İLANDIR

HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (125) YORUM YAZ

tarafından 9 Ocak 2017, Pazartesi 12:01 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Tam 10 yıl önce tarihi değiştiren yenilik: iPhone
Günlük Haber Ekrem71
125 16015
Akıllı telefon pazarında son 10 yılda olağanüstü gelişmelere şahit olduk. Adeta hızına yetişemez olduğumuz bu değişimlerin çıkış noktasında ise elbette ilk nesil iPhone modeli yatıyor.

Bundan tam 10 yıl önce 9 Ocak 2007 tarihinde MacWorld etkinliğinde sahneye çıkan Steve Jobs, akıllı telefon pazarını baştan aşağı değiştirecek büyük bir yeniliği elinde saklıyordu. Evet ilk iPhone modelinden bahsediyoruz.

 

One More Thing...

 

O dönem piyasada olan ve hem görünüm hem de kullanım olarak pek çok yönden eksik olan akıllı telefonları sunuya yansıtarak başlamıştı Steve Jobs sözlerine. Katılımcılara internet gezintisini, telefon etmeyi ve müzik dinlemeyi bir arada sunacak yenilikçi bir cihaz sözü veren Jobs, ardından da büyük sürprizi açıklamıştı.

 

JObs’un sloganı “Apple telefonu yeniden icad ediyor” olmuştu. Etkinlikte sıra dışı bir biçimde yaklaşık 1 saat saat sunum yapan Jobs, adeta A’dan Z’ye iPhone modelinin her özelliğini dünyaya anlatmak istemişti. Elbette dünyayı değiştireceğine inandığı bir cihaz için Jobs’un bu tavrı son derece normaldi.

 

Bugün itibariyle 10 yaşını geride bırakan ilk iPhone modeli şimdi bize çok ilkel gelebilir ancak o dönem pek çok yeniliği pazara sunmuş ve pazardaki değişime öncülük etmişti. Hatta o dönem Steve Ballmer’ın iPhone modelinin 500$ fiyat etiketi ile ilgili tarihi kahkahası unutulmaz. Bugün Ballmer çok yanlış düşündüğünü itiraf ediyor.

 

Klavyeyi bir kenara atarak dokunmatik ekranı kullanıcılara sunan iPhone aslında bir ilke imza atmamıştı zira o dönem kalemlerle kullanılabilen dokunmatik ekranlar mevcuttu. İlk olan çoklu dokunmatik özelliğini kullanması ve bunu da uygulamalara entegre edebilmesiydi. Ayrıca telefonun yönüne göre dönen ekran ve ekrana ölçeklenen uygulamalar da işin cabasıydı.

 

Ayrıca Bkz.Audi’lere Samsung Exynos desteği

Yine iPod entegrasyonu ve iTunes üzerinden şarkı satın alabilme imkanı, iPod kullanıcılarını da bu telefona yöneltmişti. Mobile özel akıcı ve modern bir işletim sistemi, uygulama ekosistemi, üçüncü taraf geliştiricilere kapıların açılması, ücretli uygulama satışları gibi pek çok yenilik tarihi değiştiren unsurlar oldu.

 

Apple on yıl şerefine Sonbahar döneminde özel bir iPhone modeli hazırlıyor. Herhangi bir resmi bilgi olmamakla birlikte 5.8 inçlik kavisli OLED ekran, Apple A11 yonga seti, 4GB RAM, kablosuz şarj teknolojisi şimdilik kulaktan kulağa yayılan iddialar. 

 

 

 
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 0 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 16015 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
Nike 9.1.2017 12:08:46
Ekrem71... +142
javaprof 9.1.2017 12:27:46
yav yürüyün gidin neyi değiştirmiş daha önceden zaten dokunmatik çin malı telefonlar vardı heryerde sadece kalas gibiydiler.bence tarihi değiştiren 6600 dır ilk defa bir telefon un bilgisayar hissi ve
...
Yorumun devamı ▼
+91
Symbianist 9.1.2017 15:16:31
Tamam ben de iPhone kullanıyorum ama eğri oturup doğru konuşmak gerek. O zamanın kralı olan N95 (8GB) ile iPhone'u kıyaslamak gerekirse iPhone'un eksikleri N95'ten çok daha fazlaydı.N95
...
Yorumun devamı ▼
+84
dere.beyi 9.1.2017 15:31:36
+68
darkaura 9.1.2017 15:32:13
ekremin evinde apple maarif takvimi var galiba. her gun bir yaprak kopariyor ne haber yapsam diye: "bugun iphone un 10uncu senesi... erkek cocuk icin isim steve, kiz icin stevie" +39
buforumbiacayip 9.1.2017 12:28:21
stiv yaşasaydı evlat derdi sana ekocuğum:) +36
302sino 9.1.2017 12:15:51
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın


Bir de böyle bir şey var :D
+26
CVenturas 9.1.2017 20:32:37
Sorun ortada. Şu konunun rastgele tek bir sayfasındaki postları okuyan adam neyin ne olduğunu anlar. Donanımhaber diyoruz, ki bu siteyi 2011 yılından beri çok sıkı takip ederim. Takibe başladığım ilk
...
Yorumun devamı ▼
+21
GreyParrot 9.1.2017 13:38:41
Daha öncede bu konuyu bir arkadaşa uzun uzun açıklamıştım özet geçmek gerekirse iphone döneminde hantal 5 kere dokundun mu anca anlayan, parmakla kullanılması çok zor ahraz basmatik ekranlı cihazlar v
...
Yorumun devamı ▼
+12
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
AlicanNalbat Pazartesi, 13:00
quote:
Orijinalden alıntı: ugur@

2009-2010 yılında bu iphone2g ye sahip oldum. o aralar millet kuyruğa girip 3gs alıyordu. 2g zaten türkiyede satılmadı millet kaçak getirdi . 1 ay içinde yırtdışı kaydı olan pasaportları ile 5 liraya kayıt ettirdiler. pasaport hakkı olmayanlar 100-150 tl verip kayıt hakkı aldı.

o zaman 100 dolar 150 lira gibi birşeydi. ben 300 lira gibi bir fiyata sahip olmuştum ama 500 den aşağı bulmak mümkün değildi benimki çalışmıyordu. tamir ettim kullandım canavar gibi.

o zamanlar aynı paraya hata yarı fiyatına iphone özelliklerini taşıyan hatta daha özellikli telefonlar vardı. E yerine 3g ve video kaydı vs.
hatta iphone a rakip samsung omnia gibi telefon vardı. radyolu artırılabilir hafıza vs.

iphone2g diğer telefonlara göre ondan sonra çıkan telefonlara görede özellik bakımından eksikti. ama o tuşların hassasiyeti algısı diğer telefonlarda yoktu. o işletim sistemi safaride gezinmesi diğer telefonlarda yoktu.

iphone4s alana kadar iphone2 kullanmaya devam ettim. çok ucuza yurtdışından alma imkanım olduğu için 4s aldım yoksa iphone2g işimi çok iyi görüyordu.. jailbreak mecburiydi bende tabi :))

şu an elide iphone4s var 32 gb. çekmecede iphone2g var hala çalışıyor . whatsupp kuramıyorum ama çok hızlı çalışıyor. donanımsal olarak hiçbir sıkıntısı yok. süper. iphpne 4s te sapa sağlam tek sıkıntısı son sürüm ve yavaş.

iPhone kullandığımdan beri diğer telefonlara hiç ısınamadım. aslında öyle herkesin alıp kullanmasından yana değilim. beğenmeyen kullanamayan almasın tabi. ben kimseye de önermiyorum önermedim. git mutlaka iphone al iphone al macbook al diye. ben iphone alacam yardımcı ol derse o zaman olurum. ama önce boşver sen bildiğinden şaşma derim.


bende şöyle bi nostalji yapayım anımı yazayım dedim. ))

güzel telefon ama artık bizim için özellikle bana çok pahalı geliyor. ve sürüm düşürememe olayı çok kötü. donanımsal olarak 4s çok sağlam ama benim her seferinde son sürümü yüklemeye iteklemesi. ve her 2 senede bir telefon almaya zorlaması beni hiç memnun etmiyor.
ben bu 4s telefonu yavaşlamasa bir 5 sene daha kullanırım belki. ama son sürüm ile bu çok zor çok yavaş ve geri dönüşü yok .

rahattan da vazgeçemiyorum . birde birşey seçip almasını pek sevmiyorum. samsung ta bin tane çeşit var. iphone her sene 2 çeşit çıkarıyor. iyi oluyor seçmesi )) heryerde aynı model.

iPhone almasam sony alırım. bundan önceki telefonum sonyericsson w810i oda halen çalışıyor. ))) çok süper telefon benim için.
java teknolojisi ile kvk türkçe ingilizce sözlük vardı işime yarayan. messenger mailru icq hesaplarıma girip chat yapardım. 100mb internetim ile. 10-15 adet not kısmını doldurmuştum . hey gidi günler hey ))



Adam fandroidcilere çok güzel yazı yazmış. Anlayana tabi.
0
AlicanNalbat Pazartesi, 12:57
quote:
Orijinalden alıntı: DH Misafiri

ilk çıktığında şuymuş buymuş, bunlar boş laflar, şu an iphone resmen çöp, piyasada adı sanı duyulmamış mi mix gibi telefonlar bile iphonedan çok çok daha iyiler.

Olay zaten yazılmda bitiyor. :) bunukavrayamadı şu fandroidler hala.
0
Bluflame 16.1.2017 23:40:10
steve jobs’ı tuğla şirketinin başına getirsem:
-adam dünyanın en kullanışlı ve en şirin tuğlalarını yapar,
-yaptığı malı on kat fiyatına satar,
-tuğla satış deposunun önünde kuyruklar oluşturur,
-10 milyon tuğlayı bir günde satar,
-şirketin değerini 100 kat artırırdı...

şahsi olarak sevmem kendini fakat adamın başarısı tartışmasız.
iphone’un sattıdığı en önemli şey imajdır, tamam gidip çok daha fonksiyonlu samsung/htc/lg alabilirsiniz fakat onlar her zaman “taklit” olup “iphone” nun orijinal olmasıdır.
0
BLacKeLDiaBLo 16.1.2017 15:43:26
quote:
Orijinalden alıntı: sniper23




kaliteli versiyon.
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın


Adam hep aynı kıyafeti giymiş... Vay cimri vaaay
0
DH Misafiri 16.1.2017 12:32:48
ilk çıktığında şuymuş buymuş, bunlar boş laflar, şu an iphone resmen çöp, piyasada adı sanı duyulmamış mi mix gibi telefonlar bile iphonedan çok çok daha iyiler.
0
lawbreaker 14.1.2017 07:37:22
kullanmadım kullanmayacağım da
0
ugur@ 13.1.2017 16:40:06
2009-2010 yılında bu iphone2g ye sahip oldum. o aralar millet kuyruğa girip 3gs alıyordu. 2g zaten türkiyede satılmadı millet kaçak getirdi . 1 ay içinde yırtdışı kaydı olan pasaportları ile 5 liraya kayıt ettirdiler. pasaport hakkı olmayanlar 100-150 tl verip kayıt hakkı aldı.
o zaman 100 dolar 150 lira gibi birşeydi. ben 300 lira gibi bir fiyata sahip olmuştum ama 500 den aşağı bulmak mümkün değildi benimki çalışmıyordu. tamir ettim kullandım canavar gibi.
o zamanlar aynı paraya hata yarı fiyatına iphone özelliklerini taşıyan hatta daha özellikli telefonlar vardı. E yerine 3g ve video kaydı vs.
hatta iphone a rakip samsung omnia gibi telefon vardı. radyolu artırılabilir hafıza vs.
iphone2g diğer telefonlara göre ondan sonra çıkan telefonlara görede özellik bakımından eksikti. ama o tuşların hassasiyeti algısı diğer telefonlarda yoktu. o işletim sistemi safaride gezinmesi diğer telefonlarda yoktu.
iphone4s alana kadar iphone2 kullanmaya devam ettim. çok ucuza yurtdışından alma imkanım olduğu için 4s aldım yoksa iphone2g işimi çok iyi görüyordu.. jailbreak mecburiydi bende tabi :))
şu an elide iphone4s var 32 gb. çekmecede iphone2g var hala çalışıyor . whatsupp kuramıyorum ama çok hızlı çalışıyor. donanımsal olarak hiçbir sıkıntısı yok. süper. iphpne 4s te sapa sağlam tek sıkıntısı son sürüm ve yavaş.
iPhone kullandığımdan beri diğer telefonlara hiç ısınamadım. aslında öyle herkesin alıp kullanmasından yana değilim. beğenmeyen kullanamayan almasın tabi. ben kimseye de önermiyorum önermedim. git mutlaka iphone al iphone al macbook al diye. ben iphone alacam yardımcı ol derse o zaman olurum. ama önce boşver sen bildiğinden şaşma derim.

bende şöyle bi nostalji yapayım anımı yazayım dedim. ))
güzel telefon ama artık bizim için özellikle bana çok pahalı geliyor. ve sürüm düşürememe olayı çok kötü. donanımsal olarak 4s çok sağlam ama benim her seferinde son sürümü yüklemeye iteklemesi. ve her 2 senede bir telefon almaya zorlaması beni hiç memnun etmiyor.
ben bu 4s telefonu yavaşlamasa bir 5 sene daha kullanırım belki. ama son sürüm ile bu çok zor çok yavaş ve geri dönüşü yok .
rahattan da vazgeçemiyorum . birde birşey seçip almasını pek sevmiyorum. samsung ta bin tane çeşit var. iphone her sene 2 çeşit çıkarıyor. iyi oluyor seçmesi )) heryerde aynı model.
iPhone almasam sony alırım. bundan önceki telefonum sonyericsson w810i oda halen çalışıyor. ))) çok süper telefon benim için.
java teknolojisi ile kvk türkçe ingilizce sözlük vardı işime yarayan. messenger mailru icq hesaplarıma girip chat yapardım. 100mb internetim ile. 10-15 adet not kısmını doldurmuştum . hey gidi günler hey ))
+1
ALPEREN A. 13.1.2017 14:52:49
Liseliler küçümser tabi.30 yaşıma geldim. Üniversitedeyken, 2008 sonlarıydı sanırım iPhone 3GS'yi Kadıköy'den almıştım. Elime aldığımda gelecekten gelmiş gibi geldi. Arkadaşım da yanımda ağzı açık kaldı. O zaman kimselerde yoktu tabi. Şimdi o heyecan kalmadı haliyle. Elbette bir süre Apple hep kısıtladı cihazları ama belki de o zaman için gerekliydi bilemiyorum. Her şeye dalmadı hemen. Her neyse Apple iphone ile devrim yapmıştır bunun aksini iddia eden liselidir.
+1
Python 13.1.2017 14:33:28
quote:
Orijinalden alıntı: esmerbuyucu

6.1 milyon satılan orijinal iPhone'da 3G desteği yokmuş. Tüh tüh tüm Dünya ne yapacak şimdi iPhone'da telefon görüşmesi yapılamayınca. Herkes oturmuş kara kara bunu düşünüyor. Nokia N95'e geçiş yapmayı düşünüyorlarmış onda 3g desteği var imiş.

Ve iPhone 7'den bile kat be kat daha nitelikliymiş. Nam-ı diğer iPhone killer. O kadar nitelikli bir telefon ki Nokia bunun üstüne ben daha iyi telefon çıkarırsam taş olurum deyip telefon piyasasından çekilmiştir. Öyle bir telefondur yani N95.

Ha bir de bu Nokia hayranlarına sormak istediğim bir soru. Maaşınızı Nokia'dan mı alıyordunuz Microsoft'tan mı?

Maaşsız bedavaya yapıyorlar. N95 dedikleri cihaz çok iyi olsaydı zaten nokia bugün bu halde olmayacaktı. Ne oldu ? gitti. E demek ki iyi bir cihaz değilmiş. Öyle olsa hala nokia vardı ne oldu ? bunu o fanboylar cevaplayamaz.
- Nokia kendini yenilmez sandı, ve yıllarca arm11 mimarili işte aptal saptal donanımlı cihazların kasasını ve menüsünü değiştirdi değiştirdi sattı.

- Nokia yenilmez sandı ve android ve ios yeni çıkmışken bile resistive dandik bastırmatik ekranlı cihazları dokunmatik diye millete sattı. 5800 namı değer iphone killer idi. Ne oldu ? öldü. N97 o şu bu hepsi öldü bitti.

-Meego vardı önünde N9 ile atak yapacaktı, satışa çıktı biz desteklemiyoruz dediler ve öldü. 3. sistem olacaktı ne oldu ? elop denilen microsoft adamı nokia dize getirdi.

-WP7 ile nokia efsanesi dönmeyi hedefledi 8 ve 8.1 ile de az biraz pekiştirildi ve microsofta satıldı akabinde öldü.

Nokianın işleyişi yaptığı salaklıklar vs. bunlardı. Ve sonunda o android'i finli çocukların donuna işeyip ısındığı gibi açıklama yaptıkları android'i şimdi kullanıyorlar. Nokia 6 ile geri dönmeye çalışıyorlar.
+1
esmerbuyucu 12.1.2017 02:48:17
6.1 milyon satılan orijinal iPhone'da 3G desteği yokmuş. Tüh tüh tüm Dünya ne yapacak şimdi iPhone'da telefon görüşmesi yapılamayınca. Herkes oturmuş kara kara bunu düşünüyor. Nokia N95'e geçiş yapmayı düşünüyorlarmış onda 3g desteği var imiş.

Ve iPhone 7'den bile kat be kat daha nitelikliymiş. Nam-ı diğer iPhone killer. O kadar nitelikli bir telefon ki Nokia bunun üstüne ben daha iyi telefon çıkarırsam taş olurum deyip telefon piyasasından çekilmiştir. Öyle bir telefondur yani N95.

Ha bir de bu Nokia hayranlarına sormak istediğim bir soru. Maaşınızı Nokia'dan mı alıyordunuz Microsoft'tan mı?
+2
Feint-TR 12.1.2017 00:10:01
quote:
Orijinalden alıntı: tutankenshta

yazılımla açması başka kendi müzik çaları ile açması başka + ogg değil aac gibi bir şey çalıyor... Apple 10 yıldır yüzü %99 aynı ürünü 10 yıldır satıyor ilk model 3G zamanında 2G çıktı... 3G dediği model bile 2G telefon 2G devreden çıkınca çöp olan 3G ve 3Gs modelleri için bir şey diyemezsin beğenmediğiniz takoz dediğiniz NOKIA N95 ile hala konuşulabilecek... keriz avını en iyi Apple yapar...
@zx6r
apple teknolojiye yön veren şirket değil diğer şirketlere ürün sipariş eden fason üreticisiz bir hiç olan gereksiz bir şirkettir...


umarım ogg uzantısının aac den daha kaliteli olduğu gibi cehalet yüklü bir iddia da bulunmamışsındır, önceki sayfaları açmıyorum :) Bunun haricinde söylediğin şeyler tamamen uçkurundan çıkarıp servis ettiğin bilgiler, itibar edilmemeli. Saygılar.
+1
arizaeren 11.1.2017 23:29:47
quote:
Orijinalden alıntı: umix353




Klavye arısalı, ayrıca bana yasmayı öğren demişsin de maşallah çok güsel yasmışsın kendin
Bu ergen lafına da bayılıyorum ya, 33 yaşındayım sen kaç yaşındasın?
Sanarsın ki jobs'un yeğeni arkadaş.. Bune gösü dönmüşlüktür bir türlü anlayamıyorum.
Kötü yönde eleştirmek bile yanlış apple ürünlerini.
MEsajlara bir baktım, insanları yanlış yası yasmakla suladığın mesajda bile yasmanın içine etmişsin, nesin sen şaka olsun diye forumdamı gesiyorsun? Birde ergen olayı var ki saten artık bıkkınlık geldi.

Gollum musun olum sen tisliyosun:)) ergen olman benim diger mesajlarimi kontrol etmenden belli. Ancak fikkat et fazla kontrol edenler pek uzun kalamiyorlar;)
0
CydiaPro 11.1.2017 15:06:26
Apple fanboyu değilim hocam. Apple ın yaptığı yanlışları daima söylerim.

Yeri geldiğinde androidi de savunurum

Ancak söylediğiniz şeylerin bazılarına katılmıyorum
1-instangram üzerinde yaptığınız düzenlemeyi 30dk bekletmiş olmanız ile bir ilgisi olabilirmi? Samsung S7 kullanıyorum 30-40 dk yı geçince her uygulama otomatik kapanıyor. Şarj yiyor çünkü

Syambian ile karşılaştırmayın bence. Ne instamgramı ne düzenlemesi allah aşkına

Hesap makinesi herhalde arka planda kapanmıyor
2- Jailbreak ile dosya sistemine %100 erişim sağlanıyor.
3-mağzadan kalkmış bir uygulamayı kurmak için

Eğer ki önceden indirdiyseniz appstore da satın alınanlara ismini yazarak önceden indirmiş olduğunuz ve şuan kalkmış olan uygulamayı indirebilirsiniz

Eğer insirmemişseniz

1-tutuhelper

2-pp

3-tongbu

4-vshare kullanabilirsiniz

Yada jailbreak ile appcake kullanabilirsiniz
4- evet ekolayzır çok büyük bir problem.

Nasıl dinlicez şimdi exolayzerı tamamen kendimiz ayarlamadan

Bide her 4 dk lık şarkıda ekolayzır ayarını değiştirmem gerekiyor sonuçta her şarkıya özel ekolayzır ayarı yapmam gerek. Ayarlara girip çıkmak gerek tüh


Bahsettiğiniz oyunu oynamadım
Şimdi yazdığınız diğer şeylere cevap veriyim.
quote:




Tamam ben de iPhone kullanıyorum ama eğri oturup doğru konuşmak gerek. O zamanın kralı olan N95 (8GB) ile iPhone'u kıyaslamak gerekirse iPhone'un eksikleri N95'ten çok daha fazlaydı.

N95'in eksikleri görece kötü internet deneyimi, iOS'e göre daha yavaş olmasıydı. Büyük ekran küçük ekran konusuna girmiyorum. O daha çok tercih meselesi olduğu için eksiklik sayılmaz.

Gelelim iPhone'un eksiklerine.

1. Çoklu Görev (Multitasking)
Bugün bile hâlâ gerçek zamanlı çoklu görev yeteneği iOS'un en güncel sürümünde yokken Symbian'ın ilk modeli sayılan 7650'de vardı.

2. Dosya Paylaşımı
Kablosuz bağlantı üzerinden dosya paylaşımını ilk modelinden beri Symbian desteklerken iOS hâlâ desteklemiyor.

3. Artırılabilir Hafıza
Symbian'da hafıza kartı desteği var ama iOS'te hâlâ yok.

4. USB Yığın Hafıza Modu
Symbian'da iTunes benzeri herhangi bir uygulama zorunluluğu olmadan doğrudan USB üzerinden istediğimiz dosyayı atabiliyorduk.

5. Dosya Yöneticisi
Yıl olmuş 2017 hâlâ dosyalama sistemi desteği yok. Bazı arkadaşlar var diyor tamam ama bana mı var? Kullanıcıya verilmeyen özellik benim için yok demektir. Telefonun içinde ZİP dosyası oluşturabiliyorduk RAR açabiliyorduk. O zamanki iPhone'da bunlar yoktu. Şimdi var mı bilmiyorum.

6. Uygulama Desteği
Şimdilerde bir eksik olmasa da iOS'in o zaman için uygulama desteği sunmaması Symbian'ın ise tam tersine her türlü ihtiyaç için yeterli sayıda uygulama desteği mevcuttu. Millet daha o zamanlar torrent denen şeyi bilmezken biz Wi-Fi ile torrent indiriyorduk.

7. Kamera
iPhone'da kamera bile yoktu.

8. Video
3G modeli bile bu özelliğe sahip değildi. 3Gs ile üçüncü nesilde bu özellik geldi.

9. Kamera Flaşı
iPhone 4 ile geldi. Geceleri fotpğraf çekmeye kalksanız ardından uzun süre geçip baksanız ne çektiğinizi unutuyordunuz o derece seçilemiyordu.

10. Ön Kamera
Bu da iPhone 4 ile geldi. Nokia ise bunu iPhone 4'ten 5 yıl önce 6680 ile getirdi.

11. 3G
İlk iPhone modelinde 3G özelliği yokken ondan üç yıl önce çıkan 6630'da bu özellik vardı. Hatta gelişmiş ülkelerin 2G ağlarını terkedeceğini düşünürsek ilk iPhone'un artık telefonluktan çıkacağını 6630'un ise hâlâ temel telefon görevi olan arama ve mesaj atabilme desteğini sürdürmeye devam edeceğinin altını çizmek gerek.

12. WhatsApp
2017 itibariyle artık iPhone, iPhone 3G ve iPhone 3Gs'nin WhatsApp desteği kesilmişken N95 hâlâ WhatsApp destekliyor.

13. Görüntülü Görüşme Desteği
iPhone günümüzde bile şebeke üzerinden görüntülü görüşme desteği sunmazken Nokia 6680 ile bunu 12 yıl önce getirdi.

Eksikleri saymaya kalkarsak iPhone'un sezgisel arayüzü ve hızı dışında bir artısı yoktu. Hatta smartphone sınıfına girmesine rağmen hiçbir smartphone özelliğini desteklemediğini hesaba katarsak N95 bugün bile bazı özellikleri (dosya paylaşımı, dosyalama sistemi, gerçek zamanlı multitask ve şebeke üzerinden görüntülü görüşme desteği) gibi özellikleriyle iPhone 7'ye göre daha pratik bir cihazdır.

1-syambian ile gelen o çoklu desteği hangi işlemlerde kullanıyordunuz. Video düzenleyip render yaparken aynı zamanda videomu izliyordunuz

Bravo bunu yapıyorsanız haklısınız
2-evet dosya paylaşımı olayını bende desteklemiyorum.

En çok ta fotoğraf gönderme alma olayına uyuz oluyorum. Bu güvenlikle ilgili deniyor
3-arttırılabilir hafıza?

Çektiğiniz fotoğrafları,videoları,uygulamalarınızı,verilerinizi çıkarıp başka bir alete takınca rahatca görüyorsanız burada güvenlik meselesini göremessiniz.

eğer ben güvenlik istemiyorum diyorsanız android harika telefonlar var
4-evet güvenlik ve aynı konu
6- uygulama desteği mi?

Herhalde öyle olacak

iPhone yeni çıkmış, nokia senelerdir var

Böyle saçma sapan bir örnek olmazki
7- iPhone da kamera vardı
8- evet anlamadığım bir saçmalıktı ancak jailbreak ile video modu ekleniyordu


9- flaş ile harika fotoğraf çekilmiyor zaten

Ancak iPhone 4 ile gece belirli bir şeye odaklanırsanız gayet iyi fotoğraf çekiliyordu
10- bravo
11- iPhone'un derken? Sadece 1 tane iPhone da 3g desteği yok. Sadece 1 lanet telefon

Ayrıca 3g desteği olmayan syambian yokmu? Var
12- tamamen whatsapp ile ilgili
13- şebeke üzerinden görüntülü görüşme derken? İnternet işte

Facetime?
14- o zaman n95 kullanın. Neden 6S kullanıyorsunuz.
+2
aycibin 11.1.2017 14:04:47
10 yılda iphone dolar cinsinden sadece 30% pahalılanmış.bugün 2000TL'ye değil de 3300TL'ye iphone7 alıyorsak aradaki fark işte ne kadar fakirleştiğimizin resmidir.
0
umix353 11.1.2017 13:03:45
quote:
Orijinalden alıntı: arizaeren



Sen once yazmayi ogren. Sen gibi yeni yetme ergenlerin anlayacagi sey degil apple ve turevleri. Hele macbook pro. Sen buyu meslek sahibi ol ornegin bi tasarimci ol anlarsin onemini

Klavye arısalı, ayrıca bana yasmayı öğren demişsin de maşallah çok güsel yasmışsın kendin
Bu ergen lafına da bayılıyorum ya, 33 yaşındayım sen kaç yaşındasın?
Sanarsın ki jobs'un yeğeni arkadaş.. Bune gösü dönmüşlüktür bir türlü anlayamıyorum.
Kötü yönde eleştirmek bile yanlış apple ürünlerini.
MEsajlara bir baktım, insanları yanlış yası yasmakla suladığın mesajda bile yasmanın içine etmişsin, nesin sen şaka olsun diye forumdamı gesiyorsun? Birde ergen olayı var ki saten artık bıkkınlık geldi.
+1
Kerim5100 11.1.2017 12:13:20
Artık susuyorum...
0
n0fx 11.1.2017 11:47:52
Yaw kardeş ben 10 sene önceki iphone ile n95 i karşılaştırıyorum sen gelmişin yeni nesil iphone şöle böle symbian da böle şeyler vardı diyosun.
İphone da sistem dosyalarına erişebiliyormusun demişin. ios 1.0.2 de gayette güzel erişebiliyodum işi bilmek lazım.
Mağazadan kaldırılmış bir uygulamayı jb sayesinde çok rahat bulabiliyosun hatta mağazada olmayan nice uygulamalar var onlarada ulaşabiliyosun.
Ekolayzer gibi saçma sapan yerlerle kıyaslamaya çalışmışın hepsinin çözümü var güzelim
Sen iphone 6s dışında iphone kullanmamışın ve kullanırkende hakkını vermemişin çünkü hiç bir şey bilmiyosun.
Askerde kullandığım telefonla iphone karşılaştırayım ve iphone da olmayan özellikleri öne çıkarıp diyimki iphone şu tuşlu telefondan daha kötü var mı olm böyle bir mantık.
madem n95 o kadar güzel ve stabil iphone kullanma n95 kullan neden n95 kullanmıyosun
+1
arizaeren 11.1.2017 11:37:05
Bu adam para mi aliyor apple dan anlamiyorum. Boyle fanboylara ayar oluyorum. Hele ayfondo diye bir gereksiz var. Kapitalizmin onculeri bunlar. Siyonist sozculeri. Ozentilik yaratip pazar elde ediyorlar. Apple i severim o ayri ancak buvtarz fanatiklere de ayar oluyorum
+1
arizaeren 11.1.2017 11:33:38
quote:
Orijinalden alıntı: umix353




iphone ancak reklam ve pazarlama olarak etkilemiştir...
tıpkı facebook'ta olduğu gibi
çalıştığım firmada macbook var, dışarıdan birisi geliyor elinde neredeyse donanım olarak bisim cihası ikiye katlayacak cihas var, bisede bunu verdiler işte diye hayıflanıyor. Şimdi bunlar en iyisi oluyor değil mi diyor. Ve çoğunluk böyle...

Sen once yazmayi ogren. Sen gibi yeni yetme ergenlerin anlayacagi sey degil apple ve turevleri. Hele macbook pro. Sen buyu meslek sahibi ol ornegin bi tasarimci ol anlarsin onemini
0
AlicanNalbat 11.1.2017 10:35:35
quote:
Orijinalden alıntı: Symbianist











Tamam ben de iPhone kullanıyorum ama eğri oturup doğru konuşmak gerek. O zamanın kralı olan N95 (8GB) ile iPhone'u kıyaslamak gerekirse iPhone'un eksikleri N95'ten çok daha fazlaydı.



N95'in eksikleri görece kötü internet deneyimi, iOS'e göre daha yavaş olmasıydı. Büyük ekran küçük ekran konusuna girmiyorum. O daha çok tercih meselesi olduğu için eksiklik sayılmaz.



Gelelim iPhone'un eksiklerine.



1. Çoklu Görev (Multitasking)

Bugün bile hâlâ gerçek zamanlı çoklu görev yeteneği iOS'un en güncel sürümünde yokken Symbian'ın ilk modeli sayılan 7650'de vardı.



2. Dosya Paylaşımı

Kablosuz bağlantı üzerinden dosya paylaşımını ilk modelinden beri Symbian desteklerken iOS hâlâ desteklemiyor.



3. Artırılabilir Hafıza

Symbian'da hafıza kartı desteği var ama iOS'te hâlâ yok.



4. USB Yığın Hafıza Modu

Symbian'da iTunes benzeri herhangi bir uygulama zorunluluğu olmadan doğrudan USB üzerinden istediğimiz dosyayı atabiliyorduk.



5. Dosya Yöneticisi

Yıl olmuş 2017 hâlâ dosyalama sistemi desteği yok. Bazı arkadaşlar var diyor tamam ama bana mı var? Kullanıcıya verilmeyen özellik benim için yok demektir. Telefonun içinde ZİP dosyası oluşturabiliyorduk RAR açabiliyorduk. O zamanki iPhone'da bunlar yoktu. Şimdi var mı bilmiyorum.



6. Uygulama Desteği

Şimdilerde bir eksik olmasa da iOS'in o zaman için uygulama desteği sunmaması Symbian'ın ise tam tersine her türlü ihtiyaç için yeterli sayıda uygulama desteği mevcuttu. Millet daha o zamanlar torrent denen şeyi bilmezken biz Wi-Fi ile torrent indiriyorduk.



7. Kamera

iPhone'da kamera bile yoktu.



8. Video

3G modeli bile bu özelliğe sahip değildi. 3Gs ile üçüncü nesilde bu özellik geldi.



9. Kamera Flaşı

iPhone 4 ile geldi. Geceleri fotpğraf çekmeye kalksanız ardından uzun süre geçip baksanız ne çektiğinizi unutuyordunuz o derece seçilemiyordu.



10. Ön Kamera

Bu da iPhone 4 ile geldi. Nokia ise bunu iPhone 4'ten 5 yıl önce 6680 ile getirdi.



11. 3G

İlk iPhone modelinde 3G özelliği yokken ondan üç yıl önce çıkan 6630'da bu özellik vardı. Hatta gelişmiş ülkelerin 2G ağlarını terkedeceğini düşünürsek ilk iPhone'un artık telefonluktan çıkacağını 6630'un ise hâlâ temel telefon görevi olan arama ve mesaj atabilme desteğini sürdürmeye devam edeceğinin altını çizmek gerek.



12. WhatsApp

2017 itibariyle artık iPhone, iPhone 3G ve iPhone 3Gs'nin WhatsApp desteği kesilmişken N95 hâlâ WhatsApp destekliyor.



13. Görüntülü Görüşme Desteği

iPhone günümüzde bile şebeke üzerinden görüntülü görüşme desteği sunmazken Nokia 6680 ile bunu 12 yıl önce getirdi.



Eksikleri saymaya kalkarsak iPhone'un sezgisel arayüzü ve hızı dışında bir artısı yoktu. Hatta smartphone sınıfına girmesine rağmen hiçbir smartphone özelliğini desteklemediğini hesaba katarsak N95 bugün bile bazı özellikleri (dosya paylaşımı, dosyalama sistemi, gerçek zamanlı multitask ve şebeke üzerinden görüntülü görüşme desteği) gibi özellikleriyle iPhone 7'ye göre daha pratik bir cihazdır.

Adam prof işsiz. :)
+1
TheNewAtilla 11.1.2017 07:33:56
Bu forumdaki apple ve intel düşmanlığının nedenleri fakirlik ve ergenlikten başka birşey değil.
+2
Symbianist 11.1.2017 03:38:53
Kafam gayet yerinde ama senin kafan iPhone sevgisi yüzünden yukarıda yazdığım onca şeyden sadece bunu ayıklayabilmiş. Diğer maddelere saydıramadığına göre o eksiklerin kendin de farkındasındır sanırım.
Yıl olmuş 2017 heyheyyyy! Hâlâ gerçek zamanlı çoklu görev görev desteği yok. Koydukları 2 GB bellekten utansınlar. Instagram'ı yarım saatliğine arka plana attım. Fotoğraf üzerinde o kadar düzenleme yapmıştım. Sonra açıp bir baktım ki uygulama baştan başladı. 2 GB RAM var ama sistem multitask yapmaktan aciz. Yıllarca Symbian kullandım bir kere bile uygulamanın baştan başladığını görmedim. Üstelik de bunu 128 MB gibi günümüz için komik sayılabilecek donanımlarda yapmasına rağmen.
iPhone'da sistem dosyalarına erişebiliyor musun? Jb bile yapsan dosyalama özelliğine sahip olamıyorsun.
Mağazadan kaldırılmış bir uygulamayı telefondan indirip kurabiliyor musun?
Symbian'da ekolayzır müzik çaların içinde ve şarkıyı açıp ekolayzırı değiştirmek için uygulamadan çıkmak gerekmiyorken gerizekalı iOS mühendisleri kalkıp ayarların içine bunu koymuşlar. Bu kadar pratiklikten uzak, işlevsellik dışı bir şey olamaz. Dahası ekolayzır üzerinde oynama yapılamıyor. Onu da geçtim kendine özel bir ekolayzır bile oluşturamıyorsun. Bunların hepsini Symbian'da yapabiliyorduk.
Bir de kullanmayan bilemez yazmışsın da ben 6s kullanıyorum. Bir daha söylüyorum 6s kullanıyorum.
Yukarıda yazdığım onca şeye önce bir cevap ver sen. Verecek cevabın yoksa da sus.
Quake 3'ü N95 de oynatıyordu. Elzem bir şey değil o. Belki bilmezsin sen bunları yaşın yetmez evladım. Gözünü iPhone ile açmışsın ama yukarıda yazdığım şeylere verecek cevabın yoksa ki yok zaten anca tek bir şeyi ayıklar cevap verirsin ben de sana burada herkesin içinde bol bol giydirmeye devam ederim.
3G'nin olduğu bir zamanda 2G'li telefon çıkardı. Bu şuna benziyor. Yıl olmuş 2020 ama 4G dahi desteklemeyen telefon üretmek ile aymı şey. Yakında 2G ağlar kalktığında taşa dönüşecekler. 6630 bile hâlâ telefon görevini yapabilecekken iPhone çöp olacak.
Övünerek söylediğin Quake 3'ü iPhone yarım yamalak telefondan oynatırken N95 8GB TV-out desteği ile bilgisayarda nasıl oynuyorsan aynı şekilde oynama deneyimini sunuyordu. Eminim iPhone'da oynarken "I Can Win" seviyesinde oynuyordun. Diğer türlü o şekilde sayı alman imkansız.

Bu da N95

+2
FBcoskunFB 11.1.2017 01:30:25
Bu cihazin bir devrim oldugunu kabul etmeyenler bilgisayarini veya elindeki telefonu kapatip baska seylerle ilgilensinler lutfen.yeni hobiler felan edinsinler.iphone net olarak buyuk bir devrimdir.kapasitif ve rakiplerinden buyuk ekrani,o ekrana muthis sekilde hukmetme sansini kullanicilarina veren isletim sistemiyle gunumuze kadar sadece teknoloji alaninda degil;e- ticaret,reklamcilik,oyun,sinema,yazilim gibi sektorlerin kokunden degismesine vesile olmustur.

Ilk modelin yeri baskadir tabi de iphone 4 u ilk elime aldigim ani da hic unutmam.arkadasla hadi su magazaya bi girelim iphone 4 gelmis bakariz dedik,telefona baktigim an gozlerime inanamamistim.ekran inanilmazdi.piksel diye birsey yok,goruntu inanilmaz keskin.malzeme kalitesi telefondan ote,sanki bir mucevher.teknolojiyi yillarca yakindan takip eden biri olarak,omrumde bir cihazdan en cok etkilendigim andir muhtemelen.
+1
zotacing 11.1.2017 00:57:24
quote:
Orijinalden alıntı: Keiichi Tsuchiya

Hocam iyi araştırın. Android 6 ile birlikte sd card dahili hafızanın bir bölümüymüş gibi tanıtılıp hafıza artırılıyor.

Sen araştır bence.

O olay yalan işte kullanıyoruz.

300MB'lık programının hepsini atmıyor SD'ye %75'ini atıyor en fazla, geriye kalan %25 yine dahili de.

Ayrıca çerezleri de SD karta otomatik attıramıyorsun.

Android'in en büyük saçmalığıdır.

Ha firmalar cimri davranmayıp minimum 64GB ve üzeri dahili hafıza satsalar anlarım da, hala piyasada 8GB ve 16GB çoğu telefon. Rezillik yani.
0
Keiichi Tsuchiya 10.1.2017 23:31:48
Hocam iyi araştırın. Android 6 ile birlikte sd card dahili hafızanın bir bölümüymüş gibi tanıtılıp hafıza artırılıyor.
0
tutankenshta 10.1.2017 22:56:50
yazılımla açması başka kendi müzik çaları ile açması başka + ogg değil aac gibi bir şey çalıyor... Apple 10 yıldır yüzü %99 aynı ürünü 10 yıldır satıyor ilk model 3G zamanında 2G çıktı... 3G dediği model bile 2G telefon 2G devreden çıkınca çöp olan 3G ve 3Gs modelleri için bir şey diyemezsin beğenmediğiniz takoz dediğiniz NOKIA N95 ile hala konuşulabilecek... keriz avını en iyi Apple yapar...
@zx6r
apple teknolojiye yön veren şirket değil diğer şirketlere ürün sipariş eden fason üreticisiz bir hiç olan gereksiz bir şirkettir...
0
zx6r 10.1.2017 22:52:28
Apple.. Bu firmanın nakit rezervi ile yeni bir ülke kurulur para bile artar.. Her şeyi ile teknolojiye yön veren şirket. Bizde ne yapalım satılan telefonun üzerine vergi ekleyip üretenden daha çok kazanan ama karşılığında bi bok yapamayan ülkeyiz..
0
__By_CiN_oO__ 10.1.2017 22:13:35
quote:
Orijinalden alıntı: tutankenshta

yanlış ilk kapasitif dokunmatik ekranlı akıllı telefon IBM simone ve tutmadı ( 5000$ gibi fiyatı yüzünden olsa gerek... ) iphone fasa fiso...
sen internetten radyo dinleten veriyi kapattırmayan telefonu övüyorsun karşısına rakip olarak prada için üretilen LG koyuyorsun... LG java kullanılan model... her koşulda iphone'dan hızlı açılıp kapanıyor sahibine fatura şoku yaşatmıyor... kulaklığı ona özgü soket kullanıyordu... isterse kulaklıkla fm radyo yada mp3 dinlerdi ( kullanıcı... ) bugün bile iphone flac, ogg destemiyor...

IBM Simon sence kıyaslanır mı ? Bakın sadece muhalefet olmak için yazmayın lütfen.LG Prada'yı koymamın sebebi aynı zamanda çıktılar bu 2 telefonda 2 telefonda kapasitif ekranlıydı ve siz bana ilk muhalefet mesajınızda dediniz ki : '' o yıllarda kapasitif ekran vardı ama pahalıydı apple o zaman keriz avı için fazladan 3~5¢ harcayabiliyordu... ''

AMA baktık ki rakibi olan telefon ya biraz daha pahalı ya da İphone ile aynı fiyata satılmış.Yani İphone pahalı falan diyemeyiz rakibide o fiyata satmış.Sanırım bu durumu tam olarak şuanda idrak edebilirsiniz.

Radyo olayını zaten ben + olarak yazdım güzel kardeşim.Spotify ogg formatında hizmet vermiyor mu ? İphone'daki Spotify farklı formatla mı çalışıyor ? Eğer farklı fotmat değilse ogg destekliyor diyebiliriz.
+1
tutankenshta 10.1.2017 20:42:27
aşığı değil kölesi hemde katıksız köle...
0
A.B.D(azimBora) 10.1.2017 18:51:03
İlk iphonu kullanmayı isterdim dönemin de arkadaşım vardı.İnsana çok büyüleyici geliyordu.
0
sensation45 10.1.2017 18:48:11
İmate jasjar simkart destekli 3g goruntulu arama wifi
0
sensation45 10.1.2017 18:44:02
quote:
Orijinalden alıntı: pepe7115

kim ne derse desin büyük firma apple

Htc 2005 yilinda çikardigi imate jasjar kral bence
0
sensation45 10.1.2017 18:41:43
Bence ilk kral mobil cihaz htc imate jasjar
0
sensation45 10.1.2017 18:38:15
Htc 2005 yilinda urettigi dokunmatik 3g wifili cihazi efsane
0
BraveHeart 10.1.2017 18:01:57
Nick değiştirip bu yorumu yapsaydın daha inandırıcı olurdun Symbianist
Symbian tarihten silindi, iOS hala var.
0
zotacing 10.1.2017 15:13:14
Ya Nokia kim?

Zamanında Türkü bara çevirdiğiniz, polifonik melodi yükleyip dinlediğiniz, N95 ve türevlerine saçma sapan temalar yükleyip tecavüz ettiğiniz telefon mu iyiydi? Zengin ama bilinçsiz tüketici telefonuydu tam anlamıyla 2006-2007 yıllarında. Nokia her zaman kalas gibi telefonlar üretip duruyordu zaten hak ettiklerini aldılar en sonunda.

Şuan kullandığımız telefonların atası kabul etseniz de etmeseniz de İphone'dur.

Sony 12-13 yıl önce kalemli full dokunmatik telefon çıkarmıştı, P900 diye ama hiç bir özelliği yoktu notepad gibiydi.

Artırılabilir hafıza olayı zaten günümüzde Android'de tamamen yalan bir özelliktir. Sadece resim, video ve müzik yedeklemeye yarar. Uygulama ve sistem dosyalarını atamazsın.

Sony M4 Aqua denen telefon bunun baş çilesini çeker.
Android'in en dandik özelliğidir zaten uygulamaların SD karta taşınamaması. Sözde taşınıyor bazıları ama dahilide yine en az %30 kalıntısını bırakıyor ve 8GB-16GB dahili hafızalı Android telefonlar çöpten öte değildir sırf Snapchat ve Facebook uygulaması 1GB yer kaplıyor zaten. Messenger hariç. 16GB dahili telefon sana zaten 10-11GB boş yer ile geliyor.

Apple ne yaptı? 16GB üretmiyor artık adam en azından 32GB satıyor en düşük modelinde. Samsung 2000TL'ye hala 16GB dahili hafızalı telefon satıyor, Sony 1300TL'ye 8GB dahili hafızalı telefon satıyor, kısaca Apple en azından bunlar gibi sahtekar değil.
+2
ø 10.1.2017 11:11:21
Apple bunu yapmasa hala basmatik ekranlı ve tuşlu telefonlar kullanıyor olurduk herhalde.
+1
cinemaker 10.1.2017 10:52:56
iphonedo mu ekrem71 mi?
0
tur1st 10.1.2017 10:35:47
Bende de N96 vardi o donemler Iphone da neymis
0
xmxksk 10.1.2017 08:26:00
Bir kısmın işine gelmesede iphone çıktığı dönemin devrimi, efsanesidir. Dün gördüm iş yerindeki lise stajeri çocuk gitmiş S7 edge almış iphone bişimi yeaaa diye geziyo ortalıkta tabi şimdi tomarla seçenek var doğru ama yaşı tutanlar bi düşünsün iphone ilk çıktığında nasıl bir cihazdı.

Oyun dergisinde şu resmi ilk gördüğüm yılları hatırlarım,

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
+1
nightsoldier 10.1.2017 07:38:53
İphoneun ozelligi, kapasitif dokunmatik ekrani, kolay kullanilabilir bir isletim sistemiyle kullanmakti.
Hatirlarsiniz o zamanlar hemen her is cihazinda qwwerty klavye vardi ve ufacik bir sey icin defalarca tusa basmak gerekiyordu. İste iphone bunu ortadan kaldirdi. Artik menuler arasinda defalarca tusa basarak gezinme yoktu, parmaginizi dev ekrandaki uygulama simgesine dokundurmak,uygulamayi acmak icin yeterliydi. Ne buyuk kolaylik ve zaman tasarrufu !
Zaten daha sonra dokunmatik ekrani samsung takip etti. Nokianin da dokunmatik ekranli cihazlari vardi ama o modellerin ekranlari rezistifti ve symbian, dokunmatik ekrana uygun bir isletim sistemi olmadigi icin, kullanimi cok zordu.
İphoneun ikinci olayi narketti. Google, androidden birkac ay sonra marketini duyurdugunda apple da hic gecikmeden kendi marketini duyurdu.
Steve jobsun olumunden sonra ortaya cikan eskizlerinde goruldu ki, google'a top yekun savas acmayi ve googlei bitirmeyi planliyormus. Hatta calisanlara bununla ilgili yol haritasini iceren bir mail bile atilmis.
İphone,sektorde bircok seyi degistirmis, bircok buyuk oyuncuyu saf disi birakmistir. Bu anlamda bir cagi kapatmis ve yeni bir cag acmistir
+1
n0fx 10.1.2017 04:34:58
quote:
Orijinalden alıntı: Symbianist





Tamam ben de iPhone kullanıyorum ama eğri oturup doğru konuşmak gerek. O zamanın kralı olan N95 (8GB) ile iPhone'u kıyaslamak gerekirse iPhone'un eksikleri N95'ten çok daha fazlaydı.
N95'in eksikleri görece kötü internet deneyimi, iOS'e göre daha yavaş olmasıydı. Büyük ekran küçük ekran konusuna girmiyorum. O daha çok tercih meselesi olduğu için eksiklik sayılmaz.
Gelelim iPhone'un eksiklerine.
1. Çoklu Görev (Multitasking)

Bugün bile hâlâ gerçek zamanlı çoklu görev yeteneği iOS'un en güncel sürümünde yokken Symbian'ın ilk modeli sayılan 7650'de vardı.
2. Dosya Paylaşımı

Kablosuz bağlantı üzerinden dosya paylaşımını ilk modelinden beri Symbian desteklerken iOS hâlâ desteklemiyor.
3. Artırılabilir Hafıza

Symbian'da hafıza kartı desteği var ama iOS'te hâlâ yok.
4. USB Yığın Hafıza Modu

Symbian'da iTunes benzeri herhangi bir uygulama zorunluluğu olmadan doğrudan USB üzerinden istediğimiz dosyayı atabiliyorduk.
5. Dosya Yöneticisi

Yıl olmuş 2017 hâlâ dosyalama sistemi desteği yok. Bazı arkadaşlar var diyor tamam ama bana mı var? Kullanıcıya verilmeyen özellik benim için yok demektir. Telefonun içinde ZİP dosyası oluşturabiliyorduk RAR açabiliyorduk. O zamanki iPhone'da bunlar yoktu. Şimdi var mı bilmiyorum.
6. Uygulama Desteği

Şimdilerde bir eksik olmasa da iOS'in o zaman için uygulama desteği sunmaması Symbian'ın ise tam tersine her türlü ihtiyaç için yeterli sayıda uygulama desteği mevcuttu. Millet daha o zamanlar torrent denen şeyi bilmezken biz Wi-Fi ile torrent indiriyorduk.
7. Kamera

iPhone'da kamera bile yoktu.
8. Video

3G modeli bile bu özelliğe sahip değildi. 3Gs ile üçüncü nesilde bu özellik geldi.
9. Kamera Flaşı

iPhone 4 ile geldi. Geceleri fotpğraf çekmeye kalksanız ardından uzun süre geçip baksanız ne çektiğinizi unutuyordunuz o derece seçilemiyordu.
10. Ön Kamera

Bu da iPhone 4 ile geldi. Nokia ise bunu iPhone 4'ten 5 yıl önce 6680 ile getirdi.
11. 3G

İlk iPhone modelinde 3G özelliği yokken ondan üç yıl önce çıkan 6630'da bu özellik vardı. Hatta gelişmiş ülkelerin 2G ağlarını terkedeceğini düşünürsek ilk iPhone'un artık telefonluktan çıkacağını 6630'un ise hâlâ temel telefon görevi olan arama ve mesaj atabilme desteğini sürdürmeye devam edeceğinin altını çizmek gerek.
12. WhatsApp

2017 itibariyle artık iPhone, iPhone 3G ve iPhone 3Gs'nin WhatsApp desteği kesilmişken N95 hâlâ WhatsApp destekliyor.
13. Görüntülü Görüşme Desteği

iPhone günümüzde bile şebeke üzerinden görüntülü görüşme desteği sunmazken Nokia 6680 ile bunu 12 yıl önce getirdi.
Eksikleri saymaya kalkarsak iPhone'un sezgisel arayüzü ve hızı dışında bir artısı yoktu. Hatta smartphone sınıfına girmesine rağmen hiçbir smartphone özelliğini desteklemediğini hesaba katarsak N95 bugün bile bazı özellikleri (dosya paylaşımı, dosyalama sistemi, gerçek zamanlı multitask ve şebeke üzerinden görüntülü görüşme desteği) gibi özellikleriyle iPhone 7'ye göre daha pratik bir cihazdır.

iphone ile n95 i karşılaştırıyosun ve n95 iyi diyosun kafan mı iyi kardeş.
uygulama yok demişinde ios 1.0.2 varken 10 binden fazla uygulama vardı.

n95 le torrent kullanıyomuşun ben evdeki pc ye bağlanıp torrent kullanıyodum ve ios 1.0.2 de yapıyodum bunu

n95 tuşlarıyla oyun oynamaya çalışırken ben dokunmatikle quake 3 oynuyodum


İphone telefon tarihinde yeni bir çağ açmıştır kullanmayan bilemez
İnsanlar dokunmatik ekrana dokunmayı bilmezdi kim görse hayret ederdi, çabuk bozulur derlerdi sene 2017 hala sapasağlam duruyo
+4
flowerhorn 10.1.2017 03:17:57
O bir apple aşığı
+2
kadirirdem 10.1.2017 03:15:16
Yine döktürmüş sün ekrem...
+1
FlyingUnderpants 10.1.2017 01:57:35
Siz onu bunu bırakın da, o dönem akıllı telefon üst limiti 1000TL idi. 10 sene sonra bugün 3000TLyi geçti. %300 fark var. Peki, hangimizin maaşı %300 arttı?
Kısaca arkadaşlar, fakirdik, fakirleştik. Bırakın boş atışmaları.
+1
Koç_hisarlı 10.1.2017 01:34:54
Döt kadar ekranı ve aşırı pahalı fiyatı ile karşınızda
+2
umix353 10.1.2017 01:26:04
quote:
Orijinalden alıntı: MarjinaL_Kedi

Pusuya yattım rusyanın lada gibi cep telefonu üretmesini bekliyorum



Çok iyi [:'(]
0
umix353 10.1.2017 01:05:05
quote:
Orijinalden alıntı: olağan_şüpheli
hala teknolojik olarak kıyaslamalar yağan var. iphone bir devrimdir. teknolojik olarak yeni bir şey getirmedi. ama kültürel olarak tüm dünyayı etkiledi. bugün akıllı telefonlar sayesinde dünya avucumuzun içinde ve hiç olmadığı kadar küresel bir halde. bunun en büyük sebeplerinden biri iphone dur. internet nasıl etkilemişse dünyanın çehresini , iphone da öyle etkilemiştir. bakın ben s7 kullanıyorum. bunun fan boy olmakla veya daha teknolojik olmakla alakası yok.

iphone ancak reklam ve pazarlama olarak etkilemiştir...
tıpkı facebook'ta olduğu gibi
çalıştığım firmada macbook var, dışarıdan birisi geliyor elinde neredeyse donanım olarak bisim cihası ikiye katlayacak cihas var, bisede bunu verdiler işte diye hayıflanıyor. Şimdi bunlar en iyisi oluyor değil mi diyor. Ve çoğunluk böyle...
0
vayacondıos 10.1.2017 01:00:55
Teknolojiden anlamayan bir güruh için tarihi değiştirmiş olabilir ama Apple hiçbir ürünüyle tarihi devrim yaratmamıştır. Özellikle bizim insanımızın anlamadığı kısım şu ki; bir pazardaki en iyi ürünü üretiyor olmanız, tarihi değiştirdiğinizi falan göstermez. Gerçekten insanlığa çığır açıcı derecede bir şeyler katmaktan bahsediyorsak eğer bu ürün olmasaydı, nasıl olurdu diye düşünmeliyiz. Apple olmasaydı, hayatımızda çok önemli eksiklikler olur muydu? Elbette, hayır. Sadece biraz daha az performanslı çalışan, çok büyük fark olmasa da belki netliği daha az olan fotoğraflar çeken bir telefonunuz olacaktı. Ama o kadar büyük, disruption yaratan bir farklılık olmayacaktı. Ürün kalitesi ve mükemmel pazarlama yeteneğiyle sektörünün lideri olan Apple'ın, dün aynı konumda bulunan Nokia'dan çokta büyük bir farkı yoktur.
Son olarak teknoloji ve tarihi değiştirmeyi bir arada kullanıyorsak daha uygun markalar seçilebilir. Bkz: Google, IBM vs
+1
Paetzold 10.1.2017 00:45:32
Ekrem abi 2 zara 80lik olduk
+1
x2yk 10.1.2017 00:15:42
Bana göre tarihi değiştiren bir şey yok gibi Apple iphone 'dan önce de telefon vardı Apple iphone 'den sonra da telefonlar var.. Ha bir marka çıktı bir satış kitlesi ve listelere birincilik getirdi artı 500 milyar dolarlık bir şirket oldu.. Bunlar dışında ne gibi tarihi değiştirdi ki ha yazılım olarak daha stabil ve malzeme kalitesi üst seviye insanlara hitap ediyor 2. el değeri kolay ölmüyor nedeni mazleme kalitesi ve güncelleme alması 3 4 yıl bu da ikinci elinin değerli olmasını sağladı ama bu tarihi değiştirme olarak gösteremeyiz..
0
F1rST22 9.1.2017 23:29:51
Habere sırf Ekrem71 yapmış mı yapmamış mı diye girdim .... ve
0
tutankenshta 9.1.2017 23:27:23
yanlış ilk kapasitif dokunmatik ekranlı akıllı telefon IBM simone ve tutmadı ( 5000$ gibi fiyatı yüzünden olsa gerek... ) iphone fasa fiso...
sen internetten radyo dinleten veriyi kapattırmayan telefonu övüyorsun karşısına rakip olarak prada için üretilen LG koyuyorsun... LG java kullanılan model... her koşulda iphone'dan hızlı açılıp kapanıyor sahibine fatura şoku yaşatmıyor... kulaklığı ona özgü soket kullanıyordu... isterse kulaklıkla fm radyo yada mp3 dinlerdi ( kullanıcı... ) bugün bile iphone flac, ogg destemiyor...
0
MarjinaL_Kedi 9.1.2017 23:25:48
Pusuya yattım rusyanın lada gibi cep telefonu üretmesini bekliyorum
0
mavizaman 9.1.2017 22:55:13
ekrem apppledan bildiriyor...
0
__By_CiN_oO__ 9.1.2017 22:37:18
quote:
Orijinalden alıntı: tutankenshta
o yıllarda kapasitif ekran vardı ama pahalıydı apple o zaman keriz avı için fazladan 3~5¢ harcayabiliyordu...

Boş konuşmak ve illa muhalefet olmak için yazılan her yorum bu forumun seviyesini daha da aşağıya çekiyor.
Bak güzel kardeşim sana şimdi tarih dersi vereyim madem Apple keriz avi yaptı diyorsun...
İlk kapasitif ekranlı cep telefonu LG KE850 PRADA'dır.
Satış fiyatını bulmak için bu kadar zaman harcadım.Bir arkadaş üşenmeden bunu da oku diyip LG'nin linkini atmış aferim ona da =))
LG Prada'nın satış fiyatı 1100 - 1200 TL civarındaymış ve ilk İphone'da 599 Dolar'dan satışa çıkmış.O zamanki dolar kuru 1.4 TL'ye denk geliyor 838 TL yapıyor VERGİLER HARİÇ.Hadi vergilerle iphone'nunda fiyatı 1100-1200 TL olarak kabul edelim.
Ve karşılaştıralım 2 telefonu.
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=1828&idPhone2=1827&
2 telefonda TFT ekran.
Lg ekran kalitesi belirtilmemiş, İphone Gorilla Glass
Lg 3.0 inç ekran, İphone 3.5 inç ekran
LG ekranı 256K renk, İphone ekranı 16 M renk
Lg çözünürlük 240*400, İphone çözünürlük 320*480
Lg 2 GB'ta kadar yükseltilebiliyor, İphone 4 GB kapasite ( Seçenekleri var )
Lg kamerada Flaş var bu 1. + , 2 MP 2 telefonda
Lg Video çekimi var bu 2. + , İphone Video çekimi yok
Lg 3.5 mm jack yok, İphone 3.5 mm jack var
Lg wifi yok, İphone wifi var
Lg FM radyo var bu 3. +, İphone internet üzerinden radyo var
Lg işletim sistemi Java, İphone İos işletim sistemi
Şimdi konuş kardeşim hangi telefon yenilikçi ? Hangi telefon daha iyi ?
O zamanlar piyasanın ilahı olarak görülen Nokia ilk kapasitif ekranlı telefonu ne zaman çıkarmış onuda yazayım 2009 yılının son aylarında.
+2
32aslan 9.1.2017 22:18:19
Ekrem abi apple türkiye ofisi sen kadar reklam yapmıyodur valla , helal olsun sana
+2
Bilgisayar Virüsü 9.1.2017 21:55:37
Hanginiz kızdırdı lan Ekrem'i.
0
javaprof 9.1.2017 21:41:53
quote:
Orijinalden alıntı: __By_CiN_oO__
Üşenmeden bütün yorumları okudum.Ya bu forumda yaş seviyesi artık çok düştü ya da cahil kesim arttı forumda.Arkadaşlar İphone'nun olayı KAPASİTİF ekran olmasıdır.O yıllarda tabi ki dokunmatik ekran vardı ama bunlar rezistif ekranlardı kısacası bir ekran var üstünde bir tabaka var ilk önce o tabakaya dokunuyorsunuz o içe doğru çöküyor ve ekranda dokunma gerçekleşiyordu haliyle buda tam verimli şekilde dokunmatik hissiyatı kesinlikle vermiyordu.Ayrıca o yıllarda virüs bulaşmayan bir işletim sistemi olması ve stabil şekilde çalışan bir sistem olması sonrasında da büyük oyun ve proğram şirketlerinin ilk önce İphone'a uygulama çıkarması sektörde birinciliğe getirdi.
Şuanda İphone 7 konusunda aynı şeyleri malesef söyleyemiyorum ama 10. yıla özel üretilecek olan İphone'dan büyük bir beklentim var benim
ÖNEMLİ NOT : Şuanda stabil şekilde çalışan androidli cep telefonları vardır ve sınırsız bir erişim için andorid kullanan kesim var bunları kabul ediyorum bilginize.

üşenmeden bunu da oku. https://en.wikipedia.org/wiki/LG_Prada
özellikle de burayı.
LG Electronics has stated the iPhone's design and concept was copied from the first LG Prada, the KE850. Woo-Young Kwak, head of LG Mobile Handset R&D Center, said at a press conference, “We consider that Apple copied the Prada phone after the design was unveiled when it was presented in the iF Design Award and won the prize in September 2006. We take that to mean Apple stole our idea.”[9] The KE850 received a 2007 iF product design award,[10] where entries had to be shipped by September 2006.
0
tayfn1907 9.1.2017 21:26:27
quote:
Orijinalden alıntı: Symbianist