İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (138) YORUM YAZ

tarafından 8 Ocak 2017, Pazar 09:00 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Nokia’nın ilk akıllı telefonu ile tanışın: Nokia 6
Günlük Haber Ekrem71
138 50957
Uzun süredir pazara geri dönüş için hazırlıklar yapan Nokia nihayet ilk akıllı telefonunu duyurdu. Ne var ki Nokia 6 akıllı telefonu sadece Çinli tüketicilere özel olacak.

Bir dönem akıllı telefon pazarının lideri iken yaşadığı maceralar sonrasında pazardan tamamen silinen Nokia, Finlandiyalı iş adamlarının gayreti ile büyük bir geri dönüş yapmanın peşinde. Markanın ilk akıllı telefonu ortaya çıktı.

 

Çin’e Özel

 

Nokia 6 olarak piyasaya çıkacak olan akıllı telefon için ilk tanıtım videosu da hazır ancak burada ufak bir detay var. Nokia 6 sadece Çin için geliştirilmiş. Dünya çapında bir lansman beklerken HMD Global firmasının neden böyle bir tercih yaptığı merak konusu oldu. Muhtemelen ilk tepkileri görmek ve stratejiyi de buna göre şekillendirmek isteniyor. Geniş çaplı bir üretim ile global pazara çıkmak anlaşılan HMD Global için büyük bir risk oluşturuyor.

 

Nokia markası halen bilinen ve sevilen bir marka olsa da Android ekosistemi oldukça rekabetçi. Yeni oyuncular için her zaman yer var ancak pazarda ilk on sıraya girebilmek için yıllık 70-80 milyon telefon satmak gerekiyor. Bu da Nokia için çok uzak bir ihtimal. Muhtemelen MWC 2017 fuarında daha net bilgiler elde edebileceğiz.

 

Ayrıca Bkz.HP EliteBook x360, dünyanın en ince kurumsal dönüştürülebilir bilgisayarı

Nokia 6 modelinn teknik detayları ve Çin’de ne zaman satışa sunulacağına dair bir bilgi yok. Telefonda 5.5 inçlik Full HD ekran, SNapdragon 430 yonga seti, 3GB RAM, 16GB arttırılabilir kapasite, 16MP çözünürlüğünde arka kamera, Z Launcher ana ekran uygulaması gibi özelliklerin yer alması bekleniyor.

 
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 1 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 50957 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
KaleyDeskop 8.1.2017 12:00:43
o birleşen elleri bir kez daha görmek iphone 10s'i görmekten daha heyecan verici. +125
dr20mouse 8.1.2017 12:21:23
+89
Xloud 8.1.2017 13:01:59
quote:
Orijinalden alıntı: WB

Bir an iphone 7 sandim

Yok be abartma o kadarda tipsiz değil
+67
neronidas 8.1.2017 11:43:59
Hocam akıllı telefon demek dokunmatik telefon demek değildir. Nokia 6600 6630 vs symbian işletim sistemini kullanan birer akıllı telefonlardı.
...
Yorumun devamı ▼
+43
Mr. Jingles 8.1.2017 10:17:11
Oyşşş görür görmez Nokia sevgim depreşti yine. Donanım itibariyle orta seviye bir cihaz ama tasarımı çok güzel olmuş. Sanki üst seviye bir cihazmış gibi görünüyor. +38
CoreXXX 8.1.2017 10:01:31
eminmisin bu yazdığından iyi bak tarihi araştır. e63 bile bir akıllı telefondur
...
Yorumun devamı ▼
+25
sniper23 8.1.2017 12:32:59
quote:
Orijinalden alıntı: MinPayne

Neden 6?

5 ile 7 arası olmasından dolayı.
+17
seker1adam 8.1.2017 23:43:37
Özlüyoruz
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
+10
Catology 8.1.2017 09:12:58
Neden 6? +10
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
DH Misafiri Dün (12:32)
Z Launcher'ı neden güncellemiyorlar Nisandan beri
Nokia ,Windows Phone ile gelsin diyenlere şunu diyorum.Nokiayı zaten batıran Windows oldu.Adamların ağzı yanmış Microsoft'tan
http://i.capsspot.com/s/37/10/1305257.jpg
0
emreoz25 Cuma, 13:13
Nokia piyasaya çıksın,inceleyip almayı düşünüyorum

N73-n95-E51 den sonra bir kez daha nokia kullanmak istiyorum.
0
evgireli Perşembe, 14:01
Çok şükür bugünleri de gördük. Şimdi onlar düşünsüüünnn!!!!!!
NOKIA
''Connecting People''
0
Guaire Çarşamba, 13:19
Daha önce de söylediğim gibi Nokia markası akıllı telefon sektöründe battı. Bu konu da da akıllı telefon sektörüne geri dönüşüyle ilgili bir konu. Birileri ayar oluyor diye gerçekleri ifade etmekten cayacak halim yok.

"Kıç cebine koyduğun aletleri üretmeyi bıraktı diye" Ericsson batmış sana göre, ama "kıç cebine koyduğun aletleri üretmeyi bıraktığında" Nokia batmamış.

Pazar payının düşmesi değil konu, sürekli zarar etmenin neticesinde Microsoft'a devri ve anlaşma neticesinde Nokia markasının pazardan kalkması.

Şunu bunu yapsaydı Samsung'un önünde olurdu. Halamın t*****ları olsaydı da amcam olurdu. Halamın t*****ları olmadığı için amcam değil. Nokia da o dediklerini yapmadı ve battı.
0
simcell Çarşamba, 05:38
Nokia batmadı sadece Microsoft'un oyununa geldi ve Microsoft tarafından ele geçirildi. Symbian son dönemde çok gelişmişti ve Nokia Belle modeliyle günümüzdeki akıllı mobil işletim sistemlerinden farksız bir hale gelmişti. Nokia Belle ile devam edip mağazadaki uygulama sayısını arttırabilseydi şu an pazardaki yine öncü firmaların arasında olurdu.

Microsoft pazarı kontrol etmek için yaptığı hamlelerle Google'un ekmeğine yağ sürmüş oldu. Nokia'nın önünü kesmeseydi şu an pazarda Nokia'nın hem Nokia Belle hem Nokia Meego işletim sistemleri hala yaşıyor olurdu. Google'da şu an sahibi olduğu krallıkta bu kadar güçlü bir konumda olamazdı.
0
07ONUR Çarşamba, 04:49
quote:
Orijinalden alıntı: Guaire

Aynen bu argümanı ortaya koyacağını 1 km öteden fark etmiştim zaten.

Somut gerçek: Nokia markası akıllı telefon sektöründe battı. Nokta.

Bu konu ne ile ilgili? Nokia'nın akıllı telefon sektörüne dönüşü.

"Nokia geri döndü" sloganıyla kutlama yapan son kullanıcının "geri döndü" derken de neyi kast ettiği açıktır.

Nokia'nın bu hamleyle amacı ne? Son kullanıcıya "akıllı telefon"larını satmak. Akıllı telefon sektörünün son kullanıcısı açısından ise Nokia batmış bir marka. Efendim Nokia kurumsal olarak yaşadı, diğer sektörlerde faliyetine devam etti diye düşünmez. Telekomunikasyon ekipmanları ilgi alanına girmez telefon satacağın adamın.

O zaman ''Nokia markası akıllı telefon sektöründe battı'' diyeceksin. Ben argüman değil, somut gerçek ortaya koyuyorum. Nokis batmış bir şirket değil.

Senin tespitin de tartışmalıdır. Nokia Stephan Elop'u CEO yaptığında ve kendisi ''platformumuz yanıyor'' diye açıklama yapana kadar pazar çok hızlı büyüdüğü için Nokia'nın pazar payı azalsa da sattığı cihaz adeti artıyordu. O günlerde bile %40 civarı pazar payı vardı. Nokia telefon olayını Microsoft'a teslim etmeseydi, Meego ile devam etseydi pazar payı düşse düşse 10 puana düşer, sabitlerdi. Nerede batmış? Batmak bu mu? Mesela Apple'ın pazar payı %10'un biraz üzerinde, adamlar deli kar ediyorlar. Bunlar batmaya gösterge değil.

Microsoft'la anlaşmayıp, kendi platformlarını da kullanmayıp Android'e geçselerdi bile bugün Samsung'un önünde olurlardı. Millet patlayan telefonlara para gömmek zorunda kalmazdı. Batmak bu mu? Demek ki Nokia batmamış, önünde pek çok seçenek varmış ve bu seçenekleri uygulayacak parası varmış.

Microsoft'la anlaşıp telefonlar çıkarmaya başladıklarında da ortada batma matma yok. Batan şirket çok gördük, Ericsson mesela batmıştır, ama diğer sektörlerde faaliyet göstermeye devam etmiştir. Nokia ise batmamıştır, en sonunda mobil cihaz bölümlerini Microsoft'a satıp sektörden çekildiler. Bunun neresi batmak oluyor? Batmak bu mu?

Haliyle telefon bölümünün battığı argümanına da katılmıyorum. Piyasadan çekilme tabiri daha doğru olur. Veya yaşadığı bu kepazelikler nedeniyle ''Nokia'nın İTİBARI battı'' falan diyebilir, artık kimse almaz diyebilirsin. O zaman haklı olursun. Ama batmayan bir şeye battı deyince ben ayar oluyorum, kusuruma bakma.
0
Hümiyettin Çarşamba, 01:13
Nokia N9'da kullandığı Meego işletim sistemini geliştirerek devam edebilirdi.
0
TeNNiSeR Çarşamba, 00:58
Nokia diye duyunca bir anda içimde bi’şiyler olmaya başladı.. Nokia demek telefon demek..[:'(]
Hemen yavruları topladım bilgisayarımın önüne bi poz verdiler, tabi şimdi kullandığım LG G4 üme poz verdiler.. Nokia’dan sonra LG kullanıyorum, diğer markalara ısınamadım çünkü.. Nokia XpressMusic halen kullanıyorum, bir hattım onda takılı ve sürekli açık.. Çok kahrımı çekti bu Nokialarım.. Halen çalışıyorlar, ama işte modaları geçti, belki giyim de olduğu gibi eski modaya dönersek bir gün antika olarak çıkartırız artık.. 5800 çıktı telefon dünyası onunla birlikte evrim geçirdi benim düşüncem..
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
0
ComingWind Çarşamba, 00:29
SnapDragon 430 ney laa..
0
andires42 Salı, 23:36
symbian,meego,tuşlu telefonlarda olsun yazılım bir tek elden kurtulsun.s
0
andires42 Salı, 23:34
Nokia 6230 kullanıyorum telefonu gören çoğu kişi ne telefondu,peynir ekmek gibi satılırdı,şimdiki telefonlar telefon değil gibi sözler söyleyerek eski günlerine gidiyor,anıları anlatmaya veya kullandıkları telefonları saymaya başlıyorlar.Nokia 6230 özellikleri de çok olan bir telefon bir orijinal kasa bulamadım.
+1
malkooklam Salı, 22:13
benim akraba var Finlandiya da. fabrikasının yanında, baca tütüyormuş. öyle söyledi. hani küller-müller deniyor ya doğru yani.
0
bilek Salı, 21:01
Nokia candır
0
JoeyBane Salı, 20:30
İlk derken? Akıllı telefon olması için modern combat asphalt mı açması gerekiyor?

Nokia kafasını kullanırsa iş yapar. Potansiyel var.
+1
Mertxray Salı, 19:46
quote:
Orijinalden alıntı: dobrasam

işlemciler belli işletim sistemi standart zaten, Android ekosisteminden arayüz tercih edilebilir bir şey, eee ne kaldı geriye, marka güveni itibariyle ismine binaen çok satacaktır, ancak ben kendi işletim sistemi symbian ile geri dönmesini veya en azından bir model tanıtmasını beklerdim.

Bende şahsen symbiana devam etmeseler bile bir iki telefon bekliyorum nokiadan. Ama bu telefonada hayır demem yani
0
Herakles_Kratos Salı, 17:55
Nokia bu pazarda geç kaldı evet pazara ayak uydursaydi suan yine en büyük firmaydi telefonun babasiydi nokia maalesef geri kaldı bunu buraya yazıyorum nokia asla toparlayamaz nokia öldü.
0
simcell Salı, 17:43
quote:
Orijinalden alıntı: serdarski

İlk telefonum Ericsson A1018 idi. Sonra Nokia 3310 kullandım. Ama arada nokia 5110 ve benzeri telefonları da kullandım.

3310 efsane ben hala saklıyorum. Bende sıfırdan farksız 3310, 3410 ve modelini bilmediğim iki Nokia modeli daha var. Vakumlu poşetin içine koyup kaldırdım. İleride Allah nasip ederde torun torba sahibi olursak torunlara bakın işte ilk telefonlar diye göstermeyi planlıyorum.
+1
serdarski Salı, 16:42
Nokia bazı modellerini android ile bazı modellerini windows işletim sistemiyLe çıkarsın.

Çünkü her 2 işletim sisteminin yILmaz savunucuLarı ve fanatikLeri var.

Nokia kalitesi zaten biliniyor.
+1
serdarski Salı, 16:38
İlk telefonum Ericsson A1018 idi. Sonra Nokia 3310 kullandım. Ama arada nokia 5110 ve benzeri telefonları da kullandım.
0
serdarski Salı, 16:33
Ben Nokia'nın çoğu modelini kullandım. Tercihim Sony Ericsson olmasına rağmen bazı özelliklerinden dolayı..

O dönem Nokia piyasayı domine ediyordu. Samsung android'li modeller çıkartana kadar..

Bu arada 45 yaşımdayım..
+1
Guaire Salı, 16:06
quote:
Orijinalden alıntı: tlhGS

Nokia batmadı, Microsoft batırdı.

Kendileri battı. Yanlış ata oynadılar, yanlış adama emanet ettiler.
0
BekirTemel Salı, 14:51
Yıl 2017 ve ilk akıllı telefon ?
0
tlhGS Salı, 14:42
Nokia batmadı, Microsoft batırdı.
+1
FiFAMaster10 Salı, 13:57
n95 daha yeni çıkmıştı ve hemen Aldıydım daha 1 hafta bitmeden çaldırmıştım ne koymuştu beee
0
berkelium Salı, 12:27
Çıka çıka bu tipsiz şey çıktı bravo Nokia.
0
pakimeno Salı, 11:46
Çin'de Samsung LG bile zor durumda.En büyük rekabet Çin markaları ve apple arasında yaşanıyor.Xiaomi,Meizu,Lenovo LeEco ve Huawei gibi devlerin arasından kimsenin Nokia alacağını sanmıyorum. Bizdeki KaaN marka kadar ancak satar diye düşünüyorum (% olarak)
0
Guaire Salı, 11:41
Aynen bu argümanı ortaya koyacağını 1 km öteden fark etmiştim zaten.

Somut gerçek: Nokia markası akıllı telefon sektöründe battı. Nokta.

Bu konu ne ile ilgili? Nokia'nın akıllı telefon sektörüne dönüşü.

"Nokia geri döndü" sloganıyla kutlama yapan son kullanıcının "geri döndü" derken de neyi kast ettiği açıktır.

Nokia'nın bu hamleyle amacı ne? Son kullanıcıya "akıllı telefon"larını satmak. Akıllı telefon sektörünün son kullanıcısı açısından ise Nokia batmış bir marka. Efendim Nokia kurumsal olarak yaşadı, diğer sektörlerde faliyetine devam etti diye düşünmez. Telekomunikasyon ekipmanları ilgi alanına girmez telefon satacağın adamın.
0
erco35coast Salı, 11:24
amiral gemisini de bir görsek. yüzde 90 civarı bir ekran da olsa tadından yenmez aslında.
0
unyeee Salı, 09:15
700 tl olursa belki alınır. Nokia telefona hangi donanımı koyacağını dh ahalisine sorsaydı daha güzel şeyler ortaya çıkardı.
0
07ONUR Salı, 07:14
quote:
Orijinalden alıntı: Guaire





Türkçe'de daha açık bir ifadesi yok.

Nokia batmış bir marka değil. Bir şirket kıç cebimize koyduğumuz aletleri üretmeyi bırakınca batmış mı oluyor, ne alakası var.
+1
Guaire Salı, 02:54
quote:
Orijinalden alıntı: 07ONUR





Batmış bir marka derken?

Türkçe'de daha açık bir ifadesi yok.
0
07ONUR Salı, 02:12
quote:
Orijinalden alıntı: Guaire

Gelsin çeyrek yıllarda Nokia akıllı telefon bölümü zarar etti haberleri...

Bütün dünyanın batmış bir markanın geri dönmesi için beklediği hayalleriyle yaşıyor bazıları.

Konu başlığı da ayrı bir komedi. Nokia'nın ilk akıllı telefonuymuş

Batmış bir marka derken?
0
simcell Salı, 00:11
quote:
Orijinalden alıntı: BullCock





Forumun yüzde doksanı gözünü Android'te açtığı için normaldir hocam.

Gençlere hak vermek lazım bizim gibi ihtiyarlar gözünü Nokia 2110 ile telefon dünyasına açtığı için eskileri bilmemelerini doğal karşılıyorum.
+1
GhostScreen Salı, 00:06
quote:
Orijinalden alıntı: simcell





Meego'da sizin dediğiniz gibi iyiydi ama Nokia Belle gibi uygulama geliştiricilerinin ilgisizliği yüzünden yok oldu. Forumda Nokia'nın akıllı işletim sistemi ve telefonu yoktu denmiş ama yalnış bilgi paylaşıldığı için doğrusunu paylaştım sizinde teyit etmeniz güzel oldu.

Forumun yüzde doksanı gözünü Android'te açtığı için normaldir hocam.
0
Phoera Salı, 00:04
Tasarımını beğendim. Dünya pazarına çıkmasını ve ayrıntılı teknik özelliklerini oldukça merak ediyorum doğrusu

Yalnız, başlığın doğruluğundan emin değilim. İlk akıllı telefon? Haydi eskileri geçtim, Lumialar ne oldu?
0
tutankenshta Salı, 00:00
yuh... ilk yazmış cahil... NOKIA AKILLI telefonu çok sattıran markayı tanımayan tip...
0
gogo316 9.1.2017 23:58:35
Ee yok mu yakın zamanda Çine gidecek
0
simcell 9.1.2017 23:41:01
quote:
Orijinalden alıntı: BullCock





Meego kullanılabilecek en kaliteli mobil işletim sistemiydi. Nokia N9'umda severek kulandım. İlk çift tıkla açılma gibi yenilikleri de içeriyordu. Ama onu da Microsoft yedi.

Meego'da sizin dediğiniz gibi iyiydi ama Nokia Belle gibi uygulama geliştiricilerinin ilgisizliği yüzünden yok oldu. Forumda Nokia'nın akıllı işletim sistemi ve telefonu yoktu denmiş ama yalnış bilgi paylaşıldığı için doğrusunu paylaştım sizinde teyit etmeniz güzel oldu.
+1
usta83 9.1.2017 22:35:55
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
0
Umutcan 9.1.2017 21:37:11
Nokia yeni amiral gemilerinde lumialardaki gibi oled/amoled kullanırsa bir sonraki telefonum nokia olabilir.
Piyasada oled ve alt türü ekran kullanan çok az marka var malesef. Bu telefon Çin'de orta seviyeye sunulan deneme sürümü gibi birşey,
o yüzden firmanın yeni serilerini yorumlamak için şimdilik bu cihazı baz almıyorum.
+1
sstarr 9.1.2017 21:00:48
Uzun zamandır yoktum biri demiş öldü; şimdide yazsınlar kral geri döndü :)
+2
wurtz 9.1.2017 19:50:02
Bu pazara yeniden gireceklerse max fiyat Xiaomi Mi5 kadar olmalı. O fiyattan girerse gider alirim.
+2
32aslan 9.1.2017 18:19:38
Şunu android ilk çıktığı yıllarda yapsalardı, android tarafının en güçlü markası olmaya adaydı . Eski günlerine geri gelirler inşallah , çocukluktan gelen bir sempatim var nokia'ya az mı 6600 hayali kurdum zamanında .
0
usta83 9.1.2017 17:55:06
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
0
Lana-Del-Rey 9.1.2017 16:34:41
Snapdragon 430
+1
Guaire 9.1.2017 16:07:18
Gelsin çeyrek yıllarda Nokia akıllı telefon bölümü zarar etti haberleri...

Bütün dünyanın batmış bir markanın geri dönmesi için beklediği hayalleriyle yaşıyor bazıları.

Konu başlığı da ayrı bir komedi. Nokia'nın ilk akıllı telefonuymuş
0
Ömerayhan 9.1.2017 16:04:02
Evet bunu iphone kullanan bir nokiasever olarak ben de farkettim
0
Paetzold 9.1.2017 14:51:21
Çoçukluğumuzun efsanesi 3310lar falan. Tekrar adini dahi görmek güzel
0
lapatid 9.1.2017 14:51:18
çince arayüz klasik android tasarımı mat mavi ikonlar sağ üstteki çince yazı imajın içini boşaltmış
gözüm bir meego havası aradı ama cık
0
xmxksk 9.1.2017 14:42:29
quote:
Orijinalden alıntı: KaleyDeskop

o birleşen elleri bir kez daha görmek iphone 10s'i görmekten daha heyecan verici.

Sen yazınca tekrar hatırladım aynen ya ne cihazlardı o zamanlar
0
iso227 9.1.2017 13:18:23
nokia nın eski hali kalmadı.eskiden çok sevdiğimiz 6600 ile alakası yok yani.

sadece adı nokia.nokia sırtından biraz ekmek yemek istemişler
0
Cluptechno 9.1.2017 13:15:28
Heyecanlandıran bir haber olmuş..

Umarım Nokia eski kalitesini tekrar aynı şekilde kullanıcıya ulaştırır.
0
Experimentation 9.1.2017 12:32:55
bu saatten sonra tutmaz
0
*GameOver* 9.1.2017 12:11:07
Nokia iyidir gelsin yoksa iPhonedan kurtulamıycaz 😁
+1
lazloo 9.1.2017 12:00:26
Sonunda MWC 2017 gelse de bir an önce.
+1
Rulli 9.1.2017 11:57:26
Bir Apple Taraftari olarak , Nokia'nin da telefon pazarina guzel bir giris yapmasini cok isterim . Tasarimi hos olmus . Donanim da gayet yeterli aslinda bu donemlere gore. İnsallah Nokia ' da o eski populerligini kazanabilir...
0
erco35coast 9.1.2017 11:53:30
SNapdragon 430 çöpe gider!!!
0
exterminant 9.1.2017 11:44:10
çok geç kaldılar bu zamana kadar ne yapıyorlardı? bu saatten sonra işleri çok zor
0
volkan.ka 9.1.2017 11:25:30
efsane geri dönsün artık. özledik kendisini.
+1
apodur 9.1.2017 10:59:35
SD 430 :(
0
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj