İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (54) YORUM YAZ

tarafından 7 Haziran 2011, Salı 07:45 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Özel Haber: AMD'nin Bulldozer FX serisi ilk işlemcilerinin ömrü sadece 6 ay olacak
Günlük Haber Erdi Özüağ
54 17966

AMD geride bıraktığımız Computex 2011 Fuarı'nda Bulldozer FX serisi yeni nesil işlemcilerinin ertelendiğini duyurdu. Daha önceki yol haritasında Haziran ayı içerisinde lanse edilecekleri ve hemen akabinde pazara sunulacakları belirtilen işlemciler, kıdemli başkan yardımcısı Rick Bergman tarafından gerçekleştirilen sunuma göre önümüzdeki 60-90 gün içerisinde kullanıma sunulacaklar. Elimize ulaşan son dökümanlara göre, AMD'nin Bulldozer FX tabanlı ilk işlemcileri kısa bir yaşam çizgisine sahip olacak.

Yukarıdaki tablodan da anlaşılabileceği üzere Bulldozer FX tabanlı ilk işlemciler olan dört çekirdekli FX-4100, altı çekirdekli FX-6100 ve sekiz çekirdekli FX-8100 ile FX-8150 modellerini üçüncü çeyrekte pazara sunucak olan AMD, yıl sonu itibariyle son siparişleri almayı ve 2012 başında final sevkilyatlarını gerçekleştirerek bu modelleri pazardan çekmeyi planlıyor. AMD, Bulldozer FX işlemcilerinin ilk modellerini pazardan çekmeden önce son çeyrek yani Ekim-Kasım-Aralık döneminde daha yüksek saat hızlarında çalışan dört çekirdekli FX-4120, altı çekirdekli FX-6100 ve sekiz çekirdekli FX-8120 ve FX-81701 modelerini pazara sunacak.

2012 ile birlikte Bulldozer serisinde evrim yapmayı planlayan AMD, önümüzdeki yılın ortalarına doğru Trinity kod adlı Bulldozer işlemcilerini pazara sunmayı planlıyor. Bu işlemciler, Bulldozer mimarisinin hibrit tasarımlı Fusion versiyonları olacak ve Radeon HD 6700 seviyesinde entegre grafik birimine sahip olacaklar. Henüz resmi olarak doğrulanmasa da Trinity serisi Bulldozer işlemcilerinin 2 milyar transistör içereceği ve bunun yarısının entegre grafik birimi kaynaklı olacağı öne sürülüyor.

Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 2 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 17966 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
RiPPeR91 7.6.2011 08:15:21
Başlığı okuyunca kendi kendilerini imha edecekler sandım +31
saçmasepepyüzündenüye1 7.6.2011 16:28:18
hayır 6 ay sonra bulldozer 2 yi çıkaracak zaten 6 ay sonrası 2012 oluyor buldozer 2 2012de geleceği duyurulmuştu eğer bunu çok dert ediyorsanız 6 ay daha bekler bulldozer 2 alırsınız intel sandy bri
...



32 nm işlemci 22 nm işlemciden daha az ısınınca bu terimlerin bir anlamı kalmıyor bilen bilir amd daha küçük mimariye geçmede her zaman geriden gelmiştir

ancak hakkındaki iddiaların tam tersine daha küçük mimari ile çalışmasına rağmen asıl ısınan intel olmuştur

asıl önemli olan terimler rakkamlar değil mimari tasarımın kalitesidir


bugün amd işlemcilerden daha kaliteli bir mimari tasarım yapan bir firma 150 nm mimari ile 7 ghz`de çalışan ve amd ile intel işlemcilerden 100 misli hızlı ama buna rağmen 20 watt`da çalışan bir işlemci tasarlayabilir

bütün iş mimari tasarımın kalitesine bağlıdır

amd 32 nm tekniğine geçiyorsa 12 çekirdekli işlemcileri satışa sunmaya hazırlandığı içindir


45 nm 12 çekirdekli işlemciyi görenler ne demek istediğimi anlar






quote:
Orijinalden alıntı: Solitude

Amd nin kendine garezimi var ?

hayır 6 ay sonra bulldozer 2 yi çıkaracak zaten 6 ay sonrası 2012 oluyor buldozer 2 2012de geleceği duyurulmuştu eğer bunu çok dert ediyorsanız 6 ay daha bekler bulldozer 2 alırsınız

intel sandy bridge işlemcilerinden 6 ay sonra Ivy Bridge işlemcilerini çıkaracak millet intele helal olsun diyor amd aynısını yapınca kıyamet kopuyor

intel 6 çekirdekli işlemci çıkarır millet vay bee der hemen ardından amd 6 çekirdekli işlemci işlemci çıkararır millet o zaman ise 6 çekirdeğe ne gerek var der!

sandy bridge ilk satılan örnekler hatalı çıkmasına rağmen forumalara ilk çıkan örnekler sorunlu çıkıyor yeni modeller çıkar çıkmaz amd ve intel modellerini satın almayın denmez onun yerine phannom 1 sorumluydu amd almayın bekleyin derler bu cümlelerde intel`in bahsi özellikle geçmez

intelciler almışlar ağızlarına sakız gibi phannom 1`i

phannom 1`in sorunlu olmasının sebebi o dönem amd`nin efsanevi yöneticisi görevini bırakmış ardından yeni ceo başa geçmişti phannom 1 işlemcilerde sorun olmasının sebebi bu ceo`nun görevini yapmamasıdır bu yüzdende amd bu ceo`nun biletini kesmiştir

sorunlu ürün çıkarmaktan sabıkalı arıyorsanız intelin bu yönde dosyaları baya kabarık

sizleri bir türlü anlayamıyorum birader intel sizlere paramı ödüyor?

amd olmasa intel 5`i rüyanızda göremez celeron işlemcilerde sürünüyordunuz!
Yorumun devamı ▼ +9
Solitude 7.6.2011 08:27:52
Amd nin kendine garezimi var ? +9
iskambildestesi 7.6.2011 10:56:57
bir kadının sokakta arabayı geri geri sürmesi ve parketmesi bile amd fx politikasından daha az karmaşıktır herhalde +6
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
saçmasepepyüzündenüye1 14.6.2011 23:41:43
quote:
Orijinalden alıntı: WinteR

Şu anki pazar şartlarında J.Sanders olsa ne düşünürdü? Bunun cevabını, cevabından da ziyade uyguyıp AMd'nin ne hale geleceğini görmeden olasılık üzerine konuşmamak lazım. Belki daha da fazla pay kaybedip, atiyi de kaybedip yok olacaktı, o zamanda keşkeler filan.... Bence bu zaten AMD ruhunun olabilecek son hali, Sanders'da olsa bişey farketmiyecek.Meyer'ın mobil piyasaya kattığının anlatamadım, diğer yöneticlere göre çok daha fazla eğildi mobil'e, Acer,Asus gibi birçok üreticiyi bağladı, fakat Intel'le kıyaslıyorsunuz sanırım, ben daha önceki yöneticilere göre dedim, ne Ruiz yaptı, ne de Sanders. Ati ise işin teknik kısmıdır önemli olan, Ati marka olarak zaten fanatik bir kesime hitap etmiyordu, AMD brandı onu canlandırdı bence, ki AMD de bunu istedi, platform satışının ufak bir altyapısı.

ben ne diyorum siz ne diyorsunuz?

artık bu tartışmayı daha fazla uzatmak istemiyorum

siz hangisinin iyi olduğuna kendinizce inanmak isteyebilirsiniz Amd`nin kimin döneminde iyi kimin döneminde kötü yönetildiği ortada, ben kanıtı ile konuştuğum halde siz gelmişsiniz tahminle yorumda bulunuyorsunuz
0
WinteR 12.6.2011 23:02:26
Şu anki pazar şartlarında J.Sanders olsa ne düşünürdü? Bunun cevabını, cevabından da ziyade uyguyıp AMd'nin ne hale geleceğini görmeden olasılık üzerine konuşmamak lazım. Belki daha da fazla pay kaybedip, atiyi de kaybedip yok olacaktı, o zamanda keşkeler filan.... Bence bu zaten AMD ruhunun olabilecek son hali, Sanders'da olsa bişey farketmiyecek.Meyer'ın mobil piyasaya kattığının anlatamadım, diğer yöneticlere göre çok daha fazla eğildi mobil'e, Acer,Asus gibi birçok üreticiyi bağladı, fakat Intel'le kıyaslıyorsunuz sanırım, ben daha önceki yöneticilere göre dedim, ne Ruiz yaptı, ne de Sanders. Ati ise işin teknik kısmıdır önemli olan, Ati marka olarak zaten fanatik bir kesime hitap etmiyordu, AMD brandı onu canlandırdı bence, ki AMD de bunu istedi, platform satışının ufak bir altyapısı.
0
saçmasepepyüzündenüye1 12.6.2011 22:24:00
quote:
Orijinalden alıntı: WinteR

Evet başlamıştır da devamını getiren ve ayakta tutan da Ruiz ve Meyer'dir, ayrı düşünüp o başarısız bu başarılı demek adil olmaz bence. Dirk Meyer'ın ayrılması da mobil pazara daha çok girmektir, yani sizin savunuza gene ters, şimdiye kadar bu konuyla en çok ilgilenen ceo yani. Atinin de şirket çıkarları ve hesapları için ayrı düşünülmesi teknik olarak yanlış olur, kendi mühendislerini yetiştirmek zaten mesele, kısa vadede en kolay yolu buydu, yerinde bir hareketti.

!!??
dediğiniz tam tersi devamını getirememişlerdir

Jerry Sanders döneminde K7 Athlon, Amd XP, Athlon 64 ve FX işlemcileri gelmiştir peki Jerry Sanders`dan sonraki yöneticilerde ne gelmiştir:

Phenom 1, FX 74

ben Dirk Meyer Amd`den Ati`yi kaldırdı diye atıldı demedim

Dirk Meyer şirket yönetiminden kovulması mobil pazarla ile ilgili yaptığı hatadan dolayı olduğunu bende biliyorum


siz eski Amd`yi biliyor musunuz? (ki bilseniz böyle yazmazdınız)

Amd`nin müşteriye önem vermesini eski bilgisayar kurtlarından bilen bilir

Amd üç kuruşluk hesaplar peşine düşmez

Amd müşterisine 250 dolara 125 watt işlemciyi sattıktan sonra 2 ay sonra, aynı işlemcinin revizyonlu 90 watt versiyonunu satmazdı

eski Amd`yi bilenlerin çok iyi bildiği bir özellik, Amd bir işlemciyi iyice test etmeden ve kontrol etmeden kesinlikle piyasaya sürmezdi, satılacak ürün bozuk çıkacağına hiç çıkmasın stratejisi uygulardı, yani Jerry Sanders döneminde Phenom 1 ve FX 74 işlemcileri satış için hayatta onay alamazdı, bu uygulama şimdi tekrar Bulldozer işlemcisinde uygulanıyor, herkes zannediyor ki Amd birtek Bulldozer işlemcilerde 5 sene ar-ge geliştirmesi yaptı, Amd bunu bütün işlemcilerine uygular.

Amd`nin Ati`yi kaldırması bir çok Ati fanını Amd`den soğutmasına sebep oldu ki amaç dizüstünde daha satış kapma stratejisiydi, 2 tane daha fazla işlemci satarken diğer yandan 40-50 tane müşteri kaybetmenin mantığı nedir?

siz Amd`nin blog sayfasına Ati`nin kaldırılması sebebi ile gelen tepki yazılarını okumadığınız için Amd`nin Ati`yi kaldırması doğru karardı diye yazabiliyorsunuz


bir şirketin ceo`sunun başarılı olmasını ne kanıtlar? şirketi yönettiği dönemde fiyaskoları olan bir ceo başarılı bir ceo olamaz doğal olarak

Dirk Meyer Amd`ye mobil pazarda ne kazandırdı? Dirk Meyer istediği kadar mobil pazarla ilgilensin sonuçta ortada bu konuda elde ettiği bir başarı yoksa bu detay bir işe yaramıyor

son olarak ben diyorum ki: iş işten geçmeden Jerry Sanders yeniden Amd`yi eskisi gibi yönetecek yeni bir ceo bulunana kadar geçici olarak başa geçmelidir
0
WinteR 12.6.2011 21:32:24
Evet başlamıştır da devamını getiren ve ayakta tutan da Ruiz ve Meyer'dir, ayrı düşünüp o başarısız bu başarılı demek adil olmaz bence. Dirk Meyer'ın ayrılması da mobil pazara daha çok girmektir, yani sizin savunuza gene ters, şimdiye kadar bu konuyla en çok ilgilenen ceo yani. Atinin de şirket çıkarları ve hesapları için ayrı düşünülmesi teknik olarak yanlış olur, kendi mühendislerini yetiştirmek zaten mesele, kısa vadede en kolay yolu buydu, yerinde bir hareketti.
0
saçmasepepyüzündenüye1 12.6.2011 17:39:19
quote:
Orijinalden alıntı: WinteR

Birçok çelişki var, Jeff Sanders demişiniz de, AMD en büyük patlamaları H.Ruiz ve Meyer döneminde yaptı, Sanders renkli bir kişilikti ama H.Ruiz'e göre daha başarılı değildi, başarı da Intel'e göre yorumlanmalı, kendi çapında bir firma değilseniz. AYrıca Ruiz döneminde AMd'yi bugune taşıtan hareket; Ati alınmıştır. Dirk Meyer'ın durumu da belki AMD'yi bir adım daha ileriye taşıyacak adamdı,Phenomları yeniden doğuran adamdır ayrıca, cingöz hesabı ne olaki, Ati'yi nasıl harcamış anlamadım da noebook,netbook,tablet ürünlerini yaygınlaştırmak da tüketiciye hizmettir.

K7 Athlon, Amd XP, Athlon 64 efsanelerinin mimarı Jerry Sanders`dır (Jerry Sanders, Jeff Sanders değil! )

Dirk Meyer ve diğer yöneticiler anca Jerry Sanders`ın bıraktığı mirası yediler İntel`i terletme hareketi K7 Athlon işlemciler ile başlamıştır (aslında K6 ile başlamıştır istenen K7 ile elde edilmeye başlamıştır ki K6-2 işlemciyi kullanmıştım baya güzel işlemciydi ancak K6-3 450 mhz işlemcisini kullanamadım bu yüzden içimde ukte kaldı :(


Dirk Meyer netbook notebook tabletlerde nasıl yaygınlaştırmış anlamadım memlekette hala Amd işlemcili tek tük notebook netbook var


Dirk Meyer'ın Ati`ye yaptığına gelince Ati markasını ortadan kaldırdı Amd yaptı sadece bir yazı diyebilirsiniz ancak öyle değil bu önemli, ayrıca bu eylem her açıdan Ati`nin bittiğini ve Ati`nin artık Ati tarafından değil %100 oranda Amd tarafından yönetildiğini ortaya koyar malesef!


Eğer ki Amd ekran kartı üretmek istiyorsa, Ati`yi satın almaktan uzak durmalıydı Ati ile yapacağı ortaklıkta, sadece Ati`de kendi mühendislerini yetiştirmeliydi!

açıkçası Amd`ye bu konuda kızıgınım
0
Francis J. Underwood 11.6.2011 12:39:07
quote:
Orijinalden alıntı: vidoko

6 ay beıklemek mantıklı şu pentium III ten kurtulayım :DD


ibret aldım
+1
WinteR 11.6.2011 12:35:31
Birçok çelişki var, Jeff Sanders demişiniz de, AMD en büyük patlamaları H.Ruiz ve Meyer döneminde yaptı, Sanders renkli bir kişilikti ama H.Ruiz'e göre daha başarılı değildi, başarı da Intel'e göre yorumlanmalı, kendi çapında bir firma değilseniz. AYrıca Ruiz döneminde AMd'yi bugune taşıtan hareket; Ati alınmıştır. Dirk Meyer'ın durumu da belki AMD'yi bir adım daha ileriye taşıyacak adamdı,Phenomları yeniden doğuran adamdır ayrıca, cingöz hesabı ne olaki, Ati'yi nasıl harcamış anlamadım da noebook,netbook,tablet ürünlerini yaygınlaştırmak da tüketiciye hizmettir.
0
saçmasepepyüzündenüye1 10.6.2011 20:30:09
quote:
Orijinalden alıntı: WinteR

phannom 1 AMD'nin efsanevi ceo'su Hector Ruiz 2008'de istifa etti, Phenom I ise 2007'de çıktı, hatta o günlerde parti havasında kutlamalarda fotoları da çoktu, sebep sonuç ilişkisi de tam tersi başarısız olduğu için gitti, gittiği için başarısız olmadı. Bu durumda şimdi de Dirk Meyer gitti ki çok çok daha iyi bir ceo'dur.


cevabım biraz geç geldi kusura bakmayın yazınızı fark eder etmez cevap yazdım


benim bahsettiğim yönetici Hector Ruiz değildi benim bahsettiğim efsanevi yönetici Amd kurucularından biri olan Jerry Sanders`dır



sizin bahsettiğiniz kişi Hector Ruiz Wikimedia`ya göre doğru görünsede aslında sık sık karşılaşıldığı gibi Wikimedia`nın verdiği bu bilgi doğru değildir


ayrıca Dirk Meyer Amd kriterine uygun bir yönetici değil çünkü Amd uyanık hesaplarla pazar stratejsi yapmaz müşterisine saygılı bir kuruluştur


ama Dirk Meyer diz üstü bilgisayarlardaki üçkuruşluk hesap uğruna Ati efsanesini harcamıştır

şimdi Dirk Meyer şimdi sormak lazım bu cingöz hesabı işe yaramış mı?
0
Derin1907 8.6.2011 13:40:17
6 ay sonra kendi kendii kapatacak, çalışmayacak gibi yorumlar yapıyorsunuz yahu... Durun bi' gelsin işlemciler; fiyatlar ve performans orataya çıksın, sonra karar verilir.

Ne heyecanlı milletiz.
0
mertekin 8.6.2011 12:32:05
Bence önemli olan işlemcinin üretim bandı ömrü değil benim ne kadar paraya ne kadar performans aldığımdır.Hem işlemcilerde hızlı sirkülasyon olması demek mevcut modellerin daha hızlı ucuzlaması demek.
0
Grand_Alexander 8.6.2011 11:59:42
amd yanlış yapmaya devam ediyor şu ekran kartı krizi yüzünden kıl kaptım zaten sb-e alıcam 2012 de böyle kum du kepçeydi uğraşmaya gerek yok ivy bridge den sonra çok yol var sb-e 2014 e kadar kesin sb-e zirve kalacaktır örnek socket 1366 hala alternatifi yok
0
B.M.W 8.6.2011 11:15:04
quote:
Orijinalden alıntı: yenerbalcı

hala bekleyenler var mı ...

375 tl ye 2500K satılıyordu şimdi o şansı da kaybettiniz

illaki kutuma gidecem diyorsanız ...




peyniri de tenekede satiyorlar

gorunen su ki amdnin bd2 revizyonlari is yapacak orasi da kesin degil ben umidi kestim ivyyi bekleyecegim yada sandy e fiyatina gore o da olabilir
0
vidoko 8.6.2011 00:06:45
6 ay beıklemek mantıklı şu pentium III ten kurtulayım :DD
0
yenerbalcı 7.6.2011 20:17:20
hala bekleyenler var mı ...

375 tl ye 2500K satılıyordu şimdi o şansı da kaybettiniz

illaki kutuma gidecem diyorsanız ...

-6
AsasinoDePulgas 7.6.2011 20:12:22
Bence gayet normal. Teknoloji sürekli kendini yeniliyor. Bulldozer almadınız beklediniz buldozer 2 aldınız mesela 5-6 ay sonrada intel çıkaracak e noldu sizin işlemci çöp oldu. O yüzden bence ya bekleyin yada laf etmeyin.
-2
WinteR 7.6.2011 17:59:58
phannom 1 AMD'nin efsanevi ceo'su Hector Ruiz 2008'de istifa etti, Phenom I ise 2007'de çıktı, hatta o günlerde parti havasında kutlamalarda fotoları da çoktu, sebep sonuç ilişkisi de tam tersi başarısız olduğu için gitti, gittiği için başarısız olmadı. Bu durumda şimdi de Dirk Meyer gitti ki çok çok daha iyi bir ceo'dur.
-5
Wabbajack 7.6.2011 17:53:01
saçmasepepyüzündenüye1 her harfine kadar katılıyorum +1
-3
knnkpln 7.6.2011 16:54:07
Her zaman ki boyut değil işlevi önemlidir bahanesi.Boşver terimleri rakamları.Boşver komutları.Boşver yarı iletken alaşımları.Yap bir çizim 1cm2 olsa da farketmez ver fırına alsana süper hızlı az enerji tüketen işlemci.
-8
saçmasepepyüzündenüye1 7.6.2011 16:28:18
quote:
Orijinalden alıntı: knnkpln






32 nm işlemci 22 nm işlemciden daha az ısınınca bu terimlerin bir anlamı kalmıyor bilen bilir amd daha küçük mimariye geçmede her zaman geriden gelmiştir

ancak hakkındaki iddiaların tam tersine daha küçük mimari ile çalışmasına rağmen asıl ısınan intel olmuştur

asıl önemli olan terimler rakkamlar değil mimari tasarımın kalitesidir


bugün amd işlemcilerden daha kaliteli bir mimari tasarım yapan bir firma 150 nm mimari ile 7 ghz`de çalışan ve amd ile intel işlemcilerden 100 misli hızlı ama buna rağmen 20 watt`da çalışan bir işlemci tasarlayabilir

bütün iş mimari tasarımın kalitesine bağlıdır

amd 32 nm tekniğine geçiyorsa 12 çekirdekli işlemcileri satışa sunmaya hazırlandığı içindir


45 nm 12 çekirdekli işlemciyi görenler ne demek istediğimi anlar






quote:
Orijinalden alıntı: Solitude

Amd nin kendine garezimi var ?

hayır 6 ay sonra bulldozer 2 yi çıkaracak zaten 6 ay sonrası 2012 oluyor buldozer 2 2012de geleceği duyurulmuştu eğer bunu çok dert ediyorsanız 6 ay daha bekler bulldozer 2 alırsınız

intel sandy bridge işlemcilerinden 6 ay sonra Ivy Bridge işlemcilerini çıkaracak millet intele helal olsun diyor amd aynısını yapınca kıyamet kopuyor

intel 6 çekirdekli işlemci çıkarır millet vay bee der hemen ardından amd 6 çekirdekli işlemci işlemci çıkararır millet o zaman ise 6 çekirdeğe ne gerek var der!

sandy bridge ilk satılan örnekler hatalı çıkmasına rağmen forumalara ilk çıkan örnekler sorunlu çıkıyor yeni modeller çıkar çıkmaz amd ve intel modellerini satın almayın denmez onun yerine phannom 1 sorumluydu amd almayın bekleyin derler bu cümlelerde intel`in bahsi özellikle geçmez

intelciler almışlar ağızlarına sakız gibi phannom 1`i

phannom 1`in sorunlu olmasının sebebi o dönem amd`nin efsanevi yöneticisi görevini bırakmış ardından yeni ceo başa geçmişti phannom 1 işlemcilerde sorun olmasının sebebi bu ceo`nun görevini yapmamasıdır bu yüzdende amd bu ceo`nun biletini kesmiştir

sorunlu ürün çıkarmaktan sabıkalı arıyorsanız intelin bu yönde dosyaları baya kabarık

sizleri bir türlü anlayamıyorum birader intel sizlere paramı ödüyor?

amd olmasa intel 5`i rüyanızda göremez celeron işlemcilerde sürünüyordunuz!
+9
alpa07 7.6.2011 15:42:54
hack by fx57
-2
Solitude 7.6.2011 15:15:36
Peki 6 ay sonra çıkacak yeni bulldozer serisinin kullanacağı soket ne olacak ? 2012 de soket değişikliğine gidilecekti diye hatırlıyorum umarım hem soket hemde işlemciler aynı zamanda değişmez yoksa intelden farkı almaz. İntele büyük bir kayma olur tüketici cephesinde.
-2
gerbay 7.6.2011 14:45:14
sanırım bu haberleri intel sızdırıyor. AMD nin böyle haberler sızdırması için manyak olması lazım..
-2
yc#1 7.6.2011 14:44:11
quote:
Orijinalden alıntı: RiPPeR91

Umarım amd 9xx serisinden sonraki chipsetlerde doğal usb3, pci-e3, ddr4, sata3 bulundurur.
Beyler bu sandy-bridge işlemcilerin aşırı performansının sebebi içindeki grafik ünitesinin hesaplama gücünden kaynaklanıyor olabilir mi? Eğer öyleyse bunu amd'de yapmalı.


SB'nin performansı 32 nm üretim süreci ve verimli mimarisinden kaynaklanıyor. Entegre grafik çekirdeği ile ilgisi yok.
-1
dere.beyi 7.6.2011 14:37:53
Mükemmel bir harikiri benc3 :)
-3
RiPPeR91 7.6.2011 14:10:57
Umarım amd 9xx serisinden sonraki chipsetlerde doğal usb3, pci-e3, ddr4, sata3 bulundurur.
Beyler bu sandy-bridge işlemcilerin aşırı performansının sebebi içindeki grafik ünitesinin hesaplama gücünden kaynaklanıyor olabilir mi? Eğer öyleyse bunu amd'de yapmalı.
-3
kudretx 7.6.2011 14:07:02
Cıkmamıs ışlemcının ömru 6 ay he,alemsiniz yahu...
-3
_Dominic_Toretto_ 7.6.2011 13:36:06
Öyle heveslenmiştim ki Bulldozer için.

2 defa ertelendi şimdi de bu haber. Soğumak üzereyim Bulldozer' den.
-1
knnkpln 7.6.2011 13:31:31
quote:
Orijinalden alıntı: WinteR

Terimlere fazla takılmayın hocam, aynı nanometrede bile çok ciddi değişim olabiliyor, tıpkı Deneb core gibi. 32-22 pek önemli değil açımdan, yaratıcı çözümler daha önemli. Mesela 2-3 yıldır sekötrdeki en önemli gelişim 3D transistör olarak görüyorum ben, fark yaratan budur.


Yapmayın hocam 22nm nerede 32nm nerede 10nm demek dağlar kadar fark demek.3d transistörleri en önemli gelişimi diyorsunuz ama 22nm üretim sayesinde 3d transistörler mümkün ve verimli oluyor.intelin 22nm ve 3d transistör tanıtım filmini izlemediniz herhalde.Buyurun izleyin

http://www.youtube.com/watch?v=YIkMaQJSyP8
-3
TeknolojiveBililisim 7.6.2011 13:22:51
intelin yeni 22nm işlemileri çıkacak ozaman ne olacak zaten 2600klar çok tutmuştu 22nm ile dahada güçlenecek intel.
-3
hachiko 7.6.2011 13:16:26
Bir zamanlar intelin 423 yapıda ve amdnin 754 yapıda yaptığı gibi diyorlarki almayın bekleyin..
-2
WinteR 7.6.2011 13:14:51
Terimlere fazla takılmayın hocam, aynı nanometrede bile çok ciddi değişim olabiliyor, tıpkı Deneb core gibi. 32-22 pek önemli değil açımdan, yaratıcı çözümler daha önemli. Mesela 2-3 yıldır sekötrdeki en önemli gelişim 3D transistör olarak görüyorum ben, fark yaratan budur.
+1
knnkpln 7.6.2011 12:57:12
quote:
Orijinalden alıntı: WinteR

32 nm 45 nm'ye göre evrimseldir, evrimin anlamı da tam anlamıyla budur, mesele devrimsel olmasıydı, neyse.
AMD'nin açıklamasından anladığım 1 yıl daha ciddi bir ürün çıkmayacak. Sanki Phenom I sürecini tekrar yaşıyoruz, tek fark işlemcinin ortada olmaması.


Intel aynı zamanda yeni işlemcileri 22nm çıkartıyor.Adamlar artık bir üst üretim sürecine geçmiş.Amd hala 32nm çıkartıyor üstüne trinty serisini de 32nm çıkartacaklar.Nerede evrimsellik.Ekran kartlarındaki güç tüketim olarak üstünlük sağlayan amd 22nm karşı 32nm nereye kadar rekabet edecek ben bunu merak ediyorum,bunu soruyorum ama cevap veren yok.
-5
WinteR 7.6.2011 12:42:20
32 nm 45 nm'ye göre evrimseldir, evrimin anlamı da tam anlamıyla budur, mesele devrimsel olmasıydı, neyse.
AMD'nin açıklamasından anladığım 1 yıl daha ciddi bir ürün çıkmayacak. Sanki Phenom I sürecini tekrar yaşıyoruz, tek fark işlemcinin ortada olmaması.
-1
knnkpln 7.6.2011 12:29:40
quote:
Orijinalden alıntı: knnkpln






Şu yorumuma eksi puan veren arkadaşı çok merak ediyorum.32nm üretim teknolojisiyle ne kadar ileriye gitmeyi düşünüyor amd o arkadaş cevap versin bakalım.


-8 yok mu arttıran?Fanboylar yine iş başında.
-11
7Mhz 7.6.2011 12:13:57
Bilgi Amd kaynaklı ise;
Daha işlemci piyasaya çıkmadan satışı baltalamışlar. Bir yandan kızıyorum ama satışı etkileyeceğini bile bile böyle dürüst bir açıklama yapmalarından dolayı da kutluyorum.

Bilgi Amd kaynaklı değil ise;
İşlemcinin üretimden kaldırılması sorun değil ama aldıktan kısa bir süre sonra aynı fiyata daha performanslı işlemcilerin sunulması, eski seriyi alanlarda kazık yemiş hissi uyandırır. Amd bilgi vermeden bu durumu yaratırsa, bu kazığın Amd'ye elbet bir geri dönüşü olur.

Her iki türlüde;
Başlık çok yanıltıcı olmuş, umarın farkında olmadan yazılmıştır.

Düzeltme: Anlatım bozukluğu
0
Towarscke 7.6.2011 11:53:32
Tamam guzel diyorsunuz da, grafik niye sagdan kesik..?
Devamini kisaltmislar gibi duruyor..
+1
WinteR 7.6.2011 11:00:51
Gerçekçi değil, inanmadım, zaten erteleme pardon stratejik bir hareket diye düzeltilebilir.
+2
iskambildestesi 7.6.2011 10:56:57
bir kadının sokakta arabayı geri geri sürmesi ve parketmesi bile amd fx politikasından daha az karmaşıktır herhalde
+6
innformatics 7.6.2011 10:45:50
AMD alkollü bu aralar ya da ciddi sorunları var. Ne yaptığını bilmiyor. Rüstem Batum Şov'a çıkartıp beynini tokatlatmak lazım.
-5
Francis J. Underwood 7.6.2011 10:15:09
quote:
Orijinalden alıntı: spaydix

amd batak oynuyor herhalde :D

Aynen öyle battı batacak 6 lık ele 8 girersen 4 alır şapa oturursun( kaptırdım kendimi)
-5
B.M.W 7.6.2011 10:10:19
Phenom I serisi oldu aynen yukarida arkadas da ifade etmis

O kadar fx yaptik bunlarin alayiyla ugrasip saat hizi yukseltelim diye ugrasacagimiza satalim yeni seriyi de 6 ay sonrasina cikaririz mantigi

Bu yuzden olmadi amd diyorum
-1
lyldz 7.6.2011 10:09:56
Eee o zaman amd almanin mantigi nerdeee?
-2
knnkpln 7.6.2011 09:46:02
quote:
Orijinalden alıntı: knnkpln

32nm işlemciyle evrim mi olurmuş


Şu yorumuma eksi puan veren arkadaşı çok merak ediyorum.32nm üretim teknolojisiyle ne kadar ileriye gitmeyi düşünüyor amd o arkadaş cevap versin bakalım.
-16
spaydix 7.6.2011 09:41:56
amd batak oynuyor herhalde :D
+2
sadtneverdie 7.6.2011 09:29:34
Al sana Phenom 1!
-2
erkan0075 7.6.2011 09:26:46
Saat hızı arttırımı ile gelen model değişikliğinden, 6 ay ömrü olan işlemci haberini nasıl çıkartabiliyoruz, onu merak ediyorum. 4100, yerini 4120'ye bırakıyor. O kadar. Nokta.
0
shadowosman 7.6.2011 09:11:15
AMD yapacağını yaptı BULDOZER oldu TRAKTÖR o kadar insanları beklet oda yetmiyormuş gibi 6 ay sonra üstüne yeni işlemci çıkar parayı boşa atmaktan başka bişi değil bu mecbur SB alıcaz :(
-3
dodomoco 7.6.2011 09:03:16
bi bulldozeri çıkartsınlar daha sonra bunları düşünürler
-6
rodri 7.6.2011 08:59:52
"yıl sonu itibariyle son siparişleri almayı ve 2010 başında final sevkilyatlarını gerçekleştirerek bu modelleri pazardan çekmeyi planlıyor."
2012 başı olcaktı heralde burası?
+1
knnkpln 7.6.2011 08:32:05
32nm işlemciyle evrim mi olurmuş
-13
x_tol 7.6.2011 08:30:22
trinity bulldozer'ler sağlam olacağa benziyor. 6700 serisi bir grafik birimi bir çok oyunu orta seviye oynatacak gibi.
0
Solitude 7.6.2011 08:27:52
Amd nin kendine garezimi var ?
+9
Firaristt 7.6.2011 08:23:39
BullDozer beklemekten vazgeçip ay sonunda SB sistem toplayacaktım bence iyi karar vermişim :)
@RiPPeR91 katılıyorum :D
-3
RiPPeR91 7.6.2011 08:15:21
Başlığı okuyunca kendi kendilerini imha edecekler sandım
+31
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj