Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    Anlık Bildirim

    Havok, Havok FX ile ekran kartlarıyla oyun içi fizik işlemlerini hızlandırmayı mümkün kılıyor.

    15 yıl
    2,4b
    1
    7
    Diğer
    Abone ol
    Genel Yayın Yönetmeni

    1998 yılında kurulan, Irlanda bazlı bir firma olan Havok'un geliştirmiş olduğu ve firma ile aynı ismi taşıyan Havok fizik motoru, günümüzde yeni nesil konsollar da dahil olmak üzere film endüstrisinden, PC oyunlarına, 3D studiomax gibi 3D animasyon ve tasarım programlarına kadar geniş bir alanda kullanılmakta.

    Firma, oyunlarda kullanılan ve kullanıcılara Max Payne 2, Half Life 2, F.E.A.R. gibi yeni nesil oyunlarda yüksek gerçekçilik deneyimi yaşatan fizik motoru Havok Complete'i, Havok FX ile bir üst seviyeye taşımaya hazırlanıyor. Günümüzde bütün fizik işlemleri CPU tarafından hesaplanmakta ve bu yüzden oyun programcıları şu anki CPU ların hızları ile sınırlandırılmış bulunmaktalar. Gelişmiş saç, elbise, fazla miktarda çim ve benzeri oyun ile bağımsız nesne modellemesi, zaten fizik hesapları dışında bir çok işle uğraşmakta olan CPU'ya çok fazla yük bindireceğinden günümüz oyunlarında oldukça alt seviyelerde tutuluyorlar.

    Havok FX, karmaşık fizik hesaplarını CPU üzerinden alarak, bu hesapları Shader Model 3.0 sınıfı ekran kartlarına yaptırıyor. Günümüzde ekran kartlarının sahip oldukları, Shader iş hatları o kadar gelişmiş durumdalar ki programcılar tarafından karmaşık matematik işlemlerinin hesaplanması işlerinde de kullanılabiliyorlar. ATi, geçtiğimiz aylarda bu konu üstüne bazı açıklamalar yapmış ve 9700 de dahil olmak üzere ATi ekran kartlarının fizik işlemlerinin hesaplanmasında kullanılabileceklerini belirtmişti.

    Havok FX, elbise, akışkan cisimler, duman, sis, enkaz ve benzeri yapıların fizik hesaplarının GPU tarafından hesaplanmasına odaklanacak. Firma yeni motorun oyunlardaki görsel efekleri bir üst seviyeye taşıyacağını ve ekran kartlarının yüksek işlem kapasiteleri sayesinde kullanıcıların oyun içi deneyimlerinin artacağını belirtiyor. Havok, neden Havok FX'in Shader Model 3.0 üzerine odaklandığı sorusuna ise Microsoft, Sony Computer Entertainment, NVIDIA ve ATI'nin ürünlerinin bu teknolojiyi desteklediğini ve uzun süredir denenen bilinen bir teknoloji olan Shader Model 3.0'ın işlem gücünün oldukça yeterli olduğunu söyleyerek cevap veriyor.

    AGEIA fizik kartları ile gündeme gelen fizik işlem yükünü CPU üzerinden alma fikri Havok FX ile bir başka platforma taşınmış oluyor. AGEIA fizik kartları kullanıcılara ek olarak alınması gereken bir donanımsal çözüm sunarlarken, Havok FX, yazılımsal bir çözümle zaten oyun oynanan PC lerde bulunan ekran kartları üzerinden fizik işlemleri yapmaya yöneliyor. Belki teknoloji fizik kartları kadar performans artışı sağlamaya bilir fakat ek bir harcama gerekmeden kullanılabilecek olması Havok FX'i oldukça dikkat çekici kılmakta.

    Ekran kartlarının grafik işleme performanslarına ek olarak gelecek fizik işlem yükü ne kadar etki eder bilinmez, fakat ekran kartlarının gelişim gücü düşünüldüğünde kullanıcılara ek bir masraf yapmadan daha fazlasını sunabilecek bir teknoloji olan Havok FX heyecan verici bir gelişme. 2005 yılı bitmeden programcılara geliştirme kitleri dağıtılacak olması ve 2006'nın sonlarına doğru ilk Havok FX destekli oyunların çıkacağı düşünüldüğünde, teknolojinin performansa olan etkisini ve bizlere neler kazandırabileceğini öğrenmek için fazla beklemeyeceğiz söylenebilir.



    http://www.havok.com/content/view/187/77/ Yorum Yaz Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    Yorumlar (2) Yorum Yaz Forumda Gör
    Logic_Man 15 yıl
    Bu fizik kartlarını başından beri tutmamıştım zaten. Herşey için ayrı kart alınacaksa işlemcinin ne mantığı kalıyorki. Bu fizik işini cpu&gpu ikilisi gayet iyi götürecektir.
    Dante 15 yıl
    bu durumda boşa masraf olan ageia fizik kartlarını almaktan bir nebze kurtulacağız..



    iyi haber..
    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    Sorgu:
    Önceki ve Sonraki İçerikler
    Alternatif Görünümler Geri Bildirim
    Yeni Haber
    şimdi