Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    Anlık Bildirim

    NVIDIA, 2012 üçüncü çeyreğinde 1.2 milyar dolar gelir açıkladı

    8 yıl
    1b
    1
    58
    Operatö...
    Abone ol
    Haber Editörü

    NVIDIA, 1.025 - 1.175 milyar dolar arasında bir gelir elde etmeyi umduğu 2012 üçüncü çeyreğini rekor rakamlarla tamamladı. 2013 mali yılı üçüncü çeyreğinde 1.204 milyar dolar gelir açıklayan yarı iletken üreticisi, faaliyet gösterdiği sektörlere göre gelir dağılımında da önemli bir değişim yaşadı. Firmanın tablet bilgisayar pazarındaki satışları yıl bazında %100 artarken, bilgisayar dışındaki endüstrilerden elde edilen gelir toplam gelirin %30'unu oluşturdu.
    Kai platformu sayesinde özellikle tablet endüstrisinde dört çekirdekli Tegra 3 çipsetin güç verdiği Google Nexus 7 ve Acer Iconia A110 gibi bütçe dostu ürünlerin yaygınlaşmasını sağlayan Amerika merkezli teknoloji şirketinin önceki çeyrekte 119 milyon dolar olan net karı yılın üçüncü dörtte birlik zaman diliminde 209.1 milyon dolara ulaştı. NVIDIA'nın kurucusu ve mevcut CEO'su Jen-Hsun Huang yayınlanan basın duyurusunda, yılın üçüncü çeyreğinde gelen bu başarının elde edilemsinde çeşitli segmentlerde piyasaya sürülen Kepler GPU'larının iyi giden satışları ve akıllı telefondan arabalara kadar geniş bir kullanım yelpazesine sahip Tegra yongada sistem çözümlerinin büyük rol oynadığını söyledi. Jen-Hsun ayrıca güçlü bir tabletin ucuz bilgisayarlardan daha iyi olduğunu dile getirerek geleceklerini nasıl şekillendireceklerine dair önemli bir ipucu verdi.
    Mobil sektörde ekonomik aygıtların üretimini mümkün kılan Kai ile ciddi bir yükseliş gösteren NVIDIA, önümüzdeki aylarda Wayne kod adlı Tegra 4 çipsetini resmen tanıtacak. Firmanın bilgisayar endüstrisinde kazandığı tecrübeyle şimdiye kadar içerik desteği hususunda rakiplerine büyük üstünlük sağladığı görüldü. Kendine has görsel özellikleriyle birçok yapımı bünyesinde barındıran TegraZone'un ardından 2013'te Kepler mimari anlayışının benimsendiği çiplerin çıkış yapması bekleniyor. 



    http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=116466&p=irol-newsArticle&ID=1756617&highlight= Yorum Yaz Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    En Beğenilen Yorumlar Tümünü Genişlet Yorum Yaz
    M@U 8 yıl en beğenilen
    GK104 orta seviye gpu'dur dedik, dinletemedik. Esas büyük gpu olan GK110'la birlikte K20'yi sundular, yanlış bilmiyorsam tanesi 4000$ üzerinde bu kartların. Sırf Titan'da 18000'den fazla K20 kullanıldı... Gerisini siz düşünün.



    Adamlar daha önceden 250$'a sattıkları gpu'ları (GF104, GF114) bu seride 500$'a sattı (GK104). Daha ne olsun... Nvidia, gpu konusunda AMD'ye devasa farkatmış durumda diyoruz millete, anlatamıyoruz. Hâlâ yok eskisi kadar farkatamadı, yok daha fazlasını bekliyorduk diyenler var. İnşallah bu sonuçlardan sonra idrak etmeye başlayacaklar. G600 serisinde Nvidia 28nm için mükemmel verimlilik yakaladı. Ucuza ürettiği kartlarını AMD'den daha yüksek fiyatla sattı. Umarım şimdi anlıyordur herkes. Diğer pazarları da düşününce Nvidia'nın böyle bir gelir açıklaması gayet doğal. Zira Tegra 3 ile ürün sayısını yükseltti, Fermi ile batırdığı (güç tüketimi yüzünden) GPGPU işini Kepler ile halletti. Hatta baya ilerletti. Quadro'lar zaten her türlü gidiyor. Haberde zaten Tegra 4'ten de bahsedilmiş. Maxwell mimarisi ardından Denver Proje'si de tutarsa, Nvidia, bulunduğu sektörde ufak bir Apple, Intel olur ki bu yıllar önce de söyleniyordu.







    @WarSaw



    Ticari amaçlar güdüp kazık atmayan bir firma biliyorsanız hemen yazmanızı rica edeceğim.
    GK104 orta seviye gpu'dur dedik, dinletemedik. Esas büyük gpu olan GK110'la birlikte K20'yi sundular, yanlış bilmiyorsam tanesi 4000$ üzerinde bu kartların. Sır...
    Devamını Gör
    Yorumlar (20) Yorum Yaz Forumda Gör
    urazs (uraz oktay) 8 yıl
    Orijinalden alıntı: -dehşet-

    DirectX 9.c sürümünün üstüne çıkan iki DirectX kütüpanesinin grafik dünyasına pratikte neler kattığı hala tartışılabilirken, hala DirectX 9.c üstüne yamalar yapıp DirectX 11 diye çıkan oyunlar varken DirectX 9.cyi aradan dokuz yıl geçmesine rağmen oyun dünyasından silemiyorlarsa ben kendi kanaatimi sunarak efsane ilan ediyorum.DirectX 9.c kağıt üstünde vaad ettiklerini oyun dünyasına yansıtabildi.Ya peki DirectX 10 geldi geçti neler kattı bize.Bu denli önemli bir kütüphanenin desteğini sağlayan ilk firma ATInin olduğunu söylüyorum.Belki şimdilerde Nvidia FX serisinin başarız olduğunu kabul edebilir.Ancak o zamanlar son kullanıcılarını 9.cyi desteklediğine inandırmaya bir diğer deyişle kandırmaya çalışmadı mı? Tek cümlede yazdığım için sanki FX serisinden HDR desteği beklediğim anlamı çıkmış ortaya.AA ve HDR desteğini FX serisi ile ilişkilendirmedim yanlış anlaşıldıysam düzelteyim.Söylemek istediğim ATI Köşe Yumuşatma ve HDR yi aynı anda kullanmaya olanak veren ilk firma olmuştur.Ki Test Drive Unlimitedte gerçekten görsel olarak fark yaratan ayrıcalıklı bir özellikti. AMDnin bellek yönetiminde Keplerden öncesinde Nvidiadan üstün olduğunuda söylemeden edemeyeceğim. Şu an hala Crossfire düzeneğinin skalası SLİ düzeneğinden üstün. Ben her fırsatta Nvidianın her ne kadar bellek yönetiminde sıkıntılar olsa da zamanına göre ileri bir kart olarak görmüşümdür 8800GTXi.Benim için efsanevi bir karttır.Grafik dünyasına yeni bir soluk getirmiştir Crysis ile. Aynı şekilde AMDnin grafik dünyasına kattıkları zamanına göre oldukça değerliydi.Düne kadar erişilmesi güç olan nice teknolojiler şimdilerde birer çöp olması nedeniyle AMDnin geçmişte yaptıklarının önemsenmemesi anlaşılabilir.Ama konu Nvidia-ATI tarihçesine inildiğinde ATI en az Nvidia kadar grafik sektörüne katkı sağlamıştır.AMDnin çok çok kötü yönetilmesi sebebiyle son yıllarda mobil pazarını es geçmesi grafik sektöründe Nvidia gelir dağılımda büyük pastayı alan olmuştur İntelin arkasından. PS3 ile XBOX arasındaki en belirgin ayırt edici özellik köşe yumuşatmadır.Grafik kalitesinde ciddi farklar meydana getiren karşılaştırmaları yığınla bulabilirsiniz nette.Cell işlemci ne kadar güçlü olursa olsun RSX ile yapabilecekleri sınırlı.Cell işlemci kağıt üzerinde bi işlemciydi kağıt üzerinde kalacak. Sözün özü şu ki AMDnin bugününü konuşursak evet Nvidia şu anda gerek Mobil pazarda, gerek endüstriyel pazarda gerekse oyun sektöründe AMDden daha iyi bir konumda ki kazancı bu paralelde olmuş. Ancak ATI, Nvidianın doğmasına zemin hazırlayan bir kuruluş olarak grafik sektörüne büyük katkılar sağlamıştır.


    Aynen öyle.

    AA ile HDR yi aynı anda açamayıp sinir hastası olduğumu bilirim yığınla oyunda, başını da Oblivion çekiyordu bu oyunların. Nvidia desteklemiyordu bunu o zamanlar.

    X box' ın çok daha keskin görüntü verebildiği, 4X AA default olarak her oyunda sunabildiği de malum bir şey.

    Gears of War 3' e bakın, ne eksiği vardır bir God of War 3 den şimdi şu oyunun biri söylesin de bilelim.

    PS3 de ex lerin sayısı ve kalitesi daha fazla ama salt PS 3 e ve xbox a çıkan oyunlarda da Xbox hem daha iyi görsel sunuyor hemde pek çoğunda ps3 te ki gibi fps sorunları olmadan sunuyor.
    urazs (uraz oktay) 8 yıl
    Orijinalden alıntı: M@U

    Orijinalden alıntı: -dehşet- DirectX 9.c sürümünün üstüne çıkan iki DirectX kütüpanesinin grafik dünyasına pratikte neler kattığı hala tartışılabilirken, hala DirectX 9.c üstüne yamalar yapıp DirectX 11 diye çıkan oyunlar varken DirectX 9.cyi aradan dokuz yıl geçmesine rağmen oyun dünyasından silemiyorlarsa ben kendi kanaatimi sunarak efsane ilan ediyorum.DirectX 9.c kağıt üstünde vaad ettiklerini oyun dünyasına yansıtabildi.Ya peki DirectX 10 geldi geçti neler kattı bize.Bu denli önemli bir kütüphanenin desteğini sağlayan ilk firma ATInin olduğunu söylüyorum.Belki şimdilerde Nvidia FX serisinin başarız olduğunu kabul edebilir.Ancak o zamanlar son kullanıcılarını 9.cyi desteklediğine inandırmaya bir diğer deyişle kandırmaya çalışmadı mı? Tek cümlede yazdığım için sanki FX serisinden HDR desteği beklediğim anlamı çıkmış ortaya.AA ve HDR desteğini FX serisi ile ilişkilendirmedim yanlış anlaşıldıysam düzelteyim.Söylemek istediğim ATI Köşe Yumuşatma ve HDR yi aynı anda kullanmaya olanak veren ilk firma olmuştur.Ki Test Drive Unlimitedte gerçekten görsel olarak fark yaratan ayrıcalıklı bir özellikti. AMDnin bellek yönetiminde Keplerden öncesinde Nvidiadan üstün olduğunuda söylemeden edemeyeceğim. Şu an hala Crossfire düzeneğinin skalası SLİ düzeneğinden üstün. Ben her fırsatta Nvidianın her ne kadar bellek yönetiminde sıkıntılar olsa da zamanına göre ileri bir kart olarak görmüşümdür 8800GTXi.Benim için efsanevi bir karttır.Grafik dünyasına yeni bir soluk getirmiştir Crysis ile. Aynı şekilde AMDnin grafik dünyasına kattıkları zamanına göre oldukça değerliydi.Düne kadar erişilmesi güç olan nice teknolojiler şimdilerde birer çöp olması nedeniyle AMDnin geçmişte yaptıklarının önemsenmemesi anlaşılabilir.Ama konu Nvidia-ATI tarihçesine inildiğinde ATI en az Nvidia kadar grafik sektörüne katkı sağlamıştır.AMDnin çok çok kötü yönetilmesi sebebiyle son yıllarda mobil pazarını es geçmesi grafik sektöründe Nvidia gelir dağılımda büyük pastayı alan olmuştur İntelin arkasından. PS3 ile XBOX arasındaki en belirgin ayırt edici özellik köşe yumuşatmadır.Grafik kalitesinde ciddi farklar meydana getiren karşılaştırmaları yığınla bulabilirsiniz nette.Cell işlemci ne kadar güçlü olursa olsun RSX ile yapabilecekleri sınırlı.Cell işlemci kağıt üzerinde bi işlemciydi kağıt üzerinde kalacak. Sözün özü şu ki AMDnin bugününü konuşursak evet Nvidia şu anda gerek Mobil pazarda, gerek endüstriyel pazarda gerekse oyun sektöründe AMDden daha iyi bir konumda ki kazancı bu paralelde olmuş. Ancak ATI, Nvidianın doğmasına zemin hazırlayan bir kuruluş olarak grafik sektörüne büyük katkılar sağlamıştır.
    Yukarda söyledim, tekrar söyleyeyim: - DX9.0c çıktığı dönemde genel olarak umursanmadı. Hatta Ati 1,5 destek vermedi. Oyunların gelişimi 2005-2006ya kadar PC ağırlıklı geliştiği için ve bu dönemden sonra konsol ağırlıklı devam ettiği için DX9.0c esas kullanılan API oldu. Hem konsollar DX9.0c efektlerini desteklediği için hem de Vistanın kullanım oranı çok düşük kaldığı için DX10u zaten görmedik ki. Yani DX9.0c çok iyi kullanıldı, bunun da sebebi konsollar oldu. Siz 2007den sonra çıkan Crysis haricinde PC için geliştirilmiş adam gibi bir oyun gördünüz mü? Görmediyseniz DX10un ve DX11in neler sunduğunu da görmediniz demektir. O zaman DX9.0cyi efsane ilan etmek de konsollara bağlımlı oyunlara bakılarak yapılan bir yorum olur. - DX9.0cnin üzerinden 8 yıl geçti. Oyun dünyasından silinmemesinin sebebi de belirttiğim gibi konsollardır. Ama artık oyun geliştiriciler bile isyan edip PCde DX9.0cyi ve XPyi umursamamaya başladı. - Nvidia FX serisinde DX9.0c diye bir laf kullanmadı. Hatta onu geçin DX9.0a veya DX9.0b gibi bir şeyden de bahsetmedi. Zira o dönemde ne DX9.0a ne b ne c vardı. Nvidianın iddiası, FX serisinin DX9 desteğinin daha iyi olduğu yönündeydi. Hatta DX9un o dönemde mevcut standartlarının ötesinde kod desteği sunduğuydu. Bu konuda resmen yalan söylemişti. DX9da FXler dökülüyordu. Bu başarısızlığı da şimdi değil, hemen bir yıl sonra kabul etmişti. Nvidia DX9.0c desteğini de resmen GeForce 6 ile sundu. - Atinin sm3.0 desteğinin daha iyi olduğu kesindi. Ancak x800lerle destek vermemiş olması, x1000lerin de çok geç gelmiş olması büyük bir hata oldu. Çünkü Nvidia sm3.0ı pazarlarken, Ati hâlâ DX9.0b ile bunu halledebileceğini iddia ediyordu. - Bellek yönetimi konusuna neden girdik? Firmaların tarihlerindeki bilinen tüm artı ve eksileri mi sayalım? Nvidianın bellek sıkıntıları DX9 kartlarında fazla dikkat çekmemiştir. G80 ve türevi gpularda bariz ortaya çıkmıştır. Yüksek bellek özellikleri sayesinde GT200lerle bu sorunlar yatışmıştır. Esasında tam o dönemde HD4870in 512 mb bellekle gelmesi, bu kart için sorun olmuştur (hatta HD4870x2 ve HD4890nın 1 GB bellekle gelmesinin temelinde de bu durum yatmakta). Diğer taraftan bellek konusunda DX10 döneminde iki firma da sıkıntılıydı. Ancak Nvidianın daha erken girmiş olması, kartlarını daha erken yaygınlaştırmış olması ve bellek sorununun hemen hemen tüm kartları için geçerli olması sebebiyle gündeme gelmiştir. Ancak Keplerden önce Fermi mimarisiyle birlikte bellek sorunlarını tamamen aşmıştır. 2010 Nisandan bu yana Nvidianın bellek konusunda AMDnin önünde olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Hatta Kepler ile fark attığını da söyleyebilirim. - CF ile SLIın birbirine bir üstünlüğü yoktur. Hatta SLIın daha fazla oyunda destek gördüğünü söylememiz mümkündür. Aksi halde HD7970 CFnin en azından GTX690 ile yarışabilmesi gerekirdi. Ancak bariz fark yemektedir. Son sürücüyle genel performans iyileştiği için CF ile SLIın benzer performans sunduğu söylenebilir. CFnin olabilecek tek avantajı, çok yüksek çözünürlük ve çok yüksek AA ile kullanıldığı zaman üst seviye kartların 3 GB bellekli olması, bellek sıkıntısı yaşanmasını engelleyecektir. - 8800gtx bellek yönetimi konusunda çok sorun yaşamamıştır. Zira o dönemde o kadar bellek kullanan bir oyun yoktu. Crysis ise oyun dünyasına büyük yenilikler getirmesiyle birlikte atılan en büyük kazıklardan biri olmuştur. Oyun gerçek anlamda DX10 desteği ile geleceği söylenirken, esasında tamamen DX9 üzerinde inşa edilmiş bir oyun motoruyla yapılmıştır. Gerçekte DX10 desteği falan yoktu. Varsa da bir işe yaramıyor. - Atinin ve AMDnin grafik dünyasına sunduğu birçok yenilik ve teknoloji olduğu doğrudur. Ancak bunları Nvidia ile karşılaştırınca, bugün rahatlıkla söyleyebilirim ki Ati ve devamı AMD, Nvidiadaki vizyonun 1/10ne sahip değil. Zira grafik dünyasına yön verebilmiş bir yeniliği olmadı AMDnin. Yalnızca Sweet Spot politikasından bahsedebiliriz, ancak o da bir teknoloji değil, gpu üretim ve pazarlama politikasıdır. Nvidia tarafında ise bir sürü ciddi yenilikten bahsedebirim: Riva ve TNT ile hem 2d hem de 3d kartları standart olması ve 3dfxin de bu yola girmesi, GeForce ile gpunun sunulmuş olması ve bu yeniliğe uymayan tüm rakiplerin piyasadan silinmesi, bugün shader model ile birlikte gördüğümüz efektlerin donanımsal alt yapısını oluşturun NSR özelliğinin GeForce 2 ile sunulmuş olması ve GeForce 3 ile standart olması ardından tüm rakiplerin de aynı yola girmek zorunda kalması, yukarıda bahsettiğim Sweet Spot stratejisinin, esasında 2005-2006 yıllarında Nvidia tarafından GeForce 7 serisinde kullanılmış olması ve Atinin rekabette zorlanarak AMDye satılması (zaten daha sonrasında Ati de bu stratejiyi benimsemiştir.), G80le birlikte gpunun geleceğinin tekrar şekillendirilmesi, kimsenin aklına gelmeyecek şekilde mobil dünya için çok erken dönemde hazırlanılması ve vaktinde hamle yaparak piyasa standartlarının belirlenmesi, Kepler ile birlikte ilk defa tüm sektörlerde kullanılabilecek (GeForce, Quadro, Tesla, Tegra) en başarılı gpu mimarisinin sunulması ve tüm alanlarda tercih edilen kartların sunulması (Tegrada henüz görmedik ancak Nvidia Tegra 4te Kepler mimarisinin kullanılacağını geçen sene belirtmişti) gibi... Ati ve AMD, bu tarz yeniliklere hiçbir zaman adım atamadı. Daha çok özelliklerde kaldı yenilikleri. Yani bulunduğu alana yön vermedi. Yalnızca 1 tanesini söyleyeyim; Ati R200 ile birlikte Truform (bugün tessellation dediğimiz hedehödö) teknolojisini sunmuş olmasına karşın, 8 yıl boyunca herhangi bir APIde yazılımsal destek görmemiştir. Nvidianın 2000 yılında sunduğu NSR, 2000in sonunda DX8 ile yazılımsal desteğe kavuşmuş, bir adım sonra da standart olmuştur. - RSX ile XENOSu doğrudan karşılaştırmamız mümkün değildir. Eğer karşılaştıracak olursak, önce konsola özel üretilen exc. oyunlara bakıp daha sonra hangisi daha iyi grafikler veriyor diye düşünmemiz gerekir. PS3e özel oyunların daha iyi grafiklere sahip olduğunu ben rahatlıkla söyleyebilirim. Ne FPS ne de yarış türü oyunlarda PS3ün grafikleriyle yarışabilecek kapasitede görmüyorum XBOX360ın. Ancak çoklu platform oyunlarda XBOX360ın genel olarak daha iyi olduğu düşünülürdü ki onun da artık dillendirilmediği ortada. Bunun haricinde XENOSun AA yetenekleri gpu dışındaki edRAM ile sunulmaktadır. Gpuya yerleştirilememiştir, çünkü XENOS dönemine göre kabul edilemeyecek verimlilik oranı ile üretilmeye başlanmıştır. Hatta XENOSun durumu Ati mühendislerine sorulduğunda, Ati mühendisleri PCde bu kadar güce ve bu özelliklere henüz ihtiyaç duyulmadığını, ayrıca böylesi büyük bir gpunun mevcut verimlilik oranında masaüstüne sunulmasının çok masraflı olduğunu, hatta bu hamlenin bir intihar olduğunu belirtiyorlar ve MSin XENOS gpusundan zarar etmeyi göze aldıkları dile getiriliyorlardı. MS, sırf pazar payı alabilmek ve gerek oyunlardan gerekse de ürün satışından para kazanabilmek için XBOX360ı zararına satmıştır. Sebebi ise ham bir mimari ile üretilen XENOSun, 110nm için devasa büyüklükte ve çok erken üretim bir gpu olmasıdır. Biz bu gücü PCde bile yıllar sonra gördük. Nvidianın ürettiği RSX ise, mimari olarak G71in geliştirilmişi, 90nm için gayet verimli bir gpu olmuştur. Bu sebeple de Sony RSXten zarar etmemiştir. Diğer taraftan, 2006 Kasımda çıkan PS3ten 1 hafta önce G80 sunulmuştur ki; RSXten çok daha yenilikçi bir gpu olmuştur. - Cell işlemcinin ne olduğunu yahut ne olmadığını PS3 exc. oyunlara bakmadan söylemek güçtür. Exc. oyunlarda XBOX360ı ezdiği için Cellin kağıt üstünde kalmadığını da rahatlıkla söyleyebilirim. - Atinin sağladığı katkılar yadsınamaz, ona zaten kimsenin itirazı olamaz ancak Nvidianın doğmasına zemin hazırladığını söylemek imkansız gibi bir şeydir. Zira Nvidianın kurulduğu dönemde o piyasada 70 kadar firma vardı. Ati ise görüntüleme kartları ile uğraşan bir firmaydı. O dönemde faaliyet gösterdiği alan şuankinden çok farklıydı diyebilirim. Bu piyasanın esas gündeme gelmesini sağlan 3dfx olmuştur. Onunla da gerçek anlamda rekabet eden ve sonunda onun oluşturduğu piyasadan onu silen Nvidia olmuştur. Yukarda bundan da bahsettim. Sonuç olarak Ati ve AMD devrim yaratacak teknolojiler sunmadığı için devamlı olarak sunulanın üzerine kendine has özellikler getirmekle yetinmiştir. Bugün de bunun sıkıntısını çekmektedir.


    Allah aşkına DX 10' un nimetleri nelerdir, DX 9.0c efsane değildir de DX 10' un o müthiş ama kullanılmayan imkanları nelerdir bir zahmet onları da yazabilirseniz iyi olur. :)

    DX 10 DX 9' un üzerine ahım şahım hiçbirşey eklememiştir ve bunun konsollarla o kadar alakalı olduğunu da sanmıyorum.

    Xbox 360' ın dx 10 efektlerini verebildiğini okuduğumu hatırlar gibiyim. Konsolların yetişemediği efektler ve teknolojiler ziyadesiyle DX 11 ile ilgilidir diye kalmış aklımda, yanlışsa düzeltin.

    DX 10 tamamen Vista sattırma amaçlı bir pazar hamlesidir, konsollar olmasaydı da öyle DX 9 c de ki gibi grafik anlamında ciddi bir sıçrama falan göreceğimiz yoktu DX 10 la.

    Ve evet genel olarak neredeyse tüm multi platform oyunlar XBOX da daha sorunsuz daha performanslı çalışıyor bu da bilinen birşey.

    Mimarisinden dolayı 4X AA verebildiği ve PS 3 de olan tırtıklı görüntüden daha az muzdarip olduğuda bilinen birşey.

    PS 3 exclusive leri he daha kaliteli hemde sayıca daha üstün kabul.

    Pekala Gears of War 3' ün hiç bir ps3 ex' inden aşağı kalır yanı da yok görsel olarak ama. Forza 4' ün de GT 5 den zerre aşağı kalır yanı yok görsel olarak.

    Xbox' ın tek eksiği PS 3 de ki gibi şahane exclusive fikri mülklerinin eksikliği.

    Ps 3 ün parladığı yer burası.
    Castle Bravo 8 yıl urazs
    Katılıyorum. Bir Alan Wake'teki ışıklandırmayı hiçbir PS3 exc'te görmedim. Ya da RDR, multiplatform olmasına karşın bu neslin en iyi grafiklerinden biri(Xbox'ta). Daha Witcher 2 şu bu uzar gider..



    İki tarafın exc'leri teknik olarak birbirlerini ezmekten çok, birbirlerine farklı açılardan üstünlük sağlıyor.
    JoeyBane (Æ ) 8 yıl
    Hayırlısı be gülüm.
    letibit (osman ) 8 yıl
    Orijinalden alıntı: montajelemani

    AMD = Düşük Fiyat - Yüksek Teknoloji NVİDİA = Yüksek Fiyat - Düşük Teknoloji..
    E_Aydin35 (Emrullah Aydın) 8 yıl
    Özellikle bu artışa etki eden faktörleri sayacak olursam; en başta 2012 Nisan ayında tanıtımna başlanan Kepler mimarili ekran kartları olacaktır. Nvidia'nın çok iyi bir strateji yapıp zamanı ve yeri çok iyi ayarladıkdan sonra, uzun bir ara zarfınında olması unutulmamalı.. Nvidia bir nevi patlama seviyesinde bir dönüş yaşadı. Kepler mimarili Gk104 yongalı GPU'ları çok beğenildi rağbet görüldü, güç tüketim değerleri ve uygun fiyatları ile AMD'ye kesinlikle meydanın boş olmadığını göstererek ağır bir darbe vurdu..

    Bunun yanında önemli ve ciddi bir atılım olan Tegra 3'ler kesinlikle 3. çeyreği ve 2012 yılını Nvidia açısından karlı geçirten birteknoloji oldu..
    Yeni jenerasyon ekran kartlarını ve mobil işlemci atılımlarını başarılı bir şekilde kullanıcı dostu olamsı dileğiyle devam etmesini ister başarılar dilerim.. :)
    Statistik (halit suleyman) 8 yıl
    Bazilari "nVidia ekran kartlarina cok onem vermiyor, gelirini diger seylerden elde ediyor" diyordu, bakiyoruz gelirin %70i hala PC ekran kartlarindan geliyor
    cagataykoroglu (çağatay köroğlu) 8 yıl (düzenlendi)
    Orijinalden alıntı: -dehşet-



    Unutulmamalıdır ki mucitlerinin kim olduğunu bir kenara bırakırsak GPU tarafında devrim yaratan DirectX 9.0c kütüphanesini gerçek anlamda destekleyen,Köşe Yumuşatma ve HDR efektini bir arada kullanmaya izin veren(Nvidia FX serisini hatırlayalım) ATI olmuştur.CPU tarafında ise bellek kontrolcülerini CPUnun içine koymayı akıl eden firma yine AMD olmuştur.Efsane kabul edilen ilk seri FX işlemcilerin önünde ezilen P4 işlemcler İntelin haksız politikaları nedeniyle yine AMDden daha fazla satmıştır.İntelin bellek kontrolcüsünü işlemcinin içine koyması ilk seri İ7ler ile gerçekleşti. Sözün özü şudur ki AMD şu an başarız sayılabilir.Ancak bilgisayar sektörünün bu noktada olmasında büyük katkıları olduğunu yadsıyamazsınız. Bugün bile PS3 ile XBOX360 arasında fark geçmişe tanıklık etmektedir.




    Eğer politadan anlamıyorsan büyük bir şirket olamazsın. AMD bu söylediklerini yaptı sonuç? AMD şunu yaptı bunu yaptı diyorsun ama ortada sürekli zarar eden bir şirket var. yapamadıkları yaptıklarını görünmez kılıyor.
    alito (A. Teyfik Görmez) 8 yıl
    AMD 'nin kayıplarına bakıldığında beklenen birşeydi. doğrusunu söylemek gerekirse GK104 gibi agresif olmayan ama çok iyi performans veren bir GPU için, AMD çözümlerine göre daha esnek bir fiyat politikası izleyen NVIDIA'nın tabiri caizse turnayı gözünden vurduğunu söylemek yanlış olmaz.

    hem iyi para kazandı, hemde FERMI'deki hatalarından çok iyi dersler çıkardı. yiğidi öldür ama hakkını yeme, NVIDIA hak etti.
    WarSaw (Savaş T.) 8 yıl (düzenlendi)
    Kazıkçı nvidia kazıklama paralarıyla tabi kar açıklar. Sizde alkış tutun böyle firmalara.
    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    ANLIK GÖRÜNTÜLEMELER
    1 Kişi Okuyor (0 Üye, 1 Misafir) 1 Masaüstü

    GENEL İSTATİSTİKLER
    1029 kez okundu.
    18 kişi, toplam 20 yorum yazdı.

    HABERİN ETİKETLERİ
    android, nvidia ve
    Sorgu:
    Önceki ve Sonraki İçerikler
    Daha Yeniler 8 yıl Akıllı telefon dünyasında barış; HTC ile Apple, anlaşma sağladı 8 yıl Nvidia'nın Project Denver işlemci tasarımı, ARMv8 üzerinde "gizli özellikler" içeriyor 8 yıl Nokia Lumia 920'nin Türkiye satış fiyatı belli oldu 8 yıl Uygulama Haber 29. Bölüm "Angry Birds Star Wars, ZombieWood, He-Man ve fazlası" 8 yıl Çin'de Google ve bazı servislerine erişim kısa süreliğine durdu 8 yıl Qualcomm'un piyasa değeri Intel'i geçti 8 yıl Microsoft, Windows 8 için güvenlik odaklı güncellemeyi 13 Kasım'da yayınlayacak 8 yıl Zynga, November Software'ı satın aldığını duyurdu 8 yıl Adreno 320 GPU'lu Nokia Lumia 920T ortaya çıktı 8 yıl Sony'nin HD çözünürlüklü orta düzey C360X modeline ait test sonucu yayınlandı 8 yıl Verticus'un çıkış tarihi açıklandı 8 yıl Asus, 4GB bellekli yeni GeForce GTX 680 modelini tanıttı 8 yıl 2si1: "Eğlence dolu yeni nesil teknoloji programı!" 09.11.2012 video şov 8 yıl Bad Hotel'in yaratıcısının yeni projesi: Wave Trip 8 yıl Cooler Master Notepal Ergostand II; Soğutucu, stand ve USB çoklayıcı bir arada 8 yıl Apple, iOS 6.1 ile birlikte neler sunacak? 8 yıl Mail.Ru; Facebook, Groupon ve Zynga hisselerini satmayı sürdürüyor 8 yıl Galaxy S3 Mini, Avrupa'da satışa sunuldu 8 yıl VirnetX'den Apple'a ikinci şok 8 yıl Xbox Türkiye'de ve Türkçe: Merak edilen her şey bu videomuzda! 8 yıl GÖRÜNTÜLENEN NVIDIA, 2012 üçüncü çeyreğinde 1.2 milyar dolar gelir açıkladı Sonraki Avea, HTC Windows Phone 8X'i satışa sunuyor 8 yıl The Walking Dead'in dördüncü hikayesi Around Every Corner, iOS platformu için yayınlandı 8 yıl FIPS onayladı; Blackberry 10, üst düzey kurumlar tarafından kullanılabilir 8 yıl Macbook Air ve Macbook Pro için yeni güncelleme 8 yıl Samsung Galaxy S3, üçüncü çeyrekte en çok satan akıllı telefon modeli oldu 8 yıl Mobilite: Apple vs. Samsung, HTC One X+, Sony Yuga, ARM Cortex-A50,Surface, iPad 4 ve dahası... 8 yıl Samsung ATIV S İngiltere'de satışa sunuldu 8 yıl SilverStone'dan Nitrogon serisi düşük profilli işlemci soğutucusu: NT06-Pro 8 yıl LG, 2560 x 1080 piksel çözünürlük sunan 29-inç'lik IPS monitörü EA93'ü duyurdu 8 yıl NVIDIA Türkiye'nin resmi Facebook sayfası açıldı 8 yıl Microsoft, ''Bulut tabanlı televizyon platformu'' için uygulama geliştirecek mühendisler arıyor 8 yıl Samsung Galaxy Note 10.1 için Android Jelly Bean güncellemesi dağıtılmaya başladı 8 yıl Angry Birds Star Wars, Android, iOS, Windows Phone, PC ve Mac için yayınlandı 8 yıl Apple, köşeleri yuvarlatılmış dikdörtgen tasarımın patentini aldı 8 yıl Full HD çözünürlüklü Sony C6603 Yuga'ya ait detaylı görüntüler sızdı 8 yıl AMD Catalyst 12.11 Testte "%30 Performans artışı gerçek mi?" video inceleme 8 yıl Asus, AH-IPS panelli MX239H ile MX279H'yi tüketicilerle buluşturmaya hazırlanıyor 8 yıl SilverStone, ''Nitrogon'' serisi yeni işlemci soğutucusu NT01-Pro'yu duyurdu 8 yıl Google Nexus 4, 395€ fiyat etiketiyle Media Markt tarafından listelendi Daha Eskiler
    Alternatif Görünümler Geri Bildirim
    Yeni Haber
    şimdi