; AMD EPYC işlemcili HP sunucular benchmark rekorları kırıyor

İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (16) YORUM YAZ

tarafından 22 Kasım 2017, Çarşamba 22:00 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

AMD EPYC işlemcili HP sunucular benchmark rekorları kırıyor
Günlük Haber Ekrem71
16 2386
Zen mimarisi tabanlı AMD EPYC işlemci ailesi sunucu tarafında önemli başarılara imza atıyor. EPYC işlemcili HP sunucular benchmark testlerinde rekorlara imza attı.

AMD’nin masaüstü ve mobil tarafta çok iyi bir çizgi izleyen Ryzen işlemcileri, sunucu tarafında da çok başarılı. AMD EPYC adını alan yeni işlemciler sunucu benchmark testlerinde rekorlara imza attı.

 

HPE ProLiant DL385 Gen10 ve HPE Cloudline CL3150 sunucular

 

İki soketli sunucu sistemlerinde AMD EPYC işlemcilere yer veren HP, iki ürün geliştirdi. HPE ProLiant DL385 Gen10 ve HPE Cloudline CL3150 sunucu sistemleri iki adet AMD EPYC işlemcisi barındırıyor. Böylece 64 çekirdeğe kadar ölçeklendirme imkanı doğuyor.

 

AMD EPYC işlemciler 8 kanal bellek, yüksek bellek bant genişliği, her işlemci için 128 hat PCIe ile yüksek hızlı giriş-çıkışlara destek sunması sayesinde büyük bir avantaj kazandırıyor. HPE ProLiant DL385 Gen10 sunucu bu sayede benchmark rekorları kırdı.

 

Ayrıca Bkz.Cooler Master’dan oyunculara yönelik üst seviye klavye

64 çekirdekli HPE ProLiant DL385 Gen10 sunucu 4TB bellek ve 128 hat PCIe bağlantısına erişim imkanı sunuyor. Sanal makine başına geleneksel sunuculara göre yüzde 50 daha düşük maliyete imza atıyor.

 

Sunucu SPECrate 2017_fp_base testinde 257 skor ile SPEC tarafından yayınlanan diğer tüm iki soketli sunucu skorlarından daha yüksek sonuç verdi. SPEC fp_rate2006 testinde ise 1980 skor ile yine rekor kırdı.

 

Diğer taraftan AMD EPYC üzerinde gelen güvenlik yongası doğrudan HP Silicon Root of Trust platformuna bağlanarak sunucu açılmadan yazılı doğrulaması yapabiliyor. Yine bellek saldırılarına karşı şifreleme ve sanal makineler için ayrı şifreleme anahtarları özellikler arasında. HPE ProLiant DL385 Gen10 sunucular, Aralık 2017’de piyasada olacak.

 
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 1 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 2386 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
canguler917 22.11.2017 22:49:34
okuduktan sonra da amd candır.
...
Yorumun devamı ▼
+29
Kenan Memedov 23.11.2017 05:49:54
Yazılımcı Intel'e çalıştıktan sonra AMD ile uyumsuz algoritmalar tasarladıktan sonra tümdevre ne yapsın? Elektronlarını alıp bu diyarlardan gitsin mi ne yapsın? Bırak bu hikayeleri.Git Z370 al ve
...
Yorumun devamı ▼
+10
ALKaraca 22.11.2017 22:27:03
AMD candır. +9
ALKaraca 22.11.2017 22:46:39
Hahaha Ooo hoşgeldin.Intelcisin belli oldu [&:]
...
Yorumun devamı ▼
+6
Nightmare70 23.11.2017 08:41:49
Core i5 2500K kullandım yıllarca, Anakartım arızalandı ve İntel'in zırt bırt soket değiştirmesi yüzünden anakart bulamadım. Amd Ryzen 1600 işlemci ve MSI B350 Pc Mate anakart aldım. Thermaltake contac
...
Yorumun devamı ▼
+5
vamp 23.11.2017 15:57:33
Bu sunucu yeni çıktı. 8 kanal bellek ve 4tb ram desteğiyle. Aklı olan bunu alır zaten. Eski AMD sunucuları kim ne yapsın? Eski eskide kalır. Herkes baksın işine gücüne. +4
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
vamp 23.11.2017 15:57:33
Bu sunucu yeni çıktı. 8 kanal bellek ve 4tb ram desteğiyle. Aklı olan bunu alır zaten. Eski AMD sunucuları kim ne yapsın? Eski eskide kalır. Herkes baksın işine gücüne.
+4
eren16 23.11.2017 14:42:21
AMD intel savaşı başladı yine
0
kreat 23.11.2017 14:37:40
quote:
Orijinalden alıntı: canguler917



okuduktan sonra da amd candır.

0
donanımcı123 23.11.2017 12:32:23
quote:
Orijinalden alıntı: black_flood





Kafan mı kıyak ne içiriyorlar yediriyorlar bir söyleyin hele. zart diye x firması işlemci üretse rekorlar kırsa sazan gibi atlayacağını mı ima ediyorsun hiç bir kimse öyle bodoslama yeni çıkan donanım yazılıma atlamaz kum balığı gibi adamların yaptığı işin önemini kavrayamamışsın ki adamın sisteminde bilinmedik bir sıkıntı çıksa sanki sen karşılayacaksın gibi bir yargı sürmüşsün öne. zaman geçsin biraz veri merkezleri de kullanmaya başlayacaktır.

Bütün herkes zaten bu haberi bekliyordu hp ryzen kullanmış arkadaşlar yarın sabah 10 tır hp ryzen sunucusu alıp kuruyoruz veri merkezlerimize

Kendini kandır.
0
black_flood 23.11.2017 12:26:33
quote:
Orijinalden alıntı: donanımcı123





Burada bu dediklerini anlayacak insan sayısı bir elin parmaklarını geçmez dostum.

Anca gazlama yaparlar, gerçekler ise çok farklıdır. Ben yinede threadripperlar çıktığında multi core gücü açısından server tabanlı olarak iyi iş yapabileceğine inanıyordum fakat başta vmware taraflı uyumsuzlukların olması ve çalıştığımız 3 verimerkezinin threadripper işlemcili sunucular tercih etmemesi nedeniyle hayaller suya düştü.

Amd şöyle rekor kırdık böyle rekor kırdık diye reklam yapıyor ama kazın ayağı öyle değil, o rekorların arka planda kimseye getirisi yok, daha kat edilmesi gereken çok yol var.

Kafan mı kıyak ne içiriyorlar yediriyorlar bir söyleyin hele. zart diye x firması işlemci üretse rekorlar kırsa sazan gibi atlayacağını mı ima ediyorsun hiç bir kimse öyle bodoslama yeni çıkan donanım yazılıma atlamaz kum balığı gibi adamların yaptığı işin önemini kavrayamamışsın ki adamın sisteminde bilinmedik bir sıkıntı çıksa sanki sen karşılayacaksın gibi bir yargı sürmüşsün öne. zaman geçsin biraz veri merkezleri de kullanmaya başlayacaktır.

Bütün herkes zaten bu haberi bekliyordu hp ryzen kullanmış arkadaşlar yarın sabah 10 tır hp ryzen sunucusu alıp kuruyoruz veri merkezlerimize
+2
Nightmare70 23.11.2017 08:41:49
Core i5 2500K kullandım yıllarca, Anakartım arızalandı ve İntel'in zırt bırt soket değiştirmesi yüzünden anakart bulamadım. Amd Ryzen 1600 işlemci ve MSI B350 Pc Mate anakart aldım. Thermaltake contac29 soğutucum vardı 6-7 senelik olabilir onun am3 uyumu vardı tabi ki ryzen 1600'e de uydu ve soğutucu maliyetinden de kurtulmuş oldum. Kısacası cebini düşünen AMD alır. Hatta şöyle ki cinebench testinde core i5 2500k 4.2 ghz de 6 puan zor alırken hiç overlock yapmadan ryzen 1600 12.5 değerleri çok rahat görüyor.
+5
huseyincarnege 23.11.2017 08:40:07
herzaman olmalı bir amd intele karşı bizde arada kaynıyalım :)
+2
John Greer 23.11.2017 08:19:38
Microsoft'un VMware benzeri bir çözümü var aslında "Windows Virtual PC" diye

O tam amd destekli diye biliyorum

Not:WMware kadar işlevli olmadığının farkındayım
+1
Kenan Memedov 23.11.2017 05:50:51
quote:
Orijinalden alıntı: ALKaraca




Hahaha Ooo hoşgeldin.Intelcisin belli oldu [&:]

Kendisi sadece dediğini yaptırmak için uğraşan biri.

Gerçeklerden bahsetmez.

Sadece anlık farklara göre insanları kandırır.
+2
Kenan Memedov 23.11.2017 05:49:54
quote:
Orijinalden alıntı: donanımcı123





Burada bu dediklerini anlayacak insan sayısı bir elin parmaklarını geçmez dostum.

Anca gazlama yaparlar, gerçekler ise çok farklıdır. Ben yinede threadripperlar çıktığında multi core gücü açısından server tabanlı olarak iyi iş yapabileceğine inanıyordum fakat başta vmware taraflı uyumsuzlukların olması ve çalıştığımız 3 verimerkezinin threadripper işlemcili sunucular tercih etmemesi nedeniyle hayaller suya düştü.

Amd şöyle rekor kırdık böyle rekor kırdık diye reklam yapıyor ama kazın ayağı öyle değil, o rekorların arka planda kimseye getirisi yok, daha kat edilmesi gereken çok yol var.

Yazılımcı Intel'e çalıştıktan sonra AMD ile uyumsuz algoritmalar tasarladıktan sonra tümdevre ne yapsın?

Elektronlarını alıp bu diyarlardan gitsin mi ne yapsın?

Bırak bu hikayeleri.

Git Z370 al ve soğutmaya devam et.
+10
donanımcı123 23.11.2017 01:40:20
quote:
Orijinalden alıntı: Morphinz

Sunucu dünyasında AMD çok geride kaldı.
Neredeyse AMD işlemcili sunucuyu kariyerim boyunca sadece 1 kere gördüm ve "EPT" desteği olmadığı için sanallaştırma çalışmadı.
Piyasadaki çoğu sanallaştırma ürünü ve çoğu sistem İntel'e göre kodlanıyor.
İntel tarafındaki "VT-X & EPT" nin karşılığı olsa dahi kod buna göre yazılmadığı için sistem çalışmıyor..
Belki AMD sunucu tarafında bu kadar geri kalmasaydı her şey farklı olurdu ama günümüzde maalesef İntel sunucu dünyasının hakimidir.
AMD'nin bunu yıkması gerçekten ama gerçekten çok zor.
İş dünyasında hiç kimse işini şansa bırakmaz.

Burada bu dediklerini anlayacak insan sayısı bir elin parmaklarını geçmez dostum.

Anca gazlama yaparlar, gerçekler ise çok farklıdır. Ben yinede threadripperlar çıktığında multi core gücü açısından server tabanlı olarak iyi iş yapabileceğine inanıyordum fakat başta vmware taraflı uyumsuzlukların olması ve çalıştığımız 3 verimerkezinin threadripper işlemcili sunucular tercih etmemesi nedeniyle hayaller suya düştü.

Amd şöyle rekor kırdık böyle rekor kırdık diye reklam yapıyor ama kazın ayağı öyle değil, o rekorların arka planda kimseye getirisi yok, daha kat edilmesi gereken çok yol var.
+1
Morphinz 22.11.2017 23:20:01
Sunucu dünyasında AMD çok geride kaldı.
Neredeyse AMD işlemcili sunucuyu kariyerim boyunca sadece 1 kere gördüm ve "EPT" desteği olmadığı için sanallaştırma çalışmadı.
Piyasadaki çoğu sanallaştırma ürünü ve çoğu sistem İntel'e göre kodlanıyor.
İntel tarafındaki "VT-X & EPT" nin karşılığı olsa dahi kod buna göre yazılmadığı için sistem çalışmıyor..
Belki AMD sunucu tarafında bu kadar geri kalmasaydı her şey farklı olurdu ama günümüzde maalesef İntel sunucu dünyasının hakimidir.
AMD'nin bunu yıkması gerçekten ama gerçekten çok zor.
İş dünyasında hiç kimse işini şansa bırakmaz.
0
canguler917 22.11.2017 22:49:34
quote:
Orijinalden alıntı: donanımcı123





Haber içeriğini okumadan boş mesaj atın anca. [:\-]

okuduktan sonra da amd candır.
+29
ALKaraca 22.11.2017 22:46:39
quote:
Orijinalden alıntı: donanımcı123





Haber içeriğini okumadan boş mesaj atın anca. [:\-]

Hahaha Ooo hoşgeldin.Intelcisin belli oldu [&:]
+6