TTNET Avea Toshiba Casper Logitech Turkcell Superonline

GİRİŞ

Şifremi Unuttum Yeni Kayıt Beni Hatırla
Facebook Twitter RSS
Apple'ın patent başvurusu yeni bir paketleme yöntemini işaret ediyor Araştırma oyunseverlerin fiziksel ürünlere ilgi gösterdiğini ortaya koyuyor HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (29) YORUM YAZ

tarafından 8 Nisan 2012, Pazar 23:01 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Fire Scout insansız helikopterler korsanları 30 saniye içerisinde tanıyarak ateş edebilecek
Günlük Haber Ekrem71
29

Özellikle askeri ve güvenlik alanlarında daha yaygın kullanım alanı bulmaya başlayan insansız araçlar, daha çok uçak ve helikopter gibi formatlarda karşımıza çıkıyor. Genelde kendi içerisinde birtakım algoritmalarla hareket eden veya personel tarafından son yönlendirmeleri yapılan araçların kabiliyetleri de her geçen gün artıyor.

ABD Deniz Kuvvetleri emrinde kullanılan Fire Scout insansız helikopterler LIDAR adında 3D lazer görüntüleme özelliğine kavuştu. Fire Scout araçları normalde deniz üzerinde gözlem yapıyor ve 70mm'lik Hydra füzeleri veya Hellfire tank füzeleri taşıyabiliyor.

LIDAR teknolojisiyle araç, deniz üzerinde karşılaştığı gemileri milyonlarca lazer ışınıyla tarayarak 3 boyutlu görüntüsünü çıkarıyor ve 30 saniye içinde veritabanı ile karşılaştırma yapıyor. Yanlış anlamalardan kaçınmak için de kontrol merkezindeki personel karşı taraf cevap verinceye kadar bekliyor. Aksi durumda saldırı veya uyarı atışı yapılabiliyor.

Yaz döneminde Fire Scout araçlarının LIDAR özelliği ile denemelerine Kaliforniya civarında başlanacak ve testlerin ardından asli görev için oeprasyonel birliklere teslim edilecek.
 
En Çok Beğenilen Yorumlar Yorum Yaz ▼
Foxbat 9.4.2012 01:28:03
Fire Scout operasyonel değil yani henüz tam anlamıyla ABD Donanması tarafından resmen envantere alınmadılar. Sayın Ultratrim THK maalesef F-18 kullanmıyor. F-4 ve F-16 kullanıyor. Elimizdeki
...
Yorumun devamı ▼
+13
VokalAnestezi 8.4.2012 23:46:46
Vatan başarıyla kurtarıldı.mission accomplished
...
Yorumun devamı ▼
+6
sertacarslan 9.4.2012 10:46:51
Bakış açınız doğru değil, bütün bir ırkı terörist olarak nitelendiremezsiniz. Terörist örgütün kullandığı araç ırkçı propogandadır ve sempatizanları da (pasif teröristler) bu propogandaya kanmış hed
...
Yorumun devamı ▼
+5
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
Foxbat Pazartesi, 11:55
quote:

Orijinalden alıntı: Ursofalk


quote:

Orijinalden alıntı: Foxbat

quote:

Orijinalden alıntı: ftd

arkadaşlar haber yapmış ama yazılanlar haberle alakası yok

Haklısınız. Habere dönelim o zaman.

Firescout USN adına gemi koruması ve keşif amaçlı geliştirileni başarılı bir İHA'dır. Aslında daha küçük bir modeli TSK için üretimde şu an. Bayraktar firması, Kara Kuvvetleri için Malazgirt döner kanatlı keşif İHA'sı imal ediyor. Firescout ile aynı ebatlarda prototip modelimiz bile mevcut.
İHA'lar konusunda şaşırtıcı derecede iyi durumdayız. Mikro ve Mini İHA konusunda dışa bağımlılığımız yok. ANKA projesi sayesinde de yakında MALE (Medium altitude long endurance) sınıfında da ihracatçı olacağız. Hatta size iyi bir haber vereyim: Şu an mühendislerimiz insansız savaş uçağı İMHA üzerinde çalışıyorlar ve 2015 gibi testlere başlanacak:)
Saçma bir şekilde piyade tüfeği konusunda yerimizde sayıyoruz ama onun nedeni de MKEK ( Makine Kimya Endüstrisi Kurumu) maalesef. "Millik tüfek yaptık" diye Alman HK416'sını Cumurbaşkanı'nın eline tutuşturup fotoğraf çektirten ve bizi tüm dünyaya rezil eden MKEK Aynı zamanda özel sektörü tüfek ve mühimmat üretimi işinden zorla el çektirme konusunda oldukça da başarılı! Şu an milli tüfek diye yaptıkları Alman HK-417'nin düşük kalitede devşirmesinden ibaret! Ama yapacak bir şey yok. Sırf MKEK'in baskıları yüzünden özel dektörün iptal ettiği projeleri bir bilseniz öfkeden yerinizde oturamazsınız.

Şu anda milli tank, savaş gemisi, eğitim uçağı, taarruz helikopteri, zırhlı araç gibi bir çok başarılı programımız mevcut. OMTAS, UMTAS, Cirit gibi zırh savar füzelerimizin operasyonel olması an meselesi. Kısa-orta-uzun menzilli balistik füzeler konusunda bayağı yol aldık. ATMACA adında oldukça gelişmiş bir seyir füzesi yapıyoruz ve geliştirmeye devam ediyoruz. Kısacası milli askeri teknoloji konusunda tekleye tekleye de olsa iyi gidiyoruz.

PKK konusunda işler buradan bakıldığı gibi görünmüyor maalesef. Bölgede görev yapan asker-polis arkadaşlarım var ve hepsi aynı şeyleri söylüyor. iklim, yüzey yapısı, yerleşim alışkanlılkları vs. o kadar zorlu ve karışık ki orada insanüstü başarılar elde ettiğimizi söyleyebilirim. Binlerce mağara, vadi, geçit, sert iklim, helikopterleri zorlayan yükseltiler PKK'ya büyük avantaj sağlıyor. Günyedoğu-Kuzey Irak yapısal anlamda Afganistan'ı aratmayan bir coğrafya. Bunlara rağmen örgüte darbe üstüne darbe vuruyoruz. Hele son dönemlerde teknolojinin de yardımıyla PKK'yı kıpırdayamaz hale getirdik o yüzden siyasi taşeronları aracılığıyla şehir eylemlerine yönelmek zorunda kaldılar.

Taliban konusunda da durum PKK ile benzer diyebiliriz. Evet zamanında bu adamlar CIA ve MI-6 ajanları tarafından eğitilip Ruslar'a karşı kullanıldı fakat işleri bitip kenara fırlatıldıklarında başa bela oldular. Afganistan öyle belalı bir coğrafya ki ne kadar üstün teknolojiniz olursa olsun adamlar burnunuzun dibine kadar gelip kampınızı basabiliyorlar. O kadar hızlı vur-kaç yapıyorlar ki ABD askerileri baskına uğradıklarını anlayıp toparlanana kadar adamların yerinde yeller esiyor.

Asimetrik harp, hele de engebeli coğrafyada çok ama çok zordur. O yüzden her şehit haberi geldiğinde komutanları ya da gizli güçleri suçlamayı bırakalım çünkü işler buradan görüldüğü gibi yürümüyor.

Konuya dönelim. ABD 2050 yılına kadar ordusunun yarısını robotlardan müteşekkir hale getirme peşinde ve şu ana kadar çok iyi gidiyor. Bu treni kaçırmamamız lazım ve gidişata bakarsak bu kez kaçırmayacağız.

Not: Bob Ross benim kahramanımdır ve avatarımı asla değiştirmem:P

Hocam sen MİT te falan mi calisiyosun? Neren edindin bu kadar bilgiyi?

Sapına kadar sivilim merak etmeyin:) Zaten MİT-CIA vs. bağlantım olsa bunları hayatta yazmam

Donanım öncesi aşkım askeri teknolojidir. Yıllardır askeri teknoloji ile ilgili internet, dergi, haber vs. takibi yaparım ve farkında olmadan bayağı geliştirmişim kendimi. Hatta bir dönem askeri teknoloji dergisinde editör olarak çalıştım. Ivy Bridge serisi işlemcilerin mimarı özelliklerini bilemem ama Eskişehir Ana Jet Üssü'ndeki tüm uçakların kuyruk numaralarını ezbere bilirim:)

+1
ilkerinanç Pazartesi, 11:42
dh den inceleme bekliyoruz...

edeb ya hu...
0
Ursofalk Pazartesi, 11:37

quote:

Orijinalden alıntı: Foxbat

quote:

Orijinalden alıntı: ftd

arkadaşlar haber yapmış ama yazılanlar haberle alakası yok

Haklısınız. Habere dönelim o zaman.

Firescout USN adına gemi koruması ve keşif amaçlı geliştirileni başarılı bir İHA'dır. Aslında daha küçük bir modeli TSK için üretimde şu an. Bayraktar firması, Kara Kuvvetleri için Malazgirt döner kanatlı keşif İHA'sı imal ediyor. Firescout ile aynı ebatlarda prototip modelimiz bile mevcut.
İHA'lar konusunda şaşırtıcı derecede iyi durumdayız. Mikro ve Mini İHA konusunda dışa bağımlılığımız yok. ANKA projesi sayesinde de yakında MALE (Medium altitude long endurance) sınıfında da ihracatçı olacağız. Hatta size iyi bir haber vereyim: Şu an mühendislerimiz insansız savaş uçağı İMHA üzerinde çalışıyorlar ve 2015 gibi testlere başlanacak:)
Saçma bir şekilde piyade tüfeği konusunda yerimizde sayıyoruz ama onun nedeni de MKEK ( Makine Kimya Endüstrisi Kurumu) maalesef. "Millik tüfek yaptık" diye Alman HK416'sını Cumurbaşkanı'nın eline tutuşturup fotoğraf çektirten ve bizi tüm dünyaya rezil eden MKEK Aynı zamanda özel sektörü tüfek ve mühimmat üretimi işinden zorla el çektirme konusunda oldukça da başarılı! Şu an milli tüfek diye yaptıkları Alman HK-417'nin düşük kalitede devşirmesinden ibaret! Ama yapacak bir şey yok. Sırf MKEK'in baskıları yüzünden özel dektörün iptal ettiği projeleri bir bilseniz öfkeden yerinizde oturamazsınız.

Şu anda milli tank, savaş gemisi, eğitim uçağı, taarruz helikopteri, zırhlı araç gibi bir çok başarılı programımız mevcut. OMTAS, UMTAS, Cirit gibi zırh savar füzelerimizin operasyonel olması an meselesi. Kısa-orta-uzun menzilli balistik füzeler konusunda bayağı yol aldık. ATMACA adında oldukça gelişmiş bir seyir füzesi yapıyoruz ve geliştirmeye devam ediyoruz. Kısacası milli askeri teknoloji konusunda tekleye tekleye de olsa iyi gidiyoruz.

PKK konusunda işler buradan bakıldığı gibi görünmüyor maalesef. Bölgede görev yapan asker-polis arkadaşlarım var ve hepsi aynı şeyleri söylüyor. iklim, yüzey yapısı, yerleşim alışkanlılkları vs. o kadar zorlu ve karışık ki orada insanüstü başarılar elde ettiğimizi söyleyebilirim. Binlerce mağara, vadi, geçit, sert iklim, helikopterleri zorlayan yükseltiler PKK'ya büyük avantaj sağlıyor. Günyedoğu-Kuzey Irak yapısal anlamda Afganistan'ı aratmayan bir coğrafya. Bunlara rağmen örgüte darbe üstüne darbe vuruyoruz. Hele son dönemlerde teknolojinin de yardımıyla PKK'yı kıpırdayamaz hale getirdik o yüzden siyasi taşeronları aracılığıyla şehir eylemlerine yönelmek zorunda kaldılar.

Taliban konusunda da durum PKK ile benzer diyebiliriz. Evet zamanında bu adamlar CIA ve MI-6 ajanları tarafından eğitilip Ruslar'a karşı kullanıldı fakat işleri bitip kenara fırlatıldıklarında başa bela oldular. Afganistan öyle belalı bir coğrafya ki ne kadar üstün teknolojiniz olursa olsun adamlar burnunuzun dibine kadar gelip kampınızı basabiliyorlar. O kadar hızlı vur-kaç yapıyorlar ki ABD askerileri baskına uğradıklarını anlayıp toparlanana kadar adamların yerinde yeller esiyor.

Asimetrik harp, hele de engebeli coğrafyada çok ama çok zordur. O yüzden her şehit haberi geldiğinde komutanları ya da gizli güçleri suçlamayı bırakalım çünkü işler buradan görüldüğü gibi yürümüyor.

Konuya dönelim. ABD 2050 yılına kadar ordusunun yarısını robotlardan müteşekkir hale getirme peşinde ve şu ana kadar çok iyi gidiyor. Bu treni kaçırmamamız lazım ve gidişata bakarsak bu kez kaçırmayacağız.

Not: Bob Ross benim kahramanımdır ve avatarımı asla değiştirmem:P

Hocam sen MİT te falan mi calisiyosun? Neren edindin bu kadar bilgiyi?
0
BlıtzKrıeg Pazartesi, 11:27
U botu andiriyor. 0
Kırık Ok Pazartesi, 11:25
Türklerinde İnsansız Helikopteri var

http://www.tai.com.tr/tr/proje/r-iha
0
Vash The Stampede Pazartesi, 11:20
quote:

Orijinalden alıntı: Foxbat

quote:

Orijinalden alıntı: ftd

arkadaşlar haber yapmış ama yazılanlar haberle alakası yok

Haklısınız. Habere dönelim o zaman.

Firescout USN adına gemi koruması ve keşif amaçlı geliştirileni başarılı bir İHA'dır. Aslında daha küçük bir modeli TSK için üretimde şu an. Bayraktar firması, Kara Kuvvetleri için Malazgirt döner kanatlı keşif İHA'sı imal ediyor. Firescout ile aynı ebatlarda prototip modelimiz bile mevcut.
İHA'lar konusunda şaşırtıcı derecede iyi durumdayız. Mikro ve Mini İHA konusunda dışa bağımlılığımız yok. ANKA projesi sayesinde de yakında MALE (Medium altitude long endurance) sınıfında da ihracatçı olacağız. Hatta size iyi bir haber vereyim: Şu an mühendislerimiz insansız savaş uçağı İMHA üzerinde çalışıyorlar ve 2015 gibi testlere başlanacak:)
Saçma bir şekilde piyade tüfeği konusunda yerimizde sayıyoruz ama onun nedeni de MKEK ( Makine Kimya Endüstrisi Kurumu) maalesef. "Millik tüfek yaptık" diye Alman HK416'sını Cumurbaşkanı'nın eline tutuşturup fotoğraf çektirten ve bizi tüm dünyaya rezil eden MKEK Aynı zamanda özel sektörü tüfek ve mühimmat üretimi işinden zorla el çektirme konusunda oldukça da başarılı! Şu an milli tüfek diye yaptıkları Alman HK-417'nin düşük kalitede devşirmesinden ibaret! Ama yapacak bir şey yok. Sırf MKEK'in baskıları yüzünden özel dektörün iptal ettiği projeleri bir bilseniz öfkeden yerinizde oturamazsınız.

Şu anda milli tank, savaş gemisi, eğitim uçağı, taarruz helikopteri, zırhlı araç gibi bir çok başarılı programımız mevcut. OMTAS, UMTAS, Cirit gibi zırh savar füzelerimizin operasyonel olması an meselesi. Kısa-orta-uzun menzilli balistik füzeler konusunda bayağı yol aldık. ATMACA adında oldukça gelişmiş bir seyir füzesi yapıyoruz ve geliştirmeye devam ediyoruz. Kısacası milli askeri teknoloji konusunda tekleye tekleye de olsa iyi gidiyoruz.

PKK konusunda işler buradan bakıldığı gibi görünmüyor maalesef. Bölgede görev yapan asker-polis arkadaşlarım var ve hepsi aynı şeyleri söylüyor. iklim, yüzey yapısı, yerleşim alışkanlılkları vs. o kadar zorlu ve karışık ki orada insanüstü başarılar elde ettiğimizi söyleyebilirim. Binlerce mağara, vadi, geçit, sert iklim, helikopterleri zorlayan yükseltiler PKK'ya büyük avantaj sağlıyor. Günyedoğu-Kuzey Irak yapısal anlamda Afganistan'ı aratmayan bir coğrafya. Bunlara rağmen örgüte darbe üstüne darbe vuruyoruz. Hele son dönemlerde teknolojinin de yardımıyla PKK'yı kıpırdayamaz hale getirdik o yüzden siyasi taşeronları aracılığıyla şehir eylemlerine yönelmek zorunda kaldılar.

Taliban konusunda da durum PKK ile benzer diyebiliriz. Evet zamanında bu adamlar CIA ve MI-6 ajanları tarafından eğitilip Ruslar'a karşı kullanıldı fakat işleri bitip kenara fırlatıldıklarında başa bela oldular. Afganistan öyle belalı bir coğrafya ki ne kadar üstün teknolojiniz olursa olsun adamlar burnunuzun dibine kadar gelip kampınızı basabiliyorlar. O kadar hızlı vur-kaç yapıyorlar ki ABD askerileri baskına uğradıklarını anlayıp toparlanana kadar adamların yerinde yeller esiyor.

Asimetrik harp, hele de engebeli coğrafyada çok ama çok zordur. O yüzden her şehit haberi geldiğinde komutanları ya da gizli güçleri suçlamayı bırakalım çünkü işler buradan görüldüğü gibi yürümüyor.

Konuya dönelim. ABD 2050 yılına kadar ordusunun yarısını robotlardan müteşekkir hale getirme peşinde ve şu ana kadar çok iyi gidiyor. Bu treni kaçırmamamız lazım ve gidişata bakarsak bu kez kaçırmayacağız.

Not: Bob Ross benim kahramanımdır ve avatarımı asla değiştirmem:P

hoca sen yaz biz okuruz, koptur, devam
0
e-mutlu 9.4.2012 20:56:58
quote:

Orijinalden alıntı: uLtRaTRim

quote:

Orijinalden alıntı: fatihcanerybiz pkklılar üzerinde denemeliyiz bu tür silahları,ama nerde o kafa..
Istesek şimdi hemen bitirebiliriz. sırf sikorskyler, kobralar, f18ler, ankalar, heronlar yeter bunlara karşı. asker kullanmaya gerek bile yok, ama içimizden birileri bunlar yaptırmıyor. sorun dışarda değil, içimizde.


Bu işler bu kadar basit değil malesef teknoloji ne kadar gelişsede yinede yetersiz kalıyor örnek olarak kobraları vericek olursak terorist ağaç'a sarıldığında ayrıt edemiyor,Skorsky zaten bi asker taşıma için kullanılıyor ve çoğu külüstür diyebilirim. Bu O. Bitirmek için En önemli istihbarat daha sonrada operasyon görevini verecek cesarette komutanlara ihtiyaç var .
0
Leopard26 9.4.2012 15:45:35



adam kurtulamamış beyler
















+1
Aléister Crowley 9.4.2012 15:42:11
2050 de etrafımız full robot olacak bune yaw bi savaş sırasında bi robotla karşılaşmak isten biri varmıki 0
isyankar_emre 9.4.2012 15:03:11
Etkileyici bir teknoloji, özellikle korsanlar üzerine olmasıda güzel olmuş, tabi daha yürürlüğe konulmamış olasada bu haber birçok korsanın gözünü korkutucaktır, özellikle şu bilgilendirmenin ardından; "deniz üzerinde karşılaştığı gemileri milyonlarca lazer ışınıyla tarayarak 3 boyutlu görüntüsünü çıkarıyor" :)) 0
Foxbat 9.4.2012 11:56:19
quote:

Orijinalden alıntı: ftd

arkadaşlar haber yapmış ama yazılanlar haberle alakası yok

Haklısınız. Habere dönelim o zaman.

Firescout USN adına gemi koruması ve keşif amaçlı geliştirileni başarılı bir İHA'dır. Aslında daha küçük bir modeli TSK için üretimde şu an. Bayraktar firması, Kara Kuvvetleri için Malazgirt döner kanatlı keşif İHA'sı imal ediyor. Firescout ile aynı ebatlarda prototip modelimiz bile mevcut.
İHA'lar konusunda şaşırtıcı derecede iyi durumdayız. Mikro ve Mini İHA konusunda dışa bağımlılığımız yok. ANKA projesi sayesinde de yakında MALE (Medium altitude long endurance) sınıfında da ihracatçı olacağız. Hatta size iyi bir haber vereyim: Şu an mühendislerimiz insansız savaş uçağı İMHA üzerinde çalışıyorlar ve 2015 gibi testlere başlanacak:)
Saçma bir şekilde piyade tüfeği konusunda yerimizde sayıyoruz ama onun nedeni de MKEK ( Makine Kimya Endüstrisi Kurumu) maalesef. "Millik tüfek yaptık" diye Alman HK416'sını Cumurbaşkanı'nın eline tutuşturup fotoğraf çektirten ve bizi tüm dünyaya rezil eden MKEK Aynı zamanda özel sektörü tüfek ve mühimmat üretimi işinden zorla el çektirme konusunda oldukça da başarılı! Şu an milli tüfek diye yaptıkları Alman HK-417'nin düşük kalitede devşirmesinden ibaret! Ama yapacak bir şey yok. Sırf MKEK'in baskıları yüzünden özel dektörün iptal ettiği projeleri bir bilseniz öfkeden yerinizde oturamazsınız.

Şu anda milli tank, savaş gemisi, eğitim uçağı, taarruz helikopteri, zırhlı araç gibi bir çok başarılı programımız mevcut. OMTAS, UMTAS, Cirit gibi zırh savar füzelerimizin operasyonel olması an meselesi. Kısa-orta-uzun menzilli balistik füzeler konusunda bayağı yol aldık. ATMACA adında oldukça gelişmiş bir seyir füzesi yapıyoruz ve geliştirmeye devam ediyoruz. Kısacası milli askeri teknoloji konusunda tekleye tekleye de olsa iyi gidiyoruz.

PKK konusunda işler buradan bakıldığı gibi görünmüyor maalesef. Bölgede görev yapan asker-polis arkadaşlarım var ve hepsi aynı şeyleri söylüyor. iklim, yüzey yapısı, yerleşim alışkanlılkları vs. o kadar zorlu ve karışık ki orada insanüstü başarılar elde ettiğimizi söyleyebilirim. Binlerce mağara, vadi, geçit, sert iklim, helikopterleri zorlayan yükseltiler PKK'ya büyük avantaj sağlıyor. Günyedoğu-Kuzey Irak yapısal anlamda Afganistan'ı aratmayan bir coğrafya. Bunlara rağmen örgüte darbe üstüne darbe vuruyoruz. Hele son dönemlerde teknolojinin de yardımıyla PKK'yı kıpırdayamaz hale getirdik o yüzden siyasi taşeronları aracılığıyla şehir eylemlerine yönelmek zorunda kaldılar.

Taliban konusunda da durum PKK ile benzer diyebiliriz. Evet zamanında bu adamlar CIA ve MI-6 ajanları tarafından eğitilip Ruslar'a karşı kullanıldı fakat işleri bitip kenara fırlatıldıklarında başa bela oldular. Afganistan öyle belalı bir coğrafya ki ne kadar üstün teknolojiniz olursa olsun adamlar burnunuzun dibine kadar gelip kampınızı basabiliyorlar. O kadar hızlı vur-kaç yapıyorlar ki ABD askerileri baskına uğradıklarını anlayıp toparlanana kadar adamların yerinde yeller esiyor.

Asimetrik harp, hele de engebeli coğrafyada çok ama çok zordur. O yüzden her şehit haberi geldiğinde komutanları ya da gizli güçleri suçlamayı bırakalım çünkü işler buradan görüldüğü gibi yürümüyor.

Konuya dönelim. ABD 2050 yılına kadar ordusunun yarısını robotlardan müteşekkir hale getirme peşinde ve şu ana kadar çok iyi gidiyor. Bu treni kaçırmamamız lazım ve gidişata bakarsak bu kez kaçırmayacağız.

Not: Bob Ross benim kahramanımdır ve avatarımı asla değiştirmem:P
+3
Zıplayan fil 9.4.2012 11:28:47
Uzun mesafeli saldırıları pek yapamaz.

Ama konvoy korumada iyi olur
0
wozniak 9.4.2012 11:14:43
Maket Tankla gerçek tankı nasıl ayırt edecek. +1
ftd 9.4.2012 10:58:44
arkadaşlar haber yapmış ama yazılanlar haberle alakası yok 0
sertacarslan 9.4.2012 10:46:51
quote:

Orijinalden alıntı: berkkarabacak

quote:

Orijinalden alıntı: uLtRaTRim
quote:

Orijinalden alıntı: fatihcanerybiz pkklılar üzerinde denemeliyiz bu tür silahları,ama nerde o kafa..
Istesek şimdi hemen bitirebiliriz. sırf sikorskyler, kobralar, f18ler, ankalar, heronlar yeter bunlara karşı. asker kullanmaya gerek bile yok, ama içimizden birileri bunlar yaptırmıyor. sorun dışarda değil, içimizde.
sorun bitirmeyle alakalı değil hiç bir ırkı fiziksel oalrak bitiremessin bkz: hitler.önemli olan o halkın zihinlerini değiştirmek


Bakış açınız doğru değil, bütün bir ırkı terörist olarak nitelendiremezsiniz.
Terörist örgütün kullandığı araç ırkçı propogandadır ve sempatizanları da (pasif teröristler) bu propogandaya kanmış hedef ırk mensuplarıdır, doğrudur. Ancak o ırka mensup gayet vatansever bir çoğunluk vardır, bunu da görmezden gelemezsiniz. Aksini düşünmek ve konuya bahsettiğiniz bakış açısıyla yaklaşmak, terörist örgütün propogandasında başarıya ulaşmasına istemeden yardımcı olmak gibi çok sakıncalı sonuçlar doğurur. Yıllardır yapılan büyük hatalardan biri de budur maalesef.
+5
berkkarabacak 9.4.2012 10:20:01
quote:

Orijinalden alıntı: uLtRaTRim

quote:

Orijinalden alıntı: fatihcanerybiz pkklılar üzerinde denemeliyiz bu tür silahları,ama nerde o kafa..
Istesek şimdi hemen bitirebiliriz. sırf sikorskyler, kobralar, f18ler, ankalar, heronlar yeter bunlara karşı. asker kullanmaya gerek bile yok, ama içimizden birileri bunlar yaptırmıyor. sorun dışarda değil, içimizde.


sorun bitirmeyle alakalı değil hiç bir ırkı fiziksel oalrak bitiremessin bkz: hitler.önemli olan o halkın zihinlerini değiştirmek
+2
sertacarslan 9.4.2012 09:01:56
quote:

Orijinalden alıntı: mehmet672

vatan falan bahane savaşta bir kurşun yersen savaşın ne kadar kötü birşey olduğunu anlarsın.anlamıyorsan o senin sığırlığın.


Deden Mehmet, Çanakkale'de o bahane dediğin vatan düşmandan kurtulsun da sen özgür yaşayasın diye kurşunlara karşı süngüyle saldırmıştı, mermisi bile yoktu çünkü.

Ne bilirdi sen k.çını yaya yaya internetten vatan bahane diyeceksin...
+3
OverClocK1ng 9.4.2012 04:40:15
Bunları gördükçe Skynet e giderek daha fazla inanmaya başladım... 0
DH Misafiri 9.4.2012 02:22:01
kimse birbiriyle sidik zoruna girmesin siyasetle ilgili bilginiz size kalsın
burası teknoloji portal çarptırmayın milletin bilgilerini minnacık bilginizle.
-1
mehmet672 9.4.2012 02:21:16
vatan falan bahane savaşta bir kurşun yersen savaşın ne kadar kötü birşey olduğunu anlarsın.anlamıyorsan o senin sığırlığın. -1
VokalAnestezi 9.4.2012 02:12:45
quote:

Orijinalden alıntı: Foxbat

Fire Scout opaerasyonel değil yani henüz tam anlamıyla ABD Donanması tarafından resmen envantere alınmadılar.

Sayın Ultratrim



THK maalesef F-18 kullanmıyor. F-4 ve F-16 kullanıyor.



Elimizdeki AH1-P ve W Cobra'lar o kadar yoğun kullanılıyorlar ki ömürlerini doldurmak üzereler. Hatta Güney Doğu'da sadece AH1-W Süper Cobra'lardan 7 tanesini görevde tutabiliyoruz. Bu da terörle mücadelede zaafiyet yaratıyor Ama önümüzdeki yıldan itibaren çok çok daha yüksek kapasiteye sahip milli ATAK taarruz helikopterleri göreve başlayacak.



"Biz bitiririz ama engelleyen var" çok sığ bir yorum olmuş. Asimetrik muharebe o kadar da kolay değil maalesef. Bakınız ABD muazzam teknolojisine ve yüzlerce helo, uçak, İHA, uydu, vs. rağmen hala Taliban'ı Afganistan'da yenemedi. PKK oldukça arızalı bir arazide binlerce mağara ve vadininin çevrelediği labirent gibi bir yerde bulunuyor ve onları bulup yoketmek için robot helodan kat kat fazlasına ihtiyaç var. Ve bu adamlar da armut toplamıyorlar. Gerilla harbi konusunda maalesef oldukça tecrübeli ve iyiler. Hep vur kaç yapıyorlar. Karakol-üs saldırılarını hava şartlarına göre yapıyorlar yani uçak ya da helo desteği mümkün olmayan anlarda saldırıp kısa sürede araziye yayılıyorlar.



O yüzden birilerini kötülemeden önce biraz daha düşünmek gerekiyor.

Geneline katılıyorum. Amerika'nın Vietnam işgali sırasında yayınladığı bir rapora gör gerilla taktiği kullanan her düşman için 1 asker gerekliymiş. Ama Amerika'nın Taliban'ı yok etmek işine gelmez diye düşünüyorum hatta doğrudan Amerika destekliyor olmalı. Sonuçta bir yer işgal edecek bahane lazım.
Bu arada sanmıyorum ki ATAK helikopterini seri bir şekilde üretebiliriz. Silah yaptık senede 100 tane gibi komik bir üretim sayısı duymuştum. Bu kadar kasçağımıza gidip G36 alalım daha iyi. Pahalı mahalı uzun süre kullanılır yada yeni AK modelleri olabilir. Uzun süre kullanılabilir.

NOT : Usta sana sonsuz var ama n'olur şu avatarı değiştir.
0
sonofmana 9.4.2012 01:52:59
quote:

Orijinalden alıntı: Foxbat

Fire Scout opaerasyonel değil yani henüz tam anlamıyla ABD Donanması tarafından resmen envantere alınmadılar.Sayın UltratrimTHK maalesef F-18 kullanmıyor. F-4 ve F-16 kullanıyor.Elimizdeki AH1-P ve W Cobralar o kadar yoğun kullanılıyorlar ki ömürlerini doldurmak üzereler. Hatta Güney Doğuda sadece AH1-W Süper Cobralardan 7 tanesini görevde tutabiliyoruz. Bu da terörle mücadelede zaafiyet yaratıyor Ama önümüzdeki yıldan itibaren çok çok daha yüksek kapasiteye sahip milli ATAK taarruz helikopterleri göreve başlayacak.Biz bitiririz ama engelleyen var çok sığ bir yorum olmuş. Asimetrik muharebe o kadar da kolay değil maalesef. Bakınız ABD muazzam teknolojisine ve yüzlerce helo, uçak, İHA, uydu, vs. rağmen hala Talibanı Afganistanda yenemedi. PKK oldukça arızalı bir arazide binlerce mağara ve vadininin çevrelediği labirent gibi bir yerde bulunuyor ve onları bulup yoketmek için robot helodan kat kat fazlasına ihtiyaç var. Ve bu adamlar da armut toplamıyorlar. Gerilla harbi konusunda maalesef oldukça tecrübeli ve iyiler. Hep vur kaç yapıyorlar. Karakol-üs saldırılarını hava şartlarına göre yapıyorlar yani uçak ya da helo desteği mümkün olmayan anlarda saldırıp kısa sürede araziye yayılıyorlar. O yüzden birilerini kötülemeden önce biraz daha düşünmek gerekiyor.



bilen ve bilmeyen (ultratrim , fatihcanery ) arasındaki fark ..
-2
qoqoCAN 9.4.2012 01:49:23
quote:

Orijinalden alıntı: Foxbat

Fire Scout opaerasyonel değil yani henüz tam anlamıyla ABD Donanması tarafından resmen envantere alınmadılar.Sayın UltratrimTHK maalesef F-18 kullanmıyor. F-4 ve F-16 kullanıyor.Elimizdeki AH1-P ve W Cobralar o kadar yoğun kullanılıyorlar ki ömürlerini doldurmak üzereler. Hatta Güney Doğuda sadece AH1-W Süper Cobralardan 7 tanesini görevde tutabiliyoruz. Bu da terörle mücadelede zaafiyet yaratıyor Ama önümüzdeki yıldan itibaren çok çok daha yüksek kapasiteye sahip milli ATAK taarruz helikopterleri göreve başlayacak.Biz bitiririz ama engelleyen var çok sığ bir yorum olmuş. Asimetrik muharebe o kadar da kolay değil maalesef. Bakınız ABD muazzam teknolojisine ve yüzlerce helo, uçak, İHA, uydu, vs. rağmen hala Talibanı Afganistanda yenemedi. PKK oldukça arızalı bir arazide binlerce mağara ve vadininin çevrelediği labirent gibi bir yerde bulunuyor ve onları bulup yoketmek için robot helodan kat kat fazlasına ihtiyaç var. Ve bu adamlar da armut toplamıyorlar. Gerilla harbi konusunda maalesef oldukça tecrübeli ve iyiler. Hep vur kaç yapıyorlar. Karakol-üs saldırılarını hava şartlarına göre yapıyorlar yani uçak ya da helo desteği mümkün olmayan anlarda saldırıp kısa sürede araziye yayılıyorlar. O yüzden birilerini kötülemeden önce biraz daha düşünmek gerekiyor.


avatarındaki adama benziyor olmalısın :D
+1
Foxbat 9.4.2012 01:28:03
Fire Scout operasyonel değil yani henüz tam anlamıyla ABD Donanması tarafından resmen envantere alınmadılar.

Sayın Ultratrim



THK maalesef F-18 kullanmıyor. F-4 ve F-16 kullanıyor.



Elimizdeki AH1-P ve W Cobra'lar o kadar yoğun kullanılıyorlar ki ömürlerini doldurmak üzereler. Hatta Güney Doğu'da sadece AH1-W Süper Cobra'lardan 7 tanesini görevde tutabiliyoruz. Bu da terörle mücadelede zaafiyet yaratıyor Ama önümüzdeki yıldan itibaren çok çok daha yüksek kapasiteye sahip milli ATAK taarruz helikopterleri göreve başlayacak.



"Biz bitiririz ama engelleyen var" çok sığ bir yorum olmuş. Asimetrik muharebe o kadar da kolay değil maalesef. Bakınız ABD muazzam teknolojisine ve yüzlerce helo, uçak, İHA, uydu, vs. rağmen hala Taliban'ı Afganistan'da yenemedi. PKK oldukça arızalı bir arazide binlerce mağara ve vadininin çevrelediği labirent gibi bir yerde bulunuyor ve onları bulup yoketmek için robot helodan kat kat fazlasına ihtiyaç var. Ve bu adamlar da armut toplamıyorlar. Gerilla harbi konusunda maalesef oldukça tecrübeli ve iyiler. Hep vur kaç yapıyorlar. Karakol-üs saldırılarını hava şartlarına göre yapıyorlar yani uçak ya da helo desteği mümkün olmayan anlarda saldırıp kısa sürede araziye yayılıyorlar.



O yüzden birilerini kötülemeden önce biraz daha düşünmek gerekiyor.
+13
sonofmana 9.4.2012 00:29:13
quote:

Orijinalden alıntı: uLtRaTRim

quote:

Orijinalden alıntı: fatihcanerybiz pkklılar üzerinde denemeliyiz bu tür silahları,ama nerde o kafa..
Istesek şimdi hemen bitirebiliriz. sırf sikorskyler, kobralar, f18ler, ankalar, heronlar yeter bunlara karşı. asker kullanmaya gerek bile yok, ama içimizden birileri bunlar yaptırmıyor. sorun dışarda değil, içimizde.


sizin gibi kafalar yüzünden bitmiyor zaten ..
-3
_bluescream_ 9.4.2012 00:13:38
İşte bakıyoruz ya telefonalr yok 4 cekirdekli bükülebilir ekran hep diyoruz ki teklonoji nereye gidiyor. Teklonojinin birde bu tarafı var iyi polis kötü polis olmasın sonra. 0
VokalAnestezi 8.4.2012 23:46:46
quote:

Orijinalden alıntı: uLtRaTRim

quote:

Orijinalden alıntı: fatihcanerybiz pkklılar üzerinde denemeliyiz bu tür silahları,ama nerde o kafa..
Istesek şimdi hemen bitirebiliriz. sırf sikorskyler, kobralar, f18ler, ankalar, heronlar yeter bunlara karşı. asker kullanmaya gerek bile yok, ama içimizden birileri bunlar yaptırmıyor. sorun dışarda değil, içimizde.

Vatan başarıyla kurtarıldı.
mission accomplished
+6
uLtRaTRim 8.4.2012 23:43:49
quote:

Orijinalden alıntı: fatihcanery

biz pkklılar üzerinde denemeliyiz bu tür silahları,ama nerde o kafa..


Istesek şimdi hemen bitirebiliriz. sırf sikorskyler, kobralar, f18ler, ankalar, heronlar yeter bunlara karşı. asker kullanmaya gerek bile yok, ama içimizden birileri bunlar yaptırmıyor. sorun dışarda değil, içimizde.
0
fatihcanery 8.4.2012 23:32:03
biz pkklılar üzerinde denemeliyiz bu tür silahları,ama nerde o kafa.. +2
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

Güvenlik Kodu Güvenlik kodu   Güvenlik kodunu göremiyorsan buraya tıkla