TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 24630 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Lenovo'dan AMD Bulldozer tabanlı bilgisayar; ThinkCentre M77 ELSA, GeForce GTX 560 Ti mini modelini duyurdu HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (60) YORUM YAZ

tarafından 30 Eylül 2011, Cuma 21:01 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

İlk yerli üretim tablet General Mobile'dan geldi
Günlük Haber Ekrem71
60

Giderek büyüyen tablet pazarında özellikle Çin yapımı ucuz ürünlerin etkisi piyasada fazlasıyla hissediliyor. Bunun yanında pek çok ülke yerli tablet üretimi konusunda yatırım yapmaya çoktan başladı. Ülkemizde de yerli üretimin ne zaman başlayacağı sorusuna ilk yanıt General Mobile'dan geldi. Cep telefonunda yerli üretim modellerini piyasamıza süren General Mobile şimdi de tablet üretmeye başlayacak.

General Mobile'ın yerli üretim tabletinin adı "e-tab" olacak. General Mobile Türkiye Genel Müdürü Muzaffer Gölcü'nün Ekim ayında tanıtımını yapacağı e-tab ile ilgili kısa detaylar bugün bir basın toplantısıyla açıklandı.
 
Orta ve ortanın üstü seviyeye hitap etmesi planlanan e-tab 1GHz hızında işlemciye, 512MB RAM belleğe, 8.9 inç 1280 x 768 kapasitif çoklu dokunmatik LCD ekrana ve 32GB depolama kapasitesine sahip. 

Anı yakalamak için arka kısmına 1.3MP çözünürlüğünde kamera konumlandırılan e-tab, 550gr gibi bir ağırlığa sahip. Tabletin boyutları 163.1mm x 237.9mm x 9.9 mm şeklinde.

Yazılım tarafında ise Android 2.3 Gingerbread sürümü bulunuyor. Yıl sonuna doğru çıkması beklenen Android Ice Cream Sandwich güncellemesi e-tab için hazır olacak.

Kablosuz bağlantı olarak Wi-Fi 802.11 b/g/n, Bluetooth 2.1+EDR kullanılıyor. 6000mAh bataryası ile cihaz 6 saate kadar kesintisiz kullanım ömrü sunuyor.

Fiyat ve çıkış tarihi gibi ayrıntılar belirtilen lansmanda kesinlik kazanacak. Cep telefonundan sonra yerli üretim tableti de piyasada görmek sevindirici. Ancak yerli üretimden kasdın ithal parçaların ülkemizde montajı olduğunu belirtelim. 
 
 
Bu haberin bağlantısı
URL
En Çok Beğenilen Yorumlar Yorum Yaz ▼
Batuist 30.09.2011 21:23:30
hangi yerliden bahsediyorsunuz?? hangi parçayı Türk mühendisleri üretmiş?Türkiyede hangi fabrika parça üretmiş. Biz taşeronuz alır sadece montaj yaparız ki onu bile kendi markamız adı altında dahi yap
...
Yorumun devamı ▼
+46
zotti52 30.09.2011 21:35:34
1.3 MP sensör bulmanın zor olduğu bir teknolojik dönemde General Mobile özel efor sarfetmiş herhalde . Flu bir şekilde anı yakalayalım istemişler herhalde. (Anı kaçırmak işten bile değil.) En düş
...
Yorumun devamı ▼
+7
theyapici 30.09.2011 23:36:20
casper bilgisayar nekadar yerli ise bu da kadar yerli olur hacı caspera sözüm ona Türk malı diyorsunuz ya buda öyle +6
ColDasHeLL 30.09.2011 21:39:16
adamlar ferrari döneminde şahin yapıyorlar aga bldigin gibi deeeel
...
Yorumun devamı ▼
+5
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
ColDasHeLL 30.09.2011 21:12:28
o ram olmamış diyim. fiyatıda 1000 + tutarlar al sana yerli yapm -1
umutarslan.com 30.09.2011 21:19:14
çakmacı general çin ürünlerinden farkı ne? yerli olması dışında. 0
mansurmarsak 30.09.2011 21:19:31
1.3 MP kamera ne ya. Hangi devirde kaldı bunlar +2
PeNcİLMaN 30.09.2011 21:20:46
Bence mükemmel bir atak olmuş bileşenler iyi değil ama 250tl civarı bir fiyat ile ortalığı toza dumana katarlar.Bu firmalar akıllı adamlardan oluşur 250tl üzeri fiyat koyup eşeklik yapmazlar. +2
ufuks36 30.09.2011 21:22:35
Telefonlari neydi ki tabletleri ne olsun,benden uzak allaha yakin olsun. +3
BlessedSoul 30.09.2011 21:23:29
Bildiğin büyük ekranlı telefon bu, nesi tablet ki? 0
Batuist 30.09.2011 21:23:30
hangi yerliden bahsediyorsunuz?? hangi parçayı Türk mühendisleri üretmiş?Türkiyede hangi fabrika parça üretmiş. Biz taşeronuz alır sadece montaj yaparız ki onu bile kendi markamız adı altında dahi yapamıyoruz. General Mobil markasının montajı nasıl yerli üretim oluyor anlamak zor!!! Adam parçaları getirip sizin evde birleştirse sizin ürününüz mü oluyor?? +46
zotti52 30.09.2011 21:35:34
quote:

Orijinalden alıntı: mansurmarsak

1.3 MP kamera ne ya. Hangi devirde kaldı bunlar


1.3 MP sensör bulmanın zor olduğu bir teknolojik dönemde General Mobile özel efor sarfetmiş herhalde . Flu bir şekilde anı yakalayalım istemişler herhalde. (Anı kaçırmak işten bile değil.) En düşük modelde bile en kötü ihtimal 2 MP sensör kullanmalarını beklerdim. Bu vizyonla yakında yörüngeye istasyon kurarlar bunlar.
+7
ColDasHeLL 30.09.2011 21:39:16
quote:

Orijinalden alıntı: zotti52

quote:

Orijinalden alıntı: mansurmarsak 1.3 MP kamera ne ya. Hangi devirde kaldı bunlar
1.3 MP sensör bulmanın zor olduğu bir teknolojik dönemde General Mobile özel efor sarfetmiş herhalde


adamlar ferrari döneminde şahin yapıyorlar aga bldigin gibi deeeel
+5
Farwynd 30.09.2011 22:13:11
Honeycomb neden kullanılmamışki anlayamadım... +1
burosilin 30.09.2011 22:20:31
general mobile türkiye sınırları içinde tableti üreterek fatih projesinde yer almak istiyor ihaleye bu tabletle girerse şaşırmam +1
alperen1000 30.09.2011 22:27:20
quote:

Orijinalden alıntı: burosilin

general mobile türkiye sınırları içinde tableti üreterek fatih projesinde yer almak istiyor ihaleye bu tabletle girerse şaşırmam


pahalı bu hem bize verilcek tablet daha alt segmentte yer alır
0
burosilin 30.09.2011 22:30:43
quote:

Orijinalden alıntı: alperen1000

quote:

Orijinalden alıntı: burosilin

general mobile türkiye sınırları içinde tableti üreterek fatih projesinde yer almak istiyor ihaleye bu tabletle girerse şaşırmam


pahalı bu hem bize verilcek tablet daha alt segmentte yer alır

ilköğretim öğrencilerine tek çekirdekli orta öğretim öğrencilerine çift çekirdekli tabletler verilecek diye duyum aldım hatta bazı arkadaşlarla konuştuğumuzda tegra2li easypad olur diyorduk sonuçta çoklu üretim düşük fiyat olur ama onun alternatifi de bu olur
0
oray 30.09.2011 22:42:40
yerli üretim tanımı görmeyeli değişmiş. Parçaların tümünü dışardan al, gel burda birleştir üretim mi ya? Fason yerli üretim denir buna olsa olsa herhalde... +1
burosilin 30.09.2011 23:08:17
quote:

Orijinalden alıntı: oray

yerli üretim tanımı görmeyeli değişmiş. Parçaların tümünü dışardan al, gel burda birleştir üretim mi ya? Fason yerli üretim denir buna olsa olsa herhalde...

sende haklısın biz yıllardır direnci kondansatörü tristörü triyakı diyakı opampı işlemcileri üretmiş bir ülkeyiz malzemelerin yurtdışından gelmesi gayet saçma hele amoled teknolojisi çok ileri de bakma sen samsunga kaptırmışız ben 11 yıldır bu sektörün içindeyim tarihimizde sadece direnç üretmişliğimiz var oda karbon direnç %20 toleranslı onunda üretimini durdurmuşuz yurtdışından almışız kaldı ki şimdi elektronik elemanlar smd malzeme 603 805 standartları var biz üretemiyoruz bence bir sektörün içine gir gözlemle sonra yorum yap
+2
Stanislas Xavier 30.09.2011 23:26:06
arkadaşlar gönül isterdi ki dediğiniz gibi bütün bileşenlerini biz üretelim ama elden bişe gelmiyor yine de bu da birşeydir benim için de yerli ürün sınıfına pek girdiği söylenemez ama montajı da yurt dışında yapılacağına benim insanım çalışsın alsın parayı hem yalnızca montaj olmasına rağmen yerli ürünlerde fiyat gayet güzel bir seviyeye düşüyor baknz ; casper ,exper,pro2000 ... 0
burosilin 30.09.2011 23:31:49
quote:

Orijinalden alıntı: sis xvier

arkadaşlar gönül isterdi ki dediğiniz gibi bütün bileşenlerini biz üretelim ama elden bişe gelmiyor yine de bu da birşeydir benim için de yerli ürün sınıfına pek girdiği söylenemez ama montajı da yurt dışında yapılacağına benim insanım çalışsın alsın parayı hem yalnızca montaj olmasına rağmen yerli ürünlerde fiyat gayet güzel bir seviyeye düşüyor baknz ; casper ,exper,pro2000 ...

yerli ürünler dediğiniz türkiyede çalışma izni almış üretim atölyesi olan yerler parçalar yine yurtdışından geliyor burada montajlanıyor devlet sahibi türk olan şirketlerden aldığı verginin aynısını general mobileden de alıyor parçaları dışarıdan geldiği için casperde fason üretiyor exper de öyleyse bu şirketlerde bizi kandırıyor general mobileden ne farkları kaldı asıl mesele bizim sektörün para babaları kesenin ağzını açıp smd malzeme üretmeli bunu türk elektronik sektörü de kendi piyasasında değerlendirir ama elini taşın altına koyan yok tutunamazsam kaygısı var maalesef
0
theyapici 30.09.2011 23:36:20
casper bilgisayar nekadar yerli ise bu da kadar yerli olur hacı caspera sözüm ona Türk malı diyorsunuz ya buda öyle +6
burosilin 30.09.2011 23:38:04
quote:

Orijinalden alıntı: theyapici

casper bilgisayar nekadar yerli ise bu da kadar yerli olur hacı caspera sözüm ona Türk malı diyorsunuz ya buda öyle

kesinlikle katılıyorum .
0
theyapici 30.09.2011 23:38:44
quote:

Orijinalden alıntı: burosilin



general mobile türkiye sınırları içinde tableti üreterek fatih projesinde yer almak istiyor ihaleye bu tabletle girerse şaşırmam
valla bu proje önemli bence çünkü zamanla artık öğrencilere basılmış kitap yerine e book verilecek
0
burosilin 30.09.2011 23:47:40
quote:

Orijinalden alıntı: theyapici

quote:

Orijinalden alıntı: burosilin



general mobile türkiye sınırları içinde tableti üreterek fatih projesinde yer almak istiyor ihaleye bu tabletle girerse şaşırmam
valla bu proje önemli bence çünkü zamanla artık öğrencilere basılmış kitap yerine e book verilecek





bu proje çok önemli dünya üzerinde olmayan bir şey gerçekleşecek ama verilenler güncel bir tabletin özelliklerine sahip olacak (bazı ufak tefek kısıtlamalar olacaktır çocuk koruma vs.) iyi uygulanabilirse eğitimi çok ileri seviyelere taşıyabilir ilk aklıma gelen yeni nesli teknolojiyle yetiştirip her daim kendini güncelleyen nesiller yetiştirebilir bugün yaşlı kesmin büyük kısmı hayattan elini çekmiş hatta öğretmenler ilk karşı çıktı akıllı tahtayı kullanamayız diye bende eğitimciyim bir öğretmenin kenini güncellememesine her zaman çok kızarım ülkenin temel taşı onlar
+1
gigabit78 01.10.2011 00:19:56
fatih projesinde öğrencilere dağıtılacak olan 15 milyon tablet için kesinleşen tek karar yerli üretim olması
sanırım buda neden burada üretim yapmaya çalıştıklarını anlaşılır bir hale getiriyor 15 milyon az değil çok yakında başkalarınıda duyarsanız şaşırmayın
0
burosilin 01.10.2011 00:26:02
quote:

Orijinalden alıntı: gigabit78

fatih projesinde öğrencilere dağıtılacak olan 15 milyon tablet için kesinleşen tek karar yerli üretim olması
sanırım buda neden burada üretim yapmaya çalıştıklarını anlaşılır bir hale getiriyor 15 milyon az değil çok yakında başkalarınıda duyarsanız şaşırmayın

çok büyük üretim olacak hükümet istese dışarıda üretime izin verir sadece alacağı kdvye bakardı ama bu yolla pay almak isteyen üreticilerin ülkemizde üretime geçmesini sağladı buda istihdam oldu ve bu üretimler ikinci yarıyıl başında teslim edilecek açıkçası bilgisayar şirketleri de salak değil 4 aylığına bant açıpta sonra söküp götürmez fabrikasını üretime burada devam eder hükümet bu taşla kuş katliamı yaptı
+1
0tt0m@n 01.10.2011 00:38:36
Çok merak ediyorum, o cihazın içindeki hangi parça yerli ? 0
burosilin 01.10.2011 00:43:51
quote:

Orijinalden alıntı: 0tt0m@n

Çok merak ediyorum, o cihazın içindeki hangi parça yerli ?

yahu ben mi anlatamıyorum siz mi anlamıyorsunuz ? madem eleştiriyorsun üret yerli parçaları biz de kullanalım. üstteki yorumları okumadan yorum yapma yukarıda yeteri kadar açık konuştum
+2
zotti52 01.10.2011 01:04:15
Zaten artık parçayı üretmenin önemi kalmadı, ortaya katma değeri yüksek ürün çıkarabilmek önemli. Hangi firma hacimli ve ileri derece uzman olarak üretim yapıyorsa parçayı ondan almak daha mantıklı ve ekonomik oluyor. Artık parçayı üreten değil, son ürünü piyasaya süren firma zengin oluyor. Apple'ın tabletlerinin yapıldığı malzemeler Güney Kore-Taiwan-Japonya ya da Çin firmalarının ürettiği malzemeler. Kullandıkları yazılım kendi ürünleri sadece. +2
burosilin 01.10.2011 01:21:28
quote:

Orijinalden alıntı: zotti52

Zaten artık parçayı üretmenin önemi kalmadı, ortaya katma değeri yüksek ürün çıkarabilmek önemli. Hangi firma hacimli ve ileri derece uzman olarak üretim yapıyorsa parçayı ondan almak daha mantıklı ve ekonomik oluyor. Artık parçayı üreten değil, son ürünü piyasaya süren firma zengin oluyor. Apple'ın tabletlerinin yapıldığı malzemeler Güney Kore-Taiwan-Japonya ya da Çin firmalarının ürettiği malzemeler. Kullandıkları yazılım kendi ürünleri sadece.

vakti zamanında türkiye direnç üretmeyi başarmış sonra ne olmuş biliyor musun birileri demiş siz üretmeyin biz size daha ucuza verelim tabi kabul edilmiş sonra ne olmuş biliyor musun direncin fiyatı bir kaç yıl sonra bizim ürettiğimizden iki kat daha pahalı olmuş bunu gemicilik sektöründe de söyleyebilirim pendik tersanesinde 320 metre havuz var 300 metre gemi üretimine müsait ama sadece tamir yapılıyor neden mi vakti zamanında daha ucuza alacağız diye kanıp anlaşma imzalamışız inşallah anlatabilmişimdir
+2
zotti52 01.10.2011 01:30:40
Artık bu sektörde öyle yürümüyor işler. Üretim işin hamallığı. Diğer sektörlerden farklı bilişim sektörü. Biz parçaların mimarisini yapmalıyız ve lisanslamalıyız. Üretim işini işçiliğin ucuz olduğu yerlerde yaptırmalıyız. Ve ayrıca sahip olduğumuz lisanslar sayesinde o mimariden üretim yapacak firmalardan para kazanmalıyız. Parça üretiminden ziyade teknoloji üretelim. Biz üretmeyelim derken herşeyden elimizi eteğimizi çekelim manasında söylememiştim. Yanlış anlaşılma yüzünden özür dilerim. +1
antonidas 01.10.2011 01:46:29
6 saat nedir? her gün şarj etmen gerekir,fiyatı ucuz olursa,donanımı fena değil. -3
crtasus 01.10.2011 02:22:24
yerli malı değil ki;
http://tr.wikipedia.org/wiki/General_Mobile
+1
olağan_şüpheli 01.10.2011 02:28:24
iyi bişey olsa da montaj olsa razıyım.ama o da zor.reklam amaclı yerli malı, türk malı... bize mal muamelesi cekiyolar baska bişi değil +3
eric13 01.10.2011 04:51:31
tablet yerli üretimi olacak muhahaha hiç güleceğim yoktu senin yerli tabletin kılıfını dahi üretmiyor desene ucuz olsunda ne olursa olsun olacak her zamanki gibi ........... +1
artcraft35 01.10.2011 10:44:22
quote:

Orijinalden alıntı: ScAnMaN

Bence mükemmel bir atak olmuş bileşenler iyi değil ama 250tl civarı bir fiyat ile ortalığı toza dumana katarlar.Bu firmalar akıllı adamlardan oluşur 250tl üzeri fiyat koyup eşeklik yapmazlar.


general mobile fox bile 450-500 tl sen buna diyosun ki 250 tl. asıl 250 tlden koyarsa eşeklik etmiş olur çünkü zarar etcek boşuna üretmiş olacak
0
some_times 01.10.2011 11:43:44
kaç firma parçalarını kendi üretiyor? peki sadece birkaç bileşen üretince üretim onlara mı ait oluyor bu büşünce mantığıyla? arkasında made in tr yazması bile güzel bence. he alete gelirsek 400tl civarı akıllı telefonlar gibi çok düşük kaliteye sahip olmuş 0
0tt0m@n 01.10.2011 12:23:37
quote:

Orijinalden alıntı: burosilin

quote:

Orijinalden alıntı: 0tt0m@n

Çok merak ediyorum, o cihazın içindeki hangi parça yerli ?

yahu ben mi anlatamıyorum siz mi anlamıyorsunuz ? madem eleştiriyorsun üret yerli parçaları biz de kullanalım. üstteki yorumları okumadan yorum yapma yukarıda yeteri kadar açık konuştum

Senin ne konuştuğun beni ilgilendirmiyor, ben yorumu habere yaptım senin mesajına değil! Benim habere yaptığım yorum da seni ilgilendirmez. Sana cevap verirsem o zaman söz hakkın doğar!
0
58_transporter_58 01.10.2011 12:47:55
Zamanla mühendisliği de Türkiye'de yapılır inşallah, bu ilk adım sayılır daha. 0
Be Happy 01.10.2011 13:11:38
quote:

Orijinalden alıntı: theyapici

casper bilgisayar nekadar yerli ise bu da kadar yerli olur hacı caspera sözüm ona Türk malı diyorsunuz ya buda öyle

cok haklisin :) malesef ki
0
mako3e 01.10.2011 13:45:19
bu ürün yerli malı, hatta o kadar yerliki uçankartalın fabrikasında üretilmiş ancak kızılderililere hitap eden bir konfigirasyona sahip :)

ateşin etrafında dans eden arkadaşlarının tabletle fotosunu videosunu çekip anı yakalamak isteyen oturan boğa için yapılmış.

yerli deyip geçme adamlar yapıyor abi...
+1
bafbaf 01.10.2011 14:40:23
http://www.mobee.com.tr/

link yeterli sanırım
0
selcuk20 01.10.2011 15:05:02
quote:

Orijinalden alıntı: zotti52

Zaten artık parçayı üretmenin önemi kalmadı, ortaya katma değeri yüksek ürün çıkarabilmek önemli. Hangi firma hacimli ve ileri derece uzman olarak üretim yapıyorsa parçayı ondan almak daha mantıklı ve ekonomik oluyor. Artık parçayı üreten değil, son ürünü piyasaya süren firma zengin oluyor. Appleın tabletlerinin yapıldığı malzemeler Güney Kore-Taiwan-Japonya ya da Çin firmalarının ürettiği malzemeler. Kullandıkları yazılım kendi ürünleri sadece.


Bu arkadaş tam da benim yazmak üzere olduğum şeye değinmiş. Bazı arkadaşlar olaya yanlış açıdan bakıyorlar. Ben de dahil çoğunluk bunun neresi yerli diyor. Fakat bazı arkadaşlar yerli üretimden tüm parçaların yerli üretilmesini kastediyor ki bu Amerika'yı yeniden keşfetmekten daha da zor ve masraflı. Elektronik devre ekipmanları uzak doğuda çok çok ucuz maliyetlerle üretiliyorlar. İşi tamamen mikroçip geliştirmek olan ve bu işe milyarlarca dolar harcayan büyük üreticiler var. Bu haberdeki tablet bana göre de yerli değil. Çünkü yaptıkları tek şey Çin'e bana a-b-c özelliklerinde tablet üret ve demonte olarak gönder demek. Bugün herkesin gıptayla baktığı teknoloji şirketleri tüm parçaları kendisi mi üretiyor? Hayır. Ama çok önemli bir nokta var: Cihazın tüm iç-dış tasarımını kendileri yapıyorlar. Yani cihaz geliştiriyorlar. Biz ne zaman piyasadaki işlemci, ram, görüntü işleyici, LCD gibi ekipmanlarla kendimiz bir kart ve cihaz tasarlayıp üstünde kendi geliştirdiğimiz veya değiştirdiğimiz bir işletim sistemini koyarak piyasaya sürersek o zaman yerli üretim diyebiliriz. Uzak doğu firmalarının tasarlayıp geliştirdiği anakartın dışına plastik çerçeve geçirmekle üretim olmuyor maalesef. Mühendislerimize hakettikleri eğitim ve değer verilsin ki bu ülkede birşeyler geliştirilsin. Ülkemde 1000-1500 TL'ye mühendis çalıştırıp utanmadan bunu söyleyebilen idareciler, patronlar olduğu sürece yerli üretimi çok beklersiniz.
0
kngbld 01.10.2011 17:46:02
Haber yanlış. Kamera arka yüzde değil ön yüzde bulunuyor. Editorler düzeltirse iyi olur. 0
KoRoNiDeS 01.10.2011 18:49:56
İlk yerli üretim diye nasıl bu geçiyor çok merak ediyorum türkiye de ilk yerli (çin) tableti exper çıkardız bknz exper easypad p10an 0
shimoda 01.10.2011 18:51:40
quote:

Orijinalden alıntı: ScAnMaN

Bence mükemmel bir atak olmuş bileşenler iyi değil ama 250tl civarı bir fiyat ile ortalığı toza dumana katarlar.Bu firmalar akıllı adamlardan oluşur 250tl üzeri fiyat koyup eşeklik yapmazlar.


Tabii canım! Ne eşşekliği yapacaklar ki. Ekranına tükürülmeyecek çift hatlı cep telefonlarını 100$ lara getirip insanlara 700-800 liradan yıllarca satanlar başka piyasanın eşekleriydi de orada mı otluyorlardı?
0
alpa07 01.10.2011 20:52:09
dışardan parçaları alalım.burada toplıyalım al sana türk malı 0
Emilyo 02.10.2011 01:22:14
Yorumların bir çoğunu kahkahalarla okudum... Halen General Mobile'ı yurtdışından gelmiş de Türkiye'de üretime / montaja kalkmış şirket olan sananlar var :) General Mobile dediğiniz şirket bildiğiniz Telpa'dır, yani bildiğiniz Samsung distisi olan Telpa... Bu kötü birşey demiyorum ama yazık ki General Mobile'ı yabancı marka sanıyorsunuz bağıra çağıra hararetli tartışmalara bu bilinçle katılıyorsunuz :)

Her neyse arkadaşlar 512 MB bellek ve GingerBread ile tablet olmaz, bu cihazın tonla eksiği var. Bu cihazlar Çin'de 150 dolardan fazla etmiyor hele toptan alırsanız tadından yenmez.

Türk malı sıfatı ise muhtemelen hibe, destek ya da ihale şartnamesi gereğidir. Yoksa o malzemeleri Çin'den getirip burada montajlamak, Çin'de olduğu gibi yaptırıp ithal etmekten çok ciddi düzeyde daha pahalı. Demek ki başka bir maksat var...

Telpa'yı severim, çok azime ve iyi firmadır... ama buradaki kullanıcılar çocuk gibi saçma sapan bilmeden yorum yapınca kendimi tutamadım... Resmen dünyadan bir habersiniz ya... Yazık... Ve burada önde gelen bir teknoloji sitesinde teknoloji haberlerine yorum yapıyorsunuz... komiksiniz çok!
-2
Emilyo 02.10.2011 01:24:50
Bu arada Çin dışında hiçbir yerden tamamen kendi üretimi bir cihaz beklemeyim... iPhone'den HP'ye tüm dünya markalarına bakım... kimse kendi üretmiyor.. üretmeyi bırakın montajını bile kendi yapmıyor... General Mobile yine iyi.. gerçi 100-150 dolarlık aleti burada montajlayıp ne amaçlıyor anlamadım (aslında anladım hemen önceki mesajımda yazıyor) 0
Experianc 02.10.2011 11:07:17
Apple ne kadar amerikalı ise, bu tablet de o kadar yerli olur. İphone için ağızlarını ayıranlar, yerli üretim tablet deyince bunun neresi yerli diye alay etmeye çalışıyorlar.Kendi ürünlerimizide yapıcaz inş.






NOT: General Mobile'ın merkezi Amerika da bulunmaktadır.Ancak çeşitli ülkelere Distiribütörlük vermektedir.Öncelikli pazarları arasında Ukrayna, Rusya, Almanya, Azerbaycan ve bünyesinde Türkiye yer almaktadır. Şu an itibariyle Avrupa Birliği ülkelerinde ve Doğu bloğu diye tabir edilen ülkelerde de Distribütörlük anlaşmaları yapmaktadır.Üretim yeri olarak Sony, Samsung, Motorola, Philips, LG gibi birçok büyük üretici gibi General Mobile da üretiminin çoğunu bu ülkelerde gerçekleştirmektedir.General mobile türk firması denmesinin nedeni Firma sahibinin türk oluşudur. ALINTIDIR.
0
burosilin 02.10.2011 12:13:08
quote:

Orijinalden alıntı: 0tt0m@n

quote:

Orijinalden alıntı: burosilin

quote:

Orijinalden alıntı: 0tt0m@n

Çok merak ediyorum, o cihazın içindeki hangi parça yerli ?

yahu ben mi anlatamıyorum siz mi anlamıyorsunuz ? madem eleştiriyorsun üret yerli parçaları biz de kullanalım. üstteki yorumları okumadan yorum yapma yukarıda yeteri kadar açık konuştum

Senin ne konuştuğun beni ilgilendirmiyor, ben yorumu habere yaptım senin mesajına değil! Benim habere yaptığım yorum da seni ilgilendirmez. Sana cevap verirsem o zaman söz hakkın doğar!

vayy lafta sokarmış yukarıdaki yorumları okusaydın böyle yorum yapmazdın
0
J@xx 02.10.2011 17:50:00
quote:

Orijinalden alıntı: ekrem71

[html]
<center><img border="0" src="http://img.donanimhaber.com/images/haber/29461/etab.jpg" alt="" /></center>
<!--- RESİM BİTİR --->
<div style="text-align: center;"><br />
</div>
<div>Giderek büyüyen tablet pazarında özellikle Çin yapımı ucuz ürünlerin etkisi piyasada fazlasıyla hissediliyor. Bunun yanında pek çok ülke yerli tablet üretimi konusunda yatırım yapmaya çoktan başladı. Ülkemizde de yerli üretimin ne zaman başlayacağı sorusuna ilk yanıt General Mobile'dan geldi. Cep telefonunda yerli üretim modellerini piyasamıza süren General Mobile şimdi de tablet üretmeye başlayacak.</div>
<div><br />
</div>
<div>General Mobile'ın yerli üretim tabletinin adı "e-tab" olacak. General Mobile Türkiye Genel Müdürü Muzaffer Gölcü'nün Ekim ayında tanıtımını yapacağı e-tab ile ilgili kısa detaylar bugün bir basın toplantısıyla açıklandı.</div>
<div> </div>
<div>Orta ve ortanın üstü seviyeye hitap etmesi planlanan e-tab 1GHz hızında işlemciye, 512MB RAM belleğe, 8.9 inç 1280 x 768 kapasitif çoklu dokunmatik LCD ekrana ve 32GB depolama kapasitesine sahip. </div>
<div><br />
</div>
<div>Anı yakalamak için arka kısmına 1.3MP çözünürlüğünde kamera konumlandırılan e-tab, 550gr gibi bir ağırlığa sahip. Tabletin boyutları 163.1mm x 237.9mm x 9.9 mm şeklinde.</div>
<div><br />
</div>
<div>Yazılım tarafında ise Android 2.3 Gingerbread sürümü bulunuyor. Yıl sonuna doğru çıkması beklenen Android Ice Cream Sandwich güncellemesi e-tab için hazır olacak.</div>
<div><br />
</div>
<div>Kablosuz bağlantı olarak Wi-Fi 802.11 b/g/n, Bluetooth 2.1+EDR kullanılıyor. 6000mAh bataryası ile cihaz 6 saate kadar kesintisiz kullanım ömrü sunuyor.</div>
<div><br />
</div>
<div>Fiyat ve çıkış tarihi gibi ayrıntılar belirtilen lansmanda kesinlik kazanacak. Cep telefonundan sonra yerli üretim tableti de piyasada görmek sevindirici. Ancak yerli üretimden kasdın ithal parçaların ülkemizde montajı olduğunu belirtelim. </div>
<div> </div>
<div> </div>[/html]

General mobile yerli bir firma değildir ki yerli tablet üretsin. ABD menşeili vasatın biraz üzerindeki bir teknoloji firmasıdır. Yerli lafını anlamadım ben neresi yerli bu firmanın Çinde de fabrikası var çinliler de yerli firma gözüyle mi bakıyor? Yoksa bu GM'ın Türkiye pazarında kendine daha fazlaca yer bulma çabasından kaynaklı bir söylem mi?
0
seckinar 02.10.2011 20:28:46
hem honeycomb yok hem de önde olması halinde makul "idare eder" cinsinden olan kamera arka kısımda ?? bu nasıl bir mantıktır ? arkaya kamera koyacaksan fotoğraf çekmek için 3.2 den aşağısı olmaz kesinlikle. ön kamera -ki onu arkaya koymuşlar-video görüşmesi için 1,3 mp asgari düzeydedir. bu nasıl bir dizayndır, nasıl bir teknoloji öngörüsüdür ?

android 2.3 telefonlar için olan işletim sisteminin son sürümüyken tabletler için yapılan honeycomb a sırt çevirmek ayrı bir mantık hatası ..

kimseye saygısızlık etmek istemem ama türk malı deniliyor da bu kadar da absürdlük yaşatmasalar ??
0
DH Misafiri 03.10.2011 00:20:09
Yorumların bir çoğunu kahkahalarla okudum... Halen General Mobile'ı yurtdışından gelmiş de Türkiye'de üretime / montaja kalkmış şirket olan sananlar var :) General Mobile dediğiniz şirket bildiğiniz Telpa'dır, yani bildiğiniz Samsung distisi olan Telpa... Bu kötü birşey demiyorum ama yazık ki General Mobile'ı yabancı marka sanıyorsunuz bağıra çağıra hararetli tartışmalara bu bilinçle katılıyorsunuz :)

Her neyse arkadaşlar 512 MB bellek ve GingerBread ile tablet olmaz, bu cihazın tonla eksiği var. Bu cihazlar Çin'de 150 dolardan fazla etmiyor hele toptan alırsanız tadından yenmez.

Türk malı sıfatı ise muhtemelen hibe, destek ya da ihale şartnamesi gereğidir. Yoksa o malzemeleri Çin'den getirip burada montajlamak, Çin'de olduğu gibi yaptırıp ithal etmekten çok ciddi düzeyde daha pahalı. Demek ki başka bir maksat var...

Telpa'yı severim, çok azime ve iyi firmadır... ama buradaki kullanıcılar çocuk gibi saçma sapan bilmeden yorum yapınca kendimi tutamadım... Resmen dünyadan bir habersiniz ya... Yazık... Ve burada önde gelen bir teknoloji sitesinde teknoloji haberlerine yorum yapıyorsunuz... komiksiniz çok!
0
KoRoNiDeS 03.10.2011 00:42:01
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Yorumların bir çoğunu kahkahalarla okudum... Halen General Mobile'ı yurtdışından gelmiş de Türkiye'de üretime / montaja kalkmış şirket olan sananlar var :) General Mobile dediğiniz şirket bildiğiniz Telpa'dır, yani bildiğiniz Samsung distisi olan Telpa... Bu kötü birşey demiyorum ama yazık ki General Mobile'ı yabancı marka sanıyorsunuz bağıra çağıra hararetli tartışmalara bu bilinçle katılıyorsunuz :)

Her neyse arkadaşlar 512 MB bellek ve GingerBread ile tablet olmaz, bu cihazın tonla eksiği var. Bu cihazlar Çin'de 150 dolardan fazla etmiyor hele toptan alırsanız tadından yenmez.

Türk malı sıfatı ise muhtemelen hibe, destek ya da ihale şartnamesi gereğidir. Yoksa o malzemeleri Çin'den getirip burada montajlamak, Çin'de olduğu gibi yaptırıp ithal etmekten çok ciddi düzeyde daha pahalı. Demek ki başka bir maksat var...

Telpa'yı severim, çok azime ve iyi firmadır... ama buradaki kullanıcılar çocuk gibi saçma sapan bilmeden yorum yapınca kendimi tutamadım... Resmen dünyadan bir habersiniz ya... Yazık... Ve burada önde gelen bir teknoloji sitesinde teknoloji haberlerine yorum yapıyorsunuz... komiksiniz çok!

hangi telpadan bahsediyorsunuz siz adamlar sitelerinde bile merkezimiz new york tur diyor bknz http://www.generalmobile.com/tr-tr/aboutus
0
olağan_şüpheli 03.10.2011 04:56:13
GM ne mal olduğunu anlamdım..herkes ayrı bişi söylüyor...bu bile şirkete güvenemememde çok etkili... 0
ÇaĞLaR.. 03.10.2011 09:56:28
uygun ffiyattan satarsa millet alır 0
Experianc 03.10.2011 12:45:44
quote:

Orijinalden alıntı: KoRoNiDeS

quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Yorumların bir çoğunu kahkahalarla okudum... Halen General Mobile'ı yurtdışından gelmiş de Türkiye'de üretime / montaja kalkmış şirket olan sananlar var :) General Mobile dediğiniz şirket bildiğiniz Telpa'dır, yani bildiğiniz Samsung distisi olan Telpa... Bu kötü birşey demiyorum ama yazık ki General Mobile'ı yabancı marka sanıyorsunuz bağıra çağıra hararetli tartışmalara bu bilinçle katılıyorsunuz :)

Her neyse arkadaşlar 512 MB bellek ve GingerBread ile tablet olmaz, bu cihazın tonla eksiği var. Bu cihazlar Çin'de 150 dolardan fazla etmiyor hele toptan alırsanız tadından yenmez.

Türk malı sıfatı ise muhtemelen hibe, destek ya da ihale şartnamesi gereğidir. Yoksa o malzemeleri Çin'den getirip burada montajlamak, Çin'de olduğu gibi yaptırıp ithal etmekten çok ciddi düzeyde daha pahalı. Demek ki başka bir maksat var...

Telpa'yı severim, çok azime ve iyi firmadır... ama buradaki kullanıcılar çocuk gibi saçma sapan bilmeden yorum yapınca kendimi tutamadım... Resmen dünyadan bir habersiniz ya... Yazık... Ve burada önde gelen bir teknoloji sitesinde teknoloji haberlerine yorum yapıyorsunuz... komiksiniz çok!

hangi telpadan bahsediyorsunuz siz adamlar sitelerinde bile merkezimiz new york tur diyor bknz http://www.generalmobile.com/tr-tr/aboutus

Firma bazı ülkelerde distiribitorluk veriyo Telpada bunlardan birisi olabilir. Kuruluş yeri amerika Firma sahibi Türk
Türk malı dedikleri firma sahibi oluyo
Aynı Apple cizgisinden gidiyo onunda kuruluş yeri amerika parça tedarikçisi Çin birbirinin kopyası 2 firma
0
eresist 05.10.2011 04:27:56
Telpa bu markanın % de bilmem kaçlık kısmını kendi bünyesine katarak servis hizmeti veriyuor diye biliyorum. Telpa'dan önce GM nin servis hizmetini veren Gençcell iletişim şu an Telpa bünyesinde çalışıyor. Ayrıca bu cihaz ilk Türk tablet değil. Datron'un ve Exper'in de tabletleri var. Bu Türk ise onlarda Türk. 0
bam bam bam 05.10.2011 16:45:10
quote:

Orijinalden alıntı: ScAnMaN

Bence mükemmel bir atak olmuş bileşenler iyi değil ama 250tl civarı bir fiyat ile ortalığı toza dumana katarlar.Bu firmalar akıllı adamlardan oluşur 250tl üzeri fiyat koyup eşeklik yapmazlar.

gm in saçmasapan uyduruk telefonları bile 250-300 tl arasındayken tableti o fiyata yaparlarsa ellerinden öperim
0
J@xx 07.10.2011 08:28:22
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

Yorumların bir çoğunu kahkahalarla okudum... Halen General Mobile'ı yurtdışından gelmiş de Türkiye'de üretime / montaja kalkmış şirket olan sananlar var :) General Mobile dediğiniz şirket bildiğiniz Telpa'dır, yani bildiğiniz Samsung distisi olan Telpa... Bu kötü birşey demiyorum ama yazık ki General Mobile'ı yabancı marka sanıyorsunuz bağıra çağıra hararetli tartışmalara bu bilinçle katılıyorsunuz :)

Her neyse arkadaşlar 512 MB bellek ve GingerBread ile tablet olmaz, bu cihazın tonla eksiği var. Bu cihazlar Çin'de 150 dolardan fazla etmiyor hele toptan alırsanız tadından yenmez.

Türk malı sıfatı ise muhtemelen hibe, destek ya da ihale şartnamesi gereğidir. Yoksa o malzemeleri Çin'den getirip burada montajlamak, Çin'de olduğu gibi yaptırıp ithal etmekten çok ciddi düzeyde daha pahalı. Demek ki başka bir maksat var...

Telpa'yı severim, çok azime ve iyi firmadır... ama buradaki kullanıcılar çocuk gibi saçma sapan bilmeden yorum yapınca kendimi tutamadım... Resmen dünyadan bir habersiniz ya... Yazık... Ve burada önde gelen bir teknoloji sitesinde teknoloji haberlerine yorum yapıyorsunuz... komiksiniz çok!

Zaten reklam da gülerek yapılır gülmek iyi bir taktik olmuş. Telpa'ya gelince "satıştan mühendisliğe" ahaha. Bu Samsung'un tezgahtarlığını yapan Telpa değil mi yahu? GM kendi sitesinde bile belirtmişken bu ne yerli malı inadı anlamış değilim. AR-GE si nerede bu firmanın neden merkezi new york???

Tamam biz bilmiyoruz, sen aşmışsın bu olayı.
0
DH Misafiri 08.10.2011 14:32:29
Merkezi New York’ta bulunan General Mobile, yeni dünyanın değişen mobil ihtiyaçlarını karşılayan cep telefonu, mobil aksesuar ve mobil yazılımları tasarlama, üretme, pazarlama ve dünya çapında dağıtma alanlarında faaliyet gösteriyor.
Genç ve dinamik General Mobile markası, yaratıcı ürünler geliştirerek mükemmel tüketici deneyimleri yaratma konusunda sürdürülebilir bir başarı için çalışıyor. Farklı kulvarlardaki yüksek teknolojiye sahip mobil ürün ve çözümleri pazara sunarken, güçlü tedarik zinciri yönetimi ile fark yaratıyor.
Pazardaki gerçek ihtiyacın ne olduğunu anlamaya büyük önem veriyoruz. Hep ileriye bakıyor ve dünya genelinde tüketicilerin yeni pazar alanları yarattıklarını ve yeni servisler talep ettiklerini izliyoruz. Bu bilinçle pazara daha yakın olmayı, ihtiyaç duyulan uygulama ve çözümleri daha hızlı şekilde karşılamayı bir öncelik olarak görüyoruz.
Yaptığımız pazar araştırmalarına göre tüketicilerimiz diyorlar ki: “Estetik tasarımlı, detaylarda en iyi kombinasyonları sunan ürünleri tercih ediyorum. Sadelik ve konfor arıyorum. Kullandığım ürünün bilgimi ve yeteneklerimi artırmasını istiyorum. Seçeceğim markanın iş hayatımı düşünmesini ve benim paramı sanki kendisininmiş gibi değerli görmesini bekliyorum. Markanın hep doğru şeyleri yapmasını ve satış sonrasında da yanımda olmasını önemsiyorum. Beni toplum içinde bir adım öne çıkaran markayı satın alıyorum”.
General Mobile olarak kendimizi “yeni dünyanın empatik markası” olarak konumlandırıyoruz. Çünkü tüketici ihtiyaçlarını derinlemesine hissediyor, kalite standartlarımızı hep daha yukarıya taşıyor ve tüketicilerimize maliyetlerini düşürecek teklifler sunuyoruz. Sunduğumuz teknoloji hakkında son derece net şekilde iletişim kurarken, verdiğimiz her sözün arkasında duruyoruz.
Bugünün rekabetçi pazar koşullarında sürdürülebilir başarı için çalışıyoruz. Ürün – müşteri - satış kanalı ve fiyat dengesini doğru şekilde sağlıyor, uzun dönemli başarıyı gözetiyoruz.
Pazardaki ihtiyaç alanlarını öngörüyor, başarmak için yapılması gerekenleri önceden düşünüp, bunları iş süreçlerimize katıyor ve böylece fark yaratıyoruz. Başkalarının fazla iddialı ve zor bulabieceği alanları böylelikle fırsata çevirebiliyoruz.
General Mobile olarak geleceğe bakarken bir tercihte bulunduk. “Biz herkesten daha hızlı olabiliriz” dedik. Yeni dünyanın ihtiyaçları için daha sıkı hazırlanabilir, fırsat alanlarını daha hızlı ortaya çıkarabiliriz diye düşündük.
Bu hedef bizim için çok net ve açık…
New World, New Ideas.
0
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla