TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 23033 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Turkcell Superonline Nokia Lumia 1520
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Galaxy S3 için yeni bir kararlılık güncellemesi yayınlandı Avea'nın Escape to Music konserlerinde Sharon Van Etten sahne aldı HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (43) YORUM YAZ

tarafından 15 Ekim 2012, Pazartesi 10:38 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Windows 8'in ilk televizyon reklamı ortaya çıktı
Günlük Haber Erdi ÖZÜAĞ "Fx57"
43
 
Resmi lansmanı 26 Ekim'de gerçekleştirilecek Windows 8 işletim sistemi için Microsoft'un ilk televizyon reklamı gün ışığına çıktı. Gelen bilgilere göre tanıtım için 1 milyar dolardan fazla bir bütçe ayıran Microsoft, ağırlıklı olarak Modern arayüzü ve çoklu dokunmatik ekranın desteğinin pratik kullanıma getirdiği faydalar üzerine yoğunlaşmış gibi görünüyor.
 
Yeni işletim sistemi için Redmond merkezli şirketin ilk reklamlarını Crispin Porter + Bogusky ajansı hazırlarken, lansman tarihine doğru daha fazla sayıda videonun ekranlara gelmesi bekleniyor. Windows 8'in Microsoft adına önem taşıyan bir diğer noktası ise Surface adını taşıyan kendi tablet bilgisayarını pazara sunacak olması. Bu konuda ciddi çalışmalar yapan Microsoft'un, tablet üretimi için kendine fabrika kurabileceği bile söylenmekte.
 
Ülkemizde bayram tatiline denk geldiği için Microsoft Türkiye'nin Windows 8 odaklı faaliyetleri muhtemelen ay sonu veya Kasım başında gerçekleşecek ancak global ölçekte Windows 8 ve Surface tablet için 25 Ekim tarihinde özel bir basın etkinliği düzenlenecek. New York'ta yapılacak etkinliği takiben 26 Ekim'de yeni işletim sistemi pazara girmiş olacak.
 
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
Dexter61 15.10.2012 10:46:35
Tutmaz -5
depeche35 15.10.2012 10:54:13
Windows8 Android'in yerini telefonlarda alır mı sizce? Windows8'li telefon almak mantıklı mı sizce şimdiden ? +1
balcis 15.10.2012 11:04:26
arkasında ms var ve değişimden korkmadan çok kararlı adımlarla kurallarını baştan koyarak oynuyor. uygun ürünlerle büyük başarı yakalacaktır ms. özellikle tablet laptop hybrid çözümleri piyasayı sallar. +2
WoXeD 15.10.2012 11:07:44
çok geniş bir ekosistem olacağını düşünüyorum.iyi yönetilirse her alanda en çok tercih edilen işletim sistemi olabilir.Yalnız andoidin free olması büyük avantaj sağlıyor.bakalım rekabet herzaman iyidir.Ama telefonlarının biraz daha ucuz olmasını beklerdim yeni girdikleri için... 0
fuckulteli 15.10.2012 11:09:06
1 milyar dolar, vay be..
Kazanmak, satmak, kar etmek için koskoca 1 milyar dolar.




Microsoft'un Surface tabletinin satış fiyatını görmek lazım öncelikle ancak Microsoft'un reklam kampanyaları, WP8 ekosistemi için özellikle Nokia başta olmak üzere sağladığı maddi destekler ile agrasif bir pazarlama stratejisi içinde olduğunu görmek mümkün.

Bir kez daha "ancak" diyerek bir yere daha dikkat çekmek istiyorum. W8 - WP8 lisans ücretlerinin oldukça yüksek olabileceği konuşuluyordu, eğerki böyle bir şey olursa reklamdan doğan rağbet fiyatlar ortaya çıktığında saman alevi gibi hemen sönecektir. Android'ler ile rekabet edebilip, Apple iOS'un bulunduğu basamakta yer almak düşüncesinde olmalı Microsoft.


Gerçi W8 hakkında söyleyeceğim düşüncelerim oldukça fazla...
0
jackchilina 15.10.2012 11:10:40
Telefona olmaz da Tabletini bekliyoruz. -1
haymatloshan 15.10.2012 11:16:48
Neye göre tutmaz?Tutmaz deyip kesip atanlar ya marka bağımlısı ya da destekleyecek verileri yok.Bunun tutmama gibi bir ihtimali yok,en donanımlısı 903 gram ağırlığa sahip ve yapabilecekleri çoğu kişinin oyuncak diye kullandığı tabletlerden fazla.Tutmama gibi bir lüksü yok doğru fiyattan sürdükleri takdirde. +1
SystemApps 15.10.2012 11:23:49
quote:

Orijinalden alıntı: depeche35

Windows8 Android'in yerini telefonlarda alır mı sizce? Windows8'li telefon almak mantıklı mı sizce şimdiden ?

Tablet pazarında androidin herhangi bir hakimiyeti yok zaten.Özellikle hibrit (tablet +laptop) cihazlar piyasada ciddi bir hakimiyet kazanacağı kesin gibi görülüyor.Windows phone 8 ise cep telefonu pazarına hitap edecek.Bir çok firma wpye desteğini vereceğini düşündüğümüzde ve geliştiriciler açısından windowsun büyük bir avantajı olduğunu düşündüğümüzde kesinlikle mantıklı bir seçim olacaktır.binlerce çöp uygulama ve oyun kimsenin bir işine yaramıyor sonuçta.Bu nedenle uygualama sayısı pek önemli değil.
0
cceviz 15.10.2012 11:25:24
şu oyunlar olmasa hiç kullanmayacağım bi işletim sistemi. +1
chaluri 15.10.2012 11:25:50
Yaw yıllardır microsoft'un tekelinden şikayet ettik durduk. Saydık, sövdük. Şimdi çıkmış microsoft'tan birşeyler bekliyorsunuz. Sallayın microsoft'u bir ya... -2
chaluri 15.10.2012 11:28:12
Yaw yıllardır microsoftun tekelinden şikayet ettik durduk. Saydık, sövdük. Şimdi çıkmış microsofttan birşeyler bekliyorsunuz. Sallayın microsoftu bir ya...
Deveye diken derler hani. Bu iş aynen öyle
-3
depeche35 15.10.2012 11:42:03
quote:

Orijinalden alıntı: SystemApps

quote:

Orijinalden alıntı: depeche35

Windows8 Android'in yerini telefonlarda alır mı sizce? Windows8'li telefon almak mantıklı mı sizce şimdiden ?

Tablet pazarında androidin herhangi bir hakimiyeti yok zaten.Özellikle hibrit (tablet +laptop) cihazlar piyasada ciddi bir hakimiyet kazanacağı kesin gibi görülüyor.Windows phone 8 ise cep telefonu pazarına hitap edecek.Bir çok firma wpye desteğini vereceğini düşündüğümüzde ve geliştiriciler açısından windowsun büyük bir avantajı olduğunu düşündüğümüzde kesinlikle mantıklı bir seçim olacaktır.binlerce çöp uygulama ve oyun kimsenin bir işine yaramıyor sonuçta.Bu nedenle uygualama sayısı pek önemli değil.

Yani yeni Nexus yerine w8'li cep telefonlarına mı odaklanın demek istiyorsunuz ? Teşekkür ederim.
+1
SystemApps 15.10.2012 11:48:52
quote:

Orijinalden alıntı: depeche35

quote:

Orijinalden alıntı: SystemApps

quote:

Orijinalden alıntı: depeche35

Windows8 Android'in yerini telefonlarda alır mı sizce? Windows8'li telefon almak mantıklı mı sizce şimdiden ?

Tablet pazarında androidin herhangi bir hakimiyeti yok zaten.Özellikle hibrit (tablet +laptop) cihazlar piyasada ciddi bir hakimiyet kazanacağı kesin gibi görülüyor.Windows phone 8 ise cep telefonu pazarına hitap edecek.Bir çok firma wpye desteğini vereceğini düşündüğümüzde ve geliştiriciler açısından windowsun büyük bir avantajı olduğunu düşündüğümüzde kesinlikle mantıklı bir seçim olacaktır.binlerce çöp uygulama ve oyun kimsenin bir işine yaramıyor sonuçta.Bu nedenle uygualama sayısı pek önemli değil.

Yani yeni Nexus yerine w8'li cep telefonlarına mı odaklanın demek istiyorsunuz ? Teşekkür ederim.

kesinlikle.Güncelemeler konusunda da wp daha avantajlı.Android kullanmadıysanız Amd appzone player ile android uygulama ve oyunlarını deneyebilirsiniz pcde.Yani aynı sonucu çıkaracağınızı düşünüyorum :)
0
xlmnt13 15.10.2012 12:21:22
Yakinda pc ve telefon icin ayni anda ayni kalitede oyun cikarsa sasirmayin. Bence gelecegin konsolu telefonlar olacak. Xbox ta telefona dahil olacak. +1
FlyingUnderpants 15.10.2012 13:12:03
Telefonda daha süreye ihtiyacı var. 2015 gibi hatrı sayılır bir pazar elde edebilir.

Tablette silip süpürecek. Lamı cimi yok. Bu saatten sonra kim ne yapsın oyuncaktan bozma ios, android tabletleri.

PC'de yine tek hakim olacak. Zilyon tane Win8 ön yüklemeli laptop satacak. Laptop firmaları inanılmaz kampanyalar yapmalarına rağmen Ağustos-Eylül-Ekim laptop satışları yerlerde sürünüyor. Millet alım yapmak için Win8'i bekliyor.
-1
Batuist 15.10.2012 14:02:01
Reklam tamamen dokunmatik arabirime vurgu yapmış. 0
infom@n 15.10.2012 14:13:05
quote:

Orijinalden alıntı: Batuist

Reklam tamamen dokunmatik arabirime vurgu yapmış.


Hadi ya???
Bir reklam serisi olacaktır, her reklamda farklı bir özellik yer alacak.
-1
med_cezir197 15.10.2012 14:49:08
quote:

Orijinalden alıntı: SystemApps

quote:

Orijinalden alıntı: depeche35 Windows8 Androidin yerini telefonlarda alır mı sizce? Windows8li telefon almak mantıklı mı sizce şimdiden ?
Tablet pazarında androidin herhangi bir hakimiyeti yok zaten.Özellikle hibrit (tablet +laptop) cihazlar piyasada ciddi bir hakimiyet kazanacağı kesin gibi görülüyor.Windows phone 8 ise cep telefonu pazarına hitap edecek.Bir çok firma wpye desteğini vereceğini düşündüğümüzde ve geliştiriciler açısından windowsun büyük bir avantajı olduğunu düşündüğümüzde kesinlikle mantıklı bir seçim olacaktır.binlerce çöp uygulama ve oyun kimsenin bir işine yaramıyor sonuçta.Bu nedenle uygualama sayısı pek önemli değil.


geliştiriciler w8 den pek memnun değil . Birtakım Oyun yapımcıları microsoftu sektörü linux a kaydırma tehtidinde bulunuyor. böyle olursa Andoridin hibrit versiyonunun çıkması pek vakit almaz
0
homeedition88 15.10.2012 16:08:32
Biliyorum bu yazacaklarımı çoğu kişi beğenmeyecek ancak bana göre;

Windows 7'de dahil olmak üzere microsoft çok fazla kaynak tüketen iyi optimizasyon edilmemiş kötü işletim sistemleri satıyor.

Directx çoğu oyun firması için TEKEL haline gelmiş bir yazılım kütüphanesi olsa bile gene de sistem kaynaklarını aşırı tüketen buna rağmen dişe dokunur bir geliştirme yapmayan microsoft ürünüdür.

Windows 8 süslü windows 7'dir benim için. Windows phone 8 ise hala ne üdüğü belirsiz bir işletim sistemi. Hiç bir bilgi sunulmadı hala piyasaya yapabildiği ve yapamadığı şeyler hakkında. Bunun yanında geliştiriciler için bile bir güncelleme ile yeni işletim sistemi için neler yapılabilir anlatılmadı yada bir sdk sürümü çıkartılmadı.

Microsoft rakipsizliğine fazla güvendiği için karasız ve etkin şekilde sistem kaynaklarını tüketmeyen bir işletim sistemi çıkartıyordu fakat mac os işin rengini değiştiriyor. A.b.d en çok satan masaüstü bilgisayar oldu bile. Bu windows 8 yüzünden bir kaç yıl içinde pazar payını daha kötü şekilde kaybedebilir m.s masaüstü ve dizüstü sistemlerde. Bu durum da apple'a yarayacak haliyle. İşin özü ile uğraşacaklarına (kararlı sistem yönetimi, daha az kaynak tüketen daha fazla iş ortaya koyan yeni bir dx kütüphanesi v.s) hala süsleme ile uğraşıyorlar malesef...

Peki bunları neye dayanarak söylüyorum; kısaca linux işletim sistemlerinin bir çoğu ile kıyaslayarak, mac os ile kıyaslayarak kaynak tüketimi konusunda fazla olduğunu ve çabuk şiştiğini söylüyorum.

Gene mac os a dayaranak kullanıldığında bir kaç yıl sizi kararlı şekilde idare etmediğini iddia ediyorum.(Linux distroları biraz daha karşık olduğu için bazıları kararsız olabiliyor)

Mobil işletim sistemlerinde fansız düşük frekanslarda çalışan işlemci ve ekran kartları ile D.X' 9 kalitesinde oyun grafikleri görebildiğimiz için ve oyun konsollarının kullandığı kütüphanelere bakarak gene D.X'in yetersiz olduğunu düşünüyorum. (Konsollardaki sistem bileşenleri modern pc'lerin çok altında)

Son olarak windows 8'in köşelere mouse ile gidildiğinde bazı şeyleri aktive edebildiği yapı yıllardır linux gnome arayüzünden ilham edildiğini eklemek istiyorum... :)
-1
SystemApps 15.10.2012 16:26:40
quote:

Orijinalden alıntı: med_cezir197

quote:

Orijinalden alıntı: SystemApps

quote:

Orijinalden alıntı: depeche35 Windows8 Androidin yerini telefonlarda alır mı sizce? Windows8li telefon almak mantıklı mı sizce şimdiden ?
Tablet pazarında androidin herhangi bir hakimiyeti yok zaten.Özellikle hibrit (tablet +laptop) cihazlar piyasada ciddi bir hakimiyet kazanacağı kesin gibi görülüyor.Windows phone 8 ise cep telefonu pazarına hitap edecek.Bir çok firma wpye desteğini vereceğini düşündüğümüzde ve geliştiriciler açısından windowsun büyük bir avantajı olduğunu düşündüğümüzde kesinlikle mantıklı bir seçim olacaktır.binlerce çöp uygulama ve oyun kimsenin bir işine yaramıyor sonuçta.Bu nedenle uygualama sayısı pek önemli değil.


geliştiriciler w8 den pek memnun değil . Birtakım Oyun yapımcıları microsoftu sektörü linux a kaydırma tehtidinde bulunuyor. böyle olursa Andoridin hibrit versiyonunun çıkması pek vakit almaz


Hangi geliştirici memnun değil söylermisin :).Bi kaç pikselite oyun yapımcısı market profiline karşı diye w8e sırt çevirmesinimi dikkate alıyorsunuz?Geçiniz efendim bunları...x86 tarafında değişen bir şey yok zaten.Rt ile arm platformuna bi kaç firma karşı diye tüm platforma maal etmeyin şu tür oyunları.Nedense microsoftla çok uğraşılıyor bu konuda.Tabiki herkes potansiyelinin farkında.Güzel bir hamle yaptı windows 8ile.Adamların tarayıcısına bile karışıyorlar koymucaksın ieyi dava açarız vs... Adamlar gerçekten bu tür şeylere direnmek yerine yaptıklarına güvenip gerekeni yapıyorlar.En son iosa oyun çıkardılar ve ms office tüm platformlara hitap edeceği duyuruldu.Bu kadar rahatlar.

Androidin hibrit versiyonu çıksa ne olur çıkmasa ne olur.İntel tabanlı telefonda yerlerde süründü.Halihazırda x86 tarafında da zaten bir sürü android gibi linüx işletim sistemleri var hiç biri bir windows değilken android gibi ceptelefonu işletim sisteminin hibrit platformda başarılı olması beklenemez.Meego bu konuda en güzel örneklerden birtanesi.Özellikle amd tarafında windows 8e yönelik güzel gelişmeler sağlanıyor.Windows 8 li x86 bir tabletde android uygulamarı çalıştırılabiliyor.(bknz:amd appzone player) tabiki beta aşamasını geçtikte sonra daha kullanılabilir olacaktır.Diğer yandan x86 tabletlere yönelik çalışmalarıda var amdnin.Kısacası x86 tarafında windowsun bir alternatifi yok bu konuda.Diğer yandan mikrosoftun elinde directx gibi bir sihirli deynek varkenoyun konusunda kim kimi tehdit ediyor bırakın allahaşkına :)
0
SystemApps 15.10.2012 16:38:49
quote:

Orijinalden alıntı: homeedition88

Biliyorum bu yazacaklarımı çoğu kişi beğenmeyecek ancak bana göre;

Windows 7'de dahil olmak üzere microsoft çok fazla kaynak tüketen iyi optimizasyon edilmemiş kötü işletim sistemleri satıyor.

Directx çoğu oyun firması için TEKEL haline gelmiş bir yazılım kütüphanesi olsa bile gene de sistem kaynaklarını aşırı tüketen buna rağmen dişe dokunur bir geliştirme yapmayan microsoft ürünüdür.

Windows 8 süslü windows 7'dir benim için. Windows phone 8 ise hala ne üdüğü belirsiz bir işletim sistemi. Hiç bir bilgi sunulmadı hala piyasaya yapabildiği ve yapamadığı şeyler hakkında. Bunun yanında geliştiriciler için bile bir güncelleme ile yeni işletim sistemi için neler yapılabilir anlatılmadı yada bir sdk sürümü çıkartılmadı.

Microsoft rakipsizliğine fazla güvendiği için karasız ve etkin şekilde sistem kaynaklarını tüketmeyen bir işletim sistemi çıkartıyordu fakat mac os işin rengini değiştiriyor. A.b.d en çok satan masaüstü bilgisayar oldu bile. Bu windows 8 yüzünden bir kaç yıl içinde pazar payını daha kötü şekilde kaybedebilir m.s masaüstü ve dizüstü sistemlerde. Bu durum da apple'a yarayacak haliyle. İşin özü ile uğraşacaklarına (kararlı sistem yönetimi, daha az kaynak tüketen daha fazla iş ortaya koyan yeni bir dx kütüphanesi v.s) hala süsleme ile uğraşıyorlar malesef...

Peki bunları neye dayanarak söylüyorum; kısaca linux işletim sistemlerinin bir çoğu ile kıyaslayarak, mac os ile kıyaslayarak kaynak tüketimi konusunda fazla olduğunu ve çabuk şiştiğini söylüyorum.

Gene mac os a dayaranak kullanıldığında bir kaç yıl sizi kararlı şekilde idare etmediğini iddia ediyorum.(Linux distroları biraz daha karşık olduğu için bazıları kararsız olabiliyor)

Mobil işletim sistemlerinde fansız düşük frekanslarda çalışan işlemci ve ekran kartları ile D.X' 9 kalitesinde oyun grafikleri görebildiğimiz için ve oyun konsollarının kullandığı kütüphanelere bakarak gene D.X'in yetersiz olduğunu düşünüyorum. (Konsollardaki sistem bileşenleri modern pc'lerin çok altında)

Son olarak windows 8'in köşelere mouse ile gidildiğinde bazı şeyleri aktive edebildiği yapı yıllardır linux gnome arayüzünden ilham edildiğini eklemek istiyorum... :)

arm ile x86 farkını kıyaslayıp sonucunu windowsa maal etmişsin sende büyük bir potansiyel görüyorum Mac bilgisayarların donanımına bir göz at ve sadece o donanıma özelleştirilen bir işletim sistemi hayal et.Sonra yorumlarında saçmalığı bizzat gör

quote:

Son olarak windows 8'in köşelere mouse ile gidildiğinde bazı şeyleri aktive edebildiği yapı yıllardır linux gnome arayüzünden ilham edildiğini eklemek istiyorum... :)



Evet pencerelere sahip gromenin arayüzüde windows(pencereler) den ilham edilmiş.
0
homeedition88 15.10.2012 17:18:27
quote:

Orijinalden alıntı: SystemApps

quote:

Orijinalden alıntı: homeedition88 Biliyorum bu yazacaklarımı çoğu kişi beğenmeyecek ancak bana göre; Windows 7de dahil olmak üzere microsoft çok fazla kaynak tüketen iyi optimizasyon edilmemiş kötü işletim sistemleri satıyor. Directx çoğu oyun firması için TEKEL haline gelmiş bir yazılım kütüphanesi olsa bile gene de sistem kaynaklarını aşırı tüketen buna rağmen dişe dokunur bir geliştirme yapmayan microsoft ürünüdür. Windows 8 süslü windows 7dir benim için. Windows phone 8 ise hala ne üdüğü belirsiz bir işletim sistemi. Hiç bir bilgi sunulmadı hala piyasaya yapabildiği ve yapamadığı şeyler hakkında. Bunun yanında geliştiriciler için bile bir güncelleme ile yeni işletim sistemi için neler yapılabilir anlatılmadı yada bir sdk sürümü çıkartılmadı. Microsoft rakipsizliğine fazla güvendiği için karasız ve etkin şekilde sistem kaynaklarını tüketmeyen bir işletim sistemi çıkartıyordu fakat mac os işin rengini değiştiriyor. A.b.d en çok satan masaüstü bilgisayar oldu bile. Bu windows 8 yüzünden bir kaç yıl içinde pazar payını daha kötü şekilde kaybedebilir m.s masaüstü ve dizüstü sistemlerde. Bu durum da applea yarayacak haliyle. İşin özü ile uğraşacaklarına (kararlı sistem yönetimi, daha az kaynak tüketen daha fazla iş ortaya koyan yeni bir dx kütüphanesi v.s) hala süsleme ile uğraşıyorlar malesef... Peki bunları neye dayanarak söylüyorum; kısaca linux işletim sistemlerinin bir çoğu ile kıyaslayarak, mac os ile kıyaslayarak kaynak tüketimi konusunda fazla olduğunu ve çabuk şiştiğini söylüyorum. Gene mac os a dayaranak kullanıldığında bir kaç yıl sizi kararlı şekilde idare etmediğini iddia ediyorum.(Linux distroları biraz daha karşık olduğu için bazıları kararsız olabiliyor) Mobil işletim sistemlerinde fansız düşük frekanslarda çalışan işlemci ve ekran kartları ile D.X 9 kalitesinde oyun grafikleri görebildiğimiz için ve oyun konsollarının kullandığı kütüphanelere bakarak gene D.Xin yetersiz olduğunu düşünüyorum. (Konsollardaki sistem bileşenleri modern pclerin çok altında) Son olarak windows 8in köşelere mouse ile gidildiğinde bazı şeyleri aktive edebildiği yapı yıllardır linux gnome arayüzünden ilham edildiğini eklemek istiyorum... :)
arm ile x86 farkını kıyaslayıp sonucunu windowsa maal etmişsin sende büyük bir potansiyel görüyorum Mac bilgisayarların donanımına bir göz at ve sadece o donanıma özelleştirilen bir işletim sistemi hayal et.Sonra yorumlarında saçmalığı bizzat gör
quote:

Son olarak windows 8in köşelere mouse ile gidildiğinde bazı şeyleri aktive edebildiği yapı yıllardır linux gnome arayüzünden ilham edildiğini eklemek istiyorum... :)
Evet pencerelere sahip gromenin arayüzüde windows(pencereler) den ilham edilmiş.


Arm isletim sistemi degil islemci mimarisi ve windows 8 in bu mimaride calistigindan habersiz oldugunu varsayiyorum. Kabaligina diyecek yok o konuda sessiz kaliyorum. Mac os un calistigi bilesenler ile pc nin calistigi bilesenler arasinda fark yok. Macbook larda i5' i3 secenekleri oldugu gibi pclerde de durum ayni. Ancak teknik olarak bakarsan anlayabilirsin oddia ettigim seyi o da ram kullanimi, islemcinin bosta kullanimi, 3. Parti yazilimlarin performanslari arasindaki fark.

Bu arada linux icin kulp bulamamissin ve dx ile ilgilide bir fikrin yok sanirim. Amac tartismaksa acikca bilmedigin seyleri sorabilirsin ustunluk taslamak yerine.

Edit: donanim olarak arm ve x86-64 islemciler arasindaki farklari intelin motorolanin kullanigi atom islemci ile urettigi telefonu goz onune almani istiyorum. Burada suc islemciden cok onu yonlendiren (vakti zamani ile) isletim sisteminde diyebilecegimiz bir sonucla karsilasiyoruz. Sonucda elbette nm olarak ufaliyor olmalari isi yalitim becerilerini arttiyor ancak atom islemci ile calisan windows 7 kullanan anlar islemcinin ne kadar yetersiz kaldigini. Gma 950 ile de hd video bile izlemek gene windows da zordur....

Pencereler ile ilgili yazdigini gormemezlikten geliyorum nitekim xerox un fikri idi isletim sistemin de arayuz. Bill ve steve es zamanli olarak uzerine calismaya basliyorlar. Yoksa illahi senin ilk gordugun isletim sistemi windows diye tum arayuz tasarimlarini ilk windows yapmistir dedigini zaten dusunmiyorum.
0
FERFEROS 15.10.2012 17:52:05
Windows 8 sağlam adımlar ile geliyor. 0
SystemApps 15.10.2012 17:53:52
quote:

Orijinalden alıntı: homeedition88

quote:

Orijinalden alıntı: SystemApps

quote:

Orijinalden alıntı: homeedition88 Biliyorum bu yazacaklarımı çoğu kişi beğenmeyecek ancak bana göre; Windows 7de dahil olmak üzere microsoft çok fazla kaynak tüketen iyi optimizasyon edilmemiş kötü işletim sistemleri satıyor. Directx çoğu oyun firması için TEKEL haline gelmiş bir yazılım kütüphanesi olsa bile gene de sistem kaynaklarını aşırı tüketen buna rağmen dişe dokunur bir geliştirme yapmayan microsoft ürünüdür. Windows 8 süslü windows 7dir benim için. Windows phone 8 ise hala ne üdüğü belirsiz bir işletim sistemi. Hiç bir bilgi sunulmadı hala piyasaya yapabildiği ve yapamadığı şeyler hakkında. Bunun yanında geliştiriciler için bile bir güncelleme ile yeni işletim sistemi için neler yapılabilir anlatılmadı yada bir sdk sürümü çıkartılmadı. Microsoft rakipsizliğine fazla güvendiği için karasız ve etkin şekilde sistem kaynaklarını tüketmeyen bir işletim sistemi çıkartıyordu fakat mac os işin rengini değiştiriyor. A.b.d en çok satan masaüstü bilgisayar oldu bile. Bu windows 8 yüzünden bir kaç yıl içinde pazar payını daha kötü şekilde kaybedebilir m.s masaüstü ve dizüstü sistemlerde. Bu durum da applea yarayacak haliyle. İşin özü ile uğraşacaklarına (kararlı sistem yönetimi, daha az kaynak tüketen daha fazla iş ortaya koyan yeni bir dx kütüphanesi v.s) hala süsleme ile uğraşıyorlar malesef... Peki bunları neye dayanarak söylüyorum; kısaca linux işletim sistemlerinin bir çoğu ile kıyaslayarak, mac os ile kıyaslayarak kaynak tüketimi konusunda fazla olduğunu ve çabuk şiştiğini söylüyorum. Gene mac os a dayaranak kullanıldığında bir kaç yıl sizi kararlı şekilde idare etmediğini iddia ediyorum.(Linux distroları biraz daha karşık olduğu için bazıları kararsız olabiliyor) Mobil işletim sistemlerinde fansız düşük frekanslarda çalışan işlemci ve ekran kartları ile D.X 9 kalitesinde oyun grafikleri görebildiğimiz için ve oyun konsollarının kullandığı kütüphanelere bakarak gene D.Xin yetersiz olduğunu düşünüyorum. (Konsollardaki sistem bileşenleri modern pclerin çok altında) Son olarak windows 8in köşelere mouse ile gidildiğinde bazı şeyleri aktive edebildiği yapı yıllardır linux gnome arayüzünden ilham edildiğini eklemek istiyorum... :)
arm ile x86 farkını kıyaslayıp sonucunu windowsa maal etmişsin sende büyük bir potansiyel görüyorum Mac bilgisayarların donanımına bir göz at ve sadece o donanıma özelleştirilen bir işletim sistemi hayal et.Sonra yorumlarında saçmalığı bizzat gör
quote:

Son olarak windows 8in köşelere mouse ile gidildiğinde bazı şeyleri aktive edebildiği yapı yıllardır linux gnome arayüzünden ilham edildiğini eklemek istiyorum... :)
Evet pencerelere sahip gromenin arayüzüde windows(pencereler) den ilham edilmiş.


Arm isletim sistemi degil islemci mimarisi ve windows 8 in bu mimaride calistigindan habersiz oldugunu varsayiyorum. Kabaligina diyecek yok o konuda sessiz kaliyorum. Mac os un calistigi bilesenler ile pc nin calistigi bilesenler arasinda fark yok. Macbook larda i5' i3 secenekleri oldugu gibi pclerde de durum ayni. Ancak teknik olarak bakarsan anlayabilirsin oddia ettigim seyi o da ram kullanimi, islemcinin bosta kullanimi, 3. Parti yazilimlarin performanslari arasindaki fark.

Bu arada linux icin kulp bulamamissin ve dx ile ilgilide bir fikrin yok sanirim. Amac tartismaksa acikca bilmedigin seyleri sorabilirsin ustunluk taslamak yerine.





şimdi daha rahat karşılaştırma yaparsın artık maclarla arm ye işletim sistemi dediğimi hatırlamıyorum ayrıca...windows rt sürümünden bahsettim bi önceki mesajda.aradaki farkı kavrayamayan sensin zaten o yüzden cevap yazdım sana...
0
Cumadangeldim 15.10.2012 17:54:20
Windows 8 Pes 2011 gibi alışılması zor olucak başta 0
Raven 15.10.2012 17:58:37
Android'in hibrit olmasına gerek yok ubuntu hibrid oluyor zaten. Hala haber yok ama bu sene içerisinde android için ubuntu çıkacak. Telefonu bir monitöre bağlayıp masaüstü gibi kullanıcaz :) 0
demo11 15.10.2012 18:02:55
Windows 8 oyunlarla ilgili uyumsuzluk sorununu giderecekmi !? ve bende şu an tüm popüler oyunlar var vista zamanında çıkıpta ama windows vista zamanında çıkan çoğu oyun windows 7 de uyumluluk sorunu yaratıyor durum böyleyken ne windows 8 zi! ve ben oyun oynayamıcaksam doya doya napayım ben xp yi windows vistayı windows 8 i kalkıpta hemen eksi basmayın bir düşünün vistadan bu yana windows 7 de dahil çoğu oyunlarda uyumluluk sorunu var eğer windows 8 bu sorunları çözümleyecekse iyi ama yok daha da sorun yaratcaksa ben hiç almiyim. 0
isyankar_emre 15.10.2012 18:29:33
Hızlı am aetkili bir video olmuş, şahsen bu videoyu ilk defa izleyen birnin bakış açısı ve Microsoft'un stratejilerini bilmeyen biri gibi izlediğimde sadece Windows 8'in çıkcacağını anladım :) Kısa olmasından kaynaklı olabilir :) 0
oray 15.10.2012 18:34:33
valla ben yukledim, okullara dagittilar bile amerikada bir ay once, fakat bana asil amacinin tabletler icin oldugunu gosterdi, windows 7 den upgrade edecekseniz bi daha dusunun, driver sorunu vs bir suru derdi var acikcasi...

Biraz daha hizli gelmedi bana bir de, her sey ayni.
0
homeedition88 15.10.2012 18:51:44
quote:

Orijinalden alıntı: SystemApps

şimdi daha rahat karşılaştırma yaparsın artık maclarla arm ye işletim sistemi dediğimi hatırlamıyorum ayrıca...windows rt sürümünden bahsettim bi önceki mesajda.aradaki farkı kavrayamayan sensin zaten o yüzden cevap yazdım sana...


Anladığım kadarı ile amacınız bişey öğrenmek birşey araştırmakdan çok fanatik şekilde savunmak, savunmak, savunmak. Üzülüyorum bu tarz yaklaşımların artık daha sık olduğunu gördükçe.

Verdiğin videolar anlaşılır değil. Değil çünkü herhangibir güvenlirliğini olan tarafı yok. Ne bir site incelemesi, nede resmi bir sunum. Gerçi ciddi bile olsa ben hiç bir zaman bilgisayar yavaş açılıyor o yüzden kötü windows demedim. Hatta açılış kapanış süresi ile ilgili herhangibir şeyden sende bahsetmemiştin. Bunu fanatikliğine veriyorum geçiyorum.

Sistem kararlılığı, sistem tüketimi ve dx kütüphanelerini eleştirdim. Sadece Mac os ile değil x86-x64 sürümlerini linux ve mac os ile eski nesil işlemcilere görede arm donanımı destekleyen işletim sistemleri ile karşılaştırma yaptım. O konu üzerinde tartışabileceğin karşıt fikirlerin varsa saygılı şekilde dinlerim. Yok gene terslenip benim ağzımın payını vermek için bişeyler yazacaksan baştan söylemek isterim gerek yok çünkü senin kazandığını ve daha bilgili olduğunu benim ise saçmadığımı şimdiden kabul ettiğimi söylemek isterim ki konu dağılmasın sende mutlu ol.
0
homeedition88 15.10.2012 18:56:44
quote:

Orijinalden alıntı: Raven

Androidin hibrit olmasına gerek yok ubuntu hibrid oluyor zaten. Hala haber yok ama bu sene içerisinde android için ubuntu çıkacak. Telefonu bir monitöre bağlayıp masaüstü gibi kullanıcaz :)

http://www.youtube.com/watch?v=AyeFcldavTk videosu gerçi yayınlanalı bayaa bir zaman geçti ama bitmesine çok az kaldı. Canonical'ı ciddi takip ediyorum ve kullandığım işletim sistemi ubuntu 12.04.1. son derece başarılı linux distro'su öneririm. Bu videodaki telefonun işlemci ve rami eski nesil sayılacak cinsten olduğunu belirtmek isterim. Ama ubuntu'nun yanınlanmadaki sıkıntısı android'in sık günceleme alması. 4.0, 4.1 şimdi de 4.2 geliyor. Canonical yetişmekte zorluk çekiyormuş...
0
fbkaya 15.10.2012 19:02:41
yine bir clasic vista faciası 0
Batuist 15.10.2012 19:03:54
quote:

Orijinalden alıntı: infom@n

quote:

Orijinalden alıntı: Batuist

Reklam tamamen dokunmatik arabirime vurgu yapmış.


Hadi ya???
Bir reklam serisi olacaktır, her reklamda farklı bir özellik yer alacak.

0
demo11 15.10.2012 19:04:45
Windows 8 oyunlarla ilgili uyumsuzluk sorununu giderecekmi !? ve bende şu an tüm popüler oyunlar var vista zamanında çıkıpta ama windows vista zamanında çıkan çoğu oyun windows 7 de uyumluluk sorunu yaratıyor durum böyleyken ne windows 8 zi! ve ben oyun oynayamıcaksam doya doya napayım ben xp yi windows vistayı windows 8 i kalkıpta hemen eksi basmayın bir düşünün vistadan bu yana windows 7 de dahil çoğu oyunlarda uyumluluk sorunu var eğer windows 8 bu sorunları çözümleyecekse iyi ama yok daha da sorun yaratcaksa ben hiç almiyim. 0
infom@n 15.10.2012 19:05:45
quote:

Orijinalden alıntı: Batuist

quote:

Orijinalden alıntı: infom@n

quote:

Orijinalden alıntı: Batuist

Reklam tamamen dokunmatik arabirime vurgu yapmış.


Hadi ya???
Bir reklam serisi olacaktır, her reklamda farklı bir özellik yer alacak.



0
demo11 15.10.2012 19:21:06
Windows 8 oyunlarla ilgili uyumsuzluk sorununu giderecekmi !? ve bende şu an tüm popüler oyunlar var vista zamanında çıkıpta ama windows vista zamanında çıkan çoğu oyun windows 7 de uyumluluk sorunu yaratıyor durum böyleyken ne windows 8 zi! ve ben oyun oynayamıcaksam doya doya napayım ben xp yi windows vistayı windows 8 i kalkıpta hemen eksi basmayın bir düşünün vistadan bu yana windows 7 de dahil çoğu oyunlarda uyumluluk sorunu var eğer windows 8 bu sorunları çözümleyecekse iyi ama yok daha da sorun yaratcaksa ben hiç almiyim. 0
avatar78 15.10.2012 20:08:25
Resim çizen kız çok şirindi 0
Holy Templar 15.10.2012 20:18:19
quote:

Orijinalden alıntı: avatar78

Resim çizen kız çok şirindi

0
SystemApps 15.10.2012 22:00:55
quote:

Orijinalden alıntı: homeedition88

quote:

Orijinalden alıntı: SystemApps

şimdi daha rahat karşılaştırma yaparsın artık maclarla arm ye işletim sistemi dediğimi hatırlamıyorum ayrıca...windows rt sürümünden bahsettim bi önceki mesajda.aradaki farkı kavrayamayan sensin zaten o yüzden cevap yazdım sana...


Anladığım kadarı ile amacınız bişey öğrenmek birşey araştırmakdan çok fanatik şekilde savunmak, savunmak, savunmak. Üzülüyorum bu tarz yaklaşımların artık daha sık olduğunu gördükçe.

Verdiğin videolar anlaşılır değil. Değil çünkü herhangibir güvenlirliğini olan tarafı yok. Ne bir site incelemesi, nede resmi bir sunum. Gerçi ciddi bile olsa ben hiç bir zaman bilgisayar yavaş açılıyor o yüzden kötü windows demedim. Hatta açılış kapanış süresi ile ilgili herhangibir şeyden sende bahsetmemiştin. Bunu fanatikliğine veriyorum geçiyorum.

Sistem kararlılığı, sistem tüketimi ve dx kütüphanelerini eleştirdim. Sadece Mac os ile değil x86-x64 sürümlerini linux ve mac os ile eski nesil işlemcilere görede arm donanımı destekleyen işletim sistemleri ile karşılaştırma yaptım. O konu üzerinde tartışabileceğin karşıt fikirlerin varsa saygılı şekilde dinlerim. Yok gene terslenip benim ağzımın payını vermek için bişeyler yazacaksan baştan söylemek isterim gerek yok çünkü senin kazandığını ve daha bilgili olduğunu benim ise saçmadığımı şimdiden kabul ettiğimi söylemek isterim ki konu dağılmasın sende mutlu ol.

adamlar pentium 4de çatır çatır windows 8 çalıştıyor daha kararlılıktan, sistem tüketiminden bahsediyorsun.Üstüne güvenilir değil diyorsun.Yine forumda biri p4lü makinede türkçe olarak bir video yayınlamıştı onu bulsaydım onu koyacaktım.Gayet güzel bir şekilde türkçe olarak deneyimlerini anlatıyordu videoda.Kimin ne amaçla cevap yazdığı da belli.Sistem tüketimi dedin sana kanıt koydum.Üstüne hala windows 8e çamur atmaya çalışıyorsun...

Windows 8 rt sürümünü mesut çevik bizzat deneyimlemiş ve anasayfada yayınlanmıştı.Arm tarafında bir şüphen varsa o videoyu izleyebilirsin.Ya da youtubeye windows rt arattırmayı bildiğini düşünüyorum...
0
med_cezir197 15.10.2012 22:39:06
quote:

Orijinalden alıntı: SystemApps

quote:

Orijinalden alıntı: med_cezir197

quote:

Orijinalden alıntı: SystemApps

quote:

Orijinalden alıntı: depeche35 Windows8 Androidin yerini telefonlarda alır mı sizce? Windows8li telefon almak mantıklı mı sizce şimdiden ?
Tablet pazarında androidin herhangi bir hakimiyeti yok zaten.Özellikle hibrit (tablet +laptop) cihazlar piyasada ciddi bir hakimiyet kazanacağı kesin gibi görülüyor.Windows phone 8 ise cep telefonu pazarına hitap edecek.Bir çok firma wpye desteğini vereceğini düşündüğümüzde ve geliştiriciler açısından windowsun büyük bir avantajı olduğunu düşündüğümüzde kesinlikle mantıklı bir seçim olacaktır.binlerce çöp uygulama ve oyun kimsenin bir işine yaramıyor sonuçta.Bu nedenle uygualama sayısı pek önemli değil.


geliştiriciler w8 den pek memnun değil . Birtakım Oyun yapımcıları microsoftu sektörü linux a kaydırma tehtidinde bulunuyor. böyle olursa Andoridin hibrit versiyonunun çıkması pek vakit almaz


Hangi geliştirici memnun değil söylermisin :).Bi kaç pikselite oyun yapımcısı market profiline karşı diye w8e sırt çevirmesinimi dikkate alıyorsunuz?Geçiniz efendim bunları...x86 tarafında değişen bir şey yok zaten.Rt ile arm platformuna bi kaç firma karşı diye tüm platforma maal etmeyin şu tür oyunları.Nedense microsoftla çok uğraşılıyor bu konuda.Tabiki herkes potansiyelinin farkında.Güzel bir hamle yaptı windows 8ile.Adamların tarayıcısına bile karışıyorlar koymucaksın ieyi dava açarız vs... Adamlar gerçekten bu tür şeylere direnmek yerine yaptıklarına güvenip gerekeni yapıyorlar.En son iosa oyun çıkardılar ve ms office tüm platformlara hitap edeceği duyuruldu.Bu kadar rahatlar.

Androidin hibrit versiyonu çıksa ne olur çıkmasa ne olur.İntel tabanlı telefonda yerlerde süründü.Halihazırda x86 tarafında da zaten bir sürü android gibi linüx işletim sistemleri var hiç biri bir windows değilken android gibi ceptelefonu işletim sisteminin hibrit platformda başarılı olması beklenemez.Meego bu konuda en güzel örneklerden birtanesi.Özellikle amd tarafında windows 8e yönelik güzel gelişmeler sağlanıyor.Windows 8 li x86 bir tabletde android uygulamarı çalıştırılabiliyor.(bknz:amd appzone player) tabiki beta aşamasını geçtikte sonra daha kullanılabilir olacaktır.Diğer yandan x86 tabletlere yönelik çalışmalarıda var amdnin.Kısacası x86 tarafında windowsun bir alternatifi yok bu konuda.Diğer yandan mikrosoftun elinde directx gibi bir sihirli deynek varkenoyun konusunda kim kimi tehdit ediyor bırakın allahaşkına :)

Gabe Newell: microsoft da 10 yıl kadar çalışmış ve burada milyoner olmuş adam; ben bu adamı dikkate alırım. Steam platformu linux a geliyor . sanmayınki bu dediklerim 1 yılda iki yılda olacak işler bir on yılda neler neler olur ağzınız açık kalır geriye baktığınızda
0
Narthyard 15.10.2012 23:03:24
quote:

Orijinalden alıntı: SystemApps

quote:

Orijinalden alıntı: depeche35

Windows8 Android'in yerini telefonlarda alır mı sizce? Windows8'li telefon almak mantıklı mı sizce şimdiden ?

Tablet pazarında androidin herhangi bir hakimiyeti yok zaten.Özellikle hibrit (tablet +laptop) cihazlar piyasada ciddi bir hakimiyet kazanacağı kesin gibi görülüyor.Windows phone 8 ise cep telefonu pazarına hitap edecek.Bir çok firma wpye desteğini vereceğini düşündüğümüzde ve geliştiriciler açısından windowsun büyük bir avantajı olduğunu düşündüğümüzde kesinlikle mantıklı bir seçim olacaktır.binlerce çöp uygulama ve oyun kimsenin bir işine yaramıyor sonuçta.Bu nedenle uygualama sayısı pek önemli değil.

Yorumunuzu kesinlikle katılıyorum. Hibrit cihazlar bence, erişilecek en iyi taşınabilir teknolojik üniteler olacak gibi. Bir tane edineceğim.
+1
Raven 16.10.2012 02:33:43
quote:

Orijinalden alıntı: homeedition88

quote:

Orijinalden alıntı: Raven

Androidin hibrit olmasına gerek yok ubuntu hibrid oluyor zaten. Hala haber yok ama bu sene içerisinde android için ubuntu çıkacak. Telefonu bir monitöre bağlayıp masaüstü gibi kullanıcaz :)


http://www.youtube.com/watch?v=AyeFcldavTk videosu gerçi yayınlanalı bayaa bir zaman geçti ama bitmesine çok az kaldı. Canonical'ı ciddi takip ediyorum ve kullandığım işletim sistemi ubuntu 12.04.1. son derece başarılı linux distro'su öneririm. Bu videodaki telefonun işlemci ve rami eski nesil sayılacak cinsten olduğunu belirtmek isterim. Ama ubuntu'nun yanınlanmadaki sıkıntısı android'in sık günceleme alması. 4.0, 4.1 şimdi de 4.2 geliyor. Canonical yetişmekte zorluk çekiyormuş...

En son haberi nerede okudun? Ubuntunun sitesinde 2012 içinde çıkacağı yazıyor. Şimdi ki düşüncem yeni nexus, led monitor, klavye ve fare almak. Yakında android için güzel oyunlarda çıkacak nfs, modern combat 4 gibi. Bu telefonlara bunca para veriyorsak bilgisayar gibi kullanabilmeliyiz, bilgisayara ihtiyaç bırakmamalı.
0
HAAltuntas 17.10.2012 10:56:31
masaüstüler için de yeni bir işletim sistemi çıkarsalardı keşke(!) 0
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla