İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (42) YORUM YAZ

tarafından 20 Nisan 2017, Perşembe 17:20 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Firefox 53 yayınlandı: Tarayıcı artık daha az çökecek
Günlük Haber Onur Seven
42 2800
Mozilla Firefox'un 53 numaralı yeni sürümü yayınlandı. Popüler tarayıcı yeni eklenen "Quantum Compositor" adlı GPU işlem yöneticisi sayesinde artık daha az çökecek.
Mozilla, Firefox tarayıcısının yeni bir sürümünü yayınladı. Bu kez iki yeni tema da dahil olmak üzere oldukça büyük değişiklikler geliyor. İlk olarak, Firefox 53'ün artık Windows XP, Windows Vista ve Mac OS X 32 bit gibi eski işletim sistemlerini desteklemediğini belirtmek gerekir. Ayrıca Pentium 4 ve AMD Opteron'dan daha eski işlemciler için Firefox Linux desteği de sona ermiş durumda.
 
Mozilla aynı zamanda Windows XP ve Windows Vista'yı Firefox 52'deki genişletilmiş destek sınıfına alıyor. Yani bu sürümü kullanmaya devam eden kullanıcılar bir yıl daha güvenlik güncelleştirmeleri alacaklar ancak yeni özellikler ve iyileştirmelerden mahrum kalacaklar.
 

Firefox 53'te ne yenilikler var?

 
Firefox 53'teki en önemli gelişmelerden biri, Windows kullanıcıları için "Quantum Compositor" adlı yeni bir GPU işlem yöneticisinin eklenmesi. Bu yenilik sayesinde tarayıcıda sürücülerle ilgili çökmeler %17, Direct3D ile ilgili çökmeler ise %22 oranında azalacak.
 
Ayrıca Bkz.Qashqai'ye rakip Opel Grandland X ortaya çıktı
Mozilla, bu özellikten yalnızca Windows 7 SP1 veya daha yeni sürümlerde Firefox 53'ü çalıştıran, çoklu işlemi (multi-process) etkinleştirmiş kullanıcıların faydalanabileceğini ve yalnızca belirli grafik kartlarının desteklendiğini söylüyor.
 
Yeni tarayıcı sürümü ayrıca, Eklenti Yöneticisi'nin Görünüm bölümünden etkinleştirilebilecek Kompakt Açık ve Kompakt Koyu olmak üzere iki yeni tema sunuyor. Ayrıca ziyaret edilen web siteleri bazı özelliklere erişim istediğinde görüntülenen yeni bir izin diyalog kutusu var. Firefox 53 kurulum dosyasını buraya tıklayarak indirebileceğiniz gibi tarayıcınızı "Firefox hakkında" bölümünden otomatik olarak yeni sürüme yükseltebilirsiniz.
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 0 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 2800 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
12 Angry Men 20.4.2017 17:35:27
Darısı dh nin başına ikide bir çöküyor. +20
Mehmet_Ali61 20.4.2017 17:25:29
Başlığa kahkaha attım hani güncelleme gelince Çökme sorunları giderildi falan yazar burada daha az çökecek diye yazık garibim firefox ne yapsın :D +14
Mutlak.Sıfır 20.4.2017 18:06:45
Mozilla Firefox bağımlılık yapar, kullandıktan sonra bir daha geri dönüş yoktur. :D +8
WoltreX 20.4.2017 17:45:21
version 50 den itibaren hiç çökme sorunu yaşamadım. Özellikle tek dosya sayfa kaydetme .maff özelliği için mutlaka bulunması gereken bir tarayıcı. Yeni sürümlerinde tek eksiği bazı dışardan eklenen ek
...
Yorumun devamı ▼
+4
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
David Wallace 2 saat önce
[8D]
0
07ONUR 2 saat önce
quote:
Orijinalden alıntı: Nevfel

Firefox ilk açılışta 5 saniye takılıyor tepkisiz kalıyor benim laptopda. Chrome ise tık açılıyor. Laptopda 7700 hq işlemci 16 gb ddr4 ram, gtx 1060 ve intel m.2 ssd mevcut. Win 10 pro orj mevcut.

Sadece Firefox böyle bir türlü çözemedim o nedenle chrome kullanıyorum.

Aynı problemi yaşayıp çözen var mı?

Menü - ? - sorun giderme bilgileri - firefox tarayıcısını yenile

yapıp bir dene. Yer imleri, geçmiş, parola, çerez vs. ne varsa yenilenen profile aktarılacak ve ek olarak eski profilin yedeği masaüstüne kaydedilecektir.

--

Firefox 3-4 sekme açınca kasmaz. Kasıyorsa ilk olarak yukarıdaki işlemi yapmalısınız. Bunun haricinde Firefox'u 64bit ve multiprocess açık olarak kullandığınızdan emin olmalısınız. 64bit firefox yıllardır var ama siteden indirirken karşınıza çıkmıyordu. Artık indirdikten sonra kurulum esnasında seçilebiliyor. Multiprocess uyumsuz eklenti yok ise otomatik olarak devreye girer. Devrede olup olmadığı sorun giderme bilgilerinden öğrenilebilir.
0
semsengineer Pazartesi, 10:23
işim olmadığından bakmadım hiç hocam ama vardır bence. Download Chrome Extension diye bir eklenti var misal. chrome eklentileriini operada kullandırtıyor ben kullanıyorum. chrome de eklenti yönünden çok zengin. opera nın tüm sürümleri var ( stabil, beta, developer ). chrme firefox filanda var ama opera tek geçerim.
0
WoltreX Pazar, 04:06
Evet o eklentinin kurulu olması gerekiyor.
0
DoubleDragon Pazar, 03:13
quote:
Orijinalden alıntı: WoltreX

version 50 den itibaren hiç çökme sorunu yaşamadım. Özellikle tek dosya sayfa kaydetme .maff özelliği için mutlaka bulunması gereken bir tarayıcı. Yeni sürümlerinde tek eksiği bazı dışardan eklenen eklentiler için kaldırma özelliği olmaması. Zaten çoğu çökme eklentiler yüzünden oluyor. Özellikle flash player artık kullanmıyorum.

Tek dosya sayfa kaydetme .maff özelliği için eklenti gerekiyor mu?
Kullanmamız gereken eklenti şu mu? Mozilla Archive Format, with MHT and Faithful Save
0
buffon42 Pazar, 00:14
O kadar kullanışlı ki bunu görmezden gelebilirsin. Sadece dosyaları indirmeden birlikte aç ile içeriğini görmek için bile firefox kullanılır. Chrome önüne geleni indiriyor. Belki sadece içeriğine bakıp kapatmak istiyorum.
0
KALEMLİK100 Cumartesi, 21:02
Vivaldi'yi deneyebilirsin. Maxthon denemedim ama senin bileceğin iş.
0
Alpha Centauri Cumartesi, 19:46
çok ram tüketiyor
0
10ff Cumartesi, 19:04
laptopda Microsoft edge kullaniyorum. kullanma sebebim, dokunmatik arayuzunun ve sitelerin dokunmatikle mukemmel bir uyum saglamasi, scroll un sikintisiz en ufak lag olmadan kayiyor olmasi. buna karsilik dezavantaj olarak site birazcik daha gec aciliyor ama bunun sebebi sayfayi tek parcada yukluyor olusu sanirim.
0
efebora06 Cumartesi, 18:22
Ortalama her ay çöküyor demektir. Bir tarayıcı için kötü bence.
0
buffon42 Cumartesi, 15:10
Kötüleyen çok ama benim 8 senelik dizüstünde bile gayet iyi çalışıyor. Ayrıca android sürümü youtube videolarını arka planda oynatabiliyor. İşlevsellik bakımından 1 numara. Windows 10 bilgisayarımda 8 aydır çok az çökmüştür o da en fazla 10 keredir.
0
Paetzold Cumartesi, 14:37
Eskiden takoz pcde favorimdi.
0
ibo83 Cumartesi, 14:19
Bende yeni tarayıcı arayışına girdim..

#Chrome ram işlemci canavarı
#Firefox eklentileri güzel (video indirme-tek butonla YouTube dan MP3 yapmak) ama açılışı 2 saniye 3-4 sekme açınca oda kasılıyor
Sırada Edge-Opera-Yandex denemek var ram kasmayacak!!
0
KALEMLİK100 Cuma, 23:52
Artık Mozilla Firefox eskidi bence. Internet Explorer da öyle. Microsoft Edge de öyle. Artık kapılar Google Chrome'a açılıyor. Ama Google'ın bu fırsatı değerlendiremediği sorunlar oluyor. Mesela ''Bağlantınız gizli değil'' gibi. Bu problem yaratıyor bazı işlerde. Bu hatalar artarsa Mozilla Firefox'a geçer herkes ama şimdilik Google Chrome iyi.
Ayrıca arama motoru olarak ne kullanıyorsun? Google'dır büyük ihtimalle. Telefon ne? iPhone değilse Android'dir büyük ihtimalle Firefox OS olamayacağına göre mantıken? Google'ı karalamayı bırakın bence artık.
Google Chrome'un bazı hataları var ama orası ayrı. Onun dışında daha konforlu ve daha erişilebilir bir arayüzü var.
Mozilla Firefox'da da hatalar var mı? Var. Bazı yazılımlar eklenti yüklüyor. Mesela bu eklenti Mozilla Firefox'un eklenti mağazasında olmazsa kaldırılamıyor. Anca etkisizleştirilebiliniyor.
0
KALEMLİK100 Cuma, 23:42
''DH'yi biz çökmeleriyle sevdik.''
0
DH Misafiri Cuma, 16:31
Ben de hiç cokmuyor Firefox. Cokenleri hiç anlamıyorum.
0
efebora06 Cuma, 14:45
Opera'da web sayfalarını çeviren eklenti var mı ?
0
semsengineer Cuma, 13:43
Hala çökmeyecek denilmiyor azalacak deniliyor. kullan opera bitsin ne çökme var ne çekme : )
0
keskin53 Cuma, 11:34
50 den sonra her kapatıp açtıgımda "özürdilemekten" başka birşey yapmıyor
0
SEO-Uzmanı Cuma, 09:06
Windows XP and Vista are no longer supported. XP and Vista users running Firefox 52 will continue to receive security updates on Firefox ESR 52.
/// google çeviri \\\
windows xp ve manzara artık desteklenmiyor. firefox 52'yi çalıştıran xp ve vista kullanıcıları firefox esr 52'de güvenlik güncelleştirmelerini almaya devam edecektir.
0
jimhendrix Cuma, 01:44
Pc icin iyi hos ama mobilde akicilik leş
0
magicrea Cuma, 01:04
birkaç gündür benim firefox internete girmeyi reddediyor
0
Nu.D.38 Cuma, 00:46
Çok sağlam tarayıcı.Yeni kompakt temaları da çok iyi olmuş[:'(]
0
shintai Cuma, 00:42
Yalan... Yükledikten 1 saat sonra çöktü, tam da önemli bir işlem yaparken.
+1
kadirirdem Cuma, 00:12
Darısı Dh'nin Forum Sunucularının başına....
+1
Nevfel 20.4.2017 23:28:31
Firefox ilk açılışta 5 saniye takılıyor tepkisiz kalıyor benim laptopda. Chrome ise tık açılıyor. Laptopda 7700 hq işlemci 16 gb ddr4 ram, gtx 1060 ve intel m.2 ssd mevcut. Win 10 pro orj mevcut.

Sadece Firefox böyle bir türlü çözemedim o nedenle chrome kullanıyorum.

Aynı problemi yaşayıp çözen var mı?
0
Volkanbaba 20.4.2017 22:07:12
Firefoxcuyuz ölümüne. Chrome, firefoxdan daha stabilite sorunlusu bir yazilimdir. Ayrica gizlilik vs hak getire.
+3
prowl12 20.4.2017 22:06:45
Haberden benim anladığım gene çökecek tek fark haftada 3 çöküyorsa artık 1 çöker
0
Frozzy45 20.4.2017 21:56:04
quote:
Orijinalden alıntı: Giresunlufuk

Başlık efsane olmuş :)
Chrome'dan vazgeçemiyorum.

Evet ben de öyleyim ama ilk kez w10'a geçen biri olarak Edge kesinlikle Chrome'a göre daha hızlı bence, Chrome'dan sonra ilk kez Edge'yi beğendim farklı bir tarayıcı olarak. Aradaki hız fark bariz ortada.
0
Giresunlufuk 20.4.2017 20:56:10
Başlık efsane olmuş :)
Chrome'dan vazgeçemiyorum.
0
alemburda34 20.4.2017 20:53:11
Ozellikle resmi dairelerin web sitelerinde internet explorer hata verdigi durumlarda ciddi kurtarici olabiliyor. Chrome su java napi mevzusu yuzunden mozilla olmazsa olmazlarimdan.
0
xattorneyx 20.4.2017 20:15:00
Var bunun da vazgeçemeyen bi kitlesi
+1
Jack Rabbit Slims 20.4.2017 19:17:39
Ben aslında Firefox hastasıyım ama forumda ilginç sorunlar yaratıyor Firefox, sırf bu sebepten Chrome'a geçmek zorunda kalmıştım.

Chrome'un da en nefret ettiğim olayı şu. Ben örneğin bazı sayfaları sık kullanılanlara eklemem, örneğin DH'nin Xbox bölümünü açacaksam arama çubuğuna Xbox yazıyorum DH linki geliyor direk o şekilde anında girebiliyorum.
Bu olay Chrome'da da var tabii ki ama Firefox'taki kadar iyi değil. Firefox'ta 1.5 yıl önce girdiğim sayfaya bile bu şekilde ulaşabilirken Chrome'da olmuyor.
+1
mavizaman 20.4.2017 18:29:27
Mobil sürümünde bsc haberlerinin resimleri gözükmüyor.
0
becozmy 20.4.2017 18:25:14
biraz ince ayar ile 1 saat civarı dh yeni tasarım ve bir kaç sitede test ettim gayet iyi buldum.
0
der_Kaiser 20.4.2017 18:15:44
İnterneti etkin olarak kullanmaya başladım başlayalı, ki sanırım bu da 2002-2003 yıllarına denk geliyor, hiç öyle çökme filan olaylarına rastlamadım FF'de.Yeni Compact temalar 10 numara olmuş ancak birazcık daha elden geçmesi lazım.
Birçok arkadaş opera, chrome diyor ama ben operaya geçmek için öyle ahım şahım bi sebep bulamadım.Chrome'u zaten hiç sevmedim, sevemedim.FF bana göre tektir.
+2
Mutlak.Sıfır 20.4.2017 18:06:45
Mozilla Firefox bağımlılık yapar, kullandıktan sonra bir daha geri dönüş yoktur. :D
+8
Catology 20.4.2017 17:54:41
Yazılımlılarını işe alsın dh o zaman. :)
0
WoltreX 20.4.2017 17:45:21
version 50 den itibaren hiç çökme sorunu yaşamadım. Özellikle tek dosya sayfa kaydetme .maff özelliği için mutlaka bulunması gereken bir tarayıcı. Yeni sürümlerinde tek eksiği bazı dışardan eklenen eklentiler için kaldırma özelliği olmaması. Zaten çoğu çökme eklentiler yüzünden oluyor. Özellikle flash player artık kullanmıyorum.
+4
12 Angry Men 20.4.2017 17:35:27
Darısı dh nin başına ikide bir çöküyor.
+20
Infinitum 20.4.2017 17:34:24
Çok kullanmak istiyorum ama en fazla sorun çıkartan tarayıcı genelde Firefox oluyor. Mobilde de en çok çöken o. Windows XP'deki "Hata Raporu Gönder" ekranını hatırlatıyor durmadan :)
+1
Mehmet_Ali61 20.4.2017 17:25:29
Başlığa kahkaha attım hani güncelleme gelince Çökme sorunları giderildi falan yazar burada daha az çökecek diye yazık garibim firefox ne yapsın :D
+14
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj