TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 25276 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Facebook ile Bağlan Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Windows 8'deki açık araştırmacılar tarafından ispat edildi Windows Phone Mango yüklü Acer Allegro Fransa ve Tayvan'da resmi olarak satışa sunuldu HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (47) YORUM YAZ

tarafından 27 Kasım 2011, Pazar 20:11 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

General Mobile e-tab 799 TL fiyatıyla satışa sunuldu
Günlük Haber Ekrem71
47

Tablet pazarının dünyada hızla büyüdüğü günümüzde ülkemizde de tablet üretimi için firmaların yatırımları devam ediyor. Parçaları yerli üretim olmayan ancak birleştirme işlemlerinin ülkemizde yapıldığı tabletlerden birisi olan General Mobile e-tab dün yapılan basın toplantısıyla resmi olarak satışa sunuldu.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Tayfun Acarer'in de katıldığı toplantıda e-tab modeli 899 TL fiyat etiketiyle lanse edildi. Ancak Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım önceki gün firma yetkililerine fiyat konusunda indirim yapmaları talimatını verdiği için son fiyat 799TL'ye çekildi.

General Mobile Genel Müdürü Muzaffer Gölcü toplantıda e-tab modelinin yüzde 26 oranında yerli üretim parçalardan oluştuğunu belirtti. Yeteri kadar üretim yapılmadığı için tamamen yerli bir tablet yapmanın zorluğuna dikkat çeken Gölcü, 2013 yılında yüzde 70-80 oranında yerli parça kullanmayı hedeflediklerini belirtti. Bu doğrultuda General Mobile bir batarya üreticisiyle görüşmelere başladı.

General Mobile e-tab'ın genel özellikleri; Android 2.3.4 Gingerbread işletim sistemi, 1GHz hızında Cortex A8 işlemci, 8.9 inç 1280 x 768 5 noktadan dokunmatik IPS LCD ekran, 380 nit parlaklık, 32GB depolama, 32GB'a kadar microSD desteği, 6000mAh batarya, Bluetooth, WiFi, 10.8mm incelik ve 550gr ağırlık şeklinde sayılabilir. Ice Cream Sandwich güncellemesi e-tab kullanıcılarına da sunulacak.








Bu haberin bağlantısı
URL
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
Welc 21.5.2014 00:30:46
uzak durun
uçan tekme 19.5.2014 14:47:51
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

ürün birkere çok pahalı.. general mobile kullanmış biri olarak kesinlikle tafsiye etmem.. çünkü bu fiyat kesinlikle etmez... çindeki ürünleri parçalar halinde getirtip (bunda amaç daha az vergi ödemektir) sonra istanbulda birleştirip marka basip satmakla olmuyor.. 230 usd ye aynı özelliklerde bire bir.. bu tabletin orjinal markasını getirttirmek varken.. heleki müşteri desteği sıfır olan bir firma.. bir senede 10 kere servise verdim cihazımı habire parça değişti.. bu firmadan alırken dikkat edin sonra tüketici hakları vs uğraşırsınız benim gibi.. ama sonucundada kazanırsınız

bence montajınıda çinliler yapıyordur.işgücü daha ucuz.hatta cenırıl mobayl yazısınıda çinliler yazıp hazır şekilde postalıyorlardır.

malzeme kalitesi yerlerde.
DH Misafiri 19.5.2014 14:22:50
arkadaşlar bende general mobile e- tab 10 var sadece 2 ay kullandım süper ama satmak istiyorum ilgilenenler varsa kunuşalım bu siteden ( tabletim okuldan alma fiyat : 250 tl )
DH Misafiri 29.5.2012 19:59:19
Öğrencilere de bu tabletlerden ve Samsung gt-p7500 tabletlerden vereceklermiş. Teknoloji özürlüsü biri bile gidip de bunu almaz açıkçası. Milletçe ucuza kaçan bi milletiz. Kimse gelip de burada bunu inkâr edemez. Ancak general mobile'da küçümsenencek bi marka değil doğruya doğru. Bunun yanı sıra özenilen tarafları da olacaktır elbet. Kim yapmaz ki.. "türk mühendislerin de bunda emeği var." diyenler.. Sanki aldığınız telefonlarda hiç Türk mühendis emeği yok.. Bence gidip de bu alınmaz. Bu benim kendi kanaatim arkadaşlar. Ha isteyen gidip alır buna diyecek bi şey yok.

Windows, Apple ve Android meselesine gelince.. Apple, gerçekten yaptığının hakkını alan bi marka. Gerek çıkardığı ürünler gerekse teknolojisi.. Kendini benimsetmiş bi marka. Android hakkında en ufak bi fikrim yok. Çünkü hiç kullanmadım. Windows ise şu anda en fazla kullanılan ve kendini hep geliştiren bir teknoloji. Uzun zaman piyasada kalacaktır buna eminim. Tablet çıkarırsa (ki çıkardımı onu da bilmiyorum. :P ) eminim tablet dünyasını derinden sarsar.

[ Okudum da çok uzun yazmışım. :D :) ]
DH Misafiri 10.5.2012 16:07:55
ürün birkere çok pahalı.. general mobile kullanmış biri olarak kesinlikle tafsiye etmem.. çünkü bu fiyat kesinlikle etmez... çindeki ürünleri parçalar halinde getirtip (bunda amaç daha az vergi ödemektir) sonra istanbulda birleştirip marka basip satmakla olmuyor.. 230 usd ye aynı özelliklerde bire bir.. bu tabletin orjinal markasını getirttirmek varken.. heleki müşteri desteği sıfır olan bir firma.. bir senede 10 kere servise verdim cihazımı habire parça değişti.. bu firmadan alırken dikkat edin sonra tüketici hakları vs uğraşırsınız benim gibi.. ama sonucundada kazanırsınız
DigitalWorld 9.2.2012 04:00:30
quote:

Orijinalden alıntı: draconist



quote:

Orijinalden alıntı: müntekim 2013 yılında yüzde 70-80 oranında yerli parça kullanmayı hedeflediklerini Memlekette hangi elektronik parça üretiliyorki bu oranda yerli üreti yapacaklar.Yüzde olarak plastik kasayı hesaba katarsan o ayrı konu tabi:D
Bir ekleme de ben yapayım, 2013e kalmadan bir aksilik çıkmazsa 2012de Windows 8 işletim sistemli tabletler piyasaya girecek. Bu durumda genel kanı masa üstü pcde kullandığım programları tablette de kullanırım mantığı şeklinde olursa zaten büyük bir satış grafiği olmayan Android tabletlerin satışına iyice darbe vurur. Aynı şekilde ipad satışları da azalacaktır. Her ne kadar Windows Phone, cep telefonu sektöründe henüz bir yere varamamış olsa da, tablet piyasasında Windows kesinlikle iş yapar. Eğer bu fiyat ayarında ve en az bu özelliklerde Windows tabletler satılabilirse, çoğu insanın ilk tercihi Windows tablet yönünde olur diye düşünüyorum. Lafın kısası, belki bu şirket şu anda bu fiyattan bu tableti satabilir, ama 2013e kadar ortam Windows 8 tabletlerle dolduğunda, bana bu şirketin tabletini satabilmesi için W8 den en az 300 lira daha ucuza sunması gerek. O yüzden daha fazla tablet piyasasında gelecek planı yapmasınlar bence, yapacaklarsa da daha uygun fiyatlarda bunu yapsınlar. Yoksa ben ürünlerimde %70-80 yerli malı kullanıyorum deyip, ürünleri tamamı dışarıdan gelen markalarla aynı fiyattan satacaklarsa bir anlamı yok. Madem ürününün çoğu parçasını burada üreteceksin, herkesden ucuz satacaksın, artık bekleyip göreceğiz.




Gerçekten X86 bir işlemci kullanılamdan yani ARM tabanlı bir işlemci ile Windows8 de masaüstü programlarını kullanabileceğinizi mi sanıyorsunuz?
bayonetta 23.12.2011 23:00:11
2012'de Windows 8 Mobile yüklü tabletler satışa çıkacak. Çok daha zengin içerik ve entegrasyon imkanları sunacak. iPad zaten fiyat/performans ve içerik olarak lider (US satış fiyatı 399$)ipad için yarım milyon app var aklınıza gelebilecek her konuda.
seçilen tabletin işlemci ve grafik kartı düşük kalmış, ayrıca android 2 yüklü, android 3 piyasada iken neden eskisi tercih ediliyor.
bir söz vardır ucuz mal alacak kadar zengin değilim diye... bu ülke ve çocukları yine kaybetti. mobil piyasada android tıpkı pc piyasasındaki linux gibi. Apple ve Microsoft karşısında yazılım içeriği zayıf kalacak.

Zaten şartnameyi okuduysanız devletin tabletlerde sadece e-kitap okunacak. oyun indirmek yasak, başka uygulama indirmek yasak, internete bağlanmayacak, sadece okul yada milli eğitim ne yüklerse o.
Yani daha iyi bir eğitim yazılımı olsa bile kullanmanıza izin yok. Kendileri satacak herşeyi.

Bütün dünya iPad ve Windows 8 Mobile için app üretiyor ve daha da üretecek tıpkı bilgisayarda oldugu gibi...

örnek: ilkokul 1. sınıf çocuklara Türkçe El Yazısı öğreten iPad uygulaması.
http://tabletliegitim.com
a008mania 23.12.2011 09:36:07
quote:

Orijinalden alıntı: a008mania

...biz de yuttuk. milli eğitim bakanlığının 2012 yılının 2. yarısında çıkacağı akıllı tahta ve tablet ihalesine (FATİH PROJESİ) hazırlık bunlar arkadaşlar. kimsenin size/bize tablet satmaya niyeti yok (ki fiyattan anlaşılıyor zaten) amaç, Türkiyede üretim yapan (ihale şartnamesine göre ön koşul) bir marka olarak 7.5 milyar doları bulması beklenen ihaleden pay kapmak ;)

http://turk.internet.com/portal/yazigoster.php?yaziid=35074

...bu millet adam olmaz.
DH Misafiri 23.12.2011 02:56:46
aytaç suyun reklamından bile daha saçma bi götvertising çalışması olmuş. bu firmanın teknoloji namına birşeyler yaptığını görmedik. dünya markası gibi çıktılar piyasaya sonra millet uyandı yerli üretim dediler amerikan markası türkiyeye yatırım yapmışta falan filan işte. bu firmayı yönetenler kan emicidir ve halkı aptal yerine koyup bu fahiş fiyatlarla piyasada güçlü bir dağıtım ağına sahip para babalarıdır. Teknolojiden anlamaz bunlar. üretemez düşünemez araştıramaz sadece ithal ederler 100'e satarlar önce 400 e yemedi mi türk halkı sonra işte fiyat düşer falan filan. ah nerde regülasyon nerde bilinçlenme bizde. baksanıza turk milleti olarak düştüğümüz hallere para babalarının kölesi olduk yıllardır hep aynı. allah başımızdan eksik etmesin rte babayı o olmasaydı ne boyle firmalardan olur muydu hiç. teknolojiyi destekliyorlarda böyle general mobile gibi safsatalarının biti kanlanıyor aq.
fatmalik 22.12.2011 09:12:26
yani gerçekten yorumları okuduğumda ne diyeceğimi bilemedim. kimse itiraz etmesin bir özentiliğimiz var illa ki ipad olsun vs olsun. ama şimdi ne oluyor, android iphone un da ipad in de pabucunu birkaç seneye dama atacak. o yüzden olur da tablet veya telefon alacak olursanız tutup da androidsiz almayın bence. general mobile e-tab a gelince, yerli üretime bu kadar ateş püskürmek de niye? whirlpool ya da Bosch yerine gidip Arçelik alıyoruz ve Koç'u zengin etmiş olmuyoruz di mi ozaman? burada neden e-tab'a bilmeden ürünü incelemeden laf söylüyoruz. ipad'iniz yere düşse camını bi iPad parasına yaptırırsınız. ama yerli üretimin avantajı da burada yatar zaten. arkadaşlar ben ürünü kullandım ve burada bilmeden kullanmadan yazanlar adına üzüldüm. bir de teknoloji üzerine yazıyorsunuz. denemeden nasıl bu kadar bol keseden atıyorsunuz anlamadım. neyse, bence başarılı bir ürün. açıkcası ben netbook u bile (istediğim özelliklerde) 800 liradan aşağı bulamamıştım ki bu tablet. o sizin 300-500 dediğiniz tabletleri çocuklara oyuncak diye verirsiniz. kimseyi kandırmayalım.
emirhanasci 14.12.2011 15:39:02
oluru en fazla 599 tl dir. Daha fazla verilmez
DH Misafiri 14.12.2011 10:00:44
eee bu hani yerli üretimdi, hani yazılımları türk yazılımcılar yapıyordu.

düpedüz kandırılıyoruz... linkten Geinal neral mobile etab in orjinalini görebilirsiniz...
http://www.illuminus.co.kr/feature.html
DH Misafiri 6.12.2011 09:39:10
Multi touch Özelliği varmı acaba
mc_fosil 1.12.2011 02:56:35
quote:

Orijinalden alıntı: draconist

quote:

Orijinalden alıntı: Hemre_

Merak ediyorum herkes birşeyler demiş... kimisi biraz daha para koyar ipad2 alırım demiş, kimisi fiyatı çok pahalı demiş... Arkadaşlar şu soruyu hiç kendinize sordunuz mu?Eğer Türkiyede üretilen cihazı biz almayacaksak bizim ülkemiz nasıl kazanacak?YadaTürk müdendislerinin yaptığı bu başarıyı görmezden gelip ürettikleri bu ürünleri almazsak müdendislerimiz kendilerine şu soruyu sormaz mı? Biz üretsek bile bizim halkımız yinede yabancı ürünlere yönelecek bırakalım biz ülkemizi kalkındırmayı boşverin dostlar ülkemiz için yapıyoruz ama yinede yaranamıyoruz kapatsak mı fabrikayı?Veyahut Ülkemizin kalkınması için ve müdendislerimizin daha bir hevesle daha iyi ürünler çıkarmasını sağlamak yine bizim elimizde değil mi?


Türkiyede üretilen cihaz?
Başarı?
Mühendislerimizin ürettiği ürün?

Hangi üründen bahsettiniz ben hiç anlayamadım gerçekten bir link verirmisin. Sakın kazayla bu üründen bahsettim demeyin, 14 yaşındaki kardeşim bu ürün xxxx ile aynı dedi ilk görüşte de, bizim mühendislerimiz neyi üretmişde tarsarlamış link verin de o ürünü görelim lütfen.



iyi de hocam koskocaman teknoloji devi samsung bile iphone nun tasarımından esinleniyorken, daha pazara yeni girmiş bir Türk firmasının xxx ürünü ile aynı olması çok şaşırtıcı bişey mi?

bizim mühendislerimiz neyi üretmiş derken sadece tablet olarak mı diyosun yoksa genel olarak herhangi birşey için mi diyosun?
ÇaĞLaR.. 29.11.2011 16:52:18
fiyat yüksek ...
kendini samsung sanıyo herhalde bu general mobile
Hacıkafir 29.11.2011 12:54:23
Yerli üretim fantezisi kurup tabletin kasasını üretip donanımı ithal edilen bir ürün ,bak biz yerli tablet yaptık ama 800 lira deyip reklam yapması çok abes geldi bana.Donanımsal özellikleri bir şeye benzese birde.

Gingerbread nedir ayrıca? ICS güncellemesi gelecekmiş birde geçiniz...

Exper Easypad derim,konudan uzaklaşırım.
ZZ RAT 29.11.2011 10:58:24
o paraya piyasada cok daha iyi cihazlar alinir,
yazik gunah 800 TL'ye.
Silent Guardian 28.11.2011 18:28:46
Exper Easypad 599 lira der çekilirim
mangdasire 28.11.2011 16:58:35
%26 sı türkse tebrikler ama bu tablete bu kadar para verilmez.ayrıca marka vermek istemiyorum ama bu marka anakartını ve işlemcisini kendi üretiyor.buyrun okuyun:[link=http://www.pclabs.com.tr/2011/11/16/iste-gercekten-yerli-uretim-ilk-tabletimiz-izec/]teblet[/link]
BlessedSoul 28.11.2011 16:41:35
Oha, hâlâ Gingerbread mi?
S 28.11.2011 14:58:54
Güzel cihaz ama performansa göre pahalı gibi inceleme isteriz :)
cengizhan72 28.11.2011 13:55:25
Yahu arkadaş,kendi memlelektinde ürettiğin ürünü dışarıdan gelen muadil ürünlerle aynı paraya satarsan ben şahsen bir bosch almayı tercih ederim.
Batuist 28.11.2011 13:43:15
quote:

Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

Valla ben Türk Malı kullanmak isterim normalde. Ama millet olarak "Acaba nasıl yapsam, malın neresinden çalsam da daha kısa yoldan köşeyi dönsem" zihniyeti güden bir millet olduğumuz için "İNANMAK İSTESEM DE" kaliteli bir şeyler üreteceğimize inanamıyor ve Türk Malı'na güvenemiyorum. Keşke biraz Alman'lara bakıp da adamların ne kadar kaliteli ürünler üretip Bosch , Siemens gibi isimleri Sağlamlık ve Kalite ile bütünleşmiş mamüller üretsek de tüm dünya bizim malımızı almak istese. Ama nerdee..

Haa istisnalar da yok değil tabi. Bazı markalarımız tüm dünyaya satış yapıyor olsa da bu geneli benim gözümde değiştirmiyor...

Bu arada Türk Mühendislerine de laf etmeyin. Onları kullanamayıp yurtdışına gönderen gerizekalı zihniyete laf edin. Dünyada pek çok buluşta Türk insanlarının emeği geçiyor ama bizim ülkemizde değeri bilinmediği için gidip bu buluşlarını yabancı firmalarda geçekleştiriyorlar.

Geçenlerde vardı. Adam doktor, bir icat yapıyor ve burada söylüyor. Adama "Boşversene, git televizyonda sabah programında doktorluk yap daha iyi kazanırsın" diyorlar. Adam da yurt dışına gidiyor ve adamı havada kapıyorlar. O icat da yabancı firma aracılığıyla çıkıyor.

Bizde bu zihniyet olduktan sonra Türkiye'den bi b.k olmaz...

Çok güzel izah etmişsin. Düşüncelerime tercüman olmuşsun.. Bende aslında benzer düşünceye sahiptim. Sonuçta bizde de her ne kadar iş yapacak mühendis olsada böyle bir iş için yatırım yapacak yatırımcı yok... Türkiyede çoğu Türk Malı diye bildiğimiz hemen hemen bütün markalar "patenet"li ürün üretiyor. Mesela arçelik italyan iki markanın ürünlerinin patentini alarak üretiyor ürünlerini.. yada vestel gibi çinden merdiven altı tüm ucuz ürünleri Türkiyeye getirerek burada birleştirip sözüm ona Türk malı ürün üretiyorlar.. Bizim mühendislerimizi ar-ge'ye sokan yok ki... hadi yeni ürün geliştirip üretim yapalım diyen... patent satın alıp üretmek varken hiçbir yatırımcı araştırma geliştirme yapmak istemiyor.. yoksa istesek üniversitelerimizle işbirliği yaparak geliştiremeyeceğimiz hiçbirşey yok.. ama burada dediğin gibi hep daha fazla kazanmak için malın biryerlerinden nasıl çalsamda daha fazla kazansam diye beyin yoran bir milletiz.. neyse söz uzar gider sadece güzel izah etmişsin bende iki laf etmek istedim..
OverClocK1ng 28.11.2011 13:33:40
Valla ben Türk Malı kullanmak isterim normalde. Ama millet olarak "Acaba nasıl yapsam, malın neresinden çalsam da daha kısa yoldan köşeyi dönsem" zihniyeti güden bir millet olduğumuz için "İNANMAK İSTESEM DE" kaliteli bir şeyler üreteceğimize inanamıyor ve Türk Malı'na güvenemiyorum. Keşke biraz Alman'lara bakıp da adamların ne kadar kaliteli ürünler üretip Bosch , Siemens gibi isimleri Sağlamlık ve Kalite ile bütünleşmiş mamüller üretsek de tüm dünya bizim malımızı almak istese. Ama nerdee..

Haa istisnalar da yok değil tabi. Bazı markalarımız tüm dünyaya satış yapıyor olsa da bu geneli benim gözümde değiştirmiyor...

Bu arada Türk Mühendislerine de laf etmeyin. Onları kullanamayıp yurtdışına gönderen gerizekalı zihniyete laf edin. Dünyada pek çok buluşta Türk insanlarının emeği geçiyor ama bizim ülkemizde değeri bilinmediği için gidip bu buluşlarını yabancı firmalarda geçekleştiriyorlar.

Geçenlerde vardı. Adam doktor, bir icat yapıyor ve burada söylüyor. Adama "Boşversene, git televizyonda sabah programında doktorluk yap daha iyi kazanırsın" diyorlar. Adam da yurt dışına gidiyor ve adamı havada kapıyorlar. O icat da yabancı firma aracılığıyla çıkıyor.

Bizde bu zihniyet olduktan sonra Türkiye'den bi b.k olmaz...
Rubisco 28.11.2011 11:22:15
Biz tüketiciyiz cebimizi düşünecez. İşi milliyetçilğie bilmemneye vurmaya gerek yok. Özellik fiyat performans vs. gibi şeylere bakıp karar vericez. Yerli kazık, tanıdığından kazık yemek daha tatlı gelir gibisinden bakış yanlış. Fiyatı pahalı o kadar başka denilecek bişey yok.

Devlet teşvik vericekse memlekete giren cihazların girmesini engellesin tuaf yuaf vergiler koysun, bunlar da indirim yapsın fiyatı 500 tl civarlarına insin, onun dışındakiler hikaye hep. Yok ticaret anlaşmasıymış zartmış zurtmuş hikaye hepsi, çok güzel oyalanabilio bütün yabancı firmalar istedikten sonra.


Adam gibi katma değer yaratıcak bi özelliği yoksa yerli denilmesi adına, geri kalanı gerli yapım olmuş olmamış hikaye. Esas maliyeti oluşturan parçaları burada üretebilme yada toptan çok ucuza alma edinme imkanın varmı? Varsa ne ala yoksa yoksa boşa yada göstermelik çaba. Sende gidersin ARM lisanslarsın, gidersin kendi platformunu kasarsın, atıyorum cpu-grafik baskı vs. sisteminin maliyeti 200$'ı geçmez o zman hem yerli mühendislik dersin hem az daha az performanslı ama ucuz ve yerli dersin. Yerli PC pazarı vardı eskiden, bunun ondan farkı var mı? Elbette yok. Ha IBM HP vs. onlarında PC leri var sanki onlar PC üretmek için devasa çaba harcıo vs. mi? Elbette değil ama kimse de gidip almaz IBM marka bi PC, kendin toplayacağından 1.5 kat pahalı iken. Ha ama süper bi müşteri desteği ağı kurarsın, tecrübesiz kullanıcıların dertlerini sana maliyeti süper düşük olacak şekilde halledersin o zman tercih edilir. Bu da onun gibi aynen. Katma değer üreten extradan birşey yoksa ki yok, fiyatına bakar iş.

Windows 8 için, masaüstünde kullanılan hiçbişey tabletlerde çalışmaz. Niye mimari farklı, çalışır ama nasıl çalışır yeniden derlenmiş versiyonları olur. Herşeyin her iki ortamda da çalışmayacağı aşikar. Bilindik herkezin kullandığı şeyler, office vs. gibi mutlaka port edilir, hemde yeni bi gelir kapısı MS için. Win8 ARM / X86 tabanlı olmayan platformlar için SDK ve kütüphaneler iiçin çok çok büyük kolaylıklar flan sağlar, win8 x86 dışındaki platformlar için, bi yere kadar yine program geliştirilir. Onun dışında pc dekileri networkden yada usb ile tablete taşı orda çalıştır olmaz elbette. Bi tür emulasyon katmanı ile olur, 1/100 de biri hızında çalışır o zmanda.

Bide televizyonda faln alakasız programlarda orda burda laf arasında gösterip "İşte sayın seyirciler yerli bi firma yapmış, ipad aynısı hiçbi farkı yok" demek ile de olmuyo.
Highminded 28.11.2011 10:14:22
3G yok, 6000mA pil ve android 3.0 bile değil! Montaj sanayi..
Yerli malı yurdun malı herkes onu kullanmalı... Ipad alacaktım vazgeçtim. Yerine bunu alacağım.
sertacarslan 28.11.2011 10:13:38
Türk malı kullanımını elbette önemsiyoruz. Bir süpermarkette ne alacaksam özellikle Türk malı olmasına dikkat ediyorum, Türk malı yoksa o zaman ülke seçerek almaya çalışıyorum, o derece.
Ama benim milliyetçi duygularımın sömürülmesine de asla izin vermem.
Bu cihazın maliyetini bilmiyorum, ancak fiyatının piyasadaki benzerlerinin iki katı olduğu bir gerçek. Birisi çıkacak, ben de Türk'üm, benden iki katı fiyatla alın diyecek, ben de tamam diyeceğim öyle mi? Yok öyle...
İyi niyetle biri çıkıp yerli üretime kalkışsa ve iyi niyetlerine inansam, yabancı benzerlerinden 100 lira fazla verip onu alırım, teşvik olsun diye. Ama ben de paramı ağaçtan toplamıyorum, bunlar gibi uyanıklara kaptıracak param yok...
(Hoş zaten bunların hedefi de bana tablet satmak değil, devlet ihalesinden benim ödediğim vergileri hamuduyla ceplerine indirecekler nasılsa)
cagataykoroglu 28.11.2011 09:42:54
bu paraya tegra 2 tablet alınır. bu tablet takıntısınıda anlamış değilim. 800 liraya laptop kaynıyor.
DarthLuca 28.11.2011 02:30:55
quote:

Orijinalden alıntı: Hemre_

Merak ediyorum herkes birşeyler demiş... kimisi biraz daha para koyar ipad2 alırım demiş, kimisi fiyatı çok pahalı demiş... Arkadaşlar şu soruyu hiç kendinize sordunuz mu?Eğer Türkiyede üretilen cihazı biz almayacaksak bizim ülkemiz nasıl kazanacak?YadaTürk müdendislerinin yaptığı bu başarıyı görmezden gelip ürettikleri bu ürünleri almazsak müdendislerimiz kendilerine şu soruyu sormaz mı? Biz üretsek bile bizim halkımız yinede yabancı ürünlere yönelecek bırakalım biz ülkemizi kalkındırmayı boşverin dostlar ülkemiz için yapıyoruz ama yinede yaranamıyoruz kapatsak mı fabrikayı?Veyahut Ülkemizin kalkınması için ve müdendislerimizin daha bir hevesle daha iyi ürünler çıkarmasını sağlamak yine bizim elimizde değil mi?


Türkiyede üretilen cihaz nedir acaba veya mühendisler ne gibi bir başarıya imza atmış? Sanki cihazdaki devreleri kapasitorleri işlemcileri hatta yazılımı mühendisler tasarlayıp başarmışlar. Piyasada 300-400TL fiyat etiketi ile satılan çin malı tabletlerden hiçbir farkı yok bu cihazın. Bide tamamen yerli üretim yapmanın zorluğundan behsedip kendilerini haklı çıkarmaya çalışıyorlar. Bu bahsettiğiniz "üstün başarılı" mühendisler acaba Türkiye toplu olarak işlemci nand vs üreten fabrika olduğunu bilmiyormu??? Bunların tek farkı işin içine duygu sömürüsü katılıp, yerli tablet türk ekonomisi kalkınsın palavraları var. Cihazın muadilleri ile arasındaki fiyat farkına bakınca kimin kalkınacağı belli oluyor. Donanım Haber'in taraffsız ve reklam yapar gibi haber yapmamasını dilerdim. Haberde ICS güncellemesi alacak bile yazılmış. Daha HTC Samsung LG gibi markaların tek çekirdekli cihazları için güncelleme kesinleşmemişken bu bilgiyi nereden aldıklarınıda merak etmiyor değilim. Birde 2.3.4 sürümle gelmesi sebebi nedir acaba. General Mobile Honeycomb'u beğenmedi de nasıl olsa ICS'ye güncellicez boşverelim Honeycomb'u mu dediler.

Baştan aşağı hatta haberine varana kadar şaka gibi tablet.
UnInvited_Guest 28.11.2011 02:01:22
quote:

Orijinalden alıntı: amor_bjk

millet amerikan malına 1000 lira fazla vermeye ve Türk malını değersiz görmeye nekadar meraklı.valla hayret..

Reklam olmasin diye site ismi soylemiyorum site bilkomun sahibiyle röportaj yapmis adamda tam apple amerikan zihniyeti var general mobile a demedigi laf kalmamis guya bu adam turk ve adam daha o elmalarin nerede uretildigini bilmiyor. Burasi turkiye arkadaş Abd mali istemiyoruz o kadar.
Edit:tabi ki bu sozum eğitim de kullanilacak olan tabletler icindi yoksa milletin kisisel tercihi banane. Koc un yatirim yaptigi sirketten de bu beklenirdi zaten(bilkom). Resmen kan beynime sicradi yav o site deki roportaji okuyun lutfen. O haberden sonra elma alanlarin vay haline.Adam tutmus amerikada ki egitim sistemini ornek veriyor yok ipadle yapiliyormusda filan da felan da.
draconist 28.11.2011 01:46:53
quote:

Orijinalden alıntı: Hemre_

Merak ediyorum herkes birşeyler demiş... kimisi biraz daha para koyar ipad2 alırım demiş, kimisi fiyatı çok pahalı demiş... Arkadaşlar şu soruyu hiç kendinize sordunuz mu?Eğer Türkiyede üretilen cihazı biz almayacaksak bizim ülkemiz nasıl kazanacak?YadaTürk müdendislerinin yaptığı bu başarıyı görmezden gelip ürettikleri bu ürünleri almazsak müdendislerimiz kendilerine şu soruyu sormaz mı? Biz üretsek bile bizim halkımız yinede yabancı ürünlere yönelecek bırakalım biz ülkemizi kalkındırmayı boşverin dostlar ülkemiz için yapıyoruz ama yinede yaranamıyoruz kapatsak mı fabrikayı?Veyahut Ülkemizin kalkınması için ve müdendislerimizin daha bir hevesle daha iyi ürünler çıkarmasını sağlamak yine bizim elimizde değil mi?


Türkiyede üretilen cihaz?
Başarı?
Mühendislerimizin ürettiği ürün?

Hangi üründen bahsettiniz ben hiç anlayamadım gerçekten bir link verirmisin. Sakın kazayla bu üründen bahsettim demeyin, 14 yaşındaki kardeşim bu ürün xxxx ile aynı dedi ilk görüşte de, bizim mühendislerimiz neyi üretmişde tarsarlamış link verin de o ürünü görelim lütfen.
Gopc@ 28.11.2011 01:31:44
Merak ediyorum herkes birşeyler demiş... kimisi biraz daha para koyar ipad2 alırım demiş, kimisi fiyatı çok pahalı demiş... Arkadaşlar şu soruyu hiç kendinize sordunuz mu?

Eğer Türkiye'de üretilen cihazı biz almayacaksak bizim ülkemiz nasıl kazanacak?

Yada

Türk müdendislerinin yaptığı bu başarıyı görmezden gelip ürettikleri bu ürünleri almazsak müdendislerimiz kendilerine şu soruyu sormaz mı?

Biz üretsek bile bizim halkımız yinede yabancı ürünlere yönelecek bırakalım biz ülkemizi kalkındırmayı boşverin dostlar ülkemiz için yapıyoruz ama yinede yaranamıyoruz kapatsak mı fabrikayı?


Veyahut

Ülkemizin kalkınması için ve müdendislerimizin daha bir hevesle daha iyi ürünler çıkarmasını sağlamak yine bizim elimizde değil mi?
a008mania 28.11.2011 00:49:00
...biz de yuttuk. milli eğitim bakanlığının 2012 yılının 2. yarısında çıkacağı akıllı tahta ve tablet ihalesine (FATİH PROJESİ) hazırlık bunlar arkadaşlar. kimsenin size/bize tablet satmaya niyeti yok (ki fiyattan anlaşılıyor zaten) amaç, Türkiyede üretim yapan (ihale şartnamesine göre ön koşul) bir marka olarak 7.5 milyar doları bulması beklenen ihaleden pay kapmak ;)
Batuist 28.11.2011 00:02:10
quote:

Ancak Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın fiyat konusundaki talimatı hatırlatıldığında 100TL indirim yapıldı.


"Abi bakan fiyatı düşürün dememişmiydi size unuttunuz mu lan!!
tüh ulan rıza git değiştir şu etiketi 100TL indir öyle yaz fiyatı nasıl unuttuk tühh"


Yahu ne demek hatırlatılması üzerine??? Ortada bir talep var yani planlanmış, programlanmış o şekilde tanıtılmış.. Bakanın talebi olduğunu biliyoruzda yukarıdaki senaryodaki gibi de olmamıştır olay.. Ama haber senaryodan daha komik aktarıyor olayı.. Sanki unutmuşlarda "hey ne dedik size daha ucuz olmayacakmıydı noluyo aloo" misali bir içerik aktarımı mevcut..

Ben bu haberi daha önce başka bir sitede okumuştum. Acaba birebir aynısı mı deyip yanyana getirip karşılaştırdım ama yok bayağı değiştirmiş arkadaş ama şu "hatırlatılması" şeklinde değiştirilen yer çok komik durmuş.. Değiştirirken birebir aynı kelimeleri kullanmayayım diye olur olmadık kelimeler kullanmış kannatimce.. Şu okullardaki eğitim seviyesi ileride kendini nasılda gösteriyor. kopya çekerek geçmeyi marifet biliriz ama iş gerçek hayata gelince rezil oluruz.. Haberi pardon yazıyı yazan arkadaş iletişim, gazetecilik mezunu mu yoksa tarım ziraat filan mı okumuş merak ettim..
amor_bjk 27.11.2011 23:39:04
millet amerikan malına 1000 lira fazla vermeye ve Türk malını değersiz görmeye nekadar meraklı.valla hayret..
draconist 27.11.2011 22:57:52
quote:

Orijinalden alıntı: müntekim

2013 yılında yüzde 70-80 oranında yerli parça kullanmayı hedeflediklerini

Memlekette hangi elektronik parça üretiliyorki bu oranda yerli üreti yapacaklar.Yüzde olarak plastik kasayı hesaba katarsan o ayrı konu tabi:D


Bir ekleme de ben yapayım, 2013'e kalmadan bir aksilik çıkmazsa 2012'de Windows 8 işletim sistemli tabletler piyasaya girecek.

Bu durumda genel kanı ''masa üstü pcde kullandığım programları tablette de kullanırım'' mantığı şeklinde olursa zaten büyük bir satış grafiği olmayan Android tabletlerin satışına iyice darbe vurur.

Aynı şekilde ipad satışları da azalacaktır.

Her ne kadar Windows Phone, cep telefonu sektöründe henüz bir yere varamamış olsa da, tablet piyasasında Windows kesinlikle iş yapar.

Eğer bu fiyat ayarında ve en az bu özelliklerde Windows tabletler satılabilirse, çoğu insanın ilk tercihi Windows tablet yönünde olur diye düşünüyorum.

Lafın kısası, belki bu şirket şu anda bu fiyattan bu tableti satabilir, ama 2013e kadar ortam Windows 8 tabletlerle dolduğunda, bana bu şirketin tabletini satabilmesi için W8 den en az 300 lira daha ucuza sunması gerek.

O yüzden daha fazla tablet piyasasında gelecek planı yapmasınlar bence, yapacaklarsa da daha uygun fiyatlarda bunu yapsınlar. Yoksa ben ürünlerimde %70-80 yerli malı kullanıyorum deyip, ürünleri tamamı dışarıdan gelen markalarla aynı fiyattan satacaklarsa bir anlamı yok. Madem ürününün çoğu parçasını burada üreteceksin, herkesden ucuz satacaksın, artık bekleyip göreceğiz.
MinPayne 27.11.2011 22:47:17
800 lira buna verene kadar biraz daha kasar ipad 2 alırım daha iyi.
Hacıkafir 27.11.2011 22:45:44
Pahalı 350-400 lira donanımı,yazılımı ve tasarımı ile piyasadaki benzer ürünler göz alınarak.
nebioglu 27.11.2011 22:40:50
Bunun adi turmkce degil ki bikere onxe adini degistirsinler
makulmurat 27.11.2011 22:04:04
devletın yerlı uretımı desteklemesı lazım.. Destek dıye bıze dogan slx lerıde

kaktırmamak kaydıyla..
IL EST MON COCAINE 27.11.2011 21:58:58
şu resimdeki arayüzde biraz pardus havası sezdim hadi hayırlısı :)
Cloud Nine 27.11.2011 21:53:20
Pahalı.
zerocontrol 27.11.2011 21:42:18
Ucuz olsaydı alınabilirdi (Ayrıca inceleme isteriz :D)
müntekim 27.11.2011 21:03:00
2013 yılında yüzde 70-80 oranında yerli parça kullanmayı hedeflediklerini

Memlekette hangi elektronik parça üretiliyorki bu oranda yerli üreti yapacaklar.Yüzde olarak plastik kasayı hesaba katarsan o ayrı konu tabi:D
KSK_istayfa 27.11.2011 20:49:38
Yerli üretim olunca çok birşey değişmiyor sonuçta tamam iyi ama casper'ın üzerine etiket bastığı modelden çokta bir farkı olduğunu düşünmüyorum. O yüzden onlarla rekabet edebilecek bir fiyatla sunsaydı keşke.Birde eğer 3g yoksa ağır olmuş gibi. easypad 'i tarttığımda 375 400 gram civarı çıkmıştı.
alpa07 27.11.2011 20:46:10
pahalı
sahoron 27.11.2011 20:26:20
Fiyat olarak pahalı bana kalırsa donanımsal bir fazlası yok eksigi var. Tek çekirdek ve ram düşük. Artı olarak parça kalitesi felan bir tartışma konusu. Android 4 e gelmesi sorun degil saten gelmelide ama cihaz ile android 4 birleşimini iyi yapabilecek mi? Hdmı girişi var mı? Bunun yerine yerli üretim olayı dışında ipad daha mantıklı ve hesablı bana göre.
Stanislas Xavier 27.11.2011 20:23:29
özellikleri yeterli sayılır ama fiyat 599 hatta 499 gibi bir seviyeye inmeli bu fiyat oldukça yüksek..
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla