İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (97) YORUM YAZ

tarafından 15 Mayıs 2018, Salı 17:40 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Marvel'ın müslüman süper kahramanı beyaz perdeye geliyor
Günlük Haber Hasan Aygünoğlu
97 13718
Sinematik evrenine yeni kahramanlar eklemeye devam eden Marvel, müslüman süper kahramanı Ms Marvel'ın beyaz perdeye geleceğini açıkladı. İşte Kevin Feige'in açıklamaları:
Marvel'ın ilk müslüman süper kahramanı Kamala Khan (Ms Marvel), sinematik evrene katılmaya hazırlanıyor. Marvel Stüdyoları'nın lideri Kevin Feige, geçtiğimiz günlerde BBC'ye verdiği bir röportaj sırasında Ms Marvel'ın yakında sinematik evrende ilk kez tanıtılacağını açıkladı.

Kamala Khan'ın, önümüzdeki yıl vizyona girecek olan Captain Marvel filminden sonra tanıtılacağını söyleyen Kevin Feige,"Şu anda Brie Larson'un başrolünü üstlendiği Captain Marvel filmini hazırlıyoruz. Çizgi romanlarda bir başka karakter Ms Marvel ise, Captain Marvel'dan ilham alan müslüman bir süper kahraman. Captain Marvel filminin ardından Ms Marvel'ı da tanıtmayı planlıyoruz." sözlerini kullanıyor.

Ayrıca Bkz.Avengers: Infinity War, tarihin en çok hasılat elde eden 5. filmi oldu
Marvel çizgi romanlarında "Ms Marvel" takma adı daha önce birden fazla süper kahraman tarafından kullanılmıştı. Örneğin Brie Larson'un canlandıracağı Carol Danvers da bu kahramanlardan birisiydi. Ancak Carol Danvers daha sonra Captain Marvel takma adını kullanmaya başlamış ve Ms Marvel ismi de yeni ve genç bir kahrama geçmişti.

Ms Marvel isminin yeni sahibi olan Kamala Khan, Marvel çizgi romanlarında ilk kez 2013 yılında tanıtılmıştı. Pakistan asıllı genç bir süper kahraman olan Khan, aynı zamanda tanıtılmasından kısa bir süre sonra kendi serisine de sahip olmuş ve serinin çıkan ilk sayısıyla birlikte 2015 yılının Hugo En İyi Grafik Hikaye Ödülü'nü kazanmıştı. Marvel'ın kendine ait serisi olan ilk müslüman süper kahramanı Kamala Khan, şu anda çizgi romanlarda önemli bir yere sahip.
  
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 1 misafir ve 2 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 13718 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
Hazreti Bruce Wayne 15.5.2018 20:10:16
Yorumlara baktım da kendimizi ne kadar ezik görüyormuşuz dedim yorumları yapanlar müslüman olmadığı için mi öyle yazdılar onu da anlamadım.Adamların çoğunluğu hristiyan yahudi olup süper kahraman olab
...
Yorumun devamı ▼
+111
tstctstc 15.5.2018 18:01:30
Müslüman süper kahraman rte ı yapmaları gerekiyordu bence +79
joven 15.5.2018 19:36:21
adında islam dini gerçek her haberde olduğu üzere nöbetçi din düşmanları alaycı
ifadeler ile akıllarınca eyleniyorlar
+62
esmerbuyucu 15.5.2018 18:19:03
Süper kahraman, müslüman...
Belki evliyadır...
+37
WILDBOYS 15.5.2018 19:31:00
türbanlı şavaşmasına izin verilecekmi +29
Centaurus A 15.5.2018 18:04:14
Baktılar siyahi bir kahramanla Black Phanterda çok büyük bir başarı elde ettiler . Şimdi de Müslüman bir kahraman ile başarı elde etmeye çalışacaklar. B +15
smart1978 15.5.2018 21:02:56
Karacarsaf veya Turban li olmamasi ilginc:) +12
Erwin 16.5.2018 09:44:05
Konsepti "Çalıyor ama kurtarıyor" olacaksa güzel olur. +10
BlackLead 15.5.2018 20:41:50
bizim türbanlı bacılarımıza gökten yıldırım , yerden roket fırlattılar is loading... +9
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
muammer816 19.5.2018 22:48:49
amaçlarının ne olduğunu anlayamadım.yakında çıkar kokusu fakat bişey biliyorsam o da batı dünyası genel olarak müslümanların çıkarına hiç bişey yapmazlar.ilk zamanlar bize faydalı gibi görünse de bazı davranışları sonra sonra zararlı olduğu anlaşılıyor maalesef.marvel'lın kaleminden çıkacak olan bu müslüman süper kahramanı pek mantıklı bulmadım.bakalım zaman ne gösterecek.
0
esmerbuyucu 18.5.2018 20:18:29
Marvel evreni kendi başına yeterince fantastik ve yaratıcı bir kurguya sahip bir evren. Ekstra fantastik dini figürlere girmeleri gereksiz
0
Johny Constantine 18.5.2018 18:20:07
DC'de de Yeniçeri vardı, Green Lantern ile Batman'a geliyorlardı Lantern şaşırıyordu aa Batman diye falan
0
ImRoyal 18.5.2018 15:48:53
Çünkü senin müslüman siyaseti yapıp senin oyunu çalan siyasetçi islamdan iğrendirdi insanları. Elbette kişinin vicdanına kalmış olan inançtan kimse nefret etmiyor. NEfret ettikleri politize edilmiş dindir. Çünkü Osmanlı Abbasi Emevi yüzyıllarca böyle savaşa götrüdüler insanları. Ama bu çağda hala bu sömürünün devam etmesi uygunsuz çünkü islam bir siyasal ideoloji olarak zamanını doldurdu. İSlam artık kişi vicdan ve hürriyetine iade edilmelidir. Din siyaseti insanları iğrendirdi ve ayrıca müslüman olduğunu söyleyen insanlara nefret ekti. İnsanlar müslüman olmaya devam edersem insanlardan gereksiz yere nefret eden beyni yıkanmış bir aptala döneceğinde korktu ve ateist olmaya başladı. Ateist olmasa bile müslüman söylemlerinden iğrenmeye başladı. Müslüman olsa bile bunun vitrine çıkarılmaması gerektiğini düşünen insanlara dönüştüler. Müslüman demek herkesten herşeyden nedensizce nefret etmeye başlamış aşırı radikal ve politize olmuş insanları ifade eden bir kimlik haline geldi. HEm Türkiye'de hem de dünyada.

İslamın barış dini olması bir ironi sadece. İslam ideolojisi yüzyıllarca dünyayı yakıp yıkmıştır. İslam bir inanç olarak kimseye zarar vermedi ama islam devleti kurulduktan sonra kimse islam ideolojisinin önünü alamadı.
+2
Ters Mıknatıslanma 18.5.2018 12:12:10
👍
0
Rindaman 18.5.2018 07:05:15
Müslüman olduğunu göze sokmak için

domuz eti yedirmezler
helal sertifikası dükkan sahibi pakistanlıdan alışveriş yapar
camiye giden erkek arkadaşı vardır, evlenene kadar öpüşmez bile
kazandığı 3 kuruş maaş ile ailesine bakar, annesi kesin hasta 9 da kardeşi vardır.
sokakta bunun türbanıyla dalga geçerler
mahalleli serseriler buna mahalleyi ne zaman havaya uçuracaksın esprisi yaparlar
çocuklardan birinin adı omar'dır. kesin müslüman ülkeden kaçarak amerika'ya sığınmıştır.
+1
Quard 18.5.2018 00:12:10
Neden Pakistan asıllı oluyor da Türklerden olmuyor. Bizim neyimiz eksik :)
+1
Ters Mıknatıslanma 17.5.2018 23:32:52
quote:
Orijinalden alıntı: Assassino!

Ve böylece müslümanları iyi gösterme çabaları resmileşmiş oldu.
Son yıllarda izlediğim her filmde(özellikle marvel filmlerinde) veya dizide pakistanlı, hintli ve müslüman figuran görmekten bıkmıştım. Artık başrol vereceklerse hiç izlemem. Hollywooda ne oldu da bir anda bu gereksizlere sevgi duymaya başladılar ya?
Önceden diversity denince sadece siyah-beyaz akla gelirdi, asyalılara da alışmıştık ama şimdi her yer hintli pakistanlı veya diğer müslümanlarla dolacak. Yazık ne diyim. Kendi ayağına sıkıyorlar.

Çok haklısın. Bu şekilde birilerine yaranmak çok saçma
0
Ters Mıknatıslanma 17.5.2018 23:31:29
zaman Thor, Loki, Odin falan tanrı olmaktan çıkıyor mu? Çelişir yani, gerek yok böyle şeylere. Sırf müslümanlara yaranmak için yapılmış bir şey
+1
aycibin 17.5.2018 20:25:50
Filme gore bir tanri varsa o da thor :)
+1
Assassino! 17.5.2018 16:51:28
Ve böylece müslümanları iyi gösterme çabaları resmileşmiş oldu.
Son yıllarda izlediğim her filmde(özellikle marvel filmlerinde) veya dizide pakistanlı, hintli ve müslüman figuran görmekten bıkmıştım. Artık başrol vereceklerse hiç izlemem. Hollywooda ne oldu da bir anda bu gereksizlere sevgi duymaya başladılar ya?
Önceden diversity denince sadece siyah-beyaz akla gelirdi, asyalılara da alışmıştık ama şimdi her yer hintli pakistanlı veya diğer müslümanlarla dolacak. Yazık ne diyim. Kendi ayağına sıkıyorlar.
+3
Jason Todd 17.5.2018 16:44:18
Kaptan'ın sadece bir tane tanrı var diye diyaloğu vardı avengers 1'de. Bu din belirtiyor bence
0
furandor 17.5.2018 15:51:44
Müslüman ibaresi bile yetiyor islam düşmanlarının kudurmasına..
Bu kadar mi kin besliyorsunuz islama ? Bir sürü kahraman filmler diziler karakterler vs vs 1 tanesine laf etmezsiniz ama musluman dendiginde kininizde aklınız gidiyor degil mi ?
Nedir sizde ki islama olan nefretiniz.mutlaka sebebi vardir
+2
bilgem 17.5.2018 14:57:23
Ben din düşmanı değilim dinci düşmanıyım bir doktor 30 yılda meydana gelip "HOCA"ÜNVANI alıyor senin gibi dinciler 300 ayet bildimi bi sarık bi cübbe ALİM sıfatı alıyor peki kim veriyor bu ALİM SIFATINI TANRI MI?umarım din düşmanı olmadığımı anlamışsındır.
+1
Lord Melkor 17.5.2018 10:10:28
Marvel filmleriyle pek aram yok. Konu çizgi roman karakterleri
+1
aycibin 17.5.2018 09:50:36
din belirten hiçbir tema yok filmlerde.sadece bir kısmının (kaptan amerika,bruce banner,tony stark,nick fury,spiderman,antman) amerikalı olduklarını biliyoruz o kadar.
0
keremec 17.5.2018 09:18:06
En ünlülerinden Daredevil mesela. Kendisi katolik olarak büyümüş ve dizide kilisede peder ile sohbet ettigi bir sürü sahne var.
0
Tensi 17.5.2018 08:46:39
Marvel evreninde uzaylilar, tanrilar, yari tanrilar, evreni yok edebilecek kadar guclu varliklar, oluleri diriltebilenler, gerceklikten silebilenler, olumun kendisi vb aklina ne gelirse absurt karakter var zaten. Butun bunlarin arasinda herhangi bir dini motif kullanilmasi tamamen sacma ve sadece satis artirma amacli olabilir. Yoksa nasil yedirirler bu kadar hayalin icinde. Okumasi ve izlemesi keyifli ancak bizim evrenimizle paralellik kurmaya calismalari onlar icin bile fazla sacma.
0
lazloo 17.5.2018 07:53:45
Hahaha sabah sabah iyi güldüm.
0
MERNEPTAH 17.5.2018 03:08:00
geldi din düşmanı
+3
BlancpaiN 17.5.2018 03:03:40
İslam düşmanı ateistler benim köftemi yesin, salak saçma yorumlar yapmışlar. sanki bana dünyayı kurtarıyor obez asosyal...

neyse.

Olaylara hazır olun arkadaşlar, müslüman karaktere kesin saçma sapan islamla alakası olmayan işler yaptıracaklar, iki üç kendini bilmez provakatör de gidip marvelin stüdyolarını basacak sonra tüm dünyada 'aa müslümanlar pis kaka'

at fava bekle, çıktığı gibi böyle olacak.
+4
VR_27 17.5.2018 00:49:53
Yine geliyor algı operasyonları. Müslüman kadını açık saçık dövüştürüp onun bunun da altına yatırırlar. Al sana süper kahraman. Bizim dizilerde bile neler yapıyorlarken o adamları kınamaya da hakkımız olmaz
0
Mugetsuga 16.5.2018 23:53:53
Marvel müslüman süper kahraman dışında başka hangi dinlere mensup kahramanlar yapmış bilenler beni aydınlatabilir mi?

Benim bildiğim hiçbir süper kahraman şu dine mensup veya değil denmedi.

Bu fikir bana çok saçma geldi o yüzden.

Olmamalı diye söylemiyorum ancak böyle şeylere din karıştırmak biraz acayip oluyor.
0
spirituals 16.5.2018 22:54:35
Yazıda yaklaşık 100 kez "müslüman süper kahraman" gördüm. Anladık birader Müslüman bir süper kahraman. Ne garip haber ve içerik bu. Karakter hakkında insan ufacık bir bilgi vermez mi? Editörler kurban olayım biraz güzel çalışın. Ne herifler var içerik üreten sizin olduğunuz yerlerde olmayı isteyen. Bırakın onlar olsun. Onedio da en kaliteli su içeriği üretin.
0
JaCKiE_BrOwN 16.5.2018 22:51:13
Allahu ekber deyip üzerindeki bombayı patlatma, gırtlak kesme, şirk, rüşvet gibi özellikleri varmış
+3
Dovahkiin 16.5.2018 21:48:31
Kusursuz olan Kamala Khan değil İslamdır. Ayrıca gerçek İslam bu da değil.
+1
Giannizzero 16.5.2018 18:15:29
Kandil gecesi içki içip çarpılınca süper güçler mi kazanmış bu hanım kızımız?

Marvel’in mabadından çıkmış bir diğer karakter, mantık aramamak lazım.
+1
ZewZack 16.5.2018 17:39:43


süpersiniz hocam bu yorumu arıyordum
0
Hazreti Bruce Wayne 16.5.2018 17:08:18
Kevin Feige'in yerinde olsam şu 4 sayfalık yorumları okusam yemin ederim filmi çıkarmaktan vazgeçerdim bize her şey fazla adama göre müslüman süper kahraman olamazmış, reis öyle diyorsa öyledir konu kilit
+2
ImRoyal 16.5.2018 16:53:37
Eyleniyorlar değil eğleniyorlar.
+1
ImRoyal 16.5.2018 16:52:44
Bu kahraman muska yazıp cinlerini musallat ediyor. Müslümanlık daha erkekle kadını bir araya getiremiyorken süper kahraman kadına dönüşmesi absürt. Pakistanlı kahraman deseler daha doğru olur.
0
ketchup. 16.5.2018 16:43:35
quote:
Orijinalden alıntı: aycibin

Su ana kadar ailesi veya dini olan super kahraman yokki hiristiyan musevi olsun.ilk musluman değil ilk dine sahip süper kahraman olmus bu.gereksiz zorlama geldi

Eddie brock kilisede dua ederken venom a dönüşüyor bunun gibi birçok örnek var
0
blizzard3 16.5.2018 16:23:55
musluman karakter ve kadın tamam tamam inandım
0
ohmygod.gif 16.5.2018 15:10:17
Uğraşamayacağım senin kafana 354366 saat "BEN İNANMAYANLARA DEĞİL İNANMAYIP LAF ATANLARA DÜŞMANIM" fikrini sokmaya blok
0
tostumm 16.5.2018 15:07:45
"İslam şöyledir böyledir yea" Nerede dedim bunu? sabahtan beri müslümanlığa göre bu kadının bu şekilde dışarı çıkamayacağını anlatıyorum ama sen bana dine laf söyledin deyip beni din düşmanı ilan ediyorsun. Tamam kardeşim istediğini düşünebilirsin ama Türkiye cumhuriyetinde uygulayamazsın, ben de yine tekrarlıyorum bana göre de sen potansiyel teröristsin, eyleme geçmediğin için pasif konumda olabilirsin ama tehlike arz ediyorsun, kanıtı da kendi dinine inanmayanların ölmesini istemen, üzerine ben dine laf etmediğim halde ortada gerçek dini anlattığım halde bir konuda işine gelmediği için beni din düşmanı şeytan diye öne sürüp linç kültürünüz altında ezmen.
+2
ohmygod.gif 16.5.2018 14:52:07
Dine laf atıyorsan düşmansındır nokta[:'(]. "Ben İslam'ın doğru olmadığına inanıyorum" dersin bize saygı duymak düşer. "İslam şöyledir böyledir yea" tarzı konuşursan bu düşman olduğunu gösterir[:'(]
0
tostumm 16.5.2018 14:48:52
Bu lafına diyorum "Şimdi neden din düşmanlarının öldürülmesi emredildiğini daha iyi anlıyorum" dine davetten bahsetmiyorum, anlamak istemediğiniz ve anlayamayacağınız nokta karşınızdakinin yapısının sizden çok farklı olası ve elinizdeki dinin tartışmasız olduğunu savunmanız, eskiden yaşasam benim kafa gitti ben daha sizle ne konuşayım
+2
ohmygod.gif 16.5.2018 14:42:08
Öncelike seni Müslüman olmaya zorlamadım,zorlayamam da (bkz. "Dinde Zorlama yoktur" ayeti) zeki üye,dinime laf attın ve cevap verdim. Bunu terörist olmakla ilişkilendiriyorsan o senin sorunun. Ayrıca başka inançlara laf atmadığın sürece ister ineğe ister boşluğa tap o beni ilgilendirmez[:'(]
Haberdeki ss de kalça hatları gözükmediği için ona yorum yapmayacağım
Bu kadının müslüman olup bu işi yapabileceğine dair argümanım şu: Süper kahraman olmak için illa giysi mi giymek gerek,Yani bu karakter x-ray görüşüne sahip olsa ve İslam'a uygun giyinse sorun ne,türban bu yeteneğini mi engelleyecek ,veya Iron Man gibi bir zırh giysa İslam'a uymamış mı olur dahi.
0
tostumm 16.5.2018 14:40:01
Bak her zaman söylüyorum bu dinciler sadece kuru gürültü, topu taca atıp karşısındakini oyalasın sürekli. Rahibeler hakkında ne biliyorsun da bunu örnek gösteriyorsun, bu konular hakkında hiç bir bilgin olmadığı belli. Hem tüm Hristiyan kadınların böyle giyinmesi gerektiğini varsayalım zaten bu insanlar dinde reform yapmışlar tıpkı şimdiki tatlı su Müslümanlarının yapmaya çalıştığı gibi. Yanlış anlaşılmasın ben kimsenin dinine karışmıyorum, isteyen istediğini başkalarına karışmadan yapsın, sadece diyorum ki kitaptaki, sünnetteki, hadisteki gerçek bir müslüman kadın taytla sokağa çıkıp elin erkekleriyle boğuşamaz bunu anlamak çok mu zor, aksini iddia ediyorsan adam akıllı bir şey söylede konuşalım.
+1
Lord Melkor 16.5.2018 14:33:43
Niye durumu bu kadar zora soktunuz anlamadım. Hiristiyan karakterlerde tüm hiristiyanlık kurallarına uymuyor. Amaacınız ne gerçekten anlamadım
+2
Lord Melkor 16.5.2018 14:32:43
Nasıl yok. Çoğu hiristiyan
+2
tostumm 16.5.2018 14:32:12
"Vücudu full sarıyor ve avret yeri gözükmüyor" Vücudu sarması kalça hatlarının belirgin olması dine göre uygun mu araştır bakalım. Yazdıklarından zeka fışkırıyor ve kafa kesen işid zihniyeti gibi yine kendi kitabınızdan beslenip, etrafa tehditler saçıyorsunuz. Bu sözleri söyledikten sonra sen de bana göre potansiyel terroristsin. Herkes seninle aynı çerçeveden bakmak zorunda değil, nasıl zehirli bir beyinseniz elinizdekinin mutlak güç sahibi bir yaratıcıdan geldiğine inanıyor, inanmayanları da bana yaptığın gibi hemen din düşmanı ilan ettiriyorsunuz ardından, geri kalmış zihniyetinizle linç ortamına kadar götürüyorsunuz. Sana en baştan beri diyorum bu kadının Müslüman olup rahatça bu işi yapabileceğine dair elinde bir argüman varsa delikanlı gibi göster, yoksa boşa ötme.
+1
Hazreti Bruce Wayne 16.5.2018 14:08:02
Ulan bu bahsettiğin şeyler sadece islam dininde mi var?
3 semavi dinde de var, cahil misin yoksa trollük mü yapıyorsun anlamadım ben seni.
Al o zaman hristiyan inancına sahip süper kahraman kadınlar da böyle giyinsin o zaman senin dediğin mantığa göre, islam dinine inanabilir ama illa kara çarşaf giyecek diye birşey yok istediği şeyi giyer sanane.

+1
mavizamanda 16.5.2018 14:03:06
Yetiş Yaaa MS MARVEL
0
serafon 16.5.2018 14:01:22
Görüntünün Müslümanla alakası yok ki, yine ılımlı islam projeleri.....
0
Routine 16.5.2018 12:02:47
Ortadoğu'da barışı sağlasa sağlasa Avengers sağlar zaten.
+2
barsahin 16.5.2018 11:57:58
Dünyayı müslüman bir süper kahramana hazırlamak için öncelikle Cüneyt Arkın'ın "Dünyayı Kurtaran Adam" filmini ön gösterim olarak piyasaya sürsünler.
0
rohan32 16.5.2018 11:20:48
Kötü adamlar Hiristiyan ve Yahudiler mi ? Süper kahramanın dini mi olur ya ..
+4
thanatos13 16.5.2018 10:41:28
yalnız bir şey diyeyim kamala khan'ın ilk çizgi romanında bitane türbanlı türk kız arkadaşı vardı huysuz bir tipti, eğer filmde buna benzer bir şey yaparlarsa buralarda marvel'i bayağı bir eleştirirler türkleri kötü gösteriyorlar diye.
0
GunslingeR085 16.5.2018 10:08:58
Adamlar gişeye oynuyor. Önce siyahi Black Panther şimdi de bu. Müslüman ülkelerinden iyi gişe koparacaklar.
+1
Erwin 16.5.2018 09:44:05
Konsepti "Çalıyor ama kurtarıyor" olacaksa güzel olur.
+10
ßy Emre 16.5.2018 09:26:17
Malesef hocam kansızlık parayla değil ya.
0
hopeyoung 16.5.2018 09:10:39
Çocuklar hangi dine sahip olduğunu küçük yaştan itibaren sorgulasın diye mi? Diğer kahramanların dini var mıydı acaba?
+4
ohmygod.gif 16.5.2018 08:33:52
Tüm dediklerin dinle başak geçmek ama ciddiye alıp birkaç şey yazacağım


Diyorsun ya "uçarrken avret yeri gözükebilir",ulan kıyafeti vücudu full sarıyor ve avret yeri gözükmüyor. Ha başı illa kapalı olsun diyorsan git derdini Marvel'a anlat sonuçta bu karakteri onlar çizdiler[:'(]
(Amacınız full İslam'a sataşmak olmuş anasını satayım, Şimdi neden din düşmanlarının öldürülmesi emredildiğini daha iyi anlıyorum,senin gibi hayatı kendi inancına mensup olmayanla sırf inancı dalga geçenler (ha buna ateistlerle sırf ateist olduğu için dalga geçen x din mensupları dahil) ağır biçimde cezalandırılmalı. Sonuçta bizim kitabımızda yazıyor "Dinde zorlama olma" diye)
(O zaman niye inanmayanlar cehenneme gidiyor yea:Bizi kendisine ibadet edelim diye yaratan bir ilahın bunu yapmazsak bizi cezalandırma hakkı vardır diye düşünüyorum. Sonuçta kimse senin kafana "x inancın mensubu" ol diye silah doğrultmuyor)
Fitne meselesinin elle tutulur bir yanı olmadığı için cevap yazmayacağım
0
MonitörKertenkelesi 16.5.2018 08:27:18
Aslında Süper Kahramanların dini olmasını hep yadırgamışımdır. Ama bulunduğu toplum ve okuyucu kitlesi ve aileler sanırım bunda büyük etken. Kilisenin de etkisi vardır tabii. Marvel veya DC evreni olsun, bu kahramanların özellikle Hıristiyan oldukları her zaman vurgulanır. Mesela bütün cenaze sahnelerinde mezar taşlarında Haç vardır. Bu da dini bir semboldür tabii ki. Yani dini hayattan çıkaramazsınız ve illa ki gerçek hayatın fantezisini yaşatırkan de karşınıza çıkar. Eğer bu süper kahramanlar Türkiyeden çıksaydı cenaze sahnelerinde bir hoca ve gömülürken de eller açık Fatiha okuma sahnesi olacaktır. Bunu ortadan kaldırdığınızda okuyucunun kafası karışacak ve hikaye gerçekliğini yitirecektir. Ama koyduğunuzda da ister istemez Süper kahramanın bir dini sınıfı olacaktır. Buradaki kahramanın Müslüman olduğunu vurgulayacak şey Oh My God yerine Oh My Allah diyeceği gibi bazı küçük nüaslar olacağını veya arada bir namaz kılacağını düşünüyorum. Bu da yadırgatıcı değil çünkü bir çok Süper Kahramanın kilisede ve Papaz ile geçen sahneleri de vardır ve bazılarının yaşadıkları evlerde Haç bulunur. Bu da Hıristiyan olduklarına göndermedir aslında.
Örnek sahne: Logan (2017) XMen serisinin bu filminde finalde Wolwerin ölür ve mezarına bir Haç konur. Her ne kadar X işaretine daha sonra dönüştürülse de süper kahramanın bir Hıristiyan oduğu dini olarak gömüldüğü bu haç ile vurgulanmış olur.
Ha Müslüman kahramana içerleyen veya yadırgayanların sadece Müslüman kimliği ile alıp veremediği olan kompleksli ateist veya başka bir dinin fanatiği troll yazar olduğu da apaçıktır çok da şeetmemek lazım. İçini boşaltsın gitsin.
0
aycibin 16.5.2018 08:23:00
Su ana kadar ailesi veya dini olan super kahraman yokki hiristiyan musevi olsun.ilk musluman değil ilk dine sahip süper kahraman olmus bu.gereksiz zorlama geldi
0
WILDBOYS 16.5.2018 07:00:50
daha sonra benim bacıma kumpas kurdular beşi birden saldırdılar diye ağlaşanlar bizim hedefimiz,
0
Melladin 16.5.2018 05:05:41
Müslüman düşmanı turnusolu gibi konu Her zaman demişimdir en tehlikeli yobaz ateist yobazdır diye
+8
Ed Wood 16.5.2018 02:58:46
Bir tane adam akıllı yorum yok koskoca forumda.
+3
tostumm 16.5.2018 02:39:59
Kalırsın, kurban ol benim zekama. Bu dinci tayfa o kadar omurgasız ki karşındakini vurmak için şekilden şekile girer. Ben sanki kalkmışım farklı bir dinin yaşam şeklinden bahsediyorum, orada kuran ve hadislere göre bir kadının edebine yakışmayacağı bir iş olur demek için örnek veriyorum, bu fitne, ateistlere laf söylüyor. Hangi ateist çıktı kadınları kısıtladı da adamlara laf söylüyorsun, savunduğun din hakkında ne kadar bilgin var da kadının özgürce bu işleri yapabileceğini iddia ediyorsun. Annen açıksa büyük ihtimal bir de müslümansa oldu sana süslüman değil mi? kendi seyreltip yaşadığın dinle gerçek dini kuralları değiştiremezsin, varsa elinde böyle olmadığına dair argümanlar tartışalım abuk sabuk laflarla, giflerle bu işler olmuyor. Boş yapma adamsan müslüman kadın nasıl olurmuş, kurana, sünnete, hadiskere, fıkıha göre cevaplarsın. Bunları yok sayıyorsan dinde kendine ne dendiğini iyi biliyorsun.
+3
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj