TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 25118 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
IBM, Cell işlemcisini geliştirmeye devam edecek, hedef yeni nesil oyun konsolları Chevrolet 3 Sene Boyunca Gerçeği Saklamış: Volt Tam Elektrikli (EV) Değil! HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (30) YORUM YAZ

tarafından 12 Ekim 2010, Salı 00:46 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

İşte ATi Radeon HD 5770 X2
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
30

Grafik endüstrisinin Radeon HD 6000 serisine yoğunlaştığı şu günlerde, AMD cephesinde sürpriz bir model ortaya çıktı. Çift grafik işlemcili Radeon HD 5970 modeliyle dünyanın en hızlı ekran kartına sahip olan AMD, çift grafik işlemcili bir başka bir model pazara sunmamıştı. Ancak firmanın iş ortaklarından Çin merkezli Yeston firması, HD 6000 serisi öncesinde adeta son dakika golü atmaya hazırlanıyor. Elimize ulaşan bilgilere ve ortaya çıkan görsellere göre Yeston, Radeon HD 5770 X2 modelini kullanıma sunmayı planlıyor.

Kompakt boyutlarıyla dikkat çeken Radeon HD5770 X2 modeline, Juniper XT GPU'sunun çifti güç veriyor. Toplamda 1600 paralel işlem birimine, 80 doku ünitesine ve 32 ROP'a sahip olan ekran kartında, grafik yongalarının haberleşmesi için Lucid Hydra yongasına yer verilmiş. Daha önce MSI ve Asus'un anakartlarında gördüğümüz bu yonga, farklı GPU'ların bir arada çalışmasını sağladığı gibi aynı GPU'ların, Crossfire veya SLI teknolojilerine kıyasla daha iyi ölçeklendirilmesini ve daha yüksek verimlilik elde edilmesini de sağlayabiliyor.

Yeston tarafından hazırlanan Radeon HD 5770 X2, 4+1 fazlı güç tasarımına sahip. Üzerinde bir adet 6pin PCIe güç konnektörü bulunan bu özel kart, aynı zamanda üzerinde yer alan köprü ile Crossfire kurulumuna da olanak tanıyor. 2 x 128-bit bellek veri yolu desteğine sahip olan ekran kartı, Hynix tarafından üretilen GDDR5 yongalarını kullanıyor ve 1GB bellek kapasitesiyle geliyor. Grafik işlem birimleri 850MHz, bellekleri ise 4800MHz'de görev yapan ekran kartı çift DVI, HDMI ve DisplayPort konnektörleriyle Eyefinity teknolojisini de destekliyor.

Fiyatı ve çıkış tarihi henüz netleşmeyen Yeston Radeon HD 5770 X2'nin, Radeon HD 6800 serisi için geri sayımın başladığı şu günlerde ne derece başarılı olacağınını ise zaman gösterecek.

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
erolsipar 14.10.2010 03:39:39
Daha ucuz olmasi icin uretiliyor arti o guc tuketim demekki 150w kadar veya daha azdir. PCI-E kendisi 75W kadar alabiliyor 6 pin ilede 75W toplam 150W. HD 4870 TDP si 160W di. HD 4870X2 ise 286W di. HD 4870X2 yarisi 143W eder. HD 4870 160W iken 160-143=17. 17x2=34 ise 188-34=154w. (128x2 Bit oldugu icin ramlerle birlikte tam 150w civarinda olur.) Bunlar olcerek cikartmislardir TDP sini.

Yukaridaki verilen esas gecmisi ile bilgileri elde alip tahminler surdurulmustur.
vidoko 14.10.2010 01:27:12
anakartta crossfire desteği olmayanlar içn iyi bir fırsat bence
Man From Atlantis 13.10.2010 03:04:42
sıradanlıktan uzak yeni şeyler deneyen her firmaya saygım var.. bugün bunları yapar yarın aynı karta x-fi koyar..
DH Misafiri 13.10.2010 01:23:23
Kesinlikle gereksiz değil, ancak biraz geç kalmış bir ürün.

Senenin başlarına doğru (ve daha tanınmış firmalar tarafından) piyasaya sürülseydi eminim iyi satış yapardı.

İddia edilen özelliklerinden biri de tasarımı nedeniyle crossfire veya önceki çift GPU kartların aksine "microstutter" yapmamasıymış. Doğruysa gerçekten ilginç bir ürün olacak demektir.
Mete Can Karahasan 12.10.2010 23:27:18
quote:

Orijinalden alıntı: 6.cadde


quote:

Orijinalden alıntı: F.@.T.İ.H


quote:

Orijinalden alıntı: EMRES754

Metet Canın kartı geldi sonunda.Ama geç kaldı.Çünkü 6870 e odaklandı artık. :D





Mete nerdesin? ikizin olmuş
Bu iyiydi, takdir ettim.
=lachesis= 12.10.2010 23:14:47
büyük olasılıkla 300 usd seviyesinden girer pazara
berkaylive 12.10.2010 21:20:37
acaba benim 5770 i satsam bunu ne kadar ekleyerek alırım :D bekleyip görücez
MxFxOx 12.10.2010 19:19:45
Fiyatı çok önemli ati zaten en az güç tükenen kartlara sahip cift gpu kartları bile nvidia'nın bazı tek gpularından daha az enerji ile çalışıyor.Ama bence artık 5000 serisi yerine 6000 serisine odaklansalar iyi olur.6000 çıkmasına yakın 5000 serisi kart satmak istiyorlarsa ciddi bir fiyat performanslı kart olması gerekir
hapocod 12.10.2010 18:54:11
normal 2x gpulu kartlara göre kısa ve tek 6 pin güç girişi var ayrıca voltaj da verilmiyor pek görülmesede up yongası var kartta
6.cadde 12.10.2010 18:51:17
quote:

Orijinalden alıntı: F.@.T.İ.H


quote:

Orijinalden alıntı: EMRES754

Metet Canın kartı geldi sonunda.Ama geç kaldı.Çünkü 6870 e odaklandı artık. :D





Mete nerdesin? ikizin olmuş
F.@.T.İ.H 12.10.2010 16:10:25
quote:

Orijinalden alıntı: EMRES754

Metet Canın kartı geldi sonunda.Ama geç kaldı.Çünkü 6870 e odaklandı artık. :D


GuitarMania 12.10.2010 15:13:18
Bence hiç te gereksiz değil. Güç tüketimi ve crossfire olmayan anakartlarda kullanılıcak ideal bir ürün. Performansı 5870 civarı olucaktır ve daha az güç çekicektir. Fiyatı da güzel olursa tek pci-ex girişi olan anakartlarda kullanmak için çok iyi bir ürün. He isteyen 5870 alır o ayrı konu. Benim söylemek istediğim sadece gereksiz değil güzel bir ürün
UzmaN345 12.10.2010 15:09:30
Çift cpu bazı oyunlarda daha iyi sonuç veriyor mesela crysis
ama genelde bencede gereksiz bir ürün
::Ashes:: 12.10.2010 14:11:04
Dangerous hd5770 az güç tüketiyor 6pinlik güç girişine ihtiyac duyuyor..

1 tane hd 5770 100w 1 tane hd5870 yani5770in iki katı olan gpuda 200w güç tüketiyor...

Ve 2 tane 6pin güç girişi var..

Bundanda 1 tane değil 2 tane olması gerekiyor..

haberda bir yanlışlık var yada başka birşey..
unixslax 12.10.2010 12:53:50
x2 ve neden 1gb 4770x2 vs 2gb
Dangerousx 12.10.2010 12:04:32
quote:

Orijinalden alıntı: Hobar

tek güç girişi olması ilginç


5770 Modeli çok az güç tüketen birt karttır, 2X oldugundada çok fazla güç çekmiyeceği için hala 6 pin giriş yeterli oluyor

Bence TR ye gelse, fiyat performans ve güç tüketimi sıralamasında 1. sıraya oturabilecek bi kart güç tüketimi gerçekten önemli
EMRES754 12.10.2010 11:27:48
Metet Canın kartı geldi sonunda.Ama geç kaldı.Çünkü 6870 e odaklandı artık. :D
ikista 12.10.2010 09:24:03
http://www.anandtech.com/show/2910/4 buradaki testlerde hydra'nın performansı sli ve cf'a göre çok düşük. Nasıl oldu da şimdi daha verimli çalışıyor, karşılaştırma falan varmı?
Confusion 12.10.2010 09:21:43
Bir AMD klasiği::::: yeni nesili piyasaya sürmeden önce stokları eritmek için mevcutları satmak adına X2 ve Cf yi teşvik etmek.
M@U 12.10.2010 09:00:00
quote:

Orijinalden alıntı: Tek suçu kopya çekmek

Benim anakartta c/f desteklemiyordu bu kart ilaç gibi geclecek

Bulup alabilirsen belki. Şahsen bu kartın herhangi bir şeye ilaç gibi geleceğini sanmıyorum. Performansı HD5870 ile aynı seviyede olacaktır. Fiyatı da tahminen benzer olacaktır. O halde ne anlamı var çift gpu ile uğraşmanın?
MMX 166 12.10.2010 08:59:57
quote:

Orijinalden alıntı: Tek suçu kopya çekmek
Benim anakartta c/f desteklemiyordu bu kart ilaç gibi geclecek

hıtap etedegı segmentten bır vatandas
Tek suçu kopya çekmek 12.10.2010 06:59:30
Benim anakartta c/f desteklemiyordu bu kart ilaç gibi geclecek
apokoc 12.10.2010 06:39:17
Ya adamlar yapmış işte siz ne konuşuyorsunuz :) Fabrikasyon stratejisi ;) bize söz düşmez
Mete Can Karahasan 12.10.2010 03:13:59
quote:

Orijinalden alıntı: Batuist

Yalnız Lucid Hydra yongası sürücüleri her oyuna ayrı ayrı destek veriyordu.. yani sürücüde oynadığınız oyuna destek yoksa avucuzu yalıyordunuz.. çok saçma olmuş bu yonganın kullanımı... zaten toplamda 1600 shader eden iki gpu kullanacağınıza gidin bir tane 5870 yapın... nasıl bir mantıktır bu???
Çinli mantığı
Batuist 12.10.2010 02:31:10
Yalnız Lucid Hydra yongası sürücüleri her oyuna ayrı ayrı destek veriyordu.. yani sürücüde oynadığınız oyuna destek yoksa avucuzu yalıyordunuz.. çok saçma olmuş bu yonganın kullanımı... zaten toplamda 1600 shader eden iki gpu kullanacağınıza gidin bir tane 5870 yapın... nasıl bir mantıktır bu???
Hobar 12.10.2010 02:29:39
tek güç girişi olması ilginç
::Ashes:: 12.10.2010 01:16:27
hd5870in yarısının iki katı :)

yani en fazla 5870 performansında olacaktır...

ama fiyatı 5870den ucuz olursa alınır..
melyyh 12.10.2010 01:08:41
AMD böyle birşeye izin veriyor demek. buda bir pazarlama stratejisi neticede.
Kartın test sonuçlarını gerçekten merak ediyorum. öte yandan ülkemizde satılacak bir kart olmayacaktır...
K.Kahriman 12.10.2010 00:59:15
soğutma çok yavan duruyor. 6 pin güç bağlantısı ,4+1 faz var , overclock yaparken kartın önünü tıkayacakmı göreceğiz. zaten bu kart TR ye gelmez.
er38 12.10.2010 00:59:10
Güç tüketimi ve performans testleri olsaydı
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla