İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (18) YORUM YAZ

tarafından 7 Aralık 2017, Perşembe 09:04 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Mi Pad isim hakkına Apple engeli
Günlük Haber Ekrem71
18 2146
Avrupa yüksek mahkemesi Mi Pad markasının okunuş anlamında iPad ile benzerlik taşıdığını ve tüketiciyi kolayca yanıltabileceğini belirterek marka tescil başvurusunu reddetti.

Xiaomi’nin yıllardır tablet pazarında faaliyet gösteren markası Mi Pad, yasaklanıyor. Avrupa Birliği yüksek mahkemesi iPad ismine çok benzediği için Avrupa’da Mi Pad markasının kullanımını yasakladı.

 

Mi Pad markası Avrupa’da yasak

 

Tablet pazarına Mi Pad markası ile hızlı bir giriş yapan Xiaomi, 2014 yılında Avrupa pazarında da markasını tescil ettirme yoluna gitmişti. Ne var ki AB telif hakkı ofisine tescil başvurusunu yapmasının ardından Apple itirazı geldi. Firma iPad markasına benzediği iddiasıyla başvurunun reddedilmesini istemişti.

 

Ayrıca Bkz.PayPal’ın satın aldığı firmadan dev veri sızıntısı

Ofis, 2016 yılında itirazı değerlendirerek Apple’ı haklı buldu ve marka tescilini askıya aldı. Sonrasında ise konu yüksek mahkemeye taşındı. Yüksek mahkeme geçtiğimiz günlerde kararını verdi ve Mi Pad isminin iPad ile benzerlik taşıdığını, okunuşu ile (Em Ay Ped) tüketicileri yanıltabileceğini, bu bakımdan da tescil edilemeyeceğini dile getirdi.

 

Bu karardan sonra Xiaomi tablet modellerini Avrupa pazarında Mi Pad markasıyla satışa sunamayacak. Bu bakımdan pazarda yer almak isterse yeni bir marka başvurusu yapması gerekecek. Diğer taraftan Apple Çin’de herhangi bir hamle yapmadığı için Mi Pad markası devam ediyor.

 
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 1 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 2146 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
Kerim5100 7.12.2017 09:25:58
Eğer iptalinin sebebi sonundaki "Pad" kısmıysa kökünden bütün tabletleri piyasadan kaldırsınlar :/ +22
lj94 7.12.2017 10:25:11
piyasanın vampiri apple yine iş başında +13
mucahiderdogan 7.12.2017 10:23:08
bu kadar saçma bir şey olabilir mi ya
"mi" xiaomi markasının genel model adı.
"Mi Pad" "iPad" gibi "benim tabletim" manasına geliyor diye pazar izni verilmemesi çok saçma geliyor bana
+10
Whippoorwill 7.12.2017 10:33:29
Tasarım konusunda olduğu kadar isim konusunda da özgünler. +9
interwap 7.12.2017 10:23:37
Önce Mi PAD piyasaya çıksaydı komisyon iPAD için aynı kararı verir miydi? +5
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
OnLiNe MaNaGeR Cumartesi, 12:06
Sonuna kadar haklı Apple.
0
Mordecaí Cumartesi, 11:49
quote:
Orijinalden alıntı: esmerbuyucu

Bu markanın Apple'a parazit olmaktan başka yaptığı bir şey yok. Oldu olacak akıllı saatinin ismini Mi Apple Watch falan yapsın...

Parazit olmak mı? Mi Mix sonrası çerçevesiz ekranların gelmesi parazitlik mi? Xiaomi teknolojiye yön veren şirketlerden birisi. Not: Apple da Xiaomi de babamın malı değil
0
esmerbuyucu 8.12.2017 04:51:11
Bu markanın Apple'a parazit olmaktan başka yaptığı bir şey yok. Oldu olacak akıllı saatinin ismini Mi Apple Watch falan yapsın...
0
kadirirdem 8.12.2017 01:15:34
Sömürgeci Apple.
0
Smile Man 8.12.2017 00:27:59
Bu tarz olaylar doğrudan tüketiciye fatura ediliyor. Xiaomi yeni fiyatları nasıl olacak bekleyelim görelim.
0
Catology 7.12.2017 12:13:16
Xaomi Apple’a Yapsa alkış tutacaklar şimdi ağlıyor... çok komikler yahu ahahahah
+2
Haplo 7.12.2017 12:08:49
Saçma. Apple parayı basmış, borusunu öttürmüş görünüyor. Ayrıca her milletin "Mi Pad" okuyuşu ayrıdır; Avrupa Birlik üyeleri görülüyor ki kendi milletlerinin fonetiğini çöpe atıp AB'ye üye bile olmayan İngiliz veya Amerikan fonetiğini geçerli kabul etmiş. İngiliz veya Amerikan fonetiğini bile öz kabul etsek, Mi Pad'in Emay Pad olması ve okunması için "M" ile "I"nın ayrı yazılması gerekir. Bu açıdan yaklaşınca hangi milletin fonetiğini ele alırsan al, "Mi"yi "Emay" diye okumak hiçbirinin gramerinde kabul görmez. Kendimizden örnek verecek olursak "Mi"yi "Me, İ" diye okumaya benzer. Bu şekilde okumak için M.İ. diye yazılması gerekirdi.
Zenginin borusunu dilediği gibi öttürmesine izin verenlere lanet olsun.
+2
Exterminio 7.12.2017 11:57:05
quote:
Orijinalden alıntı: lj94

piyasanın vampiri apple yine iş başında

Birileri yine doğruya doğru yanlışa yanlış demeyi beceremiyor anlaşılan...

Akıl var mantık var, resmen başka bir ürünün çakması isimle piyasada satılan ürünü mahkeme neden tescil edecekti? Birileri çıkıp bilinçsiz tüketicileri kazıklasın diye mi?


Doğruya doğru denirken nereden, kimden geldiğine bakılmaz. Bu başka bir konudan da tanıdık gelmiştir herhalde.
+2
Xloud 7.12.2017 11:49:03
MolPed'de yasaklansın o zaman! Aaa pardon iPadden önce vardı :)
+1
Whippoorwill 7.12.2017 10:33:29
Tasarım konusunda olduğu kadar isim konusunda da özgünler.
+9
lj94 7.12.2017 10:25:11
piyasanın vampiri apple yine iş başında
+13
interwap 7.12.2017 10:23:37
Önce Mi PAD piyasaya çıksaydı komisyon iPAD için aynı kararı verir miydi?
+5
mucahiderdogan 7.12.2017 10:23:08
bu kadar saçma bir şey olabilir mi ya
"mi" xiaomi markasının genel model adı.
"Mi Pad" "iPad" gibi "benim tabletim" manasına geliyor diye pazar izni verilmemesi çok saçma geliyor bana
+10
K_Spartakus 7.12.2017 10:18:29
Doğru söylüyorsun ama paket değişimi vs gibi bir çok maliyet sebebi olunca Avrupa ya yaptığı ilk sevkiyat ta problem olacaktır ama bir sonra ki sevkiyat ta yeni isimlendirmeyle sıkıntıyı aşar.
0
Kerim5100 7.12.2017 10:17:53
quote:
Orijinalden alıntı: Rachsuchtig





Haberi okudun mu sen?

Başka bir isimle giriş yapabilir Avrupa'ya "Mi Tablet" gibi mesela

Okudum tabi

Çok dedikleri gibi Em Ay Ped diye okunsa yazılışı MI Pad olurdu. Burda bile art niyet var. Ki Pad de gayet genel bir kavram o zaman ben de Tablet in isim haklarını alayım oldu mu şimdi
+3
K_Spartakus 7.12.2017 10:15:49
Uygun fiyata tablet ve benzeri olunca epıl'a fena koymuş.

Boşuna uğraşıyor epıl, hani mağazalarda satışını durdurdun / engelledin de ya uluslararası arası dijital mağazacılık için de aynısını yapsa ya sıkıyorsa! AliExpress - Gearbest vs birçok satış kanalı varken almak isteyen gider bu mağazalardan da alır hemde ayağına kadar gelir.

Beter olsun epıl.

Epılcı fanatikler düşünsün, acaba biz de nasıl algı yaparız diye, aman marka batar mazallah.
+1
Rachsuchtig 7.12.2017 10:10:04
quote:
Orijinalden alıntı: Kerim5100

Eğer iptalinin sebebi sonundaki "Pad" kısmıysa kökünden bütün tabletleri piyasadan kaldırsınlar :/

Haberi okudun mu sen?
Başka bir isimle giriş yapabilir Avrupa'ya "Mi Tablet" gibi mesela
0
Kerim5100 7.12.2017 09:25:58
Eğer iptalinin sebebi sonundaki "Pad" kısmıysa kökünden bütün tabletleri piyasadan kaldırsınlar :/
+22
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj