İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (42) YORUM YAZ

tarafından 22 Eylül 2013, Pazar 15:03 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Ubuntu Touch 17 Ekim tarihinde yayınlanıyor
Günlük Haber Ekrem71
42 1125

En popüler Linux dağıtımı kabul edilen Ubuntu'nun masaüstündeki kullanıcı tecrübesini mobil cihazlara da taşımak istediği Ubuntu Touch projesi nihayet resmen hayata geçiyor.

Bugüne kadar sadece Galaxy Nexus ve Nexus 4 modelleri için test imajı dosyaları yayınlanan Ubuntu Touch, 17 Ekim itibariyle resmi olarak indirmeye sunulacak. 1.0 sürümü ile meraklıların karşısına çıkacak olan Ubuntu Touch, Ubuntu 13.10 güncellemesinin bir parçası olacak. 

Final sürümü yine Galaxy Nexus ve Nexus 4 modellerine yüklenebiliyor. Tablet desteği ise gelecek yıl Nisan ayında Ubuntu 14.04 güncellemesi ile birlikte resmi olarak sunulacak. Şu anda bazı tablet modellerinde gayriresmi olarak sistem kullanılabiliyor.

Canonical donanım tarafında bazı görüşmeler yapıyor olsa da 17 Ekim tarihinde herhangi bir referans cihaz tanıtılmayacak. İlk cihazların Haziran 2014 tarihinde lanse edilmesi bekleniyor. 

Ubuntu Touch ne zaman üçüncü taraf uygulamalara kapısını açacak net değil. Şimdilik YouTube, Facebook, Twitter gibi 12 çekirdek uygulama ile işe başlayacak.  
 
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 0 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 1125 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
WhySoHeretic 22.9.2013 17:32:11
Desteklenen cihaz listesi https://wiki.ubuntu.com/Touch/Devices Uygulama konusunda ise canınız sıkılmasın. Muhtemelen içindeki uyg
...
Yorumun devamı ▼
+15
Avorlair 22.9.2013 20:09:19
Yazılanı ya okumuyorsunuz yada anlama sorununuz var.. o halde haberdeki şu alıntıyı bir kaç kez tekrar tekrar okuyun da bu yoruma da artı verenler neyin kafasını yaşamış bir daha düşünsünquote:Ubuntu
...
Yorumun devamı ▼
+7
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
Umutcan 5.11.2013 15:50:22
quote:
Orijinalden alıntı: Turgut Bey




X86 falan derken windows'daki exe den mi bahsediyorsunuz acaba?

Hayır linux .deb uygulama paketlerinin x86/x64'e özel olan sürümleri var. Bir de universal tüm cpularda(arm dahil) çalışanlar var. Bu universal olanlar çalışabilecek mi onu merak ettim.
0
Crimson 4.11.2013 21:01:52
android uygulamalarını çalıştırabilecek kapasite var ubuntu geliştiricilerinde, umarım uygulama açısından da sıkıntı çekmeyiz de ubuntuya geçerim
0
İstanbul Beyefendisi 4.11.2013 20:52:54
quote:
Orijinalden alıntı: Umutcan

Arm-hf uyumlu olan .deb debian linux uygulamaları çalışacaksa çok iyi. Arm tabanlı mini pc'de ubuntu varyantı(picuntu) kullanıyorum şu an x86/x64'e özel olmayan tüm yazılımlar çalışıyor.

X86 falan derken windows'daki exe den mi bahsediyorsunuz acaba?
0
Nu.D.38 4.11.2013 09:58:14
Nokia N9 için de uyumlu olursa neden olmasın.
0
Umutcan 4.11.2013 03:38:04
Arm-hf uyumlu olan .deb debian linux uygulamaları çalışacaksa çok iyi. Arm tabanlı mini pc'de ubuntu varyantı(picuntu) kullanıyorum şu an x86/x64'e özel olmayan tüm yazılımlar çalışıyor.
0
İstanbul Beyefendisi 4.11.2013 03:13:06
Bu konuda herhangi bir gelişme var mı arkadaşlar?
0
NuKe_MaNia 17.10.2013 12:30:12
quote:
Orijinalden alıntı: WhySoHeretic

Desteklenen cihaz listesi

https://wiki.ubuntu.com/Touch/Devices

Uygulama konusunda ise canınız sıkılmasın. Muhtemelen içindeki uygulamalar size diğer uygulamaları aratmayacak. Tabi osuruk sesi çıkartan uygulama isterseniz başka. Ayrıca emin değilim ama android uygulamalarını çalıştırma ihtimali de var.

o listedeki her telefon ubuntu tarafından desteklenmiyor. listede olmalarının sebebi cihaz sahipleri kendi imkanlarıyla çalıştırmayı deniyorlar sadece
0
Volkanbaba 17.10.2013 12:27:37
Vay vay bizim emaktar Note'da listede. Bakalim kurulabilecek durumdayda mutlaka denenmesi gereken birsey
0
EuroAsia 17.10.2013 12:17:15
Instagram,Facebook,Twitter ve Whatsapp olmazsa olmaz usta.. Gün geldi çattı,haber var mı?
0
fbkaya 24.9.2013 12:34:29
quote:
Orijinalden alıntı: WhySoHeretic
Desteklenen cihaz listesi https://wiki.ubuntu.com/Touch/Devices Uygulama konusunda ise canınız sıkılmasın. Muhtemelen içindeki uygulamalar size diğer uygulamaları aratmayacak. Tabi osuruk sesi çıkartan uygulama isterseniz başka. Ayrıca emin değilim ama android uygulamalarını çalıştırma ihtimali de var.

cin malı tabletlerlede uyumlumu ?
0
okan_cehapelioglu 23.9.2013 18:27:50
umarım biran önce diğer cihazlarada gelir
0
DH Misafiri 23.9.2013 00:45:27
Umarım Note2 gibi modellerde bu işletim sistemini kullanma rahatlığı olur.
0
matmuhendisi 23.9.2013 00:33:27
nexus alan android sever demektir
android sevmek demek rahatlik açıklık sevmek demektir
farklilik yani sonuçta ben mui romu bile kurdum telefona bunu kesin denicem 2 gün bile olsa
0
Batuist 22.9.2013 23:40:00
quote:
Orijinalden alıntı: Avorlair




la adamlar mal mı uygulama mağazalarının gelişmesini istemesinler daha piyasada bile değil la daha tanıtılmadı bile işletim sistemi neyin kafasındasın sen

Bu nasıl bir sokak jargonudur.. Sen mağarada filan mı büyüdün.. ana baban sana konuşmayı öğretmedi hiç.. Bu nasıl bir tervbiyesiz bir üsluptur.. Ne iğrenç bir yaratıksın sen.. muhatap olma Allah aşkına bir daha git ne b.k yersen ye.. seviyesiz ahlaksız herif..
-7
Little big Metal 22.9.2013 23:15:36
LG L9 yüklenebilse yüklerim direkt, aylardır bir uygulama yükledim, adam gibi stabil performans versin yeter.
+1
DH Misafiri 22.9.2013 22:32:00
...ve android sistemin nasıl bir nimet olduğu daha iyi anlaşılmış olacak...
-3
muhamnet 22.9.2013 22:01:56
quote:
Orijinalden alıntı: anl_clk




Bi bitmediniz rabiacılar

Ah şu ankara bebeleri... ogrenemeyecekler...
0
muhamnet 22.9.2013 21:53:55
Nexus için native bir işletim sistemi isteyenlere gün doğdu. Ayrıca nexus kullanmanin avantajı bir kez daha anlaşıldı.
0
sub 22.9.2013 20:28:13
haberde bi yanlışlık var
3. taraf uygulamalar destekleniyor
hatta bi kaç haftadır uygulama geliştirme yarışması yapılıyor,
hatta yarışmaya katılan uygulamaların listesi bile var

https://wiki.ubuntu.com/Touch/AppShowdownList

bi hatta daha
Evernote, ubuntu touch uygulamasının topluluk tarafından geliştirilmesini istiyor
http://insights.ubuntu.com/news/creating-evernote-on-ubuntu-for-smartphones/
+1
JoeyBane 22.9.2013 20:16:34
3. parti yazılımlara da izin verilmesi lazım. Yok efendim ben önümüzdeki 2 yıl destek vermeyecem ama öyle bir yazılım var ki 1500mAH pille 3 gün kullanabileceksiniz derlerse bir şey demem.
0
Avorlair 22.9.2013 20:09:19
quote:
Orijinalden alıntı: Batuist





la adamlar mal mı uygulama mağazalarının gelişmesini istemesinler daha piyasada bile değil la daha tanıtılmadı bile işletim sistemi neyin kafasındasın sen
+7
khytr89 22.9.2013 20:06:14
lumia 820 yok :(
-1
Batuist 22.9.2013 19:35:23
quote:
Orijinalden alıntı: Avorlair

Şu "uygulama mağazası zayıf" tarzında yorum yapanların kafasına kürekle vuracan arkadaş daha işletim sistemi piyasaya bile çıkmadı bela mısınız lan

Yazılanı ya okumuyorsunuz yada anlama sorununuz var.. o halde haberdeki şu alıntıyı bir kaç kez tekrar tekrar okuyun da bu yoruma da artı verenler neyin kafasını yaşamış bir daha düşünsün

quote:
Ubuntu Touch ne zaman üçüncü taraf uygulamalara kapısını açacak net değil. Şimdilik YouTube, Facebook, Twitter gibi 12 çekirdek uygulama ile işe başlayacak.
-11
janparey 22.9.2013 19:28:22
quote:
Orijinalden alıntı: alicoooo
general mobile discoverye de olur mu acaba ?

Ubuntunun geliştiricisi canonical üreticiler ile telefonlarına ubuntu touch koymaları için görüşmeler içindeymiş galiba.Aynı zamanda büyük operatörler ile düzenli toplantılar yapıyor.
0
smhbay 22.9.2013 19:18:48
Listede motorola razr da var nasıl yükleyebilirim acep
0
Stanislas Xavier 22.9.2013 19:08:38
quote:
Orijinalden alıntı: crazywinner3
optimus 4x vardı en son cihaz listesinde gelsin deneyelim ben şahsen beğendim

o cihaz nitro hd modeli. hdler karışmış anlayacağınız,model kodu p930, burada satışa çıkmadı o cihaz,optimus 4x hd'nin ise modeli p880.
L9 var listede bir tek Türkiye'de satılan LG modeli olarak.
0
GokhanMaths 22.9.2013 19:08:18
Kendilerine bir kitle oluşturdular çok iyi gidiyorlar fakat destekleri yok ilerlemeleri desteksiz zor görünüyor
0
sis651 22.9.2013 19:06:35
Masaüstünde severek kullanıyorum Ubuntu'yu, uygulama sıkıntısı olmasa telefonda da kullanırım. Ama aynı bu uygulama derdi nedeniyle mobil platformda tercih durumundan endişeliyim. Geliştiriciler zaten birden çok platforma geliştiriyorken ne idüğü belirsiz diyecekleri bir platforma da kaynak ayırmak isterler mi bilemem...
+1
Jeopol 22.9.2013 17:48:08
desire ve desire s var incredible s yok
0
FlyingUnderpants 22.9.2013 17:42:43
Zaten kullandığım twitter dahil 10 tane uygulama var. Oyunlarla aram iyi değil. Varsın en temel uygulamalar olsun ama güvenli bir işletim sistemi olsun; telefonumdaki kişisel bilgilerle işi olmasın.
0
WhySoHeretic 22.9.2013 17:32:11
Desteklenen cihaz listesi

https://wiki.ubuntu.com/Touch/Devices

Uygulama konusunda ise canınız sıkılmasın. Muhtemelen içindeki uygulamalar size diğer uygulamaları aratmayacak. Tabi osuruk sesi çıkartan uygulama isterseniz başka. Ayrıca emin değilim ama android uygulamalarını çalıştırma ihtimali de var.
+15
adogs 22.9.2013 17:20:14
quote:
Orijinalden alıntı: Avorlair

Şu "uygulama mağazası zayıf" tarzında yorum yapanların kafasına kürekle vuracan arkadaş daha işletim sistemi piyasaya bile çıkmadı bela mısınız lan

adam haklı
+3
senersongur 22.9.2013 17:16:32
Amaci masaüstü benzeri bir deneyim sunmak diye biliyorum.

Ama arkadaş bu Galaxy Nexus ve Nexus 4 tasarım olarak harbinden çok güzel.
+2
DaRKFoRCeS 22.9.2013 17:00:25
Cynogen Sailfish ayrıca Ubuntudan haberler görmek güzel.Tizen de neler olacak bakalım.Firmaların dakika başı cihaz çıkartmalarını görmek hiçte hoş değil.Zor olduğunu biliyorum sistemi baştan yapmanın ama alternatif işletim sistemlerinide görmek isteriz tabiki.Her yeni sistem yeni bir deneyim yeni bir başlangıç yeni bir heyecan demek.Çünkü telefonlar baya gelişti.Yeni özellikler kazandı ama özellikle açık kaynak kodlu sistemlerden biri hariç ötekilerden daha ciddi bir atak görmedik.
0
crazywinner3 22.9.2013 16:56:32
optimus 4x vardı en son cihaz listesinde gelsin deneyelim ben şahsen beğendim
0
nickenegerekvar 22.9.2013 16:54:10
Android le ortak Linux tabanlı olması nedeniyle android ten port işlemlerini kolaylaştıracaktır market açıldıktan sonra zenginleşecektir umarım çöp uygulama kabul etmez seçici davranır. Yayınlansında nexus 4 e bi kurup deneyelim inşallah eski deneme sürümlerinde ki bağzı takılmalar gitmiştir.
0
kesbi 22.9.2013 16:22:49
Peki açık kaynak felsefesi telefon marketinde veya deposunda da olacak mı? Linux mantığından kopacaklarsa bir anlamı yok.
0
infom@n 22.9.2013 16:15:05
keşke işe ilk başta tema olarak başlasalardı. Bu şekilde arayüz geri bildirimlerle pişerdi. Sonra ver işletim sistemini piyasaya yansın ortalık.
+3
brhndrn 22.9.2013 15:28:32
Bilgisayarımda ubuntu kullanıyorum, bir süre önce galaxy nexus cihazımda ubuntu touch yüklemelerinden birini denemiştim ve özellikle görsellik açısından başarılı bulmuştum. 17 ekimde resmi sürümü mutlaka deneyeceğim. Yüksek beklentilerim var. Umuyorum hayal kırıklığına uğramam :)
+3
Batuist 22.9.2013 15:19:11
uygulama mağazası zayıf işletim sistemlerinin yer bulabilmesi zayıf.. ne zaman ki uygulama mağazası yüzbinler sonra milyonlar seviyesine çıkar ancak o zaman rekabetçi olabilir.. sadece mağazası nedeniyle tercih edilir hale geldi platformlar..
-18
Rust in Peace 22.9.2013 15:18:36
Android referans cihazları Nexuslar, Ubuntu için de referans cihazları olacak belli bir süre yani
0
cagataykoroglu 22.9.2013 15:08:04
Keşke s3 e yüklenebilse kurtulsam.
0
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj