Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    Anlık Bildirim

    Intel'in Xeon E5 işlemcileri için ilk performans verileri

    9 yıl
    3,5b
    1
    12
    İşlemci
    İnceleme, Test ve Analiz Editörü
    Intel dünya genelinde %95 paya sahip olduğu sunucu pazarı için çalışmalarını sürdürüyor. Sandy Bridge-E serisi işlemcileriyle kullanıcıların oyun yetenekleri gelişmiş iş istasyonları kurabilmelerine olanak tanıyan Intel, kurumsal müşterilerin profesyonel ihtiyaçları için geliştirdiği Xeon-E5 serisi yeni nesil işlemcilerini de 2012 içerisinde sunmaya hazırlanıyor. Xeon 5000 serisi işlemcilerin yerini alması beklenen E5 serisi yeni modellerin ilk performans verileri, Sandy Bridge mimarisini kullanan yeni jenerasyonun bir önceki seriye göre performans çıtasını önemli ölçüde arttıracağını işaret ediyor.
    Masaüstü sistemler için hazırlanan ve C1 revizyon çekirdek tasarımını kullanan Sandy Bridge-E serisinden farklı olarak Xeon E5 ailesinde C2 revizyon çekirdek tasarımına yer veriliyor. 4-8 çekirdekli versiyonları hazırlanan ve modeline göre 20MB'a varan Seviye 3 bellek kapasitesiyle geleceği belirtilen yeni işlemcilerin modeline göre 3 ya da 4 kanal bellek kontrolcüsüne sahip olması, 2x QPI ve 40 PCIe Gen3 ve 4x DMI 2.0 hattına sahip olması bekelniyor.  Sandy Bridge-E jenerasyonu ile kıyaslandığında sanallaştırma yetenekleriyle de ön plana çıkması beklenene yeni işlemci ailesinin Intel tarafından yayınlanan ilk performans tablosu 2.7GHz'de çalışan 8 çekirdekli Xeon E5 işlemcisini, 3.46GHz'de çalışan 6 çekirdekli Xeon X5690 ile kıyaslıyor ve iki kat daha hızlı olduğu vurgusuna dikkat çekiliyor.
    Sentetik testlerin ötesine geçtiğimizde yani gerçek dünya koşullarında değerlendirdiğimizde, sunucuların kullanım alanlarından yola çıkılarak aradaki farkın bu denli yüksek olması beklenmiyor. Yine de Intel en düşük koşulda %30, farklı  uygulamalarda %70'e varan performans artışlarına dikkat çekiyor. Tek ve çift soketli sunucu sistemlerine yönelik modeller içermesi beklenen Xeon E5 işlemci ailesi, Intel'in güncel ürün gamındaki diğer modellerde olduğu gibi 32nm üretim teknolojisiyle hazırlanıyor ve serinin en yüksek modellerinin 130 Watt ısıl tasarım gücüyle gelmesi bekleniyor. 


    Yorum Yaz Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    Yorumlar (8) Yorum Yaz Forumda Gör
    Rubisco 9 yıl (düzenlendi)
    Eğer AMD bu Fusion olayını harbiden iyi götürebilirse ve elini çabuk tutabilirse herkezi zor duruma sokucak. işlemci ekran kartı herkezi. Farklı aşamaları var AMD vizyonunda. Yeni nesil NGC ile CPU ve GPU için unified address space olayına giriliyor, yani GPU da virtual memory üstünde adreslenebilir tamamen erişilebilir hale geliyor. Detayını okumak isteyen buyursun :



    pcper.com/...



    AMD nin yeni mimarisi BD ye benziyor. Nvidianın da benzeri yaklaşımı var ama Nvidia CPU üretmiyor, PC x86 yada server alanında koşturacak gücü yok herşeye yetişemez. Nvidianın Tesla vs. tarzı yaklaşımları Intelin MIC (many integrated cores) yaklaşımından farklı. Intelin yaklaşımı, sonuç olarak Çip bir x86 çipi, sisteme taksan tek başına sistemi açıp işletim sistemini çalıştırıp programları faln çalıştırabilecek bi çip, bildiğimiz bir CPU aslında. Bu açıdan diğer çözümlerden ayrılıyor, her ne kadar co-processor olsa da dediğim gibi içi x86 corelar ile dolu. x86 için herhangi bir kodu çalıştırabilir, open cl vs. faln gibi şeylerle yeniden kod yazmaya gerek yok. Yüksek performanslı hesaplama ( HPC ) alanında varolan kodları programları hemen hemen hiç modifiye etmeden oldğu gibi port etme imkanı var çünkü. Tesla vs. gibi yaklaşımlar ile karşılaştırınca, ( GPU ya erişim kurma veri taşıma BW latency dezavantajları) VS. ( MIC çok soketli sistem + QPI üstünden hızlı bağlantı yüksek BW, düşük latency ) şeklinde karşılaştırma oluyor.



    Soru burda x86 mı CUDA mı o kadar basite iniyor. CPU core sayısı ile uygun ölçeklenen ve GPU olayı ile pek iyi olmayan problemler için x86 çok daha avantajlı. Yada varolan bi programı kodu CUDA'ya aktarmak çok zorsa sorun çıkıyorsa yine x86 daha avantajlı. Aksi durumlarda özellikle tek yönlü problemlerde, çalıştır ve unut tarzı yaklaşımlarda CUDA daha avantajlı olabilir.



    Mesela 2x Xeon üstünde 7-8 tane GTX kart takıp V-Ray CT kullananlar var. 16.000 Kpaths/s gibi absürd derecede hızlar var. Programı çalıştırıyorsunuz, dispatch center gibi çalışıyor, parçalara ayırıp ekran kartlarına yolluyor.



    Şimdi anakarta kaç tane MIC soket takılır vs. kaç tane GPU takılabilir gibi bi soru da var. Intelin örneğini verdiğinin işlem gücü GPU kadar var çünkü. Ama memory işlemlerine ne kadar sık ihtiyaç duyarsa Intel o kadar avantajlı olur.



    AMD bu durumda, her ikisinden de farklı bi yerde, en azından NGC açısından. Sistemdeki herhangi bir aygıt gibi adreslenebilecek olması farklı avantajlar sunuyor. MIMD bir yapı var, ve hybrid olarak da sistemde kullanılabiliyor. Mesela thread1 CPU core1 + GPU core 1 beraber kullanırken, thread2 CPU core2+3+4 + GPU Core 2+3 aynı anda kullanıp işini yapabilecek.



    MIC'in alanı başka, HPC temelli, ama bu Intelin de GPU geliştirebilme kapasitesinde olduğunu sıkarsa ekran kartı piyasasına girebilir demek aslında 1 TFlop güç iyi çünkü + normal cpu'dan farkı yok + cpu ile yüksek BW düşük latency iletişimi var. Ama tutup bunu oyun oynatmaya yada günlük işlerde kullanmaya kalkarsak foslar. AMD bu açıdan çok çok avantajlı.



    Üstüne üstlük, AMD bunu ilk uygulayacağı için, Intel ve diğerlerini de peşine takmak zorunda. Nvidia da GPU adresleme var ama oldukça kısıtlı. Bu da dediğim tarzda programların kullanılmasını kısıtlıyor. AMD nin yaklaşımı çok karmaşık programlama olmadan uygulanabilir olucak, TLP yani thread level parallelizm ile, sistem kaynaklarını threadlere atayarak yani. "Dosya açma okuma işini core 1 sıkıştırma işlemini GPU core 1+2 yapsın " bu işleri tek bir thread yapıcak, thread1, thread 2 başka işleri diğer kaynakları kullanarak yapıcak.



    Şimdi burda, ekran kartının oyunlardaki vs. performansı dışında, Intelin de NVdianın da ve diğerlerinin de bunu kabul etmesi destek vermesi lazım. Destek dışında donanımı da uygun hale getirmesi lazım.



    Şimdi nasıl BD ye özel kimse program yazma derdinde değilse, NGC için de aynı şekilde kodlama derdine girmeyebilir. Her ne kadar AMD yeni sistemin kodlama açısından da kolay bi hale geldiğini açıklasa da, diğerlerinde olmayan sade AMD de olan bi olay için bunu yaparlar yapmazlar bilemeyiz. Nvidia Physix için oluyosa AMD için de olması lazım demek lazım ama gerçek nasıl olur bilemeyiz.



    Nvida Physix mesela, eğer sistemde Nvidia kart yok ise CPU kullandığı zaman single threaded ve sadece x87 kullanarak iş yapıyor. Bu da inanılmaz ötesi bi perf. kaybı yaratıo feci kasıyor sistem. CPU'da aynı işi multi threaded + SSE2 ile yapınca 2 kattan fazla artış yaratır. Nvidia physix 32bit single precsion FP üstünde çalışıyor, çünkü ilk çıktığı zmanki physix kartı 32bit single precision donanımdaydı. Uyumluluk yeterlilik derken değişmedi. Rahatça SSE2 ile bu hesap kapasitesi 2 katına çıkar. Nvidianın 4x daha yüksek performans reklamları hepten yalan değil sonuçta, Nvidia kart ve driver olunca multi threaded SSE kullanıyor phsyx.



    Bu noktada Nvidia böyle bişey yaptırtabiliyorsa, AMD'de de olabilir ama Nvidianın olayı "eğer nvidia kart varsa multi threaded + HW hızlandırma kullan, yoksa single threaded x87 uyumluluk modda çalış" iken, AMD' de TLP ile threadler düzenleniyor olucak. Yani "donanım bu tür bir threadlere kaynakları paylaştırmayı desteklemiyorsa, klasik uyumluluk moduna geç" gibi bir yaklaşım lazım, üstelik de bunu normal programlar için de yapıcak programcı sadece oyun tarzı işler için değil. Paralleştirme tekniklerinde yapılacak işlerin donanıma göre tamamen dinamik olarak değişmesi gerekiyo, bu da programcı için extradan yük demek(getiri götürüsü hesabı değil de her x86 da standart olarak kabul edilebilir hızda çalışıyorsa çok büyük bi programcı grubu için bu yeterlidir çünkü, suyunu çıkartana kadar uğraşmaya gerek görülmez). Eğer AMD sistem ise, TLP ile paralel iş yaparken CPU core + GPU core kullanılacak şekilde çalış, eğer başka bir sistem ise sadece CPU core kullan gibi ayrım yapması lazım programcının bu da extradan efor demek. Bi de yine platforma özel olursa, BD + NGC ile güzel sonuçlar alınabilir, ama yine extradan program kod demek, kimse o kadar kasmaz uğraşmaz.



    Eğer AMD bi şekilde milleti peşinden bu tarz bi kodlama program yazma olayına çekebilirse ivy bridge'den hemde orta düze server platrofmlarına kadar herşeyde extradan başarılı olabilirler(ki TLP bazlı bi paralleştirmenin amacı daha kolay dinamik kod yazabilmek, milleti buna çekebilmek). Xeonlarda doğal olarak GPU yok mesela, ama AMD Opteronlara GPU ekleyip bunların FP gücünden extradan yararlanabilir.



    Şimdiye kadar hiç merak eden oldumu bilemiyorum, CPU entegreli dahili GPU'ların FP hesap kapasitesi öyle yada böyle yüksek. Mesela i7 980 XE 110 GLOPS kapasitesi varken, entegre Intel HD 3000 120 GFLOPS lara kadar gücü var. Niye hesap kitap yaparken mesela 3d render yaparken bu dahili gpu da kullanılamaz dimi? Kabaca cpu gücünü 2 ye katlamaya yeterli görünüyor çünkü? Hem cpu içinde ona entegre, ekran kartları gibi sistem bus'ı üstünden dolaşıp cpu'ya ulaşmasına gerek yok. CPU ile hızlı arabirim üstünden iletişim kurabilir dahili gpu. Bütün bunları düşünmüş olsak bile şimdiye kadar yapılamıyordu, çünkü gpu sistemden tamamen izole bi durumdaydı.



    Sen x matrisi ile y matrisini çarp diyordun o kadar. Aşağıdakilere alttaki donanıma ne ulaşabiliyordun nede cpu gpu kendi arasında anlaşsın işi paylaşsın, daha da iyisi sen herhangi birine sen şunu sen şunu yap diyemiyordun. AMD'nin bu yeni FSA yapısı buna olanak tanıyor. Dahili GPU'yu da siz 3 5 10 satır kod yazıp aynı CPU gibi kullanabileceksiniz. Yerine göre mesela 3d render kasarken 2x hız elde edilebilecek, çünkü hem dahili GPU nun kapasitesi de çok yüksek hemde CPU ile çok hızlı iletişim kurabiliyor. Hatta bu CPU'ya entegre dahili GPUlar için 512mb 1gb gibi RAM dan bahsediliyor. Böylece sistem ramına hiç çıkmayacak mesela. Daha pratik olarak bakarsak, dahili GPU mesela physix ile uğraşırken harici ekran kartı kendi işine bakıcak hiç kasmayacak.



    Eğer yazılım tarafından yeterince ayar verilirse AMD feci bi sıçrama yapabilir, yoksa yine sürünmeye devam eder.
    _NorthWestern_ (Özgür Özcan) 9 yıl Rubisco
    ustam yazmişsindan yazmişsin....helal olsun bu zamanda senin gibisi bulunmaz muhabbetin sariyor.....
    artenis (mehmet n.) 9 yıl
    Winter:
    ''Intel uzun süredir LGA 775 ile devam ediyor, hemde sunucuda da! ''

    İğneleme ise tamam, bencede :)

    değilse;
    1366 -1156 - 1567 - 2011 sayıları birşeyler ifade ediyor mu ?

    ;)
    DH Misafiri 9 yıl
    rubisco usta fusionla ilgili ne düşünüyosun?amd bu yolla ilerde intelle baş edebilirmi?
    Rubisco 9 yıl
    Server amaçlı belli çiplerin kullanılması ile belli bi amaca yönelik bazı çiplerin kullanılması arasında fark var dikkatinizi çekerim.

    Uzun süren render bilimsel hesaplama vs. gibi işlemler için, yani tek yönlü paralelleştirilebilen problemler için elbette salt CPU dışında farklı çözümlere yönelinebilir. CPU+GPU gibi şeyler zaten bu işe yarıyor.

    Yok server amaçlı kullanılacaksa, CPU CPU'dur, onun yapacağı işi başka hiçbi çip yapamaz. Zaten GPU tabanlı hesaplama işlerinin amacı, dediğim gibi tek yönlü paralleştirilebilen problemler olması. Problemi paralele birbirinden bağımsız çok sayıda parçaya ayırıp farklı ortamlarda çalıştırabiliyoruz. Ama GPU benzeri hesaplamalar için hep latency wall vardır, çok fazla gecikme olduğundan "bir kere ayarla başla, uzun süre sorma" gibi bi annayış vardır. O threadin işi bitene kadar en az seviyede sistem belleği ile iletişim kurar çünkü maliyei 1000lerce cycle sürer. O yüzden her tür problem hesaplama ekran kartı gibi şeylerle yapılmaz. GPU kullanıp SQL server yapamazsınız yani.

    Sırf tegra 3 arm lı süper konsepti ile karşılaştırılması gerekirse eğer, Knights Corner MIC 3 parmağın kadar bi çip, 1 Tflop kapasitesi var. Tegra 3 benzeri arm+gpu sistemin 8 karttan oluşan hali 1.2 tflop. Tek bi boardda 8 tane kart var ve 1U kadar yer kaplıyor. Intelin zavazingosu 3 parmağın kadar bi çip, üstelik anakarta cpu gibi sokete takılacak, QPI kullanıcak ve latency çok çok daha düşük. Fazla sayıda kart oldumu, kartlar arası iletişim hızı, çip içindeki çekirdekler arası iletişim hızından çok çok daha düşük, bu da Knights Corner'ı extradan avantajlı hale getiriyor. Yine CPU soketi benzeri bişekilde sisteme takılacağından ve CPU ile QPI üstünden iletişim kurduğundan yine çok çok fazla avantajı var.

    Herşey aslında uyumlulukla ilgili olduğundan, varolan librarylerde bi miktar değişiklik ile yazılımları intelin bu platformunu kullanabilecek şekilde güncelleme imkanı da oluyor ilaveten.
    aoktar 9 yıl
    ucuz olsa öpüp başımıza koyacağız da, araba parası kadar nerdeyse sistemler
    fx91 (qwerty qwerty) 9 yıl
    Performansına diyecek yok ama her zaman ki gibi pahalı olacak acaba kaç tane tegra 3 bu işlemci gücünde belki fazla sayıda arm işlemci kullanmak daha karlı olabilir güç tüketimi düşük yada AMD 7950 ekran kartı kullanılabilir kart hesaplama işleri için bayağı geliştirilmiş XDR2 bellekler ile daha iyi olacağına inanıyorum.
    istanbul2007 (Ömer TERZİ) 9 yıl
    soket yapısı illaki degişicektir yeni anakartlar satmaları lazım 6 ay kullandın anakartı cok bile sömürgeci bu intel zihniyeti bozuk. birde mimari yapıdaki değişiklik yuzunden soket yapısının değiştigini öne sürüyorlarya aklıma ayakları kırık calısan cpu lar geliyor bir anda nedense o kırık ayaklarda hic bir görev olmamasına ragmen eklenmis oluyorlar soket değişmesi icin
    DH Misafiri 9 yıl
    super bisey ama soket yapısı bununda mı degisik olur acaba ?
    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    Sorgu:
    Önceki ve Sonraki İçerikler
    Daha Yeniler 9 yıl Minecraft 1.0 yayınlandı, her ay 240 milyondan fazla kişi giriş yapıyor 9 yıl Lenovo 5-inç boyutunda Android tablet hazırlıyor 9 yıl Epson ile Fatih Projesi için sundukları interaktif projeksiyon ve 3D çözümleri konuştuk 9 yıl Artırılmış Gerçeklik - AR tabanlı lensler tavşanlar üzerinde deneniyor 9 yıl ExoPC'den 40 inçlik dokunmatik masa EXOdesk 9 yıl ASUS Transformer Prime resmi internet sayfasına kavuştu 9 yıl iOS 5'te bu kez WiFi problemleri baş gösterdi 9 yıl HP 2011 mali yılı 4. çeyrek raporlarını açıkladı 9 yıl Android 4.0 için Flash Player 2011 sonuna hazır olacak 9 yıl Fujitsu dünyanın en ince akıllı telefonunu hazırladı 9 yıl Sony Ericsson Xperia HD'nin tanıtımı Ocak ayında yapılabilir 9 yıl Windows 8'in yenilikleri arasında DirectX 11.1 de olacak 9 yıl Samsung Galaxy S III'te kullanılacak işlemci detaylanıyor 9 yıl Asus, Padfone işlemcisinde güncellemeye gitti 9 yıl Asus'un ultra-ince tasarımlı dizüstü bilgisayarı Zenbook UX21E video inceleme 9 yıl Infinity Ward hile yapan 1600 Modern Warfare 3 oyuncusunu yasakladı 9 yıl Panasonic HDC- SD900 & 3Boyut lensi video inceleme 9 yıl Apple uygulama içi ödeme sistemi korsanların hedefinde 9 yıl Amazon tabletten sonra Windows Phone yüklü bir akıllı telefon çıkarabilir 9 yıl Microsoft, Çin'e yeni bir teknoloji merkezi inşa ediyor 9 yıl GÖRÜNTÜLENEN Intel'in Xeon E5 işlemcileri için ilk performans verileri Sonraki Google otomatik arkadaş sıralayıcı Katango firmasını satın aldı 9 yıl AMD HD 7900 serisi için çıkış tarihi ve fiyat bilgileri 9 yıl Fujitsu'nun süperbilgisayarlar için hazırladığı yeni işlemcisi detaylandı 9 yıl İnsanlar tabletlerde masaüstü sistemlere oranla yüzde 28 daha uzun video seyrediyor 9 yıl Tagged verilerine göre en çok sosyalleşen ülke Türkiye 9 yıl Microsoft Security Essentials yeni sürümün beta testleri başladı 9 yıl Parmak hareketleri ile fotoğraf çeken konsept Air Clicker 9 yıl Fransa'dan ilginç Lumia 800 kampanyası 9 yıl Avea, iPhone 4'ün 8GB'lık versiyonunu satışa sunuyor 9 yıl NVIDIA CEO'su : 4 çekirdekli Tegra 3 tabletler önümüzdeki aylarda 299$ altına inecek 9 yıl Avea'ya 2011 En İyi Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödülü verildi 9 yıl Android 4.0'da şu an için Flash desteği yok 9 yıl Seagate en yeni ürünlerini Türkiye pazarına sunuyor 9 yıl Samsung Galaxy Nexus ne kadar hızlı? İşte test sonuçları 9 yıl Amazon'un Silk tarayıcısının arkasındaki altyapı dünyanın 42. en güçlü süper bilgisayarı 9 yıl Büyük markaların yüzde 61'i Google+ sayfalarını açtı 9 yıl Yahoo'nun San Fransisco'daki ikonik reklam panosu 12 yıl sonra kaldırıldı 9 yıl Motorola, Android 2.3 işletim sistemli yeni modelini duyurdu: XT615 9 yıl Ivy Bridge'den sonrası; Intel Haswell mimarisi 9 yıl Araştırmalar üçüncü parti mesajlaşma ve VOIP uygulamalarının operatör gelirlerinden yediğini gösteriyor Daha Eskiler
    Alternatif Görünümler Geri Bildirim
    Yeni Haber
    şimdi