ediyorum açıkçası.

Yine GPU konusuna dönersek başarılı sayılan 5800 serisinin bugün sıfır fiyatlarına bakıyorum bir de forumda neredeyse GTX260 fiyatına yaklaşan ikinci el fiyatlarına bakıyorum. Zotac GTX260^2 kullandım yaklaşık 11 ay 350'ye sıfır alıp burada 230'a sattım hala kullansam 200 TL'ye havada gider HD4870 gibi ikinci efsane olacak kadar başarılı bir kart bile GTS250'yi yakaladı nerdeyse ikinci elde. Ben 130 liraya Palit 8800GT satıp almıştım GTX260'ı 8800GT hala 100 lira altına inmedi. İşte yıllardır bundan dolayı 9800 pro'dan beri ATI kart kullanmıyorum. 5970'in fiyatı ikinci elde GTX480'i yakaladı GTX295'i de yakalar bir ay içinde. Oynarken donar ama ikinci elde paraşütsüz iner.

41 yaşındayım 1994 yılında ilk bilgisayarım 386dx40'dan beri kendi sistemimi kendim kurarım yukarıda son bir yılda kendi ürün değişimlerimi tarih ve rakamlarla özetledim ve açıkça Nvida kart kullanma taraftarı olduğumu belirttim. Şimdi ben 650 Liraya sıfır alıp 11 ay HD5850 kullanıp 300 liraya satmadığım için Fanboy mu oluyorum yoksa market koşullarını kabul edip o günkü koşullarda DX11 oyun piyasada yeteri kadar olmadığından kendi çıkarım için bu pahalı hobimin finansmanında en iyi seçenekleri mi değerlendiriyorum.

Ek olarak sadece GTX 260 alırken 20 lira daha ucuza 4870 alacaktım son anda karar değiştirdim ama iyi bir kartın hakkını vereyim, ikinci elde 20 lira daha fazla zarar ederdim ancak bu aslında 4870'in kullanıcı memnuniyetini ve iyi bir kart olduğunu gösteriyor ben alıp kullanmadığım halde.
Hicks 25.11.2010 14:50:54
quote:

Orijinalden alıntı: EMRES754

Ürün gamına baktığımızda dx10da 280 leri 8000 serisini görüyoruz.Bu kartların satılması bence büyük başarı ama insanlarda niye gider alır (gerçi ihtiyaçları nasıl acaba oda önemli).
Bu rakam acaba onboarddanmı oluyor?



Merhaba,

Tabloya dikkat ederseniz "Graphics Cards Market Overview" yaziyor yani on-board'lar dahil olamaz, zaten dahil olsa tabloda %50 payla Intel'de olmaliydi.

Iste butun bunlarda bir terslik var, ya ben yanlis yorumluyorum, birseyleri atliyorum ya da AMD'nin soyledigi rakamlar abarti...

Tesekkurler,

Hicks
Towarscke 25.11.2010 14:46:56
quote:

Orijinalden alıntı: EMRES754

nvidianın dx 10 kart satması bence çok ayrı bir olay.Çünkü günümüzde artık dx11 standartı yaygınlaşıyor.Atinin az sayıda dx10 kart satmasıda bir başka ilginçlik.

Ürün gamına baktığımızda dx10da 280 leri 8000 serisini görüyoruz.Bu kartların satılması bence büyük başarı ama insanlarda niye gider alır (gerçi ihtiyaçları nasıl acaba oda önemli).
Bu rakam acaba onboarddanmı oluyor?

Ati tarafında ise durum 5750-70 5830-5850-5870-5970-6850-6870 şeklinde.5850 başarılı oldu.5970 in satışlardaki payı önemli değil.Yani 5850-5770 çok büyük miktarlarda satılmış.


Bir ara Nvidia ve AMD icin ekran karti yongasi ve onboard chip'i ureten firmanin asiri yuklenmesinden dolayi, uretim sirasina girmek zorunda kalmislardi ve bir cok yonga az sayida uretildi.. Bu sebeple piyasada ATI'ye ait DX10 kartlari bulmak zor. Az sayida uretilmis olmalarindan dolayi... Hala cok sayida Windows XP kullanicisi var. Bu kullanicilarin cogunlugu ekonomik bilgisayarlar tercih ettiklerinden 9XXX ve 2xx serisi Nvidia kartlari almak zorunda kaliyorlar ama benzer fiyatlarda 4xxx ve 5xxx serisi AMD ekran kartlarini tercih edenler de mevcut..

Cok daha ilginci 5550 AMD ekran kartlari da yeniden isimlendirilmeyle 6XXX serisine dahil edildiler.. gecenlerde haberini gormustum..

Insanlarin aklinda su soru var, DX11'e cok ihtiyac var mi? DX10'un DX11'den eksikleri nelerdir?
Hicks 25.11.2010 14:40:38
quote:

Orijinalden alıntı: Towarscke

amacim tartismak degil.. ben sadece bir noktadan bahsediyorum.. burda ekran karti demissiniz ama Nvidia ve Intel sadece ekran karti satmiyorlar.. ayrica yonga da satiyorlar.. o sebepten daha onceki mesajim da dx11 destekleyen "yonga" dedim..



Merhaba,

Tabloya gore ve Sasa'nin aciklamalarina gore degerler yonga icin degil "ekran karti" icin... Zaten yonga olsa o tabloda Intel de olurdu, ve tek basina %50 paya sahip olurdu...

Tesekkurler,

Hicks
EMRES754 25.11.2010 14:28:47
quote:

Orijinalden alıntı: Hicks

Merhaba,

Simdi tabloya tekrar bakalim;

- Q3 2010'da 33.68 milyon ekran karti satilmis.
- Bir onceki ceyrege gore %3.34 oraninda pazar daralmis.
- Yani Q2 de 34.84 milyon ekran karti satilmis.
- Q2 icin de ayni oranda daralma dusunursek, 36 milyon ekran karti da Q1 de satilmis olsun.

Kabaca 2010'da ilk 3 ceyrekte toplam 105 milyon ekran karti satilmis, diyelim bunun %50'si (Q1 ve Q2'yi oranlarsak aslinda daha az da oyle kabul edelim) AMD'nin, yani toplam 52.5 milyon ekran karti.

AMD'de diyorki ben 25 milyon DX11 ekran karti sattim, %90 pazar payim var.

Bu da demektirki toplam DX11 pazari 27.5 milyon ekran karti.

Yani, 105 - 27.5 = 77.5 milyon ekran karti DX11 degil.

Buradan cikan sonuc NVIDIA 2.5 milyon DX11 ekran karti satti, 50 milyon DX11 olmayan ekran karti satti.

AMD Q2'de ise 16 milyon DX11 ekran karti sattigini aciklamisti.

Toplamda %51 - %49 pazar payina bakinca, simdi AMD DX11 ile basarili mi olmus oluyor siz cevap verin?

Bu sonuca gore ya tuketici DX11 bile olmamasina ragmen NVIDIA'yi seciyor, ya da AMD'nin acikladigi %90 hayal urunu...

Evet, 1 sene icinde pazar payini %10 arttirmasi AMD icin buyuk basari ama acikladigi oran dogru ise DX11 pazarini (pazar payi demiyorum) buyutememis olmasi da buyuk basarisizlik!

Tesekkurler,

Hicks


nvidianın dx 10 kart satması bence çok ayrı bir olay.Çünkü günümüzde artık dx11 standartı yaygınlaşıyor.Atinin az sayıda dx10 kart satmasıda bir başka ilginçlik.

Ürün gamına baktığımızda dx10da 280 leri 8000 serisini görüyoruz.Bu kartların satılması bence büyük başarı ama insanlarda niye gider alır (gerçi ihtiyaçları nasıl acaba oda önemli).
Bu rakam acaba onboarddanmı oluyor?

Ati tarafında ise durum 5750-70 5830-5850-5870-5970-6850-6870 şeklinde.5850 başarılı oldu.5970 in satışlardaki payı önemli değil.Yani 5850-5770 çok büyük miktarlarda satılmış.
Towarscke 25.11.2010 14:23:33
quote:

Orijinalden alıntı: Hicks

Merhaba,

Simdi tabloya tekrar bakalim;

- Q3 2010'da 33.68 milyon ekran karti satilmis.
- Bir onceki ceyrege gore %3.34 oraninda pazar daralmis.
- Yani Q2 de 34.84 milyon ekran karti satilmis.
- Q2 icin de ayni oranda daralma dusunursek, 36 milyon ekran karti da Q1 de satilmis olsun.

Kabaca 2010'da ilk 3 ceyrekte toplam 105 milyon ekran karti satilmis, diyelim bunun %50'si (Q1 ve Q2'yi oranlarsak aslinda daha az da oyle kabul edelim) AMD'nin, yani toplam 52.5 milyon ekran karti.

AMD'de diyorki ben 25 milyon DX11 ekran karti sattim, %90 pazar payim var.

Bu da demektirki toplam DX11 pazari 27.5 milyon ekran karti.

Yani, 105 - 27.5 = 77.5 milyon ekran karti DX11 degil.

Buradan cikan sonuc NVIDIA 2.5 milyon DX11 ekran karti satti, 50 milyon DX11 olmayan ekran karti satti.

AMD Q2'de ise 16 milyon DX11 ekran karti sattigini aciklamisti.

Toplamda %51 - %49 pazar payina bakinca, simdi AMD DX11 ile basarili mi olmus oluyor siz cevap verin?

Bu sonuca gore ya tuketici DX11 bile olmamasina ragmen NVIDIA'yi seciyor, ya da AMD'nin acikladigi %90 hayal urunu...

Evet, 1 sene icinde pazar payini %10 arttirmasi AMD icin buyuk basari ama acikladigi oran dogru ise DX11 pazarini (pazar payi demiyorum) buyutememis olmasi da buyuk basarisizlik!

Tesekkurler,

Hicks



amacim tartismak degil.. ben sadece bir noktadan bahsediyorum.. burda ekran karti demissiniz ama Nvidia ve Intel sadece ekran karti satmiyorlar.. ayrica yonga da satiyorlar.. o sebepten daha onceki mesajim da dx11 destekleyen "yonga" dedim..


quote:

Orijinalden alıntı: Towarscke


quote:

Orijinalden alıntı: Hicks

Merhaba,

DX11 pazar payi diye birsey yoktur, boyle acaip acaip gostergeleri nasil uyduruyorlar anlamiyorum? Boyle birsey var mi yahu, DX11 pazar payi!

Pazar butundur ve payin bellidir, zaman dilimine ve urunun segmentine gore pay belirlenir, aciklanir. Asagidaki gibi:



Dx11 destekleyen yongalarin pazar payini kastediyorum..


Bu arada Nvidia'nin ekran kartlarinda 4XX serisine baslayana kadar DX11 destegi yok.. 2XX serisi DX10...
ygtsrn 25.11.2010 09:03:00
Yorum yapmıcaksan niye çıktın oraya.
ParaBende 25.11.2010 04:18:24
Gerçekten buradaki üyelerin Nvidia ve ATI firmalarını çekiştirmesini anlamıyorum bu adamlar , size 1 sene öncesine kadar 900 liraya sattıkları GTX285 , HD4870X2 gibi kartlardan daha güçlü daha yenilige sahip GTX460 ve HD6870 gibi kartları 400 - 450 lirasında bir fiyata sunuyor ve hala bu firmalar beğenilmiyor yok ati iyi yok nvidia mükemmel , yok cuda ne işe yarar yok eyefinity ne işe yarar ne kadar entresan tipler var bu forumda cidden çözemiyorum
veleciraptor 25.11.2010 03:22:03
quote:

Orijinalden alıntı: Hicks

Merhaba,

Simdi tabloya tekrar bakalim;

- Q3 2010'da 33.68 milyon ekran karti satilmis.
- Bir onceki ceyrege gore %3.34 oraninda pazar daralmis.
- Yani Q2 de 34.84 milyon ekran karti satilmis.
- Q2 icin de ayni oranda daralma dusunursek, 36 milyon ekran karti da Q1 de satilmis olsun.

Kabaca 2010'da ilk 3 ceyrekte toplam 105 milyon ekran karti satilmis, diyelim bunun %50'si (Q1 ve Q2'yi oranlarsak aslinda daha az da oyle kabul edelim) AMD'nin, yani toplam 52.5 milyon ekran karti.

AMD'de diyorki ben 25 milyon DX11 ekran karti sattim, %90 pazar payim var.

Bu da demektirki toplam DX11 pazari 27.5 milyon ekran karti.

Yani, 105 - 27.5 = 77.5 milyon ekran karti DX11 degil.

Buradan cikan sonuc NVIDIA 2.5 milyon DX11 ekran karti satti, 50 milyon DX11 olmayan ekran karti satti.

AMD Q2'de ise 16 milyon DX11 ekran karti sattigini aciklamisti.

Toplamda %51 - %49 pazar payina bakinca, simdi AMD DX11 ile basarili mi olmus oluyor siz cevap verin?

Bu sonuca gore ya tuketici DX11 bile olmamasina ragmen NVIDIA'yi seciyor, ya da AMD'nin acikladigi %90 hayal urunu...

Evet, 1 sene icinde pazar payini %10 arttirmasi AMD icin buyuk basari ama acikladigi oran dogru ise DX11 pazarini (pazar payi demiyorum) buyutememis olmasi da buyuk basarisizlik!

Tesekkurler,

Hicks


Arkadaş %90 pazar payının neye göre belirlendiğini gayet güzel açıklamış. Örnek vermek gerekirse varsayalım iki firma da 100'er milyon kart sattı ve kartların satışı yine varsayımsal olarak şöyle:



Örnekten de görüleceği gibi aslında iki firma da aynı sayıda kart satmış ve pazar payları aynı. Ama burada AMD işin cinliğine kaçarak sadece DX11 ekran kartlarına göre pazar payı değerlendirmesi yapıyor.


Gümüşyaka 25.11.2010 00:17:22
quote:

Orijinalden alıntı: Father Torque

@Hicks,

"market share" tanımını sadece satış adedi olarak algılamamak lazım, örneğin Wiki'de "market share" tanımına bir gözatarsak ([link=http://en.wikipedia.org/wiki/Market_share]http://en.wikipedia.org/wiki/Market_share[/link]) açıklama olarak satış hacmi (sizin bahsettiğiniz satılan ürün sayısı) veya gelir üzerinden karşılaştırma yapıldığını görebiliriz. Aynı tanımda şu kısma da dikkat çekmek istiyorum: "herhangi bir pazar veya pazar segmentinde", örnek vermek gerekirse "ekran kartlarında veya Dx11 ekran kartlarında" diye bir alt segment oluşuturulabilir.

Görüldüğü üzere Dx11 de aslında kendi içinde bir pazar payına konu olabiliyor. Dolayısıyla bu tanıma göre AMD "Dx11'de %90 pazar payım var" derken satış rakamından veya gelirlerinden bahsetmiş olabilir. Satış rakamını bahsetmediği sizin hesaplarınızla aslında ortada, dolayısıyla en mantıklı yaklaşım gelirler bakımından yapılan bir pazar payı karşılaştırması gibi görünüyor. Zira NVidia, özellikle 400 serisiyle ne kadar kart satarsa satsın AMD kadar kar edemiyor. Yine örnekle açıklamamız gerekirse, bir 6870 GPU'su 255mm² büyüklüğündeyken şu anda benzer fiyat segmentine bulunan bir 470 GPU'su 529mm² yer kaplıyor, yani her iki firmanın TMSC'deki tüm ürünleri %100 başarımla üretiliyor olsa her bir silikon wafer'dan AMD 2 kat daha fazla ürün elde etmiş oluyor. Tabi iş gelire geldiği zaman firmaların TMSC ile ne tür anlaşmalar yaptığı da bilinmiyor, sözleşmelerin wafer başına mı yoksa başarılı üretilen ürün başına mı olduğu gizli.

Ancak bir gerçek var ki AMD, son bir yıldır ürettiği her GPU'da NVidia'ya oranla daha fazla kar ediyor. Neredeyse 2 mali çeyrek yıl NVidia'nın hiç olmadığı bir Dx11 pazarında satış yaptığını da düşünürsek AMD'nin açıkladığı %90 Dx11 pazar payı hiç de inanılması zor bir rakam değil, üstelik sadece satış rakamlarından oluşan Steam Donanım Araştırması'nda ([link=http://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/]http://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/[/link]) da bu oran bu ayın rakamlarıyla %82 civarı AMD lehine iken daha da kolay.

işte gerçekçi yaklaşım.link için teşekkürler
Hicks 24.11.2010 21:55:23
Merhaba,

@Father Torque, elbette cok haklisiniz ama pazar payini o sekilde yorumlamama sebep olan Sasa'nin aciklamasi ve arastirma sirketlerinin raporlari... Acikcasi ben bu %90 meselesini mantikli bir sisteme oturtamiyorum. Pazar paylarini firmalar aciklamazlar, bagimsiz arastirma sirketleri aciklarlar, bu sektor ve bu urunler icin de bunu yapan arastirma sirketleri "Mercury Research" ve "Jon Peddie Research" tur... Bu sirketlerde "shipment"i baz alirlar...

Bahsettiginiz gibi Sasa aciklamasinda geliri baz almissa, o zaman finansal raporlara goz atmak gerekecektir, oradan da DX11 gibi bir ayrim yapmak imkansizdir, Sasa Nvidia verilerini bu kadar acik biliyor olamaz...

Tesekkurler,

Hicks
DH Misafiri 24.11.2010 21:45:03
Heralde kral olur AMD ne diyeceğini bilmiyo :D

Bu çaresizliğin sembolüdür.Dua etsin 2*gf110 lu bi ekran kartı üretmesin n vidia yoksa zor yakalar
Father Torque 24.11.2010 21:35:59
@Hicks,

"market share" tanımını sadece satış adedi olarak algılamamak lazım, örneğin Wiki'de "market share" tanımına bir gözatarsak ([link=http://en.wikipedia.org/wiki/Market_share]http://en.wikipedia.org/wiki/Market_share[/link]) açıklama olarak satış hacmi (sizin bahsettiğiniz satılan ürün sayısı) veya gelir üzerinden karşılaştırma yapıldığını görebiliriz. Aynı tanımda şu kısma da dikkat çekmek istiyorum: "herhangi bir pazar veya pazar segmentinde", örnek vermek gerekirse "ekran kartlarında veya Dx11 ekran kartlarında" diye bir alt segment oluşuturulabilir.

Görüldüğü üzere Dx11 de aslında kendi içinde bir pazar payına konu olabiliyor. Dolayısıyla bu tanıma göre AMD "Dx11'de %90 pazar payım var" derken satış rakamından veya gelirlerinden bahsetmiş olabilir. Satış rakamını bahsetmediği sizin hesaplarınızla aslında ortada, dolayısıyla en mantıklı yaklaşım gelirler bakımından yapılan bir pazar payı karşılaştırması gibi görünüyor. Zira NVidia, özellikle 400 serisiyle ne kadar kart satarsa satsın AMD kadar kar edemiyor. Yine örnekle açıklamamız gerekirse, bir 6870 GPU'su 255mm² büyüklüğündeyken şu anda benzer fiyat segmentine bulunan bir 470 GPU'su 529mm² yer kaplıyor, yani her iki firmanın TMSC'deki tüm ürünleri %100 başarımla üretiliyor olsa her bir silikon wafer'dan AMD 2 kat daha fazla ürün elde etmiş oluyor. Tabi iş gelire geldiği zaman firmaların TMSC ile ne tür anlaşmalar yaptığı da bilinmiyor, sözleşmelerin wafer başına mı yoksa başarılı üretilen ürün başına mı olduğu gizli.

Ancak bir gerçek var ki AMD, son bir yıldır ürettiği her GPU'da NVidia'ya oranla daha fazla kar ediyor. Neredeyse 2 mali çeyrek yıl NVidia'nın hiç olmadığı bir Dx11 pazarında satış yaptığını da düşünürsek AMD'nin açıkladığı %90 Dx11 pazar payı hiç de inanılması zor bir rakam değil, üstelik sadece satış rakamlarından oluşan Steam Donanım Araştırması'nda ([link=http://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/]http://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/[/link]) da bu oran bu ayın rakamlarıyla %82 civarı AMD lehine iken daha da kolay.
setek01 24.11.2010 21:22:50
Tabloya ilişkin bir de şunu düşünmek lazım Nvidia 6 ay piyasada olmadı ve bu Nvidia için sadece FX serisindeki başarısızlığında ATI'nin en büyük şıçraması olan RV300 yani radeon 9800 döneminden sonra ikinci kez oluyor. Ama başarısızlıktan çok aslında iki sene öncesine kadar makul sayılan ısı değeriyle yaptığı bence başarılı olan GTX480 ve yine efsane kart olan gtx460 bu beklemeye iyi bir yanıttı. Asıl bomba ise iyi bir döneme saklandı. Herhalde 6 ay piyasada olmayan bir firma GF110 ile GTX580'i bir haftada yapmadı diye düşünüyorum. Kimin ne sattığı bizi ilgilendirmemeli bize en iyi fiyata neyin sunulduğuna bakılmalı ama karşılaştırma yapılacaksa, 2011 yılında şartlar artık eşit herkesin ürün programı ortada bakalım iki firma da yeterli ürünle piyasada olunca ne olacak. Bu arada ATI'nın üst segmen kartlarında hep sorunlar oldu bu bir gerçek forumda az şikayet yok 5970 ile ilgili. 85 derece oynarım ama sorunsuz oynarım diyenler var gtx480 içinde. ATI'nin en iyi 3 kartı: 9800pro x1950Pro HD4870 modelleriydi bence. Bu kartlardan iki tane fiyatına alınan 5850 ya da 3 tane fiyatına alınan 5870 değil hele iyi bir sistem fiyatına alınıp donma yapan 5970 hiç değil.
Hicks 24.11.2010 20:35:55
Merhaba,

Simdi tabloya tekrar bakalim;

- Q3 2010'da 33.68 milyon ekran karti satilmis.
- Bir onceki ceyrege gore %3.34 oraninda pazar daralmis.
- Yani Q2 de 34.84 milyon ekran karti satilmis.
- Q2 icin de ayni oranda daralma dusunursek, 36 milyon ekran karti da Q1 de satilmis olsun.

Kabaca 2010'da ilk 3 ceyrekte toplam 105 milyon ekran karti satilmis, diyelim bunun %50'si (Q1 ve Q2'yi oranlarsak aslinda daha az da oyle kabul edelim) AMD'nin, yani toplam 52.5 milyon ekran karti.

AMD'de diyorki ben 25 milyon DX11 ekran karti sattim, %90 pazar payim var.

Bu da demektirki toplam DX11 pazari 27.5 milyon ekran karti.

Yani, 105 - 27.5 = 77.5 milyon ekran karti DX11 degil.

Buradan cikan sonuc NVIDIA 2.5 milyon DX11 ekran karti satti, 50 milyon DX11 olmayan ekran karti satti.

AMD Q2'de ise 16 milyon DX11 ekran karti sattigini aciklamisti.

Toplamda %51 - %49 pazar payina bakinca, simdi AMD DX11 ile basarili mi olmus oluyor siz cevap verin?

Bu sonuca gore ya tuketici DX11 bile olmamasina ragmen NVIDIA'yi seciyor, ya da AMD'nin acikladigi %90 hayal urunu...

Evet, 1 sene icinde pazar payini %10 arttirmasi AMD icin buyuk basari ama acikladigi oran dogru ise DX11 pazarini (pazar payi demiyorum) buyutememis olmasi da buyuk basarisizlik!

Tesekkurler,

Hicks
ay61n 24.11.2010 19:34:17
quote:

Orijinalden alıntı: Onurcan91


quote:

Orijinalden alıntı: ay61n

suana kadar topladigim butun pclerimde nep nvidia kart kullandim bundan sonrada muhtemelen cok buyuk bi fark olmadikca nvidia kullanicam fakat CIFT GPU kullanan atiye karsi onemli olan tek gpuda basarili olmaktir demek okadar basit ve gereksiz bir lafki adamlar isterse 4gpu kullanir isterse 8 gpu onemli olan verdigin para karsiliginda aldigin performanstir gerisi bos

hocam haklısınız verdiğiniz para kadar performans alıyorsunuz fakat nvidianın f/p olarak AMDyi geçtigini ben hiç görmedim..


ben AMD yi tek gpuda basarisiz diye elestirenler icin yazmistim ama yanlis anladiniz herhalde
Gümüşyaka 24.11.2010 18:27:17
quote:

Orijinalden alıntı: Hicks

Merhaba,

DX11 pazar payi diye birsey yoktur, boyle acaip acaip gostergeleri nasil uyduruyorlar anlamiyorum? Boyle birsey var mi yahu, DX11 pazar payi!

Pazar butundur ve payin bellidir, zaman dilimine ve urunun segmentine gore pay belirlenir, aciklanir. Asagidaki gibi:



AMD gercekten son donemde cok iyi is cikartmistir, bunu kabul etmemek ahmaklik olur ama bazi seylere de dikkat etmek lazim. HD5970 hala kral evet ama bu fiyati ile kim alir GTX 580 varken? Ayrica bir de o krali minimum FPS degerlerinde gorelim bakalim, kralligi kaliyor mu? Maximum FPS tek basina hicbir sey ifade etmez...

Tesekkurler,

Hicks

ben uydurmuyorum videoda öyle söylüyor.pazar payları teammüllere göre alt kırınımlar esas alınarak değerlendirilir bence de bu işlevsel olur.senin dediğin geçerli olsa idi sosyo_demografik etkenler tüketime hiçbir zaman etki etmezdi.
fbsrkc06 24.11.2010 14:45:15
http://www.teknobiyotik.com/msi-nvidia-fermi-gtx580-1536mb-ddr5-384-bit-pci-ekspres-ekran-karti.html

GTX580 YOLDA BEYLER..
FİYATTA BENCE İYİ..

5970 Mİ ALINIR YOKSA GTX580
KRAL DEĞİŞTİ BENCE..
IgorStravinsky 24.11.2010 13:23:36
Hala kral olması buradaki çoğu kişinin tartışmasını gerektirmez. f/p ürünlerine bakınız ve geçiniz. O en hızlıymış, o şu kadar ghz yapmış, sıvı soğutmayla dünya rekorunu almış vs..
BehramX 24.11.2010 13:17:19
quote:

Orijinalden alıntı: gunescan


quote:

Orijinalden alıntı: BehramX


quote:

Orijinalden alıntı: sadtneverdie

quote:

Orijinalden alıntı: Gümüşyaka


quote:

Orijinalden alıntı: sadtneverdie

ohooo forumu çoluk çocuk basmış. pazarın %90 ına sahiplermiş. he canım öyle zaten piyasada gtx460 ve gts450 diye kartlarda yok. %90 kaç ay öncesinin oranı acaba?

arkadaş öncelikle bu çoluk çocuk hitabetini beğenmedim.ne beni tanırsın ne de ben seni.
donanım haber ciddi işler yapar neticede konukta sıradan biri değil.amd adına yetki sahibi birisi.elinde rakamsal veriler olmasa konuşurmu zannediyorsun veya bu iddası gerçek olmasa donanım haber bu söyleşiyi yayınlar mı?dediği rakamlar dx11 kullanan tüm serilerin dünya üzerinde satış rakamları belli bir zaman dilimini kapsamıyor.ben kimsenin avukatı da değilim sonra konu bu söyleşi üzerine olduğu için yorum yaptım sadece



çoluk çocuk bölümüne niye alındın güzel kardeşim? yarası olan gocunsun. çocukça yorumalr yapıyorsan sende alın. medya manipule aracıdır. nasıl bir terörist adam öldürürken hak savunur gibi gösteriliyorsa bu adamlar da aslında asla ulaşamadığımız rakamlarla oynayarak gayet güzel adam kandırabilirler. bu sadece amd için geçerli değil ama kalkıp gtx580 e laf eden adamı da kimse savunmasın. gtx580 başarılı bir karttır buna karşı çıkan adamı da kaale almam. 5970 dır diyen adamı da umursamam. ama kalkıp çift gpu lu karta karşı 5970 diyene tepkimi gösteririm. gtx580 tek gpu lu bir karttır bu adam da 5870 hala iyidir diyemediği ve nvidia gf100 de hatalar yapıp çift gpu çıkartmadığı için sadece 5970 den söz edebilir. bugün yurtdışında biri 5970 i alır gtx580 mi? onurcan bu arada çoluk çocuk bölümüne rahatlıkla alınabilirsin. aramızda 10 yaş olunca bana çoluk çocuk oluyorsun forever amd forever nvidia diyen biri 40 yaşında bile olsa kafa olarak çocuk kalmış sayacağım için onlarda alınabilir.



Sen git gtx580 ile tavada yumurta pişir çoluk cocuk dediklerin burada 20 30 yaşlarında adamdır sen ilk önce forumlarda nasıl yazı yazılacağını öğrende gel.


gtx580'le tavada yumurta pişiyorsa 6850'yle de pişer :) Sıcaklıklara göz at derim...



6850 sıcaklığını hiç değil ise su soğutma sistemi ile söndürmüyor dimi normal bir fan ile çok güzel soğutuyor.
EMRES754 24.11.2010 13:13:48
quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

quote:

6990+6970 trifire (Çıkmamış kartın trifire ını yaptım)


EMRE 6990 Orgasmic model mi dediğin ? Onlar iyi oc olacakmış öyle deniyor


Aynen instant orgasm modeli.

Benim tahiminim 6990+6970 trifire stokta 45-50k alır gibi.
EMRES754 24.11.2010 13:11:45
quote:

Orijinalden alıntı: ZvAnA


quote:

Orijinalden alıntı: Gambit2

Aynen öyle valla Nvidia 580'i çıkardığında ATi'de 6970 yada 6990 serisini çıkarır olur biter Nvidia'mış önce güç sorununu çözsün Nvidia GTX 460 OC ile 500 W'a vuruyor nedir bu böyle ....


Sallama Rıfkı


Toplam sistemse olur.

Ama tek başına ekran kartının 500 watt olması olucak iş değil.
cestvrai 24.11.2010 13:04:57
quote:

6990+6970 trifire (Çıkmamış kartın trifire ını yaptım)


EMRE 6990 Orgasmic model mi dediğin ? Onlar iyi oc olacakmış öyle deniyor
ZvAnA 24.11.2010 12:40:38
quote:

Orijinalden alıntı: Gambit2

Aynen öyle valla Nvidia 580'i çıkardığında ATi'de 6970 yada 6990 serisini çıkarır olur biter Nvidia'mış önce güç sorununu çözsün Nvidia GTX 460 OC ile 500 W'a vuruyor nedir bu böyle ....


Sallama Rıfkı
EMRES754 24.11.2010 12:15:59
quote:

Orijinalden alıntı: cestvrai

Kesinlikle şu an alınacak tek adam gibi high end kart var oda gtx580
ancak 6970 bunu değiştirecek gibi gözüküyor.

Tabi bunun dışında 6870 crossfire'da harika bir alternatif!
(not: 6870cf 1000mhz > gtx460 sli @ 900mhz)


6990+6970 trifire (Çıkmamış kartın trifire ını yaptım)
Towarscke 24.11.2010 11:55:31
quote:

Orijinalden alıntı: Hicks

Merhaba,

DX11 pazar payi diye birsey yoktur, boyle acaip acaip gostergeleri nasil uyduruyorlar anlamiyorum? Boyle birsey var mi yahu, DX11 pazar payi!

Pazar butundur ve payin bellidir, zaman dilimine ve urunun segmentine gore pay belirlenir, aciklanir. Asagidaki gibi:



Dx11 destekleyen yongalarin pazar payini kastediyorum..
cestvrai 24.11.2010 11:44:18
Kesinlikle şu an alınacak tek adam gibi high end kart var oda gtx580
ancak 6970 bunu değiştirecek gibi gözüküyor.

Tabi bunun dışında 6870 crossfire'da harika bir alternatif!
(not: 6870cf 1000mhz > gtx460 sli @ 900mhz)
Hicks 24.11.2010 11:04:12
Merhaba,

DX11 pazar payi diye birsey yoktur, boyle acaip acaip gostergeleri nasil uyduruyorlar anlamiyorum? Boyle birsey var mi yahu, DX11 pazar payi!

Pazar butundur ve payin bellidir, zaman dilimine ve urunun segmentine gore pay belirlenir, aciklanir. Asagidaki gibi:



AMD gercekten son donemde cok iyi is cikartmistir, bunu kabul etmemek ahmaklik olur ama bazi seylere de dikkat etmek lazim. HD5970 hala kral evet ama bu fiyati ile kim alir GTX 580 varken? Ayrica bir de o krali minimum FPS degerlerinde gorelim bakalim, kralligi kaliyor mu? Maximum FPS tek basina hicbir sey ifade etmez...

Tesekkurler,

Hicks
Gambit2 24.11.2010 10:59:46
quote:

Orijinalden alıntı: MEMO1



amd 5970 i cıkarır 4 ay kral olur NVDIA gtx 580 ı cıkarır 1 2 hafta sevınır amd 6990 ı cıkarır ,sevinçleri bogazında kalır.....





Aynen öyle valla Nvidia 580'i çıkardığında ATi'de 6970 yada 6990 serisini çıkarır olur biter Nvidia'mış önce güç sorununu çözsün Nvidia GTX 460 OC ile 500 W'a vuruyor nedir bu böyle ....
ilhdmr 24.11.2010 10:41:03
alem buysa kral benim
EMRES754 24.11.2010 10:21:00
dx11 de yani yeni nesilde evet doğrudur amd 25 milyondan fazla kart satarak %85-90 pazar payını eline geçirmiştir.Diğer yandan profesyonel ekran kartlarındada nvidiaın bariz üstünlüğü vardır.Bunun neresini tartışıyosunuz anlamadım.Rakamların olduğu yerede resmi rakamların verildiği yerde bu konuları tartışmak fanboyluktan öteye gitmez.
orc123456 24.11.2010 09:54:20
quote:

Orijinalden alıntı: Towarscke


quote:

Orijinalden alıntı: orc123456

Kral her zaman tepedekidir. En hızlı olan en hızlıdır. gtx580 dururken alır mıyım? Almam. Ama bu, kralın hala hd5970 olduğu gerçeğini değiştirmez.

AMD'nin DX11 için pazar payının %90 olmadığını, AMD'nin rakamlarla oynadığı söyleniyor vesayre vesayre. Nvidia'nın bugüne kadar "AMD yalan söylüyor, pazar payımız %10 değil." filan dediğini duydunuz mu? Nvidia dururken size mi kaldı savunmak?

Nvidia profesyonel pazarda payımız %90 diyince kimse sallıyor demiyor. Çünkü AMD pis ve rakamlarla oynuyor, insanları manipüle ediyor. Bırakın allahaşkına.


profesyonel pazar diyince olay degisir.. QuadroFX tipinde gercekten %90 olduklarini soyleyebilirim..


Ben zaten değiller demiyorum, Nvidia söyleyince insanların bişey demeyip, AMD söyleyinde celallenmeleri konusundan bahsediyorum.
Towarscke 24.11.2010 09:38:16
quote:

Orijinalden alıntı: orc123456

Kral her zaman tepedekidir. En hızlı olan en hızlıdır. gtx580 dururken alır mıyım? Almam. Ama bu, kralın hala hd5970 olduğu gerçeğini değiştirmez.

AMD'nin DX11 için pazar payının %90 olmadığını, AMD'nin rakamlarla oynadığı söyleniyor vesayre vesayre. Nvidia'nın bugüne kadar "AMD yalan söylüyor, pazar payımız %10 değil." filan dediğini duydunuz mu? Nvidia dururken size mi kaldı savunmak?

Nvidia profesyonel pazarda payımız %90 diyince kimse sallıyor demiyor. Çünkü AMD pis ve rakamlarla oynuyor, insanları manipüle ediyor. Bırakın allahaşkına.


profesyonel pazar diyince olay degisir.. QuadroFX tipinde gercekten %90 olduklarini soyleyebilirim..
orc123456 24.11.2010 09:32:46
Kral her zaman tepedekidir. En hızlı olan en hızlıdır. gtx580 dururken alır mıyım? Almam. Ama bu, kralın hala hd5970 olduğu gerçeğini değiştirmez.

AMD'nin DX11 için pazar payının %90 olmadığını, AMD'nin rakamlarla oynadığı söyleniyor vesayre vesayre. Nvidia'nın bugüne kadar "AMD yalan söylüyor, pazar payımız %10 değil." filan dediğini duydunuz mu? Nvidia dururken size mi kaldı savunmak?

Nvidia profesyonel pazarda payımız %90 diyince kimse sallıyor demiyor. Çünkü AMD pis ve rakamlarla oynuyor, insanları manipüle ediyor. Bırakın allahaşkına.
KANUNI61 24.11.2010 09:30:12
quote:

Orijinalden alıntı: Gümüşyaka

ne kadar ön yargılı ne kadar yüzeysel yorumlar yapıyorsunuz.
adam 25 milyon kart diyor pazarın yüzde doksanı diyor ve güncel pazarda yüzde doksan yadsınamayacak kadar büyük bir oran.
tıpkı dediği gibi 5970in fiyatları rakip kartların çıkmasıyla dahi kayda değer bir gerileme kat etmedi.
yeni modellerle ilgili sorulara yanıt vermemesi de tamamen pazar stratejisi.halii hazırda 5000 serisi satılırken kendi kendine niye rakip olsun.ancak nvidiadan bir karşı hareket gelir ise yeni modeller ile ilgili kozunu oynayacaktır.


cok güzel bir analizi
Onurcan91 24.11.2010 09:07:10
quote:

Orijinalden alıntı: ay61n

suana kadar topladigim butun pclerimde nep nvidia kart kullandim bundan sonrada muhtemelen cok buyuk bi fark olmadikca nvidia kullanicam fakat CIFT GPU kullanan atiye karsi onemli olan tek gpuda basarili olmaktir demek okadar basit ve gereksiz bir lafki adamlar isterse 4gpu kullanir isterse 8 gpu onemli olan verdigin para karsiliginda aldigin performanstir gerisi bos

hocam haklısınız verdiğiniz para kadar performans alıyorsunuz fakat nvidianın f/p olarak AMDyi geçtigini ben hiç görmedim..
born2bemad 24.11.2010 09:06:08
quote:

Orijinalden alıntı: sadtneverdie



çoluk çocuk bölümüne niye alındın güzel kardeşim? yarası olan gocunsun. çocukça yorumalr yapıyorsan sende alın. medya manipule aracıdır. nasıl bir terörist adam öldürürken hak savunur gibi gösteriliyorsa bu adamlar da aslında asla ulaşamadığımız rakamlarla oynayarak gayet güzel adam kandırabilirler. bu sadece amd için geçerli değil ama kalkıp gtx580 e laf eden adamı da kimse savunmasın. gtx580 başarılı bir karttır buna karşı çıkan adamı da kaale almam. 5970 dır diyen adamı da umursamam. ama kalkıp çift gpu lu karta karşı 5970 diyene tepkimi gösteririm. gtx580 tek gpu lu bir karttır bu adam da 5870 hala iyidir diyemediği ve nvidia gf100 de hatalar yapıp çift gpu çıkartmadığı için sadece 5970 den söz edebilir. bugün yurtdışında biri 5970 i alır gtx580 mi? onurcan bu arada çoluk çocuk bölümüne rahatlıkla alınabilirsin. aramızda 10 yaş olunca bana çoluk çocuk oluyorsun forever amd forever nvidia diyen biri 40 yaşında bile olsa kafa olarak çocuk kalmış sayacağım için onlarda alınabilir.


HEADSHOT!
Pinkie Pie 24.11.2010 08:37:12
adam king aga