İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (80) YORUM YAZ

tarafından 13 Temmuz 2010, Salı 17:55 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

GeForce GTX 460 sonrasında AMD'den ilk açıklama: ATi HD 5830, 200 Avro seviyesindeki en iyi kart
Rehber Erdi Özüağ
80 43929

GeForce GTX 460'ın lanse edilmesiyle birlikte gözlerin çevrildiği AMD kampı, sonunda sessizliğini bozdu ve rekabete ilişkin ilk yorumlarını yaptı. 192-bit bellek veri yolu desteğine sahip olan GeForce GTX 460 modeliyle, ATi Radeon HD 5830'un aynı fiyat seviyesinde yer aldığını belirten AMD, yeni nesil oyunlar için bellek kapasitesinin oldukça önemli olduğunu, ATi Radeon HD 5830'un da daha yüksek bellek kapasitesiyle (1GB GDDR5) ile geldiğini belirtiyor. Öte yandan piyasaya önce girmenin bir avantajı olarak oyun firmalarının, yeni yapımlarında ATi Radeon HD 5000 serisi ekran kartlarını kullandığını belirten AMD, ayrıca bazı açılardan ciddi avantajlara sahip olduğuna dikkat çekiyor.

- ATi Stream teknolojisi ve oyunlar için yüksek işlem gücü.
- ATI Eyefinity teknolojisi ile tek kartta üçlü ya da altılı (sahip olduğununuz ekran kartı modeline göre) monitör desteği.
-
DTS Master Audio ve Dolby TrueHD
için 7.1 kanal HBR ses desteği.

ATi Radeon HD 5830'un 200 Avro seviyesindeki en iyi ekran kartı olduğunu belirten AMD, giriş seviyesinden yüksek performans sınıfına kadar her fiyat aralığında DirectX 11 destekli ürünü olduğunun altını çizerken, mevcut ürün gamıyla güçlü hissetiklerini, hatta firma tarihinin en güçlü ürün kümesine sahip olduklarının altını çiziyor.

Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 0 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 43929 kez bakıldı.
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
vidoko 16.7.2010 21:03:36
birazdaha düşsün inşllah alırız:))
0
demircibu 15.7.2010 15:21:44
quote:
Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan




mete cana bi 5770 çekin benim hesaba yazın

quote:
Orijinalden alıntı: annihilator

5830 zaten iğrenç ötesi bi karttı, gerçi fiyatı baya indi ama hala alınabilir değil.

GTX 460 da tam tersi fiyat, performans, sıcaklık ve sessizlik açısından mükemmel bi kart. 5830'un kesinlikle hiç bir şansı yok.

Aynı fiyata daha yavaş, daha sıcak ve daha gürültülü kart alın diyo AMD, ne için? Stream için.

- DTS Master Audio ve Dolby TrueHD için 7.1 kanal HBR ses desteği.
beni bu mest etti hayallerimin kartı artık ati 5830
0
axiadam 15.7.2010 14:38:52
Neden kimse bu kartlarin harcadiklari watt degerlerini konusmuyor?
Kistas sadece hizdan ve performanstan ibaretse bileyim ama kartlatin harcadigi wattsal degerlerde onemli diye dusunuyorum.
Belkide yaniliyorumdur..
0
ilkerinanç 15.7.2010 12:27:25
aylar önce çıkmış bir karta mı rakip şimdi 460?
ee amd 5830 un fiyatını düşürürse ne olacak?
0
Nevi şahsına münhasır 15.7.2010 11:54:54
768MB en yüksek çözünürlkte hakikaten cortlamış ama bu bir kıstas olamaz. Fiyatları indirsinler ayak yapmasınlar
0
ayzer 15.7.2010 00:11:48
bu 5830da atinin, nvidia karşısındaki ilk zayıf halkası oldu...yazık 5770i geçebilen 5850yle yarışma derdi olmayan f/p kart üretebilseydi daha iyi olurdu...
0
ayzer 15.7.2010 00:07:49
yukarıdaki testte 460, 465i bile ezip geçmiş.az dişini sıksa mesela ramini 1,5 yapsa 470i geçebilecek.....
fanatikuslar nediyonuz bu işe??
hangisi büyük ve gelişmiş kart??
480ni 470i üretmeselermiş...ver arpayı rami 480 bile yanında ot yiyen ineğe benzermiş...
bu 256mb ram nelere kadirmiş beeee...768mb daki kart öküz gibiyken ver 256 yı 470in ekürisi olsun...vay vay vay...
0
SamHughe 14.7.2010 20:32:09
Avro ne lan?
0
Denorath 14.7.2010 19:26:26
quote:
Orijinalden alıntı: Hobar






dostum tercih meselesi. biz bilmiyor muyuz 3 kuruşa ps3 alıp 4-5 sene oynamayı. bi kaktır git ya


Eee ne bu şiddet bu celal almayan almaz tercihse tercih tabii ki sanki zorla aldırıyoruz size :) Bu arada müsait bir zamanında hatırlat da kaktırayım seni bir güzel :)
0
Hobar 14.7.2010 18:58:10
quote:
Orijinalden alıntı: Denorath






En azından olmayan oyunlar için karta verip pc ye neden oyun çıkmıyor diye sızlanmaz ve kaliteli oyunlar oynarsın :)


dostum tercih meselesi. biz bilmiyor muyuz 3 kuruşa ps3 alıp 4-5 sene oynamayı. bi kaktır git ya
0
C28_ 14.7.2010 15:55:54
genel olarak bakarsak 5770 dandik bir kart ama piyasada kart yok yani kim 4850 ye 175 YTL vermek varken %5-10 performans farkı var die 300 YTL 5770 verir ama kart bulunmuyor bulunsada çok fiyat çekiyorlar vatan ve mediamark 4870 e 400YTL fiyat çekmişler 256bit die birde açıklama yapıorlar. Nvidia da peki ne var alternatif eski ısıtıp sunulan kartları çıkarırısak sadece en ucuz kart piyasada GTX260 onun fiyatıda 400YTL ee şimdi sen 200 yada 300 YTL ye ne alabilirsinki keşke herkese temiz 2.el gtx260 denk gelse 200YTL ye ben 3 ay bekledim gittim 5770 aldim istemeyerek önceki kartım 3870x2 idi bozuldu 3 ay x550 kullandım şaka gibi la full hd filmde bile kasma yapıyordu iyice gıcıkoldum gittim aldım üzerine 4 ay geçti hala nvidia gts250 satıyor. Nvidia yaktın bizi biraz daha erken çıkaracaktın fiyatlar yerlerde sürünecekti ne güzel bizde 5770 fiyatına GTX460 yada 5850 alacaktık. E ne demişler aç tavuk kendini buğday ambarında görürümüş :D
0
xmms 14.7.2010 15:20:50
Bırakın artık bu işleri kabul edin 5770 in 128 bit ve dandik olduğunu..4850 seviyesindeki kartı gidip gtx 460 ile karşılaştıyorsunuz..Bendeki kart en iyisi olgusundan kurtulun. Başkalarınada saçma sapan öneriler sunmayın..gtx 460 an itibarı ile alınabilecek bir karttır..Ati kullanan birisi olarak bunu söylüyorum.
0
sadtneverdie 14.7.2010 14:21:05
quote:
Orijinalden alıntı: yelkowan





Meteye herkes olumsuz eleştiride bulunmuş ama gölgeleme olayında ki durum dikkatimi çekti.
Yabancı forumları ve bu forumu sıkı takip edenlerin hatırlayacağı üzre zaman zaman 58xx serisiyle oynanan oyunlardan alınmış ekran alıntılarının
4xx serisiyle oynanan aynı oyunlardan alınmış ekran alıntılarının karşılaştırmasında 58xx serisi sebebi bilinmeyen şekilde daha kaliteli ve net görüntü veriyordu.
Bunun sebebi bu gölgeleme işlemi olabilir mi acaba?
@Mete Can Karahasan gtx470 ve gtx480'inde değerlerini paylaşırmısın lütfen.

Ekleme: Asıl yazıcağımı unuttum:
AMD bu defa beklenen açıklamayı yapmamış 5830'un 5770le kıyaslandığında aradaki paraya değmeyecek kart olarak duracak her zaman.
AMD bu saatten sonra 5830a nekadar fiyat indirimi yaparsa yapsın GTX460 256bit 1GB karşısında işi zorunda ötesinde. 5830 zaten yok gibi kabul ediliyordu şimdi tamamen yok olacak.
5850ye iyi bir fiyat indirimi gelmediği ya da GTX460 256bit 1GB modeline karşı rakip olabilecek yeni bir kart çıkarmadığı sürece çok büyük bir hata yapar...


gölge biraz daha netse elbette herkes ati almalı rakamlarda daha yüksek
0
M@U 14.7.2010 14:17:14
İşin bir de şu boyutu var. AMD orta sınıf bir karta indirim yaparsa, o kartın altındaki performans segmentinde de fiyatları düşürmek zorunda kalacaktır ve en alt seviyeye kadar bu durum domino taşları misali birbirini tetikleyecektir. E hd5830'a rakip çıktı ama alt seviyede hiçbir kartın rakibi yok. Bol miktarda satılan, üretim maliyeti ucuz ve sürümden kazanmanın yanı sıra şuanki hali ile kârı da yüksek olan hd5700, hd5600, hd5500 serisi kartlara indirim yapmak ister mi AMD?

