İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (115) YORUM YAZ

tarafından 13 Mart 2018, Salı 17:31 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

UBER'e trafikte über ceza
Günlük Haber Barış Cankı
115 13387
Son birkaç gün içerisinde yaşadıkları saldırılarla gündemden düşmeyen UBER sürücülerine ve bu hizmeti kullanan yolculara Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü tarafından ceza yağdı.

 

İstanbul’da taksiciler ile UBER sürücüleri arasındaki gerilim gitgide tırmanıyor. Son birkaç gün içerisinde UBER araçlarına yapılan saldırılar her defasında şiddetini arttırarak devam ediyor. Bu olaylar yaşanırken, Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekiplerinin 2018 yılı içerisinde UBER ve benzeri uygulamalarla hizmet veren 2 binden fazla sürücü ve bu hizmetleri kullanan yolcuya ceza kesildi.
 

2018 yılı içerisinde UBER ve benzeri uygulamalarla korsan yolcu taşımacılığı yapan 2,214 sürücüye Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından 3,006’şar lira para cezası kesildi. Bu sürücülerin büyük çoğunluğunun UBER uygulamasına kayıtlı şoförler olduğu belirtildi.

 

Yolcular da cezadan kurtulamadı 

Ekipler, korsan olarak taşımacılık yapan sürücülerin yanında bu hizmetleri kullanan yolcuları da affetmedi. Yapılan denetlemelerde toplam 2,321 yolcuya 344’er lira para cezası kesildi. 2017 yılının tamamında 4,747 UBER sürücüsü ve bu hizmeti kullanan 5,003 yolcuya para cezası uygulanırken, 2018 yılında kesilen cezalar şimdiden bu rakamların yarısına ulaştı.

 
 

Karayolları Trafik Kanunu’na göre ilgili belediyeden izin veya ruhsat olmaksızın belediye sınırları dahilinde ticari amaçlı yolcu taşımak maddesine istinaden sürücülere ilk seferde 3,006, ikinci seferde ise 5,010 lira para cezası kesiliyor. Ancak dün çıkan haberlere göre para cezasının yanı sıra araçların 30 gün trafikten men edilmesi de söz konusu olabilir.

 
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 1 misafir ve 2 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 13387 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
sadrag 13.3.2018 17:52:45
Varya.. yazdım yazdım sildim.. Bağıracaz çağıracaz, gene birilerinin dediği olacak sonuçta. +178
UchamayanAdamSabri 13.3.2018 18:08:33
akp halk dostu.

tabi yerseniz...
+154
Nikomer 13.3.2018 17:48:36
"Düşene de bir tekme bizden" mantığıyla işleyen tek ülke biziz galiba. +112
HeavyClocker 13.3.2018 17:42:52
Kesilen cezalar bile taksicilerin ödediği gelir vergisinden fazla olabilir. +86
Haplo 13.3.2018 18:59:39
Blablacar gibi yolculuk sırasında dilerseniz benzin masrafını paylaştığınız uygulamalar da söz konusu cezaya tabi öyleyse. Arkadaşınıza "araba senden, benzin benden" diyerek beraber bir tati
...
Yorumun devamı ▼
+67
axiprens 13.3.2018 17:39:24
Bu ulkede yasamak icin peygamber sabri gerekiyor, peygamber de olmadigimiza gore, milletini s....mek icin elinden geleni yapan devletin oldugu bir ulkede yqsanmaz, sabir sabir nereye kadar, akli ve im
...
Yorumun devamı ▼
+50
ozmenakif 13.3.2018 18:36:00
Şoförlere kesilen ceza: 2214x3006=6655284TL
Yolculara kesilen ceza: 2321x344=798424TL
Toplam: 7453708TL (2 tane makam arabası parası çıkmış)
+43
dere.beyi 13.3.2018 17:43:12
Bu işin sonu"uber olarak herşeyimiz tam kaçak bişeyimiz yok" diyecek ve avrupa mahkemesine gidilecek sonra uber'a ceza kesemezsiniz diye karar çıkacak sonra herşey halledilecek.*****************ÖYLE B
...
Yorumun devamı ▼
+33
12 Angry Men 13.3.2018 18:48:23
Sinirim soğumuyor arkadaşlar, kafayı yiyeceğim. Ben anlamıyorum, taksi kullanmak zorunda mıyım ? Bundan kime ne kardeşim istediğim araca binerim bundan kime ne? Hem uber vergi veriyor, devlete faydası
...
Yorumun devamı ▼
+28
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
lecoqtr Cuma, 19:48
Çoğunuzun bütün ömrünce çalışıp kazanamayacağı paraya adam taksi plakası alıyor, hatta onlarcasını alıyor, bu plaklar durduğu yerde sürekli astronomik değer kazanıyor, bu değer artışından tek bir kuruş vergi alınmıyor, bu baronların beslediği birkaç taksici odası da ortalıkta terör estiriyor. ben sarı taksiden daha pahalıya düzgün hizmet almak istiyorum, hapisten yeni çıkmış birinin kullandığı arabaya binmek istemiyorum. defalarca dolandırıldım, bir kere hırsızlığa uğradım, bir kere uyanık davranıp hırsızlığı önledim, ben bunlarla uğraşmak zorunda değilim. isteseniz de istemeseniz de bu düzen değişecek. seçinden sonra çıkacak KHK'ları bekleyin.
0
lecoqtr Cuma, 19:42
ne terzisi, ne kasabı, ne mesleği? taksici olmak için bir eğitim alman gerekmiyor. işsiz, paragöz ve ehliyet sahibi olmak taksici olmak için yeterli.
0
Carizmaoto Pazar, 03:34
Az bile yapmışlar kafana göre insanların ekmeğini çalamazsın herkes işini yapsın terzinin işini kasap yapmasin bende olsam aynını yapardım
0
ImRoyal Cumartesi, 18:17
Futbolculuk çok para kazandıran bir iş diye top oynayanlara ömür boyu geçerli forma ve lisans verilmiyor. İşini iyi yaptığı sürece klüp forma veriyor düzenleyici kuruluş olan fifa ya da uefa da lisans veriyor. Ben nasılsa lisansımı aldım gel futbolcu kardeş bu lisansı sana kiraya vereyim sen top oynayan gol at kazancı kırışalım diyebiliyor mu? O futbolcunun lisansını almakla kalmazlar bir daha amatör olarak bile top oynatmazlar. Bizim milletin kafası az çalıştığı için futboldan örnek vermek istedim.
0
ImRoyal Cumartesi, 17:15
Kimse taksicinin ekmeğine karşı değil. Türkiye'de işsiz insan mı biter ki taksicilik olmasın diyelim. Taksi plakasını sahibi taksiyle işleten olsun. Rant bitsin. Bazı uyanıklar zamanında servetini plakaya yatırması kimseyi ilgilendirmez. İşi yapan kazansın. Bir işi yapmak için lisans almak gerekir. Ama bu lisans ömür boyu verilmez ve bu lisans başkasına kiralanmaz. Yabancı yatırımcı borsada olmasa kendimize çalıp oynarız her halde. Tam bir çete devleti oluruz. Borsaya para yatırdıysanız kaybetme riskini göze almışsınız demektir. Plakaya şu parayı verdim hakkımı yedirmem diye bir şey yok. İşi yapan adam bu köleliği neden savunur aklım almıyor. Sen köleliği kabul ediyorsun diye ortaçağ düzenine hizmeti alan müşteri olarak katlanmak zorunda değilim. Bundan sonra asla taksi kullanmam. Plaka rantını bitirsinler. Emeği veren kişinin olsun plaka ama bu mümkün değil. Plaka uygulamasının kalkması gerek. Lisans uygulaması gelmeli. Kim daha istekli ve işinde iyiyse o şehir içi taşıma lisansını alabilir. Küçük şehirlerde de uber yaygınlaşması için herşeyi yapmalıyız.
0
SonViraj23 Cumartesi, 02:49
uber denilen amerikan şirketi D2 belgesiyle taksicilik yapamaz.Halk istiyor diyip haksızlığı savunan amerikan aşıkları sonunda üzülecek 1 ay men cezası gelecekmiş.Dünyanın her yerinde taksiciler ayaklandı.Kimse taksicinin ekmeğini çalamaz.
+2
madhane Cuma, 22:10
quote:
Orijinalden alıntı: sakarboy

Doğruya 1.8 milyon kimse vermedi
Rahmetli babam ın 80 lerin başında beşiktaş vapur hattı var iken satıp kafa kafaya aldığı taksi plakasını hiç unutmuyorum. Tabiya size göre hava hoş. Neresi işinize yada kolayınıza geliyorsa ona yönelin. Yaptığınız aksiyonu birine zararı varmı umrunuzda olmasın. Tabi ya faiz yerim de dersiniz. Siz 1.8. Milyon un faizini %10 ile yerken banka yeni müşterilere %12 yapınca ilk kuduranda sizler olursunuz. Siz busunuz kendinize müslümansınız.
Yazık sizlere çok yazık. Kabahat bendeki sizi muhatap alıp adam gibi bir şeyleri anlatmaya çalışıyorum.

+1000 kendi dusen aglamaz
0
slapbas Cuma, 15:42
uber candır . insanlar g guvenlı bir sekılde yolculuk yapabılıyor . gec saatlerde dusunmeden eve gidebılıyorlar . Korsan mıs korsan degil kardeşm bu araclar ticari Arac guzergah izin belgesi var soforlerle bilgi verdigi kadari ile d2 belgesi var fatura kesıyor Korsan bunun neresinde .
Kullanıcaz kullanmaya devam edicezz!!!!
0
aylabusracimen Cuma, 10:47
Nedir bu teknoloji düşmanlığı anlamıyorum. Bu da hizmet sonuçta. Bu da halka hizmet. Bu adam yolcu taşırken bir araç kullanıyor ve buna yüksek vergi ödüyor. Aldığı yakıt yüksek vergiden. Yolcular da memnun gayet. E sıkıntı ne? Daha çok mu istiyorlar anlamadım. Bir kere de vatandaş lehine bir şey olsa, ne güzel olacak.
0
pokezoom Cuma, 10:20
Ceza kesemezler kardeşim. Uberle mi gidiyorsun. Polis mi çevirdi. Bu benim arkadaşım beraber işe, cafeye, gezmeye gidiyoz de geç. Basimizdakiler uyaniksa sizde o şekilde uyanık davranın. Eskiden korsan taksiye bindiğim dönemlerde öyle yapardık.
+1
darklord1905 Cuma, 09:44
Bak sarıdog kardeş biz sizin rant yüzünden fırlamış olan plaka fiyatlarınızla ilgilenmiyoruz.Biz taksilerin sunduğu hizmetle ilgileniyoruz.
Bize ne senin babanın yatırımından bir de insanları bencil olmakla suçluyor.Çok da umrumuzda baban ve dedenin çalışıp aldığı plaka serbet piyasa ekonomisi diye birşey var.Sen bunu anla o zaman konuşalım sarıdog kardeş.
0
ilkerinanç Cuma, 01:50
emlaktada arz talebe göre iner çıkar.bir bölgeye bir ilçeye şehre rağbet artarsa fiyatıda ona göre artar bu çok basit kapital ekonomi kuralı.hatta birincisi diyebliriz belkide.taksi plakası da zamanla böyle olmuş aynı şey neresini anlamıyorsun yazdığımın ben de onu anlamadım.piyangodan çıkmadı o zamanlar usul öyleydi öyle geldi öyle gitti 5-10 senelik olayda değil bu çok daha gerilere gidiyor.oluşturulmamalıydı o bilmemkaç senenin problemi.piyangoyla verdi bilmemneyle verdi zamanında veren verdi.bizi ilgilendiren kısmı bu değil bu konuda.şu anda adama senin plakan artık 5 para etmez diyemezsin.tane tane yazayım mı bir daha?aynı şey minubuste ve halk otobüslerinde de var sadece taksi değil.u-minübüs u-halkotobüsü açalım oldu olacak o zaman.bir de sadece piyangodan alınmış gibi gelen plaka değil değerli olmasına yolaçan.bu adamlar bunu satıyor kiralıyor aynı ev gibi yoksa o kadar parayı bir plkaya yada ruhsata niye versin isnanlar?gerçi o kadar para verip alanı da duymadım hiç bu dünyanın en zengin adamları listesi gibi şu kadar parası var ama bakıyorsun adamın hissesine göre hesaplanıyor o para.hisse yükseldimi servet yükseliyor düştümü servet düşüyor. öyle dolaşan bir nakit yok ortada,bu da o hesap.
sen çözümü söyle madem karşı çıktın o kadar yazdığıma?zamanında taşımacılık belli kurallarla belirlenmiş ve öyle bir gelenek oluşmuş.şimdi überi sahalara indireceğiz diye bir anda nasıl değiştirelim bunu?ne yapalım verin ruhsatları baştan başlıyoruz mu diyelim?zaten olanı söylemeyin çözüm üretin bizim insanımızın bir türlü aşamadığı problem bu.sonuna kadar herşeyi olur olmaz eleştir nasıl olsa eleştiri bedava ama sorunu çözmek için çözüm üretme.bir de kimse ucu bir şekilde kendisine dokunana kadar hiçbirşekilde sesini çıkarmıyor.misal über çok güzel veriyoruz parayı gidiyoruz güleryüzlü isnanlar bilmemne.o da ne demekse benim taksiciyle münasebetim şuraya gidicem gel abi muhabbet etmek istiyorsam ederim öne otururum etmek istemiyorsam canım sıkkın veya yorgunsam mecalim yoksa geçer arkaya oturur gideceğim yere giderim taksimetre ne yazarsa verir inerim bu kadar basit bu olay neyini kasıyor insanlar onu da anlamıyorum ama biriniz de şu taksicilerin yerine koyup konuşun bakalım biraz kendi açınızdan bakıyorsunuz olaya o açı güzel olan açı.hiçmi birinizinin babası amcası abisi taksici değil hepiniz mi fabrikator çocuğusunuz?bu genel soru kişisel değil.
+1
bertini 15.3.2018 23:26:23
quote:
Orijinalden alıntı: ImRoyal

Bu kanun saçmalığına gerçekten inanıyorsun sanırım. Türkiye kanun ülkesi değil. Şehir içinde ya da şehirler arasında verilen bir hizmetin özel teşebbüse aykırı biçimde böyle bir tekelleşme yarattığı hangi kanun ülkesinde görülmüştür? Sorun Türkiye'nin hep bir rant fırsatçılığını cilalaması. Şimdiye kadar rekabet kurumu neredeydi? Ticari plakalar piyasa yaptığında neredeydiler? Türkiye'de aklın ve barışın hakim olması için halkın ayaklanması lazım. Ortada resmen bir tekel var. Kanun falan boş işler. Hiç bir kanun serbest piyasanın özel girişim ruhunu baltalamaz. Plakası olan dışında hiç kimsenin bu özel girişimde bulunamaması sence mantıklı mı? Türkiye'nin rant ve çeteler ülkesi olduğunu anlamak gerekiyor artık. Ceza sa yediniz bunu yapacaksınız? Artık bir şeyler iyiye gitsin istiyorum şu sikindirik ülkede. 32 yıldır yaşıyorum hep bir eziklik ve umutsuzluk hakim. Bana kanun falan boş yapma. Bu ülkede anayasa mahkemesinin aldığı kararı sikindirik bir yerel mahkeme tanımadı.

Kanun halktır. 1 milyon kişinin ceza alma pahasına sergilediği bir davranış kanun haline gelmiyorsa o ülkede seçkinler ve rantçı domuzlar dışında kimsenin sözü geçmiyor demektir.

Anlattığın ülkemizin sorunu.Öncelikle At'la Deve'yi birbirinden ayırmanız gerek.Hala yazılarımdan aynı fikirde olduğumuz kanaatini dahi çıkaramamışsınız.Ticari taksi plaka çıkarma Valilik oluru ve İçişleri Bakanlığı onayıyla gerçekleşir.Geneli bilgilendirme adına mevcut kanunu en basit haliyle anlattım.Ve maalesef anlattığınız gibi Anayasa Mahkemesi kararını bile dinlemeyen mahkeme var.Ama burda da şöyle bir katakulle var.Anayasa Mahkemesi kararını tavsiye mektubu gibi yayınlarsa yerel mahkemeler buna uyma zorunluluğu karar değiştirme zorunluluğu yok.Anayasa Mahkemesi meclisten çıkan kanunlarıda sadece Anayasa aykırı olup olmadığına göre değerlendirebilir.Neyse mevzuat anlat anlat bitmez.

Sonuç olarak ülkemizde yöneticiler,son kararı verenler,seçilmişler "ne şiş yansın ne kebap" mantığıyla gittiği sürece daha çook isyan edersiniz ve ederiz.
0
esmerbuyucu 15.3.2018 23:08:36
Evin değerleri tabii iner çıkar. 100 bin liradan 1 milyona çıkması gibi bir durum garip olur, neden o kadar çıkar ben bilemiyorum orasını. İnşaat ve beton sektörünün de para yüzünden dönmesinden, sürekli daha fazla inşaat yapılmasından dolayı rahatsız biriyim. Hatta keşke Amerika'da ki gibi mahalle tarzı evler olsaydı.

İlk taksi plakası sahipleri piyangodan para çıkar gibi milyon liralık plaka sahibi oldular. Sonrakiler bu plaka sayesinde kat be kat para kazandı. Şimdi de son sahipleri eğer taksi plakaları ortadan kalkarsa, değer kaybederse bizim zararımızı kim karşılayacak diye ağlanıyor. Artık böyle bir şeye girişirken ölçüp tartıp karını zararını iyi düşünüp elinde sonunda böyle bir şeyin başlarına gelebileceklerini düşünselerdi. Milyon liralık plaka alırken kimden güvence aldılarsa ondan zararlarını istesinler. Tabii onlar da hava parasını karşılamak isterlerse buyursunlar.

Taksi plakası aynı değil işte. Rant oluştuysa, oluşturmamalılardı. Taksicilik yapmayana sırf yatırım aracı olduğu için yöneltmemelilerdi. Sırf bu taksi plakası sahipleri zarara uğrayacak diye bu sektör sonsuza kadar aracılık-kölelik ile mi devam edecek? Millet otonom taşımacılık peşindeyken bu aracılık sisteminin taksi plakası sahibinden başka kimseye getirisi yok. Ne gün boyu direksiyon başında dirsek çürüten taksici(!), ne müşteri, ne de devlet açısından...
0
ilkerinanç 15.3.2018 22:43:18
evin değerini durduğu yerden kim 1 milyona çıkarmış peki arkadaşım?10 sene önce atıyorum 100 bin lira eden ev şimdi niye 1 milyon lira bu değer nasıl oluştu?belli bir rant ile oluşmuş bu değerler.taksi plakası da aynı.öyle veya böyle bu değere ulaşmış,bu değer bu plakalara bir şekilde yüklenmiş şimdi bir anda nasıl değersiz bu beş para etmez diyebileceksin?ve en öncemlisi kaçınız taksiniz olsaydı aynı şeyi düşünebilirdiniz?ben burada kimin daha iyi hizmet verdiğini vs sorgulamadım taksicilerin çocğunu ben de sevmem.bu babbaşka birşey yarın öbürgün überi de beğenmeyeceksiniz züber çıkaçac.rekabet tabiki tüketiciye yarar fakat ortada bir gerçek var bir anda değiştiremezsin bunu bıçakla keser gibi.
0
esmerbuyucu 15.3.2018 22:31:43
Ev örneği pek mantıklı olmamış. Çünkü taksi plakaları zamanında çekilişle dağıtılmış. Ne akla hizmet 1 milyon lira değerlere çıkabiliyor veya mali olarak değer biçilebiliyor? Değeri 10 bin lira değil 1 kuruş bile etmemeli. Bak 5 kuruş bile değil, 1 kuruş.

Zamanında 5 milyon İstanbul'a yetecek kadar haybeye taksi plakası dağıtılmış. Eee sonra daha taksi plakası dağıtmayınca ortada dönen bir para sermayesi ve hava parası oluşmuş.

Taksi plakası kavramının yatırım aracı olarak görülmesi taksicilik mesleği önünde duran en büyük engel olmuş oldu. Taksicilik yapmayanın bile taksi plakası var neden? Çünkü para getiriyor... Taksi plakası sahipleri orta çağdaki toprak ağalarının 21. yüzyıldaki versiyonlarıdır. Türkiye'de hala taksicilik=kölelik statüsünde bulunduruluyor.
0
ilkerinanç 15.3.2018 21:41:40
über=korsan taksinin organize olmuş hali.korsan taksiyi zaten kullanıyorduk.mahallemizin ahmet abisi mehmet abisi vardı sohbet edip daha az ücrete gidiyorduk al sana güleryüz ortamı işte.bitti dağılın şimdi.
bu arada amerikadaki veya diğer avrupa ülkelerindeki taksicilik anlayışı ile bizdeki bir değil.amerikada korsan taksicilik yasak değil bizde yasak.zamanında bu şekilde yapılmış.plakaları kura ile sıra ile dağıtılmış önüne gelen taksicilik yapamıyor.şimdi çıkıp adama ya kardeş senin taksi plakan 1 gün önce 1 milyon lira ediyordu şimdi über çıktı millet de istiyor bak 1 milyonluk plakan 1 lira bile değil teneke parçası o şu an alın şimdi müsait bi şekilde müsait bi yere..inecek var...deyin bakalım nasıl diyeceksiniz.500 bin liraya 1 milyon liraya ev aldınız ama oturmak ama kiraya vermek ama yatırım aracı olarak satmak vs amacı ile.. devlet hükümet polis emniyet belediye her neyse önemli değil o kısmı, çıksa "bu ev artık 10 bin liradan fazla etmeyecek ben öyle karar verdim o kadar" dese tepkiniz ne olurdu düşünün taşının çalışın test yapıcam.
0
ImRoyal 15.3.2018 21:36:39
quote:
Orijinalden alıntı: KaptanCe

Taksicileri koruma niyetim yok fakat taksi plakasına dünya para verip alıyor insanlar masraf yapıyorlar, uberde bir plaka olayı olsa masrafını yapsa tamam da öyle ortadan ben yolcu taşımacılığı yapıyorum diyerek olur mu bu iş? Haksız bir rekabet durumu var. O zaman bende alayım bir araç taşımacılık yapayım plakasız falan.

Biraz araştırdım ama bana göre trafikte ticari plaka taşıma zorunluluğu bugünlere getirmiş sorunu. Bu bir iş girişimi mi? Bu halka verilen bir hizmet mi? Serbest piyasa koşulları hakim mi? Özel teşebbüs hak mı? Bu soruların cevapları evetse ticari plaka denen saçmalıkta sorunun kaynağı. Bir şekilde plakasını tescil ettirmiş kişi yan gelip yatıyor. Taksiyi birine veriyor. O çalıştırıp yüzde 40'ını alıyor. Yüzde 60 plaka sahibinin. ticari plaka kavramı devam etse de plakayı çalıştıracak kişi plaka sahibi olmalı zorunluluğu getirilse hizmetin kalitesi artabilir. Sürekli bir ısmarlama ile iş görülüyor. bu serbest piyasa ile ilgili her türlü kurala ve kanuna aykırı. İyi hizmet vermiyorsan rağbet düşer ve piyasadan silinirsin. Ama öyle değil. bir taksiden memnun kalmadıysan plaka sahibi bir şey kaybetmiyor. Şoför değişiyor. Ama şoför de eşek gibi çalışsa da alacağı paranın fazlasını plaka sahibine vermek zorunda. O yüzden mızmızlanmalar başlıyor. Adam içinden geldiği gibi yapmıyor. Kısa mesafe götürmem diyor. Gelirken yaptığı masrafı da müşteriden almaya çalışıyor. Çünkü bunları yaparsa kazancının artabileceğini düşünüyor. Müşteri memnuniyeti hiç planda yok. Tam anlamıyla ucubelik. O yüzden bu ülkenin beli doğrulmuyor. Hem özel teşebbüsle katma değer baltalanıyor hem de mevcut taksicilik hizmeti de kaliteli hale gelmiyor. Bu insani davranışlarımızı da kötü etkiliyor. Herkes taksici milletinin kabalığından şikayet ediyor ama o adamlar durduk yere bu hale gelmiyorlar. Geçim derdi adamları hayvanlaştırıyor. Duygularını ve düşüncelerini törpüleyip olabildiğince katılaşıp kabalaşıyorlar.
0
ImRoyal 15.3.2018 21:25:28
quote:
Orijinalden alıntı: KaptanCe

Taksicileri koruma niyetim yok fakat taksi plakasına dünya para verip alıyor insanlar masraf yapıyorlar, uberde bir plaka olayı olsa masrafını yapsa tamam da öyle ortadan ben yolcu taşımacılığı yapıyorum diyerek olur mu bu iş? Haksız bir rekabet durumu var. O zaman bende alayım bir araç taşımacılık yapayım plakasız falan.

yahu arkadaş hani plaka nerde UBER alsın? Bu işin plakası mı olur? Trafik plakaları ne zamandan beri rantın ve kazancın anahtarı oldu? Artık plaka yok ki alsınlar! İstanbul'da en son 1996'da plaka verilmiş. Olayın zırt dediği yer burası zaten. Bu bir iş girişimi. Eğer devlet diyorsa ki başvurunu yap hemen plaka çıksın ama öyle değil. Vermiyorlar. bu da bir tuhaf. Daha iyi bilen birisi çıkıp bilgi verse çok iyi olur. UBER ticari plaka başvurusu yapsa ne olur İstanbul'da?
0
KaptanCe 15.3.2018 16:33:51
Taksicileri koruma niyetim yok fakat taksi plakasına dünya para verip alıyor insanlar masraf yapıyorlar, uberde bir plaka olayı olsa masrafını yapsa tamam da öyle ortadan ben yolcu taşımacılığı yapıyorum diyerek olur mu bu iş? Haksız bir rekabet durumu var. O zaman bende alayım bir araç taşımacılık yapayım plakasız falan.
0
kıymalı kol böreği 15.3.2018 15:52:04
ya uber'e kredi kartiyla odeme yapiliyor nasil vergi vermiyor. nakit alsalar neyse
+1
ImRoyal 15.3.2018 15:27:49
Sorun zamanında ticari plaka uygulamasını çıkardıklarında başladı. Türkiye hiç bir zaman emek ve girişimi ödüllendirmedi. Türkiye kölelik ülkesidir. Rantçılar keyif sürecek diye direksiyon sallayan vida sıkan adamların emekleri ve girişimleri sömürüldü hep. Ve şu anda dünyadaki düzenle çelişiyor. Sosyal medya ve internetten önce kimsenin haberi yokken tezgahlarını çok güzel kuruyorlardı. İnternet geldi düzenleri bozuldu kuduruyorlar. Zamanında iyi yediler artık yeter biraz da hak edenler yesin.
0
ImRoyal 15.3.2018 15:16:38
Bu kanun saçmalığına gerçekten inanıyorsun sanırım. Türkiye kanun ülkesi değil. Şehir içinde ya da şehirler arasında verilen bir hizmetin özel teşebbüse aykırı biçimde böyle bir tekelleşme yarattığı hangi kanun ülkesinde görülmüştür? Sorun Türkiye'nin hep bir rant fırsatçılığını cilalaması. Şimdiye kadar rekabet kurumu neredeydi? Ticari plakalar piyasa yaptığında neredeydiler? Türkiye'de aklın ve barışın hakim olması için halkın ayaklanması lazım. Ortada resmen bir tekel var. Kanun falan boş işler. Hiç bir kanun serbest piyasanın özel girişim ruhunu baltalamaz. Plakası olan dışında hiç kimsenin bu özel girişimde bulunamaması sence mantıklı mı? Türkiye'nin rant ve çeteler ülkesi olduğunu anlamak gerekiyor artık. Ceza sa yediniz bunu yapacaksınız? Artık bir şeyler iyiye gitsin istiyorum şu sikindirik ülkede. 32 yıldır yaşıyorum hep bir eziklik ve umutsuzluk hakim. Bana kanun falan boş yapma. Bu ülkede anayasa mahkemesinin aldığı kararı sikindirik bir yerel mahkeme tanımadı.

Kanun halktır. 1 milyon kişinin ceza alma pahasına sergilediği bir davranış kanun haline gelmiyorsa o ülkede seçkinler ve rantçı domuzlar dışında kimsenin sözü geçmiyor demektir.
+1
bertini 15.3.2018 12:16:14
Çıldıracak bişey yok bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın.Yazımı tam okuduysanız aynı düşüncede olduğumu görürdünüz.Yasal olmayan birşeyi savunuyorsunuz.
Çıldıracak tek şey yobaz taksi şöförleridir.Beyni duran, akıl tutulması yaşayan biri varsa oda sizsiniz.

Çıldırmak yerine imza kampanyası başlatıp şehiriçi tarifeli yolcu taşımacılığı kanunu değiştirmek için çaba gösterin.
0
DH Misafiri 15.3.2018 11:49:29
adam plakaya 1,8 milyon para vermiş kime vermiş kardeşim devlete mi vermiş, devlet zamanında üçbeş paraya vermiş sayılı izin, adet kısıtlı olunca borsa oluşmuş milyonlara çıkmış , hava parasından başka birşey değil . Bugün dükkanının kiracısını değiştirmek istiyorsun, kiracılar kendi aralarında hava parası uydurmuşlar hava parasını almadan çıkmam diyor banane kardeşim senin yediğin kazıktan. Uber taksiciden taşımacılık için daha fazla ve daha şeffaf vergi veriyordur zira sistemde tüm hareketler kayıtlı vergi kaçıramaz kafasına göre fiyat artıramaz, yol beğenmez yolcu ayırmaz yağmurda fırsatçılık yapmaz otogarlarda mafyalık yapmaz ,kapalı çarşıdan esenler otogara gitmek isteyin bakalım 30 liralık mesafeye 60 liradan aşağı gidemezsiniz deneyin görün kimse kusura bakmasın artık mafya vari oluşumlardan kazıklardan bıktık usandık
+1
frostburn 15.3.2018 11:20:11
"taksiye 1.8m para verdim tabii yolcunun anasını belleyeceğim , kısa mesafe isterse sövüp sayacağım , uzun mesafede dolaştıracağım.
sigaramı da içerim , müziğide son ses açarım , 1.8m para verdim ben !"
anlayış budur.
+1
firetox 15.3.2018 11:05:48
Saçmalık!!!!
Ceza'ları nerden görüyoruz ben çok uzun zamandır uber kullanıyorum.
0
esmerbuyucu 15.3.2018 04:55:55
Uber'de plaka alsın gibi kanser kanser yorumlar yapılmış. Zaten tüm sorun Türkiye'ye hususi yaratılmış bu uyduruk plaka sisteminde. İlk dağıtıldığı zaman alanların sanki bir ayrıcalığı, burjuvalığı varmış gibi onların taksi plakası parası düşünülüyor. Kimene bundan?! Akıl alınacak gibi değil.

Bir de İngiltere taksiciliğiyle eş tutup "Amma orada yassah" diyenler var bir de
0
isem 15.3.2018 04:08:49
Uber bu işi yapmak istiyorsa her aracına bir taksi plakası satın alıp,işini yasallaştırarak yapsın.Vatandaş milyon tl verip taksicilik yapacak, diğeri bedavadan işi kapacak, olmaz arkadaşlar.O zaman yarın başka firmada "xcell" çıkarıp mobil hat satsın, diğeri tv kursun vs vs..bir okul kantininde simit satmak için bile bir bedel ödeyip işi alıyorsunuz,yan odada başkalarının simit satmasına ses çıkarmaz mısınız? işin bir lisans bedeli var yapmayın!... (taksici değilim)
+2
Krone 15.3.2018 01:25:34
Bu ülkeden ne bekliyorsunuz ki ? Haklı olan değil güçlü olan hep kazanacak. Milletin hayrına bir iş yapsalar şaşıracağım.
0
aslanoto 15.3.2018 00:41:02
her biri iki milyonu bulabilen taksi plakalarını Akparti icat etmediki, daha önceden vardı, dolayısı ile taksi plaka sahipleri bizde para verdik hakkımızı yedirmeyiz filan diyolar, bu sorunu getiren Akparti değil, çözen olabilir belki, Uber de Amerika şirketi gelirin yüzde 20 sini kazanıyor, buda çok masum değil, yerli uber kurulsa Amerika kazanmasa iyi olmazmı ?
+1
dr20mouse 15.3.2018 00:36:07
quote:
Orijinalden alıntı: TormentedSoul





ülkenin heryeri turistik

birde

en çok Turist İstanbula gelir unutma

turistik almasanda olur

anan zaa seyahat kur

okul servisi yap

okul servisi ne minibüs ne taksi

sence nasıl taşıyor?

Tamam d sınıfı belgeyle havalanından alır oteline veya gezeceği yerine bırakırsın. Bağcılardan yolcu alıp fatihe eminönüne turist götüremezsin o belgeyle. Bu iş böyle çözülmez ya uberde plaka alsın yada komple plaka sistemi kalksın. Belli şartları sağlayan herkese özel yolcu taşıma belgesi verilsin.
+1
esmerbuyucu 14.3.2018 20:16:19
Taksi plakası sahiplerinin plakası bir taraflarında patlar umarım yakın zamanda. Zaten bu zamana kadar o plakanın kat be kat fazlasını kazandılar. Şimdi de halkın 3-5 kuruşuna göz dikip Uber'i yasaklatmaya çalışıyorlar
0
wolfestein 14.3.2018 19:57:16
Taksi mafyası kazandı hepimize geçmiş olsun arkadaşlar.
+2
ImRoyal 14.3.2018 19:49:41
quote:
Orijinalden alıntı: bertini

Söylediklerinize katılıyorum.Kanun uygulayıcılar ;kanunları uygulamadığı için zaten Über vb türedi.--Şehiriçi tarifeli yolcu taşıma izni-- olmadan taksicilik yapamazsınız.Korsan taksicilik yaparsanız da zaten cezayı yersiniz.İçişleri bakanlığı neden ekstra kanun çıkarma arayışına girdi onuda anlamak güç;zaten kanun var
Sonuç itibariyle mevcut sarı taksilerde de olumlu yönde bir değişim şart.İçişleri bakanlığının özellikle bu konuda çalışma lazım.

Yahu arkadaş adamı çıldırtmayın. Beyniniz mi durdu lan yoksa hep mi bu kadar aptaldınız? Serbest piyasa ve özel teşebbüs yasalarını biliyor musunuz? Ticaret ve sanayi yasalarını biliyor musunuz?

UBER özel bir teşebbüstür. Yaptığı iş yasal olarak eksiklikler içerebilir. Yasal başvuru yaptırmıyorlar ki! Adamlar taksi tekelini korumaya çalışıyorlar. Trafik iç işlerine bağlı. UBER mutlaka bu başvuruyu yapmıştır. Israrla rantı övüp özel teşebbüsü kötülüyorlar. Çıkıp desinler ki burası hukuk devleti değil burası dikatatörlüktür biz de rahatlayalım.

Özel teşebbüs birilerini rahatsız ediyor diye yasaklanmaz. İnsanlar cep telefonları almaya başladı diye kontörlü telefon işletmeleri isyan etti mi? Böyle aptallık olur mu? Çıldırtıyorsunuz insanı.
0
ImRoyal 14.3.2018 19:44:45
Bizim gibi ülkelerde refah ranta kurban ediliyor. Yatırım yaptıysa kaybetti demektir. Borsaya para yatırıp kaybedince borsayı silahla basıp paramı verin ulan diye bağırabiliyor musun? Yemez aslanım. O borsaya milyar dolarını yatırmış adam seni çük eder. Taksi plakası almışsa almış bana ne lan? Ben iyi hizmet istiyorum. Adamlar da taksi plakasını korumak için piyasayı tekelleştirip kendilerine mecbur bırakıyorlar. Polis devlet istediği kadar ceza yazsın. Seve seve değişmezse nasıl değiştiğini sizin gibi hödükler çok daha iyi bilir. Daha şimdiden silahlarla saldırmaya başlamışlar pislikler.

Sanki biz bilmiyoruz zamanında ortaya çıkan ranttan bu plakalara servet yatırdıklarını. Olanakların ve bilginin sınırlı olduğu zamanlarda insanlar bu işin taksi dışında olabileceğini düşünmüyordu. Şimdi mümkün olduğunu biliyor. İnsan ve talep ne isterse o olmazmı lan bu serbest piyasada. Adam plakasını yedirmek istemiyorsa alsın koynunda yatırsın. İç savaş mı çıkaracaklar? Çıkacaksa da çıkar oğlum. Sanki tarihte ilk mi olur bu.

Yaptığın yorum hödükçe ve beş para etmez zorbalığı öven bir yorum. İt ürür Kervan yürür.
0
sakarboy 14.3.2018 18:15:53
Arkadaşlar yahu şunu anlayın artık, bi algılarınızı açın lütfen. Ben anlatmaktan yoruldum siz anlamamakta yorulmadınız.
Evveliyatından beri taksi işi taksi plakası alma zorunluluğu ile vardır. Devlet eksik yaptı yanlış yaptı mevzuat doğru yanlış bunlar başka şeyler.
Şimdi bu plakalar zamanında bir sınıra dayalı belediye tarafından verildi kimi ihale ile kimi başkasının plakası nı satın alarak aldı bu plakayı. Dolayısı ile bu bir yatırım değeri oldu. İnsanlar Evini barkını satıp belediyenin mevzuatına uygun Şekilde bu plakaları aldılar ki kiraya verdi kimi kendi şöför olup para kazandı.

E şimdi adamlara bu sistem dayatılmışken
Bu adamlar plakalara şuanki para ile 1.8 milyon vermiş iken
Kalkıp 100-200 bine bi vito alıp
Noktadan. Noktaya turist taşıma evrağı ile aldığın paranı. Fişini kesip kdv veriyorum diye
Aynı pastadan ekmek yiyeceğim dersen
Olmaz dostum
Kimseye yedirmezler.

Defalarca dedim ve yine diyorum, taksici esnafının yanlışı var yada yok bu sektör çok kötü yada değil bu başka bi tartışma konusudur.

Uber bu şekilde taksi hizmeti yapmaya hakkı yoktur.

Herkes kalkmış taksiciler o yatırımı yaparken kendi riske girdi diyor. Ne alakası var taksicilerede bu zamana kadar yetkili yerlerden de bu dayatıldı.

Yok kodamanlar para yiyo filan diyenlerde var.
Çok ayıp yahu

Be müslümanlar dedem babam ve amcam eskicilik ve inşaat da amelelik yaparak 40 yılda kazandıkları para ile almışlardı taksi plakasını. Plaka almak zorunda olmasalardı 40 yıllım birikimi niye versinler plakaya.

Şimdi kalkmış laf ediyorlar yok yatırım yaptınız o sizin riskiniz. Uber in sucu ne.

Yahu taksici olmak istediğinde ilk kural plakadır.
2+2= 4 kadar olan net bir durumu görmemezlikden gelmenize anlam veremiyorum.

Buradaki eleştirm direk size değildir sizin sözünüze istinaden alıntıladım.

Ha bu arada taksi plakam vs yok. Biliniz istedim.

Saygılar selamlar..
0
sakarboy 14.3.2018 17:57:15
Saçmalıyorsun ve ciddi anlamda cahil konuşuyorsun.

Çünkü belediynin açtığı taksi plakası kotası var.
Yani uber gibi piyasaya bedavadan giremiyosun .
Ben taksi işleticem alayım şöyle güzel bi araba fişde keser vergide veririm diyemiyorsun o plaka şart.
Ya satan birinden alıyorsun yada yni bir ihale var ise alabiliyorsun.
Bende minibüslerin tarzını sevmiyorum
Alayınm bi güzel minibüs şöyle en janjanlısından çıkayım. Caddeye aldığım paraya fişde keseyim ne dersin? Sence minibüscüler beni ne yapar ? Ortalama bi minibüs plakası kaç para haberin varmı ?
Lütfen birşey icra ederken bi analiz edin kafanıza göre atıp tutmayın. Öyle sosyal ortamda basit mantık ile konuşmak çok kolay..
0
Data Transfer 14.3.2018 15:59:10
Ülkede herkes ahlak bekçisi, sevişenler ayıpçı ahlaksız, 5 lafından 4 ü küfür olanlar ahlak bekçisi delikanlı, toplumda aile eğitimli olmadığı vakit isterse uzay mühendisi olsun böyle bir toplumdan ilerleme görülmeyecek kadar az olur, sakın beni yanlış anlayanlar olmasın ben kimse yolun ortasında cinselleşsin demiyorum lakin yolun ortasında zevkten çıldıranlardan farkı yok küfürbaz haydoların.
söylemek istediğim taksicilerin bazılarının eğitimsiz olduğu kadar aile eğitimindende yoksunlar hatta sadece bazı taksicilerde değil toplumun genelinin yarısından...
herneyse taksiciler kendilerine çeki düzen verdiği vakit, ve hak ettikleri parayı beğenmemezlik yapmazlarsa tuber-yuber-gömer gibi bir şey çıktığında ağlamalarına gerek kalmaz.
0
AKTeknisyen 14.3.2018 14:09:41
Yahu bize ne plakanın 1.8 milyon olmasından? Biz müşteriyiz talebimiz bellidir.Bu talebi karşılayıp bundan da kar elde etmek isteyen adam 1.8 milyona plakaya yatırım yaptıysa bu ticari bir olaydır ve her zaman risk içerir ve bu biz müşterileri bağlamaz.
Bu mantığı anlamadım bir türlü.Plakaya bu kadar para verdim başkasını sokmam o sektöre.O zaman bakkallar süpermarketleri yakıp yıksın,Yetkili servisler ise o sektörde bağımsız çalışanları öldürsün ki rekabet olmasın.
İşin ticari tarafı böyle iken birde müşteri memnuniyeti var.Taksicileri duyan zan edecek ki Über taksicinin önünü kesip kafasına silah dayayıp müşterisini çalıyor.Arkadaş über müşteriyi tercik etmiyor,müşteri Überi tercih diyor bunu taksici esnafı anlamalı.Önümüzdeki seçenek belli ya mesafe seçen,müşteri seçen,para üstü vermeyen,müşterinin kendini güvende his etmediği... taksileri seçeceğiz yada bu riskleri içermeyen überi.Yoksa millet deli mi fazla para verip Übere binmeye? Taksiciler bir işlerini düzgün yapsa millet koşa koşa übere kaçar mıydı?
Taksici arkadaş istiyor ki düzenim bozulmasın ben avantama bakayım.Tekel iken işin keyfini sürerken über gibi bir alternatif çıkıpta müşteri koşarak oraya gidince de yakarız yıkarız mahkemeyi devleti de tehtit ederiz moduna geçiyorlar.
Burası serbest piyasa arkadaş ve kurdun dişine kan değdi bir kere.Überi yasaklasanız iki gün sonra bir züberi getirecek oda olmadı üç gün sonra müberi kuracak.Malum piyasa boşluğu af etmez.
Hasılı taksici esnafı kendine çeki düzen vermedikçe,rekabet edebilir düzeye gelmedikçe plaka başı 5 milyonda verseniz müşteri alternatifi bulduğu anda sizden kaçacaktır.Yıllardır kendi ayağınıza sıktınız ve bu düzen devam edecek diye gittikçe dahada kötüleştiniz.Eh öyle başa böyle tarak diye über geldi etekleriniz tutuştu.
+3
Gre3n 14.3.2018 14:08:23
quote:
Orijinalden alıntı: sakarboy

Doğruya 1.8 milyon kimse vermedi
Rahmetli babam ın 80 lerin başında beşiktaş vapur hattı var iken satıp kafa kafaya aldığı taksi plakasını hiç unutmuyorum. Tabiya size göre hava hoş. Neresi işinize yada kolayınıza geliyorsa ona yönelin. Yaptığınız aksiyonu birine zararı varmı umrunuzda olmasın. Tabi ya faiz yerim de dersiniz. Siz 1.8. Milyon un faizini %10 ile yerken banka yeni müşterilere %12 yapınca ilk kuduranda sizler olursunuz. Siz busunuz kendinize müslümansınız.
Yazık sizlere çok yazık. Kabahat bendeki sizi muhatap alıp adam gibi bir şeyleri anlatmaya çalışıyorum.

Neden babanın aldığı taksi plakasının parasını ben karşılayım? Baban benim hangi ekonomik sorumluluğumu karşıladı?
+10
12 Angry Men 14.3.2018 14:02:12
Haklısınız hocam.
+1
fameka 14.3.2018 13:43:21
Burada onemli olan halka yararinin olmasi .Taksiciler plaka almasi neden halki ilgilendirsin ki.Bence devletin de buna gore yasa cikarmasi gerekiyor.Halki dusunerek yasa cikmali .Birileri zengin olacak diye yasa cikarilmaz ama maa;esef ulkede cikan yasalar hep birilerini kayirmak icin halkin yararina yasa cikmiyor.Millet neden daha konforlu daha iyi bir hizmet alliyorken taksicilere binmek zorunda ki anlamiyorum.
0
sakarboy 14.3.2018 12:28:08
Doğruya 1.8 milyon kimse vermedi
Rahmetli babam ın 80 lerin başında beşiktaş vapur hattı var iken satıp kafa kafaya aldığı taksi plakasını hiç unutmuyorum. Tabiya size göre hava hoş. Neresi işinize yada kolayınıza geliyorsa ona yönelin. Yaptığınız aksiyonu birine zararı varmı umrunuzda olmasın. Tabi ya faiz yerim de dersiniz. Siz 1.8. Milyon un faizini %10 ile yerken banka yeni müşterilere %12 yapınca ilk kuduranda sizler olursunuz. Siz busunuz kendinize müslümansınız.
Yazık sizlere çok yazık. Kabahat bendeki sizi muhatap alıp adam gibi bir şeyleri anlatmaya çalışıyorum.
0
bertini 14.3.2018 12:20:13
Söylediklerinize katılıyorum.Kanun uygulayıcılar ;kanunları uygulamadığı için zaten Über vb türedi.--Şehiriçi tarifeli yolcu taşıma izni-- olmadan taksicilik yapamazsınız.Korsan taksicilik yaparsanız da zaten cezayı yersiniz.İçişleri bakanlığı neden ekstra kanun çıkarma arayışına girdi onuda anlamak güç;zaten kanun var
Sonuç itibariyle mevcut sarı taksilerde de olumlu yönde bir değişim şart.İçişleri bakanlığının özellikle bu konuda çalışma lazım.
0
madhane 14.3.2018 12:18:47
quote:
Orijinalden alıntı: sakarboy

Bahsettiğin taşıma izni ile olmuyor malesef bu iş.
O bir paravan durum.
Sizin Bahsettiğin izin;
hani saç ekimi için gelen arapları hava alanından alıp otele götüren otelden alıp hastaneye götüren araçların aldığı izin ile aynı izin.

Neden anlamak istemiyorsunuz
Bu ülkede geçmişten gelen bir düzen var
Adamlar taksi plakasına 1.8 milyon para vermiş.
Evini neyi var neyi yok satmış almış.
Kalkıpda şimdi basit bir taşıma belgesi aldı diye
aynı pastadan ekmek yemesine izin vermez.

Açıkcası Benimde sizi kafam almıyor.
Akıl tutulması denilen olay bu olsa gerek.

Tekrar üstüne basmadan geçemicem.
Taksi piyasasında ciddi eksikler vardır
Ciddi anlamda eğitim gereklidir.
Ciddi anlamda bir kaliye anlyışı gelmelidir.
Vs bunlar çok başka konulardır
Bu bahsettiklerim Uber i haklı çıkarmaz.

Dolayısıyla Uber tartışmasız bir emek hırsızıdır. Net

duzeltmek lazin kimse taksiye 1.8 milyon vermedi zamaninda aldiklari plakalara sinirlama getirilince 3-4 milyona kaktirdiklari plakalari simdi 1.2-1.8 milyona aliyolar bi nevi borsa gibi benim 1.8 milyonum olsa faizini yerim taksicilikmi yaparim
0
Gre3n 14.3.2018 12:10:17
quote:
Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

Uber devlete vergi verdiği için ve vatandaşı dolandırmadıgı ıcın mı ceza kesmişler ? Ya ben cidden anlamıyorum, tüm bunlar bana şaka gibi rüya gibi geliyor. Neden vatandaşın faydasına ve devletın faydasına olan bir uygulamaya ceza kesılıyor ?
Neden dolandırıcı ve vergı odemeyen taksıcılere ceza kesılmıyor ? Kimlerin bu işte paröağı varsa hakkım haram olsun, allahından bulsunlar.

kardeşim nasıl şaka gibi geliyor ben de anlamıyorum. Bu ülkede ne ranttan önemli olabilir? Allahını seversen kendine gel senin refahın, konforun mu daha önemli adamların rantı mı?
+1
sakarboy 14.3.2018 10:50:17
Bahsettiğin taşıma izni ile olmuyor malesef bu iş.
O bir paravan durum.
Sizin Bahsettiğin izin;
hani saç ekimi için gelen arapları hava alanından alıp otele götüren otelden alıp hastaneye götüren araçların aldığı izin ile aynı izin.

Neden anlamak istemiyorsunuz
Bu ülkede geçmişten gelen bir düzen var
Adamlar taksi plakasına 1.8 milyon para vermiş.
Evini neyi var neyi yok satmış almış.
Kalkıpda şimdi basit bir taşıma belgesi aldı diye
aynı pastadan ekmek yemesine izin vermez.

Açıkcası Benimde sizi kafam almıyor.
Akıl tutulması denilen olay bu olsa gerek.

Tekrar üstüne basmadan geçemicem.
Taksi piyasasında ciddi eksikler vardır
Ciddi anlamda eğitim gereklidir.
Ciddi anlamda bir kaliye anlyışı gelmelidir.
Vs bunlar çok başka konulardır
Bu bahsettiklerim Uber i haklı çıkarmaz.

Dolayısıyla Uber tartışmasız bir emek hırsızıdır. Net
+2
TormentedSoul 14.3.2018 10:40:03
quote:
Orijinalden alıntı: sakarboy

Noktadan noktaya taşımacılık belgesi ile olmuyor bu işler. İhale ile alınan T taksi plakası na adamlar 1.5-1.8 milyon para vermiş adamlar. sen kalkıp 100 bin lik vito alıp kestiğin fişin vergisini vererek aynı pastadan ekmek yemeye kalkarsan Yedirtmezler sana pastadan. Düşündüğünüz gibi bir iş değil. Taksi şöförlerinin eksiği vs var vs bunlar çok başka konular. Uber tam bir ticari ahlaksızlık yapmaktadır.
O zaman bende minimüscülerin tavrını sevmiyorum
Alayım bi minibus taşımacılık evraklarımıda alayım
Fişte keseyim vergide vermiş olayım ve çıkayım yolcu taşımaya olurmu ?
Ne dersin.. ?

adam devletten yolcu taşıma izni almış

taksicilik yapmıyor taşımacılık yapıyor

o zaman dolmuşa da binmeyelim hepimiz taksiyle gidelim

dolmuşta 20taksi müşterisi 4liraya gidiyor

ufak seyahat firmalarını da metro vs ezsin yedirmesinder

uber babalar gibi yasal

bazı yalakalarla taksi sahipleri kabul edemez

çomarlar uber sevmez ama yasal

ülke dandik

lan turistin güvende olacağı birşey

turist taksici yüzünden gelmiyor uber sayesinde gelecek

ama bizim mallar uber yasak diyor

kafam almadı ülkeyi.
0
sakarboy 14.3.2018 10:32:28
Senin dediklerin çok doğru evet keşke olsa.

Eğer senin dediğin gibi olacaksa böyle hırsızlık emek yaparak olmaz bu iş
Bu iş nasıl olur biliyomusunuz
Madem bu işi kaliteli yapacaklar
Piyasada deli gibi taksi plakası satılıyor.
Alsın bi taksi plakası Koysun vitosuna çıksın onunla piyasaya kendini kanıtlasın. Olaun bitsin.

Taksici esnafının eksiği yada hatası uber in bu pastadan
Bedavadan faydalanması hakkını asla vermez.

Başka mesajdada yazdım.
Bende minibüscülerin tavrını sevmiyorum. O zaman bende janjanlı bi minibüs alayım
Modern bi hale getireyim. Ayakta yolcu almayayım vs filan.
fişde keseyim çıkayım caddeye
Ne dersiniz sizce adil mi ?
+1
TormentedSoul 14.3.2018 10:26:59
quote:
Orijinalden alıntı: dr20mouse





İşte o Zaman turistik yerleri gezersin sadece. Seni Bağcılar'da polis çevirse polise eskiden buralarda bağ vardı onlarin yeni hâlini mi gösteriyorum turiste diyeceksin

ülkenin heryeri turistik

birde

en çok Turist İstanbula gelir unutma

turistik almasanda olur

anan zaa seyahat kur

okul servisi yap

okul servisi ne minibüs ne taksi

sence nasıl taşıyor?
0
sakarboy 14.3.2018 10:23:51
Noktadan noktaya taşımacılık belgesi ile olmuyor bu işler. İhale ile alınan T taksi plakası na adamlar 1.5-1.8 milyon para vermiş adamlar. sen kalkıp 100 bin lik vito alıp kestiğin fişin vergisini vererek aynı pastadan ekmek yemeye kalkarsan Yedirtmezler sana pastadan. Düşündüğünüz gibi bir iş değil. Taksi şöförlerinin eksiği vs var vs bunlar çok başka konular. Uber tam bir ticari ahlaksızlık yapmaktadır.
O zaman bende minimüscülerin tavrını sevmiyorum
Alayım bi minibus taşımacılık evraklarımıda alayım
Fişte keseyim vergide vermiş olayım ve çıkayım yolcu taşımaya olurmu ?
Ne dersin.. ?
0
gurkanse 14.3.2018 10:18:34
yazıya katılmadığım tek nokta şudur: uber i taksi falan sadece sarı ruhsatlı taksiler ile yapılmalıdır.bunu yapamazlar çünkü sarı taksi şöförlerinin çoğunun bir eğitim geçmişi yok.sabıkalısı da taksicilik yapıyor,durum böyle olunca uber gibi kaliteli hizmete önem veren programlar böyle şöförlerle çalışmamak için bir ton sınava sokuyor uber şöförlerini.

ne zaman sarı ticari taksiler için
-minimum lise mezunu
-belli sınavlardan geçmiş(psikoteknik gibi)
-sabıkası olmayan
-kafasına göre aracında bıçak silah bulundurmayan(kısacası şehir magandası olmayan.haberlerde de gördük zaten bunları)

ve en önemlisi sağlam bir denetim ve bu denetim sürekliliği olur.o zaman sarı ticari taksiler kullanılmaya başlanır.denetim derken en basitinden bir örnek vereyim.bir avm önünde bekleyip müşteri almak yerine kazıklayacak turist arayana,yağmur çamurda müşteri seçene,yükün var diye araca almayana,evcil hayvanın var diye araca almayana öyle bir ceza vereceksinki almak zorunda kalacak.neticede bunun için hizmet veriyolar.böyle her konuda sağlam bir denetim olmadığı sürece uber gitsede taksi kullanmam kullandırmamda.bence sizde öyle yapın
0
AlicanNalbat 14.3.2018 10:12:20
UBER yakında tası tarağı toplar gider. Bizim ülke geri kalmaya mecbur. Yazık olacak...
0
fotifoti 14.3.2018 04:03:08
istanbula senede 2-3 gelirim ama ben bile nefret ettim taksilerden
0
Thesix 14.3.2018 02:12:38
Böyle haberler uber'e olan sevgimi ikiye katlıyor. Uber olduğu sürece taksiye falan binmem
+3
volga tuygun 14.3.2018 00:36:57
Yaa ben yanlış mı anlıyorum? Uber vergi veriyor ve cezalandırılıyor. Vergi şehvetiyle yanıp tutuşan bu hükümet ki verginin vergisini bile alıyor iken böyle extradan gelen vergiye(para) neden karşı???
+3
halilcrs 14.3.2018 00:33:04
quote:
Orijinalden alıntı: Haplo

Blablacar gibi yolculuk sırasında dilerseniz benzin masrafını paylaştığınız uygulamalar da söz konusu cezaya tabi öyleyse. Arkadaşınıza "araba senden, benzin benden" diyerek beraber bir tatile veya yolculuğa çıktığınızda da sizden para kazanacak olan otobüsçü ve taksicileri saf dışı ettiğiniz için aynı kanun geçerli olsa gerek. Otostop çeken hiç tanımadığı birini arabasına alan kişi de otobüsçülerin veya taksicilerin kazancını düşürdüğü için her araç sahibi de suçlu öyleyse. Araç kiralayanlardan satanlara ve alanlara kadar herkes otobüs ve taksicilerin kazancından yediği için onlar da suçlu öyleyse. Bunların ayrımını yapacak bir sistem yok ve olamaz. Yasa baştan kokuşmuş, çöp.
Burada suç unsuru yaratan ilk etmen açıktır ki ticari plaka adı altındaki zurnaya ev-apartman parası ödettiren yasa kurumlarıdır. "Çalışan kazanır, çalışmayan kazanmaz" kadar basit bir yaşamsal denklemi, "apartman parasına çalıştırma izni alan kazanır" haline dönüştürmekte, hizmeti ucuzlatacak ve kalitesini arttıracak rekabetin önünü keserek kendi kendine suç unsuru yaratmaktadır.
Teoride "düzen" olması gereken kanun, pratikte "kaos"u yaratan temel neden olmuştur.
Sistem, elindeki avucundakiyle çalışmak isteyene, sırf yeterince zengin olmadığı için çalışma hakkı tanımayan, insanların çalışma hakkını elinden alan, çalışmayı suç sayan, bozuk, çürük bir sistemdir.
Sistem, parası olanı patronluğa teşvik eden, parası olmayanı başkalarının kazancı adına üç kuruşluk köleliğe mahkûm eden, ahlaksız, kirli bir sistemdir.
Arzumuz dışında doğduğumuz bu sistemde hayattan göçeceğimiz güne dek, hepimize geçmiş olsun arkadaşlar.

Düşüncelerinize kısmen katılıyorum, ancak otostop çeken kişiyi aracınıza akmak kanunen suç olabilir. Kaçak olarak yolculuk eden birini aracınıza aldığınızda bu kişi terörist de olabilir. Bu yüzden teröre yardımcı olacağınız için sizde zan altında kalırsınız.
Ek olarak ticari taksi sürücülerini ve sistemi sevmem. Ama bir yandan ülkede bu işi yapmak için apartman parası ödenilen plakanın taşıma yapması ile normal bir plakanın taşıma yapması adaletsiz olur.
0
esmerbuyucu 14.3.2018 00:31:39
Uber D2 ile işini yapıp, vergisini ödüyor. Ceza kesmek nedir? Tamamen taksi rantında para döndürenlerin çekememezliği, kıskançlığı ve hasetliği yüzünden. Sonuna kadar Uber!
+2
BekirTemel 14.3.2018 00:04:33
Taksi ve benzeri nefretliktir artık.
+1
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj