İLANDIR

HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (24) YORUM YAZ

tarafından 17 Şubat 2017, Cuma 16:53 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Kara yollarında önemli düzenleme: Borcu olan ülkeden çıkamayacak
Günlük Haber Cihan Pehlivan
24 2413
Resmi Gazete’de yayınlanan yeni düzenlemeyle birlikte yollardaki geçiş ücretleri konusunda önemli değişiklikler yürürlüğe girdi. Buna göre borcu olanlar artık ülkeyi terk edemeyecek.
 
Ücretli kara yollarında yabancı plakalı araçların geçiş ücretleri, idari para cezaları ve cezaların tahsiline ilişkin hazırlanan yönetmelik Resmi Gazete’de yayınladı. Alınan kararlarla birlikte Otomatik Geçiş Sistemi (OGS), Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) ve benzeri sistemlerin yanı sıra diğer ücretli yollara dair yaptırımlar artırıldı.
 
Ayrıca Bkz.Dijital dünyada korunmak artık temel bir ihtiyaç haline geldi
Uygulamayla birlikte bundan böyle yabancı plakalı araçlar ücretli kara yollarını kullandıklarında ilgili tarifeye uygun ücreti ödemeleri zorunlu olacak. Bu yüzden ödemenin yapılabilmesi adına ücret toplama sistemlerinden birine abone olmak ve yeterli bakiyeye sahip etiket bulundurmak gerekecek. Üstelik plakanın kameralar tarafından mutlaka okunabilir halde olmasının altı çiziliyor.

Geçiş ücretlerini ödemeyenlerin ülkeden çıkış yapmasına izin verilmeyecek


Geçiş ücretlerini ödemeden gidenlere 6001 sayılı Kanunun 30'uncu maddesinin birinci ve yedinci fıkralarına göre geçiş ücretiyle birlikte bu ücretin 10 katı idari para cezası verilecek. 15 gün içerisinde ilgili geçiş ücretini ödeyenlere ise herhangi bir para cezası uygulanmayacak. Sürücülerin Türk vatandaşı olup olmadığına bakılmaksızın cezaların tahsilatı ülke içindeki yol kenarı denetim istasyonlarında gerçekleştirilecek.
 
Ayrıca Bkz.Tesla aracıyla otoyolda hayat kurtaran adama Elon Musk’tan büyük sürpriz
Türkiye içerisinde ücretli kara yollarını kullanan ancak denetim istasyonlarında borcunu ödemeden gidenler ülkeden çıkış yapamayacak. Sınır kapılarına giden araçların borçları Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından kontrol edilerek tahsilatın gerçekleştirilmesi sağlanacak. Yabancı plakalı araçların gümrük girişlerinde, abonelik sırasında ödenmemiş geçiş ücretleri ve idari para cezası borçları varsa, PTT veya ilgili bankalar aracılığıyla ödenebilecek. Resmi Gazete'de yayınlanan yönetmeliğe hemen aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 0 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 2413 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
karragenan 17.2.2017 17:22:36
quote:
Orijinalden alıntı: Xeblion

Cehape döneminde HGS cezalarını ödemeden gidiyorlardı

hocam cehape 70 yıldır iktidarda değil
+49
hlksnrr 17.2.2017 17:07:57
quote:
Orijinalden alıntı: V4LKyR

Haraç kesen devlet.

Haraçla ve alakası var, saçma sapan yazmışsınız.
+23
hlksnrr 17.2.2017 17:06:51
quote:
Orijinalden alıntı: The SATANİST

bakanlarda milletvekilleride dağilmi ?

Haberi okumuyor musunuz ? " YABANCI " plakalı araçlar diyor.
+12
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
mr.big Çarşamba, 20:17
Konudaki ilk mesajlar konunun tüm ciddiyetini almış...
Daha ciddi konuları akla getirmiş... OKUMUYORUZ
0
xmen121 Çarşamba, 20:05
İlginç
0
Firaristt 18.2.2017 10:17:57
Yerinde bir karar. Yabancı plakalı olup Türkiye'ye gelene kadar kurallara harfiyen uyup Türkiye'ye girince trafik canavarına dönüşen çok var. Yabancı plaka da olunca iyice b*kunu çıkarıyorlardı.
+2
2000watts 18.2.2017 03:05:36
Iyide zaten boyle bir sistem vardi. Borcu olan çikamiyordu. Anlamadim simdi.
0
Baelros 18.2.2017 02:39:34
Ayrani bol tuketince boyle oluyor iste. Beyin.dll not found diye hata verip duruyorlar.
0
wehrmacht 18.2.2017 02:29:56
quote:
Orijinalden alıntı: The SATANİST

bakanlarda milletvekilleride dağilmi ?

satan kim?
0
kadirirdem 18.2.2017 02:20:50
Çok mantıklı olmuş ben destekliyorum.
0
EuroAsia 17.2.2017 20:18:37
quote:
Orijinalden alıntı: Xeblion

Cehape döneminde HGS cezalarını ödemeden gidiyorlardı

bunlar hep kılışdaroğlunun suçu emmi o kaçak geçenlerde hep cehepeli
+3
Turkforce 17.2.2017 20:15:39
Yabancılara geçici TC kimlik nosunun yanında araçlarınada geçici plaka verilsin.
Mobese sistemlerinin yabancı dillerde yazılı plakaları okuma özelliği olduğunu sanmıyorum.
0
drmelihx 17.2.2017 19:17:12
Yazin bir ara mersin tarafindaydim sonra kapadokya tarafina gectim yabanci plakali araclarin saygisizligindan biktim üzerinize alinmayin ama sonradan görme halleri ,araci üzerinize dogru sürmeleri ,pencereden sarkan elleri, ben cipe biniyorum havalari avrupanin önyargisini anlamaya yeter..

Vergiyi gariban vatandasa keseceklerine bunlara yüklensinler hertürlü ücrete tabi olsunlar...
+1
Experimentation 17.2.2017 19:11:56
almancılar eskisi gibi basamayacak desene
0
MrT4ngo 17.2.2017 18:50:08
Her kapikule girişimizde 10 saat bekliyoruz güzel haber bundan sonra 20 saat bekleriz. Avusturya bulgaristan gibi vinyet alıp cama yapıştırsak daha iyiydi.

Her yıl çıkıyor bu haberler. Her yılda tırt. Basan bastığı ile kalıyor gidiyor. Bu yılda tırt çıkar büyük ihtimalle. Kameralar yabancı plakaları okuyamıyor zaten
+2
V4LKyR 17.2.2017 17:45:35
quote:
Orijinalden alıntı: hlksnrr





Haraçla ve alakası var, saçma sapan yazmışsınız.

Yazarım ben öyle. [:'(]
+1
karragenan 17.2.2017 17:22:36
quote:
Orijinalden alıntı: Xeblion

Cehape döneminde HGS cezalarını ödemeden gidiyorlardı

hocam cehape 70 yıldır iktidarda değil
+49
The SATANİST 17.2.2017 17:15:34
quote:
Orijinalden alıntı: hlksnrr





Hocam takıldığın şeye bak adamlar para içinde yüzüyor otoyol ücretinden mi çekinecek.

Olmayacak şey değil dimi
0
hlksnrr 17.2.2017 17:14:47
quote:
Orijinalden alıntı: The SATANİST





Yabancı plaka felan sökmez dolandiricilara em basitinden şimdi cbnin oğlu yabancı plaka araçla gelse iyi para kaldirsa o nada geçerli olucakmi sorum o

Hocam takıldığın şeye bak adamlar para içinde yüzüyor otoyol ücretinden mi çekinecek.
+2
The SATANİST 17.2.2017 17:10:47
quote:
Orijinalden alıntı: hlksnrr





Haberi okumuyor musunuz ? " YABANCI " plakalı araçlar diyor.

Yabancı plaka felan sökmez dolandiricilara em basitinden şimdi cbnin oğlu yabancı plaka araçla gelse iyi para kaldirsa o nada geçerli olucakmi sorum o
+1
hlksnrr 17.2.2017 17:07:57
quote:
Orijinalden alıntı: V4LKyR

Haraç kesen devlet.

Haraçla ve alakası var, saçma sapan yazmışsınız.
+23
tassa 17.2.2017 17:07:55
Yıllardan beri konuşulan konu yine çıkmış meydana.Birşey olacağını sanmıyorum.
0
hlksnrr 17.2.2017 17:06:51
quote:
Orijinalden alıntı: The SATANİST

bakanlarda milletvekilleride dağilmi ?

Haberi okumuyor musunuz ? " YABANCI " plakalı araçlar diyor.
+12
V4LKyR 17.2.2017 17:05:53
Haraç kesen devlet.
0
babapars 17.2.2017 17:05:33
"Alamanci" lara yonelik bi uygulama hocam
+3
Xeblion 17.2.2017 17:05:28
Cehape döneminde HGS cezalarını ödemeden gidiyorlardı
0
The SATANİST 17.2.2017 16:55:20
bakanlarda milletvekilleride dağilmi ?
0
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj