Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu

    Güncel kalmak isteyenler için taze donanım haberleri

    13 yıl
    1,7b
    01
    9
    Diğer
    İnceleme, Test ve Analiz Editörü

    GeForce 8 Ailesinin AGP Üyesi Olmayacak

    Son aylarda adeta küllerinden doğan ve özellikle ATi tarafında yüksek performans vaat eden üst seviye model takviyesi ile desteklenen AGP platformuna yönelik olarak son günlerin sıcak haberi ise DirectX 10 ile ilgiliydi. Çıkan haberlere göre ki bu haberleri sizler ile forumlarımızda da paylaşmıştık, Nvidia üzerinde çalıştığı orta segment oyuncularından G84 tabanlı GeForce 8600xx modelinin AGP versiyonunu da hazırlamayı planlıyordu. Fakat son gelen bilgilere göre, Nvidia tarafında AGP uyumlu herhangi bir GeForce 8 kartı piyasaya sürülmeyecek. ATi tarafında X1950 serisinin çok büyük bir olasılıkla firmanın AGP platformuna yönelik son çalışmaları olduğu biliniyordu. Fakat Nvidia tarafında çıkan ilk haberler AGP kullanıcılarını ciddi oranda sevindirmişti.

    Eldeki verilere göre, Nvidia'nın GeForce 8 sersinden AGP uyumlu herhangi bir kart çıkarmamasının sebebi basit zira GeForce 8 serisi AGP düşünülerek hazırlanmadı ve bu konuda desteğe sahip değil. Nvidia'nın DirectX 10 destekli yeni nesil tüm grafik işlemcileri ( DX10 G80, G84 ve G86) PCIe tabanlı. Yine son gelen bilgilere göre, Nvidia'yı giriş ve orta segmentte temsil edecek olan G84 gpu'sunun G84GTS (G84-300) ve G84GT (G84-400) olmak üzere 2 farklı, G86 gpu'sunun ise G86 (G86-300) olmak üzere tek varyasyonunun olması bekleniyor. G84 grafik işlemcisini temel alan ekran kartlarının Nisan ayı içerisinde, G86 tabanlı kartların ise Mayıs ayı içerisinde raflardaki yerlerini alacakları ifade ediliyor. Ek olarak G86-300 modelinin aynı G84'de olduğu gibi 128-bit bellek veri yoluna sahip olan tek G86 modeli olması bu seriden çıkacak diğer modellerin ise 64-bit bellek veri yolu ile gelecekleri ifade ediliyor.

    AMD Sonunda 690 Serisi Yonga Setlerini Bugün Duyuruyor

    AMD tarafında uzun süredir beklenen yeni yonga seti RS690 en nihayetinde bugün duyuruluyor. Firma tarafından açıklanan ilk yol haritasında geçtiğimiz yılın 2. yarısı içerisinde piyasaya çıkması hedeflenen yeni yonga seti, bazı sorunlar ve anakart üreticilerinden geldiği belirtilen istekler üzerine lansman tarihi bugüne kadar kalmıştı. AMD, RS690 tabanlı 690G ve RS690C tabanlı 690V modeli olmak üzere ilk etapta iki farklı yonga seti modelini duyuruyor. Genel itibariyle benzer niteliklere sahip olan her iki modeli de biribirinden ayıran en önemli fark, sahip oldukları entegre grafik çözümlerinin video yeteneklerinde yatıyor. AMD'nin yeni yonga setleri ile birlikte en iddialı olduğu nokta, entegre grafik işlemci konusunda. Zira 690 serisi ATi'nin Nvidia'nın GeForce 6600 serisine karşı hazırladığı Radeon X700 çözümünü temel almakta entegre graik işlemci (IGP) ile birlikte gelmekte. Yeni yonga setlerinden kullanılan ve ATi Radeon X1200 serisi olarak adlandırılan X1200 ve X1250 IGP'sinin her ikisi üzerinde de 2 adep pixel iş hattı ve 2 adet te vertex shader bulunmakta. AMD'nin hazırladığı referans dizaynda entegre grafik işlemcilerin saaat hızları ise 400MHz olarak belirlenmiş durumda. Aslına bakılırsa ilk çıkan haberlerde Radeon X1250 IGP'sinin 4 adet pixel iş hattı ile geleceği söyleniyordu ama anlaşılan maliyetleri düşürebilmek adına 2 pixel iş hattı ile yola devam kararı verilmiş.

    AMD'nin yeni yonga setleri ile iddialı olduğu entegre grafik işlemcilerin performansı konusunda yine AMD'nin kendi yaptığı testlere baktığımızda 690 serisi yonga setlerinde kullanılan yeni Radeon X1200/1250 IGP'leri Athlon 64 X2 5200+ işlemcili ve 2GB DDR2-667MHz belleğe sahip sistem ile 3DMark 2005 testlerinde 1000 - 1200 puan arasında skora imza atmayı başarıyor. AMD'nin yaptığı diğer testlere baktığımızda ise, Radeon X1200/1250 IGP'lerinin Half Life 2 üzerinde 30-35-fps, Far Cry'da ise 35-40 fps değerlerini 1024*768 çözünürlükte ve anti-aliasing ile anisotropic filtering kapalı iken sağlayabiliyorlar. Bu skorlar gerek Nvidia'nın gerekse Intel'in hali hazırda var olan entegre grafik çözümleri ile karşılaştırdığımızda ATi'nin neden bu kadar iddialı olduğunu daha iyi anlayabiliyoruz.

    AMD'nin yeni yonga setleri 690G ve 690V'de yer alan Radeon X1250 ve X1200 entge grafik işlemcilerinin birbirinden ayıran en önemli farkın IGP'lerin video yeteneklerinde yattığını belirtmiştik. 690V yonga setinde kullanılan ATI Radeon X1200 IGP'si sadece D-Sub VGA arabirimini destekleyip TV-output çıkışını kullanıcılarına sağlayabilirken 690G yonga setine kullanılan ATI Radeon X1250 IGP'si ise ek olarak doğal DVI ve HDMI (HDCP) desteğini de kullanıcılarına sunacak. AMD'nin yeni yonga setlerinin belkide en önemli yeniliği bu olacak ve artık entegre grafik işlemcili anakartlar üzerinde de HDMI desteğinin yaygınlaşmaya başlayacağına tanık olacağız. Ayrıca yeni yonga setleri donanımsal olarak H.264 ve VC-1 video formatlarını hızlandırma yeteneğine de sahip ki bu sayede Blu-Ray ve HD-DVD oynatımına yönelik olarak avantaj sağlanmış olacak.

    Yeni yonga setleri entegre grafik işlemcilerin dışında harici ekran kartı kullanmak isteyenlere yönelik olarak PCIe X16 desteğine de sahipler. AMD'nin soket AM2 formundaki güncel tüm işlemcileri ile uyumlu olan yonga setleri yine firmanın an itibariyle en güncel güney köprüsü olan SB600'ü kullanmaktalar. Bu sayede 690 serisi yonga setlerini temel alan anakartlar, 10x USB 2.0 portu, 4x SATA 3.0Gbps, 1 adet PATA desteği ile gelebilecekler. Aralarında Asus, Epox, Gigabyte, MSI ve Sapphire'inde bulunduğu birçok iddialı firma 690 serisi yeni yonga setlerini kullanan modellerini hazırladı bile. Yeni anakartların 15-21 Mart tarihleri arasında yapılacak Cebit fuarını takiben ortalama 80$'lık fiyat etiketli ile satışıa sunulmaları bekleniyor.

    Intel'den 45nm Üretim Yeteneğine Sahip 4. Fabrika

    AMD'nin tepe yöneticisi Hector Ruiz'in yılın 2. yarısı ile birlikte duyurmaları beklenen ve K8L olarak ta bilinen mikro işlemci mimarisini esas alan yeni işlemcilere yönelik olarak 2007 yılının yavaş bir geçiş süreci olacağının asıl ivmelenmenin ise önümüzdeki yıl gerçekleşeceğini ifade ettiği şu günlerde Intel 45nm üretim tekniği ile üretilecek işlemcilerine yönelik olarak üretim yapabilecek kapasiteye sahip 4. fabrikasını da duyurdu. Firma 1.5 milyar $'a yakın yatırım ile Rio Rancho'da bulunan FAB11X fabrikasını da 45nm teknolojisi ile üretim yapabilmesi için yeniden yapılandıracak. Yapılan öngörülere göre, eğer herşey Intel'in istediği çerçevede ilerlerse FAB11X'in de gelecek yılın 2. yarısı ile birlikte 45nm teknolojisi ile üretime başlaması bekleniyor.

    Intel'in 300mm wafer üreten ilk fabrikası ünvanına kavuşan ve 220 yılındna beri 90nm Pentium 4 işlemci üreten FAB11X yeni yatırım ile birlikte firmanın 4. 45nm üretim yapabilen fabrikası olacak. Bilindiği gibi Intel 45nm üretimine Orgon'da bulunan D1D fabrikasında başlamayı planlıyor. Ayrıca firmanın biri Chandler, Arizona diğeri ise Kiryat Gat, İsrail'de olmak üzere 45nm üretim yapabilecek kapasiteye sahip fabrika çalışmaları da devam etmekte. Firma 2008 yılı ile birlikte ciddi anlamda 45nm üretim teknolojisine sahip yeni işlemcilerinin seri üretimine başlamayı hedefliyor. Yapılan ciddi yatırımlar ile anlaşılan Intel 65nm'de olduğu gibi 45nm üretim sürecinde de kapasite sıkıntısı yaşamayacak.

    "Windows Vista Bellek Fiyatlarını Arttıracak"

    Powerchip Semiconductor firmasının başkanı olan Brian Hsieh'in Digitimes'a yaptığı açıklamalar ilginç ve önemli. Hsieh'in verdiği röportaja göre, Microsoft'un yeni nesil işletim sistemi Windows Vista bellek fiyatlarının artmasına sebebiyet verecek. Her ne kadar giriş seviyesinde Microsoft 512MB belleği kullanıcılarına önerse bile bellek konusunda tam bir kaynak arsızı olan Windows Vista'ya yönelik olarak kullanıcıların büyük bir bölümünün en azından sistemlerine bellek takviyesi yapacağı zaten bilinen bir gerçekti ve bu gerçekten sebeplenmek isteyen birçok üretici firma da Windows Vista'nın lansmanı ile eş zamanlı olarak potansiyel Vista kulanıcılarını hedef alan yeni bellek kitlerini satışa sunmaya başlamıştı.

    Brian Hsieh'e göre, bellek almak isteyen kullanıcılar için şu an doğru zaman zira içinde bulunduğumuz dönem bellek fiyalarının en uygun olduğu dönem çünkü daha emekleme aşamasında olan Windows Vista'nın önümüzdeki günlerde yaygınlaşmaya başlaması (tabi yaz ayları birlikte tatil sezonun da devreye girmesi) ile birlikte artan talebin doğal olarak bellek fiyatlarını da ciddi şekilde yukarı çekeceğini belirten bay Hsieh yılın 2. yarısı ile birlikte yükselişe geçecek olan bellek fiyat eğrisinin yıl sonuna kadar seyrini koruyacağını ifade ediyor.

    Sürücü Problemleri Nvidia'nın Başını Ağrıtmaya Devam Ediyor

    Nvidia'nın an itibariyle hem kendi çözümleri arasında hemde piyasada ilk ve tek yeni nesil DirectX 10 destekli grafik işlemci olan G80 ve G80 tabanlı GeForce 8 serisi ekrna kartları hakkında sürücü sorunları bitmek bilmiyor. Windows Vista'ya yönelik olarak hala kullanıcılarının isteklerini karşılama konusunda tam anlamıyla yeterli bir sürücü çıkaramayan Nvidia'nın hali hazırda piyasaya sürdüğü GeForce 8 serisine yönelik Windows Vista ve XP sürücülerinin oyunlarda bazı sorunlara sebebiyet verdiği bildiriliyor.

    Gelen bilgilere göre, Nvidia'nın kullanıcılara sunduğu ve 100.54 ve daha güncel Forceware sürücülerinin oyunlarda 16x coverage sampling anti-aliasing (CSAA) açıldıktan sonra 4xAA'nın seçilmesi ile birlkte performansların olumsuz yönde ciddi olarak etkilendiği bildiriliyor. Microsoft tarafından sertifikilandırılan Windows Vista sürücüsü ile birlikte ile birlike aynı sorunun Windows XP için çıkan 100 serisi Forceware sürücülerinde de yaşandığı da ifade ediliyor.

    Problem yaşanan oyunlar arasında Battlefield 2, Battlefield 2142, Sin Episodes, Half-Life 2 ve Half-Life 2 Lost Coast yer alıyor. Yani anlayacağınız, sorun Source ve Battlefield motorunu kullanan oyunlarda yaşanıyor. Açıkçası Nvidia sorunun oyun motorlarında yattığını vurguluyor ama kesin bir tanımlama ve an itibariyle bulunmuş net bir çözüm de yok. Nvidia'dan gelen son bilgilere göre, firma bahsi geçen oyunların geliştiricileri ile daha iyi CSAA performansına yönelik çalışma başlatmış durumdalar.



    Yorum Yaz Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    Yorumlar (1) Yorum Yaz Forumda Gör
    ali baykan yıldırım (@Ali13) 13 yıl
    iyi bir agp ekran kartı alacağım ne almalıyım?
    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    B I U " İçerik Göm DH Video Twitter YouTube Instagram Vine Künye BSC Oyun IMDb - url img @
    Nasıl eklemek istersiniz?
    Sorgu:
    Alternatif Görünümler Geri Bildirim