Microsoft’un GDC 2018 fuarında duyurduğu gerçek zamanlı ışın izleme teknolojisi Microsoft DRX, Nvidia tarafında biraz daha farklı bir yapıya bürünüyor. Nvidia RTX sadece firmanın ekran kartlarına özel avantajlar sunacak.
Işın izleme teknolojisi nedir?
Raytracing olarak da adlandırılan ışın izleme teknolojisi, gerçekçi ve canlı bir aydınlatma, yansımalar ve gölgeler için kesin çözüm olarak kabul ediliyor. Teknoloji geleneksel render tekniklerinin çok ötesinde bir gerçeklik seviyesi sunuyor.
Gerçek zamanlı ışın izleme, günümüzde kullanılan standart rendering tekniklerinin çoğunu, ışığın gerçek hayatta nasıl davrandığını kopyalayan gerçekçi optik hesaplamalarla değiştirerek daha sahici görüntüler yaratıyor.
Yıllar boyunca filmlerde gerçeğe yakın dünyaları düzenlemek için kullanılan ışın izleme teknolojisini şu ana kadar hızlı kare oranı ve düşük gecikme süresi gerektiren interaktif oyunlarda kullanabilmek için çok fazla hesaplama yükü gerekiyordu.
Nvidia RTX
Bilgisayar grafik algoritmaları ve GPU mimarileri üzerindeki 10 yıllık bir çalışmanın ürünü olan Nvidia RTX, Volta mimarisi grafik birimlerinde çalışan son derece ölçeklenebilir bir ışın izleme teknolojisinden oluşuyor.
Bu noktada Volta mimarisine vurgu yapılması teknolojiyi uzun bir süre göremeyeceğimiz anlamına geliyor zira henüz piyasaya Volta tabanlı oyuncu ekran kartı Titan V haricinde mevcut değil. En erken yıl sonları tahmini yapıldığı için de süreç oldukça uzun.
4A Games, Epic, Remedy Entertainment ve Unity gibi endüstri liderleri Nvidia RTX üzerinde çalışmalara başladı. Elbette kesin olarak ne zaman kullanıma sunulacağı konusunda net bir bilgi yok.
Işın izleme için GameWorks
Nvidia, oyun geliştiricilerin bu yeni kabiliyetlerin avantajlarından faydalanabilmelerini sağlamak için GameWorks yazılım geliştirme kitine Ray Tracing video netleştirme modülü ekleyeceğini duyurdu. Geliştiricilere yönelik bu araç ve kaynak paketi, yeni Microsoft DXR yapısını ve Nvidia RTX’i kullanarak geliştirilen uygulamalardaki gerçekliği mükemmel bir şekilde artıracak ve ürün döngülerini kısaltacak.
Volta ve yeni nesil GPU mimarilerini destekleyecek olan GameWorks Yazılım Geliştirme Kiti (SDK), ışın izlemeli alan gölgelerini, parlak yansımaları ve ortam aydınlatması özelliklerini mümkün kılıyor.
istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
şampiyon GS
30 yıldır aynı şey her haberde, güncellemeyecekseniz özelliği kaldırın bence.
Kusura bakmayın, bu bölüm bende migren yaptı. Adblocker kullanıyorsanız filtre: www.donanimhaber.com##.owl-stage
Efsane Türkiye’ye gelse alırım..
Başka reklamınız yokmu yav yıllardır aynı post
O ışık efektleri sadece yanlarda değil üstte de olmalıydı. Böylece tabancayı kullanan, kafasını yana eğmek zorunda kalıp, fıtık olmaz. Aynısını küçükken ışıklı ayakkabımda yaşamıştım oradan biliyorum. Ayakkabıma yan bakmaktan düz yürüyemiyordum. Hava atmaktan ziyade o havayı yaşamayı tercih ederim. 7 de olsam 70 de olsam kararım değişmeyecek.
Kaç aydır güne bu reklamla başlıyorum artık bağımlılık yaptı her gün bir toz alınca günümün anlamı oluyor (!)
zaten 40 saat çalışıyorum
Türkçe dil desteği yok ne kullandıüımızı bilmiyoruz
Mukemmel bir silah acaba ne kadar hızlı atıyor. [resim]
Fiyat makul olsa efsane olur gerçekten ya.
arkadaşlar fc24 gerçekten bedavaya veriliyor kaçırmayıınn
bu reklam daha ne kadar kalacak
30 yıldır bunu görüyoruz
@ccguven sizden daha istilacı olamazlar...
Vay bee, bu cihaz xiaomi çıktı ben de diyordum kim üretmiş..
hocam 4x daha iyi direk hs attirir
Über
Evet ama 6x scop daha iyi gider buna daha uzaktaki hedefler için. Gerektiğinde 3x'e de çekebilirsin falan :D
Muskun alev tabancası vs bu