İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (42) YORUM YAZ

tarafından 23 Nisan 2017, Pazar 10:30 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Birleşik Krallık'ta 135 yıl sonra bir ilk: Kömür temelli enerji olmadan 24 saati tamamladı
Günlük Haber Furkan Babur
42 3778
Birleşik Krallık, bölgedeki ilk fabrikanın faaliyete başladığı 1882 yılından beri ilk kez 24 saati, kömür temelli enerji kullanmadan tamamlamayı başardı.

1882 Yılında Birleşik Krallık'ta ilk fabrikanın faaliyete başlamasıyla birlikte kömür ülkenin önemli simgelerinden biri haline gelmiş ve sanayi devrimiyle birlikte kömürün ülke için önemi artmıştı. Aradan geçen 135 yılın ardından özellikle de mevcut hava kirliliğini ortadan kaldırmak için kömür kullanımını kısıtlamak isteyen İngiltere önemli bir kilometre taşını geride bıraktı. Ülke, 135 yıl sonra ilk kez kömürden üretilen enerji olmadan 24 saati tamamladı.


 
  
Ülkenin elektrik dağıtımını sağlayan National Grid'in de doğruladığı bilgilere göre 21 Nisan tarihinde ülkede kullanılan elektriğin üretiminde kömürün payı yüzde 0'da kaldı. 24 Saat boyunca kömürden elde edilen enerjinin kullanılmadığı ülkede kömür olmadan bugüne kadarki en uzun enerji süresi, geçtiğimiz mayıs ayında ulaşılan 19 saatti. Tabi kömürün kullanılmaması gün içerisinde enerji üretimi için karbon salınımının sıfıra düştüğü anlamına gelmiyor zira 21 Nisan'da kullanılan enerjinin yarısının doğal gazdan diğer yarısının ise nükleer enerji, yenilenebilir enerji ve ithal edilen enerjiden geldiği tahmin ediliyor.


 

Kömür kullanmadan da bir günlük enerji ihtiyacını karşılayabileceğini gösteren Birleşik Krallık'ın ülkedeki tüm kömür santrallerini kapatmak için hedeflediği yıl ise 2025. Ülkenin son birkaç yıldır attığı hamlelere bakılırsa bu hedefe ulaşması çok zor olmayacak zira 2015 yılında kömür ülkedeki tüm enerjinin yüzde 32'sinden sorumluyken geçtiğimiz yıl kömürün toplam enerji üretimindeki payı yüzde 9 seviyelerinde kaldı.

 

Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 1 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 3778 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
homeedition88 23.4.2017 11:42:38
135 yıl boyunca sömürerek elde ettiği kömürle çevreyi kirleterek enerji üretip servet kazan, sonra o servetten faydalanıp yeni kaynaklara geç ve bunun adı çevrecilik olsun. Bir de üstü diğer ülkelere
...
Yorumun devamı ▼
+43
TheCaliph_ 23.4.2017 12:48:05
Eeee zamaninda meleklerin etek alti gozlemleniyor diye gozlemevi yikarsan , matbaa da domuz yagi var gunah dersenAdam da bos durmaz tokatlarNeyse sen de zaman makinesini bulur engellersin artik
...
Yorumun devamı ▼
+35
12 Angry Men 23.4.2017 12:41:51
Adamlar sanayi devrimini başlatan ilk ülke, onların sayesinde sanayileşme seri üretim başladı gelmiş 135 yıl boytunca dünyayı sömurdunuz diyor. Adamların ürettiklerini alıp kullanınca sorun yok ama di
...
Yorumun devamı ▼
+29
eric13 23.4.2017 11:08:13
Biz koprulerden enerjiyi elde edecegiz bu ne ki yani pfffttt +15
TheCaliph_ 23.4.2017 14:58:41
Onunuze gelene Vatan haini diyorsunuz . Turk komutanlarini iceri atip onlara da hain demistiniz sonra ozur dilediniz Esas vatan haini kim herkes cok iyi biliyor ve bundan 20-30 sene sonra sorgulayan n
...
Yorumun devamı ▼
+11
12 Angry Men 23.4.2017 14:15:34
Batının icatlarını kullanıyorsun bu yorumu yazarken bıle onların teknolojisi kullanıyorsun ama sonra batı kötü batı bizi somuruyor yeaaa dıye ağlıyorsun. Aklını kullan sömurulme, bır sey ıcat etmezsen
...
Yorumun devamı ▼
+8
TheCaliph_ 23.4.2017 14:42:21
İstiklal Savasini biz kazandik diye İngiltere kaybetmis mi oldu ? Amerika kaybetti mi ? Surada haklisin 1950 yilinda yoneticileri satin aldilar Bu ulkeyi kara yolu tasimaciligina zorunlu biraktilar ne
...
Yorumun devamı ▼
+4
darkaura 23.4.2017 13:46:29
komuru sanki dunyaya kotuluk olarak cikarip, tum dunyanin basina sarip birakmislar gibi yazmissiniz. adamlar sanayi devrimini baslattilar hatirlatirim. komurun verdigi gucu ortaya cikarip tum dunyaya
...
Yorumun devamı ▼
+4
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
os_lnx 1.5.2017 15:29:24
quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_




O zaman kanıt ile konuş kardeşim. De ki Kömür olmasaydı biz yine bu kadar ilerlerdik de veya 135 yıl önce Osmanlı şu teknolojiyi buldu ama Batı yandaşları kullandırtmadı de .
Hem bir şey icat etme hem de icat edene laf at .
Matbaa nın gelişine bak o yıllarda Avrupa da basılan kitap sayısına bak . Hadi onu geçtim 2017 yılında Türkiye'de okunan kitap sayısına bak.

Dediğim gibi kanıt göster bana ben de sana hak vereyim İNgiltere dünyayı batırmış diyeyim keşke içten yanmalı motor da bulunmasaydı , kömürle çalışan makineler de olmasaydı şimdi at arabasıyla giderdik ne güzel diyeyim.

Bak ben sana bir örnek daha vereyim
Bugün dortmund , Juventus gibi takımların alt yapılarından çıkan isimleri biliyor musun ? Neden sence 80 milyonluk ülkeden Dortmund gibi alt yapıda yetişen adam çıkmıyor ? Dortmund batmışken nasıl bir anda düzeldi ? Onu bunu sömürüyor diyeceğine sen de daha gelişmişini yap daha iyisini yap

Yahu ileride olmakla geride olmakla ne alakası var şimdi benim sana yazdığım mesajların. Hala şöyleydi böyleydi derdindesin. Öyleyse öyledir değilse değildir. Banane.
0
TheCaliph_ 1.5.2017 15:07:04
quote:
Orijinalden alıntı: os_lnx



Asıl sizin gibi bir mesajı anlayamayan aşırı ön yargılı insanlardan uzakta doğmak vardı ama öyle olmadı. Yazılan mesaja alakasız cevap veriyorsun arkasından bunu dile getiren mesaja katlanmış bi şekilde alaksız cevap veriyorsun. Birde karşındakini dogmatik olmakla suçluyorsun. Söylediğim gibi sen devam et yazmaya. Benim gibi dogmatik cahil birisiyle uğraşma en iyisi.

O zaman kanıt ile konuş kardeşim. De ki Kömür olmasaydı biz yine bu kadar ilerlerdik de veya 135 yıl önce Osmanlı şu teknolojiyi buldu ama Batı yandaşları kullandırtmadı de .
Hem bir şey icat etme hem de icat edene laf at .
Matbaa nın gelişine bak o yıllarda Avrupa da basılan kitap sayısına bak . Hadi onu geçtim 2017 yılında Türkiye'de okunan kitap sayısına bak.

Dediğim gibi kanıt göster bana ben de sana hak vereyim İNgiltere dünyayı batırmış diyeyim keşke içten yanmalı motor da bulunmasaydı , kömürle çalışan makineler de olmasaydı şimdi at arabasıyla giderdik ne güzel diyeyim.

Bak ben sana bir örnek daha vereyim
Bugün dortmund , Juventus gibi takımların alt yapılarından çıkan isimleri biliyor musun ? Neden sence 80 milyonluk ülkeden Dortmund gibi alt yapıda yetişen adam çıkmıyor ? Dortmund batmışken nasıl bir anda düzeldi ? Onu bunu sömürüyor diyeceğine sen de daha gelişmişini yap daha iyisini yap
0
os_lnx 1.5.2017 15:01:48
quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_





AMD Fanboy

Dogmatik adamsın kardeşim sen devam et. Anlamamazlık bir şey yok siz Dünyayı anlamadınız emek vermeyi anlamadınız , bilim nedir ne değildir onu anlamadınız.

Sizden uzakta doğmak vardı ya işte kendi sorunlarınızda dogmatikliğinizde boğulmanızı izlemek vardı ama siz boğuldukça bizi de boğuyorsunuz yoksa umrumda değilsiniz .

Asıl sizin gibi bir mesajı anlayamayan aşırı ön yargılı insanlardan uzakta doğmak vardı ama öyle olmadı. Yazılan mesaja alakasız cevap veriyorsun arkasından bunu dile getiren mesaja katlanmış bi şekilde alaksız cevap veriyorsun. Birde karşındakini dogmatik olmakla suçluyorsun. Söylediğim gibi sen devam et yazmaya. Benim gibi dogmatik cahil birisiyle uğraşma en iyisi.
0
TheCaliph_ 1.5.2017 14:57:16
quote:
Orijinalden alıntı: os_lnx





O mesajıda anlamadın tabii. Yazsen yaz devam et.. Kendini tatmin et.

AMD Fanboy

Dogmatik adamsın kardeşim sen devam et. Anlamamazlık bir şey yok siz Dünyayı anlamadınız emek vermeyi anlamadınız , bilim nedir ne değildir onu anlamadınız.

Sizden uzakta doğmak vardı ya işte kendi sorunlarınızda dogmatikliğinizde boğulmanızı izlemek vardı ama siz boğuldukça bizi de boğuyorsunuz yoksa umrumda değilsiniz .
0
os_lnx 1.5.2017 14:54:17
quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_




Olayı anlamak için son 130 yıla bakarsan kör olursun böyle saçmalarsın işte .
İngilizlerin veya diğer Avrupa ülkelerinin zaten sanayi devrimi 200-300 yıl öncesine dayanıyor. Ondan öncesi de coğrafi keşifler.
Avrupa, Amerika'yı sömürmek için köle ticareti üçgeni kurduğunda senin
ÜMMETÇİ
Anti Laik
Gerici
Dogmatik
Biatçı
Kardeşlerine de kadın köleler satıyordu ne olarak kullanıldığını da sen araştır artık. Trans-Saharan Slave Trade yazdığında çıkması lazım yanlış yazmış olabilirim ama bulursun rahatça.
İngilizlerin tutarsızlığı beni bağlamaz adamlara ya siz dünyayı sömürmeyin ama yeter desen onlar da aaaa harbi yav insanlık ayıbı bizimki mi diyecek ??
Sömürü yapılan yerde halkı bilinçlendirirsin ama sen de zamanında bu köle ticaretine ortak olursan işte o zaman susacaksın .

O mesajıda anlamadın tabii. Yazsen yaz devam et.. Kendini tatmin et.
0
TheCaliph_ 1.5.2017 14:36:44
quote:
Orijinalden alıntı: os_lnx



İlerici
Cumhuriyetçi
Atatürkçü
Sorgulayan
Olarak kendini gören sizin gibiler daha bir meseleyi anlamaktan acizler. Adam sana İngilizlerin tutarsızlığından, kaynakları sonuna kadar tüketmeden bırakmayan ancak sonrasından başka kaynaklara yönelmesinden üstelik bunu sömürdüğü bütün topraklardan elde etmesinden bahsediyor. Sende çıkıp İngiltere seni nasıl tokatladı Osmanlı kötüydü kakaydı kahrolsun osmanlı, bizde vergiler çok yüksek diye karşılık veriyorsun. Sizmisiniz Atatürk'ün izinden giden sorgulayan ve her şeyin farkında olan ?

Olayı anlamak için son 130 yıla bakarsan kör olursun böyle saçmalarsın işte .
İngilizlerin veya diğer Avrupa ülkelerinin zaten sanayi devrimi 200-300 yıl öncesine dayanıyor. Ondan öncesi de coğrafi keşifler.
Avrupa, Amerika'yı sömürmek için köle ticareti üçgeni kurduğunda senin
ÜMMETÇİ
Anti Laik
Gerici
Dogmatik
Biatçı
Kardeşlerine de kadın köleler satıyordu ne olarak kullanıldığını da sen araştır artık. Trans-Saharan Slave Trade yazdığında çıkması lazım yanlış yazmış olabilirim ama bulursun rahatça.
İngilizlerin tutarsızlığı beni bağlamaz adamlara ya siz dünyayı sömürmeyin ama yeter desen onlar da aaaa harbi yav insanlık ayıbı bizimki mi diyecek ??
Sömürü yapılan yerde halkı bilinçlendirirsin ama sen de zamanında bu köle ticaretine ortak olursan işte o zaman susacaksın .
0
os_lnx 1.5.2017 14:08:19
quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_



Eeee zamaninda meleklerin etek alti gozlemleniyor diye gozlemevi yikarsan , matbaa da domuz yagi var gunah dersen
Adam da bos durmaz tokatlar
Neyse sen de zaman makinesini bulur engellersin artik

İlerici
Cumhuriyetçi
Atatürkçü
Sorgulayan
Olarak kendini gören sizin gibiler daha bir meseleyi anlamaktan acizler. Adam sana İngilizlerin tutarsızlığından, kaynakları sonuna kadar tüketmeden bırakmayan ancak sonrasından başka kaynaklara yönelmesinden üstelik bunu sömürdüğü bütün topraklardan elde etmesinden bahsediyor. Sende çıkıp İngiltere seni nasıl tokatladı Osmanlı kötüydü kakaydı kahrolsun osmanlı, bizde vergiler çok yüksek diye karşılık veriyorsun. Sizmisiniz Atatürk'ün izinden giden sorgulayan ve her şeyin farkında olan ?
+1
Hoca 29.4.2017 21:56:58
Sizden gelen mesajları; sizler için derledim.

( Bütün iskeletler sırıtır. (Öldükten sonra tüm canlıların çene
kemiklerine bakınca gülümseme çıkıyor.) Tabi çenesi ve
kafası dağılmamışsa dağılmamışsa. :)
O yüzden çenenizi boşuna yormayın, kafanızı boş işlerde
dağıtmayın.)

Bilim sadece vicdan sahibi insanlara verilmesi gereken bir
hediye. Aksi takdirde hediyeleri hep zenginlere, sonuçları
masumların canını yakacaktır.

Bizde hala büyüklere lisans vererek üretim yaptırıyorlar, her
isteyen yapamıyor, çünkü kıran kırana enerji fiyatı rekabeti
olup daha önceden büyük santralleri alanların kazançları
düşmesin diye,
135 yıl boyunca sömürerek elde ettiği kömürle çevreyi
kirleterek enerji üretip servet kazan, sonra o servetten
faydalanıp yeni kaynaklara geç ve bunun adı çevrecilik olsun.
Bir de üstü diğer ülkelere baskı yap çevreyi kirletme kömür
kullanma diye.
Adamların ürettiklerini alıp kullanınca sorun yok

komurun verdigi gucu ortaya cikarip tum dunyaya hakim
oldurlar. somurdukleri icin ileri degiller, ileri olup tum
yenilikleri once ortaya koyduklari icin dunyanin buyuk
kismina hakim oldular.

Batının icatlarını kullanıyorsun bu yorumu yazarken bıle
onların teknolojisi kullanıyorsun ama sonra batı kötü batı
bizi somuruyor

sömürme olayı genelde batının ülke yöneticilerini satın
almasıyla başlayan bişey.yani ne kadar ekonomik durumun kötü
olursa olsun eğer yönetici tayfası satın alınmış değilse
sömürme gerçekleşmez.

Kore savasina asker yolladik Turkiye' nin %99 u Kore yi
haritada gosteremez .

Aklini kullanan 1 yoneticimiz vardi o da zaten dunya
tarafindan kabullenilmis gercek Liderdir .
Birini sevmek %100 bu adam / kadin demek dogru degildir .
Anneni babani hic elestirmiyor musun ? Her dedikleri dogru
mudur ?

Bilim boyledir ustune koya koya ilerler bir anda %100
yenilenebilir enerjiyi nasil bulacaksin enerji nedir bilmeden
?
15 yılda satılan devlet kurumlarına bakarsan 90 yılda ne
yapıldıgını gorursun.

Tarih tekerürden ibarettir. 2 cihan harbinde yüz milyonlarca
insanın hayatı mahvolmuştur ama bir ders çıkmışa benzemiyor.
Tabii ki şimdiki savaşlarda bu sayı çok daha yüksek olacak
zira artık yıkım gücü çok daha yüksek silahların.
Bilim böyledir üstüne koya koya ilerler. Bir anda barışı
nasıl bulacaksın. Şöyle 30 40 tane daha cihan harbi yaptık mı
barışı keşfedebilir insanoğlu.
Onunuze gelene Vatan haini diyorsunuz . Turk komutanlarini
iceri atip onlara da hain demistiniz sonra ozur dilediniz
Esas vatan haini kim herkes cok iyi biliyor ve bundan 20-30
sene sonra sorgulayan nesil sizlerin yorumlarini bilecek ,
sizlerin goruslerinizi de bilecek ve dalga gececek
Siz haric herkes vatan haini zaten .

Sömürülme gardaş ?
Şimdi söyle bakalım nasıl tokatlatmıyorsun
Bir şeyin kötüsü yokken iyisinin olduğunu nasıl
anlayabilirsin ?
Kömür artık zorda kalmayınca kullanılmaması gereken bir
madde.

Dünya nereye gidiyorr biz nereye...
geçde olsa anlaman güzel

11 yıl ingilterde yaşıyorum son 5 yılda şunu gördüm adamlar
her yerini rüzgar trubunleriyle dosedi ve musait olan evlere
güneş paneli koyuyorlar türkiye'de muazzam potansiyel var.
Yaşadığımız dünya'da din adamı kalmamıştır. Paragözler ve
Dinciler kalmıştır. Dincilerin olmadığı,yaşamadığı en alt
kabilelerinde bile barış vardır, huzur vardır, mutluluk
vardır, doğa sevgisi vardır. (Günümüz=Paragöz=Dinci=Savaş )
0
OnLiNe MaNaGeR 28.4.2017 18:37:16
quote:
Orijinalden alıntı: GetSomeRest

Bu kadar vatan hainliğine pes doğrusu. Dünyayı sömürenlere toz kondurmayanlar kendi ülkesini yerden yere vurmuş.

Reisinin ağzından konuşma.
0
DH Misafiri 28.4.2017 15:38:56
11 yıl ingilterde yaşıyorum son 5 yılda şunu gördüm adamlar her yerini rüzgar trubunleriyle dosedi ve musait olan evlere güneş paneli koyuyorlar türkiye'de muazzam potansiyel var
0
BlindGuardianNN 25.4.2017 08:57:29
geçde olsa anlaman güzel
0
SuperEGO_ 24.4.2017 17:53:58
Dünya nereye gidiyorr biz nereye...
0
sniper23 24.4.2017 16:51:50
quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_





Onunuze gelene Vatan haini diyorsunuz . Turk komutanlarini iceri atip onlara da hain demistiniz sonra ozur dilediniz
Esas vatan haini kim herkes cok iyi biliyor ve bundan 20-30 sene sonra sorgulayan nesil sizlerin yorumlarini bilecek , sizlerin goruslerinizi de bilecek ve dalga gececek
Siz haric herkes vatan haini zaten .

TR mantığı: Benimle aynı düşüncede olmayan herkes vatan haini.

DH Mantığı: Benimle aynı düşüncede olmayan herkese blok.
0
kadirirdem 24.4.2017 02:43:12
Kömür artık zorda kalmayınca kullanılmaması gereken bir madde.
0
TheCaliph_ 23.4.2017 21:52:13
quote:
Orijinalden alıntı: homeedition88

Matbaa'da domuz yagi var diyen ben miyim? :D Bu adam dedigin ingilizler benim "yani turkleri" tokatlayabilmis degil. Sen kendini tokatlatmak istiyorsan bilemem. Benim yazdiklarim onlarin tutarsizligina dikkat cekiyor. Yani 135 yildir dunyayi kirletip simdi cevrecilik yapmalari sacma.

Sen kendini nasıl tokatlatmıyorsun söyle bakalım bana

Benzin 5.40 Kaç senedir kazam yok bir şeyim yok trafik sigortam 900 TL kasko desen bir o kadar o . Ödediğin her şeyde %66 vergi .

Şimdi söyle bakalım nasıl tokatlatmıyorsun . Sana en son ne zaman kırmızı et yedin diye sorsam protein eksikliğinden hatırlayamazsın.

Biraz vizyonunuzu geliştirin artık . Mühendislik açısından , medeniyet açısından adamlar bizden çok daha ileride inan buna . Almanya , Fransa sana ambargo koysa hatta Fransa'yı salla Almanya koysa Senin bütün sanayin durur . Çin malları hariç çoğu makine Alman malı.

Senin cumhurbaşkanın dahi arabaya binemez .

Matbaa da domuz yağı var diyen sen değilsin de büyük deden demiştir kesin büyük oyunu gören hani.

Bilim böyle bir şey işte 135 sene önce belki Dünyayı kirlettiler ama bugün Hızlı trenler , gemiler ,arabalar varsa da o kömür sayesinde.
Bir şeyin kötüsü yokken iyisinin olduğunu nasıl anlayabilirsin ?
+2
Guest-32D849E1C 23.4.2017 17:53:25
Hocam Allah da sizi güldürsün krize girdim
Öteki üye de nasıl bir kafadaysa artık nasıl saldırırım düşüncesinden dolayı aklını terk etmiş
0
homeedition88 23.4.2017 17:53:21
Matbaa'da domuz yagi var diyen ben miyim? :D Bu adam dedigin ingilizler benim "yani turkleri" tokatlayabilmis degil. Sen kendini tokatlatmak istiyorsan bilemem. Benim yazdiklarim onlarin tutarsizligina dikkat cekiyor. Yani 135 yildir dunyayi kirletip simdi cevrecilik yapmalari sacma.
+1
United States 23.4.2017 16:50:32
quote:
Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

15 yılda satılan devlet kurumlarına bakarsan 90 yılda ne yapıldıgını gorursun. Devlet kurumlarını yabancılara satıp parayı çarçur edenleri övüyor.

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın


Yazdiklariniza katiliyorum bu alintiniz haric.
Bu satislar ozellestirmeler ne kadar saibeli bir kenara birakirsak, neoliberal politikalara gecmemiz sebebiyle yani bu ozellestirmeler sayesinde su an imf bize yardim ediyor. Bati blogunun icinde olmamizin sebebi, enflasyonumuzun yuzde 50 lerde olmamasi, kurun 5/6 liradan sabitlenmemesi bu ozellestirmeler sayesindedir.
0
TheCaliph_ 23.4.2017 16:27:48
quote:
Orijinalden alıntı: gcb1903

Hocam çok farklı bir kafanız var. Gerçi kendi içinizde değişik bir tutarlılığınız var. Sonuçta adamın söylediklerine alakasız bir cevap verdiniz ve benim söylediklerime de apayrı bir cevap verdiniz. Muhtemelen buna da bambaşka bir cevap vereceksiniz.

Dediklerinize gelirsek Beşiktaş bu sene bariz en iyi takım oyunu oynayan takımdır. Yeni Malatya ligin zirvesinde olsa da nihayetinde 3 haftada sadece 1 puan alabildi, aşağı düşebilirler sıralamada.

İstanbulspor, Erzurum bld ve Amed çekişmesini de yok saymamak lazım.
Bu arada 2. meşrutiyet 1908'de ilan edilmiştir.

1914-1918 arası 1. dünya savaşı vuku bulmuştur.

23 nisan 1920 günü Türkiye Büyük Millet Meclisi açılmıştır.

10 Kasım 1938 günü ise son büyük Türk Mustafa Kemal Atatürk hayata gözlerini kapamıştır.

1 Eylül 1939 günü en büyük toplu insan kayıplarının yaşanacağı ve 2 Eylül 1945 günü son bulacak 2. dünya harbi başlamıştır.

Tarih tekerürden ibarettir. 2 cihan harbinde yüz milyonlarca insanın hayatı mahvolmuştur ama bir ders çıkmışa benzemiyor.

Tabii ki şimdiki savaşlarda bu sayı çok daha yüksek olacak zira artık yıkım gücü çok daha yüksek silahların.

Bilim böyledir üstüne koya koya ilerler. Bir anda barışı nasıl bulacaksın. Şöyle 30 40 tane daha cihan harbi yaptık mı barışı keşfedebilir insanoğlu.

Goc etmek icin dogdular ya goc edecekler ya da yok olacaklar
Yaslilar bunu hep yapiyor
0
gcb1903 23.4.2017 16:19:16
Hocam çok farklı bir kafanız var. Gerçi kendi içinizde değişik bir tutarlılığınız var. Sonuçta adamın söylediklerine alakasız bir cevap verdiniz ve benim söylediklerime de apayrı bir cevap verdiniz. Muhtemelen buna da bambaşka bir cevap vereceksiniz.

Dediklerinize gelirsek Beşiktaş bu sene bariz en iyi takım oyunu oynayan takımdır. Yeni Malatya ligin zirvesinde olsa da nihayetinde 3 haftada sadece 1 puan alabildi, aşağı düşebilirler sıralamada.

İstanbulspor, Erzurum bld ve Amed çekişmesini de yok saymamak lazım.
Bu arada 2. meşrutiyet 1908'de ilan edilmiştir.

1914-1918 arası 1. dünya savaşı vuku bulmuştur.

23 nisan 1920 günü Türkiye Büyük Millet Meclisi açılmıştır.

10 Kasım 1938 günü ise son büyük Türk Mustafa Kemal Atatürk hayata gözlerini kapamıştır.

1 Eylül 1939 günü en büyük toplu insan kayıplarının yaşanacağı ve 2 Eylül 1945 günü son bulacak 2. dünya harbi başlamıştır.

Tarih tekerürden ibarettir. 2 cihan harbinde yüz milyonlarca insanın hayatı mahvolmuştur ama bir ders çıkmışa benzemiyor.

Tabii ki şimdiki savaşlarda bu sayı çok daha yüksek olacak zira artık yıkım gücü çok daha yüksek silahların.

Bilim böyledir üstüne koya koya ilerler. Bir anda barışı nasıl bulacaksın. Şöyle 30 40 tane daha cihan harbi yaptık mı barışı keşfedebilir insanoğlu.
+2
pranis 23.4.2017 15:57:19
quote:
Orijinalden alıntı: homeedition88

135 yıl boyunca sömürerek elde ettiği kömürle çevreyi kirleterek enerji üretip servet kazan, sonra o servetten faydalanıp yeni kaynaklara geç ve bunun adı çevrecilik olsun. Bir de üstü diğer ülkelere baskı yap çevreyi kirletme kömür kullanma diye. Eee ulan sen 135 yıl ucuz enerji ile üretim yap şimdi enerji ihtiyacı olana pahalısını kullandır. Işın kötüsü yiyen de çok var.

Sömürülme gardaş ?
+1
xattorneyx 23.4.2017 15:24:27
Derin konu :)
+1
TheCaliph_ 23.4.2017 15:07:57
quote:
Orijinalden alıntı: 3arbar





alakası yok.şöyleki

aslında cumhuriyet tarihinde satın alınamayan tek lider menderes olduğu için amerikalılar menderesi astılar.

1950 yılında millet memleketi kimlerin idare etmemesi gerektiğini açık açık söyledi.yani millet inkılaplar denen batının zorlamasıyla yapılmış şeylere hayır dedi.

1960 tan sonrada amerikalılar tarafından tayin edilen yöneticileri gördük ve halen görüyoruz.

1960 ta müdahale olmasaydı şu anda çok başka yerlerde olurdu türkiye.

HauahahauhwhaugjauzyahqhYqhauuhqhahuqhabUq
1 nisan gecti kardesim seneye bir daha yap ama guzeldi bu
0
3arbar 23.4.2017 15:03:00
quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_





İstiklal Savasini biz kazandik diye İngiltere kaybetmis mi oldu ? Amerika kaybetti mi ?
Surada haklisin 1950 yilinda yoneticileri satin aldilar
Bu ulkeyi kara yolu tasimaciligina zorunlu biraktilar neden ? Petrolu arabayi asfalti Amerika dan almamiz icin . Kore savasina asker yolladik Turkiye' nin %99 u Kore yi haritada gosteremez . Bunlar hep Menderes in koltuk saglamlastirmak icin ulkeyi peskes etmesiyle oldu .
Aklini kullanan 1 yoneticimiz vardi o da zaten dunya tarafindan kabullenilmis gercek Liderdir . Baskomutan Gazi Basogretmen Cumhuriyetin kurucusuydu.
Onemli olan bir sey icat etmek degilmis diyorsun da zaten bir sey icat ettiginiz yok bari yapacak olana destek verin ama bu sefer de ledli buzdolabina destek veriyorsunuz , zikirmatik yapiyorsunuz

alakası yok.şöyleki

aslında cumhuriyet tarihinde satın alınamayan tek lider menderes olduğu için amerikalılar menderesi astılar.

1950 yılında millet memleketi kimlerin idare etmemesi gerektiğini açık açık söyledi.yani millet inkılaplar denen batının zorlamasıyla yapılmış şeylere hayır dedi.

1960 tan sonrada amerikalılar tarafından tayin edilen yöneticileri gördük ve halen görüyoruz.

1960 ta müdahale olmasaydı şu anda çok başka yerlerde olurdu türkiye.
+2
TheCaliph_ 23.4.2017 14:58:41
quote:
Orijinalden alıntı: GetSomeRest

Bu kadar vatan hainliğine pes doğrusu. Dünyayı sömürenlere toz kondurmayanlar kendi ülkesini yerden yere vurmuş.

Onunuze gelene Vatan haini diyorsunuz . Turk komutanlarini iceri atip onlara da hain demistiniz sonra ozur dilediniz
Esas vatan haini kim herkes cok iyi biliyor ve bundan 20-30 sene sonra sorgulayan nesil sizlerin yorumlarini bilecek , sizlerin goruslerinizi de bilecek ve dalga gececek
Siz haric herkes vatan haini zaten .
+11
12 Angry Men 23.4.2017 14:55:10
15 yılda satılan devlet kurumlarına bakarsan 90 yılda ne yapıldıgını gorursun. Devlet kurumlarını yabancılara satıp parayı çarçur edenleri övüyor.

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
+2
TheCaliph_ 23.4.2017 14:54:34
quote:
Orijinalden alıntı: gcb1903




Hocam söyledikleriniz ( matbaa, gözleme evi ) % 100 doğru ama adamın söylediği ile alakası nedir? Şimdi biri de çıkıp sizin bu doğru söylemlerinize karşılık " Vecihi Hürkuş " derse ne olacak. Yani bu yanlış yarıştırma olayını da çözemedim. Ki burada bahsi heçen ayıbın sahibi Birleşik Krallık ve onu savunma amacına giren siz. Çok ilginç bir savunma mekanizmanız var. Atatürk'ün fotoğrafı yerine kraliçenin falan fotosu olsa anlayacağım da.

Birini sevmek %100 bu adam / kadin demek dogru degildir . Anneni babani hic elestirmiyor musun ? Her dedikleri dogru mudur ?

Sanayi devrimi dedigin cok yakin bir gecmis soyle ki radyasyonun kesfi 1890 larin sonundadir. İnsanlar komurun yaninca ne cikardigini dahi bilmiyordu sadece alternatif olmadigi icin kullaniliyordu.

İlk cikan icten yanmali motorlarin verimi %0.5 idi . Bu ne demek ? 100 lira veriyorsun sana donusu 50 kurus oluyor .

Yine de eger komur kullanilmasaydi bugunku teknolojinin 10 da 1 i dahi olmayacakti belki .

Bilim boyledir ustune koya koya ilerler bir anda %100 yenilenebilir enerjiyi nasil bulacaksin enerji nedir bilmeden ?

Su an dunyada ruzgar esmese bile gidebilecek gemilerimiz var degil mi ? BUHAR gucuyle calisan gemiler olmasaydi kazanlara komur atilmasaydi hala ruzgar ile giden gemiyle tasimacilik yapilir miydi ? Kargo gemilerini arkadan mi ufleyecektik ?
+2
gcb1903 23.4.2017 14:49:59
quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_





Eeee zamaninda meleklerin etek alti gozlemleniyor diye gozlemevi yikarsan , matbaa da domuz yagi var gunah dersen

Adam da bos durmaz tokatlar

Neyse sen de zaman makinesini bulur engellersin artik

Hocam söyledikleriniz ( matbaa, gözleme evi ) % 100 doğru ama adamın söylediği ile alakası nedir? Şimdi biri de çıkıp sizin bu doğru söylemlerinize karşılık " Vecihi Hürkuş " derse ne olacak. Yani bu yanlış yarıştırma olayını da çözemedim. Ki burada bahsi heçen ayıbın sahibi Birleşik Krallık ve onu savunma amacına giren siz. Çok ilginç bir savunma mekanizmanız var. Atatürk'ün fotoğrafı yerine kraliçenin falan fotosu olsa anlayacağım da.
+1
WB 23.4.2017 14:49:13
90 yildir ulkeyi yonetenler gelmis burada geri kalmisligimizdan dem vuruyor, guler misin aglar misin..
+1
TheCaliph_ 23.4.2017 14:42:21
quote:
Orijinalden alıntı: 3arbar

yollar asfaltlandı diye dışarı çıkmayacak değiliz.asıl mesele bu düzenin değişmesini isteyip istememektir.

mecburen asfalt yollarda yürüyeceğiz ve asfaltı eleştireceğiz aynı zamanda.değişmesi için.

önemli olan bişey icat etmek değil.önemli olan icat ettiğin şey insanlığa hayırlı mı.biz buna bakacağız.yoksa amerikanın japonyaya attığı atom bombasını biz niye yapmadık demek gavurlaşmakla aynı manaya gelir.

sömürme olayı genelde batının ülke yöneticilerini satın almasıyla başlayan bişey.yani ne kadar ekonomik durumun kötü olursa olsun eğer yönetici tayfası satın alınmış değilse sömürme gerçekleşmez.

misal istiklal harbinde bizim teknolojimiz falan yoktu.ama kazanan biz olduk.ama istiklal savaşından sonra savaşın mağlupları yöneticileri satın alarak şu anki duruma getirdiler.

dünya sistemi hakkında bi fırın ekmek yemen lazım bişeyler öğrenmen için.öyle bu işler aklını kullan sömürülmeyle olmuyor.

İstiklal Savasini biz kazandik diye İngiltere kaybetmis mi oldu ? Amerika kaybetti mi ?
Surada haklisin 1950 yilinda yoneticileri satin aldilar
Bu ulkeyi kara yolu tasimaciligina zorunlu biraktilar neden ? Petrolu arabayi asfalti Amerika dan almamiz icin . Kore savasina asker yolladik Turkiye' nin %99 u Kore yi haritada gosteremez . Bunlar hep Menderes in koltuk saglamlastirmak icin ulkeyi peskes etmesiyle oldu .
Aklini kullanan 1 yoneticimiz vardi o da zaten dunya tarafindan kabullenilmis gercek Liderdir . Baskomutan Gazi Basogretmen Cumhuriyetin kurucusuydu.
Onemli olan bir sey icat etmek degilmis diyorsun da zaten bir sey icat ettiginiz yok bari yapacak olana destek verin ama bu sefer de ledli buzdolabina destek veriyorsunuz , zikirmatik yapiyorsunuz
+4
3arbar 23.4.2017 14:37:11
yollar asfaltlandı diye dışarı çıkmayacak değiliz.asıl mesele bu düzenin değişmesini isteyip istememektir.

mecburen asfalt yollarda yürüyeceğiz ve asfaltı eleştireceğiz aynı zamanda.değişmesi için.

önemli olan bişey icat etmek değil.önemli olan icat ettiğin şey insanlığa hayırlı mı.biz buna bakacağız.yoksa amerikanın japonyaya attığı atom bombasını biz niye yapmadık demek gavurlaşmakla aynı manaya gelir.

sömürme olayı genelde batının ülke yöneticilerini satın almasıyla başlayan bişey.yani ne kadar ekonomik durumun kötü olursa olsun eğer yönetici tayfası satın alınmış değilse sömürme gerçekleşmez.

misal istiklal harbinde bizim teknolojimiz falan yoktu.ama kazanan biz olduk.ama istiklal savaşından sonra savaşın mağlupları yöneticileri satın alarak şu anki duruma getirdiler.

dünya sistemi hakkında bi fırın ekmek yemen lazım bişeyler öğrenmen için.öyle bu işler aklını kullan sömürülmeyle olmuyor.
0
12 Angry Men 23.4.2017 14:15:34
Batının icatlarını kullanıyorsun bu yorumu yazarken bıle onların teknolojisi kullanıyorsun ama sonra batı kötü batı bizi somuruyor yeaaa dıye ağlıyorsun. Aklını kullan sömurulme, bır sey ıcat etmezsen sömurulursun bu kadar.
+8
3arbar 23.4.2017 14:12:26
niye ? illa bişey mi icat etmen lazım.medeniyet denilen tek dişi kalmış canavarın hem dünyayı hemde insanı ne hale getirdiği ortada.yapılan icatlar insanlığın hayrına mı oldu?bu icatlardan sonra kim kimin kölesi durumuna geldi.400 yıldır dünyayı sömürdüler.hala sömürüyorlar.

umarım bir zaman sonra halklar uyanacak ve eskiden olduğu gibi milli ekonomiler dönemi başlayacak.

burjuvaların zengin olduğu işcinin emekçinin yerinde saydığı bir dünya bu 400 yıldır.

doğaya ve insana uygun teknoloji hiçbir zaman batıdan çıkmamıştır ve çıkmayacaktır.net

yıllarca afrikayı ne hale getirdiler.yeraltı kaynaklarını için.petrol için ortadoğuda kaç milyon insan katledildi.

batının dünyaya bela getirdiğini görmemek batıdan yemlenmenin sonucu olsa gerek
0
GetSomeRest 23.4.2017 14:02:20
Bu kadar vatan hainliğine pes doğrusu. Dünyayı sömürenlere toz kondurmayanlar kendi ülkesini yerden yere vurmuş.
+3
12 Angry Men 23.4.2017 14:00:13
Madem sen bu kadar akıllısın 135 sene önce çevreyı kırletmeyen enerjı uretıp kullansaydın adamlar neyı ıcat edıyorsa onu kullanıyorsunuz sonrada ağlıyorsunuz. Elınden tutan mı var gıt sen daha ıyısını icat et sonra eleştir.
+3
darkaura 23.4.2017 13:46:29
komuru sanki dunyaya kotuluk olarak cikarip, tum dunyanin basina sarip birakmislar gibi yazmissiniz. adamlar sanayi devrimini baslattilar hatirlatirim. komurun verdigi gucu ortaya cikarip tum dunyaya hakim oldurlar. somurdukleri icin ileri degiller, ileri olup tum yenilikleri once ortaya koyduklari icin dunyanin buyuk kismina hakim oldular. bugunde gelecegin yenilikleri gene onlar cikariyor, ustunluklerini surduruyorlar. burda istediginiz kadar ama onlar somurgeci diye agliyabilirsiniz. kafayi degistirip ilerlemeye gelismeye egitime bilime onem vermedikce daha cok aglarsiniz.
+4
madrid2017 23.4.2017 13:13:31
135 sene sen ne yaptın ?
+3
TheCaliph_ 23.4.2017 12:48:05
quote:
Orijinalden alıntı: homeedition88

135 yıl boyunca sömürerek elde ettiği kömürle çevreyi kirleterek enerji üretip servet kazan, sonra o servetten faydalanıp yeni kaynaklara geç ve bunun adı çevrecilik olsun. Bir de üstü diğer ülkelere baskı yap çevreyi kirletme kömür kullanma diye. Eee ulan sen 135 yıl ucuz enerji ile üretim yap şimdi enerji ihtiyacı olana pahalısını kullandır. Işın kötüsü yiyen de çok var.

Eeee zamaninda meleklerin etek alti gozlemleniyor diye gozlemevi yikarsan , matbaa da domuz yagi var gunah dersen

Adam da bos durmaz tokatlar

Neyse sen de zaman makinesini bulur engellersin artik
+35
12 Angry Men 23.4.2017 12:41:51
Adamlar sanayi devrimini başlatan ilk ülke, onların sayesinde sanayileşme seri üretim başladı gelmiş 135 yıl boytunca dünyayı sömurdunuz diyor. Adamların ürettiklerini alıp kullanınca sorun yok ama dimi ? Adamların ne yapmasını beklıyordun sanayi gelişmesin mi ortaçağda mı yaşayalım ? O dönem enerji kaynağı olarak fosil yakıt kullanıyordu şimdi zaman degısıyor artık başka enerjı kaynakları kullanıyor adamlar sürekli dünyayı degıstıyorlar bizde 2023 osmanlı lozan masallarını dinlıyoruz hep yerımızde sayıyoruz sizin gibi insanlar yuzunden.
+29
homeedition88 23.4.2017 11:42:38
135 yıl boyunca sömürerek elde ettiği kömürle çevreyi kirleterek enerji üretip servet kazan, sonra o servetten faydalanıp yeni kaynaklara geç ve bunun adı çevrecilik olsun. Bir de üstü diğer ülkelere baskı yap çevreyi kirletme kömür kullanma diye. Eee ulan sen 135 yıl ucuz enerji ile üretim yap şimdi enerji ihtiyacı olana pahalısını kullandır. Işın kötüsü yiyen de çok var.
+43
eric13 23.4.2017 11:08:13
Biz koprulerden enerjiyi elde edecegiz bu ne ki yani pfffttt
+15
wreith 23.4.2017 10:54:50
Bizde hala büyüklere lisans vererek üretim yaptırıyorlar, her isteyen yapamıyor, çünkü kıran kırana enerji fiyatı rekabeti olup daha önceden büyük santralleri alanların kazançları düşmesin diye, belki onlarda da sistem bu şekilde oldu bilmiyorum.
Acaba yüzyıllar sonra akıl çağı gelip de sadece beyinin konuştuğu bir dünya görebilecek miyiz. Yoksa çıkar ilişkileri gözün gördüğünü yokmuş gibi mi gösterecek. Adamlar göz göre göre yürüyor , bizim gibi ülkeler geride kalıyor. Her zamanki durum.
+2
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj