X KAPAT

İLANDIR

HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (25) YORUM YAZ

tarafından 9 Şubat 2017, Perşembe 18:20 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

GDDR6 üretimi bu yıl başlıyor
Günlük Haber Ekrem71
25 4041
Grafik kartı bellekleri konusunda önemli bir adım olarak görülen GDDR6 standardı için Micron düğmeye basıyor. Hacimli üretim yılın ikinci yarısında başlayacak.

Geçen yıl grafik belleği konusunda radikal bir adım atmaktan vazgeçen ve GDDR5X ile bir geçiş süreci oluşturan Micron, bu yıl GDDR6 bellekleri duyurmaya hazırlanıyor.

 

Üretim bu yıl başlıyor

 

Firma yaptığı paylaşımlarda yılın ikinci yarısında GDDR6 tabanlı bellek üretimine başlayacağını ifade etti. GDDR6 belleklerin kullanılacağı ilk cihazların ise 2018 yılı başlarında piyasada olması bekleniyor.

 

GDDR5X bellekler ile birlikte pin başına 10GB/s bant genişliğine erişilmiş ve 1TB/s mümkün hale gelmişti. Aslında pin başına 16GB/s bant genişliğinin GDDR5X ile gerçekleşmesi bekleniyordu ancak Micron bunu GDDR6 belleklere saklamış. Böylece 1.5TB/s seviyelerinin de ötesine geçilecek.

 

Micron geliştirdikleri optimizasyonlar ile birlikte GDDR6 belleklerin daha kolay uygulanacağını ifade ediyor. Ayrıca enerji tüketiminde de önceki nesle göre yüzde 15-20 civarında da tasarruf elde ediliyor.

 

Henüz grafik devlerinin yeni bellekler ile ne tür planları olduğu bilinmiyor ancak Micron maliyetleri dengede tutarsa yine GDDR5X/HBM 2 şeklinde bir strateji görebiliriz. Son kullanıcıya ulaşacak ekran kartlarında GDDR6 bellekler kullanılırken, profesyonel tüketim için 2TB/s seviyelerine dayanan HBM 2 veya HBM 3 bellekler tercih edilebilir.

 

Ayrıca Bkz.Yeni LG Watch akıllı saatleri resmiyet kazandı

Görüldüğü kadarıyla bu yıl da GDDR5X bellekler ile devam edeceğiz. AMD’nin yeni Vega mimarisi ile Nvidia’nın Pascal 2 veya Volta mimarisini temel alacak ekran kartları bu yıl GDDR5X bellek seçeneklerine sahip olacak. En erken gelecek yıl itibariyle ekran kartlarında GDDR6 bellekler görebileceğiz. Micron, 2020 yılı itibariyle GDDR5 belleklerin yerini tamamen GDDR6 belleklerin alacağını tahmin ediyor. 

 
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 1 üye, 0 misafir ve 1 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 4041 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
Arranger. 9.2.2017 19:00:10
Allah bereketini artırsın. +32
redoracle 9.2.2017 20:52:54
Vay be konuya gelen mesajları okuyayım dedim,okumaz olaydım.Forum değil alacakaranlık kuşağı mübarek.Biri biriyle kavga etmek için nickinin sonuna oc getirmiş,diğeri ekran kartına laf ettiler diye diğ
...
Yorumun devamı ▼
+18
cann89 9.2.2017 19:20:36
Sen hiç yatırım yapma nede olsa çöp olacak senin mantığına göre bütün sistemler youtube dan izle devamke
...
Yorumun devamı ▼
+11
SCWS 9.2.2017 18:52:48
HBM iyi, gddr iyileştirilerek yeterli seviyelere getiriliyor ama uzatmalar bunlar, hbm baştan aşağıya yeni bir teknoloji.
...
Yorumun devamı ▼
+6
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
Ixa Hun 11.2.2017 05:44:22
Sistem toplucam lütfen geliştirmeyin bi 5 yıl AAA oyunları ultrada oynayabileyim lütfen
0
ceza237 11.2.2017 02:30:40
quote:
Orijinalden alıntı: deniz.gokcen1

GTX 1080 çöp oldu topladığınız donanımlar eskidi işte teknolojiye yatırım yapmak böyle bir şey.

tech.e yatırım denen şeyi yanlış anlamışsınız galiba.
0
BiilimAdamı 10.2.2017 16:29:30
amd vega ekran kartlarında hbm bellek olacak diyordu. haberde bu sene gdr5x olacak diyor ben mi yanlış anladım acaba?
0
neo-life 10.2.2017 13:06:03
quote:
Orijinalden alıntı: redoracle

Vay be konuya gelen mesajları okuyayım dedim,okumaz olaydım.

Forum değil alacakaranlık kuşağı mübarek.

Biri biriyle kavga etmek için nickinin sonuna oc getirmiş,diğeri ekran kartına laf ettiler diye diğeriyle uğraşmış vs,halbuki konu gddr6 belleklerin çıkması yönünde,ne alakası var şimdi bu yorumların konuyla.

Hocam çok haklısın bu duruma sebep olan donanım haber yönetimini de naçizane uyarmak istiyorum şu deniz.gokcen denen adam belliki çocuk daha 4 gün önce kim bilir kaçıncı üyeliğini slıp troll bir üyelik sçmış ve burada insanlara açıkça hakaret edip insanların tercihlerini aşağlıyor ve buna site hiçbir sesini çıkarmıyor böyle adamı hemen banlayın bak gör sitede huzur oluyor mu olmuyor mu insanın fikrini açıklaması ayrı bir şey gelip burada teker teker herkese hakaret edip insanı hayvana benzetmesi ayrı bir şey
+3
poyraz_371 10.2.2017 09:23:15
quote:
Orijinalden alıntı: osdorp

Bu saçmaliğa fazla kafayi takmayin işi gören bellek değil çekirdek bunu anlamak için gtx 1080 i ddr4 yada ddr5 yada 8 yerine 4 gb bellleklerle calistirip farki gormek lazim şimdi mesela rx480 i 50 gb gdrr6 belllekle test etseniz ucarmi yuzde kaç fark olur çekirdek erdo ya soruyorum

Oyunlardaki doku, gölge, ışık, tessellation vs kalitesi arttıkça anlık işlenen veri miktarıda artıyor.

Belleklerin hızı ve miktarı bu acıdan önemli.

Tabiki, işlem gücü olmadan bunların hiçbirinin önemi yok...
0
massacrer 10.2.2017 09:18:09
Olur mu hocam. Ciddi bir oranı karakterle değil elindeki malla mülkle, sahip olduğu arabayla veya telefonla sosyal statü kazanan bir toplumuz. Malı olan onunla ispat derdinde olmayan ona bok atma derdinde. Horoz gibi ayağımız bokun içinde birbirimize şarkı söylüyoruz.

Doğru dürüst eğitim almadan belki 15 belki 20 senedir büyüyen bir nesil var ortada belki bizim de içinde bulunduğumuz. Akılla değil kaba kuvvetle hareket ettiğimiz için bana hiç garip gelmiyor artık.
+1
alemburda34 10.2.2017 08:49:48
Alemsiniz valla 1 deli kuyuya tas atmis 40 akilli cikaramamis
Nedir bu aman altta kalmayayim telasi
0
CagriErcan 10.2.2017 08:05:39
Beyler Hynix neden kullanılmıyor artık? Yada ben bir süre uzak kaldım donanımdan haberim mi yok. Hynix bellek denince akla kalite ve sağlamlık geliyordu. Şimdi ne alemde hynix?
0
tobepeople 10.2.2017 03:20:16
Eskisinin çöp olması için önce GDDR6 Konsollar gelmeli o zamana kadar bırakın 1080 falan gtx 680 bile rahat yeter size...
+1
Sivri Biber 10.2.2017 03:19:52
Vay be ben daha ddr2'ye geçeli bikaç sene oluyor
0
osdorp 10.2.2017 03:03:57
Bu saçmaliğa fazla kafayi takmayin işi gören bellek değil çekirdek bunu anlamak için gtx 1080 i ddr4 yada ddr5 yada 8 yerine 4 gb bellleklerle calistirip farki gormek lazim şimdi mesela rx480 i 50 gb gdrr6 belllekle test etseniz ucarmi yuzde kaç fark olur çekirdek erdo ya soruyorum
0
Paetzold 10.2.2017 02:55:34
Elimizdeki sistemi gittiği yere kadar kullanacağiz. İlerde ihtiyaç olunca günceli gelecek.
0
Overclockmanyagı 10.2.2017 02:39:59
halen dışarıda öyle ama sanal ortamda hava atması hoş oluyor orası ayrı insanın bir yerlere içini dökmesi lazım bunlar bildiğin kusmuş
0
A.B.D(azimBora) 10.2.2017 02:16:08
Konuyu okudum da millet birbirlerine kullandığı ürünler ile hava atar olmuş ben çocukluğum da annemin verdiği muzu bile arkadaşımın yanında yemezdim sırf canı çeker alamaz diye.yemişim en güçlü oyun bilgisayarını da ps4 sistemini de....
+2
Tensi 10.2.2017 01:53:37
quote:
Orijinalden alıntı: redoracle

Vay be konuya gelen mesajları okuyayım dedim,okumaz olaydım.

Forum değil alacakaranlık kuşağı mübarek.

Biri biriyle kavga etmek için nickinin sonuna oc getirmiş,diğeri ekran kartına laf ettiler diye diğeriyle uğraşmış vs,halbuki konu gddr6 belleklerin çıkması yönünde,ne alakası var şimdi bu yorumların konuyla.

+1 Konunun icerigi ile ilgili sadece *INVICTUS* mesaj atmis. Seviye yerlerde.
0
kadirirdem 9.2.2017 23:33:13
1080'i olanlar geçmiş olsun pabucunuz dama atılacak :) :)
+2
NKFPK 9.2.2017 22:33:17
Hani GPU grafik işlemeyi ve hesaplamayı tek başına yapıp CPU nun yükünü hafifletecekti
Ona iş bırakmayacaktı
0
tropeus77 9.2.2017 21:34:52
quote:
Orijinalden alıntı: deniz.gokcen1

GTX 1080 çöp oldu topladığınız donanımlar eskidi işte teknolojiye yatırım yapmak böyle bir şey.

daima en iyisine sahip olmalıyım gibi bir aç gözlülük içinde olursan 1080 i çöp yaparsın işte.. senin gibilere müstehak..
0
*INVICTUS* 9.2.2017 21:32:48
bu durumda pcie 4.0 ve gddr6 için 1 yıl daha beklemek mantıklı görünüyor. Zaten RYZEN işlemciler de 1 yıla ancak çıkar böylece yeni cpu gpu ve anakart mimarisi 2025 kadar idare eder :)
+1
redoracle 9.2.2017 20:52:54
Vay be konuya gelen mesajları okuyayım dedim,okumaz olaydım.

Forum değil alacakaranlık kuşağı mübarek.

Biri biriyle kavga etmek için nickinin sonuna oc getirmiş,diğeri ekran kartına laf ettiler diye diğeriyle uğraşmış vs,halbuki konu gddr6 belleklerin çıkması yönünde,ne alakası var şimdi bu yorumların konuyla.
+18
cann89 9.2.2017 19:20:36
quote:
Orijinalden alıntı: deniz.gokcen1

GTX 1080 çöp oldu topladığınız donanımlar eskidi işte teknolojiye yatırım yapmak böyle bir şey.

Sen hiç yatırım yapma nede olsa çöp olacak senin mantığına göre bütün sistemler youtube dan izle devamke
+11
Arranger. 9.2.2017 19:00:10
Allah bereketini artırsın.
+32
redoracle 9.2.2017 18:57:39
Hbm bellekler varken kim napsın gddr6'yı o zamana Hbm 3 filan çıkar zaten,bu sene 16 gb hbm2'li vegalar çıkacak zaten.

Ha şu optane gibi hepsinden hızlı bellekler çıkarırlarsa o zaman fark yaratabilirler.
+2
SCWS 9.2.2017 18:52:48
quote:
Orijinalden alıntı: kankixx123
Şimdi sonuç olarak HBM2 veya HBM3 vs GDDR6'yı karşılaştırırsak hangisi daha iyi oluyor?

HBM iyi, gddr iyileştirilerek yeterli seviyelere getiriliyor ama uzatmalar bunlar, hbm baştan aşağıya yeni bir teknoloji.
+6
kankixx123 9.2.2017 18:37:52
Şimdi sonuç olarak HBM2 veya HBM3 vs GDDR6'yı karşılaştırırsak hangisi daha iyi oluyor?
0
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj