TTNET
HAFTANIN
TTNET DESTEK
HİZMET ÖZETİ
- 23022 TTNET Kullanıcısına hizmet verildi.
Casper Logitech Turkcell Superonline Nokia Lumia 1520
Kaydol

Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla Şifremi Unuttum
Karşınızda Ubuntu ve Windows 7 destekli tablet: Ekoore ET10TA Cowon, mobil internet cihazı W2'ye SSD disk takviyesi yaptı: Cowon W2 SSD HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (10) YORUM YAZ

tarafından 13 Nisan 2010, Salı 02:11 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Sharp, Dünya'nın ilk 4 renk filtreli 3D LCD TV'sini duyurdu
Günlük Haber LesEnfantsTerribles
10

Bir süredir 3D teknoloji ile ilgili ürünleriyle ve duyurularıyla gündemde olan Sharp, Dünya'nın ilk 4 renk filtreli 3D LDC TV'lerini duyurdu. Geçtiğimiz aylarda Quad Pixel teknolojisini tanıtan Sharp, bu teknoloji ile RGB renk filtresine Y'yi yani sarıyı eklemişti. Quad Pixel teknolojisi ile RGBY filtreli kullanılarak renk paleti genişletilmiş, 1 trilyondan fazla renk sunacağı ve renk gamutunun genişletileceği belirtilmişti. Quad Pixel ile ekranda görülen renklerin çok daha canlı ve ayırt edilebilir olacağı ifade edilmişti.

Sharp, son zamanlarda üzerinde durduğu 3D teknolojisi doğrultusunda, 3D gözlük gerektirmeyen küçük boyutlu LCD paneller üreteceğini duyurmuştu. Sharp yaptığı açıklamada Quad Pixel teknolojisi ile 3D teknolojisinin bu yeni LCD TV'lerde biraraya getirildiğini belirtti. Sharp'ın daha önceki haberlerde yayınladığımız 3D gözlüğü gerektirmeyen 3D panellerinin tersine ne yazıkki duyurulan bu televizyonlarda 3D gözlük gereksinimi devam ediyor.

Sharp'ın duyurduğu Dünya'nın ilk 4 renk filtreli 3D LCD TV'sinin benzer modellere oranla %80 daha fazla parlaklık ve kaliteli görüntü sunacağını iddia ediliyor. Quad Pixel teknolojisinin sunduğu geniş renk paleti ve 3D teknolojisinin birlikte kullanılacak olması bu iddiayı güçlendiriyor. Sharp'ın tanıtımını yaptığı yeni 3D LDC TV'lerde LED aydınlatma sisteminin olacağı ve tepkime süresinin de 4ms'nin altında olacağı belirtildi.

Sharp'ın4 renk filtreli 3D LDC TV'leri hakkındaki diğer teknik detayların önümüzdeki ay açıklanacağı söyleniyor. 3D teknolojisi üzerine büyük yatırımlar yapacak olan Sharp'ın 2012 yılına kadar 10 milyon ünitelik üretim rakamına ulaşması bekleniyor.

Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
einhander 13.04.2010 02:52:46
cok etkıleyıcı 0
Am@deus 13.04.2010 05:28:52
Sharptan yine bir ilk 0
aspirin_00 13.04.2010 09:44:30
durun bakalım daha neler çıkacak 36 renkliside çıkar bunun yok yok 32 bitliği :D:D:D:D yakında tv ler kalkar 3 boyutlu sanal ortamgelir peahhh kimbilir şuan neyin üzerinde çalışıyorlar. 0
aspirin_00 13.04.2010 09:47:03
bu arada yukarıdaki resimde kızın gözlüğü mü çok büyük yoksa kız mı 10 yaşında da yüzüne oturmamış anlayamadım o ne yaaa bu gözlükler ileride göz bozukluğu yapmassa şaşmayın numarasız gözlük kullanmayın diyor doktorlar. en basit gözlük için bile bunu diyorlarsa bu tur gözlükler teknolojının getirdiği yarardan çok zarar olacağı kanısındayım 0
GOGOMEZ 13.04.2010 13:16:15
Bu panel çok çok iyi ama ? tasarımı Phılıps LED LUX Benzettim sanki.. kombinasyon bir panel-ama şuda bir gerçek aşırı yüklü fiyatı olur bunun XS1 Gibi. biraz Tr den uzak bir panel ama genede beğendim gerçekten hoş.. 0
albani 13.04.2010 19:24:26
quote:

Orijinalden alıntı: Am@deus

Sharptan yine bir ilk


Mozart,TFT-LCD de zaten "ilklerin" adamı bunlar

Japonya da tek TFT-LCD ci yine bunlar!(IPS/Japan ın çok kısıtlı Modüllerini saymazsak,ama buda Sharp ın yanında çooook komik kalır
her haliyle,ama benim vazgeçmediğim iki Modül tipi vardır;S_PVA ile IPS-S/Alpha )
+

"Quintrix" Colour-system aslında bir CRT zamanındaki Pany buluşudur RGB+Y!!! hemde 30/32 sene önceki o zamanki TV markaları olan
"NATIONAL" ın bazı üst seviye TV lerinde kullanıldı ve uzun yıllar Sony-Black Trinitron ile çarpışmıştır bana göre o gün bu National TV
ler özellikle doğru renk üretiminde biraz daha iyi idiler

++
Sharp ın bu yukarıdaki olayıda aslında "yeni değildir"(en azından teknik olarak)
Ancak bu uyanık üreticiler,bir başka başlıktada yazdığım üzere her bir şeye "yeni" derler,teknoloji olarak panel TV lerde "hala" aman aman
yeni hiç bir şey yoktur! bunlar Marketing-Tool işleridir

Bu arada;özellikle TFT-LCD panel tekniğinde yol bitti!!!uzatmalarıda böyle oynuyorlar,çünkü pazar hala çok ciddi aç ve ne versen aynen yutuluyor
dolayısıyla böyle "yeni" bir sürü ""eski teknik"" geliştirilerek yada oynanarak verilecektir!

TFT-LCD de yol bitti ama sonu ......ED/LED ile biten(örneğin OLED/AMOLED/SED/FED gibi paneller)de bir şekilde çıkamadığı için(aslında her an çıkar ama
çıkarılmıyor!! sebeb ise yukarıda yazdım;...pazar çok aç hala bu eski tekniğe )

Ancak bir diğer en önemli sebebte şudur,mevcut TFT-LCD için madem "ileriye gidemiyoruz" dedi adamlar ve kafayı geriye doğru gidip işleterek;CRT den
medet umdular vede sonuca çok ciddi ulaştılar

Hatta komik bir benzetmeyi geçmişte bu işte dünyadaki bir numaralı teknoloji "bulucusu" olan NANO Prop.Inc/USA şöyle demişti;.....biz sürekli
LCD leri geliştirmek isterken yine kala kala CRT ye kaldık......demişlerdir

Kısaca olay şu(daha doğrusu mantık);CRT "hala" vazgeçilmez bir teknoloji(her nasıl bir teknoloji ise!!)ise o zamanda biz oturup bunu nasıl panel gibi
bir sisteme dönüştürürüz;bu kadar basit işte

Herifler kafa patlattılar ama bir gıdım ilerlemediler ve CRT ye dönünce olayı çözdüler ve ilk çözende tabiki NANO oldu(SED paneller )
aynı şekilde OLED/FED v.s sistemleride aynıdır!!!

Örneğin SED bana göre bir numaralı panel "hala" FED öyle sayılır ve Pio-Sony ortaklığından bu gelebilir(görüşmeler sürmektedir kapalı kapılar ardında tabiki )
Çünkü FED Inc/USA(bunun bulucusu diğer rakip Amerikalı firma)Lisans devrini AUO/Sony ve sanırım bir iki üreticiye daha verdi üretim v.s için

Konu dağılmasın diye geçiyorum ama CRT ler geliyor yine,sadece tipleri değişti ama tam bir CRT gibimi olacak o hala biraz şüpheli gibi,çünkü bu işte hala CRT Kraldır
Ben SED i izlemiştim,bütün uzman yorumlarında da en iyisi budur denmiştir
FED te öyle gibi,işte ben yeni panel diye bunlara derim

RGBY olsa da olur olmasada,Sharp önce "Modül hatalarını" sıfırı indirsin,Engine süper ama Modül sorunlu olursa ne olacak

++

Sn.LET sizede Haber için teşekkürler+
0
Am@deus 14.04.2010 02:09:22
Hocam benim gönlümde sharp yatıyor , günün birinde fırsatlarda el verirse bir high seri almayı düşünüyorum 0
albani 14.04.2010 12:49:11
Senin ihtiyacın yok!

Elindekinin kıymetini bil yeter,nasılsa o daha çook gider
Gaza filan gelme,bu üreticiler her sene bir şey çıkartıyorlar

Her sene panel alınacak hale getirdiler insanları,zaten bir kaç sene sonrada fiyatlarda iyice düşecek,
evlerin her tarafı panel dolacak
0
fotifoti 14.04.2010 23:24:38
banyoya bi panel ,mutfağa bi panel , bi dene de balkona aldım mı tamamdır :)

++ :)
0
yayluu 15.04.2010 02:35:09