Önce Ati ve nVidia kartların görüntü kalitesini ele alalım. Ati' nin 9700 serisine (ve aynı kartların gelişmiş hali olan 9800) karşılık, nVidia' nın çözümü olan Fx serisi kartlar görüntü kalitesi olarak olduça düşük kalıyorlardı. Fakat her zaman belirttiğimiz gibi nVidia' yı yeniden ayağa kaldıran çok başarılı 6 serisi ile beraber artık iki marka arasındaki görüntü kalitesi farkı yok denecek kadar az. Anti-aliasing olarak her zaman biraz daha üstün olan Ati, ancak çok ileri noktalarda nVidia' ya göre biraz daha az kırıksız görüntü sunarak bu alanda bir adım önde gibi. Anisotropic filtering' te ise galip yok denilebilir. Yinede isterseniz 4xAA farklarını resimlerden inceleyebilirsiniz.
Ati nVidia
Testleri genel olarak incelediğimiz zaman ortada heskin bir galip yok. Normal görüntü kaltiesinde her iki marka da yaklaşıl aynı performansı sunarken. Anti-aliasing devreye girince Ati' nin bazı karelerde daha iyi kenar kalitesi sunduğu gözlemlenirken, 4X anti-aliasing açıldığı zaman performans kaybı nVida kartlarda çok az da olsa fazla. Anisotropic filtering söz konusu olunca nVidia kartların üstünlüğü söz konusu. 8X AF ayarlarında, Ati kartlar nVidia' ya göre daha çok çamurlaşmış görtünü sunuyor. Arada uçurum yok ama yinede dikkatli bakıldığında fark gözlemleniyor.
Oyuncuların en çok tercih ettiği 1280x1024 çözünürlükte AA ve AF bir arada kullanıldığı zaman (4xAA+8xAF), Radeon X850 XT rakibi 6800Ultra' dan önde. Ati X800XL' in rakibi olan ve Ultra modeline göre 50 MHz düşük çekirdek ve hafıza hızlarına sahip olan 6800GT ise rakibine karşı çok daha sağlam ve onun önünde kalıyor. Eklemek istediğim önemli diğer bir nokta ise Battle Field 2' nin Direct 3D API tabanlı olduğu. Siz okuyucuların da bildiği gibi nVidia OpenGL API' sinde daha iyi iken, Direct3D' de Ati' nin daha performanslı. Yani bir bakıma maç Ati' nin sahasında oynanmış. Deplasmanda oynayan nVidia' ya bu açıdan da biraz taviz vermek gerekiyor.
Normal performans
1280x1024 4xAA
1280x1024 4xAA 8xAF
Unutulmaması gereken diğer bir konu ise, daha oyunun çok yeni olduğu ve çıkacak yeni sürücüler ile her iki cephede de performans değişiklikleri ve bugların düzeltiliyor olacağı. Söylediğimiz gibi ortada kesin bir galip yok. Anti -aliasing te Ati bir adım önde iken Anisotropic filtering' te nVidia biraz daha ağır basıyor. Her iki özellik bir arada kullanılınca, aradaki fark kartların tercih sebebi olması gerektirecek kadar değil. Zaten nVidia' nın Fx serisi faciasından sonra yeni 6 serisi ile Ati ile arasında fark kalmadı. Hatta Ati' nin üretim sıkıntısı çekmesi ve köprü yongayı hala oturtamayıp yeni seri ekran kartlarını AGP modellerini bir türlü piyasaya sürememiş olması dolayısı ile nVidia bir anda pazarda daha çok tercih edilen marka konumuna geldi. Sonuç olarak kullanıcılar ekran kartı tercihi yaparken oyunlardan çok 3D Mark tarzı test sonuçlarını dikkate almaya devam edecekler :)
Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz: