İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık BETA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Beta Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (100) YORUM YAZ

tarafından 28 Şubat 2009, Cumartesi 20:58 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

DH Özel: ATi Radeon HD 4890 6 Nisan'da geliyor
Günlük Haber Erdi Özüağ
100 15448
AMD-ATi'nin Radeon HD 4890 modeli için ilk detaylar elimize ulaştı. Lansman tarihi de dahil işte Radeon HD 4890 hakkında merak edilenler...

Las Vegas'da düzenlenen Tüketici Elektroniği Fuarı'nda, GeForce GTX 285 ve çift grafik işlemcili GeForce GTX 295 modellerini duyurarak performans liderliğini yeniden ele geçiren Nvidia'nın bu girişimi sonrasında gözler AMD-ATi'ye çevrilmiş ve firmanın rakibine nasıl yanıt vereceği merak konusu olmuştu. 40nm üretim teknolojisine geçiş konusunda artık son hazırlıklarını yapan firma, kapılarını önümüzdeki hafta açacak CeBIT fuarında sessizliğini bozmaya hazırlanıyor. İlk test sonuçları kısa bir süre önce gün ışığına çıkan RV740 GPU'sundan sonra firmanın yüksek performans segmenti için hazırladığı RV790 GPU'sunun resmi detayları da elimize ulaştı.

AMD-ATi'nin önde gelen iş ortaklarından birisi tarafından elimize ulaştırılan bilgilere göre, RV790 kod adlı grafik işlem biriminin güç vereceği Radeon HD 4890 modelinin yol haritasında son dakika değişikliği olmaz ise 6 Nisan'da yani ikinci çeyreği ilk günlerinde lanse edilmesi planlıyor. Peki RV790 GPU'su ve Radeon HD 4890 modeli hangi özelliklere sahip olacak? Elimize ulaşan bilgilere göre, RV790 modeli yerini alacağı RV770 GPU'sunda olduğu gibi 55nm üretim teknolojisiyle hazırlanacak yani RV740'dan farklı olarak RV790, 40nm üretim teknolojisiyle hazırlanmayacak, mevcut üretim teknolojisiyle yola devam edilecek.

Peki, RV790 GPU'sunda paralel işlemci sayısı sayısı (Stream Processors) artacak mı? Bir süredir kimi kaynaklar, RV790 GPU'sunun güç vereceği Radeon HD 4890 modelinde paralel işlemci sayısının 800'den 960'a çıkarılacağı yönünde bir takım iddialar ortaya atmış olsa da elimize ulaşan bilgilere göre Radeon HD 4890'da paralel işlemci sayısı da değişmeyecek hatta kaynağımız tarafından bize ulaştırılan bilgilerde Radeon HD 4890'e yönelik olarak "HD4890 is just a 'super clocked' HD 4870" ifadesinin yer aldığını yani yeni modelin bir bakıma saat hızları yükseltilmiş Radeon HD 4870 olarak tanımlandığını da belirtebiliriz.

AMD-ATi Radeon HD 4890 tasarım anlamında HD 4870'in çizgisini koruyabilir

Tabii RV790 GPU'su ve Radeon HD 4890 modeli için altı çizilen bazı önemli detaylar da yok değil. Her ne kadar kaynağımızdan bu yönde bir bilgi henüz elimize ulaşmış olmasa da üzerinde durulan bazı detaylara göre RV790'da performans arttırıcı bazı optimizasyonlar olabileceği üzerinde duruluyor. RV770 ile aynı üretim teknolojisini ve aynı grafik işlemci mimarisini kullanacak olan RV790'da paralel işlem birimlerinde çalışma verimliliğini ve performansını arttırıcı bazı dokunuşların olabileceği de iddia edilmiyor değil. Peki çok sayıda ortak noktaya sahip olan RV770 ile RV790 GPU'larını hangi detay veya detaylar ayıracak?

Elimize ulaşan bilgilere göre, RV790 GPU'sunun çalışma frekansı 850MHz olacak yani 750MHz'de çalışan RV770 GPU'suna kıyasla 100MHz daha yüksek hızda görev yapacak. Ayrıca Radeon HD 4890 modelinde 1GB GDDR5 bellek kapasitesinin standart olması da bekleniyor yani Radeon HD 4890'un 512MB GDDR5 bellekli modelinin olmaması da ihtimaller dahilinde yer alıyor. 256-bit bellek veri yolu desteğine ve 800x paralel işlemci birimine sahip olacak GPU'nun artan saat çalışma frekansına paralel olarak çalışma geriliminin arttırılmış olabileceği de akıllara gelmiyor değil fakat bu yönde henüz resmi bir açıklama bulunmuyor.

Grafik işlem biriminin 850MHz'de çalışacağı belirtilen Radeon HD 4890 modelinin bellek saat hızlarında da şimdilik bir değişiklik görünmüyor yani Radeon HD 4890 modelinin de bellekler 3600MHz'de görev yapabilir ancak saat hızlar için nihai kararın henüz verilmediğini de belirtelim. İlk etapta BBA versiyonlarının yani AMD-ATi tarafından hazırlanan referans tasarımlı modelinin satışa sunulacağı Radeon HD 4890 için takip eden haftalarda tasarımı farklılaştırılan ve özel soğutucu ile desteklenen versiyonlar da satışa sunulacak.Bu bilgilere bize ulaştıran üretici firma da Mayıs ayı içerisinde özel soğutmalı Radeon HD 4890 model veya modellerini Mayıs ayında duyurmayı planlıyor.

AMD-ATi'nin merakla beklenen Radeon HD 4890 modelinin CeBIT fuarında tanıtılması veya en kötü ihtimalle kapalı kapılar ardında ön-tanıtımının yapılması planlanıyor. Bu konudaki gelişmeleri Donanım Haber farkıyla bildirmeye devam edeceğiz.

Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 1 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 15448 kez bakıldı.
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
TELESCOPE 25.4.2009 00:27:16
haber güzeldi teşekkürler
0
HRNclk777 24.4.2009 23:40:49
quote:
Orjinalden alıntı: orhuncoskun

Piyasa stratejisi bu, boşuna konuşuyorsunuz. Intel 80 çekirdekli CPU'yu 2005'yılında yaptı ama bunu 15-20 sene ye yayarak piyasaya çıkartıp para kazanacak. Bizlerde sanki yarışıyorlar zannedip sürekli kapışıyoruz. Ati'nin de elinde çok ileri teknoloji var ama hemen çıkartmıyor nvidia ile sırayla çıkartıp kapışıyormuş gibi gösterip bizleri birbirimize düşürüp mal satıyorlar.

danışıklı dövüş diye buna derim ben
0
orhuncoskun 24.4.2009 22:42:02
Piyasa stratejisi bu, boşuna konuşuyorsunuz. Intel 80 çekirdekli CPU'yu 2005'yılında yaptı ama bunu 15-20 sene ye yayarak piyasaya çıkartıp para kazanacak. Bizlerde sanki yarışıyorlar zannedip sürekli kapışıyoruz. Ati'nin de elinde çok ileri teknoloji var ama hemen çıkartmıyor nvidia ile sırayla çıkartıp kapışıyormuş gibi gösterip bizleri birbirimize düşürüp mal satıyorlar.
0
orhuncoskun 24.4.2009 22:31:07
Crysis'te kasmalar oyunu yazan programcıların beceriksizliğinden kaynaklanıyor.
Bende Asus Rampage Formula X48 Board-Q9450 CPU-4gb 1200mhz ve 2 adet Asus 3870 512 mb Crossfire var bunda bile bu oyun kasarsa ben ekran kartını değil oyunu değiştiririm daha ucuz hatta bedavaya gelir arkadaşlar.

Bu oyundan ağır fizik işlemleri olan birsürü oyun var. Bende süper çalışıyorlar.
0
TiesTorN 11.3.2009 13:15:28
Burda kaç tane 4870'ini 850mhz GPU'da kullanan var acaba öğrenebilir miyim? Herkes atıp tutmuş oc ile yapılır bilmemne diye... 4870lerin geneli 810mhz'de tıkanıyorlar. Default 850mhz gelen kart, özel modeller ile 900mhz gelecektir ki bu da gayet güzel olur.


quote:
Orjinalden alıntı: brnvarol

bu atinin de her zaman yaptığı bir şey sonuçta eski seri elinde kalan kartları yeniden adlandırmıyo aynı seriden devam ettiriyo

tıpkı x1900xt nin x1900xtx olması gibi


X1900XT ile XTX aynı anda çıktı...
0
cengiz_vga 11.3.2009 13:13:34
quote:
Orjinalden alıntı: mamad

Sırf gpu'ya 100mhz hızaşırtma yapmak için 10 ay beklediler yani. Teşekkürler ati.

Kartı bana getirselerdi, 10 ay beklemek zorunda kalmazlardı; 1-2 dk'da 850mhz gpu ile iade ederdim kartı.



0
kadir1974 11.3.2009 13:07:02
arkadaslar yeni bir goruntu karti almak istiyorum dusundugum asus gtx 295 ama suan bende asus 8800 gtx var sizce bu yeni karti almaya degermi yoksa bu 10 cu ayda cikacak denilen gtx 350 yimi beklesem
0
kadir1974 11.3.2009 13:03:47
arkadaslar yeni bir goruntu karti almak istiyorum dusundugum asus gtx 295 ama suan bende asus 8800 gtx var sizce bu yeni karti almaya degermi yoksa bu 10 cu ayda cikacak denilen gtx 350 yimi beklesem
0
cestvrai 10.3.2009 17:52:10
Arkadaşlar burada fx57'nin verdiği habere mi inanalım yoksa Fudzilla'nın haberine mi?

[link]http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=12439&Itemid=1[/link]

Fudzilla'ya göre 4890 yeni bir chip ve farklı bir mimariye sahip!


Yorum sizin
0
aragornman6 10.3.2009 17:40:40
YA NVİDİA GİBİSİ WARMI YA YENİ NESİL OYUNLAR MİRRORS EDGE CRYSİS VS VS GENELDE OYUNLAR NVİDİA İÇİN ATİNİN EN GÜZEL EKRAN KARTI BİLE MİRRORS EDGEDE FİZİK AÇILDII ZAMAN SAPITIYO NVİDİADAN ŞAŞMAYIN BUNLAR PARA TUZAĞI....
0
Rutiksimab 10.3.2009 05:02:25
quote:
Orjinalden alıntı: ozzzy222

atide işi kaptı nvıdıanın sonuna koyduğu artıları çaktı ati 4870 i 4890 diye yedirecek gibime geliyor 40 nm olursa ayrı bi tatlı olur ama :D işte gel görki performansa bakar bizim insanımız

sen neye bakıyon.kartın şekline mi?
0
Flee 10.3.2009 03:07:57
4870 e 2 3 ufak ayar hooOOoopp 4890.
0
dost1984 10.3.2009 02:55:53
bide şu olay war abimde xbox 360 war :)
0
dost1984 10.3.2009 02:45:28
ve grafikleride sonuna kadar acıyorum crysis gta4 farcry 2 hariç hepsinde full grafik oynuyorum. yazdıklarımda sadece en üst grafik seceneklerini acamıyorum okadar. nvidia nvidia 8800gt ye verdigim paranın hepsi helal olsun.
0
dost1984 10.3.2009 02:38:46
arkadaslar ben onu bunu bilmem abimde e8500 (his ıcQ 4850) 2gb ocz ram var.600 watt power war.
bendede amd 64x2 5000 ghz işl. palit 8800gt 2 gb ocz ram var 500 watt psu var. ve ikimizdede aynı model lcd war.
ister inanın ister inanmayın oyunlarda en iyi nvidiadır kardeşim abim kendi pc sinde oyun oynamıyor neden sürücü problemleri ve oyunlardaki renklerden dolayı ikimizede ayrı ayrı gelen insanlar benim kinin performansı daha iyi diyorlar bakın ben demiyorum abiminkinde okadar iyi parcalar olmasına ragmen benimkiin renkleri ve takılmadan oynama zevkini abim tadamıyor. eski bir 2600 xt gddr4 kullanıcısıyım. sonunakadar nvidia. ve abim tövbe etti birdaha ati mi diye. haberiniz ola.
0
gordon01 10.3.2009 01:18:35
quote:
Orjinalden alıntı: kadir1974

arkadaslar yeni bir goruntu karti almak istiyorum dusundugum asus gtx 295 ama suan bende asus 8800 gtx var sizce bu yeni karti almaya degermi yoksa bu 10 cu ayda cikacak denilen gtx 350 yimi beklesem

bence gt300 kodlu ekran kartlarını bekle çünkü yeni bir mimariye ve dx11'e geçilecek
0
dark_town 8.3.2009 04:49:23
kardes elindeki kart sana yeterde artarda bence hic gerek yok bende de asus 8800GTX var ve 2 tane de his Icq turbo ekran karti var ama gerek yok bence girmene yani yazik edersin parana yeni serileri beklesen daha iyi olur 8800GTX in yetmeyecegi sey yok su anda oyun olarak
0
kadir1974 8.3.2009 01:47:17
arkadaslar yeni bir goruntu karti almak istiyorum dusundugum asus gtx 295 ama suan bende asus 8800 gtx var sizce bu yeni karti almaya degermi yoksa bu 10 cu ayda cikacak denilen gtx 350 yimi beklesem
0
muratsen87 6.3.2009 13:23:06
yahu sürekli yok aynı kart piyasaya sürülüp duruyor diye muhabbet ediyorsunuz arkadaşlar bırakın çıksın işte ne güzel piyasada ne kadar çok kart okadar rekabet demek, fiyatlarda ucuzlar biraz zate dolar aldı başını gidiyor
0
tolgacem 6.3.2009 13:15:40
40nm olmaması cok sacma ve rezillik bu kartı tamamen fiyasko sacmalık yani

55n rv770 i optimizeden kastı revizyon rv790 demişler 100mhz hızlandırmıslar biz zaten yaptıkları hızı cok rahat gecioruz yani sogutucu bari deişsin


4850 gibi son anda 800sp oldu ya bundada ole bişey olur ins
0
kjetlee 6.3.2009 09:22:29
ATI bu sefer beklenilen süprizi yapmadı.

Tabi elinde liderlik olunca gerek te duymadı belkide. Nvidia ATI nin tozunu attıracak güzel kartlar çıkarsaydı muhakkak ATI dende hamle gelecekti. 4870 x2 yi yine lider olarak konumlandırması buna işaret gibi geliyor bana.

Bu sene böyle gidecek gibi. Tabi Nvidia son dakika hamlesi yapmazsa.

Neyse 4850 sağolsun şimdilik yetiyor vede artıyor bile
0
gimmeluck 6.3.2009 02:11:02
Ati fanatigiyim de bu ne simdi
4890- 55nm daa nisanda.. buraya mayista gelir..10 ay once ciakrdigi 4870den sonra 4890- 55nm...
40nm ye gecis icin nvidiaya dunya kadar zaman arge farki atan ati resmen sanki isleri yavaslatti Nvidiayi bekliyo..
Yine tam rekaber goruntusu lazim.. fark acilmamali..
HEpsi Kartel bu piyasalarin..puf..
0
ozzzy222 5.3.2009 15:49:32
atide işi kaptı nvıdıanın sonuna koyduğu artıları çaktı ati 4870 i 4890 diye yedirecek gibime geliyor 40 nm olursa ayrı bi tatlı olur ama :D işte gel görki performansa bakar bizim insanımız
0
tommy_gunn 5.3.2009 15:41:20
Görünümü 2900 xt ye benzemiyormu ???hani rekorları altüst eden efsane kart :D:D:D:D
0
nirvanha 2.3.2009 19:56:24
quote:
Orjinalden alıntı: pipo1994
Ben tam bir ATI'ciydim ama artık biraz da olsa Nvidia sevmeye başladım.Bu kart için umutlanmıştım bende süper olacak süper demiştim ilk başta %20-30 performans artışı sonra ne? CORT!! Bi saat hızı 850MHZ olmuş o kadar geri kalan herşey aynı. Git bir HIS HD4870 IceQ4 al Bİ OC'de sen çek al sana HD4890 pufffff. Keşke daha çok gelişim gösterebilseydi ATI. Adamlar yazılımda beceriksiz ama donanımda öle ürünleri var ki keşke ATI tüm programcıları kovsa yerine Nvidia'nınkileri alsa o zaman süper olur. :D :D :D


neden nvidia'nın yazılımcıları dahaiyi biliyormusunuz ,siz bilmezsiniz bilirmisiniz yoksa :)
Çünkü Nvidia'yı kuran amcalar varya ''silicon graphics''den ayrılan amcalardır ve de opengl'api'sininde babasıdır onlar..
bide şu forumun anasayfasında alıntı yapmak gibi bir seçenek olsa varya ,DH'yöneticisi duy sesimizi bu bir işkence yahu....
0
beostar 2.3.2009 17:16:00
OC li bir 4870 modeli geliyor anlaşılan.Eğer haberdeki özellikler mevcut ise pek bi değişim yok.4870 zaten başarılı bir modeldi neden 4890 üretme gereği hissetti ati anlamadım.Muhtemelen elde kalan 4870 leri elden geçirip yollayacaklar.Eğer öyle olmasaydi en azından paralel işlemci sayısı artardi.
0
soclose 2.3.2009 16:57:54
4870 aldım bundan 7 ay önce ısınma gibi bir problem yaşamadım şimdiye kadar pek çok NVIDIA ekran kartına taş çıkartiyo 4890 çıkartmaları sadece 55 nm den 40 nm düşürmek hem zaten herzaman ati fiat performansı olarakta NVIDIAdan daha başarılı
amacım başkalarını kötülemek değil !!
0
Krak3n 2.3.2009 00:06:52
physx ve cudayı zaten Nvidia çıkarttı. ATI nın böyle bişi zaten yok.Ama eğer ATI de öyle program yapsa ne güzel olur.O programcıları tazminat vermeden kovmak lazım.Galiba o programcıları sokaktan topladılar
quote:
Orjinalden alıntı: HRNclk777





şu phys x sorunu halletmesi gerek atinin

cryostasis de ati 4850 ile kasılmalar çok fazla
0
Krak3n 2.3.2009 00:03:30
Ne ısıtması yav bunlar kaynatmış artık.
Nvidia 8800 serisi ile devrim yapmıştır.9800GTX+ dan bile güçlü karttır neredeyse.
ATI de 4xxx serisi özellikle 4870 ve 4870x2 serisi ile devrim yapmıştır.İnşallah bu 4890 da 9800GTX+ gibi bişi olmaz yoksa biz kullanıcıların işi çok zor.

Ak koyun kara koyun Nisan da belli olacak.Hadi bakalım.
İyi günler.
(Bu arada yorumlar süper)
0
K-orn 1.3.2009 23:41:48
acaba yeni kral yoldamı
0
Hiper-Nova 1.3.2009 23:31:28
quote:
Orjinalden alıntı: HRNclk777





şu phys x sorunu halletmesi gerek atinin

cryostasis de ati 4850 ile kasılmalar çok fazla

O kartla alakalı değil, 7xxx serisinin rahat oynandığı oyunun, 4850'nin öyle kasması normal mi sence? Zaten saçma sapan bir oyun.
0
HRNclk777 1.3.2009 22:35:42
quote:
Orjinalden alıntı: tımestop





Daha neler

ATI iyi işler yapmaya devam ediyor

şu phys x sorunu halletmesi gerek atinin

cryostasis de ati 4850 ile kasılmalar çok fazla
0
Drs06 1.3.2009 22:31:01
quote:
Orjinalden alıntı: StreamRolleR

tek laf. atiyse at çöp nvidaysa at sepete ...

Daha neler

ATI iyi işler yapmaya devam ediyor
0
UgurSuval 1.3.2009 21:46:17
quote:
Orjinalden alıntı: musandia

Eğer performans arttırıcı optimizasyonlar varsa, bence ısıtıp önümüze konacak bir kart olmayacak biraz da pişirilmiş bir şey olacaktır


artırılmıs voltaj olursa ve 850 mhz olursa hem ısınacak hemde pişecek zaten yaz aylarında
0
Cool Boy 1.3.2009 21:38:52
quote:
Orjinalden alıntı: alito

hala ısrar ediyorum HD5870 alacam inaaaaatt!! :)


ati çıkartınca alırsın arkadaşım
0
YaRaNoZ 1.3.2009 21:33:41
Bu kartın çıkması sadece 4870 almak için bekleyenlere yarar. Ya da benim gibi oc yapmayı bilmeyenlere yarar. Ama tutulacağını da sanmıyorum.
0
ona2000 1.3.2009 17:26:03
Gayet başarılı
0
speedman 1.3.2009 17:01:23
itiraf etmek gerekirse 1 yıldır falan ana sayfaya uğramıyorum
0
ilkerinanç 1.3.2009 16:35:06
neyi ısıtmış ati ya?laf olsun torba dolsun mu işiniz sadece?
4870 ü almış adam elden geçirmiş al sana 4890.
g92 chipseti gibi 8800 9800 gt250....oturma odası takımı,yatak odası takımı,tv sehpası... yaparsan onun adı olur ısıtıp ısıtıp koymak...
0
StreamRolleR 1.3.2009 15:39:29
tek laf. atiyse at çöp nvidaysa at sepete ...
0
Source 1.3.2009 15:21:22
burdaki ısıtıp koyma lafı yeni mimariye sahip olmadan hızları arttırılmış kartları piyasaya çıkartılması
0
mamad 1.3.2009 15:17:27
Sırf gpu'ya 100mhz hızaşırtma yapmak için 10 ay beklediler yani. Teşekkürler ati.

Kartı bana getirselerdi, 10 ay beklemek zorunda kalmazlardı; 1-2 dk'da 850mhz gpu ile iade ederdim kartı.
0
musandia 1.3.2009 15:05:28
Eğer performans arttırıcı optimizasyonlar varsa, bence ısıtıp önümüze konacak bir kart olmayacak biraz da pişirilmiş bir şey olacaktır
0
Promity 1.3.2009 13:59:19
ısıtıp önümüze koyuyor demeniz için yeni çıkan kartın eskisinden farkı olmaması lazım. Nvidia da 8800gts le gts 250ye kadar aynı performanta kartlar çıktı yani sizin dediğiniz olay oldu. Şimdi 4890 optimizeli ve saat hızları yüksek çıkarsa ve fiyat ıda şimdi 512ler gibi olursa buna iyileştirme derler.

4750nin 4830 benzediğini söylüyor arkadaş el insaf yani bi fiyatlara bak önce. 4830 orta seviye kart dı,4750 hem daha ucuz olcak hemde gts 250 ayarında bi kart olcak hala eleştiriyorsun. Şimdi buna nerden bakarsan öyle görürsün demek lazım güzel türkçemiz gibi. Örnek; misafirinizle çay içiyorsunuz sizinki bitti doldurcaksınız, baktınız misafirinizinde bitmiş diyorsunuzki ''sanada koyayımmı'' şimdi buna nasıl bakarsan öyle görürsün.

Ama Nvidia ya nasıl bakarsan bak öyle görüyorsun 8800gts 235liraya kadar düşmüştü gts 250 400tl 9800gtx+ 400t. En düşüğü 30fps alıyorsa 9800gtx+ 31fps gts250 de alsa alsa 32fps alır

http://www.gigatek.com.tr/urun.php?id=2436 4850Sonic 1gb 370lira

http://www.exa.com.tr/palit/ekran_kartlari/palit_gts-334-7473.html GTS250 1gb 376lira

Değişen hiç bir şey yok bıraksın Nvidia bu işleri Fiyat / performans konusunda ATİ ile bu mimari ile baş edemez.
0
IhtiyarDelikanli 1.3.2009 13:45:33
Buna bizim orda stok eritme diyolar... ati nvidia farketmio işte hepsi aynı
0
N-0NE 1.3.2009 12:10:23
E şimdi buna özel catalystde çıkar şimdik :)
0
575m 1.3.2009 11:40:27
Isıtma muhabbetine katılıyorum.Fanlık bazen insanın gözünü kör eder.Mesela 4750 de 4830dan çok farklı bir kart değil ancak aynı seride bulunduğundan en azından bilmeyen için kafa karıştırmıyor. .Yalnız bu kartın 200$ dan fazla çıkmaması gerekir piyasaya.4870 de 40-50$ ucuzlamalı..
0
drkayzer 1.3.2009 11:17:08
yorumlar komedi olmuş :D
0
sultanomar 1.3.2009 11:03:16
0
01Mrt 1.3.2009 10:53:48
biraz ölü mü doğuyor kart acaba... bekleyip görecez artık...
0
MISTIQuad 1.3.2009 10:42:09
Bir oturup düşünürsek gerçektende ATI'nin neden böyle bir kart yaptığını anlamak oldukça zor.Eğer ATI'nin amacı bir X2 daha çıkarmaksa orasını bilemem..Gene de bekleyip göreceğiz..
0
Source 1.3.2009 07:48:41
quote:
Orjinalden alıntı: SMTRSLN

mevcut kartların fiyatını aşağı çekerse ne ala , yoksa pek bi esprisi yok gibi , nisanda 4890 arkasından haziranda 4890 x2 , sonra hd5xxx .....

bence bu kartın x2'si hemen çıkar benim tahminim tek başına bu kart GTX285 i geçemiycek liderlik için 4890 X2 yi çıkartıp, tekrar tahta oturmak ATI nin amacı
0
mustafa_550 1.3.2009 03:25:09
ati böyle bişey yapmasının son derece saçma olduğunu düşünyorum sürpriz yapmaları lazım ya deyilse kurtarmaz ve satmaz :)
0
SMTRSLN 1.3.2009 01:31:16
mevcut kartların fiyatını aşağı çekerse ne ala , yoksa pek bi esprisi yok gibi , nisanda 4890 arkasından haziranda 4890 x2 , sonra hd5xxx .....
0
ToR 1.3.2009 01:28:36
quote:
Orjinalden alıntı: EAedp

Çok hızlı ilerliyoruz Heryıl sistem değiştirmek hah!!!Bunların rekabeti kullanıcıya fiyat yönünde avantaj sağlaması gerekmezmiydi..Şimdi pc ye daha çok para harcıyoruz..



evet öyle olması gerekir ama nedense olmuyor
0
dellino 1.3.2009 01:14:33
Ati Nvidia'nın yaptığı gibi aynı özellikleri %30 fiyat farkı ile satmaya çalışmıyorsa kartın çıkmasının nedeni nanometrik güncellemedir. Eğer isim değişikliği ile dediğim fiyat artışını yaparsa da Nvida'nın yolundan gidiyor demektir.
58xx Serisinin çıkmasın bir kaç ay kalmışken performans artışına sadece saat hızlarını artırmakla gitmesi de doğaldır. 4870 ile 4890 fiyatları eşit olursa kullanıcı adına bir kandırmaca olmaz.
0
strafor 1.3.2009 01:06:35
Bence çok da kötü bir haber değil .. Yeni kart alacaklar ya da terfi düşünenler bu seçeneği eğer fiyatı da iyi olursa tercih edebilirler.
0
AndryTR 1.3.2009 00:55:55
Açıkçası hayal kırıklığına uğradım. Beklediğim bu değildi...
0