Eğer AMD'nin güncel ekran kartı serisinden bir kart iyi satış yapamayacaksa bu en ideal hd5830 olur. Çünkü kart normalde de iyi satmıyor. E bu kartta indirim yapmayarak diğer kartların kâr oranını yüksek tutacaktır AMD. Yahut göstermelik küçük bir indirim yapar.

Evet; Nvidia, AMD'nin bir kartını vurdu ama zaten ölü doğmuş bir karttı bu.
0
Geta 14.7.2010 13:03:28
quote:
Orijinalden alıntı: fero01





Hocam bırak artık peşini emrenin


Arkadaşlar neye gülüyorsunuz anlamadım adım Emre değil. Ben Koray memnun oldum. Başkasıyla karıştırmayalım.
0
Source 14.7.2010 09:44:01
AMD-ATI'de başladı çok konuşmaya...
0
mumak 14.7.2010 09:42:23
amd ati yi severim ama bu yorumuyla orta segmentte çok fena kuyruğu kapana kısılmış hissettim amd yi. hiç konuşmasa daha iyiymiş. yada illa çamur atıcan deki oc yapınca çok güç çekiyo felan.vere vere bu cevabı vermiş.yeni oyunlarda bellek önemli. al kardeşim test yap karşılaştır deki bizimki daha iyi.öyle kağıt bilgileriyle olmaz
0
Denorath 14.7.2010 09:05:53
quote:
Orijinalden alıntı: Dante






Hee dandik donanımla anti aliasing, anisotropic filtering olmadan 30 fps de 1280*720'de oyun oynayalım dimi?


En azından olmayan oyunlar için karta verip pc ye neden oyun çıkmıyor diye sızlanmaz ve kaliteli oyunlar oynarsın :)
0
Mete Can Karahasan 14.7.2010 06:17:11
quote:
Orijinalden alıntı: sadtneverdie

mete ne içiyorsan kap gel hala şu şöyle bu böyle diye açıklama yapmaya çalışıyorsan 100 tane test var kart utanmasa gtx480 i geçeçek hala zırvalıyorsun.

Zırvalıyorsun deme, yetişkin adamsın tıklarım bir dahakine. "Gtx480'i geçecekmiş", mişşş yani(uçan aparakat efektiyle gelsin 450tllik kartın 19x12 performansııı!=):
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
0
IgorStravinsky 14.7.2010 02:25:45
Fiyat çok önemli ama. Çok olursa da millet 5770 yetiversin der.
0
egemenism 14.7.2010 02:07:30
5830 zaten tercih edilen bi model değildi. GTX 460 ın gelmesi en azından orta segmente renk getirdi. Eninde sonunda ATI indirime gidecek.
0
carloska 14.7.2010 02:01:00
quote:
Orijinalden alıntı: cavador

5830 cıkmadan önce ne beklentiler yarattı ben dahil adeta 4830 gibi bişi beklerken net bilgileri cıktığı gün rezalet dedik halada öğle 5770de öğle fiyatlarını haketmeyen kartlar , ben bugün kart alıcak olsam 5830a 300-350tl, 5770ede 200-250tl den fazla eder gözüyle bakmıyorum yok olurmu daha pahalı olmalı hakediyor diyen falan varsada alsın güle güle kullansın


aynen öle üstat..DX11 kartların fiyatları hala yüksek o kadar para verilmez ama ATI hala rakipsiz olduğu için istediği gibi belirliyor fiyatı NV alternatif üretmediği sürece böle devam edecek gibi
0
cavador 14.7.2010 01:58:10
5830 cıkmadan önce ne beklentiler yarattı ben dahil adeta 4830 gibi bişi beklerken net bilgileri cıktığı gün rezalet dedik halada öğle 5770de öğle fiyatlarını haketmeyen kartlar , ben bugün kart alıcak olsam 5830a 300-350tl, 5770ede 200-250tl den fazla eder gözüyle bakmıyorum yok olurmu daha pahalı olmalı hakediyor diyen falan varsada alsın güle güle kullansın
0
Dante 14.7.2010 01:30:35
quote:
Orijinalden alıntı: Denorath

Boşverin bunları alın bi PS3 bakın keyfinize :)


Hee dandik donanımla anti aliasing, anisotropic filtering olmadan 30 fps de 1280*720'de oyun oynayalım dimi?
0
yelkowan 14.7.2010 00:40:02
quote:
Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

Bu kartların matematik olarak ölçülebilecek şekilde iyi yada kötü olduğunu biliyorsundur sanırım. Gpureview.com'dan alıntılıyorum:

Gtx 460 768mb:
Nokta üretim hızı: 16,200 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 37,800 MTexels/sec
Bellek hızı: 86.4 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 226,800 Milyon işlem/sec

Gtx 460 1gb:
Nokta üretim hızı: 21,600 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 37,800 MTexels/sec
Bellek hızı: 115.2 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 226,800 Milyon işlem/sec

Gtx 465:
Nokta üretim hızı: 19,424 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 26,708 MTexels/sec
Bellek hızı: 102.592 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 213,664 MOperations/sec

Hd5770:
Nokta üretim hızı: 13,600 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 34,000 MTexels/sec
Bellek hızı: 76.8 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 680,000 Milyon işlem/sec

Hd5830:
Nokta üretim hızı: 12,800 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 44,800 MTexels/sec
Bellek hızı: 128 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 896,000 Milyon işlem/sec

Hd5850:
Nokta üretim hızı: 23,200 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 52,200 MTexels/sec
Bellek hızı: 128 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 1,044,000 Milyon işlem/sec


Meteye herkes olumsuz eleştiride bulunmuş ama gölgeleme olayında ki durum dikkatimi çekti.
Yabancı forumları ve bu forumu sıkı takip edenlerin hatırlayacağı üzre zaman zaman 58xx serisiyle oynanan oyunlardan alınmış ekran alıntılarının
4xx serisiyle oynanan aynı oyunlardan alınmış ekran alıntılarının karşılaştırmasında 58xx serisi sebebi bilinmeyen şekilde daha kaliteli ve net görüntü veriyordu.
Bunun sebebi bu gölgeleme işlemi olabilir mi acaba?
@Mete Can Karahasan gtx470 ve gtx480'inde değerlerini paylaşırmısın lütfen.

Ekleme: Asıl yazıcağımı unuttum:
AMD bu defa beklenen açıklamayı yapmamış 5830'un 5770le kıyaslandığında aradaki paraya değmeyecek kart olarak duracak her zaman.
AMD bu saatten sonra 5830a nekadar fiyat indirimi yaparsa yapsın GTX460 256bit 1GB karşısında işi zorunda ötesinde. 5830 zaten yok gibi kabul ediliyordu şimdi tamamen yok olacak.
5850ye iyi bir fiyat indirimi gelmediği ya da GTX460 256bit 1GB modeline karşı rakip olabilecek yeni bir kart çıkarmadığı sürece çok büyük bir hata yapar...
0
DH Misafiri 14.7.2010 00:33:48
şöyle birşey diyim bır fırmada unlu gtx 460 getırılıyor 768 mb görusdum fıyatı ıse 249$
0
fero01 13.7.2010 23:50:01
quote:
Orijinalden alıntı: KANUNI61

yorum ların % 80 boş boş şeyler yazmışlar
dh de oc li tesleri baz alıyor millet naber yaa

bakanlar kurulu toplantısımı yapılacaktı sen ne yazmıssın dolu
0
KANUNI61 13.7.2010 23:42:52
yorum ların % 80 boş boş şeyler yazmışlar
dh de oc li tesleri baz alıyor millet naber yaa
0
fero01 13.7.2010 23:36:52
quote:
Orijinalden alıntı: sky_sun






yine mi geldin sen?

Hocam bırak artık peşini emrenin
0
C28_ 13.7.2010 23:29:52
Öle de canımı ye arkadaşım sağolasın açıklma için :)
0
Man From Atlantis 13.7.2010 23:27:08
benim de duyduğuma göre tüm 5xxx serisine indirim yoldaymış.. lab501'in adminine böyle bir bilgi gelmiş, amd'den..
0
Hayspat 13.7.2010 23:26:16
Yorumlara bak
0
AndryTR 13.7.2010 23:24:21
quote:
Orijinalden alıntı: C28_

arkadaşlar ben stream için gidin ati kart alın demedim ama arkadaş yukarda kötülemiş bu teknolojiyi bende açıklamasını yaptım ben gidip cuda yada pure video kötü onun için nvidia kart alınmaz die bir yorumda yapmadım ama eğer arkadaşın biri fazla para vermek istemeyip gtx yerine gtx460 yerine gtx260 yada 5770 arasında gidip 5770 alırsa stream gibi bir özellik var ve kullanabilir kutusuna artistik dursun die yazılan birşey değil demeye çalıştım. bir yazıyı okurken taraf olarak okumayın ön yargınızı bir yere koyun içinden alabileceğiniz bir şey varmı ona bakın.

Demek istediğim şey şu; Stream tek başına kart aldırtan bir şey değil. Yani alternatifi var ve benim HD 3850 ekran kartım dahi destekliyor. Metnin neresinden "Stream kötü" dediğimi ya da sizi "CUDA kötü" demekle itham ettiğimi anladınız bilmiyorum. Benim dikkatinizi çekmeye çalıştığım şey, hem ATi hem de nVidia yüksek çözünürlüklü videolarda donanımsal hızlandırma yapabiliyor ve her ikisi de programlanabiliyor ki CUDA Stream'e kıyasla daha önce çıkmış bir şey.

Sizi körü körüne Stream'i savunmakla da itham etmedim. Tabii ki herkes bütçesine en uygun olacak kartı alacaktır. Kimse HD 5770 yerine GTX 480 önermez (bütçe kıstas olunca). Ancak aynı fiyatta iki farklı ekran kartı arasından (HD 5850 ve GTX 475 diyeyim sembolik olarak) seçim yapılacağı zaman Stream tek başına kart aldırtacak bir teknoloji değil. Önyargı değil kesinlikle. Arada yanlış anlaşılma var sadece...
0
(((TeAcHeR))) 13.7.2010 23:19:41
quote:
Orijinalden alıntı: Denorath

Boşverin bunları alın bi PS3 bakın keyfinize :)

tamam alıyoruz.herkes ps3 e hucuuuuummmm
0
C28_ 13.7.2010 23:18:27
En güzeli bitane ps3 alacan geri kalan paranla ORJİNAL 100YTL god of war 3 alcan keyfine bakıcan artık ayda bir kez oyun bitirsen 1yıl god of war 3 oynarsın sıkılmadan (çünkü başka oyun alamıcam) ne demişler zengini parası züğürdün çenesini yorarmış şimdi onunyerine Xbox 360 alın dicem artıları var dicem yeni bir tartışma konusu ) en güzeli nvidia FX5200 celeron 1,7 prens of persia 2-3 kur oyna zaten son çıkan oyunlar 5 para etmez oldu atık
0
2kol3bacak 13.7.2010 23:11:02
quote:
Orijinalden alıntı: annihilator






bunlar da yeni türedi her konunun altına PS3 alın bakın keyfinize



Vallahi yahu çete misiniz arkadaşım
0
annihilator 13.7.2010 23:08:45
quote:
Orijinalden alıntı: Denorath

Boşverin bunları alın bi PS3 bakın keyfinize :)


bunlar da yeni türedi her konunun altına PS3 alın bakın keyfinize
0
Denorath 13.7.2010 23:07:30
Boşverin bunları alın bi PS3 bakın keyfinize :)
0
C28_ 13.7.2010 23:02:24
arkadaşlar ben stream için gidin ati kart alın demedim ama arkadaş yukarda kötülemiş bu teknolojiyi bende açıklamasını yaptım ben gidip cuda yada pure video kötü onun için nvidia kart alınmaz die bir yorumda yapmadım ama eğer arkadaşın biri fazla para vermek istemeyip gtx yerine gtx460 yerine gtx260 yada 5770 arasında gidip 5770 alırsa stream gibi bir özellik var ve kullanabilir kutusuna artistik dursun die yazılan birşey değil demeye çalıştım. bir yazıyı okurken taraf olarak okumayın ön yargınızı bir yere koyun içinden alabileceğiniz bir şey varmı ona bakın.
0
MaTaDoR 13.7.2010 22:55:40
TARİHİN TEKERRÜR ETTİĞİ ANLARDAN BİRİNİ YAŞIYORUZ!

Konunun başından beri mesajları okurken zayıf olanın yanıda olma eğilimini görmek çok açık... Eskiden ATI zayıftı ve insanlar onu kollar ve içgüdüsel olarak ondan yana tavır sergilerdi ve uzun zaman süregelen bu durumun neticesinde ATI fanları türemişti bol bol ve halen de vardır elbette. Ama zaman içinde ATI'cilerin istediği oldu ve Nvidia geriye düştü. ÖYle ki artık insanlar Nvidia da birşeyler başarsın, işleri yolunda gitsin istiyor. Tabi bu durum son kullanıcının işine yarıyor onun da etkisi var ama artık ATI'ye acınır gözle bakılmayıp piyasa canavarı olarak görülüyor.

Demek ki neymiş arkadaşlar; "al birini vur ötekine" piyasayı eline geçiren borusunu öttürüyor. Yani fanatik olmak bizlere hiçbirşey kazandırmaz ama zayıfın yanında olmak iyidir yine de.

Ne çok ders çıkardım akşam akşam.
0
AndryTR 13.7.2010 22:41:54
quote:
Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan
Bu kartların matematik olarak ölçülebilecek şekilde iyi yada kötü olduğunu biliyorsundur sanırım. Gpureview.com'dan alıntılıyorum:

Vurgu oyunlarda kullanıldığı şekliyle bu teraflops/saniye'nin yarattığı farkı göstermek için gölgeleme işlemlerinde. Gpureview yorumuna göre diğer nokta,doku, bellek özellikleri eşit kartlarda %66 performans artışı oluyor işlem kapasitesi iki katına çıkınca.

Kartların matematiksel olarak iyi ya da kötü şeklinde değerlendirilebileceğini biliyorum ancak tek başına yeterli kıstas değildir. HD 5770 dahi daha yüksek değerlere sahip verdiğiniz bilgilerde. Sembolik bir örnekti 2TeraFLOP eğer ki ona takıldıysanız.

@Batuist Dayanamadım, patlamış bulundum

@C28_ nVidia PureVideo ve CUDA isimleri size tanıdık geliyor mu?
0
annihilator 13.7.2010 22:32:42
5830 zaten iğrenç ötesi bi karttı, gerçi fiyatı baya indi ama hala alınabilir değil.

GTX 460 da tam tersi fiyat, performans, sıcaklık ve sessizlik açısından mükemmel bi kart. 5830'un kesinlikle hiç bir şansı yok.

Aynı fiyata daha yavaş, daha sıcak ve daha gürültülü kart alın diyo AMD, ne için? Stream için.
0
S@N@Ne!!! 13.7.2010 22:30:56


quote:
Orijinalden alıntı: 1mpossible

5830 fiyatıyla aynımı amd satmak istiyorsa en az 130 tl aşağı çekmeli 5870 le eşdeğer bi kart gtx 460 .
0
2kol3bacak 13.7.2010 22:27:55
quote:
Orijinalden alıntı: sadtneverdie






hala mı danışıklı dövüş geyiği? adamlar birbirini batırmaya çalışıyor danışıklı dövüş diyorsunuz. amaerika ve el kadide de afganistan için danışıklı dövüş yapıyor diyorlar ne dersin,?


Çıksınlar taksimde dövüşsünler o zaman ne diyeyim en az biri batar böylece
0
sadtneverdie 13.7.2010 22:24:20
quote:
Orijinalden alıntı: 2kol3bacak

AMD aylardır yeterince ekmeğini yedi piyasanın şimdi nVidia bastırıyor AMD öyle para kaldırdı ki adamlar alemlerden dönmüyor içip içip açıklama yapıyorlar bence... Danışıklı dövüşlere dikkat..


hala mı danışıklı dövüş geyiği? adamlar birbirini batırmaya çalışıyor danışıklı dövüş diyorsunuz. amaerika ve el kadide de afganistan için danışıklı dövüş yapıyor diyorlar ne dersin,?
0
2kol3bacak 13.7.2010 22:20:40
AMD aylardır yeterince ekmeğini yedi piyasanın şimdi nVidia bastırıyor AMD öyle para kaldırdı ki adamlar alemlerden dönmüyor içip içip açıklama yapıyorlar bence... Danışıklı dövüşlere dikkat..
0
sadtneverdie 13.7.2010 22:15:29
quote:
Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan




Bu kartların matematik olarak ölçülebilecek şekilde iyi yada kötü olduğunu biliyorsundur sanırım. Gpureview.com'dan alıntılıyorum:
Gtx 460 768mb:
Nokta üretim hızı: 16,200 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 37,800 MTexels/sec
Bellek hızı: 86.4 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 226,800 Milyon işlem/sec
Gtx 460 1gb:
Nokta üretim hızı: 21,600 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 37,800 MTexels/sec
Bellek hızı: 115.2 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 226,800 Milyon işlem/sec
Gtx 465:
Nokta üretim hızı: 19424 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 26708 MTexels/sec
Bellek hızı: 102.592 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 213664 MOperations/sec
Hd5770:
Nokta üretim hızı: 13,600 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 34,000 MTexels/sec
Bellek hızı: 76.8 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 680,000 Milyon işlem/sec
Hd5830:
Nokta üretim hızı: 12,800 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 44,800 MTexels/sec
Bellek hızı: 128 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 896,000 Milyon işlem/sec
Hd5850:
Nokta üretim hızı: 23,200 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 52,200 MTexels/sec
Bellek hızı: 128 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 1,044,000 Milyon işlem/sec
Vurgu oyunlarda kullanıldığı şekliyle bu teraflops/saniye'nin yarattığı farkı göstermek için gölgeleme işlemlerinde. Gpureview yorumuna göre diğer nokta,doku, bellek özellikleri eşit kartlarda %66 performans artışı oluyor işlem kapasitesi iki katına çıkınca.



mete ne içiyorsan kap gel hala şu şöyle bu böyle diye açıklama yapmaya çalışıyorsan 100 tane test var kart utanmasa gtx480 i geçeçek hala zırvalıyorsun.
0
C28_ 13.7.2010 22:08:15
Ayrıca Nvidia 5770 ve 5750 ye rakip uygun fiyat ürün çıkarmadıkça (tabi bu eskiyi tekrar ısıtıp 5770 önüne sürerse bir şey değişmez) Ati fiyat indirimine gitmez Nvidia çok geç kaldı adamlar 7-8 ay oldu neredeyse daha rakibi yok ortada insanlar yeni bir sistem kuracağında 5830 yada gtx 460 tarzı yada üstdüzey ekran kartı almak istediklerinde ekstra power supply en aşağı 100YTL para vermeleri gerekiyor ee şimdi pc nerdeyse oyun çıkmayan bir piyasada 5770, 4870 performansında daha az güç tüketirken ve oyunların çoğunda 1920*1080 de yeterli performans verirken kim seçer nvidia yı(zenginlere lafım yok)ee bu durumda ati niye fiyat indirsin ki bu fiyattan mal ittirmek varken millete
0
C28_ 13.7.2010 21:51:10
Ayrıca Stream teknolojisi bence gayet iyi düşünülmüş ve yayarlı bir teknoloji ördeğin ben en basitinden powerdvd 10 ile 1080p filmleri izlerken işlemi ekran kartına yaptırıyorum CPU kullanımı nerdeyse sıfıra düşüyor ki bu ekstra cpu da 1-2 çekirdek kar sağlıyor ki bunları profesyonel olarakn çizim programlarındaki artısı çok büyük herşey oyun deildir
0
C28_ 13.7.2010 21:47:23
yaw arkadaşlar hemen Nvidia fanatikliği monuna almışsınız gtx460 güzel kart lafım yok ama her şeyi mükemmel fiyatı çok ucuz pazarda kiloyla dağıtıyorlar gibi bir durum yok ortada ben cebimi düşünen kullanıcı olarak (cepci fanatiği) 5830 yerine gittim 5770 aldım çükü o farka değecek bir kart değil nvidia o farka değecek bir kart çıkardı en büyük kozu bu hız aşırtma çok güzel incelemelerine baktım ama ısı yüksek fan her zaman %100 çalışacak yada ekstra soğutucu alıp para ödüceksin 15 dolar var die gidip 196 bit olan alınmaz güç tüketimine bakıcak olursak 5830 eşit ama zaten 5830 kötü tarafından bir de 5850 den fazla güç çekiyor du ki bu hesabı günde 8 saat oyundan yıla vurdunmu ekstar 200 YTL den yukarı elektrik faturası..... düşünmek lazım
0
mav1li 13.7.2010 21:44:36
Amd: Bizim için daha iyi kart demek daha yavaş , fazla güç tüketen ve pahalı demektir.
0
Mete Can Karahasan 13.7.2010 21:37:06
quote:
Orijinalden alıntı: (((TeAcHeR)))





hı hı evet metecim

Sana bir değerlendirmede daha bulunayım: gtx460'ın performansı nokta(piksel) üretme, rop performansından geliyor. Kartın 675mhz'den kimi incelemede 875mhz'ye kadar hız aşırtılması demek, bellek harici rakamların %30 fırlaması demek ancak güç tüketiminde bu sefer hd5970 ile yarıştığını gördüm DH incelemesinde. Kodları aynı olsa da 768mblık modelin rop performansı ciddi oranda daha düşük asıl 1gblık modelden. Üst seviye kartlara rakip olacak olan o. Bu da elbette üst model kartın fiyatına tesir edecektir. Kartın 500-600 civarında olması büyük şans olur herkes için. Dilerim isteyenler kavuşur yeni ekran kartına.
0
IgorStravinsky 13.7.2010 21:35:19
5770, 5850 alınabilir ama 5830 gg
0
(((TeAcHeR))) 13.7.2010 21:21:10
quote:
Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan




Bu kartların matematik olarak ölçülebilecek şekilde iyi yada kötü olduğunu biliyorsundur sanırım. Gpureview.com'dan alıntılıyorum:
Gtx 460 768mb:
Nokta üretim hızı: 16,200 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 37,800 MTexels/sec
Bellek hızı: 86.4 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 226,800 Milyon işlem/sec
Gtx 460 1gb:
Nokta üretim hızı: 21,600 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 37,800 MTexels/sec
Bellek hızı: 115.2 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 226,800 Milyon işlem/sec
Gtx 465:
Nokta üretim hızı: 19424 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 26708 MTexels/sec
Bellek hızı: 102.592 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 213664 MOperations/sec
Hd5770:
Nokta üretim hızı: 13,600 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 34,000 MTexels/sec
Bellek hızı: 76.8 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 680,000 Milyon işlem/sec
Hd5830:
Nokta üretim hızı: 12,800 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 44,800 MTexels/sec
Bellek hızı: 128 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 896,000 Milyon işlem/sec
Hd5850:
Nokta üretim hızı: 23,200 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 52,200 MTexels/sec
Bellek hızı: 128 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 1,044,000 Milyon işlem/sec
Vurgu oyunlarda kullanıldığı şekliyle bu teraflops/saniye'nin yarattığı farkı göstermek için gölgeleme işlemlerinde. Gpureview yorumuna göre diğer nokta,doku, bellek özellikleri eşit kartlarda %66 performans artışı oluyor işlem kapasitesi iki katına çıkınca.

hı hı evet metecim
0
Dante 13.7.2010 21:19:55
Yahu her şey belli. Nvidia orta segmenti 460 ile parselledi. Lider Nvidia bu segmentte. Ama üst segment ATI'nin kimse kusura bakmasın. 5970, 5870 ikilisiyle 480 ve 470 e söktürüyorlar.

Ha ilerde 495 gelir durum değişir bilemeyiz. Ama üst segmentte şu an için Nvidia mıçtı bez getirin.
0
DH Misafiri 13.7.2010 21:12:38
AMD suya yazı yazmakla ugraşıp dusun bakalım

AMD den laf cok icrat yok zaten nVidia

amd kendine rakip olarak görmüyor ki zaten

aralarında daglar kadar fark var

bende birzamanlar AMD kulanıyordum

ama ASUS gtx 470 aldıktan ve test etikten sonra

anladım işin gerce ini
0
enrique 13.7.2010 20:45:28
AMD fiyat indirmem demek istiyor ama paşa paşa indireceksin AMD.
0
Hobar 13.7.2010 20:12:37
quote:
Orijinalden alıntı: CeFurkan

nvidia cok fena geliyor bu sefer

amd mecbur indirecek bakın görün


5770 200 e falan inse ne güzel olur. bir önceki nesil f/p kartları bu fiyattan alınıyordu. 40nm olmasına ve 4850 ye göre çok fazla performans farkı olmamasına rağmen ati meydanı boş bulup fiyatları bir kademe yükseltti. belki atı aldık, üsküdarı geçtik derler de güzel bi indirim yaparlar ben de kurtulurum 4830dan gerçi yetmiyor desem yalan olur.
bu konsolllar yüzünden grafiklerde hiç gelişme olmuyor. zorlayacak oyun bile yok. 3 yıllık crysis hala en iyi görselliği sunuyor
0
H1dd3n_Man 13.7.2010 20:08:41
quote:
Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan





Bu kartların matematik olarak ölçülebilecek şekilde iyi yada kötü olduğunu biliyorsundur sanırım. Gpureview.com'dan alıntılıyorum:
Gtx 460 768mb & 1gb:
Nokta üretim hızı: 16,200 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 37,800 MTexels/sec
Bellek hızı: 86.4 GB/sec & 115.2 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 226,800 Milyon işlem/sec
Hd5770:
Nokta üretim hızı: 13,600 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 34,000 MTexels/sec
Bellek hızı: 76.8 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 680,000 Milyon işlem/sec
Hd5830:
Nokta üretim hızı: 12,800 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 44,800 MTexels/sec
Bellek hızı: 128 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 896,000 Milyon işlem/sec
Hd5850:
Nokta üretim hızı: 23,200 MPixels/sec
Doku kaplama hızı: 52,200 MTexels/sec
Bellek hızı: 128 GB/sec
Gölgeleme işlemleri: 1,044,000 Milyon işlem/sec
Vurgu oyunlarda kullanıldığı şekliyle bu teraflops/saniye'nin yarattığı farkı göstermek için gölgeleme işlemlerinde. Gpureview yorumuna göre diğer nokta,doku, bellek özellikleri eşit kartlarda %66 performans artışı oluyor işlem kapasitesi iki katına çıkınca.


he öle öle
0
Mete Can Karahasan 13.7.2010 20:04:40
quote:
Orijinalden alıntı: AndryTR

AMD saçmalamış. 2TeraFLOP işlem gücü verse ne olacak? Stream dedikleri olay sanki çok aşmış bir teknoloji de nVidia'da yok. Önceki serinin umut vaad eden modeli yeni seride ne yazık ki "almayın beni" diye bağırıyor. 256bit bellek denetçili GTX 460 geldikten sonra kim takar HD 5830'u. 255$ fiyatıyla nasıl satacaklarsa...

Sinirlendim ya. İyi ki önce çıkarttılar kartlarını. Sanki her alanda eziyor nVidia'yı da hâlâ rahatlar...