TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 23023 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Turkcell Superonline Nokia Lumia 1520
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Çinli Yinlips'den Vita benzeri oyun cihazı Microsoft'tan Android kullanıcıları için Windows Phone yarışması HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (98) YORUM YAZ

tarafından 13 Aralık 2011, Salı 10:36 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

FATİH projesindeki tabletlerin ihale detayları belli oldu
Günlük Haber Ekrem71
98

İlk etabında yazıcı, tarayıcı, kamera ve akıllı tahta ihalesini Vestel ve Servus firmalarının almasının ardından FATİH projesinde tablet dağıtılmasını kapsayan ikinci etabın teklif alımı bugün itibariyle sona eriyor.

Darhardware sitesinin edindiği bilgiye göre proje ilk olarak Diyarbakır, Erzurum, Yozgat, Ankara, Balıkesir, Erzincan, Bingöl, Kayseri, İstanbul, Rize, Karaman, Samsun ve Uşak'ı kapsayan 13 ilde pilot uygulamaya geçecek ve 8500 tablet deneme amaçlı olarak dağıtılacak. Sonraki yıllarda 14 milyon tablet öğrencilerle buluşacak.

Şartnameyi hazırlayan kurum olan Devlet Malzeme Ofisi ihaleye katılım şartlarını belirlemiş durumda. Aslında şartları gözden geçirince hangi firmaların bu ihaleye girebileceği az çok ortaya çıkıyor. Daha da önemlisi kısa süre önce proje ile ilgilendiğini belirten Apple'ın iPad modeli şartların altında kalıyor. Bu bağlamda Android tablet üreticileri büyük bir avantaja sahip.

İhalede 3 farklı tablet modeli için teklif verilecek. Tek bir firmanın hepsini alabileceği gibi ayrı ayrı firmaların farklı modelleri alması da mümkün. Tabletlerin belirtilen şartları şu şekilde:

- İşletim Sistemi: Android 3.0 (tablet 1 ve 2), Android 2.3.4 (tablet 3)
- İşlemci: 1 GHz hızında tek çekirdekli veya 800 MHz çift çekirdekli
- Bellek: 1 GB RAM (tablet 1 ve 2), 512 MB RAM (tablet 3)
- Depolama: 16 GB
- Bağlantı: USB ve Micro USB, dahili 802.11 b/g/n kablosuz ağ desteği
- Ekran çözünürlüğü: 1280x800 piksel (tablet 1 ve 2), 1280x768 (tablet 3)
- Pil: 8600 mAh (tablet 2), 3250 mAh (tablet 1), 6000 mAh (tablet 3)
- Ekran: 10.1 inç (tablet 1 ve 2), 8.9 inç veya 9.5 inç (tablet 3)
- Diğer: Flash desteği
 
 
En Çok Beğenilen Yorumlar Yorum Yaz ▼
STMUS 13.12.2011 12:15:18
Bu saçma yorumunuzu kendinize saklasanız daha iyi olurdu...
...
Yorumun devamı ▼
+15
Solu 13.12.2011 15:11:35
Kanatlı hayvan yetiştiriciliği mezunlarının öğetmen olarak çalışltırıldığı ve onca öğretmen açığına rağmen söz atamalara gelince ''kaynak yok'' palavraları uyduran devlet nasıl oluyorda 14 milyon tabl
...
Yorumun devamı ▼
+12
NeroKe 13.12.2011 10:42:22
Beklediğimden iyi özelliklere sahip olacak anlaşılan tabletler , gerçi ne kadar dayanırlar o da bir muamma ama eğer bu 13 ilde oturursa sistem gerçekten eğitim adına iyi bir kilometre taşı olacaktır . +11
Rubisco 13.12.2011 19:00:35
Olumsuz eleştrilere de hak vermek lazım sonuçta ortada o şekilde de çok büyük bi problem var. Nedir yani onlara dünden feda edilmişler diye mi bakılması lazım?Teknoloji iyidir ama amaçsız teknoloji hi
...
Yorumun devamı ▼
+4
darkaura 13.12.2011 21:59:32
bence son derece sacma. savunmaniz dahada sacma.
...
Yorumun devamı ▼
+4
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
NeroKe 13.12.2011 10:42:22
Beklediğimden iyi özelliklere sahip olacak anlaşılan tabletler , gerçi ne kadar dayanırlar o da bir muamma ama eğer bu 13 ilde oturursa sistem gerçekten eğitim adına iyi bir kilometre taşı olacaktır . +11
meposion 13.12.2011 10:52:09
Konu başlığını görünce dedim çöp'leri veriyorlar yinede idare eder bunlar :) 0
bilgehankalkan 13.12.2011 10:54:39
8600mAh olursa baya iyi olur, batarya ömrü olarak. 0
carnador 13.12.2011 11:10:17
Bu kadar eğitime yatırım yapılıyor, inşAllah çocuklar kıymetini bilir ve başarılı olur. +3
erci501 13.12.2011 11:14:19
devlet bile anladı işletim sisteminin iyisini :) +3
med_cezir197 13.12.2011 11:24:58
oha beklediğimden çok daha iyi. umarım avantaj sağlanır. 0
LORDTEK 13.12.2011 11:29:26
İyi iyi. Google ürünlerinden hiç hazzetmem ama FATİH projesi için işletim sistemi olarak Android seçilmesi isabet olmuş. Flash için de parlak bir gelecek görmesem de yine FATİH projesi çerçevesinde öğrencilere eğici sunumlar, ders içerikleri vs hazırlamada pratik olacağından o da isabet olmuş.

O değil de şu Türksel CEO'su "FATİH tabletlerinde 3G desteği olmazsa baştan çöp olur" demiş ya... Adam kendi menfaati için nasıl da iyi olabilecek bir şeyin önüne set çekiyor anlamıyorum. Her okulda internet olsun, wifi ile tabletler yararlansın vs ne güzel...

Arkadaşlar ben bu projeden umutluyum...
+1
Yossi Kohen 13.12.2011 11:48:00
boş iş.

öğrenciler tablet alcakta nolacak ya bozacaklar ya oyun oynayacaklar ya sokakta tinerciler hırsızlar bu aletleri çalmak için çocuklara bıçak çekecek yada aileleri alıp satacak. bu kadar basit.bi b*ka yaramayacak.

bugün ver 5nci sınıfa giden çocuklara bu aleti yarın 18 e gelince oy versin.

bu aletler verilene kadar okullarda yemek verseler ya. milletin çocugu beslenmeye kuru ekmek ve zeytin bile götüremiyor.

http://forum.donanimhaber.com/m_54791647/tm.htm
0
favalli 13.12.2011 11:51:00
teknolojiyi kullanmak çok güzel. ancak bu tablet pclerden 20 adet bir sınfta +wirelass +internet ciddi bir radyasyon oluşturacaktır. inşallah teknoloji adına gelecek nesilleri kanser yapmayız. +3
PS3!BF3! 13.12.2011 12:07:20
Bizim zamanımıza da yetişseydi keşke. 0
STMUS 13.12.2011 12:15:18
quote:

Orijinalden alıntı: ayhanbilgin

boş iş.

öğrenciler tablet alcakta nolacak ya bozacaklar ya oyun oynayacaklar ya sokakta tinerciler hırsızlar bu aletleri çalmak için çocuklara bıçak çekecek yada aileleri alıp satacak. bu kadar basit.bi b*ka yaramayacak.

bugün ver 5nci sınıfa giden çocuklara bu aleti yarın 18 e gelince oy versin.

bu aletler verilene kadar okullarda yemek verseler ya. milletin çocugu beslenmeye kuru ekmek ve zeytin bile götüremiyor.

http://forum.donanimhaber.com/m_54791647/tm.htm

Bu saçma yorumunuzu kendinize saklasanız daha iyi olurdu...
+15
emirizmir 13.12.2011 12:48:58
Teknolojinin eğitimde kullanılması güzel bir gelişme fakat bu tabletler derslere tamamlayıcı materyal olarak kullanılacak mı.Ankara İstanbul gibi teknolojiye kolay erişebilen iller yerine öncelikli olarak alım gücü düşük ve teknolojiye ulaşması daha zor olan doğu illerinde kullanılması amacına daha iyi hizmet edeceğini düşünüyorum.

Bilimsel gelişmenin çok düşük olduğu, insanların konuşma özgürlüğünün alındığı "gazeteciler ...." dünyayı değiştirecek değere sahip kaynaklarını yabancılara satmayı düşünen bir ülke için ilköğretimde teknoloji kullanımına geçiş "oy beklentisi taşımıyorsa" çağdaş bir adımdır.
0
eric13 13.12.2011 12:52:46
yorumun nesi saçma gayet de gerçekçi ayrıca tabletle eğitim versen ne yazar iş imkanı olmadıktan sonra sadece göz boyama ........ -3
resler 13.12.2011 12:52:58
metin2, gta türk, cs1.5, half life, wolf time çalıştırmadığını gören çocuklar bunları kullanmaz... +2
etnaxy 13.12.2011 12:53:49
ipadlerde eğitim ve öğretim yapılamıyor demek -2
T3RR1BL3WH1SP3R 13.12.2011 13:12:17
@ ayhanbilgin kardeşim haklısin ben bir öğrenciyim ama bana göre hiç bir sey yapmıyacaksın ôrn bizim okula masa tenisi kortları geldi ben çok severek oynuyordum 6 ay sonra eser kalmadı kortlardan yani diyeceksiniz yapmayanlar çok az -1
Turkforce 13.12.2011 13:40:42
Flash desteği belki Apple'ı elemek için bir maddedir ama;
" İşletim Sistemi: Android 3.0 (tablet 1 ve 2), Android 2.3.4 (tablet 3)"
bu madde yüzünden bu ihale mahkemelik olur ve iptal olur.
-1
darkaura 13.12.2011 13:58:13
tahminimden baya iyi model veriyorlar. flash animasyon ve gorsel egitim malzemelerinin kullanilmasinda onemli fayda sagliyacaktir. kesinlikle ne istediklerini biliyorlar. ona gore talepde bulunuyorlar.

@Turkforce; kamu kuruluslarina windows tabanli bilgisayar ihalesi acildiginda, ihale mahkemeden donuyormu hayir. bir kurumun ihtiyaci neyse onu istemek en dogal hakki.
+1
aceleciburak 13.12.2011 14:25:15
açıkçası bu şekilde gelişmesini bekliyordum kuvvetle muhtemel android 2.3.4 sistemli tabletler ilköğretime verilir orta okul ve lise ise Android 3.0 honeycomblu tabletleri kullanır zaman içerisinde güncelleme desteği geleceğini düşünüyorum hatta 3.0 honeycomb un ya 3.1 yada 3.2.1 sürümü ile öğrencilere dağıtılacağını tahmin ediyorum çünkü 3.0 honeycomb sadece tegra 2 işlemciler için çıkmıştı 3.1 ve 3.2 ile donanım değişimleri gerçekleşmiş ve tek çekirdek işlemcilere uyumlu hale gelmişti o yüzden minimum 3.1 ile gelecektir. gingerbread 2.3.4 içinse flash ev günlük kullanım için ideal olacaktır bi çok işi görecektir.

ama apple ın seçilmemiş olmasına çok sevindim diyebilirim...
0
Recharged 13.12.2011 14:25:44
Tablet özellikleri beklenilenden iyi.Eğer bu proje amacına ulaşırsa kısa sürede daha fazla ilde de benzer uygulamaları görürürüz. +1
acbold 13.12.2011 14:33:01
Egitim adina iyi.bir adim atilmis olacak.tepkilere ragmen bunun gerceklestrlmesi ve en faydali sekilde klllanilmasi icin cabalanmali.android secimini acik kaynak oldgu icin mantikli buluyrm.fakat en onemli nokta anadolu da bu girismin buyuk ayagni.olusturmasi gerek. +2
Solu 13.12.2011 15:11:35
Kanatlı hayvan yetiştiriciliği mezunlarının öğetmen olarak çalışltırıldığı ve onca öğretmen açığına rağmen söz atamalara gelince ''kaynak yok'' palavraları uyduran devlet nasıl oluyorda 14 milyon tablet sıparişi verebiliyor hala aklım almıyor.

Kimse beni bu durumu karşı geliyor gibi düşünmesin ancak inanın bundan önce yapılması gereken çok şey var.

Okullarda hala birleştirilmiş sınıflar var,

Sınıf mevcutları çoğu yerde 40-50 öğrenci,

Ücretli öğretmenlik gibi rezil bir sistem var,

Tezekle ısınan, dökülen, ahırdan çevirme okullar var,

Taşımalı eğitim denen rezil bir sistem var,



Bu ve bunun gibi saymakla bitmeyecek onca öncelikli problem varken bizim tek sorunumuz table pc miydi allah aşkına?



Buna ''kel başa şimşir tarak'' denmezde ne denir?
+12
eric13 13.12.2011 15:33:19
@solu belkide bu konudaki en mantıklı ve gerçekçi yorumlardan biri -2
antonidas 13.12.2011 16:09:31
quote:

Orijinalden alıntı: Solu

Kanatlı hayvan yetiştiriciliği mezunlarının öğetmen olarak çalışltırıldığı ve onca öğretmen açığına rağmen söz atamalara gelince ''kaynak yok'' palavraları uyduran devlet nasıl oluyorda 14 milyon tablet sıparişi verebiliyor hala aklım almıyor.

Kimse beni bu durumu karşı geliyor gibi düşünmesin ancak inanın bundan önce yapılması gereken çok şey var.

Okullarda hala birleştirilmiş sınıflar var,

Sınıf mevcutları çoğu yerde 40-50 öğrenci,

Ücretli öğretmenlik gibi rezil bir sistem var,

Tezekle ısınan, dökülen, ahırdan çevirme okullar var,

Taşımalı eğitim denen rezil bir sistem var,



Bu ve bunun gibi saymakla bitmeyecek onca öncelikli problem varken bizim tek sorunumuz table pc miydi allah aşkına?



Buna ''kel başa şimşir tarak'' denmezde ne denir?



+100
göstermelik ve birilerini zengin etme amaçlı proje yapmışlar.
eğitimde her şeyi aştık, kalem,kağıt ve kitabın suyu çıktı, ülke olarak çok paramız var, öğrencilere tablet veriyoruz.
bu ülkede devlet okulunda 11 yıl eğitim gören bir insan, bir gr yabancı dil bilmeden mezun oluyor.
öğretmenlere kadro verilmiyor, ücretli öğretmenlik adı altında rezil bir uygulama var.
devlet zaten eğitimi bölmüş,Atatürk'ün eğitimin birliği ilkesini yok etmiş.Az sayıda anadolu ve fen lisesi yapmış, az sayıda insana eğitim verip, gerisini doğru düzgün eğitimden mahrum bırakmış.
ama olur mu devlet bedava tablet veriyormuş,kömür veriyormuş, yaşasın...
+1
DH Misafiri 13.12.2011 16:47:01
PARDUS ne oldu? Android iyi ama Yerlisi varken? 0
DH Misafiri 13.12.2011 16:47:01
Adobe flash desteğini çekiyor bunlar flash desteği arıyorlar tablette 0
Sage12 13.12.2011 17:12:12
quote:

Orijinalden alıntı: ayhanbilgin

boş iş.

öğrenciler tablet alcakta nolacak ya bozacaklar ya oyun oynayacaklar ya sokakta tinerciler hırsızlar bu aletleri çalmak için çocuklara bıçak çekecek yada aileleri alıp satacak. bu kadar basit.bi b*ka yaramayacak.

bugün ver 5nci sınıfa giden çocuklara bu aleti yarın 18 e gelince oy versin.

bu aletler verilene kadar okullarda yemek verseler ya. milletin çocugu beslenmeye kuru ekmek ve zeytin bile götüremiyor.


http://forum.donanimhaber.com/m_54791647/tm.htm

Öyle düşünecek olursan hiç birşey yapılmasın o zaman. Ne de olsa birşey yapılsa oy için yapılmış olur değil mi?
+3
mangdasire 13.12.2011 17:18:55
çocukların elinde oyuncak olur onlar.ben meslek lisesine gidiyorum sınıfın geneli bilgisayarlarda oyun oynuyor.kimisinin bilgisayarında virüs var temizlemiyor,kimisi paintte takılıyor.bilgisayar bölümündeki bilgisayarlar bu haldeyken o verilecek tabletlerin halini düşünemiyorum :) +1
mussi47 13.12.2011 17:34:28
STMUS 5 saat önce

quote:

Orijinalden alıntı: ayhanbilgin

boş iş.

öğrenciler tablet alcakta nolacak ya bozacaklar ya oyun oynayacaklar ya sokakta tinerciler hırsızlar bu aletleri çalmak için çocuklara bıçak çekecek yada aileleri alıp satacak. bu kadar basit.bi b*ka yaramayacak.

bugün ver 5nci sınıfa giden çocuklara bu aleti yarın 18 e gelince oy versin.

bu aletler verilene kadar okullarda yemek verseler ya. milletin çocugu beslenmeye kuru ekmek ve zeytin bile götüremiyor.

http://forum.donanimhaber.com/m_54791647/tm.htm


Bu saçma yorumunuzu kendinize saklasanız daha iyi olurdu...

6 yıldır doguda öğretmenlik yapıyorum..halen derslik+öğretmen açığı hat safhadayken tablet çok abartılı oldu..akıllı tahta +projeksiyon cihazı+yazıcı vs. yeterli olurdu bence...
+1
eng304 13.12.2011 17:59:45
Bu sistem tabletle verimli olmaz. Çünkü okullarda kitaptan bile işlenmiyor açın çocuklara defteri yazdır. Neden desen kitaplar çok kolay. Tamam kolaysa kolay öğrensinler ee o da yok sınav zor yani değişen birşey yok. Ama öğrenciler ilk tableti aldığında ders çalışma hevesine gireceklerdir. Tabi bir zaman sonra normalleşecek aynı döngüye devam 0
darkaura 13.12.2011 18:00:46
quote:

Orijinalden alıntı: mussi47

STMUS 5 saat önce

quote:

Orijinalden alıntı: ayhanbilgin

boş iş.

öğrenciler tablet alcakta nolacak ya bozacaklar ya oyun oynayacaklar ya sokakta tinerciler hırsızlar bu aletleri çalmak için çocuklara bıçak çekecek yada aileleri alıp satacak. bu kadar basit.bi b*ka yaramayacak.

bugün ver 5nci sınıfa giden çocuklara bu aleti yarın 18 e gelince oy versin.

bu aletler verilene kadar okullarda yemek verseler ya. milletin çocugu beslenmeye kuru ekmek ve zeytin bile götüremiyor.

http://forum.donanimhaber.com/m_54791647/tm.htm


Bu saçma yorumunuzu kendinize saklasanız daha iyi olurdu...

6 yıldır doguda öğretmenlik yapıyorum..halen derslik+öğretmen açığı hat safhadayken tablet çok abartılı oldu..akıllı tahta +projeksiyon cihazı+yazıcı vs. yeterli olurdu bence...

bide su acidan bakmak lazim, doguda o sartlardaki cocuklarin teknoloji ile tanisip ogrenme sanslari nedir. bilgisayar bilmiyorsan bugun hangi isyerinde ofis ortaminda calisabilirsin. hersey bilgisayarla.

bence tablet cocuklara cok sey katacaktir. okullarda bilgisayar labi olmasi bile ne kadar cok sey degistirdi simdi ogrenci olan cocuklarla konusurken anliyorum. dersle hic ilgisi olmayan vasat bir ogrenci sadece kendi merakiyla autocad ogrenip ev cizimleri yapiyor. bu cocugun ilerde iyi bir universite kazanarak meslek edinmesi zor. ama sadece kucuk yasta bilgisayarla tanistigi icin ilerde bunun uzerine is yapabilcegi, ekonomiye katki sayliyacak uretken bir birey olmasini sagliyacak seyleri oyniyarak ogrenmis. bunlarin hepsini gozonunde bulundurmak gerek.
+1
ressambdrm 13.12.2011 18:12:00
Belki uzun vadede karlı bir iş bile olabilir.
Her yıl onmilyonlarca kitap basıldığını, milyonlarca defter harcandığını da hesaba katalım.

Bence başlangıçta öğrenciler tabletleri evlerine götüremeyecekler, okulda bırakılacak. Zaten özellikleri kısıtlanmış cihazlar olacaktır. Oyun oynamak vs. mümkün olmayacağından ilk haftalarda çocukların elinde bir eğlence olur sonradan normalleşir.

Açıkçası milyonlarca öğrenciye basılan milyonlarca kitabı ve bu kitaplar için kesilen ağaçları düşününce içim rahat ediyor.

Yine de ev otel falan yapmak için yakarlar o ormanları da neyse.
+2
deepestlove 13.12.2011 18:18:04
Bir tane steve jobs çıksa 16 milyon kişi içerisinden gene değer.
Ben üniversitede pc gördüm o da harddisksiz 386 lar.

İdeolijik düşünmeyen herkes bu projeyi beğenir. En azından çok güzel fakat projede şunlara dikkat edilmeli fln der.

Kömür zeytin edebiyatı bitti hala anlamadınız mı?
+3
omrfrktrk 13.12.2011 18:44:54
quote:

Orijinalden alıntı: deepestlove

Bir tane steve jobs çıksa 16 milyon kişi içerisinden gene değer.
Ben üniversitede pc gördüm o da harddisksiz 386 lar.

İdeolijik düşünmeyen herkes bu projeyi beğenir. En azından çok güzel fakat projede şunlara dikkat edilmeli fln der.

Kömür zeytin edebiyatı bitti hala anlamadınız mı?


Biri arkadasa Türkiye'de oldugunu hatirlatsin...
-3
alpa07 13.12.2011 18:48:14
İyi bir gelişme 0
Rubisco 13.12.2011 19:00:35
Olumsuz eleştrilere de hak vermek lazım sonuçta ortada o şekilde de çok büyük bi problem var. Nedir yani onlara dünden feda edilmişler diye mi bakılması lazım?



Teknoloji iyidir ama amaçsız teknoloji hiçbi işe yaramaz. En önemli olan en ön planda olması gereken doğru yönlendirmedir. Eğer kimseyi yeterince doğru yere yönlendiremezsen hiçbişey olmaz. Amaç eğer çoğunluğa birşeyler kazandırmaksa yani. Tutup burdan öğretmenlere de laf atmak kolay, belki çoğunluk değildir ama ben dünyaa kadar öğretmen bulurum size cacık olmaz diyebileceğim (heryerde var böyle insanlar o da kabul), neler neler var(uzatmadan burda keserim).



Önemli olan çocukların doğru yönlendirilmesi, ne kdar büyük bi kısım ne kadar iyi yönlendirilir, ne kadar büyük ölçüde faydalanması sağlanırsa katkısı çok olur. Yoksa yukarıda bi sürü olumsuz şeyler yazılmış, dahası da olur. Şimdiki durum çok mu daha iyi sanki de heryerde tablet olunca gittikçe kötüye gitsin bi de bu yanı var işin. Taaa temelden beri çocuk bi şekilde ya köyü yönlendrilmş, aile yaşam şartları o bu olumsuz kötü bi yolda. Bunu pat diye düzeltebilir miisn, 1 3 5 kaç tanesini kurtarıcaksın düzelticeksin? Önceden bi öğretmen arkadaş yazıyodu ilkokulda çocuklar derste duvarı deliolar binanın dışına bakan duvarı ordan içeri vuu vuu diye rüzgar geliy diodu. Bunların konuyla hem alakası var hem yok.



Ben ortaokuldayken bana böle bi tablet verselerdi(gerçi herkez gibi bende bizim zamanımızda o bu yoktu muhabbeti yapıcam da), biraz daha iyi bi yönlendirme ile birçok açıdan farklı yerde olabilirdim. Ortaöğretim seviyesindeki bir öğrencinin hemen her tür bilişsel ihtiyacı internetten elde edilebiliyor. 100 tane ingilizce kelime ezberlemek için dklarca sözlük karıştırmaya göre herhangi bi online sözlük programı ne kadar verimli mesela? Ders çalışırkan tak tak bul aradığını, tonla bu şekilde örnek verilebilir. Hani çok fazla bişey yapılamayacak şartları değiştirilemeyecek yada belki baştan feda edilmiş bi kitle olduğunu kabul ederken, bundan çokca fayda sağlayabilecek yine başka bi kitle de olacak kanımca.



Bi de belki dünyada bu zmanda bu kadar büyük böyle bişey olmasının dikkatinizi çekmeyen bi yanı var: Firmaları sektörü yönlendirme. Teknoloji alanında kolay kolay kimse şu devlet dairesnin şu işlemciye ihtiyacı var diye o yönde bi ar-ge yapmaz. AMD intel tutup TR ye özel , i 1,5 (birbuçuk) yada BD fx 1500(binbeşyüzcük) üretmez.



Burda ihaleye şartlarından eğer taviz verilmezse dünyada büyük anlamda bi ilerleme olacak bana göre. Memlekette envai çeşit tablet satılıo, dışarıda da, kaç tanesinde 1280x800 ekran var mesela? Şimdi illaki bu şekilde bi çalışma yapıcak üreticiler, pay kapmak isteyenlerin sayısı arttıkça daha yüksek çözünürlüklü aletler piyasalarda yaygınlaşıcak. Bu önemli bişey bence. Mesela işlemci 1ghz faln denmiş de ne olacağı belirtilmemiş :P Yani illaki ARM olması gerekir diye de bi şart yok buna göre :// Burdan hareketle mesela AMD disribitörlerinin kafası çalışsın gitsinler x86 tablet de olur dimi abü desinler. Microsoft da girsin işin içine, win8 çıkana kdar bende win7 var bunun size özel versiyonunu hazırlayabilirim, hatta içine casus yazılım eklerim uzaktan öğrencileri kontrol edersiniz desin. Pazar büyük, olasılık çok sonuçta. Uzakdoğuda AMD nin Brasozları feci satılıo, tablet yapıp elemanlar kasabilirler sırf TR ye özel, niye olmasın. Tablet sektörünü, en azından düşük özellikli tabletleri dünyada ileri taşımaya meyilli bi projeye dönüştü bence bu haliyle, şartname gevşetilmezse eğer.
+4
Ismail Vilehand 13.12.2011 19:09:10
Devlet Pardus'un ARM sürümüne daha fazla eğilseydi veya kendi Android geliştirmelerini yapsaydı, işlemciyi NVIDIA ya da Qualcomm'dan almak suretiyle kendi fabrikalarında, kendi ürününü üretseydi Türkiye Cumhuriyeti dünyanın en büyük tablet üreticilerinden birisi haline gelirdi. Bir şeyi de kendimiz yapsak şaşacağım zaten. -1
Guest 13.12.2011 19:11:07
quote:

Orijinalden alıntı: Solu

Kanatlı hayvan yetiştiriciliği mezunlarının öğetmen olarak çalışltırıldığı ve onca öğretmen açığına rağmen söz atamalara gelince ''kaynak yok'' palavraları uyduran devlet nasıl oluyorda 14 milyon tablet sıparişi verebiliyor hala aklım almıyor.

Kimse beni bu durumu karşı geliyor gibi düşünmesin ancak inanın bundan önce yapılması gereken çok şey var.

Okullarda hala birleştirilmiş sınıflar var,

Sınıf mevcutları çoğu yerde 40-50 öğrenci,

Ücretli öğretmenlik gibi rezil bir sistem var,

Tezekle ısınan, dökülen, ahırdan çevirme okullar var,

Taşımalı eğitim denen rezil bir sistem var,



Bu ve bunun gibi saymakla bitmeyecek onca öncelikli problem varken bizim tek sorunumuz table pc miydi allah aşkına?



Buna ''kel başa şimşir tarak'' denmezde ne denir?



zorunlu eğitim süreci boyunca kitapların ücretsiz dağıtıldığını düşünürseniz aslında bu tablet dağıtımından devletin karlı çıktığını görürsünüz.
+3
DH Misafiri 13.12.2011 19:12:18
Arkadaşlar Ben Casper'da çalışıyorum Exper'den daha iyi fiyat vermemize rağmen biz ihaleye giremiyoruz.Bu ihale kesinlikle yeşil sermayecileri zengin edicek Tayyip'in yandaşlarını zengin edicek bir proje ve ihaledir.Exper Ülker grubunun Ülker dolaylı olarak Tayyip'in bu kadar uyuşukluk bu kadar kararsızlık olurmu yok ki Tayyip'in karşısına çıkan hırçın bir siyasetçi. -4
antonidas 13.12.2011 19:14:21
quote:

Orijinalden alıntı: aceleciburak

quote:

Orijinalden alıntı: antonidas


quote:

Orijinalden alıntı: Solu

Kanatlı hayvan yetiştiriciliği mezunlarının öğetmen olarak çalışltırıldığı ve onca öğretmen açığına rağmen söz atamalara gelince ''kaynak yok'' palavraları uyduran devlet nasıl oluyorda 14 milyon tablet sıparişi verebiliyor hala aklım almıyor.

Kimse beni bu durumu karşı geliyor gibi düşünmesin ancak inanın bundan önce yapılması gereken çok şey var.

Okullarda hala birleştirilmiş sınıflar var,

Sınıf mevcutları çoğu yerde 40-50 öğrenci,

Ücretli öğretmenlik gibi rezil bir sistem var,

Tezekle ısınan, dökülen, ahırdan çevirme okullar var,

Taşımalı eğitim denen rezil bir sistem var,



Bu ve bunun gibi saymakla bitmeyecek onca öncelikli problem varken bizim tek sorunumuz table pc miydi allah aşkına?



Buna ''kel başa şimşir tarak'' denmezde ne denir?



+100
göstermelik ve birilerini zengin etme amaçlı proje yapmışlar.
eğitimde her şeyi aştık, kalem,kağıt ve kitabın suyu çıktı, ülke olarak çok paramız var, öğrencilere tablet veriyoruz.
bu ülkede devlet okulunda 11 yıl eğitim gören bir insan, bir gr yabancı dil bilmeden mezun oluyor.
öğretmenlere kadro verilmiyor, ücretli öğretmenlik adı altında rezil bir uygulama var.
devlet zaten eğitimi bölmüş,Atatürk'ün eğitimin birliği ilkesini yok etmiş.Az sayıda anadolu ve fen lisesi yapmış, az sayıda insana eğitim verip, gerisini doğru düzgün eğitimden mahrum bırakmış.
ama olur mu devlet bedava tablet veriyormuş,kömür veriyormuş, yaşasın...

Atatürk'ün eğitim biriliği ilkesi üniversitede bile çatlak ki diyosun aydın üniversite genci atasından birici vazifesini almış genç Atatürk ilkeleri ve Devrim tarihi dersine gelince daha 6 ilkeyi bilmiyor bunun kanıtını okulda bolca gördüm atatürk kolyeli kızların akp laf atan kızların 10 15 alması sınavdan atatürkün sadece bir simgeye döndüğünün kanıtı.

ayrıca bu fatih projesi sözde ''gerici'' birinden değilde ne bileyim Türkan Saylan Projesi olarak Atatürkçü laik ve sosyal kesimden gelseydi acaba nasıl karşılanırdı o zaman şakşakçlar Atatürkün gösterdiği batılılaşmaya gidiyoruz derlerdi eminim.

80 küsür yıldır bi yere gittiğimiz yok şu 10 yılda bi kıpırdanma başladı o bile çok görülüyosa art niyet aranıyorsa diyecek bişi yok bi daha ki seçimde bari sizinkileri başa geçirelimde 2023 e kadar ülkenin içler acısı durumuna ağlayalım

NOT : Laik ve Atatürkçü değilim ülkemi bayrağımı milletimi dinimi severim Atatürkü bir askeri deha olarak sayar ve severim hep 1920 lere bakacağımıza eğer onun sözleri batılılaşma ileriye gitmekse artık ileri bakma zamanı gelmiştir diye düşünen bir türk genciyim...

Polemik konusu yapılmasın hür bir türk vatandaşıysam bu düşüncelerimi dile getirmek hakkım mevcuttur.

öncelikle kimse benimkiler değildir.
bu projeyi kim yaparsa yapsın, ülke eğitimi bu haldeyken itiraz ederdim.
kardeşim sen çalış üniversiteyi bitir, formasyon al, sonra atanma, neden? para yok.
iyide kardeşim madem paranız yok, milyar dolar maliyetle neden tablet pc dağıtıyorsunuz.
düz liselerin hali içler acısı, öğretmenlerin kendi kurslarına gitmezsen 3 den yukarı not vermiyorlar, torpil ve rüşvet ise su gibi yaygın,
ben farkındaysan akp ile ilgili bir şey yazmadım, ben lisedeyken akp yoktu, durum yine böyleydi.
devlet insanlara doğru düzgün eğitim vermiyor, dil öğretmiyor, öğrencilerle ilgilenmiyor, sınavlardan 0 bile alsan,öğretmenlerin sonsuz sözlü notuyla 5 verme şansı var.Sonra bir bakıyorsun adam 5 almış geçmiş gitmiş.
üniversitelerin eğitimi desen, onlarında düz liseden farkı yok.Atanmış hocalar insanların hayatlarıyla oynuyor, kafalarına göre not veriyor.
eğer okursan,doğrudan hiç bir siyaysi parti hakkında hiç bir şey yazmadığımı görürsün,eğer okursan...
-1
darkaura 13.12.2011 19:30:19
quote:

Orijinalden alıntı: deepestlove

Bir tane steve jobs çıksa 16 milyon kişi içerisinden gene değer.
Ben üniversitede pc gördüm o da harddisksiz 386 lar.

İdeolijik düşünmeyen herkes bu projeyi beğenir. En azından çok güzel fakat projede şunlara dikkat edilmeli fln der.

Kömür zeytin edebiyatı bitti hala anlamadınız mı?


surda okudugum sayili duzgun yorumdan biri.
+2
S 13.12.2011 19:35:28
Öğrencilere tablet vereceklerine eğitim kalitesini arttırsınlar,
Doğuda okullarında soba olmadığı için soğukta ders yapan öğrenciler var bu memlekette.
-1
MoTW 13.12.2011 19:47:54
Bu sadece eğitim için yapılan bişey değil. Aynı zamanda elektronik alanında çok geri kalmayalım, biyerden başlayalım, büyük şirketler gelsinler böyle bi istihdam kolu oluşsun diye yapılıyor. +1
takım elbiseli penguen 13.12.2011 19:52:20
Cocuklarin materyalleri inte yuklemesine izin verilsin. Ama aletleri eve goturemesinler. 0
interwap 13.12.2011 20:11:52
Başlangıç için tek tip tablet olmalı. Şartnameyi hazırlayanlar acaba ne amaçla böyle yaptı?
1280x800 piksel ile 1280x768 piksel farkı ne? ne amaçla böyle yapılıyor? Muhtemelen 1024x768 olacaktı.
Tabletler arasında uyumsuzluk çıkarsa şaşmam.
0
Metintini 13.12.2011 20:19:10
Androi tabanlı saçma sapan bi rom kurarlarsa şaşırmayın 0
exerion 13.12.2011 20:23:24
bundan yararlanabilen ogrenciler icin ne mutlu,yoksa cogu durumu olmayan aile satmaya calısacaktır bu tabletleri 0
danGerfuLL 13.12.2011 20:54:05
Eğitim ailede başlar. Geçeceksiniz teknoloji, dijital alet, öğretmen, kitap, öğrenci vs..

Bir kere eğitime aile yönlendirmeli çocuğu eğer aile bu yönlendirmeyi yapamıyorsa çocuk zaten eğitimi sıkıcı bir uğraş olarak görecektir. Diğer taraftan aile yönlendiriyor da çocuğa uygun koşullar sağlanamıyorsa da sıkıntılı bir süreçtir eğitim işi ve her an çocuk bu koşullardan sıyrılmak isteyecektir. Sen sınıfını ısıtamazsan, aydınlatamazsan, çocuğun ayağındaki ayakkabı yırtık ise ve sen bunu yenileyemiyorsan, üstündeki elbiseler çocuğu soğuktan korumuyorsa ver tableti eline bakalım eğitim adına ne işe yarayacak.

Kısacası her şeyin başı aile.
0
tolgatelli 13.12.2011 21:33:50
tabletler satılamayacak tedbirleri alınacak,daha önce haberi verildi. +1
mussi47 13.12.2011 21:47:20
arkadaşlar benim cevabını merak ettiğim bazı sorular var..

1-devlet yolladıgı bilgisayarların bile bakımlarını yapacak eleman yollayamazken bu aletlerdeki sorunları kim çözecek?

2- henüz bilgisayar bile kullanamayan e-okula giremeyen öğretmenlerimizin oldugunu düşünürseniz bu tarz teknolojik araç kombinasyonlarını kullanacak kaç eğitimci vardır? şöyleki ben sınıfımdaki projeksiyon bilgisayar tarayıcı yazıcı ve tahta bağlantısını sağlayabildim fakat benimki gibi dogunun köy okullarında bunu kuramayan çok fazla okul var.sadece bunları kurmak yetmiyor bu projedeki en önemli sorun etkin kullanım.kullanamadıktan sonra ne işe yarar..

3-derslik+öğretmen eksiği+okulunu diğer fiziki sorunları hat safhadayken önceliğimiz tabletmi olmalı? mesela; sene 2011 okulun etrafına duvarı henüz ördürebildim..
gönül isterki eğitim sisteminde herşey tam takır herşey son sistem olsun fakat çözülmesi gereken onca problem varken bu proje amacına ulaşamaz bence..
keşke diğer saydıgım problemler çözülse yurdum okulları özel kolej gibi imkanlara kavuşsa..
0
Yossi Kohen 13.12.2011 21:49:14
quote:

Orijinalden alıntı: STMUS


quote:

Orijinalden alıntı: ayhanbilgin

boş iş.

öğrenciler tablet alcakta nolacak ya bozacaklar ya oyun oynayacaklar ya sokakta tinerciler hırsızlar bu aletleri çalmak için çocuklara bıçak çekecek yada aileleri alıp satacak. bu kadar basit.bi b*ka yaramayacak.

bugün ver 5nci sınıfa giden çocuklara bu aleti yarın 18 e gelince oy versin.

bu aletler verilene kadar okullarda yemek verseler ya. milletin çocugu beslenmeye kuru ekmek ve zeytin bile götüremiyor.


http://forum.donanimhaber.com/m_54791647/tm.htm

Bu saçma yorumunuzu kendinize saklasanız daha iyi olurdu...

neresi saçma ?
sen kullanıdğın bilgisayar da açıp termodinamik mi çalışıyon?
ışığın dalga boyuyla ilgili araştırmalara mı bakıyorsun?
insan haklarıyla ilgili araştırma veya iktisat bilimi mi öğreniyorsun?
yoksa porno sitesi açıp ona mı bakıyorsun?
-2
DH Misafiri 13.12.2011 21:50:04
Bence bu tablet şu yönden iyi olur:

1. Devlet her yıl yeniden yeniden kitap basmaz paranın bir kısmı cepte kalır.(bkz: bir kere 5 ver 8 kere verme kitapda ise her yıl 1 ver yine 1 ver)

2. Öğrenciler kitap defter taşıma derdinden kurtulur.

3. Ekonomi canlanır.

Olumsuz yanları:

1. Öğrenciler tableti olumsuz kullanabilir.

2. Hırsızlık artabilir.

3. Fakir aileler satar vs.

Bunlara ek aklıma takılan bir soru var bazı yerlerde tabletler okulda kalacak diyorlar. Öğrenci evde kitaplarına defterlerine nasıl erişecek? Bu yüzden tabletler eve gönderilir korkmayın. Tabletlere filtre vs yükler devlet okul pclerinde olduğu gibi öğrenci de rom atar hack yapar teknolojiye aşina olur :D
+2
DarthLuca 13.12.2011 21:57:19
bizden alınan vergiler yine birilerine peşkeş çekilecek... Türk eğitiminin herşeyi tam tek eksiği tabletti oda gelince tamamlancak. Bari ihaleye şartnamesine giriş şartı olarak isim soyisim filanda yazsalarda sonra biri ihaleyi kazanıpta kendini şikeden içerde bulmasa...

ve buradan forum yönetimine sesleniyorum. aceleciburak isimli üyenin mesajını silin. Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu için askeri deha diyerek küçümsenmesi vede buna forumda izin verilmesi çok çirkin vede yanlış bir davranıştır ve acilen düzeltilmesi gerekir
-1
darkaura 13.12.2011 21:59:32
quote:

Orijinalden alıntı: ayhanbilgin

quote:

Orijinalden alıntı: STMUS


quote:

Orijinalden alıntı: ayhanbilgin

boş iş.

öğrenciler tablet alcakta nolacak ya bozacaklar ya oyun oynayacaklar ya sokakta tinerciler hırsızlar bu aletleri çalmak için çocuklara bıçak çekecek yada aileleri alıp satacak. bu kadar basit.bi b*ka yaramayacak.

bugün ver 5nci sınıfa giden çocuklara bu aleti yarın 18 e gelince oy versin.

bu aletler verilene kadar okullarda yemek verseler ya. milletin çocugu beslenmeye kuru ekmek ve zeytin bile götüremiyor.


http://forum.donanimhaber.com/m_54791647/tm.htm

Bu saçma yorumunuzu kendinize saklasanız daha iyi olurdu...

neresi saçma ?
sen kullanıdğın bilgisayar da açıp termodinamik mi çalışıyon?
ışığın dalga boyuyla ilgili araştırmalara mı bakıyorsun?
insan haklarıyla ilgili araştırma veya iktisat bilimi mi öğreniyorsun?
yoksa porno sitesi açıp ona mı bakıyorsun?

bence son derece sacma. savunmaniz dahada sacma.
+4
a.f.y. 13.12.2011 22:14:02
apple alacak olsaydı Türkiyeye apple-store açardı hemen. siri Türkçeyi desteklerdi. Uygulamaların %90 ı kaliteli ve Türkçe destekli olurdu. Çok ucuza iphone alabilirdik. Cihazlar daha sağlam ve stabil olurdu. Öğrenciler apple kullanmanın hazzını yaşardı. Öğrencilerin içinden apple platformuna uygulama yapanlar çıkardı. Uygulamalardan para kazananlar çoğalır istihtam doğardı. Apple kendi bünyesinde çok fazla türk çalıştırırdı.

14 milyon apple cı genç beyin. Android olunca ne olacak. Ücretsiz uygulama.

Bilmem neleri kaçırdığımızın farkında mısınız?
-2
MGES38 13.12.2011 22:22:14
Ekranla ilgili birşey yok. En önemlisi o :) Kapasitif mi rezistif mi??? -1
darkaura 13.12.2011 22:23:26
quote:

Orijinalden alıntı: a.f.y.

apple alacak olsaydı türkiyeye appstare açardı hemen. siri türkçeyi desteklerdi. çok ucuza iphone alabilirdik. Bilmem neleri kaçırdığımızın farkında mısınız?

soylediklerinize bide tersten bakalim. siri nin turkcesi yok. muhtemelen destek verecegi son dil gurubunda olcak. turkiyede apple store yok. yeni telefon dagitim sirasinda 3uncu gurup diger ulkeler listesinde bile turkiyeyi goremiyoruz. simdi turkiyeyi bu kadar "ciddiye" alan bir sirket, sizce turkiyedeki bir ihaleye ne kadar ilgi gosteriyordur?

bana kalsa, applein basinda olsam boyle bir ihaleye maliyetine atlarim. herseyi gectim 14milyon genc bilgisayara ilk senin sistemlerinle meraba diyecek. senin sistemlerin buyuyecek. bilgisayar tercihleri biraz aliskanlik meselesidir. microsoft neden kacak windows kullanan ev kullanicilarinin pesine dusmuyor saniyorsunuz. istese kus ucurtmaz. en basitinden universite yurtlarinda ogrencileri ordek gibi avliyabilir. ama bunu yaparsa bir anda insanlari linuxsa yonlendirmis olur, ogrenciler linux'u ogrenip linux aliskanliklariyla is hayatina atilir. ondan sonra firmalardan pc basina 100$ alabiliyormusun bir daha.

ek not: birseyleri kacirdigimiz yok. alternatifsiz hayati bir urun degil. asil apple neler kacirdigini dusunsun. bize zerre kadar onem vermeyen sirkete zorla ihale mi verelim.
+1
a.f.y. 13.12.2011 22:35:11
quote:

Orijinalden alıntı: a.f.y.

apple alacak olsaydı Türkiyeye apple-store açardı hemen. siri Türkçeyi desteklerdi. Uygulamaların %90 ı kaliteli ve Türkçe destekli olurdu. Çok ucuza iphone alabilirdik. Cihazlar daha sağlam ve stabil olurdu. Öğrenciler apple kullanmanın hazzını yaşardı. Öğrencilerin içinden apple platformuna uygulama yapanlar çıkardı. Uygulamalardan para kazananlar çoğalır istihtam doğardı. Apple kendi bünyesinde çok fazla türk çalıştırırdı.

14 milyon apple cı genç beyin. Android olunca ne olacak. Ücretsiz uygulama.

Bilmem neleri kaçırdığımızın farkında mısınız?

@darkatura , ben mesajımı editlerken cevap yazmışsın. Sana katılıyorum. Elbetteki burada kazanan uzun vadede platformun sahibi firma olacaktır. Maliyetinin altında verse bile uzun dönemde karlı çıkacaktır bu firma. 14 milyon genç beyin dile kolay. toplumun alışkanlıklarının değişmesi için çok bile bu sayı. Android tarafında seçenek, sahiplenicilik, kariyer ve fırsat imkanı olmaz apple daki kadar. Ben bunu söylüyorum.
0
merzer 13.12.2011 22:37:28
Kırşehir değilmiydi bunun pilot bölgesi sözde bu sene başı verilecekti, 2. döneme salladılar ve sanırım bu sene de yetişmeyecek:) Dipnot kırşehir de öğretmenim:D 0
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla