İLANDIR

HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (42) YORUM YAZ

tarafından 11 Ocak 2017, Çarşamba 16:40 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

ABD, "Türkiye elektrik sistemine siber saldırı" iddialarına cevap verdi
Günlük Haber Cihan Pehlivan
42 16488
Yakın zamanda ülkemizde meydana gelen uzun süreli elektrik kesintileri hakkında siber saldırı düzenlendiğini söyleyen Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının iddialarına Amerika hükümetinde cevap geldi
 
Hatırlayacağınız gibi kısa bir süre önce yaşanan elektrik kesintileri ile birçok bölge karanlığa gömüldü ve fabrikalarda üretimin durmasına bağlı olarak milyonlarca lira zarar meydana geldi. Ulusal Şebeke Sistemi’nin çökmesiyle yaşanan mağduriyet yüzünden vatandaşlar da soğuk havalarda ciddi anlamda ısınma problemleri çekti.
 
Her ne kadar zorlu hava koşullarına dayanamayarak kopan, devrilen elektrik hatlarının kesintiye sebep olduğu belirtilse de Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı tarafından "Amerika alt yapılı siber bir atak gerçekleştirildi." açıklaması kafaları karıştırdı. Konuyla ilgili Twitter üzerinden bir mesaj yayınlayan ABD Büyükelçiliği ise iddiaların asılsız olduğunu belirtti.
 

ABD: Türkiye ile siber suçlara karşı iş birliği içindeyiz 

 
Türkiye ile siber suçlarla iş birliği halinde olduklarını belirten Amerikalı yetkililer, ortak mücadelenin ve soruşturmanın devam edeceğini duyurdu. "US Embassy Turkey" kullanıcı adlı Twitter hesabından paylaşılan açıklamanın tam metni şu şekilde: 
 
"ABD’nin Türk elektrik veya enerji sistemine saldırıda bulunduğu iddiaları doğru değildir. Daha da ötesi, ABD ve Türkiye arasında siber suçlarla mücadelede güçlü bir işbirliği vardır ve ABD, özellikle ana küresel altyapı sistemlerini hedef alan siber saldırılara karşı Türkiye ile ortak soruşturma ve mücadeleyi devam ettirmeye hazırdır."
 
 
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 1 üye, 3 misafir ve 1 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 16488 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
MyWorldLife 11.1.2017 16:51:39
Ulan ABD yapsa bile "he biz yapıyoz" der mi ?Bizimkiler de hemen "bak ABD Yapmamış bizimkiler iftira atıyor" moduna geçiyor. Ulan ABD'ye inandığınız kadar keşke biraz Türkiye&#
...
Yorumun devamı ▼
+95
ardaq 11.1.2017 16:44:37
hep dış mihraklar. bizim hiç suçumuz yok biz mükemmeliz. +55
sukruege 11.1.2017 17:14:16
ABD'nin hiçbir lafına güven olmaz. +39
Bilgisayar Bağımlısı 11.1.2017 17:02:32
Elektrik santraline ne gibi siber bir saldırı olabilir açıklarsanız sevinirim?Elektrik kesintilerinin nedeni özelleştirmeler ve artan enerji ihtiyacı.Bu enerji şirketlerini satarsanız tüzel kişilere.
...
Yorumun devamı ▼
+27
General. 11.1.2017 17:01:09
Ne kadar paranoya manyağı bir ülkeyiz, abd'nin işi gücü yok sürekli bizi hedef alacak. Ezik cumhuriyeti olduk resmen, her beceremediğimiz şeyi başka ülkeye bağlıyoruz. +13
exterminant 11.1.2017 16:52:05
yapsalar bile ben yaptım mı diyecekler sanki +12
Rodexqer 11.1.2017 20:22:55
Zamanında bu ABD iranın nükleer programını yavaşlatmak için (Israil kaynaklı olduğu da belirtilir.) Nükeel santraldeki santrifüjlere bir virüs sızdırmıştır. ("https://en.wikipedia.org/wiki/Stuxne
...
Yorumun devamı ▼
+7
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
DH Misafiri Pazartesi, 12:32
biri zero day demis digeri stux virusunden bahsetmis. bilgili olmaniz guzel, belgesel izlemeniz de guzel ama bunu hayal gucunuz ile birlestirdiginizde sacmaliyorsunuz.

madem zeroday ile stux'in ne oldugunu biliyosunuz size sistemi anlamama gerek yok.
Bilgisayar Bağımlısı arkadasimizin sordugu soruya cevap verin
"Elektrik santraline ne gibi siber bir saldırı olabilir açıklarsanız sevinirim?" diye sormus aynini bende soruyorum.

Burasi turkiye trafik isiklari bile analog devre kartlari ile zamanlanmis calisiyor %95indan fazlasi hicbi network yapisina bagli degil. senin elektrik sayacini hala gelip bir gorevli sayaci okuyup faturani kesiyor yani sistem online degil. isin ilginci su an tum dijital saatler online sisteme entegre edilebilir uzaktan fatura kesilebilir (aha bu sekilde saldirmislardir diye atlamayin. sayaclariniz online sisteme entegre edilebilir ama bu sayaclarin kablo ile bi merkeze bagli olmasi ve bi merkezden ynetilmesi gerekir ornegin mobese kontrol merkezi gibi) yapidadir ama nedense hala gelip biri saatinizi okuyup fatura kesiyor.

yani turkiyedeki sistemleri zero day belgesi ile stux'in yapisi ile karsilastirmayin. hala ulkenin buyuk bolumune online olmayan analog santrallerle elektrik dagitiliyor. abd dediginiz ulke siber saldiri yapacagina ulkedeki santraller zaten korumasiz gonderir bi tane canli bomba adam kendini santralde patlatir ve o santral yeniden yapilandirilana kadar cok buyuk bi kesim elektriksiz kalir.

anladik ulkenizi seviyorsunuz da gercekler hayalgucunuzden daha agirdir daha gecerlidir. turkiyede bilim kurgu sahnesine konu olabilecek bi teknoloji bile yok
0
V4LKyR Cuma, 17:55
Amerika... Dünya'nın polisi.
0
fthkn Cuma, 13:31
quote:
Orijinalden alıntı: MyWorldLife

Ulan ABD yapsa bile "he biz yapıyoz" der mi ?

Bizimkiler de hemen "bak ABD Yapmamış bizimkiler iftira atıyor" moduna geçiyor.

Ulan ABD'ye inandığınız kadar keşke biraz Türkiye'ye inansaydınız.




Türkiye'ye inanmadıklarını düşündüren nedir? Bu konuda inanmıyorlar. Neden inanmıyorlar? Çünkü çok büyük bir yönetim zaafiyeti içinde hükümet. Bakım yapmıyorlar. Özelleştirme hizmet kalitesini arttıracak dediler ama düştü. Özel şirket kârını arttırmak için personel sayısını yüzde 75 azalttı. Bunları da biraz konuşun çünkü tipiniz cibiliyetiniz şovenizmden öteye geçemiyor. Kırık plak gibi yineleyeyip duruyorsunuz kendinizi.
+1
2PÁC Cuma, 13:24
Birlik içindeyiz... Dayanışma içindeyiz... Ortak çalışıyoruz... Sıktı artık ama amevrika...
0
alphekka Cuma, 12:53
Zero days belgeselini izleyin dostlar kafanızda soru işareti kalmaz, net. Ayrıca sadece Amerika değil herkesten gelebilir bu tür saldırılar. Siber savaş konusunda Türkiye çok acizdir!
0
WarSaw Cuma, 11:33
ABD ye kendi kendine millete ahkam kesip akıl vermeden önce şunu sormak lazım sen adam mısın ?
0
Sharparrow 12.1.2017 22:29:35
Zaten o açıklamadaki kasıt abd hükümeti bu saldırıyı yaptı değildir. abd içindeki; abd'nin koruyup beslediği ve kendilerine dokunmadığı teröristler yapıyor bunu.. sizi ilkokul çocuğu yerine koyup herşeyi böyle harf harf söylemesi mi gerekiyordu bunu anlayamıyor musunuz?
+1
Uzaklardan Gelen 12.1.2017 20:21:40
kırılan ampül görselini ABD kullandıysa mesaj vermiş olabilir
0
furkan_96 12.1.2017 20:12:39
Yav koskoca ABD yalan mı söyleyecek, niye inanmıyorsunuz?
0
hbasaran82 12.1.2017 12:42:12
quote:
Orijinalden alıntı: Racer_ali




Cahil cühela,ampül kardeşim.O zaman senin demene göre Türkiye'de hiç bir zaman yolsuzluk yapılmıyor.

0
hbasaran82 12.1.2017 12:39:47
quote:
Orijinalden alıntı: hbasaran82





ülkende yaşanan her olumsuzlugu amerigaya baglarsan
inanmaz tabi insan
farklı suçlular bulun, almanya yaptı de mesela
hollanda de ingiltere de
nedir bu usa usa usa..
sonra biri çıkar kandırmışlar bizi vpn üzerinden IP leri usa göstermişler halbuki bunlar ethopyadan saldırmış derseler ne diyeceksin?
tey Allahım ya

edit: aynı kişi aynı programda saatlerin çekilmemesinden dolayı halkın %80 90 ı çok memnun,seneyede aynı tutmayı planlıyoruz demişti

doğru mu bu şimdi?

yahu bu siyasilerin dediklerinin hangisi doğru?
0
hbasaran82 12.1.2017 12:38:00
quote:
Orijinalden alıntı: MyWorldLife

Ulan ABD yapsa bile "he biz yapıyoz" der mi ?

Bizimkiler de hemen "bak ABD Yapmamış bizimkiler iftira atıyor" moduna geçiyor.

Ulan ABD'ye inandığınız kadar keşke biraz Türkiye'ye inansaydınız.


ülkende yaşanan her olumsuzlugu amerigaya baglarsan
inanmaz tabi insan
farklı suçlular bulun, almanya yaptı de mesela
hollanda de ingiltere de
nedir bu usa usa usa..
sonra biri çıkar kandırmışlar bizi vpn üzerinden IP leri usa göstermişler halbuki bunlar ethopyadan saldırmış derseler ne diyeceksin?
tey Allahım ya
+1
hollowman_ 12.1.2017 12:31:42
Siber saldırı olup olmadığı tartışılabilir ama Rusya, ABD ve Çin arasında sürekli bir siber savaş yaşandığı bir zamanda meseleyle dalga geçmek de abes.
0
Xeblion 12.1.2017 12:12:26
Tanrı Amerika yı korusun ve yüceltsin !
0
black_flood 12.1.2017 12:10:29
Saçma ve Niteliksiz Haber. Ergenekoncu dendi tutmadı KEDİDİR KEDİ dendi tutmadı FETO dendi Tutmadı Dış Mihrak dendi tutmadı Sİber saldırı deniyor o bile tutmadı imkanı yok yıkılan direğin kopan ana şebeke bağlantısının limiti bile yokken Gülünç duruma düşen Aciz yöneticilerin Haberlerini yapmaktan kaçınınız lütfen Köydeki İnsan bile pencereden baktığında nedenini görürken niye milletin aklı ile alay ediyorsunuz ??
0
helluri 12.1.2017 11:48:57
Ben yaptım demezler burda hemfikiriz. Abd nin sözüne güvenvolmaz doğrudur.

Peki yapmadılarsa sessiz kalmaları doğru mu?

Siz yapmadığınız bişey için suçlanınca susuyormusunuz?

Peki ya elektrik yüklenmelerine karşı çevrim santrallerinde doğalgaz yetmediyse? Sizce hükümet bunu açıklar mıydı
0
Kygo2 12.1.2017 11:37:55
Karşılığında İran'da kendi siber ordusunu kurdu ve ABD ye saldırılara başlamış ayrıca kendi yaptıkları solucan kendi sistemlerinede zarar vermiş, o günden beri akıllanmamışlar mı kendilerine daha çok zarar verebileceklerini şimdi onlar düşünsün.
0
turker03 12.1.2017 09:51:05
Beyler kardan sonra yollar hep çukur doldu. Bu kadar kar yağması normal değil Amerika hava şartlarını değiştirip kar yağdırdı bence :D İklimleri bile kontrol ediyorlar
0
kadirirdem 12.1.2017 03:02:06
Bizde Yedik ABD...
+3
Racer_ali 12.1.2017 01:24:46
quote:
Orijinalden alıntı: MyWorldLife

Ulan ABD yapsa bile "he biz yapıyoz" der mi ?

Bizimkiler de hemen "bak ABD Yapmamış bizimkiler iftira atıyor" moduna geçiyor.

Ulan ABD'ye inandığınız kadar keşke biraz Türkiye'ye inansaydınız.




Cahil cühela,ampül kardeşim.O zaman senin demene göre Türkiye'de hiç bir zaman yolsuzluk yapılmıyor.
+2
mavizaman 11.1.2017 22:06:00
hırsız "ben çaldım" demez.
0
McSlaty 11.1.2017 21:49:40
quote:
Orijinalden alıntı: MyWorldLife

Ulan ABD yapsa bile "he biz yapıyoz" der mi ?

Bizimkiler de hemen "bak ABD Yapmamış bizimkiler iftira atıyor" moduna geçiyor.

Ulan ABD'ye inandığınız kadar keşke biraz Türkiye'ye inansaydınız.


peki bizim ülkede olan her olayı neden ABD'ye atıyoruz ? bizim hiç mi hatamız suçumuz yok ! istanbula yağan kar'da abd'nin işidir diyen var mı acaba ?
+1
Morphinz 11.1.2017 21:37:26
Biz kendimizi yeterince batırıyoruz, adamlar hiç bir şey yapmadan bir kaç yıl daha beklese zaten iflas bayrağını çekeriz gibi duruyor.
Cari açık olmuş zibilyon dolar.. Cari açığı kapatmak için 70€'luk gümrük sınırı 30€'a düşürüldü.. He yavrum he, Kapanır birazdan bekleyin...
+1
tuago 11.1.2017 21:31:35
ABD saldırdı denilmedi ki zaten. Saldırı girişimi ABD den yapıldı denildi. Arada fark var. Üstlerine alınmışlar nedense.
+1
Kerim5100 11.1.2017 20:23:00
Ha sen de buna inandın?
0
Rodexqer 11.1.2017 20:22:55
quote:
Orijinalden alıntı: Bilgisayar Bağımlısı





Elektrik santraline ne gibi siber bir saldırı olabilir açıklarsanız sevinirim?

Elektrik kesintilerinin nedeni özelleştirmeler ve artan enerji ihtiyacı.

Bu enerji şirketlerini satarsanız tüzel kişilere. Alan adamlar ticari olarak kâr elde etmek amacıyla bu şirketleri satın alır. Aldıkları bu tesislerde enerji dönüşümü için aldıkları gazın ve devlete sattıkları birim elektriğin belli bir fiyatı vardır. Devletin elektrik için belirlediği bir sabit ücret vardır. Botaş vb. şirketler gazı alır dönüştürür üstüne kâr payı koyar doğuda kaçak kullanılanları koyar satar millete elektriği.

Şimdi sıkıntı şurada;

Gaz ülkemizde evlerde de ciddi düzeyde kullanılıyor. Özellikle soğuk havalardan dolayı hem gaza hem elektriğie yüksek bir talep yaşanıyor. Hâl böyleyken sanayi üretimlerinde de ciddi elektrik tüketimi gerçekleştiğinden gaz talebi karşılanamıyor. Haliyle gaz fiyatları inanılmaz artıyor.

E şimdi adam önceden 1'e aldığı gaz içinden elde ettiği enerjiyi kar payı o bu şu vergi ile 2 TL'ye satıyordu içerisinden kârını da alıyordu. E bu 1 artmaya başlıyor. 1.10 oluyor , 1.20 oluyor, 1.25 oluyor. Artıyor artıyor adamın şirketinin kârı düşüyor azalıyor hatta belki zarar etmeye başlıyor. E bu adamlar niye özel şirket olarak zararı göze alsınlar? Adamlar üretimi azaltalım zarar etmeyelim diye üretimi yavaşlattı.

Bu kadar milliyetçiyseniz Apple kullanmayın. Amerikaya laf ederken bile Amerikanın teknolojilerini kullanıyorsunuz.

Zamanında bu ABD iranın nükleer programını yavaşlatmak için (Israil kaynaklı olduğu da belirtilir.) Nükeel santraldeki santrifüjlere bir virüs sızdırmıştır. ("https://en.wikipedia.org/wiki/Stuxnet") Bu virüsün ne denli büyük hasarlar verdiğini vermiş olduğum kaynaktan öğrenebilirsiniz." Siber saldırı ne kadar zarar verebilir ki ?" Demeden önce biraz araştırın, bi bilginiz olsun.
+7
sercan1096 11.1.2017 19:43:07
quote:
Orijinalden alıntı: Bilgisayar Bağımlısı





Elektrik santraline ne gibi siber bir saldırı olabilir açıklarsanız sevinirim?

Elektrik kesintilerinin nedeni özelleştirmeler ve artan enerji ihtiyacı.

Bu enerji şirketlerini satarsanız tüzel kişilere. Alan adamlar ticari olarak kâr elde etmek amacıyla bu şirketleri satın alır. Aldıkları bu tesislerde enerji dönüşümü için aldıkları gazın ve devlete sattıkları birim elektriğin belli bir fiyatı vardır. Devletin elektrik için belirlediği bir sabit ücret vardır. Botaş vb. şirketler gazı alır dönüştürür üstüne kâr payı koyar doğuda kaçak kullanılanları koyar satar millete elektriği.

Şimdi sıkıntı şurada;

Gaz ülkemizde evlerde de ciddi düzeyde kullanılıyor. Özellikle soğuk havalardan dolayı hem gaza hem elektriğie yüksek bir talep yaşanıyor. Hâl böyleyken sanayi üretimlerinde de ciddi elektrik tüketimi gerçekleştiğinden gaz talebi karşılanamıyor. Haliyle gaz fiyatları inanılmaz artıyor.

E şimdi adam önceden 1'e aldığı gaz içinden elde ettiği enerjiyi kar payı o bu şu vergi ile 2 TL'ye satıyordu içerisinden kârını da alıyordu. E bu 1 artmaya başlıyor. 1.10 oluyor , 1.20 oluyor, 1.25 oluyor. Artıyor artıyor adamın şirketinin kârı düşüyor azalıyor hatta belki zarar etmeye başlıyor. E bu adamlar niye özel şirket olarak zararı göze alsınlar? Adamlar üretimi azaltalım zarar etmeyelim diye üretimi yavaşlattı.

Bu kadar milliyetçiyseniz Apple kullanmayın. Amerikaya laf ederken bile Amerikanın teknolojilerini kullanıyorsunuz.



ilk cümleni okudum gerisini okumadım çünkü o cümleden sonra benim için çokta önemli değildi. Zero Day belgeselini izle anlarsın neler yapılabildiğini...
+2
interwap 11.1.2017 19:16:08
Daha önce kış aylarında yapılan elektrik kesintileri için genelde herkes ısıtıcıya yükleniyor açıklaması yapılırdı. Şimdi ise sabotaj moda oldu.
0
joven 11.1.2017 18:38:13
ABD adeta bir yalan rüzgarı
+2
Ad Block 11.1.2017 18:23:10
pyd ye de silah vermiyorlar zaten
+3
sukruege 11.1.2017 17:14:16
ABD'nin hiçbir lafına güven olmaz.
+39
BekirTemel 11.1.2017 17:03:43
ABD açıklama yaptığına göre olay kapanabilir desek kaç kişi inanacak?
+2
dynaturk 11.1.2017 17:02:47
-cia facebook hesabımızı kontrol eder.
-amerika türkiyeye komplo düzenler.
hedeflerimizi ve düşmanlarımızı hep abartılı tuttuk. keşke icraatlarımızda bukadar büyük olsaydı.
+3
Bilgisayar Bağımlısı 11.1.2017 17:02:32
quote:
Orijinalden alıntı: MyWorldLife

Ulan ABD yapsa bile "he biz yapıyoz" der mi ?

Bizimkiler de hemen "bak ABD Yapmamış bizimkiler iftira atıyor" moduna geçiyor.

Ulan ABD'ye inandığınız kadar keşke biraz Türkiye'ye inansaydınız.


Elektrik santraline ne gibi siber bir saldırı olabilir açıklarsanız sevinirim?

Elektrik kesintilerinin nedeni özelleştirmeler ve artan enerji ihtiyacı.

Bu enerji şirketlerini satarsanız tüzel kişilere. Alan adamlar ticari olarak kâr elde etmek amacıyla bu şirketleri satın alır. Aldıkları bu tesislerde enerji dönüşümü için aldıkları gazın ve devlete sattıkları birim elektriğin belli bir fiyatı vardır. Devletin elektrik için belirlediği bir sabit ücret vardır. Botaş vb. şirketler gazı alır dönüştürür üstüne kâr payı koyar doğuda kaçak kullanılanları koyar satar millete elektriği.

Şimdi sıkıntı şurada;

Gaz ülkemizde evlerde de ciddi düzeyde kullanılıyor. Özellikle soğuk havalardan dolayı hem gaza hem elektriğie yüksek bir talep yaşanıyor. Hâl böyleyken sanayi üretimlerinde de ciddi elektrik tüketimi gerçekleştiğinden gaz talebi karşılanamıyor. Haliyle gaz fiyatları inanılmaz artıyor.

E şimdi adam önceden 1'e aldığı gaz içinden elde ettiği enerjiyi kar payı o bu şu vergi ile 2 TL'ye satıyordu içerisinden kârını da alıyordu. E bu 1 artmaya başlıyor. 1.10 oluyor , 1.20 oluyor, 1.25 oluyor. Artıyor artıyor adamın şirketinin kârı düşüyor azalıyor hatta belki zarar etmeye başlıyor. E bu adamlar niye özel şirket olarak zararı göze alsınlar? Adamlar üretimi azaltalım zarar etmeyelim diye üretimi yavaşlattı.

Bu kadar milliyetçiyseniz Apple kullanmayın. Amerikaya laf ederken bile Amerikanın teknolojilerini kullanıyorsunuz.
+27
General. 11.1.2017 17:01:09
Ne kadar paranoya manyağı bir ülkeyiz, abd'nin işi gücü yok sürekli bizi hedef alacak. Ezik cumhuriyeti olduk resmen, her beceremediğimiz şeyi başka ülkeye bağlıyoruz.
+13
ilkerinanç 11.1.2017 16:56:18
american embesi de her zaman doğru söyler zaten.
+1
DH Misafiri 11.1.2017 16:53:55
Haber görseli değişik olmuş :))
+2
myhotyro 11.1.2017 16:53:40
Al birini vur ötekine.
0
exterminant 11.1.2017 16:52:05
yapsalar bile ben yaptım mı diyecekler sanki
+12
MyWorldLife 11.1.2017 16:51:39
Ulan ABD yapsa bile "he biz yapıyoz" der mi ?

Bizimkiler de hemen "bak ABD Yapmamış bizimkiler iftira atıyor" moduna geçiyor.

Ulan ABD'ye inandığınız kadar keşke biraz Türkiye'ye inansaydınız.
+95
Bukalemun 11.1.2017 16:46:17
Rusya = Da ama USA = No D. Trump'da olmasa amerika'ya hiç gülemeyecektik !
0
ardaq 11.1.2017 16:44:37
hep dış mihraklar. bizim hiç suçumuz yok biz mükemmeliz.
+55
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj