TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 27210 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Kariyer.net
Prototip uçan halı elektriklendirilmiş saçaklar kullanarak havada asılı kalabiliyor Facebook genişleyebilen reklam tekniği üzerinde çalışıyor HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (60) YORUM YAZ

tarafından 3 Ekim 2011, Pazartesi 10:27 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Dünyada ilk defa: AMD'nin ikinci nesil Bulldozer mimarisi için ilk detaylar!
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
60
 
AMD'nin birinci nesil Bulldozer işlemcileri için geri sayım başladı. FX serisi altında sunulacak yeni nesil işlemciler 12  Ekim'de kullanıcıların beğenisine sunulmuş olacak. Bir süre önce üretime başlayan ve birinci nesil Bulldozer işlemcileri için çalışmalarını tamamlayan AMD, tüm yoğunluğunu ikinci nesil Bulldozer mimarisine ve bu mimarinin kullanılacağı FX Next kod adlı 2012 model yüksek performans işlemcilerine kaydırmış durumda. Peki AMD, ikinci nesil Bulldozer mimarisi ile neler vaad ediyor? Donanimhaber.com olarak dünyada ilk defa Bulldozer 2 mimarisinin resmi detaylarını açıklıyoruz. 
 
AMD'nin Piledriver kod adını verdiği ikinci nesil Bulldozer çekirdek tasarımı, birinci neslin çeşitli açılardan güncellenmiş versiyonu olacak. Haber içerisinde yer alan resmi dökümandan da anlaşılabileceği üzere AMD, mimari güncelleme, yeni komut setleri ve optimizasyonlarla ilk jenerasyon Bulldozer mimarisine göre %10 daha yüksek çekirdek performansı sunacak gibi görünüyor. Tabi bu değerin AMD'nin dijital iş yükleriyle yaptığı projeksiyona dayandığını da belirtelim yani devam eden çalışmalar doğrultusunda daha yüksek performans farklarının oluşması damuhtemel. Ayrıca belirtilen %10'luk farkın mimari güncellemelere dayalı olduğunu, üretim teknolojilerindeki olgunlaşma ve buna bağlı olarak daha yüksek saat hızlarına çıkılmasıyla birlikte ilk jenerasyona kıyasla farkın bir miktar daha artması beklenebilir. İyimser bir ifade ile %15'lık bir farkı dikkate alırsak ve AMD'nin birinci nesil Bulldozer işlemcileri için hazırladığı performans değerlerini masaya yatırırsak,  FX Next kod adlı ikinci nesil Bulldozer işlemcileriyle AMD'nin, Sandy Bridge ve Sandy Bridge-E serilerinin arasına giriş yapacağı tahmini yapılabilir ancak unutmamak gerekiyor Intel de Mart-Nisan döneminde Ivy Bridge, 2012 son çeyreğinde de Ivy Bridge-E serisi işlemcilerini sunacak.
 
Bulldozer 2 ile birlikte AMD, Turbo Core 3.0 teknolojisine geçiş yapacak. Phenom II X6 ile ilk jenerasyonu sunulan, birinci nesil Bulldozer işlemcileriyle de ikinci nesle ulaşacak olan Turbo Core teknolojisi, Bulldozer 2 ile gelecek 3. versiyonunda muhtemelen daha agresif bir yapı sergileyecek ve işlemcinin dinamik hız yönetim yeteneklerini daha da ileri götürecek. Aynı zamanda FMA3 gibi yeni komut setleri sunacak olan AMD, çekirdek sayısında ise herhangi bir değişikliğe gitmeyerek 4, 6 ve 8 çekirdekli çözümler sunacak ve birinci jenerasyonla benzer şekilde 8MB'a kadar Seviye 2 bellek kapasitesi kullanacak.  Soket AM3+ formunda hazırlanan işlemciler geriye dönük destek sunacak ve 9 serisi anakartlarda kullanılabilecekler. Bu noktada AMD'nin hem uyumluluk konusunda çalıştığını hem de yeni çipset çözümleri üzerinde durduğunu belirtmekte fayda var. Firmanın bir sonraki çipset jenerasyonuna ilişkin çeşitli detayları da daha sonraki haberlerimizde sizlerle paylaşıyor olacağız.
 
AMD, FX Next platformu altında ikinci nesil Bulldozer işlemcileri ve 9 serisi anakartlarla birlikte Radeon HD 7000 adı altında sunulması beklenen yeni nesil ekran kartlarına da yer verecek. Açıkçası bu noktada GPU tasarımında ciddi güncellemeler olması bekleniyor zira AMD, yeni nesil ekran kartlarını Radeon Core 2.0 olarak tanımlıyor yani paralel işlemci tasarımında güncellemeye gidildiğini ayrıca GPGPU yetenekleri başta olmak üzere genel işlem yetenekleriyle 3D kabiliyetlerine yönelik performans güncellemelerine ve yeni özelliklere yer verileceğini söyleyebiliriz. Kısaca özetleyecek olursak 5-6 yıllık çalışmanın bir sonucu olan Bulldozer mimarisi ile yeni bir temel atan AMD, bu temel üzerine hızlı kat çıkmayı ve daha kısa aralıklarla güncellemeler sunmayı benimseyecek gibi görünüyor. 
Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
DH Misafiri 27.5.2012 17:54:10
quote:

Orijinalden alıntı: 1ses1

quote:

Orijinalden alıntı: Statistik
quote:

Orijinalden alıntı: 1ses1Kim ne derse desin amd bekleneni veremedi.
nasil bekleneni veremedi, Bulldozer daha cikmadiki, sizin orda cikti mi?
Öyle bir yazdınızki sanki sizde varda beklenini verdi. Bu zamana kadar yapılan haberlerde beklenini verdimi sizce. Varmı haberlerde intelden üstün olduğu.(üstün olmasını bekledim açıkcası)Yapılan haberler sizin yazınıza göre yalan o zaman. Yapılan haberler bu doğrultuda. Yorumlarımda haberler üstüne ki herkezin yorumuda haber üstünden .


AMD nin buldozer serisi bir ev kullanıcısı için bence yeterli,intele vereceğiniz parayla amd 6100 ve yanında bir ssd ve alacağınız ekran kartınında bir üst modelini rahatlıkla alabilir ve performansın alasını yaşarsınız bir işlemciye 1000 tl nin üzerinde para vermek yerine adam gibi bir sistem toplarım ve keyfime bakarım herkes sentetik testlere bakarak yok şöyle yok böyle olmuş diye boş boş yazıyorlar hangi kullanıcının bu testlerdeki puanlara ihtiyacı var bilmiyorum ama bir ev kullanıcısının hiç ihtiyacı yok önemli olan sistemin tüm parçalarının eşit değerde performans vermesi işlemcin iyi olur anakartın veya ekran kartın iyi olmazsa o işlemcinin kaç puan aldığının bir önemi kalmaz biraz akıl mantık iş yapmak içinse tamam otur araştır hangisi daha iyiyse git al sonuçta para kazanacaksın ama eve alıp donanım haber sitesine giripte mesajlar yazacaksan bence pentium 4 de yeter fazlasını aramayın benim bilgisayarım kaç km hız yapıyor yarışınada hiç girmeyin kaç km hız yaptığını öğrenemessiniz.....
Adoniss 21.11.2011 22:44:47
quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Orijinalden alıntı: Adoniss

quote:

Orijinalden alıntı: timi555

quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Soket AM3+ formunda hazırlanan işlemciler geriye dönük destek sunacak ve 9 serisi anakartlarda kullanılabilecekler


2. nesil Bulldozer'de Pinler Anakart'a geçmeyecek miydi ? Ben mi yalnış biliyorum

+1

MBA88-V Asus anakart aldım bu yaz dedim güzel bir AMD sistem toplarım diye. Şimdi revizyonu bekleyecekken bu haberi gördüm ve bu pin haberinde resmen çöktüm. Yani yeni seri bulldozerleri bu anakartta kullanamayacak mıyım?

880 çipset senin kartın. İlk Bulldozer'leri kullanabilrisin ama 2. nesil için kesin birşey yok, zira 9xx serisi çipsetler ile çalışacakmış.

O zaman biz ölü yatırım yaptık. Eyvahlar olsun
dreamblue35 21.11.2011 22:02:02
quote:

Orijinalden alıntı: tunc-rıdvan

quote:

Orijinalden alıntı: dreamblue35

quote:

Orijinalden alıntı: mc_ihanet

Elimdeki sistem yetiyo, ben ddr4 ramlar çıkana kadar pc yenilemem. Zaten şuanki pcmi de ddr3 ramler çıktığı zamanda yenilemiştim 2 yıl önce, phenom II işlemci ile birlikte. ddr4e kadar sıkıntı yok,zaten oyun merakım yok, birkaç performans testi o/c denemelerim olur.


ddr4 çıkmayacak ddr5 çıkacak keza ekran kartları gibi düşün ddr3 ten ddr5 e geçildi

ekran kartıyla ram farklı teknoşoji değilmi?

ekran kartlarının üzerinde kullanılan ram çipleri farklı mı sanıyorsunuz ya samsung ya hynix ya da quimonda varmı başka aklınıza gelen
_Dominic_Toretto_ 21.11.2011 21:37:47
quote:

Orijinalden alıntı: Adoniss

quote:

Orijinalden alıntı: timi555

quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Soket AM3+ formunda hazırlanan işlemciler geriye dönük destek sunacak ve 9 serisi anakartlarda kullanılabilecekler


2. nesil Bulldozer'de Pinler Anakart'a geçmeyecek miydi ? Ben mi yalnış biliyorum

+1

MBA88-V Asus anakart aldım bu yaz dedim güzel bir AMD sistem toplarım diye. Şimdi revizyonu bekleyecekken bu haberi gördüm ve bu pin haberinde resmen çöktüm. Yani yeni seri bulldozerleri bu anakartta kullanamayacak mıyım?

880 çipset senin kartın. İlk Bulldozer'leri kullanabilrisin ama 2. nesil için kesin birşey yok, zira 9xx serisi çipsetler ile çalışacakmış.
tunc-rıdvan 21.11.2011 21:24:01
quote:

Orijinalden alıntı: dreamblue35

quote:

Orijinalden alıntı: mc_ihanet

Elimdeki sistem yetiyo, ben ddr4 ramlar çıkana kadar pc yenilemem. Zaten şuanki pcmi de ddr3 ramler çıktığı zamanda yenilemiştim 2 yıl önce, phenom II işlemci ile birlikte. ddr4e kadar sıkıntı yok,zaten oyun merakım yok, birkaç performans testi o/c denemelerim olur.


ddr4 çıkmayacak ddr5 çıkacak keza ekran kartları gibi düşün ddr3 ten ddr5 e geçildi

ekran kartıyla ram farklı teknoşoji değilmi?
timi555 21.11.2011 16:33:33
quote:

Orijinalden alıntı: Adoniss

quote:

Orijinalden alıntı: timi555

quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Soket AM3+ formunda hazırlanan işlemciler geriye dönük destek sunacak ve 9 serisi anakartlarda kullanılabilecekler


2. nesil Bulldozer'de Pinler Anakart'a geçmeyecek miydi ? Ben mi yalnış biliyorum

+1

MBA88-V Asus anakart aldım bu yaz dedim güzel bir AMD sistem toplarım diye. Şimdi revizyonu bekleyecekken bu haberi gördüm ve bu pin haberinde resmen çöktüm. Yani yeni seri bulldozerleri bu anakartta kullanamayacak mıyım?

bende aynı seyi düsünüp 990 fx aldım bekleyip görecegiz bakalım
Adoniss 21.11.2011 09:24:32
quote:

Orijinalden alıntı: timi555

quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Soket AM3+ formunda hazırlanan işlemciler geriye dönük destek sunacak ve 9 serisi anakartlarda kullanılabilecekler


2. nesil Bulldozer'de Pinler Anakart'a geçmeyecek miydi ? Ben mi yalnış biliyorum

+1

MBA88-V Asus anakart aldım bu yaz dedim güzel bir AMD sistem toplarım diye. Şimdi revizyonu bekleyecekken bu haberi gördüm ve bu pin haberinde resmen çöktüm. Yani yeni seri bulldozerleri bu anakartta kullanamayacak mıyım?
dreamblue35 20.11.2011 23:16:08
quote:

Orijinalden alıntı: mc_ihanet

Elimdeki sistem yetiyo, ben ddr4 ramlar çıkana kadar pc yenilemem. Zaten şuanki pcmi de ddr3 ramler çıktığı zamanda yenilemiştim 2 yıl önce, phenom II işlemci ile birlikte. ddr4e kadar sıkıntı yok,zaten oyun merakım yok, birkaç performans testi o/c denemelerim olur.


ddr4 çıkmayacak ddr5 çıkacak keza ekran kartları gibi düşün ddr3 ten ddr5 e geçildi
mc_ihanet 5.10.2011 23:40:30
Elimdeki sistem yetiyo, ben ddr4 ramlar çıkana kadar pc yenilemem. Zaten şuanki pc'mi de ddr3 ram'ler çıktığı zamanda yenilemiştim 2 yıl önce, phenom II işlemci ile birlikte. ddr4'e kadar sıkıntı yok,zaten oyun merakım yok, birkaç performans testi o/c denemelerim olur.
şoray uzun yolda 5.10.2011 22:12:40
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

yeni sistem için ozman 2013 bekleyelim

2015 i bekleyip garantiye al:D
DH Misafiri 5.10.2011 22:09:36
yeni sistem için ozman 2013 bekleyelim
DH Misafiri 5.10.2011 21:49:06
yeni sistem için ozman 2013 bekleyelim
mc_ihanet 5.10.2011 19:33:10
quote:

ne ddr4'u ben bir daha dokunmuyorum sisteme ps4 ya da xbox720 almayi dusunuyorum.amd intelle birlesip teknolojiyi damla damla vermeye karar vermis ne yazik ki.ne zaman radikal bir degisime giderler o zaman bakariz ama hala bakir pcie4.0 2015 diyor adamlar bir 5 sene ara vermek lazim


pci-e 3.0 bi çıksın, herkese ulaşsın, 4.0'a gerek duymazsın 2015'e kadar.
.45 ACP 5.10.2011 17:10:23
quote:

Orijinalden alıntı: Leone-510

quote:

Orijinalden alıntı: .45 ACP

quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Orijinalden alıntı: timi555

quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Soket AM3+ formunda hazırlanan işlemciler geriye dönük destek sunacak ve 9 serisi anakartlarda kullanılabilecekler


2. nesil Bulldozer'de Pinler Anakart'a geçmeyecek miydi ? Ben mi yalnış biliyorum

+1

Eee yani böyle birşey yok mu şimdi ?

yeni ceo efendi iptal etmis o projeyi.sadece pinler anakartta degil kuzey koprusu de islemciye entegre olacakti g44 soket olacakti vs

aylardir burada bir kac arkadas bd almayalim bd2'ye kadar bekleyelim diyorduk bizim icin hayal kirikligi oldu.

http://www.fudzilla.com/processors/item/23982-amd-cancels-komodo-cpu-and-corona-platform

eee ne olacak şimdi o zaman ddr4 ramlere kadar dokunmuyoruz sistemlere

ne ddr4'u ben bir daha dokunmuyorum sisteme ps4 ya da xbox720 almayi dusunuyorum.amd intelle birlesip teknolojiyi damla damla vermeye karar vermis ne yazik ki.ne zaman radikal bir degisime giderler o zaman bakariz ama hala bakir pcie4.0 2015 diyor adamlar bir 5 sene ara vermek lazim.
DH Misafiri 5.10.2011 09:36:39
herkese selamlar

amd bulldozer için çıkış tarihi ve saati
http://www.fudzilla.com/processors/item/24314-bulldozer-fx-to-launch-october-12-1800-cet

gezerken gördüm bd bekleyen arkadaşlarımız için paylaşmak istedim

saygılar..
mc_ihanet 4.10.2011 23:14:29
ddr4'e kadar dokunursan bi bakmışsın çıkıveriyor, sonra ah yazık yazık fln :D
Humboldt 4.10.2011 19:29:37
quote:

Orijinalden alıntı: .45 ACP

quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Orijinalden alıntı: timi555

quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Soket AM3+ formunda hazırlanan işlemciler geriye dönük destek sunacak ve 9 serisi anakartlarda kullanılabilecekler


2. nesil Bulldozer'de Pinler Anakart'a geçmeyecek miydi ? Ben mi yalnış biliyorum

+1

Eee yani böyle birşey yok mu şimdi ?

yeni ceo efendi iptal etmis o projeyi.sadece pinler anakartta degil kuzey koprusu de islemciye entegre olacakti g44 soket olacakti vs

aylardir burada bir kac arkadas bd almayalim bd2'ye kadar bekleyelim diyorduk bizim icin hayal kirikligi oldu.

http://www.fudzilla.com/processors/item/23982-amd-cancels-komodo-cpu-and-corona-platform

eee ne olacak şimdi o zaman ddr4 ramlere kadar dokunmuyoruz sistemlere
MeGaDave06 4.10.2011 16:19:46
Zaten ilk bulldozer fx serisini almakta acele etmenin hiç bir anlamı yok. 2inci revizyon çok daha iyi iyileştirmeler ve performanslar vaad edeceği için bulldozer fx alacaklar 2inci revizyonu beklesinler, 1inci revizyonun nimetlerini inceleyip tartsınlar
.45 ACP 4.10.2011 14:16:45
quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Orijinalden alıntı: timi555

quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Soket AM3+ formunda hazırlanan işlemciler geriye dönük destek sunacak ve 9 serisi anakartlarda kullanılabilecekler


2. nesil Bulldozer'de Pinler Anakart'a geçmeyecek miydi ? Ben mi yalnış biliyorum

+1

Eee yani böyle birşey yok mu şimdi ?

yeni ceo efendi iptal etmis o projeyi.sadece pinler anakartta degil kuzey koprusu de islemciye entegre olacakti g44 soket olacakti vs

aylardir burada bir kac arkadas bd almayalim bd2'ye kadar bekleyelim diyorduk bizim icin hayal kirikligi oldu.

http://www.fudzilla.com/processors/item/23982-amd-cancels-komodo-cpu-and-corona-platform
alpabi 4.10.2011 13:59:30
İyi hoş haberde, Buldozer içinde i7 lerden %50 dahaq hızlı olacak denmişti. Hatta bu haberin sağ yanında hla durmakta aynı haberin linki. AMD alacağız tabiki de öyle şişirmesin fazla milletin beklentisini çok yükseltip tüketicileri küstürüyor...
_Dominic_Toretto_ 4.10.2011 13:36:20
quote:

Orijinalden alıntı: timi555

quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Soket AM3+ formunda hazırlanan işlemciler geriye dönük destek sunacak ve 9 serisi anakartlarda kullanılabilecekler


2. nesil Bulldozer'de Pinler Anakart'a geçmeyecek miydi ? Ben mi yalnış biliyorum

+1

Eee yani böyle birşey yok mu şimdi ?
sewger 4.10.2011 13:26:12
amd elbette bulldozer mimarisini yavaş yavaş ortaya çıkaracak yoksa 6 yıllık emeğin karşılığı nasıl çıkacak? buda yeni pazarlama stratejisi aslında son jenerasyon hazır ama amaç daha fazla para kazanmak olduğu için 1.2.3.jenerasyon diye gider bu (intel de de durum aynı)
melrock 4.10.2011 10:46:07
%10-15 performans artışı deniyor da, daha biz ilkinin performansını göremedik. neyin üstüne %10 koyacağız
mavizaman 4.10.2011 09:07:40
AMD klasik "İntele başarım olarak yakın,düşük fiyat" stratejisi izliyor değişen bir taktik yok.

Tarih göremdim çıkışı konusunda ıskalamadıysam sanırım 6 ay rahat atar 2.neslin çıkışı.
DH Misafiri 4.10.2011 08:35:49
dolar değer kazandıkça ne amd ne intel hepsi hikaye olacak.
proyuris 4.10.2011 02:45:43
dolar bu hızla yükselmeye devam ederse ne amd ne intel eski sistemlerle durmak yok yola devam diyeceğiz.
timi555 4.10.2011 01:34:47
quote:

Orijinalden alıntı: *Furious*

quote:

Soket AM3+ formunda hazırlanan işlemciler geriye dönük destek sunacak ve 9 serisi anakartlarda kullanılabilecekler


2. nesil Bulldozer'de Pinler Anakart'a geçmeyecek miydi ? Ben mi yalnış biliyorum

+1
_Dominic_Toretto_ 4.10.2011 00:50:51
quote:

Soket AM3+ formunda hazırlanan işlemciler geriye dönük destek sunacak ve 9 serisi anakartlarda kullanılabilecekler


2. nesil Bulldozer'de Pinler Anakart'a geçmeyecek miydi ? Ben mi yalnış biliyorum
Menow 4.10.2011 00:30:40
Buldozerin 3.ve 4. Cenerasyon işlemcileri açılır gibime geliyor intel...
theyapici 3.10.2011 23:49:20
valla ne denebilir ki tabiki beklenende buydu yarıştan kopmak yok sadece amd 1 adım geriden geliyor sorun burda
WinteR 3.10.2011 21:38:04
Offf, bu daha büyük balon olacak.
tamtamam 3.10.2011 21:31:42
işlemcileri satın alma aşmasında karşılaştırırken elimdeki bütçeye göre kıyaslıyorum.Örneğin 200 dolar ayırdım işlemci için ... o paraya hangisi yüksek performans veriyorsa onu alıyorum,yaklaşık son on yıldır seçimim amd işlemcileri yönünde oldu.Bana göre bu açıdan bakınca celeron 300A serisinden sonra intel aynı paraya daha fazla performans yarışını kaybetti,şu anda işlemci alacak olsam yine amd tercih ederim gibi görünüyor.
Cidelee 3.10.2011 21:11:18
Amd iyi güzel firmada keşke bir işlemci firması daha olsaydı. Şu işlemci piyasasının İntel'in tekelinde olmasından nefret ediyorum
mc_ihanet 3.10.2011 20:59:33
quote:

herkese selamlar..



yabancı form sitelerinde araştırken denk gelmiştim amd nin satış sorumlularından bir kaçı demiştiki bulldozerle ilgili çıkan benchmarklar hiç biri gerçekleri yansıtmıyor demişlerdi ki bence doğru



neden :



1. bu sitede kaç kere yok offical reales date diye işlemci cıkıs tarıhlerı dendı ılk bız yayınlıyoruz dendı sonuc fos 3 4 kere daha ertelendi



2. dikkatli arkadaşlarımız da farketmiştir bütün haberlerde sadece işlemci modelleri frekansları ön bellekleri dışında elle tutulur veri yok bütün haber ve videolarda bunlar üzerine konusuluyor



3. oyle bır kare slayt ortaya atıp söyle olcak boyle olacak demekle haber vermekle olmuyor ıste tutmuyor tıpkı ıslemcının yok suzaman buzaman cıkıyor haberlerının ve bench testlerının foss cıktıgı gıbı



4. hanı karsılastırmalı bench slaytları vardı amd nın sıte kaldırıldımı ben goremedım ?



5. sonuc olarak amd bekleyen arkadaslarımız resmı olarak ıslemcıler cıkıp test edılmeden umutsuzluga kapılmasın morel bozmanın anlamı yok . bd 2 ye de gelınce yok 2012 yok 2013 don bıcmeye gerek yok ekonomık krız var mıllet bosuna ertelemıyor . gigabyte gibi bir üreti bile zarar acıklıyor ( teknoloji ortaklarından ) burada düşünmek lazım biraz önümüze her servis edilen habere söyledir böyle değildir deyip yorum yapmak haberlerın tersı olunca hüsrandemek tir



sahsen amd nin resmi lansman ve tarafsız olarak işlemciler geldikten sonraki testleri bekleyelim derim cunku cok dedıkodu ve dumen haber ve bench marklar var





saygılar sevgıler herkse




Misafir arkadaş bende senin görüşündeyim, sırf bu yüzden sabırsızlıkla işlemcilerin çıkmasını bekliyorum. Ksç yıldır süren çalışmaların sonucu burdaki görülenler kadar olamaz. Eğer gerçekse o zaman yıkıldığımın resmidir. Beklemeyi seçtiğim için yorumlara fln da girmiyorum açıkçası. Birkaç yorumum vardır sadece, buldozer konularında, ama hepsinide takip ederim. Hep amd/intel yandaşlarının çekişmeleri. Fx'in kaderi böyle olamaz diyorum...

Bu arada bi arkadaş onboard vga bahsetmiş, buldozerlerde yokki böyle birşey. Sen FM1 serisiyle karıştırıyosun sanırım. Burdaki 7000 serisi radeon kartlar işlemci içinde değil ;)
1ses1 3.10.2011 20:54:12
quote:

Orijinalden alıntı: Statistik

quote:

Orijinalden alıntı: 1ses1Kim ne derse desin amd bekleneni veremedi.
nasil bekleneni veremedi, Bulldozer daha cikmadiki, sizin orda cikti mi?


Öyle bir yazdınızki sanki sizde varda beklenini verdi. Bu zamana kadar yapılan haberlerde beklenini verdimi sizce. Varmı haberlerde intelden üstün olduğu.
(üstün olmasını bekledim açıkcası)

Yapılan haberler sizin yazınıza göre yalan o zaman. Yapılan haberler bu doğrultuda. Yorumlarımda haberler üstüne ki herkezin yorumuda haber üstünden .
Statistik 3.10.2011 20:15:35
quote:

Orijinalden alıntı: 1ses1

Kim ne derse desin amd bekleneni veremedi.


nasil bekleneni veremedi, Bulldozer daha cikmadiki, sizin orda cikti mi?
DH Misafiri 3.10.2011 19:53:00
herkese selamlar..

yabancı form sitelerinde araştırken denk gelmiştim amd nin satış sorumlularından bir kaçı demiştiki bulldozerle ilgili çıkan benchmarklar hiç biri gerçekleri yansıtmıyor demişlerdi ki bence doğru

neden :

1. bu sitede kaç kere yok offical reales date diye işlemci cıkıs tarıhlerı dendı ılk bız yayınlıyoruz dendı sonuc fos 3 4 kere daha ertelendi

2. dikkatli arkadaşlarımız da farketmiştir bütün haberlerde sadece işlemci modelleri frekansları ön bellekleri dışında elle tutulur veri yok bütün haber ve videolarda bunlar üzerine konusuluyor

3. oyle bır kare slayt ortaya atıp söyle olcak boyle olacak demekle haber vermekle olmuyor ıste tutmuyor tıpkı ıslemcının yok suzaman buzaman cıkıyor haberlerının ve bench testlerının foss cıktıgı gıbı

4. hanı karsılastırmalı bench slaytları vardı amd nın sıte kaldırıldımı ben goremedım ?

5. sonuc olarak amd bekleyen arkadaslarımız resmı olarak ıslemcıler cıkıp test edılmeden umutsuzluga kapılmasın morel bozmanın anlamı yok . bd 2 ye de gelınce yok 2012 yok 2013 don bıcmeye gerek yok ekonomık krız var mıllet bosuna ertelemıyor . gigabyte gibi bir üreti bile zarar acıklıyor ( teknoloji ortaklarından ) burada düşünmek lazım biraz önümüze her servis edilen habere söyledir böyle değildir deyip yorum yapmak haberlerın tersı olunca hüsrandemek tir

sahsen amd nin resmi lansman ve tarafsız olarak işlemciler geldikten sonraki testleri bekleyelim derim cunku cok dedıkodu ve dumen haber ve bench marklar var


saygılar sevgıler herkse
1ses1 3.10.2011 19:26:03
Kim ne derse desin amd bekleneni veremedi. Abartdı durdu sonrada i5 i hedefledi. Ben okadar amd bekledim performanslı olucak diye. Bari intel ile kafa kafaya olsada fiyat düşüklüğünden alabilirdim ama intel yapılan testlerde üstün çıkıyor.
İşlemciye fazla para vermem diyenler performans önemli değil diyenler 250 dolardan daha ucuz işlemcilerde var onlarıda alabilir sonuçta. Ama iş performans bende performans arıyorum tutupda 2500 liralık işlemci alacak halimde yok, bari amd intel ile performasnları kafa kafaya olsaydı. intelin fiyatı düşer seceneğimiz artardı.

Bu saatden sonra amd güvenip işlemcisini alma olasılığım çok düşük. Birde üzerinde grafik işlemcisinin ne derece performanslı olduğu artı üzerindeki GPU nun ekran kartı ile senkronize çalışıp çalışmadığı anakartın destekleyip desteklemediği belli değil. Bu intel içinde geçerli. Amd işlemcisinin içindeki GPU a güveniyor. Öyle anlıyorum da bu gpu ne alemde sürücü desteğinin ekran kartı ile çalışıp çalışmadığının durumu nedir bu da merak konusu benim açımdan.
rtsbora 3.10.2011 18:18:18
quote:

Soket AM3+ formunda hazırlanan işlemciler geriye dönük destek sunacak ve 9 serisi anakartlarda kullanılabilecekler.

bu güzel haber işte. yazıdaki gibi bulldozer 2'ler 2012 içinde gelirse Phenom II'den direk buldozer 2'ye geçerim. bulldozer 1'e gerek kalmaz.
iOC 3.10.2011 17:10:55
İlki çıktıda, ikincisi kaldıydı...

Baktılar ilki istendiği gibi olmadı, şişirmeye başladılar "vaatler balonu"nu yine...
karaköy_soğancısı 3.10.2011 16:43:10
bu nası bi satış taktiği yaw ? önümüzdeki ay birdge-E ler gelcek sonra martta da ivy bridge ler gelcek ? arada 3 ay var :))

2600k alcam keyfime bakcamm amd kullandım 8 senedir bakalım intel nasılmış görelim :D
Python 3.10.2011 16:23:09
Olan FX serisinin eski ününe oldu başkada birşey olmadı daha hala buldozeri bekliyoruz,2. nesil ile ilgili haberi geliyor.
Batuist 3.10.2011 14:47:43
Buldozer adı gibi değilde resimlerde göründüğü gibi hantal bir yapı sergiledi.. önümüzde senenin ikinci yarısında intel işlemcilere roket takacak AMD hala eski jenerasyonu geçebilmiş değil ve yeni nesil için %10luk bir farktan bahsediyor.

AMD bu saatten sonra piyasada ancak fiyat avantajı ile yer edinebilir. FX isminide gereksiz yere rezil etti.. Hiç olmazsa Athlon gibi bir isim kullansaydı madem eskiye dönecekti..
setek01 3.10.2011 14:31:48
En azından bu seri fail olmayacak sanırım. %15 performans artışı fiyatlara %15x2 olarak eklenmezse ya da daha doğrusu Fx8 için 250 USD'yi geçmezse güzel olur. Hem de İntel IVY fiyatlarını da fazla yüksek tutmaz diye düşünüyorum. Hatta şu an itibariyle aslında Bulldozer rev1'in beklentileri karşılayamamasını da olumlu buluyorum. Ben rekabet koşulları oluşmazsa IVY'lerin pahalı geleceğini düşünüyorum. Kimse 2500k ile olduğu gibi İntel'den bir kıyak daha beklemesin. . Ayrıca zaten piyasa doymuştu ve aylarca iddia edilen performans beklentileri de nihayetinde rev2 yönelecek ve hem de aynı zamanda lanse edilmek istenen işlemcilerle birlikte, daha etkili daha renkli bir sürec yaşanacağını düşünüyorum. Tıpkı NVdia AMD/ATI ekran kartlarının da artık ardışık olarak piyasaya çıkması ve gelecek nesil tasarımlarının da 2012 olarak karşılıklı ertelenmesi gibi...
F.@.T.İ.H 3.10.2011 14:01:39
quote:

Orijinalden alıntı: UD97

quote:

Orijinalden alıntı: F.@.T.İ.H

anlaşılan amd de çalışan bir türk var..

Sen Mesut'u askerde sanıyorsun...

hımm...
ay61n 3.10.2011 12:55:50
Zaten bellek destegi 1866 degilmiydi
scot 3.10.2011 12:46:38
quote:

Orijinalden alıntı: UD97

quote:

Orijinalden alıntı: F.@.T.İ.H

anlaşılan amd de çalışan bir türk var..

Sen Mesut'u askerde sanıyorsun...

drserk 3.10.2011 12:08:05
turbo core 2, phenom x6 larda kullanılır mı acaba ?
zargana_11 3.10.2011 11:40:34
quote:

Orijinalden alıntı: F.@.T.İ.H

anlaşılan amd de çalışan bir türk var..

Güzel bir site linki verim daha biraz daha detay araştıranlar için [link=http://www.cpu-world.com/CPUs/Bulldozer/AMD-FX-Series%20FX-8150.html]tıkla gör.[/link]
Solitude 3.10.2011 11:16:27
Amd bulldozer 2 serisi işlemcilerini hazırlayıp paketleyip distribütörlere dağıtmadan lütfen çıkış tarihi falan vermesin artık. 2012 nin ilk yarısında gelir deniliyordu lakin hiç ümitli değilim.
OverClocK1ng 3.10.2011 11:04:08
Tamam artık. Bu da 2018 de falan çıkar herhalde...
Chris Brown 3.10.2011 10:30:58
Japonmu koreli mi bi kadın vardı Amd üst yönetimde haber editörümüzün arası iyiydi sanırım onunla
Şaka bir yana Dünyada ilk defa biz veriyormuşuz valla haber alma yönü çok gelişti Dh nin artık başka sitelerden satece almıyoruz , bizim haberlerimizide yayınlıyor ünlü siteler. Tebrikler

Amd hakkında konuşmuyorum biz ilk nesli bir görelimde sonra bakacaz. İlk bunlarda salt performans diye başlamışlardı sonra F/P çektiler ilk serinin akıbeti belli %90 , 2.seriye uğraşsınlar bakalım.
DH Misafiri 3.10.2011 10:28:19
okuduktan sonra editlerim:))))
turuncu25 3.10.2011 10:22:07
Arkadaşlar konuyla pek alakalı değil ama A8-3530MX veya A8-3510MX APU'larına sahip bir notebook ne zaman Türkiye'ye gelir bilen var mı acaba? "Sabreden Derviş"e döndüm.
VenomS 3.10.2011 10:14:41
anlaşılan ben BD 2(yada ilk dökümanlardaki adıyla BD+) benim beklediğim gerçek fusion 2'ler olacak gibi duruyor ve içindeki HD7000 serisi ilede GPGPU işlemlerini şimdikilerden daha iyi yapması durumunda benim için tam biçilmiş kaftan olacak video encore işlemi için zaten şu anda ki Phenom II X4 975 + HD5850 sağladığı hız yeterli geliyordu. intel SB core i7 2600K içindeki encore donanımı ile fark atıncaya kadar fakat aradaki fiyat farkına değmiyor gibi (core i7 2600k+Z68 anakart) bakalım BD 2'lerin fiyatları ne olacak umarım benim şimdiki anakartımla da çalışırlar gerçi 9 serisi demiş ama bios ile belki çalışır. iyi günler