İLANDIR

HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (19) YORUM YAZ

tarafından 16 Şubat 2017, Perşembe 08:56 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Rolls-Royce 2016’yı 5.6 milyar dolar zarar ile kapattı
Günlük Haber Furkan Babur
19 2567
Ünlü İngiliz şirketi Rolls-Royce 2016 yılında tarihindeki en büyük zararı yaşarken zararın nedeni olarak rüşvet soruşturmaları ve sterlindeki değer kaybı gösteriliyor.

 

 
Pek çok alanda faaliyet gösteren İngiliz şirketiRolls-Royce, yaptığı açıklamayla 2016 yılında 5.8 milyar dolar zarar ettiklerini dile getirdi. Bu miktar şirketin kurulduğu 1884 yılından beri uğradığı en büyük zarar olurken şirket CEO’su Warren East 2016 yılının Rolls-Royce’un dönüşümünü hızlandıran önemli bir yıl olduğunu dile getirdi. Peki şirketin bu tarihi zararındaki asıl nedenler neydi?

 

Zararın en büyük nedenlerinden ilki haziran ayında İngiltere’de yapılan Brexit referandumunun ardından sterlinin, dolar karşısında %20’ye yakın değer kaybetmesiyle Rolls-Royce daha öncesinde yapmış olduğu anlaşmalarda büyük zarara uğradı ayrıca. Şirket bununla birlikte 1993-2013 yıllarında pek çok ülkede arabuluculara rüşvet verdiği iddiaları karşısında yüklü miktarlar da ödeyince tarihi zarar kaçınılmaz oldu. Uzmanlara göre İngiltere’de son 3 yılın en yüksek enflasyon rakamlarının görülmesi da üretim maliyetlerinin artması sonucu şirketin zarar etmesine neden oldu.

 

Geçtiğimiz yıl şirketin en önemli geliri Airbus ve Boeing’e satılan motorlardan gelirken şirket vergilendirme sonrası gelirlerinin yarı yarıya düştüğünü ve yalnızca 1 milyar dolar kar elde ettiğini açıkladı. Açıklamada şirketin 2017 için mütevazi gelir beklentisi içinde olduğu da belirtildi.

Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 0 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 2567 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
CVenturas 16.2.2017 09:48:31
quote:
Orijinalden alıntı: MustafaC53

Betere olsunlar umarım batarlar.

Neden boyle soyluyorsunuz RR ile alisverisinizde bir sikinti mi yaşadınız
+21
Ac1DBuRN 16.2.2017 09:51:28
Altında Rolls-Royce olsa, iftira derdin eminim. Yorumlarla şirket beddualarına tam gaz devam. *Samsung'un pili patlıyor: "İnşallah batarlar" *Iphone patladı:"Haram olsun o paralar" *Tesla kaza yaptı
...
Yorumun devamı ▼
+11
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
pcwolf28 17.2.2017 14:01:48
quote:
Orijinalden alıntı: SonForum




(krizin sadece ülkemizde olduğunu zanneden)

Tekrar yazıyorum ki ne yaptığına kendin karar ver :) , yoksa ülkemizde kriz yok diyerek aksini iddia edenin yanında devekuşu bile az kalır. :)

Şimdi sizin mesajdan şu anlam çıkıyor: bizim ülkemizde kriz varsa diğer ülkelerde de kriz var. Yanlış mı?
Ama ülke genelinde bazı arkadaşlar krizden en çok bizim etkilendiğimizi fark etmiyor ama.
0
SonForum 17.2.2017 13:01:04
quote:
Orijinalden alıntı: pcwolf28





Krizden en çok etkilenenin ülkemiz olduğunu anlamayan deve kuşunu mu alıntıladım şimdi?

(krizin sadece ülkemizde olduğunu zanneden)

Tekrar yazıyorum ki ne yaptığına kendin karar ver :) , yoksa ülkemizde kriz yok diyerek aksini iddia edenin yanında devekuşu bile az kalır. :)
0
ae2096 17.2.2017 10:19:40
quote:
Orijinalden alıntı: MustafaC53

Betere olsunlar umarım batarlar.

rr batarsa ge bu sektörde yalnız kalır ve motor fiyatları artar. motor fiyatları artınca uçak fiyatları artar. uçak fiyatları artınca senin benim aldığımız biletlerin fiyatları artar. bir de bu açıdan düşünün.
0
kadirirdem 17.2.2017 01:07:39
quote:
Orijinalden alıntı: Ac1DBuRN




Altında Rolls-Royce olsa, iftira derdin eminim. Yorumlarla şirket beddualarına tam gaz devam.
*Samsung'un pili patlıyor: "İnşallah batarlar"
*Iphone patladı:"Haram olsun o paralar"
*Tesla kaza yaptı:"beter olsun"
vesaire vesaire...

Beter olsunlar Timi diyorsunuz yani hocam :)...
0
teramit 16.2.2017 16:38:24
Şirket hakkında rüşvet iddiası olunca kime ne ödeme yapıyor da zarar ediyor anlamadım.
Rüşvet verdiği için mi zarar etmiş :)
0
tuago 16.2.2017 16:30:34
İşi bilenleri atıp yerine yandaşları doldurdular. Torpille şirket yönetmeye çalışırsan böyle olu... biz adam olma...

bi dakka rolls-royce muş...

Öyleyse kısa zamanda toparlanacaklarına eminim. Nede olsa avrupa firması.
0
-Altay- 16.2.2017 16:17:03
İngiltere eyiye gidiy.
+2
pcwolf28 16.2.2017 16:09:05
quote:
Orijinalden alıntı: SonForum

Rolls-Royce haberdeki resimde de görüleceği üzere yolculuk yaptığınız birçok uçağın motorunu üretmektedir. Bu arada ekonomik krizin sadece ülkemizde olduğunu zanneden devekuşlarımız nerede ?

Krizden en çok etkilenenin ülkemiz olduğunu anlamayan deve kuşunu mu alıntıladım şimdi?
0
V4LKyR 16.2.2017 14:56:03
Toshiba 6.3 milyar dolar zarar etti, CEO istifa etti.

RR 5.6 milyar dolar zarar etti,

"şirket CEO’su Warren East 2016 yılının Rolls-Royce’un dönüşümünü hızlandıran önemli bir yıl olduğunu dile getirdi."
+2
SonForum 16.2.2017 14:39:52
Rolls-Royce haberdeki resimde de görüleceği üzere yolculuk yaptığınız birçok uçağın motorunu üretmektedir. Bu arada ekonomik krizin sadece ülkemizde olduğunu zanneden devekuşlarımız nerede ?
+2
Guhong01 16.2.2017 14:39:45
quote:
Orijinalden alıntı: MustafaC53

Türk Telekom batsın diyinc bişey yok Rolls Royce bastın diyince ouvvv :D
Ac1DBuRN isimli karakter sallamışsın, yalancı kereta seni.

Türk Telekom milleti gondikleyen bir şirket, gondikleyen gondiklensin adalet yerini bulsun. Kimse superonline batsın demiyor mesela...
0
MustafaC53 16.2.2017 13:48:17
quote:
Orijinalden alıntı: Guhong01




Hayatında hiç Rolls Royce gördün mü?

Gördüm.
0
Guhong01 16.2.2017 13:39:49
quote:
Orijinalden alıntı: MustafaC53

Betere olsunlar umarım batarlar.

Hayatında hiç Rolls Royce gördün mü?
+1
MustafaC53 16.2.2017 12:42:12
Türk Telekom batsın diyinc bişey yok Rolls Royce bastın diyince ouvvv :D
Ac1DBuRN isimli karakter sallamışsın, yalancı kereta seni.
+1
mehmedaltair 16.2.2017 12:09:46
quote:
Orijinalden alıntı: ozmenakif

"Betere" demiş adam niye yükleniyosunuz. Televizyonda şov programlarında falan arada gösteriyolar ya hani betere

VeTeRe değil mi o yav
+1
ozmenakif 16.2.2017 10:01:53
"Betere" demiş adam niye yükleniyosunuz. Televizyonda şov programlarında falan arada gösteriyolar ya hani betere
0
Ac1DBuRN 16.2.2017 09:51:28
quote:
Orijinalden alıntı: MustafaC53

Betere olsunlar umarım batarlar.

Altında Rolls-Royce olsa, iftira derdin eminim. Yorumlarla şirket beddualarına tam gaz devam.
*Samsung'un pili patlıyor: "İnşallah batarlar"
*Iphone patladı:"Haram olsun o paralar"
*Tesla kaza yaptı:"beter olsun"
vesaire vesaire...
+11
CVenturas 16.2.2017 09:48:31
quote:
Orijinalden alıntı: MustafaC53

Betere olsunlar umarım batarlar.

Neden boyle soyluyorsunuz RR ile alisverisinizde bir sikinti mi yaşadınız
+21
MustafaC53 16.2.2017 09:37:19
Betere olsunlar umarım batarlar.
0
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj