TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 27478 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Kariyer.net
Mitsubishi i-MiEV Avrupa'da da Yola Çıkmaya Hazırlanıyor 2012 Ford'un Yılı Olabilir: Fiesta ST de Yola Çıkmaya Hazırlanıyor HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (42) YORUM YAZ

tarafından 10 Ekim 2010, Pazar 23:49 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Yurtdışından iPhone 4 almak isteyenlere; iPhone 4, en ucuz hangi ülkede satılıyor ?
Ekspres Haber Shady
42

Satışa sunulduğu beş ülkede (Amerika, Almanya, Fransa, İngiltere ve Japonya) üç gün içersinde 1.7 milyon satarak Apple'ın 34 senelik tarihine en iyi başlangıcı yapan ürün olarak adını yazdıran iPhone 4, Eylül ayının 24'ünde ülkemizde de satışa sunuldu. Ancak, gerek birçok mağazada yaşanan stok sorunları, gerekse de kimi kullanıcılara göre diğer ülkelere göre yüksek satış fiyatı; iPhone 4 almak isteyen kullanıcıların yüzlerini yurtdışına dönmesine neden oldu. Peki yurtdışından iPhone 4 almak isteyen kullanıcılar, hangi ülkelere yönelmeliler ? İşte bu sorumuzun cevabını haberimizde bulacaksınız.

Herşeyi özetleyen görsele geçmeden önce, görseldeki bazı bilgilere yazıya dökelim. Ülkemizde 1500-1900 Türk Lirası arasında satılan iPhone 4'lerin yurtdışındaki ortalama satış fiyatı 16GB'lık modeli için 598,50 Avro yani 1176 Türk Lirası, 32GB'lık modelinin ise 703,50 Avro yani 1382 Türk Lirası. Diğer bir deyişle yurtdıiından 32GB'lık iPhone 4 almak, ülkemizden 16GB'lık modelini almakla eşdeğer. iPhone 4'lerin en uygun fiyattan satıldığı ülke Hong Kong olurken (496 ve 585 Avro), en yüksek fiyattan satıldığı ülkeyse İtalya oluyor (659 ve 779 Avro)

Yurtdışından iPhone 4 almak isteyen kullanıcıların oldukça işine yarayacak görsele gelelim. Filip Chudzinski imzası taşıyan görsel, iPhone 4'lerin 23 ülkedeki satış fiyatlarını sütun grafikleriyle karşılaştırıyor. Görselin sahip olduğu bilgiler sadece satış fiyatları değil. iPhone 4'lerin hangi ülkelerde sim kilitsiz satıldığı (kilit bulunmayanlar), hangi ülkelerde Apple'ın çevrimiçi mağazasından satıldığı (Elma logolu olanlar) , görselin bizlere sunduğu bilgiler arasında yer alıyor.

Görseli 1:1 boyutlarında okuyabilmek için yapmanız tek gereken, altta yaklaşık 1:2 ölçeklendirilmiş halinin üzerini tıklamak.

Dipnot: Görseli bizlere gönderen Sefa Koçali'ye teşekkürler...

Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
DH Misafiri 05.05.2012 00:33:06
calıfornıa made ın chına orjınalmısır
m.coskan 12.02.2012 23:03:05
1158 tl ediyor.
DH Misafiri 10.02.2012 22:03:39
ya herkes bi şey demiş kafam çok karıştırdı yok mu Almanya dan iphone 4 alan.varsa bi zahmet fiyatını öğrenebilir miyim?
DH Misafiri 30.01.2012 21:05:32
496€ türk parası olarak kaç lira ediyor acaba biln varsa sylüyebilirmi?
DH Misafiri 07.01.2012 16:00:32
harıka
DH Misafiri 24.11.2011 19:42:10
iyi akşamlar öncelikle bu bilgileri araştırarak bizlere ulaştıran ve emegi geçen herkese teşekkürler.

ingilterede ir kaç firma netten msn,ime eklendi iphone seem free satyruz diye

yiyatlar da 350 ila 500 $$ dolar gibi bu web adresleri feykmi yoksa gerçekten ingiltere de böyle firmalar varmı güvenilirmi ve telefonlar gerçekten orjinalmi.

şimdiden teşekkür ederim verecegniz bilgiler içinn
bradenburg 08.10.2011 16:46:46
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

arkadaşlar türkiyede bu telefonları(16gb) 1650 tlye her problemi çözülmüş şekilde satıyorlar sim kartını tak konuş diyorlar eğer alırsam sonradan nasıl bir problemle karşılaşabilirim yardımcı olursanız sevinirim

Gittigidiyor sahibinden.com gibi yerlermi
1599 tlye carrefour satmsdi 2yil garantili
DH Misafiri 08.10.2011 14:53:54
arkadaşlar türkiyede bu telefonları(16gb) 1650 tlye her problemi çözülmüş şekilde satıyorlar sim kartını tak konuş diyorlar eğer alırsam sonradan nasıl bir problemle karşılaşabilirim yardımcı olursanız sevinirim
alperak 14.12.2010 22:27:48
Arkadaşlar kredi kartımı almanyaya giden bir arkadaşa verdim applestore dan sim free ip4 alacak bir problem olur mu acaba yoksa direkt şifresini girip kredi kartımın alabilir mi ?
m.deniz26 14.12.2010 22:15:49
benim görüşümde aynı fakat yinede bir umutla gerçek olmasını bekliyorum:))
Mene 12.12.2010 02:56:12
quote:

Orijinalden alıntı: m.deniz26

selam arkadaşlar.babam şuanda suudiarabistanda.iki gün önce telefon görüşmemde,kendisine iPhone 4 alacağını söyledi.fiyatını sorduğumda çok şaşırdım.180 tl dedi.onun çakma çin malı olabileceğini söylediğimde,satan kişinin ısrarla california yapımı olduğunu söyledi.nette yaptığım araştırmalarda çakma iPhone 4 lerde kutusunda yedek batarya veriyorlarmış :)) bunda yedek batarya çıkmamış zaten iPhone yedek batarya ihtiyacının söz konusu olmadığını biliyorum.birde satıcı hemen türkçe ye çevirmiş.sizce bunun gerçek olma ihtimali varmıdır?


imkanı yok
m.deniz26 12.12.2010 02:40:32
selam arkadaşlar.babam şuanda suudiarabistanda.iki gün önce telefon görüşmemde,kendisine iPhone 4 alacağını söyledi.fiyatını sorduğumda çok şaşırdım.180 tl dedi.onun çakma çin malı olabileceğini söylediğimde,satan kişinin ısrarla california yapımı olduğunu söyledi.nette yaptığım araştırmalarda çakma iPhone 4 lerde kutusunda yedek batarya veriyorlarmış :)) bunda yedek batarya çıkmamış zaten iPhone yedek batarya ihtiyacının söz konusu olmadığını biliyorum.birde satıcı hemen türkçe ye çevirmiş.sizce bunun gerçek olma ihtimali varmıdır?
RZGO 27.11.2010 17:26:51
almanyada iphone 4 16gb 629 euro 32gb 739 eruro.(simlock ve netlock yok) ben iphone 4 16gb aldim.yurt disindan aldigin zaman avantajin var ucuza alirsin.dezavantaji ise kayit islemi ile ugrasmak.ben birkac kere kayit yaptirdim bu telefon icin deger:)
chupacabra 27.11.2010 16:27:26
ukraynada sim kilitsiz iphone 4 16 gb 940 dolar
sim kilitlisi 890 dolar
askin537 27.11.2010 15:14:06
bu fiyatlar haal geçerlimi acaba :S
davidoff11tr 06.11.2010 22:25:43
selamlar singapurdaki bir arkadaşımdan rica etmeyi düşünüyorum fiyatı kontrol ettim,
singapur apple store mağazasında gerçekten fiyat tablodaki gibi 450 EURO 16 GB

fransada 600 euroydu.
sfcbtm 22.10.2010 23:58:12
quote:

Orijinalden alıntı: Shady

Merhaba

Bu mesajimi mobil bir cihazdan yazdigim icin eger surc-i lisan yaparsam affola.

Bazi arkadaslarin haberle ilgili elestirilerine cevap vermek istiyorum.

1-Tablodaki fiyatlarda herhangi bir sapma mevcut degil. Yazili olan fiyatlar Apple'in tavsiye ettigi satis fiyatlaridir. Dikkat ederseniz; sim kilitli satilan ulkelerin kontratsiz satis fiyatlari yazilmamistir. Cunku buralardan iPhone 4 alinsa bile sim kilitli olacagi icin gerekli gorulmemistir.

2- Bir arkadasimiz fiyatlarin an be an degisebilecegini soylemis. Evet bu bircok ciha icin dogru olan bir olgu. Ancak Apple'in urunlerinde bunu gormek oldukca guctur. Fiyatlar genelde sabittir ve indirim kavrami daha cok Black Friday gibi ozel gunlerde gecerlidir. Onun disinda eger cihazin yeni nesili ciktiysa ve Apple bir onceki nesili satmaya devam ederse; onceki nesilde indirime gider.

Ornegin İtalya Apple Store'un sayfasina bakarsaniz; gorselde yer alan Satis fiyatinin korundugunu gorebilirsiniz.

3) Peki neden bu kadar kisitli ulke yaziyor ? Tahmin edebileceginiz gibi bunun sebebi Apple'in bu ulkelere vermis oldugu oncelik ya da diger bir deyisle deger. Bu ulkeler iPhone 4'e hem daha once ulasmistir hem de diger ulkelere gore ayrilan stoklari daha genistir.

Herkese iyi forumlar dilerim...

Evet işte beklenen açıklamada buydu demek isterdim fakat inanın zaten olan fiyaskoya bir yenisini eklediniz...haber metnini defalarca okumama rağmen hiçbir yerinde sizin laıntıladığım mesajınızda geçen "appple tavziye edilen satış rakamları" ibaresini göremedim...oysa bir çok yerde ortalama satış rakamları yazmışsınız...Bu durumda ya haberi yazarken bu görselin içeriğinde tavsiye edilen satış rakamlarının kullanıldığını bilmiyordunuz siz de yeni öğrendiniz ya da ne gerek var canım sonrasında sorana söyleriz diye burada forumda cevap olarak yazmayı uygun gördünüz, sonraya sakladınız...
ikinci olarak ise sadece apple değil bir çok firma çıkardığı ürünü kendi tavsiye edilen satış fiyatı üzerinden satar fakat bu piyasadaki fiyat dalgalanmalarının ve aynı ürünün farklı fiyatlara elde edilebilmesinin önüne geçemez...Bu da görseldeki fiyatların doğruluğunu sorgulatır...
Sonuç olarak haber metni olarak donanımhabere yakıştıramıyoruz...artı güncel ve ilgi çekici olsun diye tekdüze haber yapılmış olmasını kabul etmiyoruz...
atombak 21.10.2010 00:23:37
Amerika'da durum nedir acaba ? Kolayca bulup alabiliniyo mu ?
Arkadaş gidiyor 22 sinde parasını falan da verdik , becerebilirse alacak inşallah ..
OT_MARİ 21.10.2010 00:17:22
quote:

Orijinalden alıntı: dark dragon

almanya'da ne kadar bir de sim kilitli mi satılıyor, bilenler yanıtlarsa sevinirim

almanyada fiyatlar su ara karisik diye biliyorum bildigim kadariyla iphone t-mobile ile anlasmaliydi yani kitliydi sim ama sözlesme süresi bitmis ve yenilemiceklermis yani sim acik olcakmis diye duydum ins dogrudur ozmn fiyatlarda düsüs olur
tahir40 17.10.2010 21:53:58
Güzel de getirttik hem de sim kilitsiz olanından diyelim. Diyelim gümrükte de Haşırt dı Blackboard olmadı... Türkiyede kayıtsız telefon çalışmaz, kayıt işini N'apceez?
Porscheuz 17.10.2010 21:49:23
quote:

Orijinalden alıntı: megabite

sg hangi ülkenin kodu acaba. ordada fiyat daha uygun görünüyor.


Singapur olması lazım.
megabite 17.10.2010 21:14:37
sg hangi ülkenin kodu acaba. ordada fiyat daha uygun görünüyor.
dark dragon 12.10.2010 13:38:41
almanya'da ne kadar bir de sim kilitli mi satılıyor, bilenler yanıtlarsa sevinirim
PhantomX 12.10.2010 13:21:50
Eleştiri yapanlar yanlış şeyi eleştirmiş.

Tabloda herşey Euro (€) kuruna göre dönüştürülmüş ve 31 Temmuz'daki kurlardan. Bunun yerine ülke para birimi cinsinden belirtilseydi, daha doğru olurdu; çünkü Apple ülke bazında fiyatlarda kolay kolay değişikliğe gitmiyor.

Ayrıca ülke para biriminin altında parantez içinde son kurlardan TL cinsinden değer yazılsa daha faydalı olur herkes için.
abdulkadir.alan 12.10.2010 04:15:33
quote:

Orijinalden alıntı: Mene


quote:

Orijinalden alıntı: dronegd

Amerikada 199dolar değilmiydi ?

amerikada olan birinden istetiriz..


Türkiye'de bedava


'beyin bedava'
Mene 11.10.2010 23:00:10
quote:

Orijinalden alıntı: dronegd

Amerikada 199dolar değilmiydi ?

amerikada olan birinden istetiriz..


Türkiye'de bedava
erolsipar 11.10.2010 21:45:31
Kontratli 199 dollardir kontratdan cik hadi goreyim sizi ne ceza yersiniz o fiyati odersiniz. onlar anlasmali adamlar nasil olsa parasini cikartiyorlar.
En ucuz Kanada farkina gitdiyseniz tabloda :D
ki kanadadayim ve 1 ay sonra alicam kereteyi 32GB iphone 4.
burak_bt 11.10.2010 16:14:56
quote:

Orijinalden alıntı: dronegd

Amerikada 199dolar değilmiydi ?

amerikada olan birinden istetiriz..


yok canım 1.99 dolar hatta. hala aynı tipler var ya
::Ashes:: 11.10.2010 16:05:48
Amerikada 199dolar değilmiydi ?

amerikada olan birinden istetiriz..
Shady 11.10.2010 14:29:55
Merhaba

Bu mesajimi mobil bir cihazdan yazdigim icin eger surc-i lisan yaparsam affola.

Bazi arkadaslarin haberle ilgili elestirilerine cevap vermek istiyorum.

1-Tablodaki fiyatlarda herhangi bir sapma mevcut degil. Yazili olan fiyatlar Apple'in tavsiye ettigi satis fiyatlaridir. Dikkat ederseniz; sim kilitli satilan ulkelerin kontratsiz satis fiyatlari yazilmamistir. Cunku buralardan iPhone 4 alinsa bile sim kilitli olacagi icin gerekli gorulmemistir.

2- Bir arkadasimiz fiyatlarin an be an degisebilecegini soylemis. Evet bu bircok ciha icin dogru olan bir olgu. Ancak Apple'in urunlerinde bunu gormek oldukca guctur. Fiyatlar genelde sabittir ve indirim kavrami daha cok Black Friday gibi ozel gunlerde gecerlidir. Onun disinda eger cihazin yeni nesili ciktiysa ve Apple bir onceki nesili satmaya devam ederse; onceki nesilde indirime gider.

Ornegin İtalya Apple Store'un sayfasina bakarsaniz; gorselde yer alan Satis fiyatinin korundugunu gorebilirsiniz.

3) Peki neden bu kadar kisitli ulke yaziyor ? Tahmin edebileceginiz gibi bunun sebebi Apple'in bu ulkelere vermis oldugu oncelik ya da diger bir deyisle deger. Bu ulkeler iPhone 4'e hem daha once ulasmistir hem de diger ulkelere gore ayrilan stoklari daha genistir.

Herkese iyi forumlar dilerim...
sfcbtm 11.10.2010 11:35:56
İyide donanım haber nasıl böyle bir fiyaskoya imza atmış...teknoloji konusunda fiyatların an be an değiştiği herkes tarafından bilinirken, donanım haber gibi teknoloji ile adı eşdeğer hale gelmiş bir site yayınladığı haberde hiç mi tarihlere dikkat etmez.Yayınladığınız görselin tarihi altında yazıyor sizin yayınladığınız da malum...şimdi size sorarım bu fiyatların kaçı aynen değişmeden kalmıştır?:hayır öyle bile olsa haberin metninde bu fiyatlar şu tarihteki fiyatlardır yazılabilir değil mi?Tabi bunları kim hakediyor ki size göre? Bu kadar dikkati hangi okuyucu hakeder ki siz de göstercekesiniz...Lütfen en azından express haber yazmayın şöyle habere yaaa...
murdocklawless 11.10.2010 11:14:15
iphone 4 alamayınca ne oluyor? nefessiz mi kalınıyor, komaya mı giriliyor ben anlamadım bu işi?
OnePlusOne 11.10.2010 09:36:58
Yine eski bir haber. Ayrıca HK da stok sıkıntısı var, 2 ay sıra beklemeniz lazım o fiyattan (600 USD fiyat) alabilmeniz için.
séquestre 11.10.2010 09:32:37
Tr de satılmıyor bu ürün normaldir :)
apokoc 11.10.2010 09:18:34
tr Yok :D
Rainbow6 11.10.2010 04:15:48
Amerikada apple storede 699 dolar anlasmasiz alirsaniz.... ayni zamanda daha da ucuza bulunuyor mesela cinde en ucuz 600 euro civarinda denmis amerikada 600 dolara bulunuyor sifiri ... bana gore fiyatlarda biraz sapma var gibi
Conjaly 11.10.2010 01:18:17
resim yanlıs ispanya simkilitsiz satıyor. BU LISTE ESKI LISTE !!!!!!
Diastric 11.10.2010 01:01:39
param olsada ben alsam ^^
peace2life 11.10.2010 00:54:01
Çok yararlı bir araştırma olmuş teşekkürler.
Mene 11.10.2010 00:38:52
Allah kısmet ederse 29 ekimde Hong Kong'tayım. inat ettim alacağım :D
SubSilentio 11.10.2010 00:05:46
@Kronokrator
resmin üstüne tıklayın,resim büyüyor, rahat okunuyor
Kronokrator 11.10.2010 00:00:52
resim çok küçük, okunamıyor bişey

edit: resim düzelmiş, teşekkürler.
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla