İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (52) YORUM YAZ

tarafından 14 Haziran 2017, Çarşamba 17:10 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Firefox 54 yayınlandı: Şimdiye kadarki en iyi sürüm!
Günlük Haber Onur Seven
52 5506
Mozilla çoklu işlem desteği gibi büyük performans iyileştirmeleriyle gelen Firefox 54'ü yayınladı. Tarayıcı artık Electrolysis (E10S) projesiyle çok daha akıcı çalışıyor.
Mozilla, tüm kullanıcılara çoklu işlem desteği getiren Firefox 54'ü yayınladı. Şirket, kullanıcıların tarayıcı performansında kayda değer bir iyileştirme göreceklerini iddia ederek övünmeye başladı bile. Kullanıcılar tarayıcı satırına about:support yazarak çoklu işlem desteği etkin olup olmadığını kontrol edebilirler.
 
Eğer "Çok işlemli pencereler" bölümü "Eklentiler tarafından devre dışı bırakıldı" şeklinde görünüyorsa about:addons komutuyla uyumlu olmayan eklentilerin olup olmadığını kontrol edin. Bunları kaldırıp tarayıcıyı yeniden başlatmak çoklu işlem desteğini etkinleştirecektir.
 
Firefox artık yükü birkaç bağımsız sürece böldüğünden, çok fazla kaynak tüketen içeriklerin açık olduğu sekmelerde herhangi bir yavaşlama veya zorlanma olmayacak. Ayrıca hız ve bellek kullanımı arasında da mükemmel bir denge sağlanmış durumda.
 
Yeni sürümle birlikte Firefox, performansı artırmak için tüm açık sekmelerdeki içeriği dört ayrı sürece bölebiliyor. Bu da bir sekmede açık olan ağır ve karmaşık web sayfasının diğer sekmeleri etkilemeyeceği anlamına geliyor. Yani artık herhangi bir yanıt vermeme durumunda tüm tarayıcı yerine sadece etkilenen sekme çökecek.
 
Yeni Firefox, sekmeleri ayrı işlemlere ayırarak, bilgisayarınızdaki donanımı daha iyi kullanmak üzere tasarlanmış. Böylece web sayfalarını daha az bekleme süresiyle ekrana getirebiliyor. Performans iyileştirmelerinin de kayda değer olduğunu belirtelim. Daha hızlı çalışmanın ve daha az çökmenin yanı sıra, Electrolysis (E10S) projesi web deneyimini daha akıcı hale getirmiş durumda.
 
Ayrıca Bkz.Samsung'un reklam bombardımanı Galaxy S8 sahiplerini kızdırdı
Firefox 54'ün Windows, Mac ve Linux sürümlerini buraya tıklayarak indirebileceğiniz gibi tarayıcınızı "Firefox hakkında" bölümünden otomatik olarak yeni sürüme yükseltebilirsiniz. Android kullanıcıları da Google Play Store üzerinden yeni sürümü indirebilir veya yüklü uygulamalarını güncelleyerek Firefox 54'e geçiş yapabilirler.
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 2 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 5506 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
Espa 14.6.2017 19:22:43
Opera gibisi yok maalesef.. +14
XuQa 14.6.2017 19:51:13
operayı deneyin bir dost tavsiyesi +5
MRYGZ 15.6.2017 16:48:12
Vivaldi'yi deneyin. +4
muroooo19 14.6.2017 18:22:56
türkiye de nadir firedox kullanıcılarından biriyim. Tekel i ve tekelcileri sevmiyorum. Crhome herkes kullanıyor tekel kullanmam. ie zorla dayatıldı zamanında kullanmam. Google dayatıldı kullanmam baba
...
Yorumun devamı ▼
+4
Rajeesh 14.6.2017 17:49:48
coklu cekirdek desteği acık değildir belki. about:config kısmından onu açarak dene dom.ipc.processCount kısmı 1 ise. 4 yap
...
Yorumun devamı ▼
+4
NowOrN3wer 14.6.2017 17:39:11
Keşke operayıda alsalarmış karşılaştırma için +4
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
DH Misafiri 19.6.2017 18:13:56
bunu chrome da istiyoruz.
0
DH Misafiri 19.6.2017 18:13:54
Makale için teşekkürler.
Lakin başlıkta ufak eksiklik/hata var:)
+1
sadistica 17.6.2017 17:12:26
quote:
Orijinalden alıntı: Virinom

2017 yılındayız Flash mı kaldı?

adobe flash player kullanıyorum halen
en kötü performans firefoxta; örneğin bilgisayarda 16GB ram var sanki 500MB ram var gibi performans veriyor
+1
Celonfix 16.6.2017 20:59:54
Operada opera ne operaymış. Firefox açık kaynaklı, linuxta en çok kullanılan güvenilir,hızlı,az ram yiyen bir tarayıcı. Tor browser neden chromium projesi üzerine değilde firefox üzerine kuruldu bir düşünün bunu.
+2
Virinom 15.6.2017 23:10:39
2017 yılındayız Flash mı kaldı?
+1
buffon42 15.6.2017 17:46:02
Evet youtube arka planda oynatma kaldırıldı ama masaüstü sitesi iste dersen aynı bilgisayardaki gibi youtube açılıyor ve onda arka planda oynatabiliyor.
+1
Türkçesever 15.6.2017 16:54:32
quote:
Orijinalden alıntı: MRYGZ

Vivaldi'yi deneyin.

Bu arada Opera kullananları uyarayım konusu açılmışken. Opera, Çinlilere satıldı bildiğim kadarıyla. Artık Opera'nın güvenli bir tarayıcı olduğunu düşünmüyorum.
+1
MRYGZ 15.6.2017 16:48:12
Vivaldi'yi deneyin.
+4
Türkçesever 15.6.2017 16:46:25
quote:
Orijinalden alıntı: apokoc





Ben firefox 2 den buyana pc de firefox kullanıyordum geçen yıllar şişmeden dolayı chrome geçmiştim fakat son sürümlerde baya toparlamış tekrardan firefoxa geçiş yaptım .Mobildede firefox denedim şuandada telefonda yüklü fakat evet chrome kadar hızlı değil mobilde ama youtube arka planda oynatması + gösterilebilir

Yorumları okuyunca kaldırıldığı söyleniyor o özelliğin güncelleme ile.
0
apokoc 15.6.2017 16:41:29
quote:
Orijinalden alıntı: KALEMLİK100





Mobil tarafında çok yavaş. Çöküyor mobilde. Bir de forumun hataları eklenince kötü oluyor. Samsung Internet'e geçince kendime işkence yaptığımı fark ettim 1,5 ay boyunca.

Ben firefox 2 den buyana pc de firefox kullanıyordum geçen yıllar şişmeden dolayı chrome geçmiştim fakat son sürümlerde baya toparlamış tekrardan firefoxa geçiş yaptım .Mobildede firefox denedim şuandada telefonda yüklü fakat evet chrome kadar hızlı değil mobilde ama youtube arka planda oynatması + gösterilebilir
+1
ahmstg 15.6.2017 16:35:00
Mac üzerinde tasarımı iyileştirmeden default browser yapmayı düşünmüyorum
0
peske 15.6.2017 15:29:44
Çok iyi bir sürüm olmuş oldukça hızlanmıs , uzun zamandır yandex browser kullanıyordum firefox'u tekrar denemeye karar verdim.
0
Parola_18 15.6.2017 15:26:53
firefox çok hızlı olmuş harika
0
peske 15.6.2017 15:26:08
çok güzel bir eklenti olmuş , teşekkürler.
0
blueeyes638 15.6.2017 14:19:22
9 yildir firefox kullaniyorum gercekten en iyi surumlerinden oldu bu surum
0
buffon42 15.6.2017 13:42:43
Mobil sürümde ben pek sıkıntı yaşamadım. Chrome kadar hızlı değil ama şarjı daha az kullanıyor. Chrome resmen şarjı sömürüyor.
+1
Türkçesever 15.6.2017 13:38:50
quote:
Orijinalden alıntı: buffon42

Firefox çöküyor diyenlere bakmayın. Hemen hemen 8 senelik dizüstü bilgisayarıma windows 10 kurduktan sonra firefox kurdum. 10 aya yakındır firefox kullanıyorum. Sadece 2 defa çökmüş onu da çökme raporlarından bakınca gördüm. Gayet kullanışlı ve chrome'da olmayan özellikleri var.

Ben dizüstünde çöktüğünü söylemedim, mobilde çöktüğünü söyledim. Bilgisayarda Mozilla Firefox kullanıyorum ama mobil tarafında kötü. Mozilla Firefox'u açık kaynak, özgür yazılım olduğu için sevebilirsiniz, gizliliğe önem verdiği için sevebilirsiniz ama tarayıcı mobil tarafında aşırı yavaş. Forumdayken bile çöküyor mobilde.
0
buffon42 15.6.2017 12:59:44
Firefox çöküyor diyenlere bakmayın. Hemen hemen 8 senelik dizüstü bilgisayarıma windows 10 kurduktan sonra firefox kurdum. 10 aya yakındır firefox kullanıyorum. Sadece 2 defa çökmüş onu da çökme raporlarından bakınca gördüm. Gayet kullanışlı ve chrome'da olmayan özellikleri var.
0
Türkçesever 15.6.2017 12:36:39
quote:
Orijinalden alıntı: apokoc

Neye göre Firefox yavaş diyorsunuz açın bir peacekeeper browser testi yapın bakalım firefox mu yoksa chrome mu daha yüksek sonuç alacak ?

Mobil tarafında çok yavaş. Çöküyor mobilde. Bir de forumun hataları eklenince kötü oluyor. Samsung Internet'e geçince kendime işkence yaptığımı fark ettim 1,5 ay boyunca.
0
apokoc 15.6.2017 12:33:10
Neye göre Firefox yavaş diyorsunuz açın bir peacekeeper browser testi yapın bakalım firefox mu yoksa chrome mu daha yüksek sonuç alacak ?
0
EyeCoral 15.6.2017 10:59:15
Şimdi indirip denedim, kesnlikle chrome a göre çok yavaş. Tekrar güle güle dedim.
0
Parola_18 15.6.2017 08:26:25
quote:
Orijinalden alıntı: SEO-Uzmanı

bi kaç programcının çalışma iş süresi mesaisi sonrası en sonunda buraya kadar gelmişler !
sabırla yapay zekanın hiç durmaksızın tüm mantıklı sistem analizlemesi sonrası ortaya çıkaracağı artık güncelleme bile istemeyen fix final yazılımların çıkacağı zamanı sabırsızlıkla bekliyoruz !
özetle firefox bu noktaya gelmesi 10-15 yıl aldı sanırım !
insan gücü ve insan faktörünün ne kadar verimli çalıştığı ile ilgili bir süreci izledik aslında !
özetle şu an firefox XP de bile bu şekilde çalışmıyor !
çünkü XP desteğini bile çekti !
sonuç olarak ne kadar iyi bir program yazılırsa yazılsın !
işletim sistemi ne kadar iyi ise !
toprak ne kadar verimliyse
o toprağa ekilen çekirdeklerde o kadar iyi filizlenir
ve meyve verir.

ve beyin koşarak uzaklaşır
+2
SEO-Uzmanı 15.6.2017 07:24:54
masa üzerinde kısa yol olarak safe-mode şeklinde çalıştırma seçeneğini koyuyorum !
özetle eklentiler script dilinde yazıldığı için sistemin bunları yorumlaması en fazla kaynak tüketen durumlardan biri !
0
SEO-Uzmanı 15.6.2017 07:20:32
bi kaç programcının çalışma iş süresi mesaisi sonrası en sonunda buraya kadar gelmişler !
sabırla yapay zekanın hiç durmaksızın tüm mantıklı sistem analizlemesi sonrası ortaya çıkaracağı artık güncelleme bile istemeyen fix final yazılımların çıkacağı zamanı sabırsızlıkla bekliyoruz !
özetle firefox bu noktaya gelmesi 10-15 yıl aldı sanırım !
insan gücü ve insan faktörünün ne kadar verimli çalıştığı ile ilgili bir süreci izledik aslında !
özetle şu an firefox XP de bile bu şekilde çalışmıyor !
çünkü XP desteğini bile çekti !
sonuç olarak ne kadar iyi bir program yazılırsa yazılsın !
işletim sistemi ne kadar iyi ise !
toprak ne kadar verimliyse
o toprağa ekilen çekirdeklerde o kadar iyi filizlenir
ve meyve verir.
0
pUnduli 15.6.2017 04:31:42
Bilgisayar tarih öncesi değilse Firefoxtan şaşmamak lazım, en nefret ettiğim browserda Chrome.
+2
Rajeesh 15.6.2017 04:24:01
bu arada yeni bi özellik eklendi firefox screenshot adında. https://screenshots.firefox.com/
aktif etmek için about:config//extensions.screenshots.system-disabled = false yapın merak eden varsa
+1
WB 15.6.2017 04:19:06
Internet explorer candir, digerlerinden hiz olarak farki yok, ayrica eskide kaldigi icin kimse ugrasmiyor, temiz bir surf deneyimi..
0
a_y_k_u_t 15.6.2017 03:35:34
Operayla kıyaslamaya korkmuşlar herhalde :D Opera candır 3
0
Jül Sezar 15.6.2017 02:40:01
Safari ve digerleri
0
isakoc 15.6.2017 01:16:13
Pc de 10 yılı aşkındır firefox tek kullandığım tarayıcıdır. Çalışma esnasında işlerimi en hızlı ve en kolay firefox ile yapabiliyorum. Firefox dışın da ise sırasıyla chrome (o da genel de yerleşik çeviri özelliği sayesinde) ve opera. Eskiden bu 3 tarayıcı dışın da birşey lazım olursa yandex browseri tercih ediyordum, ama artık onun yerinin edge aldı, bende yandex browseri kaldırdım.

Mobilde ise opera (mini olmayanı) bence en iyi tarayıcı. Sonra ise Samsung browser.
0
kadirirdem 15.6.2017 00:42:20
Kullanmıyorum,Chrome candır.
0
Türkçesever 14.6.2017 23:50:50
quote:
Orijinalden alıntı: smart1978

Ben degisen birsey goremedim . Surface Pro i7 8 GB RAM li cihazimda Firefox pek akici degil ozellikle dokunmatik uyumu cok kotu . Dokunarak zoom yapma hala akiciligi birakin CTR tusu ve fare nin orta tekerlek tusuna basilincaki zoom yapma gibi kademe kademe yapmakta !

Rakip firmalar hepsi bu konuda cok akici Android telefon ve tabletlerdeki gibi akici ama ne hikmetse firefox becereksiz ...

Mozilla Firefox ile Android deneyimi birleşince ortaya tam bir facia çıkıyor. Rakiplerini de mi örnek almamış bu Mozilla Firefox?
0
smart1978 14.6.2017 23:17:49
En fazla bahsettigim deger deniliyor . Firefox un kendi sitesinde resmi bir aciklama bulamadim .
Eklentiler de yavaslatabilir uyumsuz olanlar zaten kendiliginden silik olur ve kullanilmaz .


@10ff , Firefox tam manada dokunmatik olarak dusunulmemis mevcut hali bir arpa boyu yol katedilmemis ... Firefox bazen tuhaf davraniyor ekrani kaydirmak icin dokunurken bazen kelimeleri seciyor ! Akici da degil.
+1
Akbell 14.6.2017 22:34:14
Opera PC'de güzel. Ancak mobil uygulamasını yetersiz buluyorum. Chrome'un mobil uygulamasında işlerimi daha hızlı halledebiliyorum, ulaşmak istediğim yer imine kolayca ulaşabiliyorum. Keşke Opera mobil de chrome gibi kullanımı kolay olsaydı. Firefox ise mobilde google görsellerde görüntü net olmuyor. O yüzden silmiştim.
+1
-apu- 14.6.2017 21:56:23
Tree Style Tab eklentisi varken Mozilla bırakılmaz.
+1
10ff 14.6.2017 21:34:26
quote:
Orijinalden alıntı: smart1978

Ben degisen birsey goremedim . Surface Pro i7 8 GB RAM li cihazimda Firefox pek akici degil ozellikle dokunmatik uyumu cok kotu . Dokunarak zoom yapma hala akiciligi birakin CTR tusu ve fare nin orta tekerlek tusuna basilincaki zoom yapma gibi kademe kademe yapmakta !

Rakip firmalar hepsi bu konuda cok akici Android telefon ve tabletlerdeki gibi akici ama ne hikmetse firefox becereksiz ...

sırf dokunmatik uyumu yüzünden edge kullanıyorum bende. şimdi bir yükleyip denedim firefox'u bana akıcı geldi açıkçası. ama dediğiniz gibi zoom olayı çok kötü. belki bir eklenti ile çözüm bulunabilir.
+1
Manchester United 14.6.2017 21:11:32
Opera candır.
+1
Rajeesh 14.6.2017 21:09:36
suan bildiğin kadarıyla sadece en fazla 4 farklı process destekliyor
ayrıca cok fazla eklenti kullanıyorsanız firefoxta sorun cıkardabilir eklentiler tam uyumlu dğeil suanlık
+1
IceRulez 14.6.2017 21:08:56
şu anda operadan daha stabil. tavsiye ederim .
Yalnız u block origin ve ghostery eklentilerini kurmayı unutmayın.
+1
smart1978 14.6.2017 20:53:59
[:'(]

1 di 128 yaptim 4K ekranli 32 GB RAM i7 islemcili Alienware 17 ye uyguladim. Bakalim zamanlama nasil bir etki olacak .

Surface de birazdan 10 gibi bir deger denerim .

Tesekkurler
[:'(]
0
XuQa 14.6.2017 19:51:13
operayı deneyin bir dost tavsiyesi
+5
princeunal 14.6.2017 19:41:06
haber başlığını düzeltin yayınandı degil yayınlandı
+1
Parola_18 14.6.2017 19:25:57
web yazılımcılar için vazgeçilmezdir firefox adamsın reiz
+1
Espa 14.6.2017 19:22:43
Opera gibisi yok maalesef..
+14
xattorneyx 14.6.2017 19:16:51
Eskiden kullanırdım şimdi sadece safari
0
alemburda34 14.6.2017 19:05:15
Fenerbahce yandex
Firefox
Uc Browser

Bunlar benim ilaclarim
0
muroooo19 14.6.2017 18:22:56
türkiye de nadir firedox kullanıcılarından biriyim. Tekel i ve tekelcileri sevmiyorum. Crhome herkes kullanıyor tekel kullanmam. ie zorla dayatıldı zamanında kullanmam. Google dayatıldı kullanmam baba. Mozilla ile yandex kullanıyorum. Millet eksiklerden dem vuruyor ama orta seviye ve alt seviye kullanıcılar çatır çatır kullanır. Yandex i de galatasaraya sponsor oldu google bize vergi vermediği dönemde o yüzden yandex.
+4
sadistica 14.6.2017 17:54:28
firefox ilk çıktığından beri kullanıyorum, kötü flash performansı yüzünden son birkaç yıldır chrome kullanıyorum
+1
Rajeesh 14.6.2017 17:49:48
quote:
Orijinalden alıntı: smart1978

Ben degisen birsey goremedim . Surface Pro i7 8 GB RAM li cihazimda Firefox pek akici degil ozellikle dokunmatik uyumu cok kotu . Dokunarak zoom yapma hala akiciligi birakin CTR tusu ve fare nin orta tekerlek tusuna basilincaki zoom yapma gibi kademe kademe yapmakta !


Rakip firmalar hepsi bu konuda cok akici Android telefon ve tabletlerdeki gibi akici ama ne hikmetse firefox becereksiz ...

coklu cekirdek desteği acık değildir belki. about:config kısmından onu açarak dene
dom.ipc.processCount kısmı 1 ise. 4 yap
+4
NowOrN3wer 14.6.2017 17:39:11
Keşke operayıda alsalarmış karşılaştırma için
+4
smart1978 14.6.2017 17:33:25
Ben degisen birsey goremedim . Surface Pro i7 8 GB RAM li cihazimda Firefox pek akici degil ozellikle dokunmatik uyumu cok kotu . Dokunarak zoom yapma hala akiciligi birakin CTR tusu ve fare nin orta tekerlek tusuna basilincaki zoom yapma gibi kademe kademe yapmakta !

Rakip firmalar hepsi bu konuda cok akici Android telefon ve tabletlerdeki gibi akici ama ne hikmetse firefox becereksiz ...
+2
St Batuhan 14.6.2017 17:27:30
"bir sekmede açık olan ağır ve karmaşık web sayfasının diğer sekmeleri etkilemeyeceği anlamına geliyor." Sonunda!
+2
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj