İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (17) YORUM YAZ

tarafından 21 Mart 2010, Pazar 12:41 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

BenQ ile LCD teknolojileri üzerine söyleşi
Televizyonlar Mesut Çevik 17 14381 00:32:17
YouTube Kanalımıza Abone Olun
CeBIT 2010 Hannover ve kısa Fransa yolculuğumuz ile birsüre aksayan Teknoloji Gündemi sohbetlerimize BenQ ile devam ediyoruz.

CeBIT 2010 Hannover ve kısa Fransa yolculuğumuz ile birsüre aksayan Teknoloji Gündemi sohbetlerimize BenQ ile devam ediyoruz.

Bu bölümde BenQ İş Geliştirme Müdürü Ergin Yavuzol ile birlikte, BenQ Türkiye'nin durumu, LCD teknolojileri ve LED aydınlatmanın yararları üzerine konuştuk.

URL
Embed
Şu anda 0 üye, 1 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 14381 kez bakıldı.
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
mehmet1453 4.4.2010 00:13:08
slm değerlı ustadlar bu konuda uzman olan arkadaşlara yardım ve tavsıyelerını

eklıyor saygılar sunuyorum 22inc bıl lcd monütör tavsıyesı uyunlar grafık programları ıcın hangımarka ve monütoru almalıyım yardımcı olan herkese tşkler
0
casparza 1.4.2010 11:41:36
quote:
Orijinalden alıntı: dogan23

LED aydınlatma teknolojisi daha iyi, fakat çok çok önemli bir ilerleme yok. Yani "LCD'ler demode oldu, koşun LED alalım" diye bir durum yok.

Örneğin "contrastın artması"nı ele alırsak, bu zaten herkesin tercih etmeyeceği birşey! Örneğin ben hep düşük contrast kullanırım, çünkü gözü yormaz. Aynı şekilde "siyahın tam siyah olması" da bir tercih meselesidir. Gamma'yı biraz arttırıp, karanlık bölgelerdeki detayları kaçırmak istemeyebilirsiniz.

Daha az elektrik tüketmesi tabi herkesi ilgilendirir. Ama karşılaştırdığınız zaman, LED'li olanlar ile olmayanlar arasında ciddi bir tüketim farkı da görünmüyor.

Bu durumda LED teknolojisi "akışına bırakılacak" birşey. Yani özellikle LED arayıp onu almaya gerek gözükmüyor. Tabi üretici firmalar satış yapabilmek için yenilikleri abartacaktır. Kapitalizm.


LED in avantajlarını düşünürsek,
Çok katıldığımı söyleyemiyeceğim.

Zira,
1- Dinamik kontrastın fazla olması gerçeğe en yakın renk tonlamalarına daha yakın bir renk oluşturuyor. Ayrıca açılabilir kapatabilir bir özellik, dinamik kontrast.
2- LED aydınlatmalı teknolojiş sayesinde, her pikselin ışığı tek tek açılıp kapatılabiliyor. Bu sayede siyah olması gereken piksel gerçekten siyah renk veriyor. LCD deki gibi, sadece filtreyi kapatıp arkadan gelen ışık hüzmesiyle gri yakın siyah bir renk vermiyor.
3- Elektrik tüketim çok ciddi farklı. Standart bir 18,5W/19W LCD 25~40W arası. 18,5WLED 17W, ekonomik modunda 11W. Yıllık bir elektrik tüketim hesabı yaparsanız, günde 8 saat kullanılan bir işyerini örnek alalım, ciddi farklar çıkar.
0
leon_21 28.3.2010 22:22:16
quote:
Orijinalden alıntı: dogan23

LED aydınlatma teknolojisi daha iyi, fakat çok çok önemli bir ilerleme yok. Yani "LCD'ler demode oldu, koşun LED alalım" diye bir durum yok.

Örneğin "contrastın artması"nı ele alırsak, bu zaten herkesin tercih etmeyeceği birşey! Örneğin ben hep düşük contrast kullanırım, çünkü gözü yormaz. Aynı şekilde "siyahın tam siyah olması" da bir tercih meselesidir. Gamma'yı biraz arttırıp, karanlık bölgelerdeki detayları kaçırmak istemeyebilirsiniz.

Daha az elektrik tüketmesi tabi herkesi ilgilendirir. Ama karşılaştırdığınız zaman, LED'li olanlar ile olmayanlar arasında ciddi bir tüketim farkı da görünmüyor.

Bu durumda LED teknolojisi "akışına bırakılacak" birşey. Yani özellikle LED arayıp onu almaya gerek gözükmüyor. Tabi üretici firmalar satış yapabilmek için yenilikleri abartacaktır. Kapitalizm.


aynen katılıyorum kulanılan paneller değişmedikce kimse ledlerden fazla birşey beklemesin.tamam ledler siyahı siyah gösteriyorda diğer birçok rengin doğallığını götürüyor.sanki pazarlama taktiği gibi geldi hani tvlerde full hd den önce hd ready çıkırmaşlardı aynı onun gibi
0
McCarty 28.3.2010 18:06:46
quote:
Orijinalden alıntı: dogan23

LED aydınlatma teknolojisi daha iyi, fakat çok çok önemli bir ilerleme yok. Yani "LCD'ler demode oldu, koşun LED alalım" diye bir durum yok.

Örneğin "contrastın artması"nı ele alırsak, bu zaten herkesin tercih etmeyeceği birşey! Örneğin ben hep düşük contrast kullanırım, çünkü gözü yormaz. Aynı şekilde "siyahın tam siyah olması" da bir tercih meselesidir. Gamma'yı biraz arttırıp, karanlık bölgelerdeki detayları kaçırmak istemeyebilirsiniz.

Daha az elektrik tüketmesi tabi herkesi ilgilendirir. Ama karşılaştırdığınız zaman, LED'li olanlar ile olmayanlar arasında ciddi bir tüketim farkı da görünmüyor.

Bu durumda LED teknolojisi "akışına bırakılacak" birşey. Yani özellikle LED arayıp onu almaya gerek gözükmüyor. Tabi üretici firmalar satış yapabilmek için yenilikleri abartacaktır. Kapitalizm.



Benq'u Sorumlusunu iyi dinlemişseniz Lcd monitor artik üretmeyeceklerini söylüyor. LCD devri 2010 itibariyle tamamen biter. nasıl 2010 'un başlangiciyla LED monitorler piyasadaki yerini aliyorsa lcd'lerde piyasadan yavaş yavaş çekilecektir.
şöyle 7.ci - 8.ci aylara geldigimizde piyasada bir çok led monitor olucak.

ayrica Led'ler daha az enerji harciyor. bununla ilgilide çok güzel açıklamalari var benq'u sorumlusunun. ortada bir fark yok demek yanliş olur. farkli teknolojiler kullaniliyor ve enerji sınıfında Led'ler , lcd'lerden daha az harciyor ve ömürleri daha fazladir.
0
cengiz_vga 28.3.2010 17:02:02
güzel bir söyleşi olmuş ve baya bilgilendirici bir konuşma.herp böyle konuşmaları bekliyoruz sizden.elinize sağlık.her zaman benq monitörleri sevmişimdir bu sorualrda iyi oldu benim için.
0
dogan23 28.3.2010 02:35:27
LED aydınlatma teknolojisi daha iyi, fakat çok çok önemli bir ilerleme yok. Yani "LCD'ler demode oldu, koşun LED alalım" diye bir durum yok.
Örneğin "contrastın artması"nı ele alırsak, bu zaten herkesin tercih etmeyeceği birşey! Örneğin ben hep düşük contrast kullanırım, çünkü gözü yormaz. Aynı şekilde "siyahın tam siyah olması" da bir tercih meselesidir. Gamma'yı biraz arttırıp, karanlık bölgelerdeki detayları kaçırmak istemeyebilirsiniz.
Daha az elektrik tüketmesi tabi herkesi ilgilendirir. Ama karşılaştırdığınız zaman, LED'li olanlar ile olmayanlar arasında ciddi bir tüketim farkı da görünmüyor.
Bu durumda LED teknolojisi "akışına bırakılacak" birşey. Yani özellikle LED arayıp onu almaya gerek gözükmüyor. Tabi üretici firmalar satış yapabilmek için yenilikleri abartacaktır. Kapitalizm.
0
casparza 26.3.2010 11:47:56
Gerçekten dolu bir muhabbet olmuş, teşekkürler.
Hemen her konuya değinilmiş, faydalı bilgiler var roportajda.

BenQ'yada DHaber'e de teşekkürler.
0
McCarty 25.3.2010 13:12:32
Hocam sizden bu video'Daki gözüken monitorun incelemesini bekliyoruz. 24inc olanini
0
NevNiyaz 24.3.2010 18:45:14
Ben de biraz önce konya vatan bilgisayardan ps3 te kullanmak için BenQ V2410 LED 24" LCD aldım, 612 tl eorld kart ile 12 taksit ..

İlk denememi Uncharted 2 demosu ile yaptım, lcd monitörlerden pek anlamam ama beni şimdilik oldukça tatmin etti, kulaklık girişi olmasını da çok beğendim, süper diil sesler ama yeterli ..

Maalesef bu monitör ile ilgili ne yerli ne yabancı hiç bir inceleme/yorum bulamadan/okuyamadan aldım, benim için biraz kumardı yani ama ilk 1 saatlik denemelerimde henüz üzen bir şey yok ..
0
aydogdu1453 22.3.2010 20:51:23
Speed-Step hocam yanıtınıza teşekkür ederim.
0
Am@deus 22.3.2010 20:26:37
Bana kalırsa satış pazarlama yönünden eksikleri var lakin bir kaç ay önce BenQ almak istedim araki model bulasın , saygılar...
0
Speed-Step 22.3.2010 20:23:28
@aydogdu1453

Merhaba,

Filmler için
Orada aslen söz edilen 1080P yani 1920x1080 piksel çözünürlükte film izlerken filmin ekrana tam olarak (alttan üstten siyah bandlar ile kesilmeden) yansıtıldığı fakat 1920x1200 piksel (16:10) monitörde izlerken siyah bandların yer aldığıdır. Yoksa upscale veya görüntüyü bozma gibi bir olay yok.

Oyunlar için
Filmlerde ciddi bir sorun yokken Ps3 ve Xbox 360 bağladığınızda durum değişiyor. Bu konsollarda 720p ve 1080P (16:9) dışında bir çıkış standartı yok. 16:10 formatlı bir monitöre bağladığınızda görüntü monitör tarafından uzatılarak ekrana tam oturtuluyor. Bu da görüntünün orjinal olandan farklı görünmesine neden oluyor. Konsollar için en ideali 16:9 formatlı bir monitör kullanmak.

Fakat PC oyuncuları için bir sorun yok PC oyunları çözünürlüklerini monitöre göre ayarlayabiliyorlar.
0
aydogdu1453 22.3.2010 19:03:45
Söyleşi çok güzeldi fakat inç meselesinde kafam karıştı 21.5 inç monitörler 1920*1080 çözünürlüğü birebir yansıtıyo dedi 24 inç mönitör upscale mi yapıyor bu durumda.
Sayın speed-step şu soruma bir yanıt verebilirmisiniz araştırdım fakat net bir olay söz konusa değil sadece nokta aralıgı ile alakalı oldugunu söylüyorlar.
0
alperen_69 21.3.2010 17:37:43
Aslında merak ettiğim bir nokta daha var ,lcd panellerde tek çözünürlük değerinde maksimum verim elde ediliyor ,crt de ise istenilen çözünürlük kullanılabiliyor kaliteden ödün vermeden acaba oled ekranlar için durum nedir ondada tek çözünürlük mü esas olacak
0
hellteam 21.3.2010 17:35:04
Güzel söyleşi olmuş led lerle ilgili daha çok bilgi sahibi oldum Bu arada yeni kartları biran önce elinizde görmek istiyoruz
0
aydogdu1453 21.3.2010 17:01:22
Söyleşi çok güzeldi fakat inç meselesinde kafam karıştı 21.5 inç monitörler 1920*1080 çözünürlüğü birebir yansıtıyo dedi 24 inç mönitör upscale mi yapıyor bu durumda.
0
alperen_69 21.3.2010 13:38:48
Gerçekten çok merak edilen konulara değinilmiş ve bence baya hoş bir sohbet olmuş bu arada çok merak ettiğimiz oledlerin de en kötü 2012 gibi piyasada olacağını öğrenmiş olduk,bu söyleşi için benq ve size teşekkürler
0
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

EDİTÖRÜN SEÇİMİ VİDEO
Core i5 8600K nasıl işlemci? | MSI Z370 Gaming Pro Carbon AC
19.10.2017, 20:07 - Mesut Çevik
Core i5 8600K, Ryzen 1600X, 1700 ve 1800X karşısında. MSI Z370 Gaming Pro Carbon AC anakart üzerinde test ediyoruz.