İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (22) YORUM YAZ

tarafından 6 Ocak 2017, Cuma 20:00 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

FF 91’den daha çıkmadan büyük başarı: 64 binden fazla ön sipariş
Günlük Haber Ahmet Gözütok
22 34406
Faraday Future’ın Tesla’yı kıvraklığıyla alt eden lüks elektrikli aracı daha ön siparişteyken 36 saatte rekor bir ön sipariş rakamına ulaştı. Tesla Model 3’ün rekorunu ise geçemedi. İşte detaylar:


Sizlere burada yer alan yazımızda CES 2017 kapsamında düzenlenen bir etkinlik ile resmen tanıtılan Faraday Future FF 91’in detaylarını aktarmıştık. Tesla’dan daha lüks, daha hızlı ve daha iddialı özellikler ile lanse edilen araç, kısa sürede müthiş bir rakama da ulaşmış görünüyor.

 

Şirketin resmi Facebook sayfasından yapılan bir gönderide aracın 64 bin 124 ön rezervasyon rakamını geride bıraktığı belirtilmiş. Üstelik bu rakama sadece ön rezervasyonlar açıldıktan 36 saat sonra ulaşılmış. Rezervasyonlarda iki farklı seçenek sunuluyor. İlk seçenek ücretsiz ve standart olarak sunulurken, 5000 dolarlık öncelikli rezervasyon yaptıran kullanıcılar, araca ilk sahip olanlar arasında yer alacak.

 

Şirket, 64 bin 124 adetlik sipariş rakamının ne kadarının ücretli ne kadarının ücretsiz siparişlerden oluştuğunu belirtmiş değil. Tamamı ücretli olsaydı zaten Faraday Future, bugüne kadar yaptığı tüm yatırımın neredeyse üçte birini çıkarmış olacaktır. Fareaday Future’ın bugüne kadar üretim tesisinin kurulması için harcanan para da dahil olmak üzere 1 milyar dolarlık bir yatırım yaptığı söyleniyor.

 

Tesla Model 3, 250 bine Ulaştı 

FF 91’in elde ettiği bu rakam, elektrikli otomobiller dünyası adına önemli bir rakam. En azından henüz pazara sunulmuş bir aracı olmadan şirketin bu kadar ilgi görmesi elektrikli otomobillere olan pozitif bakışı da ortaya koyması adına önemli. Aracın üretimine başlanacak olan hedef tarih ise 2018 yılı olarak belirlenmiş.

 

2009 yılında Tesla, Model S’i ilk tanıttığında 520 ön sipariş almıştı. O dönem aracın 3 yıl sonra üretileceği belirtiliyordu ve ön sipariş vermek isteyenlerden 5000 dolar isteniyordu. Yani Model S ile araç daha çıkmadan Tesla’nın kasasına 2.6 milyon dolar girmişti. Model 3 ise 24 saatte 180 bin, 36 saatte ise yaklaşık 250 bin rezervasyon ile rekor kırmıştı. Bu modelde ön sipariş rakamı 1000 dolar olarak belirlenmişti, aracın başlangıç fiyatı ise 27 bin 500 dolardı. Ortalama opsiyon bedeli ise Elon Musk tarafından 7000 bin dolar olarak açıklanmıştı. Buna göre Tesla’nın Model 3’ten 24 saatte elde ettiği gelir yaklaşık 7.5 milyar dolar olarak gerçekleşiyor.

 

Lüks bir otomobil iddiasıyla yola çıkan Faraday Future FF 91 içinse ortalama fiyat olarak 200 bin dolar gibi bir rakamdan bahsediliyor ancak bu henüz resmi bir bilgi değil. Bu hesapla FF 91’den elde edilecek gelir, 200 bin dolar x 64.124 sipariş ile yaklaşık 12.8 milyar dolar gibi bir rakama tekabül ediyor.

 
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 1 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 34406 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
pofpor01 6.1.2017 21:29:36
Açıklamada "Tesla'yı Alt Eden" demişsiniz. Daha yollara tekeri değmemiş bir araba diğerini nasıl alt ediyor? +50
Allons-y 6.1.2017 21:44:16
Ücretsiz ön sipariş verilebiliyor buna rağmen Tesla model 3'ü geçemiyor ama rekor sipariş almış oluyor enteresan gerçekten. +20
aaguler 7.1.2017 00:54:09
Genç elon musklar raatsız... +7
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
teramit 7.1.2017 18:45:58
110 kw pil war o pili tesla ya takınca oda aynı hızı yapar.Yine bu güçte araba yapması da zor değil.Faraday ın üretim yapacak tesisi de yok, bu sunumdan yatırımcı bulamazlarsa direkt batıyorlar ayrıca...
+2
Kraaz 7.1.2017 18:06:36
Tabi birde fuarda rezil olduklarını, otomatik özelliklerini gösterirken, bir türlü otomatik pilotu çalıştırıp ta park ettiremediklerini de yazsaydınız iyi olurdu. Ancak beşinci defasında otomobil tepki verdi onda da 2 adım ötede durdu zaten.
+1
SEO-Uzmanı 7.1.2017 17:37:28
petrolun geleceği ! araba motorlarında olmasa bile elektrik güç santrallerinde üretim enerjisi amaçlı kullanımlara devam edecektir ! sonuç olarak petrol savaşları hala daha devam edecektir !
yol ortasında bir bidon benzin almak için kısa bir yürüyüşe çıkabilirsiniz
ama elektrik almak için böyle bir lüksünüz olmayacaktır !
0
Twsbi580 7.1.2017 14:57:40
Tesla model 3 dedigimiz arac c 3 a4 rakibi ve 27.000 dolara otonom surusle alabilecegin bir araba bu ise 100.000 dolardan daha pahalli olacak Teslayi severim ama Teska nin daha guzel urun cikarmasi icin rekabet lazim 2019 civarlarinda model s kasa degistirecektir bence umarim ic mekani guzel yaparlar
0
Eeltorm 7.1.2017 14:50:24
Tesla' dan iyi olacağını sanmıyorum ama rekabet iyidir.
0
alp0007 7.1.2017 10:17:42
Bu arabalar ufukta gözükürken klasik arabalara büyük para vermem
+2
Taheri 7.1.2017 06:04:17
Geleceğin Mercedes - BMW rekabetinin markalari olma yolunda FF ile Tesla. Çok iyi oluyor rekabet arttıkça daha iyi şeyler çıkar ortaya.
0
BatuhanXxX 7.1.2017 04:34:00
resimde göründüğü gibi arabanın alt kısmı çok basit. elektrikli araba üretmek basit tek sorun yeni teknolojileri barındıran yapısı. 130kw batarya sedan bir araca sığıyor yakın zamanda 200kw batarya ile mesafe sorunu çözülecek. elektrikli araçlar yeni çağın başlangıcı.
0
Twsbi580 7.1.2017 01:32:44
Hemen Tesla savunucuları gelmiş Tesla'yı bende severim ama biraz renk ve rekabet lazım benim bu ff 91 Lucid Motors Air olsun çok hoşuma gitti iç ve dış tasarım olsun Tesla dan daha iyi iş çıkardılar Tesla bunu anlamış ola ki Volvo dan iç tasarımcı aldı gelecekte bu markalar ve rekabet çok işimize yarayacak.
0
susesa 7.1.2017 01:27:17
quote:
Orijinalden alıntı: dtcfli

Eyvallah hocam sizden gördüm sipariş ettim 64.125 oldu

5000 doları bayıldın yani
0
susesa 7.1.2017 01:25:51
ben tanıtımı baştan sona izledim. Elemanlar çok ikna edici gelmedi. LUCID Air denen bi araba daha var. Sanki o çok daha ümit verici. 20 gün önce tanıtıldı ama pek basında yer almadı.
+1
Kerim5100 7.1.2017 01:15:01
test aracının videoları vardı geçmediği araba kalmamıştı...
0
aaguler 7.1.2017 00:54:09
Genç elon musklar raatsız...
+7
kadirirdem 7.1.2017 00:41:25
quote:
Orijinalden alıntı: pofpor01

Açıklamada "Tesla'yı Alt Eden" demişsiniz. Daha yollara tekeri değmemiş bir araba diğerini nasıl alt ediyor?

Hakikaten ya Tesla ne zamandan beridir yollarda.
0
V4LKyR 6.1.2017 22:22:13
Ben şahsen ihtimal vermiyorum bu markanın TESLA'yı alt edebileceğini. TESLA'nın muhteşem bir yazılımı var.
0
neveemore 6.1.2017 22:20:11
Vay anasını be her şeye alıştık da bi de Tesla ve Elon Musk fanları da türedi ya daha şimdiden....
+1
Allons-y 6.1.2017 21:44:16
Ücretsiz ön sipariş verilebiliyor buna rağmen Tesla model 3'ü geçemiyor ama rekor sipariş almış oluyor enteresan gerçekten.
+20
Freeky 6.1.2017 21:37:31
Tasarimi mukemmel bence:)
0
pofpor01 6.1.2017 21:29:36
Açıklamada "Tesla'yı Alt Eden" demişsiniz. Daha yollara tekeri değmemiş bir araba diğerini nasıl alt ediyor?
+50
aliofage 6.1.2017 21:26:25
Tv-Telefon üreticileri çözünürlük yarışına bunlar da beygir yarışına girmiş. 1050 beygir nedir yani
0
fuujitsu 6.1.2017 20:48:12
Çok çirkin araba.
0
dtcfli 6.1.2017 20:06:50
Eyvallah hocam sizden gördüm sipariş ettim 64.125 oldu
0
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj